Olen käyttänyt neljä viikkoa Seronil-masennuslääkettä enkä huomannut sen tuovan vielä yhtään mitään positiivista elämääni. Annos aluksi 20 mg ja kahden viikon käytön jälkeen 40 mg. Millaisia kokemuksia muilla on kyseisestä lääkkeestä? Milloin positiivinen vaikutus alkaa ja millainen se on?
Itse tunnen vain menettäneeni parhaimmat palkitsevat tunteet, mutta en ole saanut mitään tilalle. Masentaa vain enemmän, kun mikään ei kiinnosta eikä huvita, kun mistään en saa enää iloa. Mikään ei potki elämässä eteenpäin.
Kolme ensimmäistä viikkoa minulla oli erilaisia ikäviä sivuoireita, mm. rajuja synkkyyskohtauksia, mutta kolmen viikon käytön jälkeen olo palautui "normaaliksi" muuten, paitsi etten edelleenkään pysty nauttimaan juuri mistään. Haluan lopettaa koko lääkkeen käytön, sillä koko sen käyttöaika on ollut pahempaa kuin aika ennen sitä. Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia?
Seronil - milloin positiivinen vaikutus?
8
12780
Vastaukset
- jokunen
kestää vaikutuksen selvempi ilmeneminen jopa 6-8 viikkoon.. erityisesti jos annosta on myöhemmin vielä rukattu. kannattaa siis odotella, vaikka ei niin hääviä olisikaan. koeta kestää.
- tyytyväinen
olen käyttänyt seronilia kaiken kaikkiaan 10 vuotta ja käytänkin varmaan loppu elämäni. Kun aloitin lääkityksen en huomannut sen tuomaa muutosta itsessäni, mutta ulkopuoliset huomasi mm. mieheni ja kun yhdessä tarkastelimme asiaa aloin tunnistaa itsekin posittiivisia muutoksia. En tiedä mitä varten lääke on sinulle määrätty, mutta minulle se aikonaan määrättiin itsetuhoisuuden, masennuksen ja "suruun".
Aloitus annos oli muistaakseni 20mg-->40mg --> 60mg, mutta tavallinen ylläpito annos on 20mg-40mg, tuo kuuskymppinen jos joskus meinaa eläminen käydä ylivoimaiseksi.
Nyt kun olen jo niin vanha konkari tässä asiassa niin voin sanoa, että: olen pyrkinyt asennoitumaan lopun ikäiseen lääkitykseen...ja miksi sen jättäisin jos tunnen siitä olevan apua??! Apu ei tosin tullut hetkessä, mutta malttia vaan, aikaa voi mennä puolikin vuotta, eihän syyt jotka ovat johtaneet sairauteen johon lääke on määrätty ole syntynyt hetkessä, ei "parantuminenkaan" voi tapahtua hetkessä.
Parhaiten olen huomannut itse lääkkeiden vaikutuksen kun olen jättänyt ne välillä pois..aina sitä on utelias kokeilemaan-jos vaikka pärjäiskin ilman, mutta ensimmäisen kuukauden aikana huomaan, ettei se taaskaan onnistunut. Oireena tästä ovat samat, jotka lääke saa poistumaan / vähenemään eli; hermostuneisuus/pahantuulisuus, masennus, itkuisuus/surumielisyys, itsetuhoiset ajatukset ja väsymys/uupumus. Perusluonteeltani olen ollut aina iloinen ja se ei minulta katoa lääkkeiden kanssa mutta ilman niitä vähenee olemattomiin. Tunnen kaikki hyvä/ huonot tunteet ihan yhtä aidosti kun aina ennenkin olen tuntenut, mutta huonojen kanssa en vaivu niin herkästi epätoivoon ja hyvät tunteet elän täysin rinnoin.
Mutta kuten jo sanoin kaikki on niin yksilöllistä.
Näin minulla.
Onnea yritykselle.- Seniori10
Itse käytin aikanaan Seronilia ja yhtä toistakin SSRI-lääkettä muutaman vuoden kaiken kaikkiaan ja tein taukojakin selvittääkseni vaikutuksen.
Minulle eivät auttaneet. Ainoastaan olen saanut avun pitkävaikutteisesta bentsodiatseepiineista ja niitä olenkin käyttänyt nyt 15 vuotta säännöllisesti.
- Kiia
Kiitos vastauksista. Lääkeen mukana tulevassa selosteessa sanotaan, että lääke vaikuttaa 2-3 viikon kuluessa ja siksi aloin muuttua kärsimättömäksi. Nyt tuntuu, että lääke on hieman myös kohentanut oloa ja viestienne ansiosta alan uskoa, että lääkitystä kannattaa jatkaa.
- ser
voi mennä yli kaksi kuukauttakin
- masa
ser kirjoitti:
voi mennä yli kaksi kuukauttakin
Aloin viime kesänä syömään seroniiliä masennukseen ja ahdistukseen. Minulle apu tuli vasta lähempänä joulua kun lääke annos nostettiin viiteenkymmeneen milligrammaan.
- Anonyymi
Paska lääke.
- Anonyymi
Varokaa kyseistä lääkettä ja kaikkia SSRI-lääkkeeitä. Tietoa aineista löytyy netistä. Lääkärisi ei niistä välttämättä kerro/tiedä. T. kokemusta on
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721167
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?45609Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55559Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296548Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t220519- 50514
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45502