Asiallisia vastauksia

Anonyymi

Kaverini oli tehnyt asian jota katuu todella paljon ja tämä asia on aiheuttanut hänelle masennusta.

11

796

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voisitteko auttaa?

    • Anonyymi

      On vaikeaa ulkopuolisena auttaa, kun ei tunne tätä kaveria, eikä ole mitään tietoa mitä hän on tehnyt.

      Ehkä hänen kanssaan olisi hyvä jutella, ja käydä masentavaa asiaa läpi.
      Mitä hän on tehnyt, jotain niin isoa, että on syytä masentua.
      Tai onko asia niin maailmaa mullistava, että on tarvetta masentua.

      Me ihmiset ollaan niin erilaisia siinäkin suhteessa, että erilaiset asiat tuntuvat kovin erilaisilta omassa mielessä. Toiset masentuvat herkemmin kuin toiset.

      Oikeastaan silloin kun tekee tai sanoo jotain typerää, niin totuus on se, että muut unohtavat asian hyvinkin pian. Se jää vain sinne omaan mieleen kummittelemaan.

      Paras olisi jatkaa elämää, ja unohtaa sellaiset teot, jotka kaduttaa.
      Etenkin jos siitä ei ole aiheutunut kenellekkään mitään fyysistä tai henkistä haittaa.

      Joka ikinen ihminen tekee, tai on tehnyt, elämänsä aikana asioita, jotka kaduttavat jälkeenpäin.

    • Anonyymi

      Suosittelen vaikka rippiä papin kanssa ja sydämessään kääntymistä Jumalan puoleen joka antaa katuvalle armon, syyllisyys otetaan pois.

    • Anonyymi

      Menneisyytensä kanssa on elettävä. Tee tänään vain sellaisia asioita, joita et joudu katumaan.
      Jos on vaikeaa elää ihmisiksi, niin mene hoitoon ja ota hoito vastaan.

    • Hei,

      Hyvä, että kirjoitit tänne ja olet jo saanutkin vastauksia. Hienoa, että välität kaveristasi ja kyselet neuvoja hänen puolestaan!

      Et kertonut, että minkä ikäisä kaverisi kanssa olette, mutta tässä tiedoksi pari paikkaa, joihin kumpi vaan teistä voi halutessaan olla yhteydessä.

      - Tukinet -tukipisteesi netissä, https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy esim. kohdasta Mieli Tukisuhde. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja ryhmächattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Seuraavaksi tulevien chattien ajankohdat näkyvät heti Tukinetin etusivulta.

      Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä. Osaa Tukinetin palveluista voi käyttää ilman kirjautumista, mutta osassa edellytetään anonyymiä rekisteröitymistä ja kirjautumista.

      - Sekasin-chat nuorille, https://sekasin247.fi/

      Sekasin-chat on auki vuoden jokaisena päivänä, maanantaista perjantaihin klo 9-24 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin 15-24. Chatissa päivystävät mielenterveyden ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset.

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • Anonyymi

      Noh kyllä se siitä menee. Aika parantaa ainakin lievittää. Pitää vaa selvitä pahimmasta. Tunnen useita jotka on tehny itssrin kun ei enää kestäneet. Viimene poltti ittensä reilu vuos sitte. Elämä on kovaa. Turpaan tulee teet niin tai näin aina lopulta. Pitää vaa koittaa kestää.

      Mullaki on mitta elämässä täynnä jo. Ei mitää yks asia todellakaan. Eikä kaikki ollenkaan ole minun vika kokonaan. Täs on tänääki itkeny lukemstomia kertoja. Viime yönä istuin parvekkeell vielä neljältäki ksttelin taivaalle josko se enkeli jo tulisi hakemaan pois. Kun ei enää haluaisi elää mutta toissaalta ei kuollakasn kyllä tahtoisi. Vaikka olisi se helpotus.

      Tänään katsoin olumpialaisia koko päivän yksin kotona. Ei ole mitään eikä ketään. Tätä tämä on. Kukaan ei halua. Olen oikeestaan ollut yksin koko ikäni. Kelpasin vain töihin kun olin vielä nuori ja terve. Yksinäisiä hommia tietysti. Nyt en kelpaa enää siigenkään.

      Juodakaan ei jaksa ja siitä tulee niin paha olo jo tällä iällä. Nuorempana ei tullut. Enkä muutenkaan halua enää.

      Voi tätä elämää. En tiedä mitä tekisin loppuelämän. En käynyt tänäänkään ulkona. En halua nähdä enää ketään koska en jaksa puhua mitään ja väsyn kaikistä puheista helposti. Todettiin joku neurofibroosi joka aiheuttaa kaikenlaista. En kestä yhtään meteliä stressiä tai kirkkaita valoja. Siksi joutuu olee yksin.

      Olis kiva nähdä mun lapsia joskus. Yks oli josdain koulukodissa tau vastaavassa aika lähellä tai no samas lääniss mut sosdut dano sille että vain valvottu tapaaminen. Se satutti. Ei olla nähty vuoden 2009 jälkeen. Sama kyllä muillakin lapsilla mutta niistö en tiedä mitään. Enkä muistakaan. Olen erakoitunut koska en jaksa ihmisiä. Tai pysty. niin se on. Elämä pisti polvilleen vaikka kuinka vastaan taisteli.

      No eipä ole enää mitöän hävittövää

      • Anonyymi

        Surullista.
        Suosittelen että oikein sydämestäsi käännyt Jumaln puoleen ja rukoilet että saat uudestisyntyä Jumlan Hengestä. Tiedän tapauksia kun Jumala koskettaa ja parantaa, antaa tulevaisuuden ja toivon. Siunausta sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Surullista.
        Suosittelen että oikein sydämestäsi käännyt Jumaln puoleen ja rukoilet että saat uudestisyntyä Jumlan Hengestä. Tiedän tapauksia kun Jumala koskettaa ja parantaa, antaa tulevaisuuden ja toivon. Siunausta sinulle.

        Kiitos.

        Simo oli myös vanhaystäväni. Viimeisen kerran nähtiin kontulan ostarilla yllättäin. Simo oli tullut uskoon ja huuteli ihmiselle Jeesuksesta ja pelastustuksesta silmät kiiluen. Tuijotin vain hölmistyneenä kunnes simo tunnisti minut. Sillä sekunnilla siinä oli se sama tuttu simo jonka tunsin. Simo selvästi häpesi tilaansa. Tovi siinä meni jutellessa. Jälkeenpäin kadutti heti olusi pitänyt pyytää syömään johonkin ravintolaan ja yrittää auttaa. Jonkin ajan kuluttua kuulin simon riistäneen henkensä.

        Viimeisin ex vaimoni oli tosi uskovainen. Oli jo valittu nunnakouluunkin. Paras ystävä katolinen pappiopiskelija. 13v oltiin aviossa. Pappi keskeytti opintonsa loppusuoralla. Vaimo halusi sitten kohta eron. Syynä ilmeisestikin juuri tämä pappioppilas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos.

        Simo oli myös vanhaystäväni. Viimeisen kerran nähtiin kontulan ostarilla yllättäin. Simo oli tullut uskoon ja huuteli ihmiselle Jeesuksesta ja pelastustuksesta silmät kiiluen. Tuijotin vain hölmistyneenä kunnes simo tunnisti minut. Sillä sekunnilla siinä oli se sama tuttu simo jonka tunsin. Simo selvästi häpesi tilaansa. Tovi siinä meni jutellessa. Jälkeenpäin kadutti heti olusi pitänyt pyytää syömään johonkin ravintolaan ja yrittää auttaa. Jonkin ajan kuluttua kuulin simon riistäneen henkensä.

        Viimeisin ex vaimoni oli tosi uskovainen. Oli jo valittu nunnakouluunkin. Paras ystävä katolinen pappiopiskelija. 13v oltiin aviossa. Pappi keskeytti opintonsa loppusuoralla. Vaimo halusi sitten kohta eron. Syynä ilmeisestikin juuri tämä pappioppilas.

        Lisään vielä että edellinen ex oli jehovakodista josda asiaa koitettiin salailla. No vartiotorneja piilotteli vaatekaapissaan tämäkin.

