Ei kai voi minua mielisairaalaan pakottaa??

Terve, mulla on ollu jo monta vuotta mieliala usein maassa. Vuosia sitten aloitin viiltelyn ja mietin usein itsemurhaa, mutta en vakavasti sitä ennen harkinnut. Nyt olen pitkän tauon jälkeen aloittanut taas viiltelyn ja olen tämän koko vuoden haekinnut itsemurhaa vakavasti. Yritinkin sitä jo kerran, mutta no, heräsinkin aamulla ihan normaalisti, vaikkei olisi pitänyt. En ole kenellekään puhunut tästä oikein ollenkaan. Nyt koko tämän vuoden, voin sanoa että joka päivä olen harkinnut itsemurhaa. Nyt olen semmoisessa vaiheessa että uskon tekeväni sen vielä lähiaikoina. Viime viikonloppuna join alkoholia ensimmäisen kerran, ihan pahaa oloa lievittääkseni. Minua ei yksinkertaisesti kiinnosta enään mikään ja haluan vain kuolla.
Mun iskä kävi tänään avautumassa mulle asioista ja sano mullekki että jos mä tarvin puheapua nii mä voin sanoa sille ja sitten voidaan hommata sitä. Olen harkinnu asiaa monesti, mutta huolestuttaa että minut laitetaan pakkohoitoon? Eikai niin voi tehdä? Tämän lisäksi olen alaikäinen ja syömisen kanssa ollut jo pitkään ongelmia. Joskus oksennan ruoat pihalle ja olen syömättä yms. Mutta eihän minua voi laittaa pakkohoitoon tämän takia?
Voiko joku kertoa jos tietää?

4

706

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kun ihminen on vaarallinen itselleen se voidaan ottaa (pakko)hoitoon. Siitä voi alkaa parempi elämä. Tiedän, tiedän, et sitä usko etkä halua.

      Mutta sinulla on niin paha olla, ettei pahemmaksi voi tulla. Olet lääkärinhoidon tarpeessa, mieluiten tietysti ihan vapaaehtoisesti.

    • Anonyymi

      Pakkohoito on traumatisoivaa ja erittäin huono ratkaisu joka tilanteessa. Aloittaja, sinun tilanteessasi ei ole yhtään mitään sellaista, mikä voisi johtaa pakkohoitoon. Älä huolehdi.
      Puheapu, jota iskäsi sinulle tarjosi, on minusta loistava idea. Saisit purkaa tunteitasi, ja ajan mittaan niiden paino helpottaa. Voi myös löytyä uusia näkökulmia asioihin. Puheavun, oli se sitten virallista koulutetun terapeutin antamaa psykoterapiaa tai muuta keskusteluapua, tarkoitus on tukea ihmistä löytämään omia sisäisiä voimavarojaan, jotka voivat raskaan elämäntilanteen johdosta olla jossain vaiheessa tavoittamattomissa. Joskus tarvitaan pitkäkestoista ja tiivistäkin tukea, ja se on yleensä sitten psykoterapiaa.

      Tärkeää olisi löytää puhekumppaniksi joku ihminen, jolla on paitsi ammattikoulutusta niin myös aitoa ymmärrystä sinulle ja tilanteellesi. Joskus sellaista ihmistä joutuu hakemaan mielenterveysjärjestelmästä vähän pitempäänkin. Jos isäsi on niin fiksu että on sanonut sinulle puheavun hankkimisen mahdollisuudesta, toivotaan että hän jaksaa myös tukea sinua tässä. Tsemppiä vaan. :)

    • Anonyymi

      Miksi et haluaisi hoitoa pahaan oloosi? Viiltely ja jatkuvat itsemurha-ajatukset eivät kuulu hyvään elämään, minkä olet itsekin huomannut.

      Sinun pitää suorastaan vaatia hoitoa! Aluksi nyt edes vaikka sitä keskusteluapua.

    • Anonyymi

      Osasto hoito, ei ole automaattisesti traumatisoivaa. Paljon on kiinni siitä, että millä asenteella sinne lähtee. Ei se mikään lomahotelli ole, mutta ei myöskään se kauhuelokuvien tyyssija.

      Osastohoito ei myöskään poissulje itsemurhaa, sen voi tehdä vaikka siellä osastolla. tai sen jälkeen. Eli kysymys kuuluu, mitä menetettävää sinulla on? Jos kuitenkin meinaat vetää haulit hattuun ja kämpän tuleen? Ei se hoito ota mitään, jos ei annakkaan.

      Mutta kuten jo tuossa useampi aikaisemmin mainitsi, kannattaa edetä asia kerrallaan. Sano iskälle, että kyllä tarvitset keskusteluapua. Ei sen sanominen ole mikään häpeä tai sellasta.

      Parempi vain, jos saat homman alulle, kuin esimerkiksi se että yrität lääkitä itseäsi alkolla. Sitä on kans moni suomalainen yrittänyt, enkä tiedä ketään joka olisi onnistunut

      Siitä että käy jutulla jonkun kanssa, on vielä aika pitkä matka osastolle. Osastolle päästäkseen pitää olla jo aika tillin tallin, mutta valitettavasti joskus hommat eskaloituu siihen pisteeseen.

      Eli tsemppiä, sen enempää en täältä valitettavasti voi auttaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7229
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      35
      2781
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2356
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      99
      2062
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      16
      1757
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1545
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1407
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1371
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1333
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    Aihe