Mitä pelko aiheuttaa

Anonyymi

Pelko aiheuttaa vihaa, kylvämällä lisää pelon aiheita syntyy lisää vihaa.
Hitler kylvi juutalais pelkoa, *****t kylvää nii kylvää kylvää, se lisää kannatusta.

96

652

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aiheeton persupelko kylvää vihaa tälläkin palstalla.

    • Miten ihmeessä nämä porukat jaksavat elää ikuisessa persupelossa. Luulisi ottavan henkisille voimille.
      Liittyykö se ikään, kun nähtävästi eletään dementiaharhoissaan vielä Hitlein aikojakin.

      • Tarvitseehan pellotkin lannoitetta. Jotain hyötyä sitten häiriköstäkin.


      • Anonyymi

        Mitkä "nämä porukat"? Keihin viittaat kirjoittamalla "nämä porukat" ja mistä päättelet heidän elävän "ikuisessa persupelossa"?

        Ikä ja dementiakin vielä tärpiksi mukaan, hohhoijaa taas. Ja juu, ei tarvitse kertoa, että nappasithan sinäkin. Niin teinkin, mutta en minä itse syöttiin tarttunut, kunhan tässä ihmettelen sen räikeyttä. Olet sinä melkoinen vedättäjä.
        Ja tuosta iästä muuten. Tämähän on kuten ehkä olet huomannut ikäryhmäpalsta? En tiedä mitä tarkalleen ottaen tarkoitat "Hitlerin ajalla", mutta sen tiedän, että jos 70 ikäinen Suomessa syntynyt ja kasvanut "dementiaharhoissaan" elää lapsuutensa aikoja niin eivät ne mitään "Hitlerin aikoja" hänelle ole.

        Bessie


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä "nämä porukat"? Keihin viittaat kirjoittamalla "nämä porukat" ja mistä päättelet heidän elävän "ikuisessa persupelossa"?

        Ikä ja dementiakin vielä tärpiksi mukaan, hohhoijaa taas. Ja juu, ei tarvitse kertoa, että nappasithan sinäkin. Niin teinkin, mutta en minä itse syöttiin tarttunut, kunhan tässä ihmettelen sen räikeyttä. Olet sinä melkoinen vedättäjä.
        Ja tuosta iästä muuten. Tämähän on kuten ehkä olet huomannut ikäryhmäpalsta? En tiedä mitä tarkalleen ottaen tarkoitat "Hitlerin ajalla", mutta sen tiedän, että jos 70 ikäinen Suomessa syntynyt ja kasvanut "dementiaharhoissaan" elää lapsuutensa aikoja niin eivät ne mitään "Hitlerin aikoja" hänelle ole.

        Bessie

        Olet B siis sitä mieltä että persut ovat vapaata riistaa joiden haukkuminen osoittaa ihmisen olevan sivistynyt ja fiksu.
        Katselet korkeammalta muita kirjoittajia ja lausut sitten painavan tuomiosi.
        Kyllä persupelko ja viha on ihan todellista tälläkin palstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet B siis sitä mieltä että persut ovat vapaata riistaa joiden haukkuminen osoittaa ihmisen olevan sivistynyt ja fiksu.
        Katselet korkeammalta muita kirjoittajia ja lausut sitten painavan tuomiosi.
        Kyllä persupelko ja viha on ihan todellista tälläkin palstalla.

        Oletko tosiaan noin tyhmä vai teeskenteletkö vedättääksesi?
        Perussuomalaiset on minulle vain yksi puolue muiden (n. 20 rekisteröityä?) joukossa.
        Mielestäni sivistynyt ja fiksu ihminen ei "hauku" räävittömästi ja valheellisia väittämiä esittämällä mitään puoluetta, ei siis perussuomalaisia mutta ei myöskään vihreitä, demareita, kokoomusta, jne. jne..

        Jos koet minun katselevan korkeammalta muita kirjoittajia niin se kertoo vain sinun omasta alemmuudentunnostasi. Sanomalla minun kommenttiani ja mielipidettäni jostain asiasta "painavan tuomion antamiseksi", paljastat ettet pidä minua vain yhtenä mielipiteensä kirjoittajana muiden joukossa.

        "Kyllä persupelko ja viha on ihan todellista tälläkin palstalla."
        Höpöhöpö.

        Bessie


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko tosiaan noin tyhmä vai teeskenteletkö vedättääksesi?
        Perussuomalaiset on minulle vain yksi puolue muiden (n. 20 rekisteröityä?) joukossa.
        Mielestäni sivistynyt ja fiksu ihminen ei "hauku" räävittömästi ja valheellisia väittämiä esittämällä mitään puoluetta, ei siis perussuomalaisia mutta ei myöskään vihreitä, demareita, kokoomusta, jne. jne..

        Jos koet minun katselevan korkeammalta muita kirjoittajia niin se kertoo vain sinun omasta alemmuudentunnostasi. Sanomalla minun kommenttiani ja mielipidettäni jostain asiasta "painavan tuomion antamiseksi", paljastat ettet pidä minua vain yhtenä mielipiteensä kirjoittajana muiden joukossa.

        "Kyllä persupelko ja viha on ihan todellista tälläkin palstalla."
        Höpöhöpö.

        Bessie

        Taas tuo sama hölmö kysymys, jonka esität aina, jos et ole jonkun kanssa samaa mieltä.
        En välitä koko novelliasi lukea nytkään, kun heti ensimmäinen lauseesi osoittaa sen tason.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Taas tuo sama hölmö kysymys, jonka esität aina, jos et ole jonkun kanssa samaa mieltä.
        En välitä koko novelliasi lukea nytkään, kun heti ensimmäinen lauseesi osoittaa sen tason.

        Aiheellinen kysymys. Provosoiva kyllä, mutta ei hölmö.
        Tämä 'joku jonka kanssa en ollut samaa mieltä' kirjoitti joko tosissaan tyhmiä tai teeskenteli.
        Ja minä vastasin hänelle. Niinhän keskustelupalstalla tehdään.

        En kirjoittanut novellia vaan mielipiteen, kommentin. Olet ylimielinen yleensäkin, ja varsinkin kun ottaa huomioon omien kommenttiesi tason niin vähän liiankin ylimielinen.

