Jumalan äidinkieli on paleoheprea. On voitu todistaa Jumalan puhuneen Aatamille paleohepreaa ja sekoittaneen kielet Baabelin hajaannuksessa. Siihen asti kaikki ihmiset ovat puhuneet paleohepreaa.
Tiedeyhteisö tunnustaa yleisesti kielten synnyn Raamatun ilmoittaman totuuden mukaan. Raamattu on kokonaan virheetöntä Jumalan sanaa, joten eipä tuo ihme ole, että tiedemiehet ovat samaa mieltä kaikissa asioissa sen kirjoittajien kanssa.
Mitä kieltä Jumala puhui Aatamille ja profeetoille?
20
319
Vastaukset
>>> Tiedeyhteisö tunnustaa yleisesti kielten synnyn Raamatun ilmoittaman totuuden mukaan.
Minkä totuuden mukaan syntyy esim. villilasten kieli?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Villilapsi- Anonyymi
Minkä totuuden mukaan Aatami ja Eeva osasivat puhua heti luoduksi tultuaan?
Tai että he osasivat edes kävellä tai tehdä yhtään mitään, tämä kaikki kun on muiden ihmisten opittava vähän kerrassaan. Anonyymi kirjoitti:
Minkä totuuden mukaan Aatami ja Eeva osasivat puhua heti luoduksi tultuaan?
Tai että he osasivat edes kävellä tai tehdä yhtään mitään, tämä kaikki kun on muiden ihmisten opittava vähän kerrassaan.Aatami ja Eeva eivät nähtävästi osanneet aivan kaikkea tai olivat jotenkin vajavaisia: paratiisissa ei tiettävästi ollut lapsia.
- Anonyymi
"Raamattu on kokonaan virheetöntä Jumalan sanaa, joten eipä tuo ihme ole, että tiedemiehet ovat samaa mieltä kaikissa asioissa sen kirjoittajien kanssa."
Miksi se on sitten virheettömänä täyttä hepreaa uskovaisille ?
Sitä virheetöntä ja selkeää sanaa tulkitaan kuin kahvinporoja, sadoin eri tulkinnoin, ja he kaikki ovat mielestään oikeassa tulkinnoissaan. Ja siitä alkaa mielpide ja loputon väittelyn suo.
Ja olisihan se ihme jos tiedemiehet olisivat samaa mieltä siitä esim. Että aurinko kiertää maapalloa. - Anonyymi
Niin, tiedemiehet tietävät kyllä sen, että kielet eivät ole saaneet alkuaan Baabelin hajaannuksesta, ja että paleoheprea ei ole ollut kaikkien maailman ihmisten puhuma kieli... ja he tuntevat myös sen, miten kielet kehittyvät murteiksi ja kokonaan uusiksi kieliksi, niin että ovat voineet jäljittää kielten syntyä hyvin kauas menneisyyteen, mutta Raamatun Jumalaa ja paleohepreaa he eivät jostakin syystä pidä "alkukielenä" vaan uskovat sen olevan jotakin ihmisapinoiden murahtelua ja ääntelyä pikemminkin.
- Anonyymi
"Raamatun Jumalaa ja paleohepreaa he eivät jostakin syystä pidä "alkukielenä" vaan uskovat sen olevan jotakin ihmisapinoiden murahtelua ja ääntelyä pikemminkin."
Tiedemiehet, jostakin syystä ja uskovat ?
Tässä miksi eivät jostakin syystä usko.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Tiede
- Anonyymi
2Moos.9:1 Sitten Herra sanoi Moosekselle: Mene faraon tykö ja puhu hänelle: Näin sanoo Herra hebralaisten Jumala: Päästä minun kansani palvelemaan minua. 2Moos.10:3 Niin Mooses ja Aaron menivät faraon tykö ja sanoivat hänelle: Näin sanoo Herra, hebrealaisten Jumala: Kuinka kauvan sinä kieltäydyt nöyrtymästä minun edessäni? Päästä minun kansani palvelemaan minua.
- Anonyymi
Ja niin sanoi Roope Ankka:
"Varokaa sanojanne! Olen Roope Ankka. Jos en pidä puheistanne, voin ostaa koko kaupungin ja antaa teille potkut!"
- Anonyymi
Suomi on Jumalan ja taivaan ensimmäinen ja kaunein ja rikkain kieli.
ruotsi on taas toissa päässä!
muut ovat sitten missä ovat! - Anonyymi
Jeesuksen ja Paavalin äidinkieli oli hebrea. Jeesus puhui Paavalille hebreaa ja Paavali puhui juutalaisille heidän äidinkielellään hebreaksi. Se tieto on täysin väärä, että juutalaiset olisivat Jeesuksen aikana puhuneet arameaa.
Ap.t 21:39 Paavali vastasi: "Minä olen juutalainen, kotoisin Kilikian Tarsoksesta, jonka kaikki varmaankin tuntevat. Pyydän sinua, salli minun puhua kansalle."
