Kristillinen Kaste on uudestisyntymisen peso.

Anonyymi

PESO ei ole mikään uskoontulo eikä parannuksenteko. Niihin käsitteisiin on käytössä ihan eri sanat Raamatussa.

Raamatun sana "peso" tarkoittaa Kristillistä kastetta, jolla koko perhe kastettiin.

Tit. 3:5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan UUDESTISYNTYMISEN PESON ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,

Jokainen Raamattua hyvin tunteva käsittää, että

UUDESTISYNTYMISEN PESO TARKOITTAA KRISTILLISTÄ KASTETTA

Jeesus ilmaisee saman asian näin sanoen:

"Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

(Joh.3:5)

Jeesus puhuu kaikista ihmisistä.

469

2534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tässä on aito lähetyskäsky. Tämä ei ole kastekäsky. Eikä tätä voi käyttää vauvakasteen perusteluna.

      Markuksen evankeliumi:
      16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
      16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
      16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
      16:18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
      16:19 Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
      16:20 Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.

      • Anonyymi

        Matteuksen evankeliumin lähetyskäsky sisältää kastekäskyn. Sillä perustellaan kastamista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matteuksen evankeliumin lähetyskäsky sisältää kastekäskyn. Sillä perustellaan kastamista

        Tässä on aito lähetyskäsky. Tämä ei ole kastekäsky. Eikä tätä voi käyttää vauvakasteen perusteluna.

        Luukkaan evankeliumi:
        24:46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
        24:47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
        24:48 Te olette tämän todistajat.
        24:49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on aito lähetyskäsky. Tämä ei ole kastekäsky. Eikä tätä voi käyttää vauvakasteen perusteluna.

        Luukkaan evankeliumi:
        24:46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
        24:47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
        24:48 Te olette tämän todistajat.
        24:49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."

        Matteuksen evankeliumin lähetyskäsky sisältää kastekäskyn. Sillä perustellaan lasten ja aikuisten kastamista


      • Anonyymi kirjoitti:

        Matteuksen evankeliumin lähetyskäsky sisältää kastekäskyn. Sillä perustellaan kastamista

        Matteuksen evankeliumissa tarkempi Raamattu Kansalle käännös. Huom, piste sanojen "opetuslapsiani. Kastakaa" välissä. Samassa kohdassa alku tekstin lauseet jaetaan pilkulla. 1. tehkää opetuslapsiksi 2. kastakaa

        Matt 28:
        18. Jeesus tuli heidän luokseen ja sanoi heille: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19. Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani. Kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20. ja opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailmanajan loppuun saakka."


      • Anonyymi

        Markuksen loppu on jälkikäteen tuntemattoman henkilön kirjoittama lisäys, josta varoitetaan sen tekstin alkuperästä Mark.16:9.

        Jeesuksen itsensä sanoma kastekäsky on Matteuksen evankeliumin lopussa. Matt.28:18-20


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Matteuksen evankeliumissa tarkempi Raamattu Kansalle käännös. Huom, piste sanojen "opetuslapsiani. Kastakaa" välissä. Samassa kohdassa alku tekstin lauseet jaetaan pilkulla. 1. tehkää opetuslapsiksi 2. kastakaa

        Matt 28:
        18. Jeesus tuli heidän luokseen ja sanoi heille: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19. Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani. Kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20. ja opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailmanajan loppuun saakka."

        Raamattu kansalle on helluntailaisten omiin Parhamin oppeihin perustuva kirja, joka ei ole oikea Raamattu ollenkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu kansalle on helluntailaisten omiin Parhamin oppeihin perustuva kirja, joka ei ole oikea Raamattu ollenkaan.

        "Anonyymi 18.09.2021 10:06" Valehtelet. Sinun mainostamalla parhamilla ei ole mitään tekemistä tämän Raamatun käännöksen kanssa.

        Raamattu Kansalle käännös ei ole minkään yksittäisen seurakuntapiirin tulos, vaan se noudattaa alkutekstiä johdonmukaisesti. Tätä käännöstä käytetään kaikissa kristillisissä piireissä, seurakunnissa.
        Kyseinen käännös on yhtäpitävä englannin kielisten tunnettujen käännösten kanssa.

        Verrattaessa tekstejä alkuteksteihin, tämä käännös on yksi tarkimmista Suomen kielisistä käännöksistä.


    • Anonyymi

      Aloittaja todistaa tekstillään, että hän ei ole kokenut uudestisyntymisen pesoa eikä siis ole ollenkaan uskovainen. Uudestisyntymisen peso tarkoittaa ihmisen sydämen puhdistamista Jeesuksen verellä kaikesta synnistä. On naurettavaa kuvitella, että ruumiin peseminen vedellä pelastaisi ihmisen.

      • Anonyymi

        Peso viittaa vesipesuun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peso viittaa vesipesuun

        Vain sinun mielikuvituksessasi.


      • Anonyymi

        Kristittyjen kasteessa saadaan Kristuksen veren osallisuus, veren kosketus ja veren suoja, joska meidät kasteessa liitetään Krisuksen ruumiiseen ja verenkiertoon. Samoin Kristittyjen pyhässä kasteessa viini on Jeesuksen synnistä puhdistava veri. Vain veren kosketus pesee synnit pois.

        Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa. Kuolema tarkoittaa Kristuksen synnistä puhdistavaa verta.
        Room.6:3

        Kristukseen kastettu tulee yhdeksi Kristuksen ruumiin kanssa, ja siksi Jeesusen veri pesee kaikesta synnistä.

        Hengellä on erilaisia tehtäviä, opettaa, johdattaa, varjelee jne.

        Hurmahenkisten ja harhaoppisten lahkolaisten kasteet ja ehtoolliset on yhtä tyhjän kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kristittyjen kasteessa saadaan Kristuksen veren osallisuus, veren kosketus ja veren suoja, joska meidät kasteessa liitetään Krisuksen ruumiiseen ja verenkiertoon. Samoin Kristittyjen pyhässä kasteessa viini on Jeesuksen synnistä puhdistava veri. Vain veren kosketus pesee synnit pois.

        Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa. Kuolema tarkoittaa Kristuksen synnistä puhdistavaa verta.
        Room.6:3

        Kristukseen kastettu tulee yhdeksi Kristuksen ruumiin kanssa, ja siksi Jeesusen veri pesee kaikesta synnistä.

        Hengellä on erilaisia tehtäviä, opettaa, johdattaa, varjelee jne.

        Hurmahenkisten ja harhaoppisten lahkolaisten kasteet ja ehtoolliset on yhtä tyhjän kanssa.

        Ei Raamatussa noi lue mitä, "Anonyymi 01.08.2021 23:39" liitti omina kommenttejaan, omia mielipiteitään.

        Lisäksi. Pilkatessaan "Hurmahenkisten" tai "hurmoksiin" sanalla, pilkaajat pilkaa myös Apostoli pietaria,
        Ap.t.10:9. Seuraavana päivänä, kun he olivat matkalla ja lähestyivät kaupunkia, Pietari nousi kuudennen tunnin vaiheilla katolle rukoilemaan.
        10. Hänen tuli nälkä, ja hän halusi ruokaa, mutta sitä valmistettaessa hän joutui hurmoksiin.

        Sekä Ap.t.11:2. Kun Pietari sitten tuli Jerusalemiin, ympärileikatut kiistelivät hänen kanssaan
        3. ja sanoivat: "Sinä olet käynyt ympärileikkaamattomien miesten luona ja syönyt heidän kanssaan."
        4. Silloin Pietari selvitti heille kaiken alusta alkaen ja sanoi:
        5. "Minä olin Joppen kaupungissa ja rukoilin. Silloin näin hurmoksissa näyn. Taivaasta tuli alas astia, kuin suuri liinavaate, joka neljästä kulmastaan laskettiin alas, ja se tuli aivan minun eteeni.

        Sekä Apostoli Paavalia Ap.t.22:17. Kun olin palannut Jerusalemiin ja olin rukoilemassa temppelissä, jouduin hurmoksiin

        Lisäksi pilkan kohteiksi joutuvat monet muutkin Pyhät Raamatussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristittyjen kasteessa saadaan Kristuksen veren osallisuus, veren kosketus ja veren suoja, joska meidät kasteessa liitetään Krisuksen ruumiiseen ja verenkiertoon. Samoin Kristittyjen pyhässä kasteessa viini on Jeesuksen synnistä puhdistava veri. Vain veren kosketus pesee synnit pois.

        Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa. Kuolema tarkoittaa Kristuksen synnistä puhdistavaa verta.
        Room.6:3

        Kristukseen kastettu tulee yhdeksi Kristuksen ruumiin kanssa, ja siksi Jeesusen veri pesee kaikesta synnistä.

        Hengellä on erilaisia tehtäviä, opettaa, johdattaa, varjelee jne.

        Hurmahenkisten ja harhaoppisten lahkolaisten kasteet ja ehtoolliset on yhtä tyhjän kanssa.

        Puhut paskaa,Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa..

        Sinulla on pelko perkelee? Miksi?
        Sinä menet kuolemaan,minä elän vaikka minut on kastettu.
        Siksi,sinä olet paskan puhuja ja pelkuri.Heti tuli room 6:3..
        Mutta lahkolainen, minä tiedän..sinäkin elät kuoleman jälkeen !


    • Anonyymi

      Parempi tänään on varjeluksen siipien suojassa kuin sen toisen. Aikaa ei ole väittelyyn

    • Anonyymi

      Jeesus asettaa ehtoollisen
      22 Aterian aikana Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi sen opetuslapsilleen sanoen: "Ottakaa, tämä on minun ruumiini." [Matt. 26:26-29; Luuk. 22:14-20; 1. Kor. 11:23-25 : 1. Kor. 14:22-24: Joh. 6:53-56; 1. Kor. 10:16]
      23 Sitten hän otti maljan, kiitti Jumalaa ja antoi heille, ja he kaikki joivat siitä.
      24 Hän sanoi: "Tämä on minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan kaikkien puolesta. [2. Moos. 24:8; Sak. 9:11; Hepr. 9:15 | Jes. 53:12; Hepr. 9:28]
      25 Totisesti: minä en enää maista viiniköynnöksen antia ennen kuin sinä päivänä, jona juon uutta viiniä Jumalan valtakunnassa."

      Lahkolaiset ovat vaihtaneet viinin eli Jeesuksen veren mehukattiin ja pilkkaavat Jeesuksen verta.

    • Anonyymi

      Jeesuksen itsensä sanoma kastekäsky löytyy Matt.28:18-20

      Jeesuksen itsensä sanoma kastekäsky eli Ylipäällikön viimeinen Päiväkäsky maan päällä ennen taivaaseen menoa. Vain Jeesuksella itsellään oli valta antaa KASTEKÄSKY. (jae 18) Kenellekään ei ole valtaa muutella sitä muuksi, mitä Jeesus on lausunut.

      Matt.28
      18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

      Jeesus itse ei laita kasteelle mitään kelpoisuusvaatimuksia.

      Joten "ei yli sen, mikä kirjoit

    • Anonyymi

      Jeesuksen itsensä sanoma kastekäsky

      Jeesuksen itsensä sanoma kastekäsky eli Ylipäällikön viimeinen Päiväkäsky maan päällä ennen taivaaseen menoa. Vain Jeesuksella itsellään oli valta antaa KASTEKÄSKY. (jae 18) Kenellekään ei ole valtaa muutella sitä muuksi, mitä Jeesus on lausunut.

      Matt.28
      18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

      Jeesus itse ei laita kasteelle mitään kelpoisuusvaatimuksia.

      Joten "ei yli sen, mikä kirjoitettu on"

      • Anonyymi

        Jeesus ei kuitdenkaan summamutikassa kastanut kaikkia vastaantulijoita tai vauvoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei kuitdenkaan summamutikassa kastanut kaikkia vastaantulijoita tai vauvoja.

        Eikä syntistä naista eikä Lasarusta


    • Anonyymi

      Jeesus asetti ehtoollisen mutta hän ei asettanut sitä rituaaliksi, joka mukamas pelastaa.

    • Anonyymi

      On ainoastaan parannuksen teon aika. Jumala anoo huomiota. Armoa ei kannata pitää halpana.

      • Anonyymi

        Huh huh!!!
        "UUDESTISYNTYMISEN PESO TARKOITTAA KRISTILLISTÄ KASTETTA"????

        Miksihän nuo vedenpalvojat kuvittelevat, että aina, kun Raamattu puhuu vedestä tai pesosta, sillä tarkoitetaan kastetta? Heidän oppinsa perustuu vain olettamuksiin ja selityksiin ja toiveajatteluun.

        Peso tuossa yhteydessä tarkoittaa sitä, että "Jeesuksen Kristuksen veri pesee puhtaaksi kaikesta synnistä"! 1. Joh 1
        Jakeen alkuosa todistaa, että siinä EI PUHUTA kasteesta:
        "Tit. 3:5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta,""!!!

        Vauvojen kastaminen on juuri tuota ihmistekoja, josta ei ole mitään hyötyä pelastuksen suhteen. Päinvastoin, se estää ihmisiä tekemästä parannusta ja he eivät halua seurata Jeesuksen esimerkkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huh huh!!!
        "UUDESTISYNTYMISEN PESO TARKOITTAA KRISTILLISTÄ KASTETTA"????

        Miksihän nuo vedenpalvojat kuvittelevat, että aina, kun Raamattu puhuu vedestä tai pesosta, sillä tarkoitetaan kastetta? Heidän oppinsa perustuu vain olettamuksiin ja selityksiin ja toiveajatteluun.

        Peso tuossa yhteydessä tarkoittaa sitä, että "Jeesuksen Kristuksen veri pesee puhtaaksi kaikesta synnistä"! 1. Joh 1
        Jakeen alkuosa todistaa, että siinä EI PUHUTA kasteesta:
        "Tit. 3:5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta,""!!!

        Vauvojen kastaminen on juuri tuota ihmistekoja, josta ei ole mitään hyötyä pelastuksen suhteen. Päinvastoin, se estää ihmisiä tekemästä parannusta ja he eivät halua seurata Jeesuksen esimerkkiä.

        Ohhoh!!!! Tuo vedenpalvojauudestikastaja ITSEKIN on sanonut että kaste on uudestisyntymisen peso. Kyllähän jokainen ymmärtää että pesemiseen kuuluu vesi. Tit. Kirjeen kohta kertoi juuri että kristillinen kaste on Jumalan teko ja siinä synnit pestään pois Kristuksen veren tähden koska kasteessa liitytään Kristuksen kuolemaan. Kaste ei ole meidän tekomme

        Uudestikastaminen on turhaa ja se estää luottamusta yksin Kristukseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohhoh!!!! Tuo vedenpalvojauudestikastaja ITSEKIN on sanonut että kaste on uudestisyntymisen peso. Kyllähän jokainen ymmärtää että pesemiseen kuuluu vesi. Tit. Kirjeen kohta kertoi juuri että kristillinen kaste on Jumalan teko ja siinä synnit pestään pois Kristuksen veren tähden koska kasteessa liitytään Kristuksen kuolemaan. Kaste ei ole meidän tekomme

        Uudestikastaminen on turhaa ja se estää luottamusta yksin Kristukseen

        Kyllä. Uudestisyntyminen on Jumalan työ. Vesi ja veri todistavat yhtä ja kuuluvat yhteen koskapa kaste liittää veren osallisuuteen. Kasteen perusta on Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Uudestisyntyminen on Jumalan työ. Vesi ja veri todistavat yhtä ja kuuluvat yhteen koskapa kaste liittää veren osallisuuteen. Kasteen perusta on Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus

        noin vain sait kopsattua katkismusta, on se vaan koulutus se joka työn tekee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohhoh!!!! Tuo vedenpalvojauudestikastaja ITSEKIN on sanonut että kaste on uudestisyntymisen peso. Kyllähän jokainen ymmärtää että pesemiseen kuuluu vesi. Tit. Kirjeen kohta kertoi juuri että kristillinen kaste on Jumalan teko ja siinä synnit pestään pois Kristuksen veren tähden koska kasteessa liitytään Kristuksen kuolemaan. Kaste ei ole meidän tekomme

        Uudestikastaminen on turhaa ja se estää luottamusta yksin Kristukseen

        Kuinkahan lie mont atuooppia munkki kumonnut ennekuin välähti tuokin hauska keksintö, kaste on Jumalan teko !=?

        ja kansa ei osaa ajatella its emitään, kunhan mumisee munkin mukana keksintöjään.

        RAAMATUSSA ei ole sanan sanaa mistään jumalantekokasteista eikä uskoista !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohhoh!!!! Tuo vedenpalvojauudestikastaja ITSEKIN on sanonut että kaste on uudestisyntymisen peso. Kyllähän jokainen ymmärtää että pesemiseen kuuluu vesi. Tit. Kirjeen kohta kertoi juuri että kristillinen kaste on Jumalan teko ja siinä synnit pestään pois Kristuksen veren tähden koska kasteessa liitytään Kristuksen kuolemaan. Kaste ei ole meidän tekomme

        Uudestikastaminen on turhaa ja se estää luottamusta yksin Kristukseen

        Taasko piti valehdella: " Tuo vedenpalvojauudestikastaja ITSEKIN on sanonut että kaste on uudestisyntymisen peso"????

        Ettekö osaa esittää yhtään vauvakasteen puolustusta ilman valheita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        noin vain sait kopsattua katkismusta, on se vaan koulutus se joka työn tekee!

        iiii vain on sodomiakääkälle Raamatun Sana katkismusta, ei kai ole lukenut kumpaakaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinkahan lie mont atuooppia munkki kumonnut ennekuin välähti tuokin hauska keksintö, kaste on Jumalan teko !=?

        ja kansa ei osaa ajatella its emitään, kunhan mumisee munkin mukana keksintöjään.

        RAAMATUSSA ei ole sanan sanaa mistään jumalantekokasteista eikä uskoista !

        Kuinkahan monta vuotta meni ennenk kuin 1000 luvulla uudestikastajat keksivät että kaste on ihmisten kuuliaisuuden teko, Ei ne ukastajat osaa mitään itse ajatella vaan mumisevat muana

        RAAMATUSSA ei ole mitän kuuliaisuusihmsien tekokasteita vaan yksi kaste joka perustuu yksin Kristukseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taasko piti valehdella: " Tuo vedenpalvojauudestikastaja ITSEKIN on sanonut että kaste on uudestisyntymisen peso"????

        Ettekö osaa esittää yhtään vauvakasteen puolustusta ilman valheita?

        Harmittaako kun menit möläyttämään totuuden??? Menikö nyt uudestikasteelta pohja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmittaako kun menit möläyttämään totuuden??? Menikö nyt uudestikasteelta pohja?

        Kyllä meni!!! Tosiasiat yritetään väistää puhumalla "vauvakasteesta"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohhoh!!!! Tuo vedenpalvojauudestikastaja ITSEKIN on sanonut että kaste on uudestisyntymisen peso. Kyllähän jokainen ymmärtää että pesemiseen kuuluu vesi. Tit. Kirjeen kohta kertoi juuri että kristillinen kaste on Jumalan teko ja siinä synnit pestään pois Kristuksen veren tähden koska kasteessa liitytään Kristuksen kuolemaan. Kaste ei ole meidän tekomme

        Uudestikastaminen on turhaa ja se estää luottamusta yksin Kristukseen

        Epäjumaliaan palvoviin uskolahkojen lahkopukarit, jotka kastavat kristittyjä omilla lahkokasteillaan uudestaan tekevät Pyhän Hengen pilkan.


    • Anonyymi

      Uudetisyntymisen pesossa pestään synnit pois. Ja kasteessahan ne pestään pois

      • Anonyymi

        minkä nimisiä syntejä vauvoilla noin yleensä mahtaa olla, onko tietoa ja onko kysytty itseltään vaavilt amitäs olet tehnyt ja luovutkos pkeleestä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        minkä nimisiä syntejä vauvoilla noin yleensä mahtaa olla, onko tietoa ja onko kysytty itseltään vaavilt amitäs olet tehnyt ja luovutkos pkeleestä?

        UUDESTI-kastajat ymmärtää VAIN, - TEKO, -synnit . . .

        raamatussa:

        "Voiko ihminen olla puhas,voiko vaimosta syntynyt olla vanhurskas !
        Katso, pyhiinsäkään hän ei luota, eivät TAIVAATKAAN ole PUHTAAT, HÄNEN
        silmissänsä"
        Job: 15: 14-15


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        UUDESTI-kastajat ymmärtää VAIN, - TEKO, -synnit . . .

        raamatussa:

        "Voiko ihminen olla puhas,voiko vaimosta syntynyt olla vanhurskas !
        Katso, pyhiinsäkään hän ei luota, eivät TAIVAATKAAN ole PUHTAAT, HÄNEN
        silmissänsä"
        Job: 15: 14-15

        Jumalan sana itse kumoaa nuo masentuneen Jobin purkautumisen, jossa Job purkaa tuntojaan vaikeuksiensa keskellä:
        Job 38
        "Silloin Herra vastasi Jobille. Myrskyn keskeltä hän puhui:
        Kuka on tämä, joka peittää minun tarkoitukseni
        mielettömillä puheillaan?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan sana itse kumoaa nuo masentuneen Jobin purkautumisen, jossa Job purkaa tuntojaan vaikeuksiensa keskellä:
        Job 38
        "Silloin Herra vastasi Jobille. Myrskyn keskeltä hän puhui:
        Kuka on tämä, joka peittää minun tarkoitukseni
        mielettömillä puheillaan?"

        Job oli oikeassa, mutta hänen väärämieliset ystävänsä puhuivat väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Job oli oikeassa, mutta hänen väärämieliset ystävänsä puhuivat väärin.

        Job pysyi totuudessa ja kesti koetuksen.

        Usin maassa eli mies, jonka nimi oli Job. Hän oli kunnon mies, rehellinen ja jumalaapelkäävä, ja hän karttoi kaikkea pahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        minkä nimisiä syntejä vauvoilla noin yleensä mahtaa olla, onko tietoa ja onko kysytty itseltään vaavilt amitäs olet tehnyt ja luovutkos pkeleestä?

        Epäjumalaliaan palvelevat uudestikastajat kieltävät perisynnin pahimman vaikutuksen, koko ihmissuku tuli siitä synnistä osalliseksi.

        Perisynnin vaikutukset kieltävät uskonlahkot on määritelty ei-kristillisiksi uskonlahkoiksi

        ( esim. helluntailaisuus ja mormonismi )


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Job pysyi totuudessa ja kesti koetuksen.

        Usin maassa eli mies, jonka nimi oli Job. Hän oli kunnon mies, rehellinen ja jumalaapelkäävä, ja hän karttoi kaikkea pahaa.

        Mutta kun sakastiporukan mukaan ylivainiolta lähti henki kun oli muka väärässä hengessä, niin mitenkäs s e nyt jobilta meni kaikki vaikka oli oikeassa hengssä !??!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäjumalaliaan palvelevat uudestikastajat kieltävät perisynnin pahimman vaikutuksen, koko ihmissuku tuli siitä synnistä osalliseksi.

        Perisynnin vaikutukset kieltävät uskonlahkot on määritelty ei-kristillisiksi uskonlahkoiksi

        ( esim. helluntailaisuus ja mormonismi )

        eli nyt rakentelit tuollaisen olkiukon !

        ei hullumpi mielen kuvitus, komteatteriainesta sanoisin !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun sakastiporukan mukaan ylivainiolta lähti henki kun oli muka väärässä hengessä, niin mitenkäs s e nyt jobilta meni kaikki vaikka oli oikeassa hengssä !??!

        Niinkö lahkokellarissa väitetään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eli nyt rakentelit tuollaisen olkiukon !

        ei hullumpi mielen kuvitus, komteatteriainesta sanoisin !