        Minulla oli lapsena hyvä jumalasuhde ja suoraansanoen tunsin kuinka jumala rakastaa minua. Mutta kun tulin teiniikään niin tunne katosi. Silti vieläkin jumalani kuuntelee ja auttaa AINA minua hädässä. Yleensä ei ole ketään muutakaan. Hädässä pyydän apua ja kadun kaikkea tekemisiäni joita ei kylläkään paljoa pahoja ole tehtyä tullut enää. Mutta hävettää pyytää apua kun ei muuten enää muista. Siksi en enää pyydä apua kun pakon edessä koska tämä on häpeällistä. Käytän häntä hyväkseni. Voi kuinka ketku olen. Hän tietää sen kyllä. Mutta kyllä jumala on olemassa ja jumala on hyvä ja pyyteetön. Kyllä se minua ymmärtää ja antaa anteeksi typeryyteni. Kirkkoon en kuulu, koska en tiedä missä niistä jumala on. Tosin uskon että tavallaan kaikissa. Etenkin buddha temppelissä voin tosi selvästi yleensä tuntea jumalan läsnäolon. Voin helposti istua tunnin temppelin lattialla koska se tuntuu hyvältä. Minusta jumala on sama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä että edellinen ex oli jehovakodista josda asiaa koitettiin salailla. No vartiotorneja piilotteli vaatekaapissaan tämäkin.

        Minulla oli lapsena hyvä jumalasuhde ja suoraansanoen tunsin kuinka jumala rakastaa minua. Mutta kun tulin teiniikään niin tunne katosi. Silti vieläkin jumalani kuuntelee ja auttaa AINA minua hädässä. Yleensä ei ole ketään muutakaan. Hädässä pyydän apua ja kadun kaikkea tekemisiäni joita ei kylläkään paljoa pahoja ole tehtyä tullut enää. Mutta hävettää pyytää apua kun ei muuten enää muista. Siksi en enää pyydä apua kun pakon edessä koska tämä on häpeällistä. Käytän häntä hyväkseni. Voi kuinka ketku olen. Hän tietää sen kyllä. Mutta kyllä jumala on olemassa ja jumala on hyvä ja pyyteetön. Kyllä se minua ymmärtää ja antaa anteeksi typeryyteni. Kirkkoon en kuulu, koska en tiedä missä niistä jumala on. Tosin uskon että tavallaan kaikissa. Etenkin buddha temppelissä voin tosi selvästi yleensä tuntea jumalan läsnäolon. Voin helposti istua tunnin temppelin lattialla koska se tuntuu hyvältä. Minusta jumala on sama.

        Voin tuntea etänä asioita. Niinkuin se kun eräs ystäväni poltti itsensä niin tunsin että jotain kamalaa tapahtuu. Yleensä aistin pahoja asioita.

        Ex näkee ja aistii henkiolentoja. Se on tosi pelottavaa. Niitä henkiä on yllättävän paljon. Joissain asunnoissa on. Siis ne henget asuvat myös siellä. Ex pystyy löytämään ne.

        Kuulostaa keksityltä nämä mun jutut. Ymmärrän kyllä. Mutta ihan totta ovat. Valitettavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä että edellinen ex oli jehovakodista josda asiaa koitettiin salailla. No vartiotorneja piilotteli vaatekaapissaan tämäkin.

        Minulla oli lapsena hyvä jumalasuhde ja suoraansanoen tunsin kuinka jumala rakastaa minua. Mutta kun tulin teiniikään niin tunne katosi. Silti vieläkin jumalani kuuntelee ja auttaa AINA minua hädässä. Yleensä ei ole ketään muutakaan. Hädässä pyydän apua ja kadun kaikkea tekemisiäni joita ei kylläkään paljoa pahoja ole tehtyä tullut enää. Mutta hävettää pyytää apua kun ei muuten enää muista. Siksi en enää pyydä apua kun pakon edessä koska tämä on häpeällistä. Käytän häntä hyväkseni. Voi kuinka ketku olen. Hän tietää sen kyllä. Mutta kyllä jumala on olemassa ja jumala on hyvä ja pyyteetön. Kyllä se minua ymmärtää ja antaa anteeksi typeryyteni. Kirkkoon en kuulu, koska en tiedä missä niistä jumala on. Tosin uskon että tavallaan kaikissa. Etenkin buddha temppelissä voin tosi selvästi yleensä tuntea jumalan läsnäolon. Voin helposti istua tunnin temppelin lattialla koska se tuntuu hyvältä. Minusta jumala on sama.

        On vain yksi Jumala ja hänet löydät Raamatusta, hylkää kaikki muut tietoisesti.
        Jeesus on sovittanut maailman sunnit ja uskomalla häneen pelastut. Etsi uskovien seurakunta, helluntai, vapaa, babtisti, metodisti srk. Siellä on uskovia jotka osaavat ohjata sinua oikealle tielle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1441
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1253
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      940
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe