Miten elän, Jumalan Sanan julistajan elämää

Shalom! Nyt on kerrankin Wordin oikeinkirjoituksen tarkistuksen kautta pyöritetty teksti, joka tulee tässä:

Kirjoitan jotakin siitä miten minä elän, koska olen saanut joitakin herjauksia ja valituksia ja mm. seuraavan solvauksen joltakin täällä palstalla olevalta henkilöltä. Minua on syytetty mm. hevirokkariksi. :-) Annan ne kaikki anteeksi, ja olen vapaa Jeesuksen nimessä ja veressä!

Olen kuitenkin ollut vuodesta 1976 uskossa, jolloin tulin Helluntain nuorisopäivillä uskoon, ollessani 18 vuotias. ns. silloinen entinen elämä jäi helposti pois. Seurakunnan malli auttoi siinä. Jätin kiroilun pois, viinan pois, kaljan pois, en enää kuunnellut enkä SOITTANUT maailmallista musiikkia. Tämä linja on pitänyt kaikki nämä vuodet, melkein 30 vuotta uskossa. Olen nyt 46 vuotias. 11 vuotta olen ollut ylistäjä, johtanutkin ylistystä, olen soittanut eri instrumentteja noin 10 erilaisessa ylistysryhmässä ja kokoonpanossa. Minua on kutsuttu vierailevaksi ylistäjäksi. Olen ollut 1990 luvulla mm. Tampereen Voitonkeskuksen ylistysryhmässä viikon ajan soittamassa bassoa, ilon ja uskon festivaalilla, jonakin vuonna. Siten olen soittanut ylistystä kaikenlaisilla kitaroilla, teräskielisillä, akustisilla, sähkökitaroilla, minulla on ollut monta erilaista kosketinsoitinta, hyvät mallit nytkin. Soitan näitä kaikkia kolmea soitinta (kitara, basso ja kosketinsoitin), jotka minulla on. Soittimet ja vahvistinlaitteet ovat hengellisen työn työkaluja, musiikki on tärkeä elementti siinä. En edes kuuntele maailmallista musiikkia. Olen siis kokopäiväinen Jumalan valtakunnan työntekijä, joka kuitenkin teen "teltantekijän työtä", kuin Uuden Testamentin Paavalikin, joka elätti itsensä. On radikaalimpaa saada olla Paavalin tyyppinen julistaja, vaikka Raamattua ei enää uudelleen kirjoitetakaan.

Toki hengellistä heviä voi olla. Ei siinä mitään, se vain ei ole ollut minun tyylini. Reipas 1970 luvun rokkikomppi onnistuu kaikilla 3. soitimella, joka sopii ylistyksessä ns. esipihaylistykseen, joka on reipasta kätten taputusta.

MITEN ELÄN aiheeseen. Aloitan päiväni Jumalan sanalla ja rukouksella n. 1h, koska olemme sitä mitä silmillämme tai kuulemalla vastaanotamme. Luen siis hiljaa ääneen raamattua.
Sanan julistajan elämä on paljon kurinalaisempaa kuin tavallisen uskovaisen nettikirjoittajan tai sitten tavallisen seurakuntalaisen. Minun vielä enemmän siitä syystä, että olen suoraan Pyhän Hengen alaisessa palvelutehtävässä. Kuusikymmentä yhdeksän on tullut uskoon 11 kuukauden aikana. Kaksi sairasta on parantunut. Tästä kaikesta mitä kirjoitan kiitos Jumalalle. En osaisi yhtään mitään Jumalan valtakunnan työtä, ellei PYHÄN HENGEN PALVELUVOITELU olisi minussa. Minähän tiedän sen siitä, että ennekuin tämän voitelun sain, epäonnistuin niin paljon mm. avioero (josta kirjoitin toisaalla). Se saattoi johtua myös liian innokkaasta omasta Jumalan Valtakunnan työn yrittämisestä. Onneksi Jumala otti minusta kopin siten, että ei enää toista vuosikymmentä mene niin, että vain itse yritän ja epäonnistun ja joudun kaikkien ihmisten hylkäämäksi lähes. Mutta mitä siitä, kaikki on anteeksiannettu. Anteeksiantamus, se on mahtava voima. Luukas 17 luku. Uskon tasomme riippuu siitä, miten paljon kykenemme antamaan anteeksi. Kaikki tietenkin täytyy antaa anteeksi. Kun ymmärrämme tämän Isämeidän rukouksesta, ei meillä enää sitten ole varaa olla antamatta anteeksi, aivan kaikki täytyy antaa anteeksi. Niilo Yli-Vainio, jonka kokouksissa olen ollut basson soittajana 1970 luvulla, hänen palvelutehtävänsä starttasi seuraavista sanoista!