40 Komentaja suostui tähän. Paavali asettui portaille seisomaan ja viittasi kädellään, ja kaikki vaikenivat. Hän alkoi puhua heille heprean kielellä:
22:1 "Veljet ja isät! Kuulkaa, mitä nyt sanon puolustuksekseni."
2 Väkijoukko hiljeni entisestään kuullessaan hänen puhuvan hepreaksi, ja Paavali jatkoi:
3 "Minä olen juutalainen. Olen syntynyt Kilikian Tarsoksessa mutta kasvanut tässä kaupungissa. Gamalielin oppilaana minut on kasvatettu isiemme lain kaikkien vaatimusten mukaan. Kiivaasti minä taistelin Jumalan puolesta, juuri niin kuin te kaikki tänään teette.- Anonyymi
Mikä on Jumalan äidinkieli?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan kieli on hebrea. Sen takia Raamattukin on annettu alun perin hebrealaisille ja hebreaksi. Jeesuksen äidinkieli oli hebrea.
Room 3:1 Mitä etuja sitten on juutalaisilla, ja mitä hyötyä on ympärileikkauksesta?
2 Paljonkin, kaikin tavoin. Jumala on ensiksikin uskonut sanansa juuri heille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan kieli on hebrea. Sen takia Raamattukin on annettu alun perin hebrealaisille ja hebreaksi. Jeesuksen äidinkieli oli hebrea.
Room 3:1 Mitä etuja sitten on juutalaisilla, ja mitä hyötyä on ympärileikkauksesta?
2 Paljonkin, kaikin tavoin. Jumala on ensiksikin uskonut sanansa juuri heille.Tiesitkö sitä, että paleoheprea on erilaista kuin arkaaisen ajan heprea ja Jeesuksen puhuma kieli oli itse asiassa arameansukuinen hepreankielen murre?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiesitkö sitä, että paleoheprea on erilaista kuin arkaaisen ajan heprea ja Jeesuksen puhuma kieli oli itse asiassa arameansukuinen hepreankielen murre?
Paleohebrealla tarkoitetaan erilaista kirjaimistoa, mutta lausumiseen se ei vaikuta.
>>Jeesuksen puhuma kieli oli itse asiassa arameansukuinen hepreankielen murre?<<
Jeesus puhui hebreaa eikä Jeesuksen aikana juutalaiset puhuneet arameaa. Tämän osoittaa mm. Qumranin kirjoitukset ja kolikot, jotka lyötiin juudassa enimmäisellä vuosisadalla paleohebrean kirjaimistolla. Hebrea ja aramea ovat sukulaiskieliä samalla tavalla kuin suomi ja viro, mutta mitä tulee Jeesuksen äidinkieleen, hän puhui nimenomaan hebreaa. Tämä voidaan todistaa mm. Raamatulla. Hebreassa sana Joshia merkitsee "hän pelastaa", joten enkeli käski antaa Jumalan Pojalle nimen Jeshua, joka on Jeesuksen alkuperäinen hebrealainen nimi. Lause on johdonmukainen vain hebrean kielellä.
Matt 1:21 Hän synnyttää pojan, ja sinun tulee antaa pojalle nimeksi Jeesus, sillä hän pelastaa kansansa sen synneistä."* [Jeesus on kreikkalainen muoto hepreankielisestä nimestä Joosua, joka merkitsee 'Herra pelastaa'.]
Jeesuksen aikana Israelissa puhuttiin hebreaa, roomalaiset latinaa ja kauppiaat kreikkaa. Jeesuksen ristillä ei mainittu arameaa ollenkaan, joten se ei ollut edes yleisimpien kielien joukossa.
Joh 19:20 Monet juutalaiset lukivat kirjoituksen, sillä paikka, missä Jeesus ristiinnaulittiin, oli lähellä kaupunkia. Teksti oli kirjoitettu hepreaksi, latinaksi ja kreikaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2 Paljonkin, kaikin tavoin. Jumala on ensiksikin uskonut sanansa juuri heille.ja Aatami oli hebrealainen?
Ja Nooa oli sitten hebrealainen ja puhui hebreaa?
mikä on Baabelin tornin, kohdalla oleva, kielten sekoitus.
Tuliko suomalaiset ja hebrealaiset sen jälkeen vai ennen.
Nyt oli maassa yksi kieli: SUOMI
ja Jumala otti tästä sitten paloja ja teki muille kansoille kielen.
ja kaikki mikä ei kuullostanut hyvältä anteettiin ruottalaaselle eli ruotsin kieli.
Joten, Jumalan oma kieli on SUOMI.
es on se kilei mitä Puhutaan taivaassa ennen ja tulevina aikoina!
Tämä on oma käsitykseni, ja meillä ei ole tapan riidellä, joten asia on selvä!
" Sen takia Raamattukin on annettu alun perin hebrealaisille ja hebreaksi. "
jaa, ja sitten Eenok puhui kirjoitti jotain kieltä mitä ei ole olut olemassa!
ei vaan myös eenok puhui ja kirjoitti SUOMEKSI!
Turha teidän on potkia tutkainta vastaan.
Älä ole epäuskoinen vaan usko!
6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
eli ilosanoma on että Jumala Puhuu SUOMEA!
ja
1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät,
oi te järjettömät, ihmiset! kuka on teidät lumonnut ja "noitunut"!
joten jos et ymmärrä niin tässä on jotain vitsin poikasta vaikka asia on päivän selvä. kaikille lähellä ja kaukana!
joten Paavali myös sanoo:
Olkaan minun seuraajiani:
eli tehkää samoin kuin minä:
eli puhu Suomea jos et osaa opettele!
ja nuorelle Timoteukselle hyvä opetus:
Ole esikuvana kaikille!
ja sitten missä asiassa, puheessa!
eli Suomen kiellessä.
vaikka Paavali sitä ei selvästi sano, niin se on kaikille ilmeistä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paleohebrealla tarkoitetaan erilaista kirjaimistoa, mutta lausumiseen se ei vaikuta.
>>Jeesuksen puhuma kieli oli itse asiassa arameansukuinen hepreankielen murre?<<
Jeesus puhui hebreaa eikä Jeesuksen aikana juutalaiset puhuneet arameaa. Tämän osoittaa mm. Qumranin kirjoitukset ja kolikot, jotka lyötiin juudassa enimmäisellä vuosisadalla paleohebrean kirjaimistolla. Hebrea ja aramea ovat sukulaiskieliä samalla tavalla kuin suomi ja viro, mutta mitä tulee Jeesuksen äidinkieleen, hän puhui nimenomaan hebreaa. Tämä voidaan todistaa mm. Raamatulla. Hebreassa sana Joshia merkitsee "hän pelastaa", joten enkeli käski antaa Jumalan Pojalle nimen Jeshua, joka on Jeesuksen alkuperäinen hebrealainen nimi. Lause on johdonmukainen vain hebrean kielellä.
Matt 1:21 Hän synnyttää pojan, ja sinun tulee antaa pojalle nimeksi Jeesus, sillä hän pelastaa kansansa sen synneistä."* [Jeesus on kreikkalainen muoto hepreankielisestä nimestä Joosua, joka merkitsee 'Herra pelastaa'.]
Jeesuksen aikana Israelissa puhuttiin hebreaa, roomalaiset latinaa ja kauppiaat kreikkaa. Jeesuksen ristillä ei mainittu arameaa ollenkaan, joten se ei ollut edes yleisimpien kielien joukossa.
Joh 19:20 Monet juutalaiset lukivat kirjoituksen, sillä paikka, missä Jeesus ristiinnaulittiin, oli lähellä kaupunkia. Teksti oli kirjoitettu hepreaksi, latinaksi ja kreikaksi.Kirjurit ja lukijat tiesivät kyllä, miten paleoheprea lausutaan, mutta oikea lausumisen tapa on paikoitellen unohtunut ja muuttunutkin ihan vain siitä syystä, että kielet kehittyvät: niin myös "Jumalan äidinkieli" heprea.
Vähänpä sinä tunnet Nasaretilaisten kieltä Jeesuksen aikana. Tai yleensä kieliä, kieliperheitä, ja siinä aramean eri murteita ja hepreaa murteineen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjurit ja lukijat tiesivät kyllä, miten paleoheprea lausutaan, mutta oikea lausumisen tapa on paikoitellen unohtunut ja muuttunutkin ihan vain siitä syystä, että kielet kehittyvät: niin myös "Jumalan äidinkieli" heprea.
Vähänpä sinä tunnet Nasaretilaisten kieltä Jeesuksen aikana. Tai yleensä kieliä, kieliperheitä, ja siinä aramean eri murteita ja hepreaa murteineen.Hebrean kieli on säilynyt melko muuttumattomana, koska kansa kuunteli sapattina Mooseksen lain lukemista synagogissa ikivanhoista kirjoituksista. Vastaavaa tapaa on harvoissa pakanakansoissa, joten heidän kielensä on muuttunut koko ajan, mutta hebrea ei ole.
Hebrean kielen ääntäminen on säilynyt juutalaisten kirjanoppineiden keskuudessa ja masoreetit kirjasivat myöhemmin tekstin yhteyteen myös vokaalimerkit ääntämisen helpottamiseksi. Hebrea unohtui vähäksi aikaa kansan puhekielenä keskiajalla, mutta masoreetit ovat aina osanneet puhua hebreaa, minkä vuoksi kieli voitii herättää eloon juutalaisten äidinkielenä, kun kansa palasi takaisin Israeliin.
>>>Vähänpä sinä tunnet Nasaretilaisten kieltä Jeesuksen aikana. Tai yleensä kieliä, kieliperheitä, ja siinä aramean eri murteita ja hepreaa murteineen.<<<
Sinä et tiedä itse mistä puhut.
- Anonyymi
Sulla on varmaan äänitteet tallessa?
Ei kai jumala olisi jättänyt merkittäviä tapahtumia satunnaisten kirjureiden (=ramattu) varaan. - Anonyymi
Jeesus soitti minulle vuonna 1986 ja puhui aivan ymmärettävää Suomea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?293538- 963236
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim823069- 773058
"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m562949Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.862698- 352510
- 612384
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se432265- 882032