Maapallolla on liikaa ihmisiä

Anonyymi

Valtaosa maapallon ongelmista voidaan suoraan liittää maapallon väkimäärään. On vain yksinkertaisesti liikaa ihmisiä tällä planeetalla. Taulukossa on miljardin asukaan rajan ylitys tiettynä ajan hetkenä:

1 miljardi - - 1800-luvun alkupuoli
2 miljardi - - 1920-luku
3 miljardi - - 1960
4 miljardi - - 1974
5 miljardi - - 1987
6 miljardi - - 1999
7 miljardi - - 2012
8 miljardin ennuste - - 2025

Väkiluku kasvaa ja ongelmat lisääntyvät. Luonnonvarojen käyttö ja saasteiden määrä kasvaa sen mukaan, mitä enemmän ihmisiä on.

Huomioivatko uskonnot millään tavalla tätä ongelmaa?

19

592

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      YLE areenassa on tiedeykkösen ohjelma väestöräjähdys peruttu, jossa kerrotaan nimensä mukaisesti, että väestö ei ole juurikaan enää kasvamassa ja se tekee hyvää ympäristölle, mutta huonoa taloudelle.
      ...

      Uskonnolliset johtajat voivat kehottaa kannattajiaan että nyt on lisäännytty ja täytetty maa, tehkää nyt vain yksi tai kaksi lasta .

      • Anonyymi

        uskovaiset saa elättää itse vajaat lapsensa minä en niitä elätä !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        uskovaiset saa elättää itse vajaat lapsensa minä en niitä elätä !!!

        Kyllä elätät, haluat tai et. Verorahosta menee joka vuosi valtava määrä rahaa kirkolle.


    • Anonyymi

      Ongelma ei niinkään ole väestönkasvussa vaan resurssien ja maan jakamisessa. Todellisuudessa maapallollamme on paljon tyhjää tilaa mutta sitä ei käytetä niinkuin voisi ja monet ihmiset eivät voi edes muuttaa toisille alueille vaikka haluaisivat (poliittisista ja muista syistä).

      • Anonyymi

        Suomessa ei kukaan asunut, mutta asujat rakensivat siitä paremman paikan ja kaikki haluaa nyt tänne .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa ei kukaan asunut, mutta asujat rakensivat siitä paremman paikan ja kaikki haluaa nyt tänne .

        Kela elättää maapallon vajakit 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa ei kukaan asunut, mutta asujat rakensivat siitä paremman paikan ja kaikki haluaa nyt tänne .

        Kansainvälisesti kun itse katsoo eri maiden tilanteita, Suomi on kyllä aika hieno maa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kansainvälisesti kun itse katsoo eri maiden tilanteita, Suomi on kyllä aika hieno maa.

        No ei ole kauaa tällä menolla, kun kaikin keinoin yritetään muuttaa Lähi-idäksi ja Afrikaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kela elättää maapallon vajakit 🤣

        Annat kyllä varsin ikävän kuvan itsestäsi. Surullista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa ei kukaan asunut, mutta asujat rakensivat siitä paremman paikan ja kaikki haluaa nyt tänne .

        Kaikki? :o Maahan, jossa on ulkomaalaisia suhteessa asukaslukuun vähemmän kuin oikeastaan missään muulla?


    • Anonyymi

      jumala sanoi täyttäkää maa 🤣

    • Anonyymi

      Ongelma ei ole väestömäärä, vaan ihmisten pahuus, siihen Jeesuksen opetukset on hyvä ratkaisu.

      Edelleen kaikki maailman ihmiset mahtuisivat seisomaan yhtäaikaa Suomen suurimman järven jäälle. Eli tilaa on kyllä, ongelma on siinä, että ihmiset ovat pahoja, eivätkä osaa mm. jakaa asioita reilusti.

      • Anonyymi

        7000 miljoonaa ? 30x30cm 1neliö vaikka 3 saimaa 1300neliökilometria
        neliökilometrilla on miljoona neliötä eli 3 miljoonaa ihmistä
        3miljoonaa kertaa 1300 = 3900 miljoonaa eli vajakki paska puhut paskaa.
        Kutosen matikalla peruskoulussa selviää uskovaisia vastaan 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        7000 miljoonaa ? 30x30cm 1neliö vaikka 3 saimaa 1300neliökilometria
        neliökilometrilla on miljoona neliötä eli 3 miljoonaa ihmistä
        3miljoonaa kertaa 1300 = 3900 miljoonaa eli vajakki paska puhut paskaa.
        Kutosen matikalla peruskoulussa selviää uskovaisia vastaan 🤣

        9 neliölle voitte nussi adebiilejä vielä lisää 🤣


      • Anonyymi

        Kun tietyllä pinta-alalla asuu tietty määrä populaa syntyy väistämättä taistelu resursseista .
        Sitä taistelua ei voi välttää hyysäämällä lisää kehitysvammaisen tasoisia maahanmuuttajia kelan tukien piiriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        7000 miljoonaa ? 30x30cm 1neliö vaikka 3 saimaa 1300neliökilometria
        neliökilometrilla on miljoona neliötä eli 3 miljoonaa ihmistä
        3miljoonaa kertaa 1300 = 3900 miljoonaa eli vajakki paska puhut paskaa.
        Kutosen matikalla peruskoulussa selviää uskovaisia vastaan 🤣

        > 7000 miljoonaa ?

        Saimaa on 1 377 000 000 neliömetriä. Neliömetrille mahtuu 6 ihmistä, eli Saimaan pinta-alalle mahtuisi 8 262 000 000 ihmistä. tällä hetkellä maailmassa on vähän vajaa 8 miljardia ihmistä.

        Mutta, onneksi tilaa on paljon enemmän ja ngelma ei ole väestönmäärä, vaan se miten ihmiset toimivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > 7000 miljoonaa ?

        Saimaa on 1 377 000 000 neliömetriä. Neliömetrille mahtuu 6 ihmistä, eli Saimaan pinta-alalle mahtuisi 8 262 000 000 ihmistä. tällä hetkellä maailmassa on vähän vajaa 8 miljardia ihmistä.

        Mutta, onneksi tilaa on paljon enemmän ja ngelma ei ole väestönmäärä, vaan se miten ihmiset toimivat.

        ihminen on lihansyöjä tai kasvissyöjä eli jotain tarvitsee syödä, sillä ei kukaan pyhällä hengellä elä .


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        valtteri pottas tuomitsi tylyn käytöksen sen buuauksen, ihmettelinkin mitä uutisen takana on .
        nyt sekin paljastui 🤣 huvittavaa miten media kusettaa ihmisiä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      80
      1615
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      70
      1288
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1218
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      178
      1028
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      148
      998
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      994
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      882
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      844
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      816
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      774
    Aihe