Niilo oli tehtävistään syrjäytynyt saarnaaja, ja hän oli uimassa jossakin uima-altaassa.
En tiedä mitä oli tapahtunut. Oliko hänelle mahdollisesti tullut potkut saarnaajan virasta tms?

Niilon kuultiin uidessaan sanovan seuraavat kolme sanaa. MINÄ ANNAN ANTEEKSI, hän sanoi ne siellä rukouksessaan, suunsa ja sydämensä tunnustuksena.

Ylivainion toiminta oli herätys, jonka Jumala antoi. Sairaita parani, IHMEELLISIÄ, IHANIA, JUMALAN ihmeitä tapahtui. Ihmiset saivat avun, kuin Jeesuksen aikana. Jos ihmiset eivät saa Jumalan apua (parane, vapaudu, tule uskoon jne), silloin on vielä paljon parantamisen varaa!

Toisinaan minulla on Raamatun lukupäivä, että luen sanaa lähes koko päivän, pitäen taukoja jne ja hoitelen arjen asioita välillä.

Toisinaan pidän ylistyspäiviä, että soitan ja ylistän koko päivän. Saatan oppia uuden komppityylin. Olen monesti tehnyt näin: Teen rukoussopimuksen, että esim haluan oppia soittaman pianoa. Sitten ojennan ”sen kuivuneen käteni”, joka on kyllä terve, mutta uskossa aloitan vain sen. Piano on neljäs soittimeni tänä päivänä. Eli askeleita, vertavuotavan naisen tapauksen esimerkin mukaisesti Uudesta Testamentista.
1.   Sano mitä haluat, tai tee rukoussopimus siitä
2.   Ota vastaan, toimi itse
3.   Kerro tapahtuneesta, kiitä myös Jumalaa

Sanan julistajana minulle ei sovi TV:n katsominen. En halua vastaanottaa itseeni haureutta, jota TV on täynnä. En kuuntele maallisia radio-ohjelmiakaan. Koska en halua saastuttaa itseäni kuninkaan pöydän ruualla, kuin Danielkaan ei halunnut. Daniel voitti.

5.Kuningas määräsi heille jokapäiväiseksi ravinnoksi ruokaa kuninkaan pöydästä ja viiniä, jota hän itse joi. Heitä oli koulutettava kolme vuotta, joiden kuluttua heidän tuli astua kuninkaan palvelukseen.
6.Heidän joukossaan olivat juutalaiset pojat Daniel, Hananja, Miisael ja Asarja.
7.Hoviherrojen päällikkö antoi heille nimet: Daniel oli oleva Beltsassar, Hananja Sadrak, Miisael Meesak ja Asarja Abednego.
8.Daniel teki lujan päätöksen olla saastuttamatta itseään kuninkaan pöydän ruualla ja viinillä, jota tämä joi. Hän anoi hoviherrojen päälliköltä, ettei hänen tarvitsisi itseään saastuttaa.
[Jumalan Kansan Raamattu: Dan. 1:5-8]

Palvelutehtävä on koko elämä Jumalan kanssa. Se on suhde. Pyhä Henki ohjaa minua reaaliaikaisesti. Se maksaa paljon. Se maksaa sen, että ei sovi tehdä syntiä. Mutta tämä tehtävä on ihaninta mitä tiedän. Ihmisten uskoontulo synnyttää valtavan riemun minussa.

Tässä on yksi tapaus:

Olen asiakaskäynnillä, ohjelmoin prosessitietokonetta tehtaassa. Keskusradio on auki, ja n. 50 vuotias työntekijä sanoo, että ”saisipa ihmisellekin varaosia”, kun radiossa puhuttiin auton tms. varaosista. Sanoin sitten että ”kyllä ihmiselle saa varaosia, Jeesus, sekä parantaa että pelastaa”. No sitten tein rukousystäväni kanssa sopimuksen illalla siitä, että tuo nainen tulee uskoon. Seuraavana päivänä sitten kerroin hänelle yksinkertaisesti tämän evankeliumin. Silloin kun ihminen on Jumalan kutsussa, hänen on helppo tulla uskon.

9.Jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, sinä pelastut.
[Jumalan Kansan Raamattu: Room. 10:9]

Nainen sanoo minulle, että hän haluaa tulla uskoon. Asia on selvä. Yleensä opetan ja pyydän sanomaan tuon Raamatun paikan. On huomattava, että en ole teetupatuputtaja.
Kun Pyhä Henki minussa aloittaa esim. uskoontulokeskustelun jonkun ihmisen kanssa, on melko varmaa että ihminen tulee uskoon, koska asialla on Jumala enkä minä itse.

Saan tuota naista opettaa noin 30 minuuttia monista Jumalan Valtakunnan asioista. Yleensä opetan vain niin kauan, kunnes Pyhän Hengen lahja, Hengen erottamisen lahja sanoo minulle, että nyt riittää, (voitelu vähenee), enää ei ole hyödyllistä opettaa. Silloin se ihminen ei kykene enempää vastaanottamaan sillä kertaa.

Sitten vielä muutaman päivän ajan näin tuon naisen, kun asiakastyö jatkui ja hän oli sanoisinko yksi maailman onnellisimmista ihmisistä. Sanoisin, että hän loisti Jeesuksen vanhurskautta nyt.

Minua itkettää nyt tätä kirjoittaessani. Olen herkkä ihminen, armosta herkkä, Jumalan luoma. Sillä on niin valtavan suuri merkitys, että hänkin on yksi niistä, joita Jeesus ei koskaan kadota, hänellä on koti taivaassa, ja hieno talo siellä odottamassa!

Sitten se työ valmistui ja palasin kokopäiväiseksi Jumalan työntekijäksi. Vielä puolen vuoden kuluttua oli yksi keikka siihen tehtaaseen. Muutetut prosessiohjelmat piti polttaa rommille, ja olin yhden päivän ohjelmointityössä tuossa tehtaassa. Tapasin ohimennen tämän uskovaisen, hän asuu toisella paikkakunnalla ja hänellä oli asiat kunnossa! Minnekäpä hän olisi lähtenyt, ei minnekään, koska Jeesuksella on Iankaikkisen Elämän Sanat.

Kaksi Jumalan ihmeenä parantunutta ovat olleet: Paniikkihäiriöinen mies, joka uskoi itsekin, että Jeesus parantaa hänet. Täytyy uskoa että voi parantua. Erään kaverin hammassärky parani, kun keskustelimme kännyköillä. Pyhän Hengen voitelu teki sen.

Kunnia, kiitos ja ylistys Jumalalle, Jeesukselle ja Pyhälle Hengelle tästä kaikesta. Tämä kaikki on Jumalan armosta.

22.4.2005
Jumalan-Tulenkantaja

--

P.S Koen että tänä iltana on tehtävä jotakin muuta, kuin täällä keskustelua ja kirjoittamista, sekä on jotakin sen tyylistä hoidettavaa asiaa, etten ehkä lähiaikoina paljon ehdi täällä olla. Se siten näkee myöhemmin olenko ehtinyt ja voinut olla täällä mukana.

Suokaa anteeksi, jos en ole huomannut jotakin asiallista kirjoitustanne, johon olisi pitänyt vastata. Jos on jotakin tärkeää jäänyt, jota haluaisitte kysyä minut tavoittaa sähköpostilla. galleria sivun kautta pääsee www sivulleni ja siellä on sähköpostiosoitteeni.

Siunausta ja menestystä teille Jeesuksen nimessä. Tulkoon Jumalan kirkkaus ja hänen ihmeensä ja merkkinsä esille suomi24:n uskontopalstalla.

Jos siten aiot kirjoittaa jonkin valituksen Jumalan valtakunnan palvelutehtävääni koskien, on melkein parempi että itse laittaisit sen roskikseen, etkä lähettäisi sitä ollenkaan.

Jumalan armo olkoon kanssanne. Muistakaa että jumala ei koskaan kadu eikä peruuta armolahjojaan ja kutsumistaan.

29.Jumala ei peruuta armolahjojaan ja kutsumistaan.
[Jumalan Kansan Raamattu: Room. 11:29]

6

302

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesus on savipatjani

Olipas pitkä tarina. Vain jeesuksen innoittamana voi kirjoittaa noin pitkästi sanomatta yhtään mitään.

• Ei se mitään. Minä hyvin ymmärrän sen, että sinä et ymmärrä :-) Koska täyy olla uskossa Jeesukseen, että voi ymmärtää edes alkeita uskosta. jos ei vielä ole uskossa on aika pahasti se oma synnin tukki silmässä, joka estää hengellisen näkökyvyn. Siksi sanan julistajilla, joilla ei saa syntiä olla päällä, ei saa olla tunnustamattomia syntejä, on tilanne aivan eri. Meillä on sanan julistajilla Pyhä Henki, reaaliaikainen yhteys, joka on annettu meidän työtämme varten. Koska työmme on sellaista, että sitä ei voi ihmisviisaudella tehdä. Toimeksiantajamme on Taivaan Isä ja koska Jeesus on nyt taivassa, meillä on Pyhä Henki, joka meitä ohjaa ja antaa todella voimakaan ohjauksen tähän virkaan. SAnan julistajan virkoja on viisi. Apostoli, profeetta, evankelista, paimen ja opettaja. näihin virkoihin kuuluvat Jumalan ihmeet ja merkit. Sairaita täytyy parantua.

Esimerkiksi: Jos siis joku sanoo olevansa evankelista, mutta sairaat eivät parane, hän ehkä vasta toimiikin kehoitajan armoituksessa. Jumala maksaa siitä mitä hän tilaa, hän pitää huolen julistajistaan.

Kolmas paranemisihme tapahtui eilen. Uimahallista aikoinaan lenkillä rikki hiertyneeseen saamani jalkasilsa alkoi kukkia ja kutista uudelleen jalassani. Inhottava, kivulias, joka ei parane kotikonstein ollenkaan. Ei edes tavanomaisilla voitelilla, kuten Basimysin tms. jota voi kotna olla. Siihen on aivan omat voiteensa apteekissa.

Mutta kun tuo alkoi kukkia jalassani, kirosin sen eilen illalla nukkumaan mennessäni. Aamulla tarkastin tilanteen ja jalkasilsa oli täysin parantunut. Ei edes ollut mitään voitdetta mitä olisi voinut laittaa siihen. Jumala sen paransi.

Tapahtukoon Jumalan tahto minun kauttani täällä maan päällä niin kuin taivassa. Taivassa Jumalan tahto tapahtuu heti. Rukoukseni toimi. Jumala siis toimii esimerkkiensä mukaisesti, ja hän on rakkauden Jumala. Eikä Jumalan voimaa voidakaan käyttää pahantekoon, mutta sairaudet joutavat pois kirottaviksi, pois lähetttäviksi JEesuksen nimessä ja veressä!

20.Kun he varhain aamulla kulkivat viikunapuun ohi, he näkivät sen kuivettuneen juurista asti.

21.Pietari muisti Jeesuksen sanat ja sanoi hänelle: "Rabbi, sinun kiroamasi viikunapuu on kuivettunut."

22.Jeesus vastasi: "Pitäkää usko Jumalaan.
        [Jumalan Kansan Raamattu: Mark. 11:20-22]

Viimeinen jae on alkukielen mukaisesti näin:
        "pitäkää Jumalan kaltainen usko!"
        eikä vain "pitäkää usko Jumalaan"

PITÄKÄÄ JUMALAN KALTAINEN USKO
        -------------------------------
        22.Jeesus vastasi: "Pitäkää usko Jumalaan.
        [Jumalan Kansan Raamattu: Mark. 11:22]

22.And Jesus answering saith unto them, Have faith in God.
        [King James Version: Mark. 11:22]

22.And Jesus answering saith unto them, Have faith in God.
        [American Standard Version: Mark. 11:22]

22.Jesus answering said to them, "Have faith in God.
        [World English Bible: Mark. 11:22]

Tosin tuo minun oma virkani merkitsee lähetetty. Jumala lähettää minua.

Sinun otsikkosi taas on sopimaton "Jeesus on savipajani". Sinä olet tehty savesta ja olet Jumalan luoma (koska lapset ovat Jumalan lahja), asia on niin päin. Anna siis kunnia Jumalalle, ennekuin se on myöhäistä. Jeesus tulee tai sitten omasta itsestäsi aika jättää. Jos asiaa et ole hoitanut kuntoon, ei ole sitten kuoleman rajan toisella puolella mitään mahdollisuuksia enää valittaa. Siellä ihminen sitten synteinensä menee helvettiin kidutettavaksi ikuisuudeksi, tai sitten synnittömänä Jeesuksen täydellisen työn tähden, jonka ihminen vastaanotti eläessään, menee ikuiseen iloon Jeesuksen kanssa ja muiden pyhien kanssa.

Asia on vakava. Tämä ei ole leikinlaskun asia, missä vietät iäisyytesi. Tee parannus pilkaamisestasi tänään. Ota Jeesus vastaan tänään. Saat syntisi anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä ja saat taivaspaikan!

9.Jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, sinä pelastut.

9.that if you will confess with your mouth the Lord Jesus, and believe in your heart that God raised him from the dead, you will be saved.
        [World English Bible: Room. 10:9]

• tämä sitä

>>Jos siten aiot kirjoittaa jonkin valituksen Jumalan valtakunnan palvelutehtävääni koskien, on melkein parempi että itse laittaisit sen roskikseen, etkä lähettäisi sitä ollenkaan.

• uskomaton

Siitähän tuossa kyse oli, kuten muillakin uskovaisilla kritiikki varsinkin faktoihin perustuva kritiikki tuntuu olevan varsin suututtava ilmiö! Eikös se psykologian mukaan ole niin että mikäli se herättää tunteita (negatiivisia) niin silloin ei ole täysin sitä vastaankaan, näin se Jung jossai kirjas sepitti

• Eli vaikka olisit uskovainen ja et pitäisi viesteistäni, tiedän kuitenkin itse kirjoittaneeni viestini PYhän Hengen palveluvoitelussa sanan julistajana, jonka palvelutehtävässä Jumalan armosta ihmeet ja merkit ovat seurannet ja seuraavat. Olen hyvin kiitollinen tästä.

Pyhästä hengestä yleensä. On väärin sanoa ja ajatella, että kun olet kerran puhunut kielillä "olet saanut Pyhän hengen täyteyden" ei se ole niin.
        Olet vain kerran käyttänyt tai saanut kielillä puhumisen armolahjan, joka on vasta yksi 1 kor 12 listan armolahoista joita on 9 kpl. UT:ssa lasketaan olevan kaiken kaikkiaan noin 30 armoalhjaa, jotka ilmentävät Pyhän Hengen vaikutusta, tuovat asoita ja Jumalallisia tekoja esiin Jumalan maailmoista, täällä maan päällä. Niissä Jumalan tahto toteutuu ihmisen kautta. Tapahtukoon sinun tahtosi Taivaan Isä minun kauttani maan päällä niin kuin taivassa, eli heti! Eikä viidestoista päivä tai eikä vasta viidentoista vuoden päästä.

on myös tietämättömyyttä rukoilla vuosikymmeniä, jos ei mitään tapahdu. ota ajoissa Raamatun Uusi testametti käteen, ja lue sitä. Ala toteutta sanaa elämässäsi, harrasta rauhaa ja rakkautta niiden kanssa, jotka huutavat Herraa avuksi puhtaasta sydämestä. Eli Jumala on reaaliaikainen Jumala, Tämä erityisesit pätee sanan julistajan virkoihin, joita ovat apostoli, profeetta, evankelista, paimen ja opettaja. Nämä virat tunnistaa siitä, että Jumalan paranemishmeet ja muut Jumalan ihmeet ja merkit seuraavat niitä! Eli siis ne eivät ole lässyn lässyn virkoja, vaan ne ovat Jumalan radikaalia toimintaa ihmisten, julistajiensa kautta. Viisitaihoisessa pyhän Hengen virassa, on erilaistai painotuksia, erilaisia tehtäviä, mutta kaikille niille on omainaista se että ne edellyttävät kokosydämistä ja kokopäiväistäkin antautumista. koko elämän antamista Jumalan käteen. Silti maallinen työ on tehtävä, kuten Paavalikin teki telttoja ja maksoi itse kulunsa ja laivamaksunsa. Hän kyllä otti vastan avustuksia joiltakin Jumalan valtakunnan työhönsä, mutta teki myös itse ammattityötä. Jumala on rikkauden isä, joka rikkaus saadaan kuuliaisuuden kautta. Koko elämä menetetään, kun Jeesusta seurataan, mutta samalla saadaan paljon. Saadaan paljon ihmisiä taivaan pitoihin. Sadaan paljon satoa korjattua pois saatanalta. Jeesus on voittanut saatanan ja hän on vain pelottelija, ja hävinnyt. Saatana on tallattu kristittyjen jalkojen alle. Jeesus on kristittyjen pää, joka on taivassa ja uskovat ovat kristuksen ruumis ja saatanan paikka on olla tallattuna jalkojemme alla. Ettei meissä olisi mitään hänelle. Ettemme tekisi syntiä, emmekä antautuisi saatanalle. Emme pitäisi mitän sillanpääasemaa hänellä helmasyntien tähden. Saatana kannataa pelata pois omasta elämästä ja omaalta vaikutusalueella, käyttämällä Raamatun uuden testamentin lupauksia. Myös täysi terveys kuuluu näihin lupausiin, jotka kuuluvat meille UUDEN LIITON uskoville. Jeesus täytti lain, siispä olemme lunastettuja puuteenalaisuudesta, kirouksesta, köyhyydestä, eikä meidän tarvitse täyttää vanhan testamentin lakia. Emme voi täyttä sitä. Jeesus vain oli täydellinen. Jos yrittäösimme sillä pelastua, siitä ei tulisi mitään. Emme voi enää mennä taaksepäin vanhaan testamenttiin, mutta menemme eteenpäin Jeesus tietä, joka on elävä tie. Muttuvat tie. Tie totuus ja elämä. Elämän tulee olla voittoisaa ja kehittyvää ja eteenpäimenevää Jeesuksessa. Jeesus tuli sitä varten, että meillä olisi elämä ja yltäkylläisyys. Myös sitä varten, että meillä uskovilla on iankaikkinen maja taivaassa. Kerran saamme asua Herran huoneessa iäti. Siinä huoneessa, talossa taivasssa, jonka Jeesus on meille itse kullekin valmistanut. Taivaassa ei enää olla naimisissa. HE ovat kuin enkelit taivaassa. Mutta nyt on aika tehdä työtä täällä, viedä mahdollisimman monta kanssaan taivaaseen pois helvetistä ikuiseen iloon ja elämään, jonka Jumala on meille uskoville valmistanut.

9.that if you will confess with your mouth the Lord Jesus, and believe in your heart that God raised him from the dead, you will be saved.
        [World English Bible: Room. 10:9]

• Rauhaa Sinulle veli Herrassa

Olit käynyt sivullani eilen ja kävin katsomassa sivuani.

Meillä on paljon yhteistä.
      Ei vain ikä 46, mutta mös kosketinsoitimet ja usko Jeesukseen Kristukseen.

Asiakaskäynnielitäkin tulin, kun kerään Sympatiaa
      yrityksiltä.

Siunausta Sinulle, tv. jarlau

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6464
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3873
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3250
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      376
      1764
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1408
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1340
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      47
      1013
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      976
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      900
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      879
    Aihe