        Bessie


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet B siis sitä mieltä että persut ovat vapaata riistaa joiden haukkuminen osoittaa ihmisen olevan sivistynyt ja fiksu.
        Katselet korkeammalta muita kirjoittajia ja lausut sitten painavan tuomiosi.
        Kyllä persupelko ja viha on ihan todellista tälläkin palstalla.

        Näkyy olevan hänellä joku vainoharha, että häntä ollaan pyydystämässä koukkuun.
        Enhän minä roskakaloja ja pikkusinttejä, kun ei ole kissaakaan enää.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Näkyy olevan hänellä joku vainoharha, että häntä ollaan pyydystämässä koukkuun.
        Enhän minä roskakaloja ja pikkusinttejä, kun ei ole kissaakaan enää.

        Näkyy ja näkyy, sinä nyt näet ja kuulet mitä milloinkin. Olet niin tarkkanäköinen, että tuosta vain teet minulle psykiatrisen diagnoosin yhden tekstin ja siinä mainitun vertauskuvallisen "syötin" (ei koukun) perusteella, mutta et sitten kuitenkaan niin tarkkanäköinen että olisit huomannut etten pitänyt tuota räikeäksi luonnehtimaani 'syöttiä' vain ja ainoastaan juuri minulle tarkoitettuna, vaan tietenkin kaikille.

        Kirjoitin näin: "Ikä ja dementiakin vielä tärpiksi mukaan, hohhoijaa taas. Ja juu, ei tarvitse kertoa, että nappasithan sinäkin. Niin teinkin, mutta en minä itse syöttiin tarttunut, kunhan tässä ihmettelen sen räikeyttä. Olet sinä melkoinen vedättäjä."
        Minulla on hyvä muisti, siksi nyt koska muistin miten olet aikaisemmin suhtautunut ja ivallisesti kuittaillen reagoinut saamiisi vastakommentteihin niin kirjoitin tuon "Ja juu, ei tarvitse kertoa että nappasithan sinäkin jne.".

        Käytetystä syötistä tai pyyntivälineestä aika hyvin voi päätellä millaista saalista sillä yritetään pyydystää.

        Bessie


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näkyy ja näkyy, sinä nyt näet ja kuulet mitä milloinkin. Olet niin tarkkanäköinen, että tuosta vain teet minulle psykiatrisen diagnoosin yhden tekstin ja siinä mainitun vertauskuvallisen "syötin" (ei koukun) perusteella, mutta et sitten kuitenkaan niin tarkkanäköinen että olisit huomannut etten pitänyt tuota räikeäksi luonnehtimaani 'syöttiä' vain ja ainoastaan juuri minulle tarkoitettuna, vaan tietenkin kaikille.

        Kirjoitin näin: "Ikä ja dementiakin vielä tärpiksi mukaan, hohhoijaa taas. Ja juu, ei tarvitse kertoa, että nappasithan sinäkin. Niin teinkin, mutta en minä itse syöttiin tarttunut, kunhan tässä ihmettelen sen räikeyttä. Olet sinä melkoinen vedättäjä."
        Minulla on hyvä muisti, siksi nyt koska muistin miten olet aikaisemmin suhtautunut ja ivallisesti kuittaillen reagoinut saamiisi vastakommentteihin niin kirjoitin tuon "Ja juu, ei tarvitse kertoa että nappasithan sinäkin jne.".

        Käytetystä syötistä tai pyyntivälineestä aika hyvin voi päätellä millaista saalista sillä yritetään pyydystää.

        Bessie

        """Näkyy ja näkyy, sinä nyt näet ja kuulet mitä milloinkin."""

        En välitä taaskaan lukea alkua pitemmälle enää. Aikaisemmin luin yhden kommenttisi ja minkä muun johtopäätöksen tästä tekstistäsi voi tehdä kuin että siinä on vainoharhasta kysymys:

        """Ja juu, ei tarvitse kertoa, että nappasithan sinäkin. Niin teinkin, mutta en minä itse syöttiin tarttunut, kunhan tässä ihmettelen sen räikeyttä. """

        Ui vapaana edelleenkin pelkäämättä, että sinut pyydystetään.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        """Näkyy ja näkyy, sinä nyt näet ja kuulet mitä milloinkin."""

        En välitä taaskaan lukea alkua pitemmälle enää. Aikaisemmin luin yhden kommenttisi ja minkä muun johtopäätöksen tästä tekstistäsi voi tehdä kuin että siinä on vainoharhasta kysymys:

        """Ja juu, ei tarvitse kertoa, että nappasithan sinäkin. Niin teinkin, mutta en minä itse syöttiin tarttunut, kunhan tässä ihmettelen sen räikeyttä. """

        Ui vapaana edelleenkin pelkäämättä, että sinut pyydystetään.

        Ai minkä muun johtopäätöksen tuosta tekstistäni voisi tehdä? Se kai riippuu lukijasta ja hänen kyvystään tai halustaan ymmärtää lukemansa. Itse vetäisin tuosta sellaisen johtopäätöksen, että tekstin kirjoittaja tietää ja muistaa toisen osapuolen aikaisemmin joko kehuskelleen miten hyvä ansojen rakentaja ja syöttien laittaja hän on ja/tai piikitelleen ja ivailleen muita siitä että he tekevät sitä mitä keskustelupalstoilla yleensäkin tehdään eli kirjoittavat kommentteja ja vastakommentteja ja/tai muistaa hänen nimitelleen ja syytelleen muita ellei aina suoraan perskärpäsiksi tms., niin sitten epäsuorasti tyyliin niin-ihastunut-kuin-oletkin minuun jne..

        Ui sinäkin vapaana edelleenkin pelkäämättä, että sinut paljastetaan.

        Bessie


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai minkä muun johtopäätöksen tuosta tekstistäni voisi tehdä? Se kai riippuu lukijasta ja hänen kyvystään tai halustaan ymmärtää lukemansa. Itse vetäisin tuosta sellaisen johtopäätöksen, että tekstin kirjoittaja tietää ja muistaa toisen osapuolen aikaisemmin joko kehuskelleen miten hyvä ansojen rakentaja ja syöttien laittaja hän on ja/tai piikitelleen ja ivailleen muita siitä että he tekevät sitä mitä keskustelupalstoilla yleensäkin tehdään eli kirjoittavat kommentteja ja vastakommentteja ja/tai muistaa hänen nimitelleen ja syytelleen muita ellei aina suoraan perskärpäsiksi tms., niin sitten epäsuorasti tyyliin niin-ihastunut-kuin-oletkin minuun jne..

        Ui sinäkin vapaana edelleenkin pelkäämättä, että sinut paljastetaan.

        Bessie

        Puhut nyt selvästikin joko korppiksesta tai Pertikistä etkä Tellukasta.


    • Anonyymi

      Pelko ? Inho.

      • Anonyymi

        Pystyykö suvaitsevainen ihminen tuntemaan inhoa toisia ihmisiä kohtaan?
        Käsittääkseni sellainen viittaa rasismiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pystyykö suvaitsevainen ihminen tuntemaan inhoa toisia ihmisiä kohtaan?
        Käsittääkseni sellainen viittaa rasismiin.

        Jos inhoaa ihmisten väärinkohtelua se tuskin on rasismia
        vaan voimakasta oikeudenmukaisuuden tuntoa.


    • Anonyymi

      Persu, Laura Huhtasaari " varokaa islamisaatiota " EU on paha.

      • Anonyymi

        Ja nyt inhoat kaikkia Perussuomallaisia siksi, kun Laura on peloitellut sinua niin, ettet pysty öisin nukkumaan ja hänen sanansa kummittelevat päässäsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja nyt inhoat kaikkia Perussuomallaisia siksi, kun Laura on peloitellut sinua niin, ettet pysty öisin nukkumaan ja hänen sanansa kummittelevat päässäsi?

        Olympialaisia katellessa
        Hitler peloitteli alempi rotuisilla, persut tekee sitä samaa mikä pitää paikkansa, työperäisellä maahanmuutolla, bensan hinnalla ym. Itse ovat täysin nollia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olympialaisia katellessa
        Hitler peloitteli alempi rotuisilla, persut tekee sitä samaa mikä pitää paikkansa, työperäisellä maahanmuutolla, bensan hinnalla ym. Itse ovat täysin nollia.

        En ole kenenkään Perussuomalaisen kuullut pelottelevan työperäisellä maahanmuutolla.
        Onko sinun mielestäsi siis juutalaiset alempi rotuisia, kun kirjoitit "Hitler peloitteli alempi rotuisilla".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kenenkään Perussuomalaisen kuullut pelottelevan työperäisellä maahanmuutolla.
        Onko sinun mielestäsi siis juutalaiset alempi rotuisia, kun kirjoitit "Hitler peloitteli alempi rotuisilla".

        Henkilö on harhojensa vanki , sairas .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kenenkään Perussuomalaisen kuullut pelottelevan työperäisellä maahanmuutolla.
        Onko sinun mielestäsi siis juutalaiset alempi rotuisia, kun kirjoitit "Hitler peloitteli alempi rotuisilla".

        Et kuullu, Halla-ahon motto ei mitään maahanmuuttoa, nykyään alkanut joustaa, sitä samaa Purra.
        Popupulismi perustuu uhkakuvien luomiseen jolla haetaan kannatusta, uhakuvat usein valheellisia liioteltuja, persuilta puuttuu todellinen valtiollinen politiikka. Kysely tunnin aloittaa Halla-aho " maahanmuutto " sittemmin joutui naurun alaiseksi, millä Jussi kysely tunnin aloittaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olympialaisia katellessa
        Hitler peloitteli alempi rotuisilla, persut tekee sitä samaa mikä pitää paikkansa, työperäisellä maahanmuutolla, bensan hinnalla ym. Itse ovat täysin nollia.

        Eikös ne ole ennemminkin vihreät, jotka sillä bensan hinnan korotuksella ovat peloitelleet.
        Mutta ei sinun tarvitse sitäkään pelätä, sillä nouseehan kaikki muutkin hinnat jatkuvasti.
        Ja onkos sinulla autoakaan.
        Pelko pois poikaseni. Älä anna toisten sinua saada pelkäämään, aikuinen mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et kuullu, Halla-ahon motto ei mitään maahanmuuttoa, nykyään alkanut joustaa, sitä samaa Purra.
        Popupulismi perustuu uhkakuvien luomiseen jolla haetaan kannatusta, uhakuvat usein valheellisia liioteltuja, persuilta puuttuu todellinen valtiollinen politiikka. Kysely tunnin aloittaa Halla-aho " maahanmuutto " sittemmin joutui naurun alaiseksi, millä Jussi kysely tunnin aloittaa.

        Ne "uhkakuvat" paisuvat vain omien korviesi välissä ja sitten alat pelkäämään ja syytät pelkojasi siitä, että persut ovat sinua peloitelleet.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Eikös ne ole ennemminkin vihreät, jotka sillä bensan hinnan korotuksella ovat peloitelleet.
        Mutta ei sinun tarvitse sitäkään pelätä, sillä nouseehan kaikki muutkin hinnat jatkuvasti.
        Ja onkos sinulla autoakaan.
        Pelko pois poikaseni. Älä anna toisten sinua saada pelkäämään, aikuinen mies.

        Vihreät, ei puhu bensan hinnasta persut kyllä oikein kyttäävät joko aiotte nostaa bensan hintaa, Vanhanen hallitus ei nosta polttoaineen hintaa tällä kaudella.
        Viime kaudella persut mukana bensan hinnan nostossa.

        Maahanmuutto, hallituksella hyvin paljon tärkeämpää tekemistä, maahanmuuttoa hoitaa muut tahot, virkamiehet sen semmoset, persut älämöi siitä kun muuta ei ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vihreät, ei puhu bensan hinnasta persut kyllä oikein kyttäävät joko aiotte nostaa bensan hintaa, Vanhanen hallitus ei nosta polttoaineen hintaa tällä kaudella.
        Viime kaudella persut mukana bensan hinnan nostossa.

        Maahanmuutto, hallituksella hyvin paljon tärkeämpää tekemistä, maahanmuuttoa hoitaa muut tahot, virkamiehet sen semmoset, persut älämöi siitä kun muuta ei ole.

        """ ...maahanmuuttoa hoitaa muut tahot, virkamiehet sen semmoset"""

        Johan nyt kaikkea kuullaan.
        Etteikö hallituksella ole mitään tekemistä maahanmuuton kanssa?


      • Tellukka kirjoitti:

        """ ...maahanmuuttoa hoitaa muut tahot, virkamiehet sen semmoset"""

        Johan nyt kaikkea kuullaan.
        Etteikö hallituksella ole mitään tekemistä maahanmuuton kanssa?

        Hallituksella tärkeämpää kuin maahanmuutto, maahanmuutossa on linjaukset tehty jo viime hallituskaudella, käytännön hoitaa virastot ..Migri tms.


      • Pertikki kirjoitti:

        Hallituksella tärkeämpää kuin maahanmuutto, maahanmuutossa on linjaukset tehty jo viime hallituskaudella, käytännön hoitaa virastot ..Migri tms.

        Nii, onhan se tuo korona.
        Meneehän siihen aikaa, kun pähkäillään, että suljetaanko ravintolat klo 24.00 vai 23.50 ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kenenkään Perussuomalaisen kuullut pelottelevan työperäisellä maahanmuutolla.
        Onko sinun mielestäsi siis juutalaiset alempi rotuisia, kun kirjoitit "Hitler peloitteli alempi rotuisilla".

        Persu ei siis ymmärrä lukemaansa ollenkaan.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Eikös ne ole ennemminkin vihreät, jotka sillä bensan hinnan korotuksella ovat peloitelleet.
        Mutta ei sinun tarvitse sitäkään pelätä, sillä nouseehan kaikki muutkin hinnat jatkuvasti.
        Ja onkos sinulla autoakaan.
        Pelko pois poikaseni. Älä anna toisten sinua saada pelkäämään, aikuinen mies.

        Vain persu pystyy yhdistämään rasismin ja bensan hinnan korotuksen samaan viitekehykseen.


      • Tellukka kirjoitti:

        Nii, onhan se tuo korona.
        Meneehän siihen aikaa, kun pähkäillään, että suljetaanko ravintolat klo 24.00 vai 23.50 ...

        Onneksi hallituksessa ei ole telluja hoitamassa koronaa, hoida ruotsin koronaa.


      • Pertikki kirjoitti:

        Onneksi hallituksessa ei ole telluja hoitamassa koronaa, hoida ruotsin koronaa.

        Olisihan siellä hyvä olla yksi lisänä, niin joutaisi oikea hallitus vähän muutakin hoitelemaan kuin koronaa ja pääministerikin joutaisi vaikka käväisemään Prismasta aamiaissämpylöitä, ettei hänen kaikki aika menisi koronan hoitoon.

        https://www.is.fi/paakirjoitus/art-2000008150580.html


      • """Persujen uusfasismiaate on kammottava."""

        Siinä taas yksi, johon on pelko tarttunut. Te lietsotte ja siirrätte niitä omia persupelkojanne toinen toisiinne ja kauhu teillä vain kasvaa ja kasvaa kunnes romahdatte täysin.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        """Persujen uusfasismiaate on kammottava."""

        Siinä taas yksi, johon on pelko tarttunut. Te lietsotte ja siirrätte niitä omia persupelkojanne toinen toisiinne ja kauhu teillä vain kasvaa ja kasvaa kunnes romahdatte täysin.

        Faktan toteaminen ei ole pelkoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Faktan toteaminen ei ole pelkoa.

        Onhan se pelkoa mikä kammottaa.


    • Anonyymi

      Paskasakki juntteja palstalla ei tiedä historiasta eikä hitlereistä mutta lätty lätisee
      Näin mennään, mitä välii

      Riikka Purra 25.7. Taas lähestyy se hetki, kun osa somesta ei pysty löytämään mitään eroa 1800-luvulla Suomeen saapuneiden siirtolaisten, 2000-luvun sosiaalisen massamaahanmuuton, adoptiolasten ja evakkojen välillä.
      Myös aikakäsitys poistuu. Neljä vuotta tai 400 vuotta. Ihan sama.

    • Anonyymi

      Repikää sydämenne älkää niitä kledjuja

    • Anonyymi

      Paljonko on paljon?
      Don't forget

    • Anonyymi

      Persu unohtaa, että suurin osa kansasta on eri mieltä hänen kanssaan.
      Persu kuvittelee edustavansa kaikkia suomalaisia.
      Luojan kiitos suurimmalla osalla kansaa on suhteellisuudentaju ja järki tallella
      eikä persut vähemmistönä ikuisena oppositiopuolueena pysty juuri tuhoamaan
      Suomea enemmän uin mitä tähän astikaan.

      • Tuo on hyvä, jos edes tuollaisella ajatuksella pystyt psyykkaamaan itseäsi ja lieventämään pahinta persupelkoasi.
        Jospa saisit unen päästä sitten kiinni, kun viimeisenä peittoa korvillesi vetäessäsi ajattelet noin, kertaat sitä mielessäsi uudelleen ja uudelleen.


      • Anonyymi

        Moni tuiki tavalinen suomalainen on samaa mieltä perussuomalaisten kanssa vaikka ei perussuomalaiseen puolueeseen edes kuulu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni tuiki tavalinen suomalainen on samaa mieltä perussuomalaisten kanssa vaikka ei perussuomalaiseen puolueeseen edes kuulu.

        On niitä hulluja 20% suomalaisista.


      • Anonyymi

        Kyllä tämä 70 palsta on muuttunut persuje haukkumis palstaksi.
        Ei enää huvita käydä kun yksi kirjoittaja pakkomielteineen päivystää yötä päivää persuineen.


    • Pelko o mielenkiintoinen asia
      järkevä pelko aiheuttaa varovaisuutta, vastuullisuutta ja viisautta.

      Mutta näyttää siltä, että tällä palstalla on vallall persupelko,
      joka jo sanan näkyy joillakin aiheuttavan taas ahdistusta, hysterisyyttä ja jopa paniikkia.
      jos ei pysty sanomaan muuta kuinmuutaman sanan ja jokin sanoista on"persu" .
      Kyseessä on selvä paniikki persuja kohtaan.

      • Tiedämme olet persujen kannattaja miksi äärioikeisto kiehtoo sinua, aivan kuin toivoisit Unkarin kaltaista maata Suomesta, uusnatsinen SUOMI sillä tavalla , silloin ei olisi paniikkia persuista.


      • Pertikki kirjoitti:

        Tiedämme olet persujen kannattaja miksi äärioikeisto kiehtoo sinua, aivan kuin toivoisit Unkarin kaltaista maata Suomesta, uusnatsinen SUOMI sillä tavalla , silloin ei olisi paniikkia persuista.

        No niihä.
        Jos ei pelkää persuja ja ala huutamaan ja haukkumaan, niin silloinhan on selvästikin persujen kannattaja, ellei peräti its persu? Vai mitä?


      • Tellukka kirjoitti:

        No niihä.
        Jos ei pelkää persuja ja ala huutamaan ja haukkumaan, niin silloinhan on selvästikin persujen kannattaja, ellei peräti its persu? Vai mitä?

        Sellaiseksi tämä palsta on mennyt.


    • Halla-aho " Suomi koko maailman sosiaalitoimisto "
      Väite, persu Suomi muka maksaisi italian velat paska vale, EU elvytyspakettia sovittaessa, ehto nuukien kanssa jokainen maa vastaa omista veloista, tämä meni läpi.
      Kuitenkin persut vielä tänä päivä levittää valetta, Suomi maksaa muitten velkoja, jos olemme netto maksaja maksamme vähän enemmän yhhteiseen EUn.
      Pitää puhua oikeilla sanoilla eikä vääristellä.

      T. vääristelee palstalla sen kun kerkiää yhdessä H-44 kanssa.

    • Anonyymi

      Suomen tärkein tavote tulevaisuudessa on päästä nettosaajaksi EU:ssa. Silloin voimme ihanasti köllötellä ja sylkeä kattoon joka ikinen päivä.

      • Anonyymi

        Persuilla on pää niin sekaisin, ettei niitten kannata yrittääkään alkaa tulkita mitä muut suomalaiset tuntevat.


      • Siinähän köllöttelet ja syljeskelet kattoon

        EUssa jaettiin juuri innovaatiorahaa ja Suomi jäi nuolemaan näppejään...

        "Suomalaiset hankkeet jäivät ilman EU-rahoitusta, kun EU:n uusi innovaatiorahasto myönsi tällä viikolla ensimmäiset rahoituspotit energia-alan uusille teknologioille, jotka tähtäävät päästöjen vähentämiseen energiasektorilla ja energiaintensiivisessä teollisuudessa.

        Innovaatiorahastosta myönnettiin yhteensä 118 miljoonaa euroa rahoitusta yhteensä 14 EU-maahan sekä Islantiin ja Norjaan. Rahoitusta sai 32 pienen kokoluokan hanketta. Lisäksi 15 suuren kokoluokan hanketta sai yhteensä 4,4 miljoonaa euroa rahoitusta kehitystyön jatkamiseen."


    • Anonyymi

      Persu tulkitsee, että faktat persuista on pelon aihe.

    • Anonyymi

      Ei saa pelotella, siinä on puremista ja nielemistä, tyhmää!

    • "Määräkohteisilla peloilla (fobia; ICD-10-diagnoosikoodi F40.23) tarkoitetaan huomattavaa ja itsepintaista pelkoa, joka on kohteeseen tai tilanteeseen nähden liiallista tai epärealistista ja joka kohdistuu tiettyyn kohteeseen tai tilanteeseen.

      Altistuminen pelkoa herättävälle kohteelle aiheuttaa lähes aina välittömän ahdistusreaktion, joka voi olla luonteeltaan myös paniikkikohtaus. "

      Näin kertoo terveyskirjasto ja antaa myös itsehoito-ohjeita esimerkiksi.
      Palstalla on paljon persufobiaa sairastavia, ehkä heidän kannattaisi tutustua niihin, jo oman terveytensä vuoksi.
      Liiallisesta pelosta voi aiheutua jopa sydän ja vatsavaivoja.

      Huvittavinta näillä persufobia potevilla on, että he antavat sanoja persujen suuhun ja ajattelevat omiaan persujen puolesta.
      Aika omituista potea tuollaista sairautta keskustelupalstoilla.
      No, kaikille terveys ja varsinkaan oman mielenterveys ei ole iin tärkeää.

      Koettakaa kestää ja voikaa hyvin.

      • Mulla ei ole mitään fobiaa, eikä pelkoa persuista.

        Palstan ulkopuolella en edes ajattele persuja, persut saattaa tulla esiin politiikka uutisissa.

        Tällä hetkellä en varma ketä äänestäisin, politiikka kiinnostaa kansantaloudellisesti, kuinka valtiomme EUa.
        Hallituksemme on lähellä oikeusvaltiota.

        Maissiii en voi etenkää ymmärtää vanhaa naista jolla äärioikeistolainen ajatusmaailma ja vielä persuilee, ihailetko uusnatsista Suomen sisulaista Halla-ahoa.
        Et pidä miten suhtaudun persuihin, sen huomannu kauan.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Mulla ei ole mitään fobiaa, eikä pelkoa persuista.

        Palstan ulkopuolella en edes ajattele persuja, persut saattaa tulla esiin politiikka uutisissa.

        Tällä hetkellä en varma ketä äänestäisin, politiikka kiinnostaa kansantaloudellisesti, kuinka valtiomme EUa.
        Hallituksemme on lähellä oikeusvaltiota.

        Maissiii en voi etenkää ymmärtää vanhaa naista jolla äärioikeistolainen ajatusmaailma ja vielä persuilee, ihailetko uusnatsista Suomen sisulaista Halla-ahoa.
        Et pidä miten suhtaudun persuihin, sen huomannu kauan.

        "Palstan ulkopuolella"
        Oletko sinä koskaan palstan ulkopuolella. Aina täällä vuoroin rekattuna ja Anonyyminä.


    • Anonyymi

      Italia saa ilmaista rahaa Suomeltaa eikä ota velkaa vaan Suomi ottaa ja antaa rahaa Italialle

      Italian hallitus arvioi maan saavan EU:n elvytyspaketista yhteensä 210 miljardia euroa edullisia luottoja ja avustuksia. Näillä näkymin Italia saa kaikista EU-maista suurimman määrän vastikkeettomia avustuksia, jopa 90 miljardia euroa.

      Toki Italiakin maksaa avustuksista aikanaan, mutta tässä kuviossa se päätynee suureksi nettosaajaksi – ja saa osan elvytysrahastaan ilmaiseksi.

      Jos Italia toteuttaisi samat elvytystoimet valtion omissa nimissään ottamalla velkarahoituksella, olisi hinta tyystin muuta kuin ilmainen.

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007864025.html

    • Anonyymi

      Suomi maksaa miljardien ylihintaa

      Suomi maksaa EU:n elvytysmiljardeista posketonta ylihintaa, jos EU:n avustuksista maksettavaa hintaa verrataan valtion omissa nimissä ottaman velkarahoituksen hintaan.



      Suomi saa nykyarvioiden mukaan EU:n elvytyspaketista 2,7 miljardin euron avustukset, joista se kuitenkin maksaa 6,6 miljardia euroa.


      Hinta on tarkoitus maksaa 30 vuoden kuluessa, mutta se on silti moninkertaisesti suurempi kuin valtio maksaisi samanpituisesta omasta velkarahoituksesta.


      Ilman tätä EU:n elvytyskuviota Suomen valtio voisi rahoittaa 2,7 miljardin euron elvytystoimet valtion omalla 30-vuotisella velkarahoituksella. Korkoihin kuluisi Suomen valtion nykyisellä noin 0,3 prosentin korolla 30 vuoden kuluessa noin 250 miljoonaa euroa.


      Saman summan kierrättäminen EU:n elvytysrahaston kautta maksaa Suomelle arvioidun maksuosuuden verran eli 6,6 miljardia euroa. Se vastaa vuosittain maksettavaa noin 4,7 prosentin korkoa – ja 30 vuodessa yhteensä noin 3,9 miljardin euron korkokustannusta.


      Valtion oman velkarahoituksen kustannukseen verrattuna Suomi maksaa EU:n "vastikkeettomista” avustuksista 3,6 miljardia euroa ylimääräistä.

      Vertailua pahentaa vielä lisää se, että toisin kuin Italialla, Suomen valtiolla olisi helposti varaa nyt kaavailtuihin elvytystoimiin – ja vieläpä yli tuplasti suuremmin summin – ilman EU:n elvytysrahastoa.

    • Anonyymi
      • Ei todellakaan tarvita.
        Siksipä voisitkin jo lopettaa sen kansanryhmää kohtaa kiihottamisesi ennenkuin läkähdyt siihen.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ei todellakaan tarvita.
        Siksipä voisitkin jo lopettaa sen kansanryhmää kohtaa kiihottamisesi ennenkuin läkähdyt siihen.

        Räsänen se tässä oikeusoppineitten mukaan kiihottaa, haluaisi mitätöidä maalliset tuomiot raamatun perusteella.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ei todellakaan tarvita.
        Siksipä voisitkin jo lopettaa sen kansanryhmää kohtaa kiihottamisesi ennenkuin läkähdyt siihen.

        Rasisti haluaa tietysti poistaa kaikki rasismia rajoittavat lait.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rasisti haluaa tietysti poistaa kaikki rasismia rajoittavat lait.

        Eihän mitään rasismia (=rotusyrjintää) voi olla olemassakaan, koska ei kuulu olevan eri rotujakaan enää.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Eihän mitään rasismia (=rotusyrjintää) voi olla olemassakaan, koska ei kuulu olevan eri rotujakaan enää.

        Onko tummaihoiset hävinneet maapallolta vai ?
        Rasismihan on syrjintää esim. ihonvärin tai syntyperän takia.
        Ei roduista syrjinnässä puhuta mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko tummaihoiset hävinneet maapallolta vai ?
        Rasismihan on syrjintää esim. ihonvärin tai syntyperän takia.
        Ei roduista syrjinnässä puhuta mitään.

        Kuuluvat hävinneen niin mustat, keltaiset, punaiset, valkoiset ... rodut maapallolta.
        Kaikki rodut ovat hävinneet (niinkuin eri sukupuoletkin). On vain ihmisiä.

        Mutustelepa mielessäsi mistä se sana rasismi on suomen kieleen tullut.
        Ainakin ruotsinkielessä ras tarkoittaa just rotua.
        Engl. race = rotu.
        Engl. racism = rotukiihkoilu (-viha)

        Jos puhutaan rasismista, niin silloin myönnetään olevan vieläkin eri rotuisia ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Räsänen se tässä oikeusoppineitten mukaan kiihottaa, haluaisi mitätöidä maalliset tuomiot raamatun perusteella.

        Moni uskontoon sairastunut vieraantuu usein todellisuudesta.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Kuuluvat hävinneen niin mustat, keltaiset, punaiset, valkoiset ... rodut maapallolta.
        Kaikki rodut ovat hävinneet (niinkuin eri sukupuoletkin). On vain ihmisiä.

        Mutustelepa mielessäsi mistä se sana rasismi on suomen kieleen tullut.
        Ainakin ruotsinkielessä ras tarkoittaa just rotua.
        Engl. race = rotu.
        Engl. racism = rotukiihkoilu (-viha)

        Jos puhutaan rasismista, niin silloin myönnetään olevan vieläkin eri rotuisia ihmisiä.

        "Kuuluvat hävinneen niin mustat, keltaiset, punaiset, valkoiset ... rodut maapallolta."
        Ai "kuuluvat", mistä sinä tuollaisia olet kuullut. Kuuletko ääniä oman pääsi sisältä?
        Todellisessa maailmassa asuu edelleen mustia, keltaisia?, punaisia? ja valkoisia ihmisiä, yleisesti tiedossa oleva tosiasia. Ihmisen ihonväriin viittaavana määritelmiä "keltainen" ja "punainen" ei kylläkään ole kai vuosikymmeniin yleisemmin käytetty, mutta määritelmiä "musta/mustat" tai "valkoinen/valkoiset" taas käytetään jatkuvasti, luulisi että sinäkin olet nähnyt tai ainakin kuullut (ja vaikkapa tältä palstalta lukenut) etteivät he mihinkään ole hävinneet, eivät liioin sukupuolettomiksi muuttuneet.

        Kuullessasi tai nähdessäsi sanan "rasismi" niin etkö 'automaattisesti' sen kummemmin "mutustelemattakin" ymmärrä mitä sanalla yleisesti ja vakiintuneesti tarkoitetaan. Vai rupeatko muka ensimmäiseksi mutustelemaan, että hetkinen, mikäs se tämän alkuperä oikein onkaan jne..

        Jos puhutaan rasismista, niin silloin puhutaan rasismista, ei esimerkiksi ihmisrotujen määrästä. Riippuu tietysti puhujista, voihan se puhe joillakin mennä ja usein kai meneekin pois itse asiasta. Mutta jos esimerkiksi minä sinun kanssasi keskustellessani sanon vaikkapa nähneeni jossain ympäristössä ihan avointa rasismia, niin en siinä samalla todellakaan "myönnä" yhtään mitään puheena olevan asian vierestä, käytän vain helppoa ja käyttökelpoista sanaa.
        Sana "rotu" on minulle vain sana jolla ei ole tarkkaa yhtä ja ainoaa oikeaa merkitystä, jos se milloin tuntuisi luontevalta ja käyttökelpoiselta niin ilman muuta voisin käyttää sitä ihmisistäkin puhuessani. Todennäköisempää kuitenkin, että puhuisin "etnisistä ryhmistä" tms., mutta ihan hyvin voisin puhua roduistakin, riippuu tilanteesta. Tällä tietoa kuitenkin ajattelen että ihmisrotuja on nykyään vain yksi.

        Bessie


    • Anonyymi

      Palstan junttipaskasakki ei erota oikeaa pakolaista (chileläistä) sossuetushopparista (somalista)

      Tämä johtuu juntin heikosta koulutuksesta joka lisää sen liirumlaarumlässytysta palstalla vahvasti. Näin edetään ja hyvä näin, tulin, voitin

      • Anonyymi

        Oikeus turvapaikkaan ei käsitellä palstalla, määritelmäsi pakolaisesta voit pitää omanasi.


      • Anonyymi

        Tulit ja todistit olevasi palstan "junttipaskasakkia " ja vetelit "liirumlaarumlässytystä" ja hävisit 10-0.
        Asiallisesti olisi tuon ajatukse voinut esittää, ylimielinen häviää aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulit ja todistit olevasi palstan "junttipaskasakkia " ja vetelit "liirumlaarumlässytystä" ja hävisit 10-0.
        Asiallisesti olisi tuon ajatukse voinut esittää, ylimielinen häviää aina.

        Sinä häviät aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulit ja todistit olevasi palstan "junttipaskasakkia " ja vetelit "liirumlaarumlässytystä" ja hävisit 10-0.
        Asiallisesti olisi tuon ajatukse voinut esittää, ylimielinen häviää aina.

        Huoli on silti aiheellinen. Miten erotat oikeasti vainotun sellaisesta, joka pyrkii vain parempaan elintasoon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huoli on silti aiheellinen. Miten erotat oikeasti vainotun sellaisesta, joka pyrkii vain parempaan elintasoon?

        Vainotun ensi hätä olla elossa, sen jälkeeen jokapäiväinen leipä.

        Vain turvan saannut ymmärtää perustarpeet elää ilman pelkoa.

        Ne jotka pääsivät pakolaisleireille ovat hengissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vainotun ensi hätä olla elossa, sen jälkeeen jokapäiväinen leipä.

        Vain turvan saannut ymmärtää perustarpeet elää ilman pelkoa.

        Ne jotka pääsivät pakolaisleireille ovat hengissä.

        Et vastaannut itse kysymykseen. Suomen rajalla tulee ulkomaalainen joka väittää asioita. Mistä erotat onko aiheellista vai valhetta? Elintasopakolaisia riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä häviät aina.

        Voi kun häviäisikin viimeiseltään.
        Ei hänen kielenkäyttönsä ole sopivaa aikuisten palstalle.


    • Anonyymi

      1990 tänne tuli somaleita Siad Barren rikollisesta bolshevikkihallinnosta Moskovan kautta josta nappasivat lisää hallituksen kasvatteja myötärikollisina

      Olette elättäneet heitä kuin natseja jotka pakenivat henkensä edestä Paraguayhin

      Puolustelette täällä törkyjänne röyhkeästi nyt muka pakolaisten auttamisella, kun olette vain perseennuolijapelkureita

    • Pertikki

      Jokainen tietää, maahanmuuttoon liittyy negatiivisiä piirteitä tämän pitäisi olla selvä kaikille.
      Miten seulonta todellisista hakijoista toimii lue tästä.

      https://intermin.fi/maahanmuutto/turvapaikanhakijat-ja-pakolaiset/ukk

      Suomen tapa hoitaa, kansalaisilla on omat tuhannet käsitykset. Maahanmuuttoa käsitellään eduskunnassa ajoittain, eduskunta yhtä kuin kansa.

      • Anonyymi

        Minä kun olen luullut että täällä päätetään pakolaisista ja maahanmuutosta,
        kun täällä ihmiset pitävät itseään ylivertaisina neroina ja paukuttavat jatkuvasti päätään
        maahanmuutosta (ilman mitään tulosta tosin)

        Ihmettelenkin miksei näitä JuhlaMokka-tarjouksia tutkivia
        sohvaperunaeläkeläisneroja ole kutsuttu Arkadinmäelle hommiin
        jos he niin tavattoman viisaita ovat kuin omasta mielestään luulevat ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kun olen luullut että täällä päätetään pakolaisista ja maahanmuutosta,
        kun täällä ihmiset pitävät itseään ylivertaisina neroina ja paukuttavat jatkuvasti päätään
        maahanmuutosta (ilman mitään tulosta tosin)

        Ihmettelenkin miksei näitä JuhlaMokka-tarjouksia tutkivia
        sohvaperunaeläkeläisneroja ole kutsuttu Arkadinmäelle hommiin
        jos he niin tavattoman viisaita ovat kuin omasta mielestään luulevat ?

        Some on ainoa paikka, missä persu luulee saavansa äänensä kuuluville.
        Luonnossa ei toista persua lukuunottamatta kukaan jää persun horinoita
        kuuntelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Some on ainoa paikka, missä persu luulee saavansa äänensä kuuluville.
        Luonnossa ei toista persua lukuunottamatta kukaan jää persun horinoita
        kuuntelemaan.

        Nytkö niitä vilisee siellä luonnossakin ja siksi katsot turvallisemmaksi istua omalla sohvallasi päivät pitkät.


    • Anonyymi

      Kuten aloituksessa todetaan, pelko kylvää vihaa ja sitä rasistit/persut tekevät täälläkin - yrittäen saada puolueelleen kannattajia,
      mutta vain tietämättömiä vähä-älyisiä pystyy manipuloimaan ja ne kannattavat jo ennestään persuja.

      Ei näillä persujen alkeellisilla keinoilla uusia persujen kannattajia saa.

      Persujen pelonkylvämisyritykset saavat aikaan vain lisää vastenmielisyyttä koko persupoppoota ja puoluetta kohtaan.

      • Minkäslaista pelkoa sinuun on yritetty kylvää?
        Jokun konkreettinen esimerkki olisi paikallaan.

        Eiköhän ne raiskaajat ja murhaajat ole parempia pelon kylväjiä kuin persut.


    • Anonyymi

      Persu voi olla kiltti ja sympaattinen ihminen. Mutta se tyhmyys persussa pelottaa. Persuparka on helposti valjastettavissa muiden käyttöön, tekemään mitä muut tahtoo.

      Persu ei ymmärrä, että hänen henkilökohtainen kapinansa onkin jonkun muun suunnittelema pitkäaikaisen manipulaation tulos.

      • Anonyymi

        demari ei ymmärrä, että hänen henkilökohtainen sämpylänsä on jo syöty Pääministerin aamiaispöydässä ja hänen kätensä ovat vierustoverin taskussa.


    • Anonyymi

      Höpöhöpö

    • Anonyymi

      Pelko, viha ja muu aggressiivinen käyttäytyminen on ominaisia piirteitä ihmisten mielissä sen takia, että olemme polveutuneet apinoista.

      Mitä vähemmän koulutusta ja tietoa, sitä "alkuperäisempiä" olemme.

      • Herran pelko on kaikkein alkeellisin pelko, pelätä sellasta mitä ei ole.
        Epävarmuus jos sittenkin on on varmuuden vuoksi syytä peljätä.
        Vara ei venhettä kaada, jälkiviisaus parempi kuin ei mitään.

        Herra on Kalajoella läsnä, palavina pensaina.

        Suomen kansalla sananlaskut kaikkeen, Kuopiossa ne on " Sutkaus "


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Herran pelko on kaikkein alkeellisin pelko, pelätä sellasta mitä ei ole.
        Epävarmuus jos sittenkin on on varmuuden vuoksi syytä peljätä.
        Vara ei venhettä kaada, jälkiviisaus parempi kuin ei mitään.

        Herra on Kalajoella läsnä, palavina pensaina.

        Suomen kansalla sananlaskut kaikkeen, Kuopiossa ne on " Sutkaus "

        Uutta tietoo jälleen! Niin aina. Ennen oli kuninkas Salomonin sutkaukset. Ovatko ekat savolaiset siftanneet pohjolaan Niilin varrelta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uutta tietoo jälleen! Niin aina. Ennen oli kuninkas Salomonin sutkaukset. Ovatko ekat savolaiset siftanneet pohjolaan Niilin varrelta?

        Afrikasta sinunkin esivanhempasi tänne siftasivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Afrikasta sinunkin esivanhempasi tänne siftasivat.

        Ai jaa. Niin kai sitten, sano. Mut siintä on niin bal aikaa.


      • Pertikki kirjoitti:

        Herran pelko on kaikkein alkeellisin pelko, pelätä sellasta mitä ei ole.
        Epävarmuus jos sittenkin on on varmuuden vuoksi syytä peljätä.
        Vara ei venhettä kaada, jälkiviisaus parempi kuin ei mitään.

        Herra on Kalajoella läsnä, palavina pensaina.

        Suomen kansalla sananlaskut kaikkeen, Kuopiossa ne on " Sutkaus "

        Pertikkikö on nyt alkanut herrottelemaan persuja kaiken varalta.
        No on se sivistys alkanut sitten löytämään tiensä sinne Savoonkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Afrikasta sinunkin esivanhempasi tänne siftasivat.

        ne toivat ihonvärisi ja tapasi tänne viime vuonna


    • Anonyymi

      Ei pelkoa, vaan reviirin, eli elinympäristön ja resurssien puolustamista.

    • Anonyymi

      Periaatteessa lista kannattaa pitää pöttöilynä ja hitlerpuheina
      jotka ovat mielenkiintoista jaarittelua ja hyvin luettavaa papa tusta

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Isä tuomittiin pahoinpitelystä.

      Tulikohan oikeudelle nyt ylilyönti? Eihän tuon isän antama kurinpito niin vakavaa ollut. Tuomio olisi ollut aivan ymmärr
      Maailman menoa
      207
      2734
    2. Norja ottaa öljyrahastoista 40 mrd. Suomen pitäisi ottaa työeläkevaroista

      Irtoraha kiertoon, jotta talous saadaan elpymäään. https://yle.fi/a/74-20116257 "Norjan hallitus kasvattaa öljyrahasto
      Maailman menoa
      451
      2438
    3. Mun treffi-ilmoitus

      Hei, Ajattelin laittaa tänne oman treffi-ilmoituksen, koska tinder ja muut deittiapit ja palstat eivät ole omalta osalt
      Sinkut
      27
      1537
    4. Arja Koriseva paljastaa erikoisesta asumisjärjestelystä Pekka-rakkaan kanssa: "Voin ottaa..."

      Arja Koriseva viettää tänä vuonna 35-vuotistaiteilijajuhlaa ja kisaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa. Lue Arja Koris
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1468
    5. Miten paljon

      Haluat häntä????
      Ikävä
      71
      1281
    6. Laskutehtävä

      Laske kaivattusi ja itsesi iät yhteen. Tulosta ei oo pakko kertoo.
      Ikävä
      86
      1048
    7. Hyvää yötä tänne

      Kun nukkumaan käytte. Ei vanha mies ole kellekään mitään. 😐🌌🌃✨❤️🐺😊
      Ikävä
      140
      1003
    8. Rita Niemi-Manninen kommentoi yllättäen Aki-miehensä suoritusta Selviytyjissä: "Olisi pitänyt..."

      Rita Niemi-Manninen ja Aki Manninen herättävät vahvoja mielipiteitä… Nyt Rita Niemi-Manninen kisaa rankassa tosi-tv-kis
      Suomalaiset julkkikset
      7
      984
    9. Mä en kestä näin unta

      Missä nukuit vieressäni. Käännyit otit lusikkaan ja kuiskasit korvaani. "Minä rakastan sinua kulta". 💔
      Ikävä
      70
      950
    10. Kuka mielessäsi pyörii?

      Ja miksi? Onko teillä vielä mahdollisuutta?
      Ikävä
      77
      923
    Aihe