Sinä et mahda akkusähköautojen valtavalle vyörylle yhtään mitään

Anonyymi

Bryssel 23. heinäkuuta 2021:

"Vuoden 2021 toisella neljänneksellä sähköllä ladattavien autojen rekisteröinnit jatkoivat kasvuaan Euroopan unionissa. Akkukäyttöisten sähköautojen markkinaosuus yli kaksinkertaistui - 3,5 prosentista vuoden 2020 toisella neljänneksellä 7,5 prosenttiin tänä vuonna -, kun plug-in-hybridit muodostivat 8,4 prosenttia kaikista myydyistä uusista autoista. Myös hybridiautojen kysyntä kasvoi voimakkaasti tämän kolmen kuukauden aikana, ja niiden osuus EU: n autorekisteröinnistä oli 19,3 prosenttia. Samaan aikaan perinteisten polttoainetyyppien (bensiini ja diesel) markkinaosuus supistui ja muodosti 62,2% uusista myydyistä autoista."

Tämän seurauksena dieselin markkinaosuus on nyt 20,4%, kun se laski vuoden 2020 toisen neljänneksen 29,4%: sta.

https://www.acea.auto/fuel-pc/fuel-types-of-new-cars-battery-electric-7-5-hybrid-19-3-petrol-41-8-market-share-in-q2-2021/

88

698

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Huhtikuu 2021. Nyt jo vielä useampi.

        "– Yhteensä kolmasosa suomalaisista aikoo hankkia seuraavaksi autokseen ensisijaisesti sähköllä kulkevan auton. Se ennakoi isoa muutos lähitulevaisuudessa."


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huhtikuu 2021. Nyt jo vielä useampi.

        "– Yhteensä kolmasosa suomalaisista aikoo hankkia seuraavaksi autokseen ensisijaisesti sähköllä kulkevan auton. Se ennakoi isoa muutos lähitulevaisuudessa."

        Aikomukset harvoin realisoituvat, varsinkin kun suomalainen antaa kyselyissä sellaisia vastauksia mitä kyselyssä haetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmannes taloyhtiöistä suunnittelee sähköautojen latauspisteitä – samalla murtuvat lataukseen liitetyt myytit.

        https://www.ksml.fi/paikalliset/4204072

        Taloyhtiöiden on käytännössä pakko hankkia latauspisteitä, sillä muuten yhtiön arvo ja haluttavuus sukeltaa ja taloon jää vain höperöjä vanhuksia asumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikomukset harvoin realisoituvat, varsinkin kun suomalainen antaa kyselyissä sellaisia vastauksia mitä kyselyssä haetaan.

        Aikomukset ovat realisoituneet nopemmmin kuin aikaisemmissa kyselyissä on saatu tulokseksi. Että se siitä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taloyhtiöiden on käytännössä pakko hankkia latauspisteitä, sillä muuten yhtiön arvo ja haluttavuus sukeltaa ja taloon jää vain höperöjä vanhuksia asumaan.

        Entä ok- talo noin 7000 neliön tontilla Helsingin Itäsalmen alueella, menettääkö kokonaan arvonsa ilman sähköauton latauslaitteita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikomukset ovat realisoituneet nopemmmin kuin aikaisemmissa kyselyissä on saatu tulokseksi. Että se siitä.

        Juu, mutta ihan turhaa miettiä ja pohtia. Jokainen tekee mitä haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä ok- talo noin 7000 neliön tontilla Helsingin Itäsalmen alueella, menettääkö kokonaan arvonsa ilman sähköauton latauslaitteita?

        Hölmö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä ok- talo noin 7000 neliön tontilla Helsingin Itäsalmen alueella, menettääkö kokonaan arvonsa ilman sähköauton latauslaitteita?

        Puhuiko joku arvonmenetyksestä. Ei.


      • Anonyymi

        Toistaiseksi kuitenkin polttomoottoriautojen määrä kasvaa, kun käytettynä maahan tuoduista valtaosa on polttomoottorilla. Mahdatko tälle asialle asialle mitään ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huhtikuu 2021. Nyt jo vielä useampi.

        "– Yhteensä kolmasosa suomalaisista aikoo hankkia seuraavaksi autokseen ensisijaisesti sähköllä kulkevan auton. Se ennakoi isoa muutos lähitulevaisuudessa."

        Ladattavatmaksaa noin 50 t

        Sumalinen ostaa yleensä noin alla e5000€ au t on . Misttköhän ne lout 45t eueoo y ulee taivaastakos tipahtaa


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Noin leikisti voitaneen myös laskeskella että jos aloittajan tarkoittama kasvu jatkuu nykyiseen tahtiin eli tuplaantuu vuosittain, paljonko autoja on esim. 20 vuoden kuluttua?
      Jos kana muni viime vuonna yhden munan ja tänä vuonna kaksi munaa, muniiko se munintaansa tehostamalla esim. neljän vuoden kuluttua 16 munaa?

      • Anonyymi

        Lakepa tuo sähköautojen kasvuluvuilla.


      • Anonyymi

        Hyvä kysymys


    • Anonyymi

      Juu ja kaivoksia perustetaan lisää ja ilmasto ja luonto pelastuu😂😂🤣🤣 no kyllä ne 26 ja 30 loppu elokuusta Lokakuun loppuun asti olisi kivaa ja mukavaa

    • Anonyymi

      Päästään kaikki lataamaan Teslaa marketin parkkiin. Siellä on niin viihtyisää.

      • Anonyymi

        Yli 90% ajasta sähköautot ladataan kotona (harva ostaa sähköautoa, jos latauspaikkaa ei kodista löydy). Normaalisti Teslaa ei siis tarvitse ladata marketin parkissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yli 90% ajasta sähköautot ladataan kotona (harva ostaa sähköautoa, jos latauspaikkaa ei kodista löydy). Normaalisti Teslaa ei siis tarvitse ladata marketin parkissa.

        Köyhää poruhkaa teslaliset.
        Äminä ainakin lataisin omassa pihassani.

        Muta en osta teslaa model s niniin pieni kierppuja ahdas kun kusi listin


      • Anonyymi

        Eu: n määräyskomennossa käy kalliiksi oman auton pito, täytyy alkaa kulkea sosialistisilla kulkuvälineillä


    • Anonyymi

      Ei mitään uutta, edelleen polttomoottori autot lisääntyvät enemmän kuin patteri autot.

      • Anonyymi

        Mutta niiden myynti laskee koko ajan ja on vain ajan kysymys, kun sähköautot menevät edelle myynneissä. Ladattavien autojen (mukaan lukien ladattavat hybridit) myynnit lähestyvät jo polttomoottoriautojen myyntejä. Norjassa tietenkin mennyt jo reippaasti ohi. Jos nykyinen kasvutahti jatkuisi, ladattavia saatetaan myydä enemmän kuin polttiksia jo ensi vuonna. Viimeistään kuitenkin vuonna 2023.

        Esimerkiksi Suomessa dieseleitä myydään jo vähemmän kuin täyssähköautoja. Ja kaikkia ladattavia myydään 3 kertaa enemmän kuin dieseleitä.


    • Anonyymi

      Kesäkuussa jo sähköautoja myytiin enemmän kuin dieselautoja

      • Tilastoa vääristää Tesla, koska Teslat tulee Suomeen pääasiassa 3 kuukauden välein. Huti-toukokuussa Tesloja rekisteröitiin yhteensä 26, kesäkuussa 277 kpl.
        Tammi- helmukuussa Tesloja rekisteröitiin yhteensä 65 kpl, mutta huhtikuussa 298 kpl.
        Kuten tuostakin näkee, niin jopa Teslojen myynti laskee....


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Tilastoa vääristää Tesla, koska Teslat tulee Suomeen pääasiassa 3 kuukauden välein. Huti-toukokuussa Tesloja rekisteröitiin yhteensä 26, kesäkuussa 277 kpl.
        Tammi- helmukuussa Tesloja rekisteröitiin yhteensä 65 kpl, mutta huhtikuussa 298 kpl.
        Kuten tuostakin näkee, niin jopa Teslojen myynti laskee....

        Koko alkuvuonna on myyty kolmasosa sähköautoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koko alkuvuonna on myyty kolmasosa sähköautoja.

        Alkuvuodesta, eli 30.06.2021 mennessä sähköautoja on myyty 4 134 kpl ja kaikkiaan henkilöautoja on myyty 56 730 kpl. Ei taida ihan olla 33%, olisko oikein 7,3%


    • Anonyymi

      Uusien autojen myynti on kuitenkin vain parin prosentin luokkaa koko autokannasta.
      Siinä saa aika kauan kasvatella osuuttaan. Muuten olen sitä mieltä että hybridi on
      lelusähkömoottorilla viherpesty polttomoottoriauto.

      • Anonyymi

        Alkuvuonna myydyistä uusista autoista on ollut kolmasosa sähköautoja. Onko tuota osuutta kasvateltu kauan. Ei ole.


      • Anonyymi

        Oikeastaan uusien autojen myynti on noin 5% autokannasta. Tosin autokannassa on paljon vanhoja autoja, joita ei kovin paljon käytetä.

        Ja vaikka muutos on hidas niin silti autokantakin muuttuu. Eihän siitä ollut pitkä aika, kun valtaosa autoista oli manuaalivaihteisia. Nyt yli 60% käytettynä myydyistä autoista on automaattivaihteisia (nettiautossa on myynnissä 47 290 automaattivaihteista ja 33 190 manuaalivaihteista autoa). Koska valtaosa uusista autoista on ollut jo pitkään automaattivaihteisia, on käytetyt autotkin muuttuneet automaattivaihteisiksi.

        Kukaan tuskin uskoo, että muutos olisi nopea.


      • Mun ladattavassa hybridissä on 2,0 litrainen bensakone 89kW ja sähkömoottorien yhteisteho on 120 kW, joten olen erimieltä lelusähkömoottorista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeastaan uusien autojen myynti on noin 5% autokannasta. Tosin autokannassa on paljon vanhoja autoja, joita ei kovin paljon käytetä.

        Ja vaikka muutos on hidas niin silti autokantakin muuttuu. Eihän siitä ollut pitkä aika, kun valtaosa autoista oli manuaalivaihteisia. Nyt yli 60% käytettynä myydyistä autoista on automaattivaihteisia (nettiautossa on myynnissä 47 290 automaattivaihteista ja 33 190 manuaalivaihteista autoa). Koska valtaosa uusista autoista on ollut jo pitkään automaattivaihteisia, on käytetyt autotkin muuttuneet automaattivaihteisiksi.

        Kukaan tuskin uskoo, että muutos olisi nopea.

        Mutta kun ne kaikki uudet myytävät autot ovat pian kaikki sähköautoja. Aika pian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeastaan uusien autojen myynti on noin 5% autokannasta. Tosin autokannassa on paljon vanhoja autoja, joita ei kovin paljon käytetä.

        Ja vaikka muutos on hidas niin silti autokantakin muuttuu. Eihän siitä ollut pitkä aika, kun valtaosa autoista oli manuaalivaihteisia. Nyt yli 60% käytettynä myydyistä autoista on automaattivaihteisia (nettiautossa on myynnissä 47 290 automaattivaihteista ja 33 190 manuaalivaihteista autoa). Koska valtaosa uusista autoista on ollut jo pitkään automaattivaihteisia, on käytetyt autotkin muuttuneet automaattivaihteisiksi.

        Kukaan tuskin uskoo, että muutos olisi nopea.

        Jokainen järkevä ihminen tietää , että pian myynnissä on vain akkusähköautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkuvuonna myydyistä uusista autoista on ollut kolmasosa sähköautoja. Onko tuota osuutta kasvateltu kauan. Ei ole.

        Kolmasosa parista prosentista kuulostaa vieläkin aika onnettomalta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun ne kaikki uudet myytävät autot ovat pian kaikki sähköautoja. Aika pian.

        Alkuvuonna 30.06.2021 mennessä on myyty 4 134 kpl sähköautoa ja henkilöautoja kaikkiaan 56 730 kpl. 7,3% on aika kaukana 100%.
        Nousua on kuitenkin tapahtunut, koska 2020 myytiin sähköautoja 4,4% kaikista henkilöautoista.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Alkuvuonna 30.06.2021 mennessä on myyty 4 134 kpl sähköautoa ja henkilöautoja kaikkiaan 56 730 kpl. 7,3% on aika kaukana 100%.
        Nousua on kuitenkin tapahtunut, koska 2020 myytiin sähköautoja 4,4% kaikista henkilöautoista.

        Tosin tämän vuoden aikanakin on tapahtunut nousua, kesäkuussa täyssähköautojen osuus myynneistä oli jo 10,6%. Jo tällaisilla luvuilla sähköautojen myyntejä voi jo pitää melko merkittävinä. Varsinkin, kun henkilöautoissa sähköautojen myynti on jo ylittänyt dieselien myynnin. Oikeasti kesäkuu oli ensimmäinen kuukausi, kun täyssähköautojen myynti ylitti dieselien myynnin (myös dieselhybridit mukaan laskettuna).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tosin tämän vuoden aikanakin on tapahtunut nousua, kesäkuussa täyssähköautojen osuus myynneistä oli jo 10,6%. Jo tällaisilla luvuilla sähköautojen myyntejä voi jo pitää melko merkittävinä. Varsinkin, kun henkilöautoissa sähköautojen myynti on jo ylittänyt dieselien myynnin. Oikeasti kesäkuu oli ensimmäinen kuukausi, kun täyssähköautojen myynti ylitti dieselien myynnin (myös dieselhybridit mukaan laskettuna).

        Kuukausitilastoa vääristää Tesla, joka toimittaa autoja 3 kuukauden välein. Tesloja maaliskuussa 298 kpl, huhtikuussa 7 kpl, toukokuussa 19 ja kesäkuussa 277kpl. Huomioitavaa, että Teslan myynti hiipunut vähäsen.
        Ulkomailta käytettyinä tuodut kesäkuu; dieseleitä 1310 kpl ja sähköautoja 197 kpl.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun ne kaikki uudet myytävät autot ovat pian kaikki sähköautoja. Aika pian.

        Vuodesta 2014, jolloin alkoi Suomessa sähköautojen myynti tähän päivään sähköautoja on tullut 15 000 kpl. Henkilöautokanta on kuitenkin lisääntynyt vuodesta 2014 tähän päivään
        180 000 kpl. 2014 kesäkuun lopussa liikennekäytössä oli 2 650 855 henkilöautoa. 2021 kesäkuun lopussa oli liikennekäytössä 2 830 953 henkilöautoa.
        Eli ei ole sähköautot kovasti vallanneet autokantaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen järkevä ihminen tietää , että pian myynnissä on vain akkusähköautoja.

        Vuonna 2021 1-6 on ensirekisteröity 56 730 henkilöautoa ja niistä sähköautoja on 4 134 kpl.
        Ei taida ihan pian olla sun mutus totta.


    • Anonyymi

      Joku ei diggaa sähköautoista, siksi covid virus iskee täysillä?🍌🍌

    • Anonyymi

      Miks asialle pitäis mahtaa jotain, mutta hittolainen kun vieläkin meillä lähes 75% uusina myydyistä on polttiksia. Tästä pitäis ennemmin olla huolissaan. Vielä kun otetaan nuo ruotsista ja saksasta tuodut vähän ajetut dieselit, niin todella pitää huolestua ja niitä on paljon.

    • Anonyymi

      Onko sota julistettu?

      Jos vittuilu ei lopu, poistan polttiksesta katslysaattorit ja hiukkassuodsttimen, ostan vanhan diesel mersun ja ajelen sillä päivät pitkät helsingin keskustassa paksu musta savu perässä

      Että katotaan kuka voittaa

      • Anonyymi

        Sota julistettu?
        Aika lapsellinen olet. Keltä se on pois, että ajan 1000km alle 20eurolla, hanki sähköauto itsekin ja lopeta valitus.


    • Anonyymi

      VW lopettaa polttisten valmistuksen aikaisintaan 2035, siis sekin vain jos infra on valmis ja akkuja tarpeeksi kaikille, lisäksi sirupula

    • Anonyymi

      Sähköautoilu on utopiaa tällä ihmismäärällä, maapallon väkiluku tulisi pienentyä 80 %, jotta sähköautoja riittää kaikille halukkaille, laskin tämän pitkällä matikalla

    • Anonyymi

      Autoalan lehdissä on vertailua todellisista kuluista pa- versys sähkökäyttöisen auton kesken , ei tule sähköautoa vielä vuoskymmeneen , tyhmyydelläkin on rajansa.

      • Anonyymi

        Sähköauton yleistyminen vaatisi että niitä olisi myynnissä samoilla hinnoilla kuin polttomoottoriautoja käytettynä, lähtien sieltä 1000eur. Ja ilman riskejä, isolla toimintamatkalla.

        Koska suurin osa autoista ostetaan käytettynä edullisesti.

        Jos näin ei käy niin jossakin vaiheessa stoppaa uusien tilaukset koska määrä joka sitoutuu ja haluaa maksaa uutta on rajallinen.

        Uuden sähköauton ostaja todennäköisesti pitää autoa 2-3 kertaa pidempään kuin hän on pitänyt uutta polttomoottoriautoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauton yleistyminen vaatisi että niitä olisi myynnissä samoilla hinnoilla kuin polttomoottoriautoja käytettynä, lähtien sieltä 1000eur. Ja ilman riskejä, isolla toimintamatkalla.

        Koska suurin osa autoista ostetaan käytettynä edullisesti.

        Jos näin ei käy niin jossakin vaiheessa stoppaa uusien tilaukset koska määrä joka sitoutuu ja haluaa maksaa uutta on rajallinen.

        Uuden sähköauton ostaja todennäköisesti pitää autoa 2-3 kertaa pidempään kuin hän on pitänyt uutta polttomoottoriautoa.

        Todennäköisesti sähköauton ostaja ei pidä autoa paljoakaan kauempaa kuin polttomoottoriautoakaan. Ei ainakaan sen takia, että suuri osa sähköautoista menee tällä hetkellä työsuhdeautoiksi ja niitä ei kauan käytetä ennen niiden myymistä. Myös leasing-autot voidaan vaihtaa aika nopeasti uudempaan. Omalla rahalla ostettuja autoja toki käytetään kauan.

        Ja kun uusia sähköautoja ostetaan enemmän niin myös käytettyjen sähköautojen hinta tulee tippumaan. Tähän menee tosin vielä ainakin muutama vuosi.

        Ei mikään tonnin polttomoottoriautokaan ole riskitön. Tuolla saa yleensä 15-20 vuotta vanhan heikkokuntoisen polttomoottoriauton. Ja kun keskimääräinen romutusikä on 21 vuotta niin tuollaisella autolla ei välttämättä enää ole paljon käyttöikää (toki riippuu miten autoa huoltaa ja kuinka paljon ajaa autolla). Huoltokustannukset ovat varmasti jo melko korkeat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todennäköisesti sähköauton ostaja ei pidä autoa paljoakaan kauempaa kuin polttomoottoriautoakaan. Ei ainakaan sen takia, että suuri osa sähköautoista menee tällä hetkellä työsuhdeautoiksi ja niitä ei kauan käytetä ennen niiden myymistä. Myös leasing-autot voidaan vaihtaa aika nopeasti uudempaan. Omalla rahalla ostettuja autoja toki käytetään kauan.

        Ja kun uusia sähköautoja ostetaan enemmän niin myös käytettyjen sähköautojen hinta tulee tippumaan. Tähän menee tosin vielä ainakin muutama vuosi.

        Ei mikään tonnin polttomoottoriautokaan ole riskitön. Tuolla saa yleensä 15-20 vuotta vanhan heikkokuntoisen polttomoottoriauton. Ja kun keskimääräinen romutusikä on 21 vuotta niin tuollaisella autolla ei välttämättä enää ole paljon käyttöikää (toki riippuu miten autoa huoltaa ja kuinka paljon ajaa autolla). Huoltokustannukset ovat varmasti jo melko korkeat.

        Eipä näytä menevän käytetyt sähköautot kaupaksi. Olen seurannut, hintaa liikaa, liian paljon työtä, joutuu latailemaan usein, akku on loppu. Iso ero wltp lukuihin talvella

        Kysyin juuri eläkkeelle siirtyneeltä ostaisitko, ei ostaisi vaan henkilöauto bensakoneella joka on oikeasti johdoton ja valmis käyttöön. Ja saa edullisesti hyviä.


        Tonnillakin saat varman juuri leimatun täysin ruosteettoman henkilöauton, tuolla on torissa ja nettiautossa.

        Näissä on tekniikka vielä varmempaa kuin monissa uuusissa. Ei ole minkäänlaisia korjauskuluja vaikka käyttää vuosia.

        Ja vaikka olisi niin tiedät paljonko olet säästänyt kun autossa rahaasi kiinni 1000 tai oli se sitten 2000eur.

        Ne on tietämättömien puhetta jotka puhuu että saa huonon auto tonnilla ja kallista pitää.

        Sellaisen hinta/laatu on aina parempi kuin uudessa.


    • Anonyymi

      Raivostuttava aloitus otsikko! Lisää vihaa luontoa saastuttavaan sähköautoilua kohtaan! Laitan auton renkaita palamaan kadunvarteen.

    • Anonyymi

      Täällä syrjäseudulla halpojen, äänekkäiden ja haisevien autojen omistajat ovat raivoissaan ja keksitään kaikki mahdolliset viat sähköautoille. Ihan kuin bensa ja diesel olisivat täysin huoltovapaita ainakin heidän kuvitelmissaan.

      Taitaapi enemmän raivostuttaa selkeän luokkajaon näkyminen lähitulevaisuudessa. Köyhät ajelee bensalla, muut sähköllä.

      • Anonyymi

        No, yli 90% suomalaisista ajelee 10 vuoden päästäkin autoilla joissa on polttomoottori. Toki ladattavat hybridit mukaan laskettuna 10 vuoden päästä voi 20% olla sähköautoja. Mutta lasketaan mukaan ladattavat hybridit tai ei, keskiluokka ajaa lähes pelkästään bensalla 10 vuoden päästäkin. Siirtymä ei tule tapahtumaan hetkessä, vaan vie minimissään 20 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, yli 90% suomalaisista ajelee 10 vuoden päästäkin autoilla joissa on polttomoottori. Toki ladattavat hybridit mukaan laskettuna 10 vuoden päästä voi 20% olla sähköautoja. Mutta lasketaan mukaan ladattavat hybridit tai ei, keskiluokka ajaa lähes pelkästään bensalla 10 vuoden päästäkin. Siirtymä ei tule tapahtumaan hetkessä, vaan vie minimissään 20 vuotta.

        Uusina autoina on myynnissä vain sähköautoja.


    • Anonyymi

      Vesi nousee, ei tarvita sähköautoja vaan soutuveneitä

    • Anonyymi

      Näinä päivinä lähes jokaisessaa lehdessä lukee "Akkusähköautojen tulemisen vastaan haraaminen on täysin turhaa."

    • Anonyymi

      Minä uskallan olla eri mieltä ja sanon että akkuautot ei yleisty ja uusien myynti laskee nopeasti ostajien määrän takia sekä että ihmiset ei käytettyjä akkuautoja osta pihoilleen.


      Markkinat niin kuin kyllästyy.

      • Anonyymi

        Olen pitkälti samaa mieltä. Sähköauto ei sovi kuin ehkä alle 25% autoilijoista ja uusia ei omilla rahoilla haluaa ostaa niinkään moni. Mitä tulee taloyhtiöiden latauspisteisiin, niin niitä ei tulla rakentamaan taloyhtiöiden ottamalla omalla velalla vaan ne hankitasn sähköyhtiöiltä leasing-periaatteella tarpeen mukaan.


      • Anonyymi

        On sulla kuvitelmat. Tietoa ei ensinkään.


      • Anonyymi

        Jos katsoo taas Norjan lukuja niin sen perusteella polttikset katoavat. Siellä pelkästään täyssähköautoja on myydyistä autoista 72%. Jos huomioidaan vielä kaikki hybridit niin puhtaiden polttisten osuus on enää 9%. Siis diesel ja bensa yhteensä.

        Ja turha ruikuttaa käytetyistä autoista, uudet autot määrittelevät myös sen mitä käytettyjä autoja on olemassa. Jos uudet autot ovat sähköautoja niin käytetyt autotkin ovat tulevaisuudessa sähköautoja. Näin alkeellista se on.


    • Anonyymi

      Latauspisteitä rakentavat yritykset lisääntyvät vauhdilla ja sähköasentajista on pulaa.

      • Anonyymi

        Jokainen sähköasentaja palkataan. Lukee Hesarissa.


    • Anonyymi

      Sinä et mahda vyörylle yhtään mitään.

      • Anonyymi

        "Tällekään sinä et mahda yhtään mitään."

        Mies, joka ei taaskaan mahda millekkän mitään!


    • Anonyymi

      Miks pitäis mahtaa jotain?

    • Anonyymi

      Näin se on, vety on tulevaisuus.
      Hyvä homma.

    • Anonyymi

      Kuuluuko Norja EU kakka järjestöön?

      • Anonyymi

        Norja ei kuulu EU:hun (luulisi että tietäisit sen) eikä Norjaa siksi ole noissa luvuissa. Noin paljon sähköautoja myydään ilman Norjaa pelkästään EU:ssa.

        Ja silti Norjassa myydään maailman ylivoimaisesti eniten sähköautoja suhteessa väestömäärään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Norja ei kuulu EU:hun (luulisi että tietäisit sen) eikä Norjaa siksi ole noissa luvuissa. Noin paljon sähköautoja myydään ilman Norjaa pelkästään EU:ssa.

        Ja silti Norjassa myydään maailman ylivoimaisesti eniten sähköautoja suhteessa väestömäärään.

        "Ja silti Norjassa myydään maailman ylivoimaisesti eniten sähköautoja suhteessa väestömäärään."

        Mikään muu maa maailmassa ei pysty antamaan yhtä korkeita tukiaisia sähköautoille ja muita etuja kuin Norja, joka kieriskelee öljyrahoissa, sijoitettu yli 1075 mrd. € arvo kasvoi yli 100 mrd. € tänä vuonna.
        Nyt sielläkin on havahduttu liialliseen rahan menoon ja poistettu etuuksia ja alettu jopa puhua öljyn etsinnän lopettamista.
        Norjassa on unohdellu yhteikunnan kehittäminen ylenmääräisen rahan takia, kaikki on vain maksettu rahalla eikä ole katsottu mitä se maksaa.

        Norjalla on vielä tällä hetkellä positiivinen ongelma ylenmääräinen raha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja silti Norjassa myydään maailman ylivoimaisesti eniten sähköautoja suhteessa väestömäärään."

        Mikään muu maa maailmassa ei pysty antamaan yhtä korkeita tukiaisia sähköautoille ja muita etuja kuin Norja, joka kieriskelee öljyrahoissa, sijoitettu yli 1075 mrd. € arvo kasvoi yli 100 mrd. € tänä vuonna.
        Nyt sielläkin on havahduttu liialliseen rahan menoon ja poistettu etuuksia ja alettu jopa puhua öljyn etsinnän lopettamista.
        Norjassa on unohdellu yhteikunnan kehittäminen ylenmääräisen rahan takia, kaikki on vain maksettu rahalla eikä ole katsottu mitä se maksaa.

        Norjalla on vielä tällä hetkellä positiivinen ongelma ylenmääräinen raha.

        Ja silti sähköautojen suosio on vain kasvanut. Juuri viime kuussa tehtiin uusi ennätys. Ehkä etuuksia on poistettu, mutta luvuissa sitä ei näy, vaan sähköautojen suosio vain kasvaa ja polttikset ovat lähellä kuolemaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silti sähköautojen suosio on vain kasvanut. Juuri viime kuussa tehtiin uusi ennätys. Ehkä etuuksia on poistettu, mutta luvuissa sitä ei näy, vaan sähköautojen suosio vain kasvaa ja polttikset ovat lähellä kuolemaa.

        Ja Norja on harvoja maita, jossa rekisteröintejä seurataan reaaliajassa. Pelkästään tässä kuussa täyssähköautoja on jo rekisteröity lähes 10 000 ja 9 päivää on jäljellä. Nykyisellä tahdilla tässäkin kuussa tulee ennätys. Eli sähköautointo pikemminkin vain kasvaa.


    • Anonyymi

      Saavat varmaan halvalla, kaks yhen hinnalla?💸💸

    • Anonyymi

      Jos et mahda sähköautoja haukkumalla niille mitään niin älä kirjita tänne mitään.

    • Anonyymi

      Minä en mahda, mutta lompakko ja verot estää unelman toteutumisen.

    • Anonyymi

      Oletko koskaan huomannut, että AC/DC.n levyt nousevat ostetuimpien levyjen joukkoon kun he vetävät keikan Suomessa?
      Hybridiautojen kanssa tilanne on ihan sama. Sitten into laantuu kun huomataan, että huuma on ohimenevää, ja taas Justin Bieber kelpaa.

      • Anonyymi

        Ehkä hybridiautojen kohdalla, mutta ei sähköautoissa. Sähköautot tulevat pysymään.


      • Anonyymi

        Ja miksi höpötät Justin Bieberin tekemästä paskamusiikista, jos sitä musiikiksi voi kutsua. Järkyttävän surkeaa sontaa.


    • Anonyymi

      Sen verran voi ettei osta akkuautoa vaan pitäytyy vanhassa

    • Anonyymi

      Toyota supistaa tuotantoaan kun hybridien kysyntä laskee sähköautojen suosion vuoksi.

    • Anonyymi

      Hybridien myynti lakkaa kuin veitsellä leikaten. Muutos on äärettömän nopea.

      • Anonyymi

        Kansa ei pian osta Toyotan vaihtoehtoja vaan akkusäjköautoja.


      • Anonyymi

        Lakka kuin kuin kuvaputkitelevisioiden myynti. Kerrasta poikki.


    • Anonyymi

      Ei vakuuta sähköautojen myynti , bensa.ja diesel autoissa näyttää hinnat senkun nousevan ja kauppa käy. Paljon kuulee sähköpelien latausongelmista ja kalliista korjauksista , virheitä ei edes myönnetä vaan saa maksaa omasta pussista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      180
      10470
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3595
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      54
      3361
    4. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      64
      2885
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      215
      2266
    6. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      116
      2213
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

      Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2053
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1648
    9. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

      Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1476
    10. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1396
    Aihe