        Olkiukko olkikääkkä mikä lie, ei mitään oikeaa asiaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        UUDESTI-kastajat ymmärtää VAIN, - TEKO, -synnit . . .

        raamatussa:

        "Voiko ihminen olla puhas,voiko vaimosta syntynyt olla vanhurskas !
        Katso, pyhiinsäkään hän ei luota, eivät TAIVAATKAAN ole PUHTAAT, HÄNEN
        silmissänsä"
        Job: 15: 14-15

        Perisynnin syntitaakan poistaminen tapahtuu vain kristillisessä kasteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäjumalaliaan palvelevat uudestikastajat kieltävät perisynnin pahimman vaikutuksen, koko ihmissuku tuli siitä synnistä osalliseksi.

        Perisynnin vaikutukset kieltävät uskonlahkot on määritelty ei-kristillisiksi uskonlahkoiksi

        ( esim. helluntailaisuus ja mormonismi )

        Helluntailaisten harhaopissa lapset ovat täysin synnittömiä.

        Ei siinä opissa mitään Jeesuksia tarvita yhtään mihinkään.

        Ei siinä opissa heidän synnittömät lapsensa tarvitse mitään; ei uskoa, ei kastetta, ei uudestisyntymistä, ei hääpukua, ei Pyhää Henkeä, ei yhtään mitään sellaista, mitä Raamattu pitää välttämättömänä kaikilta Jumalan valtakuntaa menijöiltä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Aloitus on Raamatullinen tosiasia.

      • Anonyymi

        Omakehu haisee.


    • Anonyymi

      Jenkkien uususkonnot ovat ei-kristillisiä harhaoppisia (heresia) uskonlahkoja, joihin ei kenenkää pidä liittyä. (jehovat,hellarit,mormonit,skienttologit,vapaamuurarit jne.)

      • Anonyymi

        Kirkkokunnat kuten katolinen ja luterilainen kirkko ovat antikristillisiä ja hengellisesti kuolleita kirkkoja, jotka harrastavat järjettömiä harhaoppeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkkokunnat kuten katolinen ja luterilainen kirkko ovat antikristillisiä ja hengellisesti kuolleita kirkkoja, jotka harrastavat järjettömiä harhaoppeja.

        Kummallisia harhoja opetetaan tästä aiheesta katolisessa ja luterilaisessa kirkossa.
        Rituaalit muka pelastavat mutta ei kristinusko ole mikään rituaaliuskonto. Pakanauskonnot ovat usein rituaaliuskontoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkkokunnat kuten katolinen ja luterilainen kirkko ovat antikristillisiä ja hengellisesti kuolleita kirkkoja, jotka harrastavat järjettömiä harhaoppeja.

        Uudestikastajat eivät ole kristittyjä


    • Anonyymi

      Perisynnin kirous ja ihminen herätetään siitä synnin ikiunesta vain ja ainoastaan kasteessa, jossa ihminen herätetään siitä tilasta, johon syntiinlankeemus vei kaikki ihmiset maan päällä.
      Kun ihmisestä kasteessa poistetaan perisynnin kirous, niin ihminen uudestisyntyy ja alkaa elämää uudestisytyneenä Kristuksen ruumiin elävänä jäsenenä.
      Kasteessa luodaan uusi ihminen Jumalan sanan voimasta vedestä ja Hengestä.
      Se ei tietenkään takaa, etteikö ihminen tekisi syntiä vielä uudestisyntmisen jälkeenkin.
      Mutta se ei tee Jumalan kasteessa tekemää luomistekoa tyhjäksi. Kaste on ikuinen ja aina voimassa ajan rajan taakse asti.
      Ihminen voi menettää uskonsa, mutta ei koskaan kristillistä kastetta.

      Tekosynnit voi saada anteeksi kun tunnustaa synnin Jumalalle ja aidosti katuu sitä.

      En ole lukenut, yhtään helluntailaisten viestiä, jossa he katuisivat edes tekosyntejään.

      Puhumattakaan, että he myöntäisivät ja pyytäisivät anteeksi uskonlahkonsa perustajan Charales Fox Parhamin hirveitä syntejä kun sellainen paha mies hyväksikäytti seksuaalisesti lapsia ja nuoria seurakunnan poikia parittelemalla heidän kanssaan hurmoksen saadakseen

      • Anonyymi

        nyt pitäisi lähtea sieltä sakastista jo viimeinkin lähetystyöhön, ja aluksi voisitte naulata tuota tekosynnin katumistarinaa sähkötolppiin allkaen ihan sieltä kirkon kupeesta päätyen juottoloiden pihatolppiin, alkon nurkille ja moniin kapakoihin joista meteli kantautuu !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nyt pitäisi lähtea sieltä sakastista jo viimeinkin lähetystyöhön, ja aluksi voisitte naulata tuota tekosynnin katumistarinaa sähkötolppiin allkaen ihan sieltä kirkon kupeesta päätyen juottoloiden pihatolppiin, alkon nurkille ja moniin kapakoihin joista meteli kantautuu !

        Ei uudestikastajat tee lähetystyötä, tuntuu juopottelu olevan tärkeämpää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei uudestikastajat tee lähetystyötä, tuntuu juopottelu olevan tärkeämpää

        Mutta vedellä pirskottaminenko on sitä lähetystyötä???

        Hoh, hoh...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta vedellä pirskottaminenko on sitä lähetystyötä???

        Hoh, hoh...

        Ai sekö on teille lähetystyötä? Hih hih!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nyt pitäisi lähtea sieltä sakastista jo viimeinkin lähetystyöhön, ja aluksi voisitte naulata tuota tekosynnin katumistarinaa sähkötolppiin allkaen ihan sieltä kirkon kupeesta päätyen juottoloiden pihatolppiin, alkon nurkille ja moniin kapakoihin joista meteli kantautuu !

        En ole koskaan helluntailaista, joka olisi katunut mitään tekemäänsä syntiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole koskaan helluntailaista, joka olisi katunut mitään tekemäänsä syntiä.

        Eivät myönnä eivätkä kadu edes sen pahan parhamin syntejä, kun sekaantui lapsiin ja mitä lie teki siellä KuKLuxKlaanissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät myönnä eivätkä kadu edes sen pahan parhamin syntejä, kun sekaantui lapsiin ja mitä lie teki siellä KuKLuxKlaanissa?

        Room. 9:18

        Jumala siis armahtaa kenet tahtoo ja paaduttaa kenet tahtoo.


    • Anonyymi

      Linnakundit on hyviä lavataikureita ja tehokkaista käännyttäjiä ja näyttelijöitä, joita lahkoissa käytetään. Ensin pelotellaan ja sitten laitetaan kori kiertämään.

      Raamatun tuntemusta siinä ammatissa ei tarvita.

    • Anonyymi

      Helluntailaisten harhaopissa lapset ovat täysin synnittömiä.

      Ei siinä opissa mitään Jeesuksia tarvita yhtään mihinkään.

      Ei siinä opissa heidän synnittömät lapsensa tarvitse mitäänk, ei uskoa, ei kastetta, ei uudestisyntymistä, ei hääpukua, ei Pyhää Henkeä, ei yhtään mitään sellaista, mitä Raamattu pitää välttämättömänä kaikilta Jumalan valtakuntaa menijöiltä.

      Sellaisia harhaoppeja kutsutaan "heresiaksi".

      • Anonyymi

        Oliko tuo taas sitä Luther-säätiön teologiaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko tuo taas sitä Luther-säätiön teologiaa?

        Taitaa olla uudestikastajien teologiaa


    • Anonyymi

      Amerikassa ne alkoivat seurata villitseviä henki 100 v- sitten. Kun vihamies kylvi sinne sitä lustetta.

      1. Tim. 4:1

      Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

      • Anonyymi

        Lapsen uskosta ja kasteesta ei pidä luopua missään vaiheessa elämässä eikä vaihtaa esikoisoikeuttaan uudestikastavien hurmoslahkojen höyryäviin hernekeittoihin.

        Ettei tarvitse kysellä taivaanportilla: Isä, yksikö kaste sinulla vain olikin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsen uskosta ja kasteesta ei pidä luopua missään vaiheessa elämässä eikä vaihtaa esikoisoikeuttaan uudestikastavien hurmoslahkojen höyryäviin hernekeittoihin.

        Ettei tarvitse kysellä taivaanportilla: Isä, yksikö kaste sinulla vain olikin?

        Älä ylläty kun Isä sanoo: "Menkää pois te kirotut, sillä veden avulla ei pääse taivaaseen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä ylläty kun Isä sanoo: "Menkää pois te kirotut, sillä veden avulla ei pääse taivaaseen."

        raamatussa:

        "yksi Herra, yksi kaste, yksi usko"
        Ef: 4: 5


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä ylläty kun Isä sanoo: "Menkää pois te kirotut, sillä veden avulla ei pääse taivaaseen."

        Joo uudestikastajat yllättyvät kun he eivät pääse visitipallaan taivaaseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä ylläty kun Isä sanoo: "Menkää pois te kirotut, sillä veden avulla ei pääse taivaaseen."

        sulla viiraa


    • On tarpeen lukea koko asia yhteys, jottei mene harhaan. Huomaa jae 8, jossa selvästi ilmenee, että puhe on uskovista.

      Tiit.3:
      3. Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä ja tottelemattomia, olimme eksyksissä, monenlaisten himojen ja nautintojen orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, vihattuina ja toisiamme vihaten.
      4. Mutta kun Jumalan, meidän pelastajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
      5. hän pelasti meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta vaan laupeutensa tähden uudestisyntymisen pesun ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta.
      6. Tämän Hengen hän vuodatti runsaasti päällemme Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
      7. jotta me, vanhurskautettuina hänen armostaan, tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan.
      8. Tämä sana on varma, ja tahdon sinun teroittavan näitä asioita, että ne, jotka uskovat Jumalaan, olisivat ahkeria tekemään hyvää. Se on ihmisille hyvää ja hyödyllistä.

    • Jätit huomioimatta Jeesuksen puheen kokonaisuuden, esim. jakeet 6. ja 7. sekä 18-21.

      Joh.3:
      3. Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."
      4. Nikodemos kysyi: "Kuinka ihminen voi vanhana syntyä? Ei kai hän voi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä uudestaan?"
      5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
      6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha, ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
      7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
      8. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Näin on jokaisen Hengestä syntyneen laita."
      .......
      17. Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa vaan sitä varten, että maailma pelastuisi hänen kauttaan.
      18. Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita. Mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainutsyntyisen Pojan nimeen.
      19. Ja tämä on tuomio: valo on tullut maailmaan, mutta ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valoa, sillä heidän tekonsa olivat pahoja.
      20. Sillä jokainen, joka tekee pahaa, vihaa valoa eikä tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi.
      21. Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat Jumalassa tehdyt."

      • Anonyymi

        Meinaatko että Jeesuksen tarkennus "vedestä ja Hengestä" häipyy unholaan, kun kopioi sivukaupalla tekstiä.


    • Anonyymi

      Et näköjään osaa alkukieliä.

      Raamatun aikaan kastettuja alettiin kutsua "uskoviksi" kreikaksi "pistos".

      Raamatussa kun puhutaan uskovista, niin sillä tarkoitetaan Kristuksen ruumiiseen kasteessa liitettyjä ihmisiä.

      Kasteessa ihmisestä tulee Jumalan valtakunnan lapsi. Jeesuksen opetuslapsi.

      Jeesus käski tehdä Jumalan lapsia eli itselleen Opetuslapsia kastamalla.

      Ja sitten myöhemmin opettamalla heitä kun he ovat siihen valmiita. Pyhäkoulu, rippikoulu, seurakunta, kummit, vanhemmat,, sisarukset heidän tehtävänä on kouluttaa kastetulle kristitylle Jumalan käskyt ja lupaukset kiroukset ja siunausket, Jumalan sanan on kokonansa totuus.

      Hellarit ovat heittäneet Jumalan käskyt ja ohjeet aikoja sitten romukoppaan.
      Eivätkä he usko Jeesukseen eikä Jeesuksen sanoihin, vaan yrittävät vatkata niitä, että niistä tulisise Parhamin keksimän opin mukaisia lauseita, kuinka Kristittyjä käännytetään heidän uskonlahkoonsa saatanallisille uudestikasteille.

      • Anonyymi

        Jatka rohkeesti, omaan piikkiisi valehtelet, ihan alkukielistä asti.


      • Anonyymi

        Täh: "Kasteessa ihmisestä tulee Jumalan valtakunnan lapsi.Jeesuksen opetuslapsi."???

        Miksihän lut kirkko ei opeta tuota opetuslasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh: "Kasteessa ihmisestä tulee Jumalan valtakunnan lapsi.Jeesuksen opetuslapsi."???

        Miksihän lut kirkko ei opeta tuota opetuslasta?

        Äly hoi älä jätä.
        Sehän sanotaan jo Jeesuksen kastekäskyssä, että kastamalla tehdään Jeesukselle opetuslapsia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh: "Kasteessa ihmisestä tulee Jumalan valtakunnan lapsi.Jeesuksen opetuslapsi."???

        Miksihän lut kirkko ei opeta tuota opetuslasta?

        Miten niin ei opeta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äly hoi älä jätä.
        Sehän sanotaan jo Jeesuksen kastekäskyssä, että kastamalla tehdään Jeesukselle opetuslapsia.

        Kasteessa lapsi siirtyy Jumalan valtakuntaan, pois tämän maailman herran valtakunnasta tästä maailmasta. Kastamaton pakana on tässä maailmassa.

        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]

        Ei kukaan suoraan Jumalan valtakuntaan synny. valheita sellaiset puheet on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasteessa lapsi siirtyy Jumalan valtakuntaan, pois tämän maailman herran valtakunnasta tästä maailmasta. Kastamaton pakana on tässä maailmassa.

        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]

        Ei kukaan suoraan Jumalan valtakuntaan synny. valheita sellaiset puheet on.

        Perisynnin kirous pitää katkaista kritillisessä kasteessa: Kyllä Jumala sen tekee lupauksensa mukaisesti.
        Perisynti=maailmansynti, josta kaikki ihmiset tulivat osalliseksi.


      • Tuo ei ole noin. Kastettavat kaikki olivat ennen kasteelle menoa uskovia, juri sen takia he voitin kastaa.

        Jumalan lapseksi voi tulla vain uudestisuntumällä Jumalan Hengestä, silloin ihmisestä tulee kolminaisuus, sielu, henki ja ruumis.
        Pienen lapsei ei ole menettänyt henkeä synnin takia.

        Ennen uudestisyntymistä ihminen on sielullinen, eikä hänellä ole henkeä.Juud. 1:19

        Juud. 1:
        17. Mutta te, rakkaani, muistakaa ne sanat, jotka Herramme Jeesuksen Kristuksen apostolit ovat ennalta puhuneet.
        18. Hehän sanoivat teille, että viimeisenä aikana tulee pilkkaajia, jotka elävät jumalattomien himojensa mukaan.
        1. Tim. 4:1; 2. Piet. 2:1; 2. Piet. 3:3
        19. Juuri nämä saavat aikaan hajaannusta. He ovat sielullisia, Henkeä heillä ei ole.
        1. Kor. 2:14; Ef. 6:18
        20. Mutta te, rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskonne perustukselle ja rukoilkaa Pyhässä Hengessä
        Kol. 2:7; 1. Tess. 5:11
        21. ja niin pysykää Jumalan rakkaudessa odottaessanne Herramme Jeesuksen Kristuksen laupeutta iankaikkiseksi elämäksi.
        1. Kor. 1:7
        22. Armahtakaa niitä, jotka epäilevät.
        Aam. 4:11; Sak. 3:2
        23. Toiset pelastakaa tulesta temmaten, toisia taas armahtakaa kavahtaen heitä, inhoten ruumiin6 tahraamaa vaatettakin.
        Jaak. 5:19; Ilm. 3:4{Kirj.: "lihan".}


      • Anonyymi kirjoitti:

        Äly hoi älä jätä.
        Sehän sanotaan jo Jeesuksen kastekäskyssä, että kastamalla tehdään Jeesukselle opetuslapsia.

        Ei sanota.


    • Anonyymi

      UT:n kirjeet on kirjoitettu kastetuille seurakuntalaisille, joita siellä kehotetaan uskomaan ja luottamaan Jeesukseen.

      • Anonyymi

        Room. 5:18 perisynti=maailman synti, joka koskee kaikkia ihmisiä heti sikiämisestä alkaen.

        "Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi."

        Perisynnin kirous katkaistaan kristilliessä kasteessa.

        Kasteessa lapsi siirtyy perisynnin alta pois Jumalan valtakuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Room. 5:18 perisynti=maailman synti, joka koskee kaikkia ihmisiä heti sikiämisestä alkaen.

        "Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi."

        Perisynnin kirous katkaistaan kristilliessä kasteessa.

        Kasteessa lapsi siirtyy perisynnin alta pois Jumalan valtakuntaan.

        " Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt".

        Kasteessa ja ehtollisessa Jumala lupaa pestä synnit pois. (Raamattu)

        Room. 9:8 se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne luetaan siemeneksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt".

        Tuolle trollille ei millään mene perille raamatuntutkijoiden kanta, että tuo jae kertoo siitä, että Daavid sai alkunsa avioliiton ulkopuolisesta suhteesta. Harvoin naiset siittävät!

        Tokihan kirkon nykyinen oppi ei määrittele huoruutta enää synniksi, vaan se on suorastaan kirkon ihannetila kuten homosuhteetkin. Luopumus kirkossa on mennyt jo niin pitkälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolle trollille ei millään mene perille raamatuntutkijoiden kanta, että tuo jae kertoo siitä, että Daavid sai alkunsa avioliiton ulkopuolisesta suhteesta. Harvoin naiset siittävät!

        Tokihan kirkon nykyinen oppi ei määrittele huoruutta enää synniksi, vaan se on suorastaan kirkon ihannetila kuten homosuhteetkin. Luopumus kirkossa on mennyt jo niin pitkälle.

        Tuo pelle ei usko mitä Raamattu sanoo

        Helluntaikirkko tosiaan ei pidä huoruutta syntinä. Homouskin on muodissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo pelle ei usko mitä Raamattu sanoo

        Helluntaikirkko tosiaan ei pidä huoruutta syntinä. Homouskin on muodissa

        Johtuuko sitten siitä P-alkuisesta tyypistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt".

        Job 15:14

        Kuinka voisi ihminen olla puhdas, kuinka vaimosta syntynyt olla vanhurskas!

        Sodomasta ja Gomorrasta ei löytynyt edes niitä kymmentä synnitöntä eli vanhurskasta lasta, niin koko kaupunkien väestä olisi pelastunut.

        Sen ajan suurkaupungeissa (Sodoma ja Gomorra) oli pieniä lapsia tuhansia.

        Ja jos kerran valitun kansan Juutalaiste kuningas oli syntinen syntyessään, niin voi kuinka paljon ennemmin sitä on jonkin pakanaan kansalainen syntinen syntymästään lähtien.

        Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

        Raamatun mukaan Ihmisen Pojan päivänä Sodoman ja Gomorran ja Nooan ajan tapahtumat toistuvat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Room. 5:18 perisynti=maailman synti, joka koskee kaikkia ihmisiä heti sikiämisestä alkaen.

        "Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi."

        Perisynnin kirous katkaistaan kristilliessä kasteessa.

        Kasteessa lapsi siirtyy perisynnin alta pois Jumalan valtakuntaan.

        Tuo ei ole totta mitä Anonyymi 04.08.2021 10:23 kirjoiti.

        Sillä perisyntiä ei ole olemassakaan. Perisyntioppi on pilkkalause. jokainen tuomitaan omien tekojensa mukaisesti.

        Hesekiel 18 luku :

        1. Ja minulle tuli tämä Herran sana:
        2. "Mikä teillä on, kun te lausutte tätä pilkkalausetta Israelin maasta: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät'?
        Jer. 31:29
        3. Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei tule teidän enää lausua tätä pilkkalausetta Israelissa.
        4. Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu - ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava..
        …….
        19. "Te kysytte: 'Miksi poikaa ei panna vastaamaan isänsä synneistä?' Siksi, että poika on tehnyt niin kuin oikein ja hyvin on! Hän on noudattanut kaikkia säädöksiäni, hän on ne pitänyt, ja siksi hän saa elää.
        20. Mutta sen, joka tekee syntiä, on kuoltava. Ei poikaa panna vastaamaan isänsä synneistä eikä isää poikansa synneistä. Vanhurskas saa vanhurskautensa mukaan, jumalaton jumalattomuutensa mukaan.
        5. Moos. 24:16
        21. "Jos jumalaton kääntyy synneistään, kaikesta pahasta mitä on tehnyt, jos hän noudattaa kaikkia minun säädöksiäni ja tekee niin kuin oikein ja hyvin on, hän saa elää, ei hän kuole.
        22. Hänen syntejään ei enää milloinkaan muisteta, ja hän saa elää sen hyvän tähden mitä on tehnyt.
        23. Näin sanoo Herra Jumala: Minäkö haluaisin, että jumalaton kuolee? Enkö ennemminkin halua, että hän kääntyy teiltään ja saa elää?
        Hes. 33:11; 2. Piet. 3:9
        24. "Mutta jos vanhurskas luopuu vanhurskaudestaan ja tekee sellaista mikä on väärin, samoja iljettäviä tekoja joita jumalaton tekee - jos hän tekee niin, saako hän elää? Sitä hyvää, minkä hän on tehnyt, ei lasketa hänen hyväkseen. Hän on luopunut Jumalasta ja syyllistynyt synnintekoon, ja siksi hän kuolee.
        Hes. 3:20; Hes. 33:12-13
        25. "Ja sitten te sanotte: 'Herra ei tee oikein.' Kuulkaa, israelilaiset! Kenen ajatus kulkee väärää tietä - minunko? Ei, vaan teidän!
        Hes. 33:17
        26. Jos vanhurskas luopuu vanhurskaudestaan ja tekee sellaista mikä on väärin, hän kuolee väärien tekojensa tähden. Hän on tehnyt sellaista mikä on väärin, ja siksi hän kuolee.
        27. Ja jos jumalaton kääntyy jumalattomuudestaan ja tekee niin kuin oikein ja hyvin on, hän pelastaa elämänsä.
        28. Hän saa elää, ei hän kuole. Hän saa elää, kun hän ottaa opikseen ja luopuu synneistään ja kaikista pahoista teoistaan
        …..


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Hellareiden pitäisi mennä peilin eteen ja lukea kuuluvalla äänellä kokouksessaan millainen mies Suomeen 40 helluntaiseurakuntaa perustanut Gerhard Olsen-Smild oli ja minkälaisen perinnön ja syntitaakan hän jätti seuraajilleen. Se pienikin hapate...

      googlaa: Gerhard Olsen-Smild...helluntailaisuuden henkivalta...

    • Anonyymi

      Jos jossain uskonlahkossa valehdellaan ihan systemaattisesti jostain ihmeparanemisista jopa tuhansia kertoja peräkkäin, niin kyllä siitä ei voi vetää kuin sen johtopäätösen, että sellaisissa lahkoissa on kaikki pielessä, kaste, ehtoollinen henki, usko, oppi ihan kaikki siellä on väärää ja valheellista.
      Ei Raamattu turhaan varoita sellaisiin menemästä.

      • Anonyymi

        älä valehtele enempää, vähäinenkin on syntiä jota teet koko ajan tuottamalla roskaa foorumille.


      • Anonyymi

        sinä et ymmärrä mitään raamatusta, muutamaa vesiaiheista fraasia veivaat aamusta iltaan, siinä koko tietämys.

        päivääkään et ole opiskellut raamattua, päivääkään et ole ollut Jeesuksen seuraaja koska et ole koskaan uudestisyntynyt, et tajua mitään Hengen asioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sinä et ymmärrä mitään raamatusta, muutamaa vesiaiheista fraasia veivaat aamusta iltaan, siinä koko tietämys.

        päivääkään et ole opiskellut raamattua, päivääkään et ole ollut Jeesuksen seuraaja koska et ole koskaan uudestisyntynyt, et tajua mitään Hengen asioista.

        Sinä et ymmärrä mitään Raamatusta, vaaveja veivaat kuten uudestisyntymättömät pedot tekee


    • Anonyymi

      eikö teillä ole mitään normaalia työtä, kassan luusetreitako kaikki siellä pomppukerhossa vai mite nolett ekaiken aikaa tuottamassa tuota naurettavaa ropaskaa foorumille, menkää töihin ja lopettakaa tuo pascabn jauhanta aiheist ajosta ette ymmärrä pennin vertaa.

      • Anonyymi

        Mitä sinä sodomua saasta löriseråt, Timonen luuseri josta äitivainaaki häpeää, ei mitään oikeaa asiaa ole? Mistään et mitään ymmärrä


    • Anonyymi

      Alkukielen ymmärtävät tietävät, että Raamatun ajan termi uskovainen annettiin Jeesukseen kastetulle, Kasteessa kun ihminen tulee Pyhän Hengen lahjan saadessaan osalliseksi samasta uskosta, joka Jeesuksella oli. Kasteessa ihminen saa lahjaksi Jeesuksen uskon, joka on paljon vahvempi kuin ihmisen oma usko ja järjenpäätelmät. Eikä pelkästään Jeesuksen uskoa, vaan Jeesuksen kuoleman ja veren osallisuuden eli sovintoven osallisuuden. Eikä siinä vielä kaikki. Kristillsiessä kasteessa pestään synnit pois ja kastettava uudestisyntyy,ja hänet liitetään Kristuksen ylösnousemusruumiiseen vain ja ainoastaan kasteessa.

      "JA KUN HÄNET ja HÄNEN PERHEKUNTANSA OLI KASTETTU, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte MINUA Herraan USKOVAISENA, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä. "

      • Anonyymi

        Pitääkö se vesi olla kylmää jotta se usko säilyisi siinä?
        Missä vaiheessa Pyhä henki hyppää veteen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö se vesi olla kylmää jotta se usko säilyisi siinä?
        Missä vaiheessa Pyhä henki hyppää veteen?

        en kyllä uskaltaisi lähteä HERJAAMAAN Pyhää Henkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en kyllä uskaltaisi lähteä HERJAAMAAN Pyhää Henkeä.

        Uudestikastajien pyhä henki hyppii veteen 😂😂😂😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikastajien pyhä henki hyppii veteen 😂😂😂😄

        miksi Pyhä Henki veteen hyppäisi!?

        lapset hyppii veteen uimareissuillaan ja muutamat aikuiset joilla on kova hinku kalan maailmaan, liekkö siellä sukulaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikastajien pyhä henki hyppii veteen 😂😂😂😄

        Juu, ukastajilla on hyppyhenki, parhamin hengen delttavariantti. hyppyhenki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ukastajilla on hyppyhenki, parhamin hengen delttavariantti. hyppyhenki.

        Sananl. 4:16

        Pahat eivät saa unta, elleivät ole tehneet pahaa, he valvovat yönsä, elleivät ole ketään kaataneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ukastajilla on hyppyhenki, parhamin hengen delttavariantti. hyppyhenki.

        Jatkokaste lahkoon on paha kaste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miksi Pyhä Henki veteen hyppäisi!?

        lapset hyppii veteen uimareissuillaan ja muutamat aikuiset joilla on kova hinku kalan maailmaan, liekkö siellä sukulaisia.

        Leegiohengengen riivaama sikalauma hyppäsi veteen.


    • Anonyymi

      Helluntailaiset sanelee itse liiton ehdot Jumalalle.

      He käyttävät usein termiä, että he ottavat "auktoriteetin" Jumalata alkaa tehdä niitä voimatekoja, joita Jumala tekee. Ei se niin onnistu. Kyllä ihmisen pitää nöyrtyä Jumalan edessä.

      En ole tavannut yhtään helluntailaista, jolla olisi Totuuden Henki.

      • Anonyymi

        Siinä taas väkevää vauvakaste-evankeliumia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä taas väkevää vauvakaste-evankeliumia!

        Alkoiko taas jomottaa haarovälissä kun otit vauvat puheeksi


    • Anonyymi

      Parhami oli naimisissa Pirun kanssa ja sai syytteen sodomiasta.

      Ks. sanakirjasta, mitä sodomia sen ajan Amerikassa tarkoitti.

    • Anonyymi

      Nyt on vaan niin, että Kristuksen ruumiiseen ja veren yhteyteen päästään vain Kristillisessä kasteessa, jossa ihminen kytketään Kristuksen kuoleman eli sovintoveren osallisuuteen.

      Kristukseen Kastetulla on veren yhteys Kristuksen kanssa. Kasteessa ihminen annetaan sovittaa Jumalan kanssa Kristuksen sovintokuoleman vuoksi.

      Jeesus valmisti Kristillisen kasteen Golgatan ristillä. Jeesuksen kärsimys, kuolema ja veri on Kristillisen kasteen sisältö: sillä kasteella, jolla minut kastetaan, kastetaan teidätkin.

      Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa. Kuolemaan kastaminen tarkoittaa Jeesuksen veren osallisuuteen kastamista eli liittämistä.

      Kasteessa lapsi pääsee Kristuksen verensuojaan, pois tästä maailmasta ja saa luvatun Pyhän Hengen lahjan. Mikä kastamattomilta pakanoilta puuttuu kokonaan. (vrt.tyhmät neitsyet)

      Jeesus vastasi: "Jos minä en pese sinua, ei sinulla ole sijaa minun luonani."

      Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

      1. Joh. 5:8 "Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä."

      • Anonyymi

        Korjataampa hiukan
        "Nyt on vaan niin, että Kristuksen ruumiiseen ja veren yhteyteen päästään vain Kristillisessä kasteessa, "

        Tuo kirjoittaja tarkoittaa sitä verta, joka vuoti pakanoiden kaulasta, kun heitä yritettiin miekan avulla saada kastelun armoon!!! Henki pois jos siitä keiltäytyi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjataampa hiukan
        "Nyt on vaan niin, että Kristuksen ruumiiseen ja veren yhteyteen päästään vain Kristillisessä kasteessa, "

        Tuo kirjoittaja tarkoittaa sitä verta, joka vuoti pakanoiden kaulasta, kun heitä yritettiin miekan avulla saada kastelun armoon!!! Henki pois jos siitä keiltäytyi.

        Se veri ja n sinulle tärkeä kuten tappaminenkin

        Kristuksen kuolemasta osalliseksi päästään kasteessa


    • Anonyymi

      Kristillisessä Kasteessa se Isä ja Poika ja Pyhä Henki kohdataan.

      Jeesuksen kastekäskyä noudattavilla on oikea usko ja uskon kuuliaisuus.

      Pyhä Henki vuodatetaan kasteessa puhdistettuun sieluun. Ei synnin päälle mitään pyhää anneta.

      1. Joh. 2:12

      Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.

      Jaak. 2:7

      Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

      • Anonyymi

        Huilaa välillä, käy äitis jääkaapilla, olisko vanukas jäänyt sinne perälle !

        kysy lupa kuitenkin ennekuin syöt.


    • Anonyymi

      Sanottiinko Paavalille näin : Älä anna kastaa itseäsi ja pestä pois syntejäsi.?

      Sallikaa nyt vaan...näin meidän tulee täyttää kaikki vanhurskaus.. jopa synnitön Jeesus tarvitsi kasteen, niin miten paljon enemmän sitä tarvitsee syntiseen Aadamin sukukuntaan syntynyt ihminen, Pyhä Henki laskeutui kasteessa Jeesuksen päälle Kyyhkysen muodossa. Tämä on minun rakas poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.

      Sodomasta ja Gomorrasta kun ei löytynyt niitä vaadittua kymmentä vanhurskasta ihmistä, niin niiden kaupunkien väestä olisi säästynyt tuholta.

      • Anonyymi

        Totta: "Sodomasta ja Gomorrasta kun ei löytynyt niitä vaadittua kymmentä vanhurskasta ihmistä"

        Synnytyslaitoksella ei ole vanhurskaita eikä syntisiä, vaan puhdassydämisiä!
        Vanhurskaus saavutetaan vain uskon ja hyvän vaelluksen kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta: "Sodomasta ja Gomorrasta kun ei löytynyt niitä vaadittua kymmentä vanhurskasta ihmistä"

        Synnytyslaitoksella ei ole vanhurskaita eikä syntisiä, vaan puhdassydämisiä!
        Vanhurskaus saavutetaan vain uskon ja hyvän vaelluksen kautta.

        Raamattu ei opeta että synnytyslaitoksella on puhdassydämisiä. Vain Kristuksessa olevat ovat puhdassydämisiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta: "Sodomasta ja Gomorrasta kun ei löytynyt niitä vaadittua kymmentä vanhurskasta ihmistä"

        Synnytyslaitoksella ei ole vanhurskaita eikä syntisiä, vaan puhdassydämisiä!
        Vanhurskaus saavutetaan vain uskon ja hyvän vaelluksen kautta.

        Jeesusta meidän on uskominen, eikä mitään pomppivia kellarihörhöjä.

        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

        "Ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani"

        Viattomuuden vaippa kun ei kelpaa hääpukeeksi.

        Hääpuku annetaa kristillisessä kasteessa.

        Pieniäkin numeroita on saatavissa.


    • Anonyymi

      Peso on pikkuraha, melkein arvoton.

    • Anonyymi

      Room. 5:12

      Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]

      Room. 9:8 se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne luetaan siemeneksi,

      Ihmisiä ne on lapset on. Lihaa ja verta. Mutta liha ja veri ei voi periä Jumalan valtakuntaa ilman uudestisyntymistä vedestä ja Hengestä kasteessa.

      Hepr. 2:14

      Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen.

      Joh.3:5
      Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

      1. Joh. 2:12

      Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.

      Jaak. 2:7

      Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

      • Anonyymi

        Suklaavanukkaanko söit?


      • Anonyymi

        Jos sulla on hiukan tervettä järkeä niin miksi et anna sen sanoa sinulle kuinka hölmöä jankutusta harrastat, miksi?

        vai eikö sitä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sulla on hiukan tervettä järkeä niin miksi et anna sen sanoa sinulle kuinka hölmöä jankutusta harrastat, miksi?

        vai eikö sitä ole.

        Onko sinulle Raamattu vain jankutusta? Kannattaa vaihtaa palstaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulle Raamattu vain jankutusta? Kannattaa vaihtaa palstaa!

        Ei Raamattu, vaan sinun selitysyrityksesi on jankutusta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Raamattu, vaan sinun selitysyrityksesi on jankutusta!

        Selvää Raamatun Sanaa tuossa oli


    • Anonyymi

      Mistäs ne kastamatta jätetyt pakanalapset sen Pyhän Hengen olisivat voineet saada?

      "Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?
      (1. Kor. 3:16)" Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."
      (Room.8:9)

      " Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."
      (Room.8:9)

      • Anonyymi

        Etkö ymmärrä edes mikä on pakana tässä kontekstissa haloo piip !


    • Anonyymi

      Helluntailaisen harhaopin mukaan lapsi on Jeesuksen tavoin täysin synnitön ja syntyy suoraan Jumalan valtakuntaan.

      Heidän harhaoppiensa mukaan lapsi ei tarvitse uskoa ei kastetta ei Pyhää Henkeä ei uudestisyntymistä ei yhtäään mitään sellaista, josta Raamattu puhuu kaikilla taivaaseen menijöillä olevan.

      • Anonyymi

        Miksi valehtelet ?


    • Anonyymi

      Nyt puhutaan ainakin 2000 vuotta vanhoista tapahtumista meille vieraassa Lähi-Idän kulttuurissa.

      Miehet sanotaan olleen kuulemassa Pietarin puhetta. Naiset hoiti lapsia kotona.

      Miehet kun ottivat vaarin kastekäskyn lupauksesta menivät kotiinsa ja koko perhekunta sanotaan kastetun samalla kertaa.

      Samoin Lyydian tapauksessa vain Lyydia yksin oli joen rannassa kuulemassa puhetta ja otti vaarin eli totteli kastekäskyä:

      Koko Lyydian perhekunta kastettiin heti välittömästi Kristuksen omiksi.

      Kastettu Perhekunta käsitti kaikkien isäntäperheen jäsenten lisäksi palvelijoiden orjien ja työntekijöiden perheet kokonaisuudessaan.

      Historian puolelta tiedetään alkuseurakunnan aikana suurin kastettu perhekunta sisälsi 500 eri ikäistä ihmistä aina vauvasta vaariin asti.

      "Mutta se, joka ei huolehdi omaisistaan ja kaikkein lähimmistään, on kieltänyt uskonsa ja on epäuskoista pahempi. "

      Helluntailaiset jättävät kylmästi lapsensa kastamattomiksi pakanoiksi tähän maailmaan. Helluntailaisuus on 100 v. sitten alkanut paha harhaoppi eli heresia.

    • Anonyymi

      Ps. 51:2

      (51:4) Pese minut puhtaaksi rikoksestani ja anna lankeemukseni anteeksi.

      Ap. t. 22:16

      Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.

      Jeesus vastasi: "Jos minä en pese sinua, ei sinulla ole sijaa minun luonani."

      Ei Paavalille olisi enää mitään synneistä puhuttu kasteen yhteydessä, jos hän olisi synnit saanut anteeksi aikaisemmin.

      Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny VEDESTÄ JA HENGESTÄ, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

      Parannuksen teotko sen ihmisen synnit pois pesee?

      Tit. 3:5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,

      PESO=KASTE,
      YKSI KASTE, HEN BAPTISMA

      • Anonyymi

        Miksi valehtelet? PESO tarkoittaa sydämen pesua kaikesta pahasta ja saastaisesta.Sinun kohdallasi sitä ei ole tapahtunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi valehtelet? PESO tarkoittaa sydämen pesua kaikesta pahasta ja saastaisesta.Sinun kohdallasi sitä ei ole tapahtunut.

        Kristityt:
        Tunnustamme yhden kasteen syntiemme anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi.


    • Kirkot ja jumalanpalvelukset turhia koska kaste ratkaisee kaiken.

      10,000 euron bonus vanhemmille jos antavat kastaa lapsensa, 10 vuotta vankeutta 100,000 euron sakko jos kieltäytyvät. Näin pelastettujen määrä nousee lähelle sataa prosenttia.

    • Anonyymi

      Charles Fox Parham sai syytteen lapsiin sekaantumisesta ja oli vankilassa puoli vuotta. Mutta sen jälkeen selvisi, että syyte oli ollut väärä ja se vedettiin pois. Ilmeisesti paikalliset papit olivat maksaneet pojille, jotta pojat valehtelivat Parhamista poliisille.

      • Anonyymi

        Sotaa edeltänyt aikakausi 1920–1939
        Lauri Hokkanen

        Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä. Tästä ryhmästä muodostui myöhemmin Filadelfiaseurakunta. Eino I. Manninen valittiin seurakunnan vanhimmaksi joulukuussa 1920. Olsen-Smidt oli valloittava johtaja, ja liike keskittyi vahvasti hänen henkilöönsä. Häntä syytettiin taloudellisista väärinkäytöksistä ja yksinvaltaisesta johtamistavasta.[18]

        Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[21] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[22] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[18] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[23] Tuomio merkitsi helluntailiikkeelle huomattavaa kriisiä.[18]


      • Anonyymi

        Sinä et ole lukenut Parhamin historiaa loppuun asti.


    • Anonyymi

      Kirkkokunnista katolinen, ortodoksinen ja luterilainen, lukevat kasteen sakramentteihin. Myös eräillä kristillisvaikutteisilla mutta kolminaisuusoppia tunnustamattomilla uskonnoilla on oma vesikaste.

    • Anonyymi

      Profeetta Hesekiel kirjoittaa, "minä vannoin sinulle ja menin liittoon sinun kanssasi, sanoo Herra, Herra; ja sinä tulit minun omakseni. Minä pesin sinut vedellä, huuhtelin sinut verestäsi ja voitelin sinut öljyllä."

      • Anonyymi

        Johannes Kastaja oli täytetty Pyhällä Hengellä jo äitinsä kohdusta alkaen.

        Luuk. 1:41

        Ja kun Elisabet kuuli Marian tervehdyksen, hypähti lapsi hänen kohdussansa; ja Elisabet täytettiin Pyhällä Hengellä.

        Luuk. 1:44

        Sillä katso, kun sinun tervehdyksesi ääni tuli minun korviini, hypähti lapsi ILOSTA minun kohdussani.

        Pyhä Henki on uskonhenki.

        Ei omat uskonratkaisut mitään takaa.


    • Anonyymi

      "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää" EI RAJAA aivan pikku lapsiakaan ulkopuolelle, ja sillä, että apostolit kastoivat ihmisiä perhekunnittain, ja myös sillä, että kastaminen tuli ympärileikkaamisen tilalle.

      • Anonyymi

        Miksihän lut kirkko ei opeta noita väkisinkastamiaan vauvoja? Eikä anna heille ehtoollista, kuten Raamattu kehoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän lut kirkko ei opeta noita väkisinkastamiaan vauvoja? Eikä anna heille ehtoollista, kuten Raamattu kehoittaa.

        Kirkko kyllä opettaa lapsia kun kasvavat

        Missä Raamattu kehoittaa antamaan vauvoille ehtoollista?

        Miksi hel. kirkko ei juilista evankeliumia kaikille kansoille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkko kyllä opettaa lapsia kun kasvavat

        Missä Raamattu kehoittaa antamaan vauvoille ehtoollista?

        Miksi hel. kirkko ei juilista evankeliumia kaikille kansoille?

        ehtoollinen kirkossa annetaan, ripille pääsyn konfirmaatiossa.

        tiedoksi . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ehtoollinen kirkossa annetaan, ripille pääsyn konfirmaatiossa.

        tiedoksi . . .

        ja mitä sitten tapahtuu ?

        nytkö rippiläinen on sitten Jeesuksen seuraaja niinkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja mitä sitten tapahtuu ?

        nytkö rippiläinen on sitten Jeesuksen seuraaja niinkö?

        Jos uskoo Jeesukseen niin kyllä


    • Anonyymi

      https://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Fox_Parham

      Finally, the District Attorney decided to drop the case. Parham and his supporters insisted that the charges had been false, and were part of an attempt by Wilbur Voliva to frame him.[23] Parham had previously stopped preaching at Voliva's Zion City church in order to set up his Apostolic Faith Movement. However, Parham's opponents used the episode to discredit both Parham and his religious movement.

      Käännös:
      Lopulta käräjäoikeus päätti luopua tapauksesta. Parham ja hänen kannattajansa väittivät, että syytteet olivat vääriä, ja ne olivat osa Wilbur Volivan yritystä vangita hänet. [23] Parham oli aiemmin lopettanut saarnaamisen Volivan Siion Cityn kirkossa perustaakseen apostolisen uskonnon. Parhamin vastustajat käyttivät kuitenkin jaksoa häpäistäkseen Parhamin ja hänen uskonnollisen liikkeensa.

    • Anonyymi

      Jeesuksen syliin estelyistä huolimatta tuotu vauva sai Jeesuksen pyhän ja pelastavan "kosketuksen" ja uskonlahjan.

      Nyt Jeesus on taivaassa.

      Jeesuksen pelastava kosketus lapselle tapahtuu Kritillisessä kasteessa, jossa Jeesus lupaa olla läsnä.

      Sallikaa nyt, älkää estelkö...

      Ja on ihan turha tänne kirjottaa sitä kulunutta harhauttavaa kommenttia "mutta eihän se Jeesus kastanut niitä lapsia." eipä tietenkään kastanut ketään silloisella Johanneksen kasteesa.

      Kaikki Raamattua lukevat tietävät, että Kritillisen Kasteen aika alkoi vasta kun Jeesus kasteen sisällön kuolemallaan valmisti, ja meni taivaaseen ja lähetti oman henkensä kasteeseen veden lisäksi.

      Kristillisen kasteen aika alkoi vasta helluntaina kun kokonaisia perheitä alettiin kastaa Jeesuksen opetuslapsiksi. Kristilliset kirkot ovat kastaneet lapsensa Jeesuksen opetuslapsiksi jo 2000 vuotta ja tekevät niin aina Jeesuksen paluuseen asti.

    • Anonyymi

      Myötähäpeä on suuri kun teidän höpöjänne lukee, siis tehän olette 1500 luvulle jämähtäneitä taikauskoisia hermanneja joilla ei ol emitään oikeaa tietoa mistään raamatun asioista.

      vauvan kastaminen on taikuutta, kukaan Raamatussa EI kasta ainuttakaan vauvaa ei puolta sanaa löydy asian tueksi, oletteko t eihan pöhköjä kun ette ymmärrä mitä luette Raamatusta, eikä mitään asiaa voi ajatella ilman katkismuksen höpötyksiä ja lutterin päätelmiä.

      lutteri olipaavin munkki loppuun asti ei koskaan uudestisyntynyt mutta vihasi kaikkea joka ei aamentanut oppejaan!
      ja tälle nimelle on suomi pystyttänyt kirkkoja joka mäelle voi hyvänen aika mitä sokeutta!

      • Anonyymi

        ..helluntalaiset jättävät lapsensa pakanoiksi... voi herrankengät millaista lapsellista satua, koita nyt tajuta että kaikki ovat pakanoita joilla eiole syntyperää juutalainen vanhempi, mikäänkaste ei muuta asiaa miksikään, pitää olla tositomppeli jos ei tuolalista asiaa tiedä ja kirjoittaa olevinaan jotain selitystä ooohh tällainekansan raamattutietämys 500 vuodenkirkossa istumisen jälkeen.

        olen järkyttynyt.


      • Anonyymi

        Myötähäpeä on suuri kun lukee uudestikastajien juttuja joissa Jeesus on vain 1500-luvun keksintö ja Kristuksen asettama kaste taikuutta

        Lasten kastamiselle löytyy selvät perusteet Raamatussa mutta uudestikasteele ei löydy.

        Eikö uudestikastajat voi mitään asiaa voi perustella ilman että jauhaa lutterista tai katkismuksesta??

        Luther oli uskonpuhdistaja joka oivalsi monta asiaa, toisin kuin parham joka oli pelkkä lasten perässä juoksija. Ja tätä ne nyt ylistää suuren miehenä, voi sokeutta!


    • Myös kristityt uskoo asioihin joita tiede ei tunnusta kuten enkeleihin, kerubeihin, serafeihin, metsänpeikkoihin.

      Jotkut jopa uskoo litteään maahan.

      • Anonyymi

        mihinkäs tämä nyt liittyy ketjussa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mihinkäs tämä nyt liittyy ketjussa ?

        Huh huh!!!
        "Kirkko kyllä opettaa lapsia kun kasvavat
        Missä Raamattu kehoittaa antamaan vauvoille ehtoollista??????

        No ei missään, koska Raamattu ei tunne vauvakastetta!!! Raamatussa ehtoollista annettiin kaikille kastetuille, joten sekin todistaa sen, että vauvoja ei kastettu.

        Missä kohtaa Raamattu kehoittaa odottamaan rippikouluikään ennenkuin kastettua opetetaan? Raamatussa opetus alkoi jo ENNEN kastetta ja jatkui heti kasteen jälkeen:
        Ap 2
        "41Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
        42Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa. "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huh huh!!!
        "Kirkko kyllä opettaa lapsia kun kasvavat
        Missä Raamattu kehoittaa antamaan vauvoille ehtoollista??????

        No ei missään, koska Raamattu ei tunne vauvakastetta!!! Raamatussa ehtoollista annettiin kaikille kastetuille, joten sekin todistaa sen, että vauvoja ei kastettu.

        Missä kohtaa Raamattu kehoittaa odottamaan rippikouluikään ennenkuin kastettua opetetaan? Raamatussa opetus alkoi jo ENNEN kastetta ja jatkui heti kasteen jälkeen:
        Ap 2
        "41Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
        42Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa. "

        Ei Raamattu tunne mitään vauva- tai aikuiskastetta vaan se tuntuu kasteen. Sekin todistaa että kaikein ikäisiä kastetttiin.

        Raamatussa ei opetettu ennen kastetta vaan Kristuksen tahtoa opetetaan koko kristityn vaelluksen ajan.

        Missä kohtaan Raamattu kehottaa odottamaan fifteenleirjä?

        Kristityt vanhemmat huolehtiva lapsen saavat Raamatun opetusta, kodissa, pyhäkoukussa jne, paljon ennen fifteenleirejä


    • Anonyymi

      Uudestisyntyminen tapahtuu Kristittyjen kasteessa.

      Uskonnollisten yhdistyksen eli uskonlahkojen säännöt määräävät kastamaan kaikki yhdistyksen täysjäseneksi liittyvät, jotta heiltä voidaan alkaa periä kymmenyksiä heti kastepäivästä alkaen.

      Suomessa on yhdistysrekisterissä yli tuhat erioppista uskonnollista yhdistystä eli uskonlahkoa.
      Jokaiseen niihin liitytään niiden uskonlahkojen oppien kuulemisesta syntyneen uskon perusteella. Kyllä erilaisia uskoja piisaa vaikka kuinka monta sataa erilaista uskoa.

      Raamattu sanookin ihmisen omasta uskoontulosta näin: uskoontulossa ei tapahdu mitään uudestisyntymistä, niinkuin moni väärin ajattelee tapahtuvan, koska heille on sillä tavalla hoettu ja toisteltu.

      Jaak. 2:17

      Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.

      Jaak. 2:20

      Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

      Vain Jumala voi sen pelastavan teon tehdä Kristittyjen kasteessa, kuten Jeesus sanoo:

      Uudestisyntyminen tapahtuu Kristittyjen kasteessa (ei lahkokasteissa)

      " Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

      Jeesusta meidän on uskominen ja totteleminen, eikä minkään uskonnolisen yhdistyksen ry:n sääntöjä.

      • Anonyymi

        Tässäkin asiassa on Jeesusta totteleminen. Varsinkin vauvojen tulee olla hyvin kuuliaisia.
        Luukkaan evankeliumi:
        14:26 "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässäkin asiassa on Jeesusta totteleminen. Varsinkin vauvojen tulee olla hyvin kuuliaisia.
        Luukkaan evankeliumi:
        14:26 "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni

        Minä ainakin vihaan kaikkea, varsinkin luterilaisia ja vauvoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ainakin vihaan kaikkea, varsinkin luterilaisia ja vauvoja

        Uskomme sinua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässäkin asiassa on Jeesusta totteleminen. Varsinkin vauvojen tulee olla hyvin kuuliaisia.
        Luukkaan evankeliumi:
        14:26 "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni

        Typerää etsiä vain aikuisia koskevia kohtia, sitten julistaa voitonriemuisasti, puhutaanko siinä lapsista?
        Olette te lahkolaiset todella tyhmiä. Ei Saatana viisaita kuoppiinsa saa menemäänkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Typerää etsiä vain aikuisia koskevia kohtia, sitten julistaa voitonriemuisasti, puhutaanko siinä lapsista?
        Olette te lahkolaiset todella tyhmiä. Ei Saatana viisaita kuoppiinsa saa menemäänkään.

        Totta: "Typerää etsiä vain aikuisia koskevia kohtia,"...

        Raamatussa ei puhuta aikuiskasteesta ei vauvakasteesta eikä hätäkasteesta, vaan USKOVIEN KASTEESTA: "Joka uskoo ja kastetaan, pelstuu."

        Siksi uskomattoman vauvan kastaminen on turhaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta: "Typerää etsiä vain aikuisia koskevia kohtia,"...

        Raamatussa ei puhuta aikuiskasteesta ei vauvakasteesta eikä hätäkasteesta, vaan USKOVIEN KASTEESTA: "Joka uskoo ja kastetaan, pelstuu."

        Siksi uskomattoman vauvan kastaminen on turhaa!

        Väärin. Raamatussa ei puhuta sanaakaan uskovien kasteesta. Moista termiä ei löydy.

        Siksi lapsen kastaminen ei ole turhaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin. Raamatussa ei puhuta sanaakaan uskovien kasteesta. Moista termiä ei löydy.

        Siksi lapsen kastaminen ei ole turhaa.

        Etkö ymmärrä lukemaasi?

        Joka USKOO ja kastetaan, se pelastuu,?

        Vauvahan ei usko, joten hänen kastamisensa on huiputusta. Samoin uskomattoman aikuisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ymmärrä lukemaasi?

        Joka USKOO ja kastetaan, se pelastuu,?

        Vauvahan ei usko, joten hänen kastamisensa on huiputusta. Samoin uskomattoman aikuisen.

        "vauva ei usko"

        vauva nimenomaan USKOO.

        "usko on SYVÄ LUOTTAMUS, siihen mitä toivotaan"
        Hebr: 11: 1

        vauva, ei epäile, ei kyseenalaista, ei OMIA tekoja, ei mitään, on ainoastaan u s k o.

        "Sillä teille ja teidän LAPSILLENNE tämä lupaus on annettu"
        Apt: 2: 39

        "He tuovat sinun poikasi sylissään ja kantavat sinun tyttäresi olkapäillään"
        Jes: 49: 22


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin. Raamatussa ei puhuta sanaakaan uskovien kasteesta. Moista termiä ei löydy.

        Siksi lapsen kastaminen ei ole turhaa.

        Raamattu puhuu vain "kasteesta."

        Jeesus ei aseta kasteelle mitään kelpoisuusehtoja, koska kaste on pelkkää Jumalan armoa syntiinlangenneelle ihmiselle, päästä synneistään ja mennä sisälle Jumalan valtakuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ymmärrä lukemaasi?

        Joka USKOO ja kastetaan, se pelastuu,?

        Vauvahan ei usko, joten hänen kastamisensa on huiputusta. Samoin uskomattoman aikuisen.

        Etkö ymmärrä lukemaasi? Mistään uskovien kasteesta ei Raamattu puhu

        Tuokin jae puhuu pelastumisesta, johon tarvitaan usko ja kaste


    • Anonyymi

      " Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
      Sillä kolme on, jotka todistavat:
      Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä."

      Kannattaa varoa uskonlahkojen kaatavia "irtohenkiä" ja pelkkiä "vesikasteita".

      • Anonyymi

        Mutta lut kirkko on tullut "veren kautta", kun katkoi kaulat niiltä, jotka kieltäytyivät kasteen armosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta lut kirkko on tullut "veren kautta", kun katkoi kaulat niiltä, jotka kieltäytyivät kasteen armosta.

        Mutta Kristuskin on tullut veren kautta.

        Niin ilmeisesti uudestikastajatkin kun verestä koko ajan puhuvat. Tosin eivät Kristuksen verestä vaan tappamisesta


    • Anonyymi

      1. Piet. 3:21

      "Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE , ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus."

      Kasteessa ihmisen synnit pestään pois ja siitä seuraa hyvä omatunto.

      • Anonyymi

        Kristittyjen kasteessa saadaan Kristuksen veren osallisuus, veren kosketus ja veren suoja, joska meidät kasteessa liitetään Krisuksen ruumiiseen.

        Samoin Kristittyjen pyhässä kasteessa viini on Jeesuksen synnistä puhdistava veri. Vain veren kosketus pesee synnit pois.

        Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa. Kuolema tarkoittaa Kristuksen synnistä puhdistavaa verta.
        Room.6:3


    • Anonyymi

      Kristittyjen Kasteessa Jumala tekee Liiton. Uusi Liitto Minun Veressäni.

      Kasteessa saatava Pyhän Hengen sinetti pitää löytyä sydämestä. Vihan enkelin kulkea ohi Ihmisen Pojan päivänä, kun toinen korjataan talteen ja toinen jätetään.


      1. Piet. 3:21

      "Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE , ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon LIITON Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus."

      Kasteessa ihmisen synnit pestään pois ja siitä seuraa hyvä omatunto.

      Kristillinen Kaste on Uuden Liiton Merkki ja Sinetti.

    • Anonyymi

      Raamattu puhuu vain "kasteesta."

      Jeesus ei aseta kasteelle mitään kelpoisuusehtoja, koska kaste on pelkkää Jumalan armoa syntiinlangenneelle ihmiselle, päästä synneistään ja mennä sisälle Jumalan valtakuntaan.

      • Anonyymi

        Ettekö te Mennot osaa edes lukea?

        1. Piet. 3:21

        "Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE , ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon LIITON Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus."

        Kasteessa ihmisen synnit pestään pois ja siitä seuraa hyvä omatunto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ettekö te Mennot osaa edes lukea?

        1. Piet. 3:21

        "Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE , ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon LIITON Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus."

        Kasteessa ihmisen synnit pestään pois ja siitä seuraa hyvä omatunto.

        Room. 5:12

        "Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet."

        1. Joh. 1:8

        "Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. "
        1. Joh. 2:12

        Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.

        Kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen lausutaan lapsukaisten kasteen yhteydessä.

        Jaak. 2:7

        Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ettekö te Mennot osaa edes lukea?

        1. Piet. 3:21

        "Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE , ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon LIITON Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus."

        Kasteessa ihmisen synnit pestään pois ja siitä seuraa hyvä omatunto.

        Lutterin kirkon papin veden valuttelu ei ole kaste, vaan petos ja eksytys ja harhaoppi.

        Turhaan kuvittelette tämän maailman veden ja peson pelastavan. Kuka ylipäätään pesee itsensä liruttamalla muutaman vesitilkan päähänsä??? Olette järjettömiä!!!! Porton viini on vienyt järkenne!!!
        Raamattu todistaa: Vaikka pesisit itsesi saippualla ja käyttäisit paljon lipeätä, saastaiseksi jää sittenkin sinun syntisi minun edessäni, sanoo Herra, Herra.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lutterin kirkon papin veden valuttelu ei ole kaste, vaan petos ja eksytys ja harhaoppi.

        Turhaan kuvittelette tämän maailman veden ja peson pelastavan. Kuka ylipäätään pesee itsensä liruttamalla muutaman vesitilkan päähänsä??? Olette järjettömiä!!!! Porton viini on vienyt järkenne!!!
        Raamattu todistaa: Vaikka pesisit itsesi saippualla ja käyttäisit paljon lipeätä, saastaiseksi jää sittenkin sinun syntisi minun edessäni, sanoo Herra, Herra.

        Onko mäyräkoira jo mennyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lutterin kirkon papin veden valuttelu ei ole kaste, vaan petos ja eksytys ja harhaoppi.

        Turhaan kuvittelette tämän maailman veden ja peson pelastavan. Kuka ylipäätään pesee itsensä liruttamalla muutaman vesitilkan päähänsä??? Olette järjettömiä!!!! Porton viini on vienyt järkenne!!!
        Raamattu todistaa: Vaikka pesisit itsesi saippualla ja käyttäisit paljon lipeätä, saastaiseksi jää sittenkin sinun syntisi minun edessäni, sanoo Herra, Herra.

        Luterilaise kirkon kaste on samanlailla kaste kuin muidenkin seurakuntien kaste.

        Tämän maailman vesi pelastaa Jumalan Sanan kautt, ei vesi yksin pelasta. Raamatun lupauksiin voimme luottaa. Mutta sinulle eivät Jumalan lupaukset kelpaa, olet kai saanut sitä porttplahkosi viiniä - erotat kasteesta Kristuksen jossa yksin on pelastus


    • Anonyymi

      Ei piip kanssa kannata aikaansa kuluttaa.!

      ..nimenomaan vauvat uskoo....ja vuosi on 20201 ja lukutaitoa kuulemma ainakin sata pros.

      eli ei kannata uskonnollisten sekojen kanssa aikaansa kuluttaa.

      • Anonyymi

        Piip piip siinä taas yksi kastehopero jolla vauvat mielessä. Raamattua ei usko niin turhaan täällä kuppaat. Varsinainen fanaatikko olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piip piip siinä taas yksi kastehopero jolla vauvat mielessä. Raamattua ei usko niin turhaan täällä kuppaat. Varsinainen fanaatikko olet.

        Fanaatikkoa tarvitaan siihen että kuvittelee vauvojen johonkin uskovan !

        vain uskonnollisen pöljän päässä voi moinen hullutus viihtyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fanaatikkoa tarvitaan siihen että kuvittelee vauvojen johonkin uskovan !

        vain uskonnollisen pöljän päässä voi moinen hullutus viihtyä.

        Fanaatikkoa tarvitaan jos kieltää Jumalan kyvyt herättää uskoa.

        Olet fanaattinen uskonnollinen pöljä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fanaatikkoa tarvitaan jos kieltää Jumalan kyvyt herättää uskoa.

        Olet fanaattinen uskonnollinen pöljä

        Tuokin jatkuva vauvan uskosa päivittely kertoo miten fanaattisesti asiaan suhtaudut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fanaatikkoa tarvitaan jos kieltää Jumalan kyvyt herättää uskoa.

        Olet fanaattinen uskonnollinen pöljä

        "Fanaatikkoa tarvitaan jos kieltää Jumalan kyvyt herättää uskoa."!!!

        Jumala synnyttää uskon kuulijan sydämessä, joka ottaa vastaan julistetun sanan. Kaikki kuulijat eivät usko, kuten kävi Jeesuksenkin aikana, mutta
        "Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi; niille JOTKA USKOVAT."

        Usko ei ole mikään automatio, jonka saa jonkun seremonian avulla, ei kasteen tai ehtoollisen avulla. Fanaatikoo luottaa seremonioihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Fanaatikkoa tarvitaan jos kieltää Jumalan kyvyt herättää uskoa."!!!

        Jumala synnyttää uskon kuulijan sydämessä, joka ottaa vastaan julistetun sanan. Kaikki kuulijat eivät usko, kuten kävi Jeesuksenkin aikana, mutta
        "Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi; niille JOTKA USKOVAT."

        Usko ei ole mikään automatio, jonka saa jonkun seremonian avulla, ei kasteen tai ehtoollisen avulla. Fanaatikoo luottaa seremonioihin.

        Eli sinä olet fanaatikko kun luotat seremonioihin etkä usko Jumalan Sanaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Fanaatikkoa tarvitaan jos kieltää Jumalan kyvyt herättää uskoa."!!!

        Jumala synnyttää uskon kuulijan sydämessä, joka ottaa vastaan julistetun sanan. Kaikki kuulijat eivät usko, kuten kävi Jeesuksenkin aikana, mutta
        "Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi; niille JOTKA USKOVAT."

        Usko ei ole mikään automatio, jonka saa jonkun seremonian avulla, ei kasteen tai ehtoollisen avulla. Fanaatikoo luottaa seremonioihin.

        Raamatt ei kutsu kastetta ja ehtoollista seremionioksi kuten uudestikastajat pilkallisesti tekevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatt ei kutsu kastetta ja ehtoollista seremionioksi kuten uudestikastajat pilkallisesti tekevät.

        Totta, mutta luterilainen kirkko kutsuu noita seremonioiksi. Heidän mielestään seremoniat pelastavat automaattisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, mutta luterilainen kirkko kutsuu noita seremonioiksi. Heidän mielestään seremoniat pelastavat automaattisesti.

        Luterilainen kirkko ei kutsu vaan uudestikastajat kutsuvat

        He eivät usko että kaste ja ehtoollinen sisältävät Kristuksen.


    • Anonyymi

      Se helposti unohtuu, että entuudestaan kristityiksi kastettuja ihmisiä ei-kristillisiin lahkoihinsa houkuttelevat lahkolaiset ovat liitossa Perkeleen kanssa.

      Uudestikaste lahkon jäseneksi on Pedonmerkki.

      • Anonyymi

        Miten ne houkuttelee kerro pari esimerkkiä?

        pedonmerkistä et näytä tajuavan mitään, oletko juovuksissa vaiko muuten vain seko!


    • Anonyymi

      Jumala tappoi Daavidin huoripojan 7 pv. iässä, Seuraavana päivänä 8 pv. iässä poika olisi ympärileikkauksessa otettu Liiton jäseneksi Jumalan valitun kansa joukkoon.
      Jumala ei sitä sallinut tapahtua.

      2. Sam. 12:13

      Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.

      2. Sam. 12:15

      Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.

      18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli.
      ------------------------------------------------------------------------------------------------------

      Uuden Liiton jäseneksi tullaan Raamatun ilmoituksen mukaan vain Kristillisessä kasteessa.

    • Anonyymi

      ..sillä yhden ihmisen teon seurauksena tuli kaikille ihmisille kadotustuomio...

      Heti kun lapsi kastetaan Krituksen sovintoveren osallisuuteen, niin perisynnin kadottava vaikutus lapsen yltä poistuu.

      • Ei kuulu minulle. Ei ole lapsia.


      • Anonyymi
        PasiToivonen2 kirjoitti:

        Ei kuulu minulle. Ei ole lapsia.

        Kyllä tuo koskee sinuakin.

        ..sillä yhden ihmisen teon seurauksena tuli KAIKILLE IHMISILLE kadotustuomio...

        Tuo maailman synti kun ei lähde ihmisestä pois uskomalla ja huutamalla.

        Eikä tuota maanilmansyntiä voi toinen ihminen voi toisesta poistaa vain julistamalla se anteeksi.
        Se synti on sitä lajia, että se ei lähde pois kuin Kristillisessä kasteessa kun Jeesuksen veri sen pois pesee.


      • Anonyymi

        Tuohan näkyy selvästi suomalaisten luterilaisten elämässä. Varsinkin näin viikonloppuisin mitään syntielämää ei ole havaittavissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan näkyy selvästi suomalaisten luterilaisten elämässä. Varsinkin näin viikonloppuisin mitään syntielämää ei ole havaittavissa.

        Uudestikastajilla taas sitäkin enemmän


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuo koskee sinuakin.

        ..sillä yhden ihmisen teon seurauksena tuli KAIKILLE IHMISILLE kadotustuomio...

        Tuo maailman synti kun ei lähde ihmisestä pois uskomalla ja huutamalla.

        Eikä tuota maanilmansyntiä voi toinen ihminen voi toisesta poistaa vain julistamalla se anteeksi.
        Se synti on sitä lajia, että se ei lähde pois kuin Kristillisessä kasteessa kun Jeesuksen veri sen pois pesee.

        Ei koska. Minulla ei ole lapsia enkä ole pappi.


    • Anonyymi

      Herran Pyhä Ehtoollinen on toinen Jumalan paikka pestä pois ihmisen synnit Kristuksen veren takia.

      Lue tämä tarkoin ja ota se sydämeesi, mitä ehtoollinen tarkoittaa.

      HPE ole mikään pelkkä muistelutilaisuus, kuten harhaoppiset opettaa tiivistemehuja maistellessaan.

      1. Moos. 49:11

      Hän sitoo aasinsa viinipuuhun, viiniköynnökseen aasinsa varsan; hän huuhtoo vaatteensa viinissä; viittansa rypäleen veressä.

      • Anonyymi

        Kyllä menee helpoksi tämä luterilaisen uskon seuraaminen. Ei muuta kuin syömällä juomalla Alkon tuotteita. Onko hinnalla väliä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä menee helpoksi tämä luterilaisen uskon seuraaminen. Ei muuta kuin syömällä juomalla Alkon tuotteita. Onko hinnalla väliä?

        Uudestikastajille alkon tuotteen ovat tuttuja. He eivät tarvitse Jeesusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikastajille alkon tuotteen ovat tuttuja. He eivät tarvitse Jeesusta

        Minkä merkkinen viini poistaa parhaiten luterilaisten synnit?
        Ja siksikö he lisäävät ostoksiinsa reilusti muitakin väkeviä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä merkkinen viini poistaa parhaiten luterilaisten synnit?
        Ja siksikö he lisäävät ostoksiinsa reilusti muitakin väkeviä?

        En tiedä noista viinoista kun en ole uudestikastaja. Vain heillä viina poistaa syntejä

        Meille kristityillä se on Jeesus Kristus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä merkkinen viini poistaa parhaiten luterilaisten synnit?
        Ja siksikö he lisäävät ostoksiinsa reilusti muitakin väkeviä?

        muistatko, keiden kanssa JEESUS seurusteli !??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä merkkinen viini poistaa parhaiten luterilaisten synnit?
        Ja siksikö he lisäävät ostoksiinsa reilusti muitakin väkeviä?

        helluntailasiilla, entisillä alkoholisteilla, se kalja vaan on mielessä . . . raamatussa Jeesus ei juurikaan alkoholista puhunut, kuin että:

        "Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menenvät ennen teitä Jumalan
        valtakuntaan"
        Matt: 21: 31


    • Anonyymi

      On todella kornia lahkovalheita sanoa, että Kristilline kaste ja Pyhä ehtoollinen on tarkoitettu vain synnittömille ihmisille.
      Hellarit pilkkaavat Jeesuksen verta ja Armon Henkeä. ja sitä he eivät saa anteeksi tässä eikä tulevaisuudessa.

      • Anonyymi

        Tuossakin asiassa kannattaa totella Raamatun esimerkkiä:
        Ap 2
        "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
        Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa. Ja jokaiselle sielulle tuli pelko; ja monta ihmettä ja tunnustekoa tapahtui apostolien kautta".

        Kastetut pysyivät apostolien opetuksessa eikä kaljabaarissa!


      • Anonyymi

        kärsikö Jeesus ristinkuoleman, vanhurskaiden vai syntisten vuoksi ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossakin asiassa kannattaa totella Raamatun esimerkkiä:
        Ap 2
        "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
        Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa. Ja jokaiselle sielulle tuli pelko; ja monta ihmettä ja tunnustekoa tapahtui apostolien kautta".

        Kastetut pysyivät apostolien opetuksessa eikä kaljabaarissa!

        raamatun Apostolit tutkivat Vanhan Liiton kirjoituksia,
        - Uutta testamenttia ei heillä ollut !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        raamatun Apostolit tutkivat Vanhan Liiton kirjoituksia,
        - Uutta testamenttia ei heillä ollut !!

        Kasteesta puhuessaan he joutuivat turvautumaan VT:n esikuviin kasteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossakin asiassa kannattaa totella Raamatun esimerkkiä:
        Ap 2
        "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
        Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa. Ja jokaiselle sielulle tuli pelko; ja monta ihmettä ja tunnustekoa tapahtui apostolien kautta".

        Kastetut pysyivät apostolien opetuksessa eikä kaljabaarissa!

        Parhamilaisia oli jo siellä Korintossa.

        1. Kor. 5:1

        Yleensä kuuluu, että teidän keskuudessanne harjoitetaan haureutta, jopa semmoista haureutta, jota ei ole pakanainkaan keskuudessa, että eräskin pitää isänsä vaimoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasteesta puhuessaan he joutuivat turvautumaan VT:n esikuviin kasteesta.

        nykyiiset helluntailaiset ei Vanhan testamentin kirjoituksia ainakaan kasteesta ole tutkineet . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhamilaisia oli jo siellä Korintossa.

        1. Kor. 5:1

        Yleensä kuuluu, että teidän keskuudessanne harjoitetaan haureutta, jopa semmoista haureutta, jota ei ole pakanainkaan keskuudessa, että eräskin pitää isänsä vaimoa.

        salakielillä puhujat olivat noita haureuden harjoittajia juuri siellä Korintossa, heillä kun oli sitä salaamista

        1. Kor. 5:1

        Yleensä kuuluu, että teidän keskuudessanne harjoitetaan haureutta, jopa semmoista haureutta, jota ei ole pakanainkaan keskuudessa, että eräskin pitää isänsä vaimoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        salakielillä puhujat olivat noita haureuden harjoittajia juuri siellä Korintossa, heillä kun oli sitä salaamista

        1. Kor. 5:1

        Yleensä kuuluu, että teidän keskuudessanne harjoitetaan haureutta, jopa semmoista haureutta, jota ei ole pakanainkaan keskuudessa, että eräskin pitää isänsä vaimoa.

        "Tuossakin asiassa kannattaa totella Raamatun esimerkkiä"

        Ja ennen kaikkea Jeesuksen käskyä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossakin asiassa kannattaa totella Raamatun esimerkkiä:
        Ap 2
        "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
        Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa. Ja jokaiselle sielulle tuli pelko; ja monta ihmettä ja tunnustekoa tapahtui apostolien kautta".

        Kastetut pysyivät apostolien opetuksessa eikä kaljabaarissa!

        "Kastetut pysyivät apostolien opetuksessa eikä kaljabaarissa!"

        Kyllä, miksihän uudestikastajille ne kaljabaarit ovat niin rakkaita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kastetut pysyivät apostolien opetuksessa eikä kaljabaarissa!"

        Kyllä, miksihän uudestikastajille ne kaljabaarit ovat niin rakkaita?

        Siksi koska kalja on heille kaikki kaikessa. Sen näkee noista viesteistäkín että jos ne ei käsittele väkivaltaa tai vauvoja niin sitten alkoholia

        Siitä suu puhuu mitä sydämessä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kastetut pysyivät apostolien opetuksessa eikä kaljabaarissa!"

        Kyllä, miksihän uudestikastajille ne kaljabaarit ovat niin rakkaita?

        Valehtelemalla tuokin kaljaveikko yrittää epätoivoisesti puolustaa harhaista vauvakastetta.


      • Anonyymi

        Nyt oli tooosi väkevä kirkollinen puheenvuoro !

        saattaa olla jopa ihan sleyläinen perhekuntateeveen edestä lähtenyt lausunto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt oli tooosi väkevä kirkollinen puheenvuoro !

        saattaa olla jopa ihan sleyläinen perhekuntateeveen edestä lähtenyt lausunto.

        Helluntaikirkollinen puheenvuuoro yleensä sisältää noita kaljajuttuja

        Saattaa olla myös nuuska huulessa kirjoitettu kommentti !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntaikirkollinen puheenvuuoro yleensä sisältää noita kaljajuttuja

        Saattaa olla myös nuuska huulessa kirjoitettu kommentti !

        helluntailaisuus on alkoholisteille suunnattu lahko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisuus on alkoholisteille suunnattu lahko.

        Täh: "helluntailaisuus on alkoholisteille suunnattu lahko."

        Olipa taas väkevää opetusta vauvakasteen mahtavasta voimasta. Onko tuo kerronnallista vai opetuksellista ainesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh: "helluntailaisuus on alkoholisteille suunnattu lahko."

        Olipa taas väkevää opetusta vauvakasteen mahtavasta voimasta. Onko tuo kerronnallista vai opetuksellista ainesta?

        Kyllä ihan kerronnallista... harmittaako tuo tosiasia?


    • Anonyymi

      Peso, vanhentunut lähes arvoton pikkuraha.

    • Anonyymi

      Kristillinen kaste on syntisten kaste ja HPE on syntisille tarkoitettu

      Kristittyjen kaste, joka vanhoissa kirkoissa on käytässä tarkoittaa, että ihminen tunnustaa itse olevansa syntinen ja myöntää lapsensa olevan syntinen Jumalan edessä ja tarvitsee Jeesuksen veren pelastavan kosketuksen itselleen ja lapselleen.

      Helluntailaiset harhaopppiset eivät myönnä, että Kritillinen kaste ja Herran pyhä ehtoollinen liittyisivät mitenkäään ihmisen synteihin.

      Helluntailaisuus on paha Amerikasta lähtenyt harhaoppi eli heresia, joka pitää kiertää kaukaa.

      • Anonyymi

        Oh hoh: " HPE on syntisille tarkoitettu"???

        Miksihän lut kirkko ei päästä syntisiä ehtoolliselle, vaan vaatii sitä ennen rippikoun käymistä ja vauvakastetta?
        Onneksi ei rokotusta, vaikka se olisi tarpeellista tänä päivänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oh hoh: " HPE on syntisille tarkoitettu"???

        Miksihän lut kirkko ei päästä syntisiä ehtoolliselle, vaan vaatii sitä ennen rippikoun käymistä ja vauvakastetta?
        Onneksi ei rokotusta, vaikka se olisi tarpeellista tänä päivänä.

        Taas väärin! Ehtoolliselle voi päästä jo ennen rippikoulua jos ehtoollisopetusta on annett!

        Eikö uudestikastetta voi puolustaa ilman valheita?


    • Anonyymi

      Uudestisyntymisen peso on Jumalan luomisteko kristillisessä kasteessa.

      Raamatun mukaan ihmisen uudestisyntyminen on Jumalan luomisteko, joka tapahtuu Kristillisessä kasteessa (ei lahkokasteessa) siinä ei tapahdu yhtään mitään.

      Uudestisyntyminen vedestä ja Hengestä kasteessa on ihan samanlainen Jumalan tekemä luomisteko, kuin kaikki muutkin Jumalan tekemät luomisteot.

      Jumalan Henki liikkuu vetten yllä luomisessa ja uudestiluomisessa.

      2. Piet. 3:5

      "Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta"

      "Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

      • Anonyymi

        "uudestisyntymisen peso"

        "Kristityn uskon elämä on salattu, "Te olette kuolleet", sanoo Paavali, "ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa, kun Kristus, meidän elämämme ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa"
        Kol: 3: 3-4


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "uudestisyntymisen peso"

        "Kristityn uskon elämä on salattu, "Te olette kuolleet", sanoo Paavali, "ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa, kun Kristus, meidän elämämme ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa"
        Kol: 3: 3-4

        Kasteessa ihminen liitetään Kristuksen ruumiin jäseneksi.


    • Anonyymi

      Joh.3:5
      " Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]

      "vedestä ja Hengestä" alkuperäinen Jeesuksen käyttämä sana vesi, water, hudor, aqua (mistään vertauskuvista tai symboliikasta tässä kohtaa (Joh.3:5 ) ei mainita yhtään mitään) kuten tietyssä toisessa kohtaa mainitaan, että "elävä vesi" siinä kohtaa tarkoittaakin Henkeä . Mutta se sanotaan erikseen, että siinä kohtaa Jeesus tarkoittaa "elävällä vedellä" Henkeä.

      Jeesus ei ollut puhevikainen, että olisi sanonut Nikodemukselle oman kasteensa jälkeen, että on synnyttävä "Hengestä ja Hengestä." kuten helluntailaiset asian kieroon vääntävät.

      Merkitys

      1) water

      1a) of water in rivers, in fountains, in pools

      1b) of the water of the deluge

      1c) of water in any of the earth's repositories

      1d) of water as the primary element, out of and through which the world that was before the deluge, arose and was compacted

      1e) of the waves of the sea

    • Anonyymi

      Tämän kohdan ohjeen Ananias osasi ulkoa. Mutta hän ei koskaan lukenut Uutta Testamenttia.

      4. Moos. 8:7 Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä, ja ajattakoot he koko ruumiinsa partaveitsellä ja peskööt vaatteensa ja puhdistakoot itsensä."

      Paavali puhdistettiin synnistä kasteessa kuten VT:n esikuvat siihen ohjeen antavat.

      Kasteella oli aina kova kiire, koska kyse oli ihmisen ikuisesta kohtalosta. Vanginvartijan koko perhe kastettiin keskellä yötä heti välittömästi.

      Paavalille annettiin ymmärtää että hän on syntinen ja kasteella on kova kiire.

      Ap. t. 22:16

      "Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'

      • Anonyymi

        Paavalikin meni kasteen jälkeen Temppeliin tekemään nasiirilupausta pää kaljuksi ajeltuna.


    • Anonyymi

      Helluntaina ja muiden apostolien saarnojen tarkoitus oli herättää ihmisten synnintunto. Se tieto oli se "pisto sydämeen" (Apt.2)

      Pyhä Henki näyttää todeksi synnin, tuomion ja pelastuksen tien. (Raamatun järjestys)

      Eiköhän niille ihmisille sanottu suoraan, että te kaikki olette syntisiä ja tarvitsette Jumalan armon, joka kasteessa teidän päällenne lasketaan siitä vakudeksi saatte kasteessa Pyhän Hengen lahjan.

      Kyllä ne kuulijat otti sydämeensä tämän sanan ja ottivat vaarin tästä julistuksesta ja tottelivat sanaa ja antoivat kastaa itsensä ja pestä pois syntinsä.

      Room. 5:12

      "Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet."

      "Niin kuin siis yhden ainoan rikkomus tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion."

      Tälläiset sanat Ananias murhamies Saulus Tarsolaiselle sanoi:

      Ap. t. 22:16

      "Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois."

      • Anonyymi

        Miehet ja miesten lapset, puolisot, vanhemmat ja isovanhemmat.
        Kaikki omaiset, koko perhekunta kastettiin heti samaan uskoon kuin perheen päämies.
        "Hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin heti kohta"

        1. Tim. 5:8

        Mutta se, joka ei huolehdi omaisistaan ja kaikkein lähimmistään, on kieltänyt uskonsa ja on epäuskoista pahempi.


      • Anonyymi

        Ananias ei käskenyt ketään hakemaan vauvoja kastettavaksi, vaan sanoi: !Anna kastee ITSESI."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ananias ei käskenyt ketään hakemaan vauvoja kastettavaksi, vaan sanoi: !Anna kastee ITSESI."

        Ei käskenyt tuoda vauvoja siunattaviksikaan

        Ja perhekunnittain kastettiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ananias ei käskenyt ketään hakemaan vauvoja kastettavaksi, vaan sanoi: !Anna kastee ITSESI."

        ... Ja pestä syntisi pois mutta tuota loppuosaa ei voi sanoa ääneen koska se ei sovi kasteenuusijoiden oppeihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei käskenyt tuoda vauvoja siunattaviksikaan

        Ja perhekunnittain kastettiin

        Siitä huolimatta ne veivät lapsiaan sen kuuluisan Parhamin syliin kosketeltaviksi Kristillisen kasteen korvikkeena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä huolimatta ne veivät lapsiaan sen kuuluisan Parhamin syliin kosketeltaviksi Kristillisen kasteen korvikkeena.

        Tuollaisesa ei kyllä Raamattu puhu mitään.


    • Anonyymi

      Jenkkilahkot viittaa kintaalla tällaisiin Jumalan sanan totuuksiin.

      Room. 5:12

      "Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet."

      Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]

      Room. 9:8 se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne luetaan siemeneksi.

      Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

      • Anonyymi

        Taas tuota vesiteologiaa!! Eivätkö nuo pellet osaa sanoa mitään asiaa ilman kastetta?
        Kaste on heidän epäjumalansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas tuota vesiteologiaa!! Eivätkö nuo pellet osaa sanoa mitään asiaa ilman kastetta?
        Kaste on heidän epäjumalansa.

        EI ole vesiteologiaa vaan Raamatun opetusta.

        Eikö tuo pelle ymmärrä mitään?


      • Anonyymi

        Kiitos että jaoit Jumalan Sanaa!


    • Anonyymi

      Helluntailaisuus on antikristillinen lahko, siksi he estävät lapsiltaan kristittyjen kirkossa suoritettevan kristittyjen kasteen.

    • Anonyymi

      kauhea on panikki vauvakastajilla kun kaikki oppinsa menee naurunalaiseksi ja väki karkaa kirkosta, papit on puolet ateisteja j a loput mitä lie käsiskirjasta lukijoita, mitään Henkeä ei monellakaan.

      Raamatussa ei kasteta ainuttakaan vauvelia eikä ketään joka ei ensin tule uskolle kuuliaiseksi omin sydämen haluin.

      • Anonyymi

        Kauhea on paniikkii sodomiasaastalla ja uudestikastekiivailijalla kun uudestikastejien oppi on täällä kumittu. Luterilaiset vapaat serurakunnat aan kasvavat ja hyvä niin sillä mitään henkeä ei ukastajilla ole

        Raamatussa kasetttiin koko perhekunta ja selvä yleinen kastekäsky on annettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauhea on paniikkii sodomiasaastalla ja uudestikastekiivailijalla kun uudestikastejien oppi on täällä kumittu. Luterilaiset vapaat serurakunnat aan kasvavat ja hyvä niin sillä mitään henkeä ei ukastajilla ole

        Raamatussa kasetttiin koko perhekunta ja selvä yleinen kastekäsky on annettu.

        eikös s e väisänenkin ole jo ikämiehiä, onko enää puhekykyinen mooseksenne ollenkaan !

        mitähän sekin selittelijä sanoo kun kysytään miksi kirjoitit paksun kirjan aiheesta josta Raamattu ei tiedä mitään!!?

        ehkä näyttää kummilusikkaansa kun muutakaan ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eikös s e väisänenkin ole jo ikämiehiä, onko enää puhekykyinen mooseksenne ollenkaan !

        mitähän sekin selittelijä sanoo kun kysytään miksi kirjoitit paksun kirjan aiheesta josta Raamattu ei tiedä mitään!!?

        ehkä näyttää kummilusikkaansa kun muutakaan ei ole.

        Sodomisaasta on lukenut Mannnista, jännä että on kirjoittanut kirjan aiheesta josta ei tiedä mitään.

        Mutta ehkä molotuskurssille voisi olal tarvetta mekko päällä palloo päällä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauhea on paniikkii sodomiasaastalla ja uudestikastekiivailijalla kun uudestikastejien oppi on täällä kumittu. Luterilaiset vapaat serurakunnat aan kasvavat ja hyvä niin sillä mitään henkeä ei ukastajilla ole

        Raamatussa kasetttiin koko perhekunta ja selvä yleinen kastekäsky on annettu.

        mikäs ongelma siinä on jos koko perhekunta kastettiin ?

        Uskoontulleet kastetaan aina Raamatussa, mitä siis haluat sillä asialla kertoa suomalaisille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mikäs ongelma siinä on jos koko perhekunta kastettiin ?

        Uskoontulleet kastetaan aina Raamatussa, mitä siis haluat sillä asialla kertoa suomalaisille?

        Sinulle tuntuu olevan suuri ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sodomisaasta on lukenut Mannnista, jännä että on kirjoittanut kirjan aiheesta josta ei tiedä mitään.

        Mutta ehkä molotuskurssille voisi olal tarvetta mekko päällä palloo päällä

        Ompa taas väkevää opetusta vauvakasteesta. Onko tuo Katekismuksesta?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Raamatun mukaan kaikki ihmiset ovat syntisiä ja siksi Jeesus on sitä varten paikalla sanansa mukaan sekä kasteessa että ehtoollisessa.

      Helluntailaisten Amerikasta tuodut opit on pahoja harhaoppeja eli heresioita.

      • Anonyymi

        ehtoollinen onkin kovin suosittua suomalaisten kotihengellisyydessä !

        viinaa juodaan yli kymmenen litraa päätä kohden vuositasolla.

        mitähän Jeesus siinä läsnäollessaan mahtaa sanoa onko ollut puhetta puhtaan opin sakastissa?


      • Anonyymi

        ja mitäs Raamattu kehottaakaan sille synille tekemään?

        koskahan kuulemme saarnan kirkon pöntöstä joka koskisi aihetta ilman kasteen armon lisälehtiä, olisko arveluita aiheesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ehtoollinen onkin kovin suosittua suomalaisten kotihengellisyydessä !

        viinaa juodaan yli kymmenen litraa päätä kohden vuositasolla.

        mitähän Jeesus siinä läsnäollessaan mahtaa sanoa onko ollut puhetta puhtaan opin sakastissa?

        Joo uudestikastajille tuo viinanjuonti tuntui luonnistuvan Mitähän Jeesus ajattelee tuollaisesta kulttuurista onko lahkokellarissa ollut puhetta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja mitäs Raamattu kehottaakaan sille synille tekemään?

        koskahan kuulemme saarnan kirkon pöntöstä joka koskisi aihetta ilman kasteen armon lisälehtiä, olisko arveluita aiheesta?

        Eikö kellarissa opeteta mitä synnille tehdään?

        Kannattaa tulla ulos sieltä johonkin kristiliseen seurakuntaan jossa armon ja sovituksen sanaa jaetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ehtoollinen onkin kovin suosittua suomalaisten kotihengellisyydessä !

        viinaa juodaan yli kymmenen litraa päätä kohden vuositasolla.

        mitähän Jeesus siinä läsnäollessaan mahtaa sanoa onko ollut puhetta puhtaan opin sakastissa?

        helluntailaisethan sen viinan juonnin tietää, kun se alkoholisteille "räätälöity" opetus onkin, tosin ei ihan raamatunmukaista se opetus, mutta kyllä se m´niille alkoholissa aivonsa liottaneille uppoo . . .


    • Anonyymi

      Peso? Montako dollaria on 1 peso?

      • Anonyymi

        1000 pesetaa näyttäs olevan n. 7 dollaria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1000 pesetaa näyttäs olevan n. 7 dollaria.

        Onko niin, että seitsemällä dollarilla saa "kasteen peson" ja puhdistuu synnistä?
        Tuo hinta taitaa olla alennusmyynnistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko niin, että seitsemällä dollarilla saa "kasteen peson" ja puhdistuu synnistä?
        Tuo hinta taitaa olla alennusmyynnistä.

        Joo, uudestikastajilla on tuommoinen hinnoittelu.


    • Anonyymi

      Room. 5:12

      "Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet."

      1. Joh. 1:8

      "Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. "

      Room. 3:23

      "Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla"

      Job 15:14

      "Kuinka voisi ihminen olla puhdas, kuinka vaimosta syntynyt olla vanhurskas"

      Ps.51:7
      5 (51:7) Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun.
      [1. Moos. 8:21; Job 14:4, Job 25:4]

      Helluntailaiset vääristävät synnin tarkoittamaan vaan ihmisen itsensä tekemiä tekosyntejä, vaikka synti tarkoittaa kaikkia ihmisiä maailmassa, jotka ovat syntisiä heti Adamin syntiinlankeemuksen johdosta jo sikiämisestä alkaen.

      Helluntailaiset ovat tuoneet harhaisat oppinsa tänne Amerikasta,
      ja omiin oppeihinsa he yrittävät epätoivoisesti sovittaa Raamatun jakeita, siinä onnistumatta.

      Jokainen Raamattua paremmin tunteva tietää, että helluntailaisuus on Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotu paha harhaoppi eli heresia.

    • Anonyymi

      Helluntailaisten kastevalinta ei perustu Raamattuun, vaan riitaisaan äänestykseen.

      Norjalainen T.B.Barrat kannatti lasten kastamista seurakunnan jäseniksi.

      Gerhard Olsen-Smild kannatti pelkästään aikuisten kastamista.

      Riitaisan äänestyksen voitti niukasti tuo Gerhard Olsen-Smildin ehdotus.

      googlaa: Gerhard Olsen-Smild

      Hän on paljon kuuluisampi helluntailainen Suomen rajojen ulkopuolella kuin Niilo Ylivainio.

      Euroopan helluntaijohtajat kutsuivat häntä Suomen ainoaksi helluntaiapostoliksi.

      • Anonyymi

        Sinä tunnut olevan se ensimmäinen.


      • Anonyymi

        helluntailaiset kun ei ole itse oman kirkkonsa historiaan edes perehtynyt . . .


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Me aidot uskovat emme puhu vavakasteesta vaan kasteesta ja hyväksymme kaiken ikäisten kasteet. Mutta emme laste pakanallista uudestikastetta kasteeksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me aidot uskovat emme puhu vavakasteesta vaan kasteesta ja hyväksymme kaiken ikäisten kasteet. Mutta emme laste pakanallista uudestikastetta kasteeksi

        Oikein kirjoitit: "Mutta emme laste pakanallista uudestikastetta kasteeksi".

        Uudestikaste, vauvakaste ja hätäkaste ovat pakanallisia tapoja, joita ei löydy Raamatusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein kirjoitit: "Mutta emme laste pakanallista uudestikastetta kasteeksi".

        Uudestikaste, vauvakaste ja hätäkaste ovat pakanallisia tapoja, joita ei löydy Raamatusta.

        Hellareiden pelkkä vesikaste on samanveroinen kuin teekkareiden kaste vappuna ja lapin kaste turisteille tai laivojen kastaminen...pelkkää näyttäviä rituaalia ilman mitään hengellistä sisältöä.

        Kristittyjen kirkkkojen suorittama kaste on täysin asia. Se perustuu Jumalan sana lupauksiin, mistä Kristillisessä kasteessa on kysymys ja mitä siinä ihmiselle tapahtuu.

        Jeesus ilmaisi asian näin, mitä Kristillisessä Pyhässä Kasteessa tapahtuu:

        " Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein kirjoitit: "Mutta emme laste pakanallista uudestikastetta kasteeksi".

        Uudestikaste, vauvakaste ja hätäkaste ovat pakanallisia tapoja, joita ei löydy Raamatusta.

        Kyllä, uudestikaste, vauvakaste, uskovien kaste, vasenkästistn kaste, naiskaste jne. ja kaikki ovat Raamatulle vieraita.

        Raamatusa löytyy vain kaste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, uudestikaste, vauvakaste, uskovien kaste, vasenkästistn kaste, naiskaste jne. ja kaikki ovat Raamatulle vieraita.

        Raamatusa löytyy vain kaste.

        Raamatusta löytyy vain kaste.

        Armolle ei voi laittaa vaatimuksia.

        Raamatun mukaan kaikki ihmiset ovat syntisiä jo sikiämisestä alkaen ja vailla Jumala kirkkautta.

        Sitä varten Jumala on Kristittyjen kasteessa läsnä. Isä Poika ja Pyhä Henki.

        (ei lahkolaisten lisäkasteissa)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatusta löytyy vain kaste.

        Armolle ei voi laittaa vaatimuksia.

        Raamatun mukaan kaikki ihmiset ovat syntisiä jo sikiämisestä alkaen ja vailla Jumala kirkkautta.

        Sitä varten Jumala on Kristittyjen kasteessa läsnä. Isä Poika ja Pyhä Henki.

        (ei lahkolaisten lisäkasteissa)

        Tuo pitää paikkansa: "Armolle ei voi laittaa vaatimuksia."

        Mutta kun lut kirkko laittaa armolle sellaisen vaatimuksen, että vauva pitää kastaa ennenkuin hän pääsee Jumalan armon piiriin. Ikäänkuin Jumalan armo olisi riippuvainen ihmisteoista.
        Sellainen on armottomuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo pitää paikkansa: "Armolle ei voi laittaa vaatimuksia."

        Mutta kun lut kirkko laittaa armolle sellaisen vaatimuksen, että vauva pitää kastaa ennenkuin hän pääsee Jumalan armon piiriin. Ikäänkuin Jumalan armo olisi riippuvainen ihmisteoista.
        Sellainen on armottomuutta.

        Uudestikastajatkin laittavat uskon armon ehdoksi ja opettavat että pitää uskoa että voi pelastua. Lisäksi armo ei kuulu pikkulapsille ollenkaan. Tuollainen on armottomuutta.

        Jumalan Sana määrää armo on Kristuksessa uskon ja kasteen kautta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikastajatkin laittavat uskon armon ehdoksi ja opettavat että pitää uskoa että voi pelastua. Lisäksi armo ei kuulu pikkulapsille ollenkaan. Tuollainen on armottomuutta.

        Jumalan Sana määrää armo on Kristuksessa uskon ja kasteen kautta

        "Uudestikastajatkin laittavat uskon armon ehdoksi ."!!!

        Aivan oikein. Niin Raamattukin opettaa:
        "Sillä armosta te olette pelastetut, USKON KAUTTA, ette tekojenne kautta."!!!

        Ei siis kasteen kautta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Uudestikastajatkin laittavat uskon armon ehdoksi ."!!!

        Aivan oikein. Niin Raamattukin opettaa:
        "Sillä armosta te olette pelastetut, USKON KAUTTA, ette tekojenne kautta."!!!

        Ei siis kasteen kautta!

        Aivan oikein. Uskon ja kasteen kautta olemme pelastuetut

        Kaste ei ole meidän tekomme vaan Jumalan tekemä liitto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan oikein. Uskon ja kasteen kautta olemme pelastuetut

        Kaste ei ole meidän tekomme vaan Jumalan tekemä liitto

        Ahaa, nyt uudestikatajat myöntävät että armolla onkin ehdot, el usko. Äsken se vielä oli armottomuutta mutta nyt heillä onkin ehdot!

        Ja selvästi nuo selittelijävt sekoittavat ihmisen teot Jumalan armoon. Silloin koko evankelumi vääristyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa, nyt uudestikatajat myöntävät että armolla onkin ehdot, el usko. Äsken se vielä oli armottomuutta mutta nyt heillä onkin ehdot!

        Ja selvästi nuo selittelijävt sekoittavat ihmisen teot Jumalan armoon. Silloin koko evankelumi vääristyy

        Et siis vieläkään tajunnut, mitä Raamattu sanoo:
        "Sillä armosta te olette pelastetut, USKON KAUTTA, ette tekojenne kautta."!!!

        Vauvojen pakkokastaminen on armottomuutta ja loukkaus ihmisoikeuksia kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa, nyt uudestikatajat myöntävät että armolla onkin ehdot, el usko. Äsken se vielä oli armottomuutta mutta nyt heillä onkin ehdot!

        Ja selvästi nuo selittelijävt sekoittavat ihmisen teot Jumalan armoon. Silloin koko evankelumi vääristyy

        Totta
        Ja he laittavat vielä uskon ja kasteen vastakkais. eli juuri päinvastoin kuin Jeesus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis vieläkään tajunnut, mitä Raamattu sanoo:
        "Sillä armosta te olette pelastetut, USKON KAUTTA, ette tekojenne kautta."!!!

        Vauvojen pakkokastaminen on armottomuutta ja loukkaus ihmisoikeuksia kohtaan.

        Ei siis vieälkään tajunnut ettei kaste ole meidät tekomme vaan Jumalan tekemä liitto.

        Teille kastaminen on armottomuutta, meille uskoville suurta armoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siis vieälkään tajunnut ettei kaste ole meidät tekomme vaan Jumalan tekemä liitto.

        Teille kastaminen on armottomuutta, meille uskoville suurta armoa.

        Varmaan vauvojen pakkosiunaaminenkin on uudestikastajille ihmisoikeusrikos... menkööt valittamaan asiasta :DDD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siis vieälkään tajunnut ettei kaste ole meidät tekomme vaan Jumalan tekemä liitto.

        Teille kastaminen on armottomuutta, meille uskoville suurta armoa.

        Laitetaampa vielä kerran, kun näköjään ette tajua yksinkertaista sanaa:
        "Sillä armosta te olette pelastetut, USKON KAUTTA, ette tekojenne kautta."!!!


        Pakollinen vauvakaste on alusta alkaen ihmisteko, jossa vanhemmat ja kummit yrittävät pelastaa pientä vauvaa! Tuo on armottomuutta, kun lapsen pelastuminen riippuu vanhempien teoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitetaampa vielä kerran, kun näköjään ette tajua yksinkertaista sanaa:
        "Sillä armosta te olette pelastetut, USKON KAUTTA, ette tekojenne kautta."!!!


        Pakollinen vauvakaste on alusta alkaen ihmisteko, jossa vanhemmat ja kummit yrittävät pelastaa pientä vauvaa! Tuo on armottomuutta, kun lapsen pelastuminen riippuu vanhempien teoista.

        En ole usko kautta pelastumista missään kumonnut

        Mutta laitetaanpa vielä: i kaste ole meidät tekomme vaan Jumalan tekemä liitto eikä mikän ihmisteko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole usko kautta pelastumista missään kumonnut

        Mutta laitetaanpa vielä: i kaste ole meidät tekomme vaan Jumalan tekemä liitto eikä mikän ihmisteko

        TEille varmaan kaste on armottomutta kun se ihmsisteko on.

        Meille uskovile se on armoa ja pelastus lahjaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole usko kautta pelastumista missään kumonnut

        Mutta laitetaanpa vielä: i kaste ole meidät tekomme vaan Jumalan tekemä liitto eikä mikän ihmisteko

        Kaste on todella ihmisteko, eikä Jumala tee sellaista, minkä Hän on käskenyt opetuslasten tehdä.

        Jos et ole kumonnut uskon kautta pelastumista, niin miksi höpötät koko ajan kasteesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaste on todella ihmisteko, eikä Jumala tee sellaista, minkä Hän on käskenyt opetuslasten tehdä.

        Jos et ole kumonnut uskon kautta pelastumista, niin miksi höpötät koko ajan kasteesta?

        Kaste on Jumalan tekemä liitto. Jeesus on käskenyt opetuslapsia myös antamaan syntejä anteeksi mutta syntien anteeksianto ei ole opetuslasten teko vaan Jumalan teko ja lahja Kristuksessa.

        "miksi höpötät koko ajan kasteesta?"

        Koska kaste ja usko kuuluvat yhteen ja tämä on kastepalsta. Vaihda palstaa jos kaste ei sinua miellytä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaste on Jumalan tekemä liitto. Jeesus on käskenyt opetuslapsia myös antamaan syntejä anteeksi mutta syntien anteeksianto ei ole opetuslasten teko vaan Jumalan teko ja lahja Kristuksessa.

        "miksi höpötät koko ajan kasteesta?"

        Koska kaste ja usko kuuluvat yhteen ja tämä on kastepalsta. Vaihda palstaa jos kaste ei sinua miellytä

        No nyt olet oivaltanut oikein: "Koska kaste ja usko kuuluvat yhteen "!!!

        Siksi uskomattoman vauvan ja uskomattoman aikuisen kastamien on turhaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt olet oivaltanut oikein: "Koska kaste ja usko kuuluvat yhteen "!!!

        Siksi uskomattoman vauvan ja uskomattoman aikuisen kastamien on turhaa!

        Ei ole lapsen kastaminen turhaa!

        On tärkeää että kastettu lapsi myös saa kasvaa Sanan äärellä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole lapsen kastaminen turhaa!

        On tärkeää että kastettu lapsi myös saa kasvaa Sanan äärellä!

        "On tärkeää että kastettu lapsi myös saa kasvaa Sanan äärellä!"

        Mitenkähän se vauveli kasvaa sanan äärellä? Oletko umpisokea?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "On tärkeää että kastettu lapsi myös saa kasvaa Sanan äärellä!"

        Mitenkähän se vauveli kasvaa sanan äärellä? Oletko umpisokea?

        Tilastojen mukaan vain n 1 % kastetuista luterilaisista käy jumalanpalveluksissa, joten miten kastetut voisivat kasvaa sanan äärellä.?
        Sinullakin vain suuri huoli siitä, että joku uskoontullut menee kasteelle, mutta ei minkäänlaista huolta noista 99%.sta kastetuista, jotka viisvesaavat Raamatun sanasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "On tärkeää että kastettu lapsi myös saa kasvaa Sanan äärellä!"

        Mitenkähän se vauveli kasvaa sanan äärellä? Oletko umpisokea?

        Siten että vanhemmat opettavat lastaan ja kasvattavat hänet tuntemaan Jeesuksen

        Oletko noin tyhmä???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilastojen mukaan vain n 1 % kastetuista luterilaisista käy jumalanpalveluksissa, joten miten kastetut voisivat kasvaa sanan äärellä.?
        Sinullakin vain suuri huoli siitä, että joku uskoontullut menee kasteelle, mutta ei minkäänlaista huolta noista 99%.sta kastetuista, jotka viisvesaavat Raamatun sanasta.

        Eivät kaikki kasvakaan Saan äärellä

        Sinulle on huoli siitä että on uskovai jotka eivät ole käyneet uudestikasteella, sehän sinua ei kiinnosta uskooko joku Jeesukseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät kaikki kasvakaan Saan äärellä

        Sinulle on huoli siitä että on uskovai jotka eivät ole käyneet uudestikasteella, sehän sinua ei kiinnosta uskooko joku Jeesukseen

        Tuo on tyypillistä uudestikastajille. Kristittyhän ei ole huolissaan siitä meneekö joku kasteelle! Itsekin olen ollut usean uskoontulleen kastetilaisuudessa. Uudestikastajia vain harmittaa kun tällainen ihmien ei liity heidän porukkaansa, se on heille kova paikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on tyypillistä uudestikastajille. Kristittyhän ei ole huolissaan siitä meneekö joku kasteelle! Itsekin olen ollut usean uskoontulleen kastetilaisuudessa. Uudestikastajia vain harmittaa kun tällainen ihmien ei liity heidän porukkaansa, se on heille kova paikka.

        Mutta ei sinullakaan ole mitään huolta siitä vauvanakastetusta enemmistöstä, joka viisveisaa kirkon touhuista ja Raamatusta.
        Sinua vain harmittaa, jos joku antaa kastaa itsensä, kuten Raamattu kehoittaa. Siksi sinä riehut tällä palstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei sinullakaan ole mitään huolta siitä vauvanakastetusta enemmistöstä, joka viisveisaa kirkon touhuista ja Raamatusta.
        Sinua vain harmittaa, jos joku antaa kastaa itsensä, kuten Raamattu kehoittaa. Siksi sinä riehut tällä palstalla.

        Sinunhan ei pitänyt puhua enää vauvakasteesta, valehtelija!!!!

        Minä olen iloinen jokaisesta joka pääsee kasteessa Kristuksen omaksi. Sinua se vain ärsyttää


    • Anonyymi

      Jenkkilahkot uudestikasteineen ovat ei-kristillisiä uskonlahkoja, joilla on ihan vieras oppi ja vieras henki, joka heitä maahan viskoo.

    • Anonyymi

      Gal.5:20 "lahko"

      Mitä uskonlahkolla tarkoitetaan?

      Entuudestaan kristityiksi kastettuja kristittyjä ihmisiä omiin uskonliikkeihinsä saalistavia ja epäraamatullisia lisäkasteita heille tekeviä uskonkultteja nimitetään"lahkoiksi". Gal.5:20

      • Anonyymi

        Hyvä ja oikea määritelmä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä ja oikea määritelmä!

        Oikein hyvä mutta täysin epäraamatullinen !

        huomioi se myös ennekuin alat pomppia!


    • Anonyymi

      Paavalille puhuttiin syntien pesusta kasteessa. Pesu viittaa veteen.

      Peso viittaa veteen. Jeesus puhuu vedestä uudestisyntymisen yhteydessä,

      Raamatun mukaan koko maailma ja taivaat on luotu vedestä Jumalan sanan voimasta ja Henki liikkui veden yllä.

      Uuden liiton kasteessa on mukana veden lisäksi Pyhä Henki ja Jumalan sana ja sanan lupaukset, mitä kasteessa Jumala tekee ihmiselle.

      • Anonyymi

        KYllä jos minulle lautanen annetaan käteen ja käsketään pestä se niin vesi tulee ensimmäisenä mieleen millä pesu suoritetaan


      • Anonyymi

        "Uuden liiton kasteessa on mukana veden lisäksi Pyhä Henki ja Jumalan sana"

        Ja tuo uudenliiton kaste on samanlainen, jolla Jeesus, Paavali ja muut uskovat kastettiin!

        Kasteessa Jumala ei tee ihmiselle mitään, vaan siinä ihminen nöyrtyy ja antaa kastaa itsensä tunnustaessaan Jeesuksen Herrakseen:
        "Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan." Room 10


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Uuden liiton kasteessa on mukana veden lisäksi Pyhä Henki ja Jumalan sana"

        Ja tuo uudenliiton kaste on samanlainen, jolla Jeesus, Paavali ja muut uskovat kastettiin!

        Kasteessa Jumala ei tee ihmiselle mitään, vaan siinä ihminen nöyrtyy ja antaa kastaa itsensä tunnustaessaan Jeesuksen Herrakseen:
        "Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan." Room 10

        Tuo pitää paikkansa:
        ""Uuden liiton kasteessa on mukana veden lisäksi Pyhä Henki ja Jumalan sana".

        Mutta vauvakasteessa on mukana pappi, kummit ja vanhemmat.
        Jumalaa siinä ei ole näkynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Uuden liiton kasteessa on mukana veden lisäksi Pyhä Henki ja Jumalan sana"

        Ja tuo uudenliiton kaste on samanlainen, jolla Jeesus, Paavali ja muut uskovat kastettiin!

        Kasteessa Jumala ei tee ihmiselle mitään, vaan siinä ihminen nöyrtyy ja antaa kastaa itsensä tunnustaessaan Jeesuksen Herrakseen:
        "Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan." Room 10

        Kyllä se jolla kastettiin perhekunnat

        Kasteessa Jumala tekee liiton ja pesee synnit pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo pitää paikkansa:
        ""Uuden liiton kasteessa on mukana veden lisäksi Pyhä Henki ja Jumalan sana".

        Mutta vauvakasteessa on mukana pappi, kummit ja vanhemmat.
        Jumalaa siinä ei ole näkynyt.

        Ei kyennyt lastenrsaiskaaja pitämään lupaustaan!

        Iltapäivällä tuo kusipää lupasi ettei välitä enää koko asiasta mutta nyt se määkii taas. Sairas pedo jolle vauvat ovat kaikki kaikessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo pitää paikkansa:
        ""Uuden liiton kasteessa on mukana veden lisäksi Pyhä Henki ja Jumalan sana".

        Mutta vauvakasteessa on mukana pappi, kummit ja vanhemmat.
        Jumalaa siinä ei ole näkynyt.

        mikä ihmeen raivo tolla yhdellä on !!

        Ymmärrätkö, kristillinen kaste on AINA kristillinen kaste , kun se annetaan:

        "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"

        että siis Jumala ei suo lapsille suo sen minkä Jumalan SANA lupaa. !!

        hei haloo, omalla ymmärrykselläkö saadaan, se minkä' kaste lupaa . . .

        "Usko on syvä luottamus, siihen mikä ei näy"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo pitää paikkansa:
        ""Uuden liiton kasteessa on mukana veden lisäksi Pyhä Henki ja Jumalan sana".

        Mutta vauvakasteessa on mukana pappi, kummit ja vanhemmat.
        Jumalaa siinä ei ole näkynyt.

        Ohhhoh!!!! "Tuo pitää paikkansa:
        ""Uuden liiton kasteessa on mukana veden lisäksi Pyhä Henki ja Jumalan sana".????

        Vielä äsken kateella ei ollut mitään tekemistä Pyhän Hengen kanssa!!!

        Onko oppi tas muuttunut. Noin se menee noilla valehtelijoilla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KYllä jos minulle lautanen annetaan käteen ja käsketään pestä se niin vesi tulee ensimmäisenä mieleen millä pesu suoritetaan

        aahaa mutta missä kohtaa siinä lautasella se synti istuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aahaa mutta missä kohtaa siinä lautasella se synti istuu?

        Olisiko keskellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohhhoh!!!! "Tuo pitää paikkansa:
        ""Uuden liiton kasteessa on mukana veden lisäksi Pyhä Henki ja Jumalan sana".????

        Vielä äsken kateella ei ollut mitään tekemistä Pyhän Hengen kanssa!!!

        Onko oppi tas muuttunut. Noin se menee noilla valehtelijoilla!

        Voi voi tuota sokeutta: "Vielä äsken kateella ei ollut mitään tekemistä Pyhän Hengen kanssa!!!"?????

        Jos tarkoitat kastetta, niin Pyhä henki ja Jumalan sana. on kastettavan sydämessä. Luterilaisillahan ne hyppäävät kasteveteen:
        Room 10
        "sana on lähellä sinua,
        sinun suussasi ja sinun sydämessäsi,
        nimittäin se uskon sana, jota me julistamme. Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva. Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen."

        Ihmeellistä, että siihen ei tarvita lainkaan vettä.


    • Anonyymi

      Kyllä, peso viittaa veteen ja pesuun.

      • Anonyymi

        Ei ainakaan tekisi mieli hiekalla tai mudalla alkaa pesemään mitään.


    • Anonyymi

      Aloittaja jatkaa apostolista linjaa jolla kristikunta on apotoleista saakka ollut.

    • Anonyymi

      Kyllä, uudestisyntymminen liittyy suoraan pelastukseen.

    • Anonyymi

      Kahden tai kolmen todistajan sanalla on asia vahvistettava.

    • Anonyymi

      oohoho täällähän on hetkeksi jätetty sohva ja perhekuntateevee ja alettu sotimaan kaikkea tervettä oppia vastaan !

      ihne menee luterilaiseen metodiin kuten jo viissataa vuotta tässä maassa.

      • Anonyymi

        No niin näkyy, uudestikastajille se kyllä on tyypillistä

        Se menee lahkokellarissa niin ja on mennyt jo yli satav vuotta tässä maassa


    • Anonyymi

      Emme me aidot uskovaiset tietenkään laske lapsellista ja naurettavaa vauvakastetta miksikään kasteeksi.

      • Anonyymi

        Tässä niitä aitoja Korinton "kielimiehiä" sitten on mainittu:

        1. Kor. 5:1

        "Yleensä kuuluu, että teidän keskuudessanne harjoitetaan haureutta, jopa semmoista haureutta, jota ei ole pakanainkaan keskuudessa, että eräskin pitää isänsä vaimoa. "


    • Anonyymi

      Jeesukseen uskominen ja sen tunnustaminen ei tarkoita eikä todista vielä yhtään mitään.

      Uskominen on mielenmuutos, eikä siinä vielä syntejä pois pestä.

      Pelastus on kätketty Kristilliseen Kasteeseen, jossa ihmisen synnit pestään pois ja ihminen uudestisyntyy vedestä ja Hengestä ja sisälleen uskonhengen.

      Lahkolaisten lisäkasteinen merkitys on vain eksytyksen tekemistä ja siihen mukaan menemistä. Niissä ei ole mukana mitään Jumalasta. Ja he vielä itse sen tunnustavat.

      • Anonyymi

        helluntailaiset ei usko mihinkään muuhuh, kuin: OMIIN TEKOIHIN !

        ne Jumalle mitään kunniaa anna, vaan kun "MINÄ TEIN, - ratkaisun . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaiset ei usko mihinkään muuhuh, kuin: OMIIN TEKOIHIN !

        ne Jumalle mitään kunniaa anna, vaan kun "MINÄ TEIN, - ratkaisun . . .

        Mutta eivät he pärjää luterilaisille, joilla vanhemmat ja kummit tekevät kaiken.
        Jumalaa siihen ei tarvita lainkaan. Vanhemmat päättävät kaikesta, myös siitä, milloin Jumalan pitäisi uudestisynnyttää elävä vauva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eivät he pärjää luterilaisille, joilla vanhemmat ja kummit tekevät kaiken.
        Jumalaa siihen ei tarvita lainkaan. Vanhemmat päättävät kaikesta, myös siitä, milloin Jumalan pitäisi uudestisynnyttää elävä vauva.

        Onko tuo uudestikastajanoita taas täällä vanhempineen ja kummeineen!

        Vanhemmat kyläl päättäävt lapssen kastvatuksesta ja siitä, mitä tämä syö ja mitä puetaan päälle. Ja liitetäänkö lapsi seurakuntaan.


      • Anonyymi

        Uudestikastajanoita ei muuta tee kuin ryyppää


      • Anonyymi

        Toisaalta ei hän kristitty olekaan vaan pelkkä juoppo.


    • Anonyymi

      Hes. 13:17

      "Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan."

      Suggestiiviset puheet, hypnoottiset eleet, hypyt ilmaan, käsien läimäytykset, tuijotukset, voimakkaat huudot, kehotukset,kirkuminen, kaatuminen maahan, mielentiloihin vaikuttava musiikki , pelottavat asiat, vankilatausta, helvetti, ylöstempaaminen mahdollisesti jo huomenna.

      Hes. 13:17

      "Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan.

      • Anonyymi

        vanha liitto on kyllä hyödyllinen taistelussa kaikkea tervettä oppia vastaan !

        onko teillä mylös pieni lapio aina vyöllä jotta voitte suojella luontoa ja naapureita, onko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vanha liitto on kyllä hyödyllinen taistelussa kaikkea tervettä oppia vastaan !

        onko teillä mylös pieni lapio aina vyöllä jotta voitte suojella luontoa ja naapureita, onko?

        Älä taistele sitä tervettä oppia vastaan, vanhus!

        Moni vanhan liiton asia peilaa uuteen liittoon ja VT:tä pitää lukea UT:n avaamasta näkökulmasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vanha liitto on kyllä hyödyllinen taistelussa kaikkea tervettä oppia vastaan !

        onko teillä mylös pieni lapio aina vyöllä jotta voitte suojella luontoa ja naapureita, onko?

        "Vanha liitto"

        "Tämä, mikä tapahtui heille, on ESIKUVALLISTA ja on kirjoitettu varoitukseksi MEILLE,
        joille aikakauden loppukausi on tullut"
        Kor: 10: 11


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vanha liitto on kyllä hyödyllinen taistelussa kaikkea tervettä oppia vastaan !

        onko teillä mylös pieni lapio aina vyöllä jotta voitte suojella luontoa ja naapureita, onko?

        Vanhan liiton kirjoituksia APOSTOLITKIN tutki !!

        "vesi teidätkin pelastaa NYT, kasteena"

        Vanha Liitto, oli: Yympärileikkaus 8 päivän ikäisille poikalapsille.

        "uusi kastekäsky on : "KAIKILLE KANSOILLE"


    • Anonyymi

      Pelkästään uskosta pelastavana asiana puhuvat uskonlahkot ovat petollisia
      ei-kristillisiä uskonlahkoja. (Jehovantodistamat, Helluntailaiset, Mormonit)

      Jaak. 2:20

      "Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

      Ei se pelkkä uskominen vielä ketään pelasta, eikä pese pois ihmisen syntejä eikä uudestisynnytä ihmistä vedestä ja Hengestä.

      Ihmisen pitää uudestisyntyä Ylhäältä vedestä ja Hengestä kasteessa.

      Jumalan pelastusteko tapahtuu Kritillisessä kasteessa, jossa Jumala uudestisynnyttää ihmisen ja liittää Kristuksen ruumiin jäseneksi.

      1. Piet. 3:21

      Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE,
      ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus"

      5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21
      Äänestä

      Anonyymi
      18.08.2021 19:26

      Jumalan Uusi Liitto tulee voimaan Kristillisessä kasteessa (Raamatun opetus) ei missään uskoontulossa tai ihmisten kaatamisessa lattialle.

      • Anonyymi

        Jeesus valmisti Uuden liiton verellään Golgatalla. Uusi Liitto on Veriliitto. Liitto on Jumalan yksipuolinen varma lupaus. Ei kahden osapuolen välinen sopimus tai kauppa,

        Uusi liitto astuu voimaan ihmisen kohdalla KRISTILLISESSÄ KASTEESSA.
        (1. Piet. 3:21)

        Jumala otti lalpset 8 pv. iäisinä VANHAN LIITON JÄSENEKSI.

        Lapsi tulee UUDEN LIITON jäseneksi Kristillisessä kasteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus valmisti Uuden liiton verellään Golgatalla. Uusi Liitto on Veriliitto. Liitto on Jumalan yksipuolinen varma lupaus. Ei kahden osapuolen välinen sopimus tai kauppa,

        Uusi liitto astuu voimaan ihmisen kohdalla KRISTILLISESSÄ KASTEESSA.
        (1. Piet. 3:21)

        Jumala otti lalpset 8 pv. iäisinä VANHAN LIITON JÄSENEKSI.

        Lapsi tulee UUDEN LIITON jäseneksi Kristillisessä kasteessa.

        Ei tule. Sinä valehtelet täällä ja yrität muitakin harhauttaa.

        Matteuksen evankeliumi:
        18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

        Liperit vaihdetaan myllynkiveen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus valmisti Uuden liiton verellään Golgatalla. Uusi Liitto on Veriliitto. Liitto on Jumalan yksipuolinen varma lupaus. Ei kahden osapuolen välinen sopimus tai kauppa,

        Uusi liitto astuu voimaan ihmisen kohdalla KRISTILLISESSÄ KASTEESSA.
        (1. Piet. 3:21)

        Jumala otti lalpset 8 pv. iäisinä VANHAN LIITON JÄSENEKSI.

        Lapsi tulee UUDEN LIITON jäseneksi Kristillisessä kasteessa.

        Niin tulee!!! Kaste on portti Kristuksen ruumiin jäseneksi. Ukastajat yrittävät vain liperipuheillaan harhauttaa


      • Anonyymi

        Täh: "Jumalan Uusi Liitto tulee voimaan Kristillisessä kasteessa (Raamatun opetus) ei missään uskoontulossa "????

        Miksihän Raamatussa uusi liitto tuli voimaan silloin, kun kuulijat ottivat sanan vastaan ja uskoivat:
        Ap 8
        " Filippus meni Samarian kaupunkiin ja saarnasi heille Kristusta. Ja kansa otti yksimielisesti vaarin siitä, mitä Filippus puhui, kun he kuulivat hänen sanansa .
        "Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset."

        Vauvoista ei ole mitään havaintoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh: "Jumalan Uusi Liitto tulee voimaan Kristillisessä kasteessa (Raamatun opetus) ei missään uskoontulossa "????

        Miksihän Raamatussa uusi liitto tuli voimaan silloin, kun kuulijat ottivat sanan vastaan ja uskoivat:
        Ap 8
        " Filippus meni Samarian kaupunkiin ja saarnasi heille Kristusta. Ja kansa otti yksimielisesti vaarin siitä, mitä Filippus puhui, kun he kuulivat hänen sanansa .
        "Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset."

        Vauvoista ei ole mitään havaintoa.

        Kasteessa Jumala liiton tekee. Sanan vastaanottamisella eli uskolla sitten liitossa pysytän.

        Vauvojen siunaamisesta ta kastamatta jättämisestä ei ole havaintoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasteessa Jumala liiton tekee. Sanan vastaanottamisella eli uskolla sitten liitossa pysytän.

        Vauvojen siunaamisesta ta kastamatta jättämisestä ei ole havaintoja

        Ei niin, mutta uskoontuloa ja kastetta ei voi laittaa vastakkain. Kasteessa solmittu liitto edellyttää toki uskoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasteessa Jumala liiton tekee. Sanan vastaanottamisella eli uskolla sitten liitossa pysytän.

        Vauvojen siunaamisesta ta kastamatta jättämisestä ei ole havaintoja

        Vauvojen kastamisesta ei ole mitään havaintoa, joten tuo on suuri vale, että Jumala tekisi liiton vastoin vauvan tahtoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vauvojen kastamisesta ei ole mitään havaintoa, joten tuo on suuri vale, että Jumala tekisi liiton vastoin vauvan tahtoa.

        Jumala teki muös vanhan liiton ilman poikalapsen ymmärrystä tai tahtoa.

        Raamatun opetuksen nojalla kasteessa Jumala tekee liiton


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vauvojen kastamisesta ei ole mitään havaintoa, joten tuo on suuri vale, että Jumala tekisi liiton vastoin vauvan tahtoa.

        Jeesus käski noudattaa kaikkia käskyjä, "mitä minä olen KÄSKENYT teidän pitää"

        kasteKÄSKY on Jeesuksen antama KÄSKY.

        onko epäselvää ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus käski noudattaa kaikkia käskyjä, "mitä minä olen KÄSKENYT teidän pitää"

        kasteKÄSKY on Jeesuksen antama KÄSKY.

        onko epäselvää ??

        Ei päselvää vaikka kaikki noidat eivät siihen usko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus käski noudattaa kaikkia käskyjä, "mitä minä olen KÄSKENYT teidän pitää"

        kasteKÄSKY on Jeesuksen antama KÄSKY.

        onko epäselvää ??

        Totta. Ja tuo käsky koskee jokaista, joka tulee uskoon:
        "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu."

        Siksi uskomattoman vauvan kastaminen on turhaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Ja tuo käsky koskee jokaista, joka tulee uskoon:
        "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu."

        Siksi uskomattoman vauvan kastaminen on turhaa.

        Ei Jeesus puhunut mitään uskoontulleista, vaan hän käski opetuslapseuttaa kaikki kansat.

        Siksi lasten kastaminen ei ole turhaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala teki muös vanhan liiton ilman poikalapsen ymmärrystä tai tahtoa.

        Raamatun opetuksen nojalla kasteessa Jumala tekee liiton

        Poikavauva ympärileikkaus ei ollut mikään liitto, vaan se oli vain MERKKI liitosta. Todellinen liitto tehtiin juutalaisen sydämessä. Tuo merkki ei pelastanut ketään.
        5. Moos 10
        "Ympärileikatkaa siis sydämenne – taipukaa kuuliaisiksi Herralle älkääkä enää niskoitelko"
        "»Pelätkää Herraa, Jumalaanne, palvelkaa häntä, pysykää hänelle uskollisina ja vannokaa valanne hänen nimeensä!"

        Siksi vauvan kastaminenkaan ei ole mikään liitto, vaan se on vain merkki kirkon jäsenyydestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poikavauva ympärileikkaus ei ollut mikään liitto, vaan se oli vain MERKKI liitosta. Todellinen liitto tehtiin juutalaisen sydämessä. Tuo merkki ei pelastanut ketään.
        5. Moos 10
        "Ympärileikatkaa siis sydämenne – taipukaa kuuliaisiksi Herralle älkääkä enää niskoitelko"
        "»Pelätkää Herraa, Jumalaanne, palvelkaa häntä, pysykää hänelle uskollisina ja vannokaa valanne hänen nimeensä!"

        Siksi vauvan kastaminenkaan ei ole mikään liitto, vaan se on vain merkki kirkon jäsenyydestä.

        Samoin kaste on liiton merkki, jossa Jumala tekee liiton. Toki se on merkki myös Kristuksen ruumiiseen kuulumisesta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poikavauva ympärileikkaus ei ollut mikään liitto, vaan se oli vain MERKKI liitosta. Todellinen liitto tehtiin juutalaisen sydämessä. Tuo merkki ei pelastanut ketään.
        5. Moos 10
        "Ympärileikatkaa siis sydämenne – taipukaa kuuliaisiksi Herralle älkääkä enää niskoitelko"
        "»Pelätkää Herraa, Jumalaanne, palvelkaa häntä, pysykää hänelle uskollisina ja vannokaa valanne hänen nimeensä!"

        Siksi vauvan kastaminenkaan ei ole mikään liitto, vaan se on vain merkki kirkon jäsenyydestä.

        "sydämen ympärileikkaus"

        on KRISTUKSEN sydän, ja JUMALAN rakkaus !!

        älkää ny hyvänen aika, sekoittako omaa sydäntänne Jumalan rakkauteen,

        "Sillä hän RAKASTI meitä ENSIN" !!


    • Anonyymi

      Lahkoihinsa lisäkasteilla eksytetyt hevosmiehet riehuu ja märisee palstalla, kun eivät osaa edes itse lukea, mitä siellä pyhässä kirjassa sanotaan.

      • Anonyymi

        Joo, ne märisee aina tuskissaan kun lapsi kastetaan.


      • Anonyymi

        Eikös ne joudu niissä uskonlahkoissa maksamaan niitä kymmenyksiä kaikista saamistaan rahoista lahkon johtajalle, lapsilisistä, kelarahoista ja niistä kotouttamisrahoista, tai muuten tulee ne erikoismiehet perimään niitä maksurästejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös ne joudu niissä uskonlahkoissa maksamaan niitä kymmenyksiä kaikista saamistaan rahoista lahkon johtajalle, lapsilisistä, kelarahoista ja niistä kotouttamisrahoista, tai muuten tulee ne erikoismiehet perimään niitä maksurästejä.

        pitäskö sinunkin jatkaa peruskoulua loppuun asti, saisit edes jonkinlaisen paperin sen lusikan lisäksi, mieti asiaa.


    • Anonyymi

      Tässä on aito lähetyskäsky.

      Turpa kiinni ääliöt!
      Te olette lahkopuupään sekoittamia ja ei kyllä yhtään kiinnosta kuulla teidän maailamnloppua!
      Kirjoittakaa omilla kanavilla kattilapäät missä sitä sinitstä pilleriä ryystetäään.
      Lahkojen suuntaus on outoa,ellei ihan sairasta,joten voittekko olla hiljaa,kun vain pari ihmistä kannattaa teitä ja harhaoppianne?

    • Anonyymi

      Jeesus puhuu kaikista ihmisistä.

      Ai Islamin ihmisiastä,vaikka heitä ei ollut silloin?

    • Anonyymi

      Lähetyskäsky,täytekäsky,,saatanan urpot te ootte sekaisin? Lahko paskaa..Anteeksi,että kirosin,mutta te ootte sekaisin apinat.
      Te,ette saa rauhaa IKINÄ !> Olette,kuin levottomat Islamin kansalaiset.
      Teidän käsky ja miten pitää tehdä?
      Se ei ole Jumalan käsky..ne on ne kymmennen..Pystytkö edes noudattamaan niitä?
      Todennäköisesti kukaan normaali tai lahkolainen ei pysty..

    • Anonyymi

      Kun pää on sekaisin ja ei ymmärrä,niin kirjoittaa Peso.
      Saatanan lahkolainen, mitä kirjoitat roskaa?
      Ei ole mitään uudestisyntymistä,vaan on ja ollut !
      Lahko amerikkalaiset aivopesee tai yrittää kokoajan,kuin saatanan korppikotkat 1900 luvun roskaa ujuttaa meille.
      Rotta olet!

    • Anonyymi

      Harhaoppisissa Jenkkilahkoissa (Jehovantodistajat, Helluntailaiset,Mormonismi) on Kristillisen kasteen ja pyhän ehtoollisen merkitys "vesitetty" pelkäksi ihmisen omaksi teoksi.

      Jenkkilahkoja ei lueta Kristinuskoon kuuluviksi ollenkaan, vaikka he itse pitävät itseään oikeaoppisina "palautettuna alkuseurakuntana".

      Kristinusko kasteineen tuli Suomeen jo ensimmäisellä vuosituhannella itäistä reittiä pitkin Ortodoksien tuomana.

      Nyt on vaan niin, että vieraslajit yrittävät syrjäyttää alkuperäisen kristinuskon kasteineen pois Suomesta.

    • Anonyymi

      2. Piet. 3:5

      Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta

    • Anonyymi

      Raamatun mukaan lapsen sydän on valmis ottamaan Jumalan valtakunnan (=Pyhän Hengen) Kristillisessä kasteessa, jossa se saadaan. Pyhä Henki annetaan vain kasteessa puhdistettuun sydämeen. Ensin pesu ja suursiivous ja sitten vasta voidaan sisään tuoda Jumalan lahjoja.

      Uutta viiniä ei lasketa vanhoihin likaisiin leileihin synnin päälle.

      Jeesus sanoo: Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa, niinkuin lapsi, ei sinne pääse sisälle.

      Jumalan valtakunta ei tule näkyvällä tavalla vaan on sisällisesti teissä, tarkoittaen kasteessa saatavaa Pyhän Hengen lahjaa. Pyhä Henki on uskonhenki.

      • Anonyymi

        Kaduilla se Uskonhenki näkyy varsin helposti, menkää ja ihmetelkää !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaduilla se Uskonhenki näkyy varsin helposti, menkää ja ihmetelkää !

        Ja viinakaupoissa, siellä se ihan nenään jo tuntuu j apihalle asti !

        poliisit tietää paljon tästä hengestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja viinakaupoissa, siellä se ihan nenään jo tuntuu j apihalle asti !

        poliisit tietää paljon tästä hengestä.

        Ja uudestikastajat. Heillä on aina kalja mielessä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja uudestikastajat. Heillä on aina kalja mielessä

        Jännä että viinakuppiloista alkavat puhumaan kun kristityt opettavat Raamattua


    • Anonyymi

      Parasta uskoa Jumalan sanaan, kuin luottaa ihmisten hurmoskokemuksiin.

      "Syntinen olin jo syntyssäni, synnin alla siinnyt äitini kohtuun."

      " Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTE Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. SILLOIN te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
      Teitä tämä lupaus tarkoittaa, TEITÄ JA TEIDÄN LAPSIA, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

      1. Joh. 2:12

      Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.

      Jaak. 2:7

      Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

      • Anonyymi

        Nimen lausuminen viittaa verotusoikeuteen, ulosoton uhalla, eli sellasita kristillistä elämää se on.

        rahat meille kasteen armo teille, niin se menee tämä uusi anekauppa siellä sakastin hämyssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimen lausuminen viittaa verotusoikeuteen, ulosoton uhalla, eli sellasita kristillistä elämää se on.

        rahat meille kasteen armo teille, niin se menee tämä uusi anekauppa siellä sakastin hämyssä.

        Jaak. 2:7

        Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

        Palstalla aikansa pyhiä asioita rienannut hellari nimimerkki "Mohikaani27" on kuulemma potkaissut tyhjää.

        Jumala ei anna itseään pilkata määräänsä enempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaak. 2:7

        Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

        Palstalla aikansa pyhiä asioita rienannut hellari nimimerkki "Mohikaani27" on kuulemma potkaissut tyhjää.

        Jumala ei anna itseään pilkata määräänsä enempää.

        Sananl. 19:9

        Väärä todistaja ei jää rankaisematta, ja joka valheita puhuu, se hukkuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sananl. 19:9

        Väärä todistaja ei jää rankaisematta, ja joka valheita puhuu, se hukkuu.

        Job 9:4

        Hän on viisas mieleltään ja väkevä voimaltaan kuka on niskoitellut häntä vastaan ja jäänyt rankaisematta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Job 9:4

        Hän on viisas mieleltään ja väkevä voimaltaan kuka on niskoitellut häntä vastaan ja jäänyt rankaisematta?

        Jaak. 2:7

        Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

        Gal. 6:7

        Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.


    • Anonyymi

      Perhekasteet alkoi helluntaina. Miehet ja heidän lalpsensa sanotaan heti kastetun Jeesuksen omiksi. Perhekasteet tehtiin kotona sillä vedellä mitä siellä sattui olemaan.

      "Mutta jos joku ei pidä huolta omaisistaan ja varsinkaan ei perhekuntalaisistaan, niin hän on kieltänyt uskon ja on uskotonta pahempi. "

      • Anonyymi

        Eikö pakollista vauvakastetta tosiaankaan voi puolustaa ilman valheita???

        Perhekunta kastettiin kokonaisuudessaan vain, jos kaikki jäsenet olivat tulleet uskoon:
        Ap 18
        "Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin. "

        Vauvoista ei taaskaan ole mitään havaintoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö pakollista vauvakastetta tosiaankaan voi puolustaa ilman valheita???

        Perhekunta kastettiin kokonaisuudessaan vain, jos kaikki jäsenet olivat tulleet uskoon:
        Ap 18
        "Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin. "

        Vauvoista ei taaskaan ole mitään havaintoa.

        Eikö uudestikasteta voi puolustaa ilman velheita? Perhekunta kastettiin kokokaisuudessana, eikä mitään poikkeuksia mainita!

        Vauvojen siunaamisesta tai kastamatta jättämisestä ei oe tosiaan mitään mainintaa


    • Anonyymi

      Eikös se Niilokin kohdannut pahan äkkikuoleman vähän yli 50-kymmpisenä Espanjan keihäsmatkoilla.

      • Anonyymi

        Paha äkkikuolema kohtasi Raamatussa niitä, jotka yrittivät antaa väärää tietoa ja näin yrittivät estää Luvattuun maahan menemistä.
        Niilolle kävi samoin.
        Kehui parantuneensa omissa kokouksissa kaikista sairauksista, vaikka asia ei ollut niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paha äkkikuolema kohtasi Raamatussa niitä, jotka yrittivät antaa väärää tietoa ja näin yrittivät estää Luvattuun maahan menemistä.
        Niilolle kävi samoin.
        Kehui parantuneensa omissa kokouksissa kaikista sairauksista, vaikka asia ei ollut niin.

        Nytkö vauvakasteen puolustamiseksi täytyy alkaa jo rienaamaan vainajaa?Eikö sinulla ole mitään kunnioitusta?
        Raukkamaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nytkö vauvakasteen puolustamiseksi täytyy alkaa jo rienaamaan vainajaa?Eikö sinulla ole mitään kunnioitusta?
        Raukkamaista.

        Nytkö uudestikasteen puolosyamiseksi pitää alkaa kieltämään tosiasioita?
        Raukkamaista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nytkö uudestikasteen puolosyamiseksi pitää alkaa kieltämään tosiasioita?
        Raukkamaista

        Joko tuo pelle on aloittanut ryyppäämisen näin aikaisin:
        "Nytkö uudestikasteen puolosyamiseksi pitää alkaa kieltämään tosiasioita"????


    • Anonyymi

      Helluntailaisten kaste on ihmistekoinen rituaali ja pelkää vettä.

      Helluntailaisten ehtoollinen on pelkkä muistelutilaisuus, jossa juodaan mehukattia.
      -----------------------
      Kristittyjen kaste on uudestisyntymisen peso. Ja syntien anteeksisaaminen.
      Ja Pyhän Hengen lahjan saaminen.

      Kristittyjen ehtoollisessa on läsnä Kristuksen veri eli Viini ja Kristuksen Ruumis eli Elämän Leipä.
      Ja syntien anteeksisaaminen.
      Amen.

      • Anonyymi

        On niillä melkoinen ero.

        Kristinusko tuli Suomeen itäistä reittia Ortodoksien tuomana ensimmäisellä vuosituhannella.

        Kristinuskoa vastaan taistelevat Jenkkilahkot uskomuksineen tulivat lännestä vasta noin 100 vuotta sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On niillä melkoinen ero.

        Kristinusko tuli Suomeen itäistä reittia Ortodoksien tuomana ensimmäisellä vuosituhannella.

        Kristinuskoa vastaan taistelevat Jenkkilahkot uskomuksineen tulivat lännestä vasta noin 100 vuotta sitten.

        On tosi suuri ero, kun luterilaista uskoa ajettiin Suomeen miekkojen ja keihäiden avulla ja kun joku kieltäytyi kasteen armosta, niin oli päätään lyhyempi

        Vapaaseurakunnat taas alkoivat levittämään evankeliumia suomalaisille tapakristityille eikä ketään pakoitettu uskoon.

        Siinä on tosi suuri ero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tosi suuri ero, kun luterilaista uskoa ajettiin Suomeen miekkojen ja keihäiden avulla ja kun joku kieltäytyi kasteen armosta, niin oli päätään lyhyempi

        Vapaaseurakunnat taas alkoivat levittämään evankeliumia suomalaisille tapakristityille eikä ketään pakoitettu uskoon.

        Siinä on tosi suuri ero.

        Miekat ja keihäät ovat uudestikastajien lempiaiheita.

        Hyvä jos vapaaseurakunnat levittävät evankeliumia tapakristityille, he tuntuva lähinnä käännyttävän valmiiksi uskossa Jeesukseen olevia omaan lahkoonsa

        Siinä on suuri ero-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miekat ja keihäät ovat uudestikastajien lempiaiheita.

        Hyvä jos vapaaseurakunnat levittävät evankeliumia tapakristityille, he tuntuva lähinnä käännyttävän valmiiksi uskossa Jeesukseen olevia omaan lahkoonsa

        Siinä on suuri ero-

        On, ja surullisinta on että heidän päätehtävänsä ei ole evankeliumin levittäminen kuten kristityillä vaan heillä on tarve saada jäseniä omaan poppooseensa. Siksi jotkut opettava että heidän porukkansa on ainoa oika ja heidän kasteensa ainoa oikea.

        Tuollainen on kristillisen uskon vastustamista. Ameriksta nuo harhat ovat tännekin levinneet


    • Anonyymi

      Vieras uskonto alkoi tulla Suomeen Amerikasta noin 100 vuotta sitten.

      Vieras uskonto pyrkii hävittämään Suomeen yli tuhat vuotta aikaisemmin Ortodoksien tuoman kristinuskon pois ja tuomaan tilalle vieraan hengen omine tapoineen ja rituaaleineen Amerikasta.

      • Anonyymi

        Miksihän osa uudestikastajista ei pidä Jeesusta Jumalana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän osa uudestikastajista ei pidä Jeesusta Jumalana?

        Voisitko joskus olla valehtelematta? Onko liian vaikeaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko joskus olla valehtelematta? Onko liian vaikeaa?

        Mitä tuossa on valetta? Etkö osaa vastata, miksi osa uudestikastajista ei pidä Jeesusta Jumalana????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tuossa on valetta? Etkö osaa vastata, miksi osa uudestikastajista ei pidä Jeesusta Jumalana????

        mene nukkumaan takasin, siellä olet parhaimmillasi, älä sekoita kuitenkaan sitä parhamiin !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mene nukkumaan takasin, siellä olet parhaimmillasi, älä sekoita kuitenkaan sitä parhamiin !

        Mene sinä maate sinne lahkokellarin lattialle äläkä kirjoita mitään jos et osaa vastata kysmykseen.

        Eikö kukaan osaa vastata, miksi jotkut Amerikasta lähtevät uudestikastataporukat hylkäävät Jeesuksen Jumaluuden??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene sinä maate sinne lahkokellarin lattialle äläkä kirjoita mitään jos et osaa vastata kysmykseen.

        Eikö kukaan osaa vastata, miksi jotkut Amerikasta lähtevät uudestikastataporukat hylkäävät Jeesuksen Jumaluuden??

        Olisivatkohan ne vauvoja, joita on yritetty kastaa väkisin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisivatkohan ne vauvoja, joita on yritetty kastaa väkisin?

        väkisin tehtiin Vanhan liitona aikanakin 8 päivän ikäsille poikalapsille, ympärileikkaus,

        ja se oli: Jumalan säätämä liitto !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisivatkohan ne vauvoja, joita on yritetty kastaa väkisin?

        Se on taas pedolla vauvat mielessä. Heitähän siunaataankin väkisin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on taas pedolla vauvat mielessä. Heitähän siunaataankin väkisin!

        Miksihän kukaan ei vastaa kysymyksee: Miksi osa uudestikastajista ei pidä Jeesusta Jumalana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän kukaan ei vastaa kysymyksee: Miksi osa uudestikastajista ei pidä Jeesusta Jumalana?

        Ehkä he eivät uskalla vastata


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän kukaan ei vastaa kysymyksee: Miksi osa uudestikastajista ei pidä Jeesusta Jumalana?

        Ne eivät varmaan tiedä, että vesi on se oikea jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne eivät varmaan tiedä, että vesi on se oikea jumala.

        Uudestikastajille tosiaan vesi on Jumala.

        Se erottaa heidät meistä Jeesukseen uskovista kristityistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikastajille tosiaan vesi on Jumala.

        Se erottaa heidät meistä Jeesukseen uskovista kristityistä.

        Ompa taas väkevää todistusta vauvakasteesta.
        On sillä vedellä valtava voima.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ompa taas väkevää todistusta vauvakasteesta.
        On sillä vedellä valtava voima.

        Eipäs vaan tio vauvahimo on uudestikasteem hedelmää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ompa taas väkevää todistusta vauvakasteesta.
        On sillä vedellä valtava voima.

        Oh hoho!?!? "On sillä vedellä valtava voima"???

        Niin, uudestikastajen mukaan vedessä on voimaa ja taikaa

        Se erottaa heidän meistä kristityistä


      • Anonyymi

        milloin teistä mahtaa tulla edes välttävästi aikuisia, onko visiota, rippikouluko sen tekee vai mikä koulu mahtaisi olla!?

        se on hyvä että lapset leikkii mutta jos se jää päälle vaikka vuosia tulee niin ongelma on havaittu !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        milloin teistä mahtaa tulla edes välttävästi aikuisia, onko visiota, rippikouluko sen tekee vai mikä koulu mahtaisi olla!?

        se on hyvä että lapset leikkii mutta jos se jää päälle vaikka vuosia tulee niin ongelma on havaittu !

        Näin tilanteen kun rippilapsukaiset oli ringissä viittaliehuvan papin ympärillä joka veti norttia posket kuopalla, se oli kai sitä uskonkasvatusta, vai aikuisiako siinä tehtiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin tilanteen kun rippilapsukaiset oli ringissä viittaliehuvan papin ympärillä joka veti norttia posket kuopalla, se oli kai sitä uskonkasvatusta, vai aikuisiako siinä tehtiin.

        luulin ensin että teräsmies oli laskeutunut henkisavuille, mutta eiii se olikin lutterin hengenmies joka siinä täyttyi hengellä, ja lapset ihmetteli, enkä ihmettele yhtään moista ihmettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        milloin teistä mahtaa tulla edes välttävästi aikuisia, onko visiota, rippikouluko sen tekee vai mikä koulu mahtaisi olla!?

        se on hyvä että lapset leikkii mutta jos se jää päälle vaikka vuosia tulee niin ongelma on havaittu !

        Millon mahtaa rippilasten perässä juoksevasta sodomiakääkästä kunnin aikuinen joka argumentoi kunnolla ja aikuismaisesti, ei koskaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin tilanteen kun rippilapsukaiset oli ringissä viittaliehuvan papin ympärillä joka veti norttia posket kuopalla, se oli kai sitä uskonkasvatusta, vai aikuisiako siinä tehtiin.

        Varmasti näit rippilapsia ja nuuska huulessa juoksit niiden kimppuun eikö niin !?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        luulin ensin että teräsmies oli laskeutunut henkisavuille, mutta eiii se olikin lutterin hengenmies joka siinä täyttyi hengellä, ja lapset ihmetteli, enkä ihmettele yhtään moista ihmettä.

        Sittenkö heräsit?


    • Anonyymi

      Luetaan nyt vaan sitä oikeata Kirkkoraamattua, siellä on totuus hengellisiin asioihin ja kysymyksiin.

      Oikea kristinoppi perustuu yksin Raamattuun.

      Raamatun mukaan Kristillinen kaste on Uuden liiton merkki ja sinetti.

      Jumala tekee Liiton ihmisen kanssa Kristillisessä Kasteessa.

      Ei mitkään ihmisen omat kokemukset ja "henkien" kosketukset ja tuntemukset ole mikään sinetti. Jeesus sanoo ihan selvästi, että kastamalla tehdään hänelle opetuslapsia (Matt.28:18-20) ei kaatamalla ihmisiä selälleen lattialle.

      "Älkää jokaista henkeä uskoko" nevooo Raaattu.

      Hurmoslahkoissa kelpaa henki kuin henki kunhan vain on hyvä fiilinki.
      Taivaan entinen ex-ylienkeli kun oli taivaan ylistyskuoron johtaja, niiin kyllä osaa ne hommat järjestää.

      Jos opit ja neuvot ei perustu yksin Raamattuun, niin ihminen tulee

      • Anonyymi

        Totta: "Oikea kristinoppi perustuu yksin Raamattuun.".

        Raamatussa kasteasia on sanottu niin selvästi, että tyhminkin sen tajuaa. Nämä vesifanaatikot vaan eivät tunnu sitä tajuavan.
        Ap 18
        "Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin."

        Tuossakaan ei kastettu minkään yleisen kastekäskyn perusteella, vaan ainoastaan uskovia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta: "Oikea kristinoppi perustuu yksin Raamattuun.".

        Raamatussa kasteasia on sanottu niin selvästi, että tyhminkin sen tajuaa. Nämä vesifanaatikot vaan eivät tunnu sitä tajuavan.
        Ap 18
        "Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin."

        Tuossakaan ei kastettu minkään yleisen kastekäskyn perusteella, vaan ainoastaan uskovia.

        Kyllä, Raamattuun perustuu ja tässä on ohje jota uudestikastefanaatikot eivät usko:

        " Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää."

        Siinä on yleinen käsky joka perusteella apostolit kastoivat uskovat perhekuntineen


    • Anonyymi

      Vanhempien vastuulla oli lapsen ympärileikkus ja saattaminen Vanhan Liiton jäseneksi.

      Samoin vanhemmilla on vastuu lapsen saattamisesta Kristittyjen kasteessa Uuden liiton jäseneksi.

      Kristillistä kastetta verrataan Jeesukselle lapsena 8 pv. iässä tehtyyn ympärileikkaukseen nimittämällä Kristillistä kastetta Kristuksen ympärileikkaukseksi.

      Jumala oli valmis jopa tappamaan Mooseksen kun tämä niskoitteli ympärileikkaus/kastekäskyn kanssa oman poikansa kohdalla.

      Mooseksen vaimo Sippora oli viisaampi ja teki niinkuin Jumala oli käskenyt tehdä.

      • Anonyymi

        Taas meni metsään: "Kristillistä kastetta verrataan Jeesukselle lapsena 8 pv. iässä tehtyyn ympärileikkaukseen".

        Ei verrata, vaan UT puhuu sydämen ympärileikkauksesta, joka ei ole käsillä tehty. Mutta uudestisyntymätön ei tajua sen hengellistä merkitystä, vaan tarvitsee vettä oppinsa tueksi.

        Höh: "Samoin vanhemmilla on vastuu lapsen saattamisesta Kristittyjen kasteessa Uuden liiton jäseneksi."
        Tuollainen pakkosaattaminen on vierasta Uudessa liitossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas meni metsään: "Kristillistä kastetta verrataan Jeesukselle lapsena 8 pv. iässä tehtyyn ympärileikkaukseen".

        Ei verrata, vaan UT puhuu sydämen ympärileikkauksesta, joka ei ole käsillä tehty. Mutta uudestisyntymätön ei tajua sen hengellistä merkitystä, vaan tarvitsee vettä oppinsa tueksi.

        Höh: "Samoin vanhemmilla on vastuu lapsen saattamisesta Kristittyjen kasteessa Uuden liiton jäseneksi."
        Tuollainen pakkosaattaminen on vierasta Uudessa liitossa.

        "sydämen ympärileikkaus"

        älkää ny hyvänen aika, sekoittako IHMISEN sydäntä, että se ikinä olis sama kuin Jumalan rakkaus, Jumalan "sydän", Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa,

        "ja HÄNESSÄ te olette ympärileikatut, ette käsin tehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, KRISTUKSEN ympärileikkauksella:"
        ollen haudatuina hänen kanssaan KASTEESSA"
        Kol: 2: 11-12


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas meni metsään: "Kristillistä kastetta verrataan Jeesukselle lapsena 8 pv. iässä tehtyyn ympärileikkaukseen".

        Ei verrata, vaan UT puhuu sydämen ympärileikkauksesta, joka ei ole käsillä tehty. Mutta uudestisyntymätön ei tajua sen hengellistä merkitystä, vaan tarvitsee vettä oppinsa tueksi.

        Höh: "Samoin vanhemmilla on vastuu lapsen saattamisesta Kristittyjen kasteessa Uuden liiton jäseneksi."
        Tuollainen pakkosaattaminen on vierasta Uudessa liitossa.

        UT Puhuu sydäen ymppärilaikkauksesta ja liittää sen kasteeseen:

        " hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella: OLLEN haudattuina hänen kanssaan KASTEESSA, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista."

        Vain uudestisyntymätön ei näe että sydämen ympärileikkaus on juuri kaste. Uudestisytymätön tarvitsee juuri vettä ja Henkeä uudestisyntymiseen.

        Vanhemilla on vastuu kasvattaa lapsensa tuntemaan Jeesuksen ja kaste on osa sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        UT Puhuu sydäen ymppärilaikkauksesta ja liittää sen kasteeseen:

        " hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella: OLLEN haudattuina hänen kanssaan KASTEESSA, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista."

        Vain uudestisyntymätön ei näe että sydämen ympärileikkaus on juuri kaste. Uudestisytymätön tarvitsee juuri vettä ja Henkeä uudestisyntymiseen.

        Vanhemilla on vastuu kasvattaa lapsensa tuntemaan Jeesuksen ja kaste on osa sitä.

        Totta
        Sydämen ympärileikkaus tapahtuu kasteessa.

        Te olette ympärileikatut ollen haudattuina kasteessa. Tuossa ei ole mitään epäselvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta
        Sydämen ympärileikkaus tapahtuu kasteessa.

        Te olette ympärileikatut ollen haudattuina kasteessa. Tuossa ei ole mitään epäselvää.

        Eivätkö nuo vedenpalvojat tajua mitään. Vauvakaste ei ole sydämen ympärileikkaus. Sehän tehdään käsin!
        "ja HÄNESSÄ te olette ympärileikatut, ette käsin tehdyllä ympärileikkauksella,"??

        Vain vedenpalvoja tarvitsee vettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivätkö nuo vedenpalvojat tajua mitään. Vauvakaste ei ole sydämen ympärileikkaus. Sehän tehdään käsin!
        "ja HÄNESSÄ te olette ympärileikatut, ette käsin tehdyllä ympärileikkauksella,"??

        Vain vedenpalvoja tarvitsee vettä.

        Eikö lastenhässijä osaa lukeka Raamattua!

        Kaste ON sydämen ympärileikka eikä sit ole käsin tehty. Se ,mitä kasteessa tapahtuu, on Jumalan työtä

        Kaikki ihmiset tarvitsevat vettä mutta vedenpalvojauudestikastajien kaste on pelkkää vettä ilman Kristusta. Se erottaa heidät meistä Jeesukseen uskovista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivätkö nuo vedenpalvojat tajua mitään. Vauvakaste ei ole sydämen ympärileikkaus. Sehän tehdään käsin!
        "ja HÄNESSÄ te olette ympärileikatut, ette käsin tehdyllä ympärileikkauksella,"??

        Vain vedenpalvoja tarvitsee vettä.

        Huvittavaa kyllä kun Raamatu sanoo että haudattuna kasteessa -ympärileikkausta ei ole tehty käsin niin se vain inttää ja inttää vastaan.

        Lukisi Raamattua, mokoma uudestikastajamulkku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huvittavaa kyllä kun Raamatu sanoo että haudattuna kasteessa -ympärileikkausta ei ole tehty käsin niin se vain inttää ja inttää vastaan.

        Lukisi Raamattua, mokoma uudestikastajamulkku

        käsitätkö edes "KRISTUKSEN ympärileikkauksella"

        Kistuksessa on KAIKKI !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        käsitätkö edes "KRISTUKSEN ympärileikkauksella"

        Kistuksessa on KAIKKI !!

        Ei se käsitä. Koko kaste on sille vain vettä eikä Kristus kuuluu siihen mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivätkö nuo vedenpalvojat tajua mitään. Vauvakaste ei ole sydämen ympärileikkaus. Sehän tehdään käsin!
        "ja HÄNESSÄ te olette ympärileikatut, ette käsin tehdyllä ympärileikkauksella,"??

        Vain vedenpalvoja tarvitsee vettä.

        käsittääkäs nää "omiin ratkaisuihinsa" luottavat, mitä tarkoittaa:

        "olla KRISTUKSESSA",

        "ette TEKOJENNE kautta"
        Ef: 2: 9


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö lastenhässijä osaa lukeka Raamattua!

        Kaste ON sydämen ympärileikka eikä sit ole käsin tehty. Se ,mitä kasteessa tapahtuu, on Jumalan työtä

        Kaikki ihmiset tarvitsevat vettä mutta vedenpalvojauudestikastajien kaste on pelkkää vettä ilman Kristusta. Se erottaa heidät meistä Jeesukseen uskovista.

        Siinä taas pakollisen vauvakasteen hedelmää:
        "Eikö lastenhässijä osaa lukeka Raamattua!"

        Olisikohan tuo peräti Isosta Katekismuksesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        käsittääkäs nää "omiin ratkaisuihinsa" luottavat, mitä tarkoittaa:

        "olla KRISTUKSESSA",

        "ette TEKOJENNE kautta"
        Ef: 2: 9

        ""ette TEKOJENNE kautta"
        Ef: 2: 9

        Tuo tarkoittaa sitä, että vanhemmat eivät voi pelastaa lastaan omilla teoillaan, eli vauvakasteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä taas pakollisen vauvakasteen hedelmää:
        "Eikö lastenhässijä osaa lukeka Raamattua!"

        Olisikohan tuo peräti Isosta Katekismuksesta?

        Tiuo sinun jatkiua pedofiliasi on todella uudestikasteen hedelmää!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""ette TEKOJENNE kautta"
        Ef: 2: 9

        Tuo tarkoittaa sitä, että vanhemmat eivät voi pelastaa lastaan omilla teoillaan, eli vauvakasteella.

        eikä uudelleen-kasteelle menijät omilla teoillaan,

        "yksi Herra, yksi kaste, yski usko",

        eivät usko edes kerran saamaansa kasteeseen, niin miten ne sitten perustelee uudelleen-kasteen, kun raamattu sellaisen kieltää !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""ette TEKOJENNE kautta"
        Ef: 2: 9

        Tuo tarkoittaa sitä, että vanhemmat eivät voi pelastaa lastaan omilla teoillaan, eli vauvakasteella.

        Koita käsittää, meidän Kristittyjen kaste lapsena on Jumalan ainutkertainen uudeksiluomis- ja pelastusteko vedestä ja Hengestä, jota koskaan ei voi eikä tarvitse uusia eikä täydentää.
        Ef.4:5


    • Anonyymi

      Aikaa leikkimisiin ei ole jatkaa synneissä.

    • Anonyymi

      Uudestikaste lahkoon sai hellarijohtajan Gerhard Olsen- Smildin pitämään kahta vaimoa ja kahta seurakunnan nuorta poikaa homosuhteessa itseensä.

      • Anonyymi

        Tuo sama velho perusti Suomeen 40 helluntaiseurakuntaa Helsingistä aina Haapavedelle asti, jossa kävi ahkerasti.


      • Anonyymi

        Ja inttää ettei vauvoista ole mainintaa!
        Sairas tyyppi!


      • Anonyymi

        Mutta sinä olet päivystänyt palstalla jo monta vuotta.
        Yritätkö tuolla pitkällä rienauslitanialla saada vauvakaste sopimaan Raamattuun?
        Miksihän sitä ei vielä ole näkynyt?


      • Anonyymi

        Oh hoh?

        Olipas taas väkevää vauvakasteteologiaa. Ihanko kopsasit tuon Katekismuksesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oh hoh?

        Olipas taas väkevää vauvakasteteologiaa. Ihanko kopsasit tuon Katekismuksesta?

        Parhami niille helluntailaisille oikein esimerkin antanu kasteesta,

        Parham, Seymour, ja "siihen kuuluvat", löydettiin vesi - paljussa "itse teossa", josta sitten sai ainakin yksi niistä sai vankilatuomion, että sellainen opettaja, perustaja !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhami niille helluntailaisille oikein esimerkin antanu kasteesta,

        Parham, Seymour, ja "siihen kuuluvat", löydettiin vesi - paljussa "itse teossa", josta sitten sai ainakin yksi niistä sai vankilatuomion, että sellainen opettaja, perustaja !!

        Onkohab tuo sitä väkevää uudestikasteteologiaa uudestikastaja-inttjä-eksyttäjä näin raamatussa panee lapsia takapuoleen ja huutaa ylistyystä saatanalle

        Varmaan tuo on ukastajien katekismuksesta!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohab tuo sitä väkevää uudestikasteteologiaa uudestikastaja-inttjä-eksyttäjä näin raamatussa panee lapsia takapuoleen ja huutaa ylistyystä saatanalle

        Varmaan tuo on ukastajien katekismuksesta!!

        Oh hoh!!!

        Aina vaan paranee. Kyllä tuollaisella "evankeliumilla" vauvakasteen arvo nousee.Tuollaista on se vauvakasteen hedelmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oh hoh!!!

        Aina vaan paranee. Kyllä tuollaisella "evankeliumilla" vauvakasteen arvo nousee.Tuollaista on se vauvakasteen hedelmä.

        eihän Parhamin helluntailahkossa lapsia kasteta ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oh hoh!!!

        Aina vaan paranee. Kyllä tuollaisella "evankeliumilla" vauvakasteen arvo nousee.Tuollaista on se vauvakasteen hedelmä.

        Ohhhoh!!! Tuollaista sairasta panemistako se uudestikasteen hedelmä on? Kyllä sitä taa vauvat himottaa!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohhhoh!!! Tuollaista sairasta panemistako se uudestikasteen hedelmä on? Kyllä sitä taa vauvat himottaa!!!

        Varmaan uudestikastajien katekimuskessa on juuri tuollaista sairaita asioita, tappamisen ja viinan ohella.


    • Anonyymi

      harmi ettei teillä ole edes mitään työtä, ellei sitten kirkosta makseta palkkaa tuosta riehunnastanne.

      joka tapauksessa aikuiseksi kasvminen olisi jo aika aloittaa.

      • Anonyymi

        Harmi ettei helluntakirkolla ola varaa maksaa sinulle palkkaa tuosta riehuisestasi. Aikuiseksi voisit kasvaa vaikka fifteen-leirillä !


    • Anonyymi

      "Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä"


      "He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät, sillä he ovat inhottavia ja tottelemattomia ja kaikkiin hyviin tekoihin kelvottomia"

    • Anonyymi

      "Suuri Henki on läsnä kaikkialla, hän on ilmassa, jota hengitämme. Suuri Henki on isämme, mutta Äiti Maa on äitimme. Äiti Maa muistuttaa meitä siitä, että kaiken sen, minkä laitamme maahan, saamme aikanaan takaisin".

    • Anonyymi

      Kristillinen Kaste on uudestisyntymisen peso.

      Siihen aikaan,kun ymmärrystä ei ollut uskolle.Piti olla merkkinä,kaste tai munan leikkaus.Niille jotka ei ymmärrä Rakkautta/sanaa.
      Silloin ihmiset olivat tyhmiä,että pitää ns.polttomerkata,kuin karja.
      Mutta,nyt riittää opetus,kunhan sitä opetaan koulussakin,ettei tämä saatanallinen hallitus tuhoa Kristin uskoa Suomesta!
      Se on henki,usko ja rakkaus miten sanoma tulee !
      Mikään kaste ei vapauta,kun on kyseessä vauva joka ei ymmärrä mutta en usko että aikuinenkaan,koska se oli merkki silloin Kristuksesta.
      Tosin voihan se auttaa joitakin ihmisiä mutta se SISÄINEN ÄÄNI,mitä sielusi soi !!
      Moni on niin muka harras mutta todellisuudessa ihan roskaa.
      Ei tarvitse olla harmaa,kumara,alistuva,pelkoinen,kultti..
      Ole iloinen,näytät vaan sen ja saat sanoa että mie tykkään Kristuksesta!
      Tai voit olla surullinen,ihan miten vain..ihminen on ..

    • Anonyymi

      Jeesus ei käynyt kaatuilemassa lahkokellareissa eikä hän puhunut sekavilla hurmoskielillä.

      • Anonyymi

        Jeesus ei käskenyt ketään rukoilemaan sekavilla hurmoskielillä, vaan ihan omalla äidinkielellä järkeviä asioita omassa huoneessaan ovi kiinni.

        Jeesus on paras esikuva uskonasioissa. Jeesusta pitää seurata.
        Ei hurmoslahkojen sirkusesityksiä.


    • Anonyymi

      Hesekiel sairastui pahasti,
      mutta ei Hesekiel lähetellyt rahaa ja kirjeitään minnekään lahkohuijareille ja "rukouspalveluille",

      ei niin, vaan hän rukoili omassa sängyssään seinään päin ja Jumala kuuli ja paransi hänet ja antoi 15 v. lisää elinaikaa.

      • Anonyymi

        ikävää jos olet mennyt rahaa laittelemaan kirjeissäsi !

        toivotaan että sakastista joku joskus johonkin edes lähtee Jumalan asialle kuten Hesekielille tuli Jumalan mies kertomaan asioita!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ikävää jos olet mennyt rahaa laittelemaan kirjeissäsi !

        toivotaan että sakastista joku joskus johonkin edes lähtee Jumalan asialle kuten Hesekielille tuli Jumalan mies kertomaan asioita!

        Kirkko on edistynyt ja laittaa kirjeen kotiin jossa lukee paljonko pitää maksaa että papit dsaa palkkansa!

        muuta sieltä ei sitten kotiin tulekkaan.


      • Anonyymi

        Tuo pelle ei näköjään ole koskaan lukenutkaan Raamattua:
        "ei niin, vaan hän rukoili omassa sängyssään seinään päin ja Jumala kuuli ja paransi hänet ja antoi 15 v. lisää elinaikaa."

        Onko vedenpalvojien Raamatussa noin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo pelle ei näköjään ole koskaan lukenutkaan Raamattua:
        "ei niin, vaan hän rukoili omassa sängyssään seinään päin ja Jumala kuuli ja paransi hänet ja antoi 15 v. lisää elinaikaa."

        Onko vedenpalvojien Raamatussa noin?

        Onkohan tuolla vedenpalvojanoidalla oma Raamattu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan tuolla vedenpalvojanoidalla oma Raamattu?

        Noidilla on omat Raamatut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkko on edistynyt ja laittaa kirjeen kotiin jossa lukee paljonko pitää maksaa että papit dsaa palkkansa!

        muuta sieltä ei sitten kotiin tulekkaan.

        kirkko ei ole koskaan lähettänyt raha-pyyntökirjettä ainakaan meidän perheen, eikä vanhempienikaan osoitteeseen, että siis ??

        tv. 7 ja lahkot kyllä kertoo viitenumerot, niitä joka lehden takakannessa, ja lahjoitus-puhelinnumerot, että semmosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kirkko ei ole koskaan lähettänyt raha-pyyntökirjettä ainakaan meidän perheen, eikä vanhempienikaan osoitteeseen, että siis ??

        tv. 7 ja lahkot kyllä kertoo viitenumerot, niitä joka lehden takakannessa, ja lahjoitus-puhelinnumerot, että semmosta.

        mutta rahat silti livati kirkon kirstuun, tarkista vain pankistasi!

        tai sitten olet niiden pian miljoonan karanneen joukossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta rahat silti livati kirkon kirstuun, tarkista vain pankistasi!

        tai sitten olet niiden pian miljoonan karanneen joukossa.

        Tunnustukselliset kirkot ei verota ketään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnustukselliset kirkot ei verota ketään

        Jos annat pikkusormen pirulle eli lahkolle (=10% kymmenykset) niin kohta se vie sinulta kaiken.
        Rahat lahkolle ja sielu pirulle.


    • Anonyymi

      Sirkustempuilla, kiihkeilä puheilla, musiikilla, kaatamisilla, yms.tekniikoilla ihminen saatetaan pahaan lahkohurmokseneen, jota Jumala vihaa.

      Hes. 13:17

      Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan.

      • Anonyymi

        no alappa kääntää nyt jo viimeinkin, eikö tuo harjoituspuhe jo riitä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no alappa kääntää nyt jo viimeinkin, eikö tuo harjoituspuhe jo riitä !

        helluntailaisille raamatun sana, siis Jumalan sana !! on tällä kertaa "harjoituspuhe" . . .


    Ketjusta on poistettu 29 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2723
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2070
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1817
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1696
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 95
      1625
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe