Kaste antaa Pyhän Hengen

Anonyymi

Kastekäsky: Matt.28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"

Uudestikastajien väite, että kastekäskyn "heitä" viittaisi opetuslapsiin eikä kaikkiin kansoihin, on kielenvastainen ja siksi mahdoton. Alkukielessä ei ole nimittäin
substantiivia "opetuslapsi". Sanoja "tehkää minun opetuslapsikseni” vastaa kreikassa
yksi ainoa sana, matheeteusate, suomeksi kankeasti käännettynä "opetuslapseuttakaa" eli "tehkää opetuslapsiksi". Tämä on imperatiivissa oleva verbi, johon pronomini ei voi viitata. Verbiä ei voi sujuvalla suomella ilmaista yhdellä sanalla. Siksi

Kirkkoraamattu on käyttänyt useita sanoja. Kyseinen kastekäsky kuuluu sanatarkasti
käännettynä: "Menkää siis ja opetuslapseuttakaa kaikki kansat kastamalla heitä Isän
ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä olen
teille säätänyt." Kastaminen koskee kaikkia kansoja eikä opetuslapsia. Tavallisesti
opetuslapsen nimi kuuluukin vasta jo kastetulle. Ennen kastetta opetusta saadessaan
ihminen on kasteoppilas eli katekumeeni. Uudestikastajat ovat pyrkineet selittämään, ettei matheeteuein tarkoita »opetuslapseksi tekemistä", vaan "opettamista".
Tämän tueksi he vetoavat vanhempaan raamatunkäännökseen. Verbi matheeteuein johtuu substantiivista matheetees = "opetuslapsi" (ei koskaan "opetus"!). Verbin
matheeteuein merkitykset ovat: 1. "Olla opetuslapsena" (Matt. 27:57). 2. "tulla opetuslapseksi" (Matt. 13:52 ja 3. "tehdä opetuslapseksi" (Matt. 28:19; Apt. 14:21).
4)


Vanhemmassa suomalaisessa Raamatussa verbi oli käännetty opettamiseksi Lutherin
mukaan (Biblia). Luther oli taas seurannut latinalaista Vulgata -käännöstä. Hän ei kuitenkaan
tehnyt uudestikastajien johtopäätöksiä, vaan opetti samaa kuin mekin. Tämän osoittavat hänen sanansa: "Kristus sanoo: Menkää kaikkeen maailmaan ja opettakaa
kaikkia kansoja ja kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä. Mutta
koska hän määrää eli käskee kastamaan kaikkia kansoja eli pakanoita, niin hän ei
sulje lapsia pois kasteelta. Sinä hän ei mainitse mitään ikää, olivat he sitten nuoria
tai vanhoja, vaan hän käskee muitta mutkitta kastamaan kaikkia kansoja."
5)
Sekä vanhempi että uudempi suomalainen käännös sisältävät asiallisesti samalla
tavalla lapsikasteen.

123

592

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kylläpä vauvakastekiivailijoiden pitää väkisin yrittää saada vauvakaste sopimaan Raamattuun. Mutta siellä ei ole pienintäkään viittausta vauvojen pakkokasteeseen, vaan aina ennen kastettaan ihmiset olivat kuulleet evankeliumia, uskoneet siihen ja sen jälkeen ottaneet kasteen.
      Uusi testamentti ei sisällä asiallisella tavalla vauvakastetta, koska UT:n aikaan sellaista ei edes tunnettu. Sehän on katolisen kirkon keksintö 200-luvulla jKr.
      Ainoa ehto kastettavalle oli se, että hän uskoi Herraan Jeesukseen:
      Ap 8 "Jos koko sydämestäsi uskot, niin se sinulle tapahtukoon."
      Vauvat eivät sellaiseen kykene.

      • Anonyymi

        Kylläpäs tuolla uudestikastefanilla on kova hätä kun Raaamtun totuus tuli julki. Raamattu sisältää yhden kasteen, eikä mitään kaseita eri ihmisryhmille. Uudestikastamista Raamattu ei tunne ollenkaan. Jeesuksen käsky on selvä ja Raamatustakin näemme sen että koko perhekunta kastettiin. Mutta se ei puhu mistään mieskasteesta tai naiskasteesta tai lapsikasteesta.

        Mitään vaatimuksia kasteelle ei ole. Kukaan ei kykene omin voimin uskomaan vaan Pyhä Henki on se joka uskon synnyttää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpäs tuolla uudestikastefanilla on kova hätä kun Raaamtun totuus tuli julki. Raamattu sisältää yhden kasteen, eikä mitään kaseita eri ihmisryhmille. Uudestikastamista Raamattu ei tunne ollenkaan. Jeesuksen käsky on selvä ja Raamatustakin näemme sen että koko perhekunta kastettiin. Mutta se ei puhu mistään mieskasteesta tai naiskasteesta tai lapsikasteesta.

        Mitään vaatimuksia kasteelle ei ole. Kukaan ei kykene omin voimin uskomaan vaan Pyhä Henki on se joka uskon synnyttää.

        Usko ennen kastetta on välttämätön. Mutta vaikka nämäkin toteutuisivat, ne eivät riitä takeeksi taivaspaikkaan, jollei ihminen elä pyhittyen Jumalan lapsena.
        Tästä esimerkkinä noita Smon.

        Ap.t 8:
        13. Simon itsekin uskoi, ja kun hänet oli kastettu, hän pysytteli Filippoksen seurassa. Nähdessään ihmeitä ja suuria voimatekoja hän hämmästyi.
        …..
        18. Kun Simon näki, että Henki annettiin sille, jonka päälle apostolit panivat kätensä, hän toi heille rahaa
        19. ja sanoi: "Antakaa minullekin tuo valta, että kenen päälle minä panen käteni, se saa Pyhän Hengen."
        20. Mutta Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet, että Jumalan lahja on rahalla saatavissa!
        21. Sinulla ei ole osaa eikä arpaa tähän asiaan, sillä sinun sydämesi ei ole vilpitön Jumalan edessä.
        22. Käänny siis pahuudestasi ja rukoile Herraa. Ehkä sinun sydämesi ajatus annetaan sinulle anteeksi.
        23. Minä näen, että sinä olet täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä."
        24. Simon vastasi: "Rukoilkaa puolestani Herraa, ettei minulle tapahtuisi mitään siitä, mitä sanoitte."

        Joh. 14:
        20. Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni ja te olette minussa ja minä teissä. Joh. 17:21-23
        21. Se, jolla on minun käskyni ja joka noudattaa niitä, rakastaa minua. Ja joka rakastaa minua, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmaisen itseni hänelle."
        Joh. 15:10; 1. Joh. 2:5
        22. Juudas - ei se Iskariot - sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmaista itsesi meille etkä maailmalle?"
        23. Jeesus vastasi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, hän pitää minun sanani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme hänen luokseen asumaan. Sananl. 8:17; 1. Kor. 3:16; 2. Kor. 6:16
        24. Se, joka ei rakasta minua, ei pidä minun sanojani. Mutta sana, jonka te kuulette, ei ole minun vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
        25. Tämän minä olen puhunut teille ollessani teidän luonanne.
        26. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä lähettää minun nimessäni, opettaa teille kaiken ja muistuttaa teitä kaikesta, mitä minä olen teille sanonut."
        Matt. 10:19-20; 1. Joh. 2:20; 1. Joh. 2:27


    • Anonyymi

      Tässä on aito lähetyskäsky. Tämä ei ole kastekäste.

      Markuksen evankeliumi:
      16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
      16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
      16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
      16:18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
      16:19 Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
      16:20 Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.

      • Anonyymi

        ....kastekäsky


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ....kastekäsky

        ...katekäste


    • Anonyymi

      Kun nyt kaikilla lkirkkolaisilla on se Pyhä Henki, niin miten se nyt niinkuin tulee esiin kansan elämässä`?

      muutama esimerkki riittää ok?

      • Anonyymi

        Onko tosiaan kaikilla Pyhä Henki?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tosiaan kaikilla Pyhä Henki?

        "ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi,
        NIIN te saatte Pyhän Hengen lahjan"
        Apt: 2: 38


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi,
        NIIN te saatte Pyhän Hengen lahjan"
        Apt: 2: 38

        Miksi kirjoitat vain puoli asiaa, luuletko ettei lukijat sitä huomaa, et suinkaan ole hiukan tajuton!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tosiaan kaikilla Pyhä Henki?

        On tietenkin on kun kerran lutteri ja kirkkoisät niin sanoo !

        muilta ei sitten kysytä asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kirjoitat vain puoli asiaa, luuletko ettei lukijat sitä huomaa, et suinkaan ole hiukan tajuton!?

        Joo Raamatun Sana on lahkoissa "puoliasiaa"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tietenkin on kun kerran lutteri ja kirkkoisät niin sanoo !

        muilta ei sitten kysytä asiaa.

        Miksi taistelet täällä koko ajan lutteria vastaan mutta silti uskot häntä?

        Oletko jotenkin sairas?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi,
        NIIN te saatte Pyhän Hengen lahjan"
        Apt: 2: 38

        Kritityille asia on täysin selvä asia:
        Eli kaikkien "kukin teistä" piti ottaa synneistä puhdistava kaste saadakseen Pyhän Hengen lahjan.
        Ilman synneistä puhdistavaa kastetta ei tule Pyhän Hengen lahjaa.

        Lahkoissa ihmisiä kaatavat henget ovat epäpyhiä ja muita tämän maailman heikkoja alkeisvoimia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kirjoitat vain puoli asiaa, luuletko ettei lukijat sitä huomaa, et suinkaan ole hiukan tajuton!?

        "puoli asiaa", eikä JOKAINEN sana ole raamatun sanaa" ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kritityille asia on täysin selvä asia:
        Eli kaikkien "kukin teistä" piti ottaa synneistä puhdistava kaste saadakseen Pyhän Hengen lahjan.
        Ilman synneistä puhdistavaa kastetta ei tule Pyhän Hengen lahjaa.

        Lahkoissa ihmisiä kaatavat henget ovat epäpyhiä ja muita tämän maailman heikkoja alkeisvoimia.

        Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun.

        Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

        Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko tosiaan kaikilla Pyhä Henki?

        Ei ole kaikilla Pyhää henkeä.
        Pyhä Henki on Pyhä, eikä Pyhä voi olla sellaisessa, joka kapinoi Jumalaa vastaan.


    • Anonyymi

      Huvittava rituaali.
      Aavikkokansa arvosti kun vettä on vähän. Täällä on helppo kastautua vaikka joka päivä, ainakin kesällä.

    • Anonyymi

      Anabaptismi eli epäraamatullinen uudestikaste lahkon jäsenyyden merkiksi on sanan ja tekojen vastainen laittomuus ja vääryys, jonka Jumala rankaisee taalla tai toisella.

      Sananl. 22:8

      Joka vääryyttä kylvää, se tuhoa niittää, hänen sauvansa särkyy ja mahtinsa murtuu.

      Älä anna pettää itseäsi harhaoppisten lahkkojen anabaptismilla.

      Gal. 6:7

      Älkää pettäkö itseänne! Jumala ei salli itseään pilkattavan. Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.

      Ef.4:5 "Yksi kaste"

    • Anonyymi

      Mt.7
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

      Laittomuuden teko=Jumalan sanan vastainen teko.

      Kristittyjen jo kerran Jumalan nimeen kastettujen ja liitettyjen uudestaan kastaminen epäraamatullisella lahkokasteella on varmasti sanan vastainen laittomuuden teko.

      Ef.4:5 "Yksi kaste"

      • Anonyymi

        Näkeehän sen selvästi, kuinka vauvat saavat kasteessaan pyhän hengen ja lähtevät lastenvaunut heiluen todistamaan uskostaan. Siitä vaan ei ole kerrottu, millä kielellä vauvat todistavat:
        Ap 1
        "Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka.»


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkeehän sen selvästi, kuinka vauvat saavat kasteessaan pyhän hengen ja lähtevät lastenvaunut heiluen todistamaan uskostaan. Siitä vaan ei ole kerrottu, millä kielellä vauvat todistavat:
        Ap 1
        "Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka.»

        Kylläpäs tuolla vauvafoobikolla meni pitkään ennen kuin eksyi tänne!


      • Anonyymi

        Oh hoh??
        Siinä taas malliesimerkki pakollisen vauvakasteen pyhittävästä vaikutuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpäs tuolla vauvafoobikolla meni pitkään ennen kuin eksyi tänne!

        Hyvä huomio! Yleensä hän tuleetänne jo 08:30-09:00. Nyt kai nukkui pommiin.

        Jokin sairaanloinen taipumus sillä on koko ajan puhua vauvoista jokaisen Raamatun paikan yhteydessä. Tuo ei ole tervettä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä huomio! Yleensä hän tuleetänne jo 08:30-09:00. Nyt kai nukkui pommiin.

        Jokin sairaanloinen taipumus sillä on koko ajan puhua vauvoista jokaisen Raamatun paikan yhteydessä. Tuo ei ole tervettä

        Taitaa soomipoika olla peräkammarinpoika, hehe


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa soomipoika olla peräkammarinpoika, hehe

        Mutta jonglööri on joutunut päivystämään palstalla koko yön!
        Hän kai pelkää, ettei kukaan vaan saisi sitä viimeistä sanaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä huomio! Yleensä hän tuleetänne jo 08:30-09:00. Nyt kai nukkui pommiin.

        Jokin sairaanloinen taipumus sillä on koko ajan puhua vauvoista jokaisen Raamatun paikan yhteydessä. Tuo ei ole tervettä

        "sairralloinen taipumus . . .

        Tri, Miettisen Väitöskirjan mukaan, helluntailaisista on 80 % mieleltään sairaita.


      • Anonyymi

        Kumpi teidän lahkossanne raiskaa sen vauvan, kummit vai pappi?


    • Anonyymi

      Tässä on aito lähetyskäsky. Tämä ei ole kastekäsky. Tähän on syytä tutustua tarkasti.

      Markuksen evankeliumi:
      16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
      16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
      16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
      16:18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
      16:19 Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
      16:20 Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.

      • Anonyymi

        Siinä on aito lähetyskäsky. Toinen on Matt. 28:19. Kannattaa tutustua siihenkin!


      • Anonyymi

        Tässäkin on aito lähetyskäsky. Tämä ei ole kastekäsky.

        Mielenkiintoista tässä on se, että Pyhän Hengen kaste luvataan niille, jotka lähtevät julistaamaan evankeliumia. Luterilaisissa piireissä levitetään sellaista harhaa, että vauva täyttyisi Pyhällä Hengellä kasteessa niinkuin tämänkin ketjun otsikko väittää.

        Luukkaan evankeliumi:
        24:46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
        24:47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
        24:48 Te olette tämän todistajat.
        24:49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässäkin on aito lähetyskäsky. Tämä ei ole kastekäsky.

        Mielenkiintoista tässä on se, että Pyhän Hengen kaste luvataan niille, jotka lähtevät julistaamaan evankeliumia. Luterilaisissa piireissä levitetään sellaista harhaa, että vauva täyttyisi Pyhällä Hengellä kasteessa niinkuin tämänkin ketjun otsikko väittää.

        Luukkaan evankeliumi:
        24:46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
        24:47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
        24:48 Te olette tämän todistajat.
        24:49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."

        missä kohtaa raamatussa, että joku EI SAA, Pyhää Henkeä kasteessa ??

        "ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksi saamiseksi, NIIN te saatte Pyhän Hengen lahjan"
        Apt: 2: 38


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        missä kohtaa raamatussa, että joku EI SAA, Pyhää Henkeä kasteessa ??

        "ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksi saamiseksi, NIIN te saatte Pyhän Hengen lahjan"
        Apt: 2: 38

        Ongelma on siinä, että vauvat eivät ota kastetta eikä vauvoja kasteta Jeesuksen Kristuksen nimeen. Eikä vauva ole kiinnostunut syntien anteeksisaamisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelma on siinä, että vauvat eivät ota kastetta eikä vauvoja kasteta Jeesuksen Kristuksen nimeen. Eikä vauva ole kiinnostunut syntien anteeksisaamisesta.

        Kukaan ei ote kastetata vaan kaste saadaan. Lapsi jos kuka ottaa Jumalan valtakunnan vastaan. Aikuinen ei ole kiinnotunut syntien anteeksiannosta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässäkin on aito lähetyskäsky. Tämä ei ole kastekäsky.

        Mielenkiintoista tässä on se, että Pyhän Hengen kaste luvataan niille, jotka lähtevät julistaamaan evankeliumia. Luterilaisissa piireissä levitetään sellaista harhaa, että vauva täyttyisi Pyhällä Hengellä kasteessa niinkuin tämänkin ketjun otsikko väittää.

        Luukkaan evankeliumi:
        24:46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
        24:47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
        24:48 Te olette tämän todistajat.
        24:49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."

        Tuossa ei mainita että Pyhän Hengen kaste luvataan niille jotka lähtevät julistamaan evankliumia. Puhui omiasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelma on siinä, että vauvat eivät ota kastetta eikä vauvoja kasteta Jeesuksen Kristuksen nimeen. Eikä vauva ole kiinnostunut syntien anteeksisaamisesta.

        "vauva ei ota"

        "menkää ja TEHKÄÄ kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä,
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
        Matt: 28: 19


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelma on siinä, että vauvat eivät ota kastetta eikä vauvoja kasteta Jeesuksen Kristuksen nimeen. Eikä vauva ole kiinnostunut syntien anteeksisaamisesta.

        ongelma on helluntailaisten PÄÄSSÄ !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ongelma on helluntailaisten PÄÄSSÄ !!

        Niin tuntuu olevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei ote kastetata vaan kaste saadaan. Lapsi jos kuka ottaa Jumalan valtakunnan vastaan. Aikuinen ei ole kiinnotunut syntien anteeksiannosta

        Lue joskus sitä isoa kirjaakin se poistaa hölmöjen kommenttien tuottamista.

        Luemme mm, ja he ottivat kukin kasteen sekä miehet että naiset jne...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue joskus sitä isoa kirjaakin se poistaa hölmöjen kommenttien tuottamista.

        Luemme mm, ja he ottivat kukin kasteen sekä miehet että naiset jne...

        Lue itse, käsketään opetuslapseuttamaan kaikki kansat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue joskus sitä isoa kirjaakin se poistaa hölmöjen kommenttien tuottamista.

        Luemme mm, ja he ottivat kukin kasteen sekä miehet että naiset jne...

        Voih, ja lapsista ei mainintaa. Mitä tästä kellarissa päätellään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei ote kastetata vaan kaste saadaan. Lapsi jos kuka ottaa Jumalan valtakunnan vastaan. Aikuinen ei ole kiinnotunut syntien anteeksiannosta

        "ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksi saamiseksi, NIIN te saatte Pyhän Hengen lahjan"
        Apt: 2: 38

        Miksi sinä taas valehtelet.Tässä nimenomaan kehoitetaan ottamaan kaste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue joskus sitä isoa kirjaakin se poistaa hölmöjen kommenttien tuottamista.

        Luemme mm, ja he ottivat kukin kasteen sekä miehet että naiset jne...

        evankeliumia on julistettu, sitten "alkuaikojen . . ."

        he olivat ENSIMMÄINEN sukupolvi, kun kastekäsky vasta annettu, olivat siis sekä lapsia ja aikuisia, kun kastekäsky vasta annettu.

        "eihän he voineet mennä takaisin äitinsä kohtuun"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksi saamiseksi, NIIN te saatte Pyhän Hengen lahjan"
        Apt: 2: 38

        Miksi sinä taas valehtelet.Tässä nimenomaan kehoitetaan ottamaan kaste.

        Tutkipa alkukieltä ja sitä onko siinä ottaa-verbiä

        Tuo on käännös. Oikein opin ratkaisee alkuteksti, ei käännökset


    • Anonyymi

      Näistä komment näkee miten ulalla kirkkoihmiset on aiheesta eli ei mitään tajua.
      Vauva ei ota mutään vastaan eikä sen metodin kautta kukaan ole saanut mitään henkeö eikä saa ikinä.
      Mitään syntejö ei mikään ulkoinen metodi poista eikä vauvalla mitään syntejä ole.

      Ihmiseksi syntyminen ei ole synti.

      • Anonyymi

        Noista tuon uudestisyntymättömän helluntaivanhuksen kommenteista näkee ttei se tajua mistään mitään. Ei usko Jeesuksen sanoja eikä Ramaatun opetuksia.

        Kaikki ovat synnin turmelemia vaikka tekosyntejä ei ole


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noista tuon uudestisyntymättömän helluntaivanhuksen kommenteista näkee ttei se tajua mistään mitään. Ei usko Jeesuksen sanoja eikä Ramaatun opetuksia.

        Kaikki ovat synnin turmelemia vaikka tekosyntejä ei ole

        Kun synti nähdään pelkkinä tekoina niin koko ymärrys Raamatusta on hyvin pinnallinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noista tuon uudestisyntymättömän helluntaivanhuksen kommenteista näkee ttei se tajua mistään mitään. Ei usko Jeesuksen sanoja eikä Ramaatun opetuksia.

        Kaikki ovat synnin turmelemia vaikka tekosyntejä ei ole

        Oliko johannes k synnin turmelema äitinsä kohdussa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko johannes k synnin turmelema äitinsä kohdussa ?

        Kullä, turmelus oli hänelläkin kuten kaikilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kullä, turmelus oli hänelläkin kuten kaikilla

        Ei Raamatussa opeteta turmeluksen tulevan vain yhtäkkiä vaan se on ihmisen luonossa. Jumala kirosi ihmisen ja karkotta paratiisista. Helluntaikirkollisille tämä on aivan vieras asia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Raamatussa opeteta turmeluksen tulevan vain yhtäkkiä vaan se on ihmisen luonossa. Jumala kirosi ihmisen ja karkotta paratiisista. Helluntaikirkollisille tämä on aivan vieras asia

        Sitten jankataa että "syntyminen ole synti", no ei ole, ei kukaan oel sellaistava väittänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko johannes k synnin turmelema äitinsä kohdussa ?

        Onko siellä sakastin puolella siis tapana laittaa vauvatkin linnaan jos isä rötöstelee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun synti nähdään pelkkinä tekoina niin koko ymärrys Raamatusta on hyvin pinnallinen

        Miten voi olla rikollinen jos ei tee rikoksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko siellä sakastin puolella siis tapana laittaa vauvatkin linnaan jos isä rötöstelee?

        Tuokin esimerkki kertoo siitä ettei lahkokellarissa tajuta mitään mitä synti on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun synti nähdään pelkkinä tekoina niin koko ymärrys Raamatusta on hyvin pinnallinen

        helluntailaisuuden perutamisissa "aate" on, raittiusseura, vapaamuurarit, uskonto siihen väännetty, jne.
        enitenhän helluntailaisuuteen liittyy jurikin näitä alkoholi, tms. ongelmaisia.


        raamatussa, Jeesus sanoo:

        Totisesti minä sanon teille: "publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan"
        Matt: 21: 31


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noista tuon uudestisyntymättömän helluntaivanhuksen kommenteista näkee ttei se tajua mistään mitään. Ei usko Jeesuksen sanoja eikä Ramaatun opetuksia.

        Kaikki ovat synnin turmelemia vaikka tekosyntejä ei ole

        Ja te meinaatte ratkaista ongelman kostuttamalla vauvan otsaa lidlin pullovedellä !

        Ei teiltä kyllä hauskuutta puutu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja te meinaatte ratkaista ongelman kostuttamalla vauvan otsaa lidlin pullovedellä !

        Ei teiltä kyllä hauskuutta puutu.

        Ei otsankostutus auta vaan kaste Kristuksen omaksi ja usko Jumalan lupauksiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi olla rikollinen jos ei tee rikoksia?

        Jumala kirosi koko ihmissuvun, ei vain aatamia ja eeva


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja te meinaatte ratkaista ongelman kostuttamalla vauvan otsaa lidlin pullovedellä !

        Ei teiltä kyllä hauskuutta puutu.

        Eli jeesus kuoli syntisten puplesta, pujahti sitten vesipulloon ja papin käskystä putsaa vauvan otsan kaikesta synnistää.
        Sillä lailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala kirosi koko ihmissuvun, ei vain aatamia ja eeva

        eihän helluntailaiset ymmärrä kastettakaan, kuin ULKONAISENA tekona, niinkuin kaikki muukin niillä, on ulkonaista . . .

        kasteen sisäinen merkitys niillä kyllä täysin hukassa, ja kuka jaksaa niille, ruveta ihan AAPISESTA asti , "jae jakeelta", ja siihen vielä opetus, kun eivät ymmärrä perisynti käsitettä alkuunkaan . . . eivätkä he oikeasti tahdo tutkiakaan.

        Paavalikin opetti, julisti, eikä Paavalilla, mitään Uutta testamenttia ollut, vaan hän opetti Vanhan liiton kirjoitukista, onhan kaste siellä jo "esikuvana" . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala kirosi koko ihmissuvun, ei vain aatamia ja eeva

        Jumala ei kironnut Aatamia ja ja Eevaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ei kironnut Aatamia ja ja Eevaa.

        raamatussa:

        "ja nyt kirottu ole sinä; (kirottu) maan päällä"
        1 Moos: 4: 11


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ei kironnut Aatamia ja ja Eevaa.

        no, vastaa ny jotain, kirosiko vai ei !?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no, vastaa ny jotain, kirosiko vai ei !?

        Kirosi,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kullä, turmelus oli hänelläkin kuten kaikilla

        Ja sitten hän ykskaks oliklin henkeä täynnä ilman mitään kasteita ja temppuja !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten hän ykskaks oliklin henkeä täynnä ilman mitään kasteita ja temppuja !

        Voi kun kristillistä kastetta ei ollut olemassakaan silloi, voi puuäijä!!


    • Anonyymi

      Luterilaiset jättävät järkensä, kunniansa, omatuntonsa ja sisälukutaitonsa narikkaan, kun he tulevat tänne valehtelemaan, räyhäämään, rienaamaan ja vääristämään Raamattua.

      • Anonyymi

        Ja Aadamile hän sanoi: koska kuulit vaimoasi ja söit puusta, josta minä kielsin sinua sanoen: "Älä syö siitä", niin KIROTTU olkoon maa sinun tähtesi"
        "Vaivaa nähden sinun pitää elättämän itseäsi siitä, koko elinaikasi"
        1 Moos: 3: 17

        raamatun mukaan näin ??


      • Anonyymi

        Taidat puhua nyt uudestikastajista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat puhua nyt uudestikastajista

        Niin puhun


    • Anonyymi

      Ei nuo lutterilaiset osaa vastata mihinkään kunhan hokevat muutamaa fraasia eestaa.

      Oliko joh k syntinen äitinsä kohdussa ?

      • Anonyymi

        raamatun sanahan helluntailaisille on pelkkä "fraasi . . ., ettehän te usko raamattuun, ettekä raamatun sanaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        raamatun sanahan helluntailaisille on pelkkä "fraasi . . ., ettehän te usko raamattuun, ettekä raamatun sanaa.

        no oliko j syntinen siellä kohdussa kerro?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no oliko j syntinen siellä kohdussa kerro?

        Onko noin vaikeaa osata lukea vastausta?


    • Anonyymi

      Niin he supisivat kesken ja sanoivat, emme tiedä.

      • Anonyymi

        Eivät uudestikastajat tiedäkään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät uudestikastajat tiedäkään...

        kyllä vapaat uskovat tietävät, he tutkivat Raamatuitaan sata kertaa enempi kuin lutterissa kukaan !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä vapaat uskovat tietävät, he tutkivat Raamatuitaan sata kertaa enempi kuin lutterissa kukaan !

        Vapaat uskovat ei lue Raamattua kun ne on siitä vapaat. Luterilaiaset uskovat lukee sata kertaa enemmän Raamattua kuin mitä parhamissa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapaat uskovat ei lue Raamattua kun ne on siitä vapaat. Luterilaiaset uskovat lukee sata kertaa enemmän Raamattua kuin mitä parhamissa!

        Iloista kirkkoveron msksajaa piispat rakastaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä vapaat uskovat tietävät, he tutkivat Raamatuitaan sata kertaa enempi kuin lutterissa kukaan !

        niinhän sä luulet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iloista kirkkoveron msksajaa piispat rakastaa!

        iloista kymmenysten maksajaa, lahkosaarnaajat rakastaa !


    • Anonyymi

      Jeesuksen itsensä sanoma kastekäsky eli Ylipäällikön viimeinen Päiväkäsky maan päällä ennen taivaaseen menoa. Vain Jeesuksella itsellään oli valta antaa KASTEKÄSKY. (jae 18) Kenellekään ei ole valtaa muutella sitä muuksi, mitä Jeesus on lausunut.

      Matt.28
      18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

    • Anonyymi

      Ihana parannuksen teonpäivä on nuorin heinäkuun päivistä juuri nyt

    • Anonyymi

      Kyllä lapset pitää mahdollisimman pian kastaa Jumalan lapsiksi.

      Room. 9:8 se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne luetaan siemeneksi

      • Anonyymi

        Totta. Muutoin ne jäävät ilman kummilusikkaa ja ilmaista hautapaikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Muutoin ne jäävät ilman kummilusikkaa ja ilmaista hautapaikkaa.

        Harmi kun ne eivät Raamatun mukaan kasteeseen kuulu.

        Uudestikastajilla voi kuulua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmi kun ne eivät Raamatun mukaan kasteeseen kuulu.

        Uudestikastajilla voi kuulua

        uudestikastajilla,

        "heti, kun näytät raamatunpaikan, missä uudelleen - kastettiin Q!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        uudestikastajilla,

        "heti, kun näytät raamatunpaikan, missä uudelleen - kastettiin Q!

        Ei uudestikastajat usko Raamattua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei uudestikastajat usko Raamattua.

        Kuulemma Jeesus niille pelkkä mielikuvitushahmo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        uudestikastajilla,

        "heti, kun näytät raamatunpaikan, missä uudelleen - kastettiin Q!

        Raamatussa ei ole uudestikastetta, mutta siellä kerrotaan USKOVIEN kasteesta:
        Ap 18
        "Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin. "

        Korinttossa ei kastettu uskomattomia aikuisia eikä uskomattomia vauvoja!
        Siksi näiden kastaminen ei kuulu kristinuskoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa ei ole uudestikastetta, mutta siellä kerrotaan USKOVIEN kasteesta:
        Ap 18
        "Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin. "

        Korinttossa ei kastettu uskomattomia aikuisia eikä uskomattomia vauvoja!
        Siksi näiden kastaminen ei kuulu kristinuskoon.

        Siellä kerrtaan myös miesten ja naisten kasteesta. Mutta lisämääreitä ei anneta

        Vain uskovat perhekuntineen kastettiin. Lasten ja aikuisten kastaminen kuuluu kristinuskoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä kerrtaan myös miesten ja naisten kasteesta. Mutta lisämääreitä ei anneta

        Vain uskovat perhekuntineen kastettiin. Lasten ja aikuisten kastaminen kuuluu kristinuskoon.

        Taas meni pieleen!!

        Lisämääreinä oli se, että nuo miehet ja naiset olivat tulleet USKOON!!!
        "Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan;"

        Vauvoja sen sijaan ei kastettu. Se kuuluu pakanuuteen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas meni pieleen!!

        Lisämääreinä oli se, että nuo miehet ja naiset olivat tulleet USKOON!!!
        "Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan;"

        Vauvoja sen sijaan ei kastettu. Se kuuluu pakanuuteen!

        He olivat tulleet uskoon mutta kastehan ei tule oikeaksi kenenkään uskosta vaan kasteen perusta on Kristuksen sovitustyö

        Lapset kastettiin perheide mukana. Uudestikastaminen kuuluu pakanuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas meni pieleen!!

        Lisämääreinä oli se, että nuo miehet ja naiset olivat tulleet USKOON!!!
        "Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan;"

        Vauvoja sen sijaan ei kastettu. Se kuuluu pakanuuteen!

        Oliko lisämääreinä myös se että olivat ulkomaalaisia? Kuuluko uskoontulleen kastekin pakanuuteen kun sellainenkin pitää uusia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas meni pieleen!!

        Lisämääreinä oli se, että nuo miehet ja naiset olivat tulleet USKOON!!!
        "Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan;"

        Vauvoja sen sijaan ei kastettu. Se kuuluu pakanuuteen!

        Kastettuja oli paljon enemmän kuin yksittäistapaukset, joita on mainittu.

        Viisi kastettua perhettä mainitaan.

        Kastettuja perheitä oli tietenkin paljon enemmän kuin nuo viisi erikseen mainittua.

        Kaikissa viidessä erikseen mainituissa perheissä kaikki perheenjäsenet sanotaan kastetun.

        Samoin tehtiin hajonneen alkukirkon jälkeen kun varsinaiset kristilliset kirkkokunnat jatkoivat Jeesuksen kastekäskyn pohjalta kastaa kaikki perheisiin kuuluvat ihmiset Jeesuksen opetuslapsiksi ja Jumalan valtakunnan jäseniksi.

        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.


    • Anonyymi

      Raamattu ei varsinaisesti kiellä uudestikastamista. Raamattu vain toteaa, että on olemassa yksi opillisesti ja hengellisesti pätevä kaste.EIKÄ SE OLE VAUVAKASTE.
      Raamattu siis puhuu laadullisesti oikeasta kasteesta kun taas luterilaiset puhuvat määrällisesti yhdestä kasteesta.

      Luterilaisille kaste on niinkuin kilpajuoksu. Se joka ehtii ensin on oikea kastaja ja muut ovat "uudestikastajia", Tämä on oleellinen osa luterilaista propagandaa mutta se ei perustu Raamattuun.

      • Anonyymi

        Syyhän on täysin taloudellinen. Ilman pakollisia verotuloja kirkko romahtaisi.


      • Anonyymi

        Sittenhän voit mennä vaikka joka päivä uudestikasteelle.

        Raamattu sanoo että yksi kaste. Mutta uudet kasteet ovat taloudellisesti tärkeitä kun houkutellaan uusia jäseniä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syyhän on täysin taloudellinen. Ilman pakollisia verotuloja kirkko romahtaisi.

        Ei tunnustuksellisella kirkoilla ole verotusoukeutta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tunnustuksellisella kirkoilla ole verotusoukeutta

        Eikä pidä koskaan niille antaakaan mitään verotusoikeutta. Ne rahat menisivät sinne Amerikkaan Brooklyniin, josta niitä johdetaan.


    • Anonyymi

      Hurmahenget lähettää rahansa Amerikan lahkoihin. Mitä enemmän lähettää sinne rahaa, niin alkaa tulla niitä siunauksia ja taivaasta alkaa sataa niitä kultahippuja, joita vanhukset keräävät vimmatusti käsilaukkuihinsa.

    • Anonyymi

      Sehän on täysin selvä, että kun lapsi saa kasteessa oikean Totuuden Hengen, niin valkia saatana antaa uudestikasteessa ihan eri hengen ihmiselle, Ja Jumalan Henki poistuu ihmisestä.
      Sitä saatana tahtoo, vaihtaa oikean Hengen omaan henkeensä.

      Pyhä Henki ja lahkolaisten paha henki ei ole ihmisessä yhtä aikaa.

      1. Sam. 16:14

      Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

      • Anonyymi

        1. Joh. 4:1

        Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.


      • Anonyymi

        Totta: "Pyhä Henki ja lahkolaisten paha henki ei ole ihmisessä yhtä aikaa."

        Ja sinussa riivaa tuo jälkimmäinen!


    • Anonyymi

      Kirkkorakennuksia on huutokaupoissa, se jo kertoo missä ko laitos menen.

      eiol ekastamiset tuottaneet tulosta, kansa on satasella täysjumalatonta.

      • Anonyymi

        rahaako ne lahkolaiset aina miettii !!


    • Anonyymi

      Hellarihörhöt herjaa pyhiä asioita.

      Job 11:3

      Luuletko, että sanaryöppysi vaientaa kaikki muut, että herjaavat puheesi jäävät vaille vastausta?

      • Anonyymi

        Juu, he herjaavat päivätöikseen lasten saamaa kristillistä pyhää kastetta Kristuksen ruumiin jäseneksi ja sovintoveren osallisuuteen.

        Ps. 74:10

        Jumala, kuinka kauan vihollinen saa herjata, saako vihollinen häväistä nimeäsi iäti?

        Jaak. 2:7

        Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, he herjaavat päivätöikseen lasten saamaa kristillistä pyhää kastetta Kristuksen ruumiin jäseneksi ja sovintoveren osallisuuteen.

        Ps. 74:10

        Jumala, kuinka kauan vihollinen saa herjata, saako vihollinen häväistä nimeäsi iäti?

        Jaak. 2:7

        Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

        Eikö sinulla ole ketään eikö pappisikaa voi sinua auttaa !@#$%!

        Tehkää nyt jotain tuolle kopokoneelle !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sinulla ole ketään eikö pappisikaa voi sinua auttaa !@#$%!

        Tehkää nyt jotain tuolle kopokoneelle !

        Toinen niistä taisi saada hepulin? Kun luki oikean Kirkkoraamatun jakeita ensimmäistä kertaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toinen niistä taisi saada hepulin? Kun luki oikean Kirkkoraamatun jakeita ensimmäistä kertaa.

        Ja hämmästyi, kun sieltä ei löytynyt vauvakastetta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja hämmästyi, kun sieltä ei löytynyt vauvakastetta!

        Sieltä löytyi yksi kaste mutta ei uudestikastetta


    • Anonyymi

      Hellarit ja Jehovantodistat jättävät pöydälle Kirkkoraamatun kun kutsuvat uusia potentiaalisia jäseniä teeiltoihinsa.
      Ja kun syötti on nielaista, Kirkkoraamattu pannaan laatikkoon piiloon ja esille tutkittavaksi otetaan lahkon oma kirjallinen tuotanso.
      Jehovantodistajilla "Vartiotorni lehti"
      Hellareilla heidän omiin tarkoituksiin ja oppeihin sovitettu kirja, jota he kutsuvat: Raamattu rahvaalle.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2819
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      386
      2690
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2210
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1876
    5. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      74
      1855
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1793
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1784
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      143
      1718
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1603
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1502
    Aihe