Synnit voi saada anteeksi ilman kastetta

Anonyymi

Syntien anteeksisaamiseksi ei tarvita mitään rituaalia kuten kastettta tai ehtoollista vaan ihminen voi rukoilla Jumalaa ja pyytää anteeksi syntejään. Nämä Raamatun ohjeet on annettu uskovaisille, ehkä ne toimii joissain tapauksissa ei-uskovaistenkin kohdalla.

Johanneksen evankeliumi:
14:14 Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.

Jaakobin kirje:
5:16 Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.

Luukkaan evankeliumi:
18:13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.'

Matteuksen evankeliumi:
6:5 Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
6:6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
6:7 Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan.
6:8 Älkää siis olko heidän kaltaisiaan; sillä teidän Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennenkuin häneltä anottekaan.
6:9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;
6:10 tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;
6:11 anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme;
6:12 ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme;
6:13 äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta, [sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Amen].
6:14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
6:15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.

282

1075

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jeesuksella oli valta maan päällä eläissään antaa syntejä anteeksi keitä hän tapasikin matkallaan. Silloin kristillistä kastetta ja pyhää ehtoollista ei vielä ollut olemassakaan.

Matt. 9:6

Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin" -hän sanoi halvatulle-"nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."

Luuk. 7:48

Sitten hän sanoi naiselle: "Sinun syntisi ovat anteeksi annetut".

-syntien nainen
      -sokea mies
      -lapset
      -ristinryöväri

Nyt Jeesus on taivaassa.

Jeesuksen synnit anteeksiantava "kosketus" saadaan varmasti pyhässä kasteessa ja pyhässä ehtoollisessa. Jumalan sana tekee sen minkä se lupaa.

Silloin kun Jeesus meni tuonelaan niin siksi aikaa Jeesus antoi vallan opetuslapsilleen antaa syntejä anteeksi siksi ajaksi. Jeesus antoi omaa Pyhää Henkeä sitä varten opetuslapsille "puhaltamalle" heihin päin. Tuo käytäntö oli voimassa niin kauan kuin Jeesus itse oli estyneenä antamasta synteä anteeksi.

22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
      23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

Vasta helluntai toi kasteeseen Jeesuksen veren osallisuuden ja Pyhän Hengen.

Helluntaina 3000 ihmistä uudestisyntyi ja sai synnit anteeksi kristillisessä kasteessa ja sai siitä todisteeksi PyhänHengen sinetin.

• Anonyymi

Room.6:3
        " Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
        kuolemaan=sovitusveren osallisuuteen liittämistä =kristillinen kaste on

• Anonyymi

Aloittaja on väärässä ja soveltaa Raamattua väärin. UT:n mukaan kukaan ei voi Jeesukseen kaskekäskyn antamisen jälkeen saada syntejään anteeksi ilman uskovien upotuskastetta. Kastekäskyä ei oltu annettu vielä ristinryövärin aikana. Kaikkia velvoittava kastekäsky annettiin Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen.

Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

Matt 3:15 Mutta Jeesus vastasi hänelle: "Älä nyt vastustele. Näin meidän on tehtävä, jotta täyttäisimme Jumalan vanhurskaan tahdon." Silloin Johannes suostui hänen pyyntöönsä.
        16 Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeesus näki Jumalan Hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja asettuvan hänen päälleen.

Matt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.

Ap.t 22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

• Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja on väärässä ja soveltaa Raamattua väärin. UT:n mukaan kukaan ei voi Jeesukseen kaskekäskyn antamisen jälkeen saada syntejään anteeksi ilman uskovien upotuskastetta. Kastekäskyä ei oltu annettu vielä ristinryövärin aikana. Kaikkia velvoittava kastekäsky annettiin Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen.

Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

Matt 3:15 Mutta Jeesus vastasi hänelle: "Älä nyt vastustele. Näin meidän on tehtävä, jotta täyttäisimme Jumalan vanhurskaan tahdon." Silloin Johannes suostui hänen pyyntöönsä.
        16 Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeesus näki Jumalan Hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja asettuvan hänen päälleen.

Matt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.

Ap.t 22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

Jeesus on ainoa tie Jumalan luo.

Minun mieheni otti Jeesuksen vastaan joitain tunteja ennen kuolemaansa. Hän ei ehtinyt mennä kasteelle. Mutta minä uskon, että hän pelastui, koska hän otti Jeesuksen vastaan elämäänsä.

• Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

Minun mieheni otti Jeesuksen vastaan joitain tunteja ennen kuolemaansa. Hän ei ehtinyt mennä kasteelle. Mutta minä uskon, että hän pelastui, koska hän otti Jeesuksen vastaan elämäänsä.

Miltä se Jeesus näytti?

• Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

Amen.

• Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

Jeesus sai kasteen Johannekselta. Jeesuksen aikana kristillistä uudenliiton kastetta, ei ollut olemassakaan. Vasta ylösnousemuksensa sääti kristillisen kasteen kaikille kansoille (Matt.28:19). Tuota ennen Jeesus ei ollut tehnyt kuolemallaan perustusta kasteelle (Room.6:3). Johanneksen kaste oli tarkoitettu juutalaisille (apt.13:24). Johanneksen kasteen tilalle tuli kristillinen kaste (apt.19:1-6). Miehesi varmaan pelastu, jos kuoli kasteelle haluavassa uskossa. Jeesus on pelastuksen hankkija ja kaste kaiken tuon hyvän välittäjä (Room.6:3).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
        kuolemaan=sovitusveren osallisuuteen liittämistä =kristillinen kaste on

Kyllä minä tiedän

• Anonyymi kirjoitti:

Miltä se Jeesus näytti?

Teen sukututkimusta. Esi-isäni Per Jönsson s. 1530 tuli Ruotsista Suomeen Savonlinnaan voudiksi. Hänestä alkoi Voutilaisten suku. Muuta en tiedä hänestä, en ole edes kuvaakaan nähnyt, mutta uskon, että hän on esi-isäni. Pietiläisten esi-isä lähti Päkäneeltä kohti pohjoista lapsineen noin vuonna 1530. Sen tiedän esi-isästäni, mutta en tiedä minkä näköinen hän on. Mutta uskon kuitenkin, että hän on yksi esi-isistäni. Täytyy mennä 1900-luvulle, että voin katsella esi-isiäni ja -äitiäni valokuvista ja nähdä, minkä näköisiä he ovat.

Jeesuksesta minä voin lukea raamatusta. Matteus, Markus, Luukas ja Johannes ovat kirjoittaneet hänestä. Ne kirjoitukset ovat valaisseet paljon Jeesuksen luonnetta ja sitä, miten hän kohteli tapaamiaan ihmisiä. Kaikista tärkein on se, että hän tuli tänne maailmaan meidän syntisten tähden. Hän meni ristille ja kantoi meidän syntimme siellä. Kun me otamme hänet vastaan ja tunnustamme syntimme, hän antaa ne meille anteeksi. Me saamme alkaa elää hänen yhteydessään siihen saakka, kun hän tulee hakemaan meidät pois täältä maan alhoista. Ja se hetki lähenee koko ajan, ajan merkit kertovat sen.

• Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

Epämääräiset henkikokemukset ja lämmön tunteet eivät ole Raamatun tarkoittama uudestisyntyminen kasteen vedestä jaJeesuksen Hengestä, joka antaa ihmiselle ikuisen elämän.
        Raamatun mukaan ennen Kristillistä kastetta ihminen ei ole Kristuksen ruumiin jäsen.

• Anonyymi

En ole koskaa kuullut, että helluntailaiset pyytäisivät Jumalaa antamaan Pyhän Hengen lahjan lapsilleen.

• Anonyymi

Luuk. 11:13

Jos kerran te pahat ihmiset osaatte antaa LAPSILLE kaikenlaista hyvää, niin totta kai teidän Isänne paljon ennemmin antaa taivaasta Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä pyytävät." [Luuk. 3:21,22; Ap. t. 2:38, Ap. t. 9:17]

• Anonyymi

Pyhä Henki tulee ihmisen sydämeen vasta kun kasteessa Jeesuksen veri on puhdistanut ihmisen sisimmän ja perimän kaikesta synnitä. Pyhä Henki tulee vain puhdistettuun huoneeseen asumaan.

1. Joh. 2:12 Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden. (Kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen)

Jaak. 2:7

Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.] nen nimensä tähden.

• Anonyymi

Vesi liittyi syntien anteeksisaamiseen jo VT:n aikana.

1. Sam. 7:6

Mispassa Samuel näet jakoi oikeutta israelilaisille. He kokoontuivat sinne, ammensivat vettä,* kaatoivat sen maahan Herran edessä, paastosivat sen päivän ja lausuivat: "Me olemme rikkoneet Herraa vastaan." [Veden ammentaminen oli katumusmenoihin liittyvä vertauskuvallinen puhdistustoimi.][2. Sam. 23:16 | 1. Sam. 12:10; Neh. 9:1,2; Dan. 9:3-20]

Jes. 12:3

Te saatte riemuiten ammentaa vettä pelastuksen lähteistä. [Jes. 55:1; Joh. 4:14, Joh. 7:37]

4. Moos. 8:7

Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä, ja ajattakoot he koko ruumiinsa partaveitsellä ja peskööt vaatteensa ja puhdistakoot itsensä.

• Anonyymi

"vesi nyt teidätkin pelastaa kasteena" ja seurauksena on hyvä omatunto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syntiä tekevän omatunto ei voi olla hyvä, puhdas.
        Jos syntiä tekevä ei noudata omaatuntoaan, on hän silloin paaduttanut omatuntonsa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhdas omatunto vapauttaa elämään vaikka mikä korona jylläisi.Kuoleman pelko on elämän pelkoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1 Piet 3:20 jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.
        3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,

Pietari puhuu uskovaislle ihmisille. Nooa oli uskossa ennen vedenpaisumusta. Arkissa ei ollut yhtään pelastumatonta ihmistä tai pikkuvauvaa. Siellä oli vain kahdeksan sielua, Nooa ja hänen vaimonsa sekä kolme Nooan poikaa ja heidän vaimonsa. Nooan tapausta ei voida käyttää esimerkkinä ei-uskovaisten ihmisten pelastumisesta. Kaikki jumalattomat ihmiset pienine vauvoineen hukkuivat.

• Anonyymi

Kasteesta siinä puhutaan tässäkin kohtaa:

Ef. 5:26 pyhittääkseen sen. Hän pesi sen puhtaaksi vedellä ja sanalla [Joh. 3:5; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]

• Anonyymi

Jumalan sanaan liitetty vesi sekä pelastaa että hukuttaa.

2. Piet. 3:6

Vedellä ja sanalla sen ajan maailma myös hävitettiin vedenpaisumuksessa.

• Anonyymi

Markuksen evankeliumi sisältää tuntemattomien ihmisten jälkikäteen tekemiä lisäyksiä satojen vuosien päästä myöhemmin.

Mark. 11:26

Jos te ette anna anteeksi, ei teidän taivaallinen Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne."]* [Jae puuttuu luotettavimmista käsikirjoituksista.]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Markuksen evankeliumi sisältää tuntemattomien ihmisten jälkikäteen tekemiä lisäyksiä satojen vuosien päästä myöhemmin.

Jos te ette anna anteeksi, ei teidän taivaallinen Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne."]* [Jae puuttuu luotettavimmista käsikirjoituksista.]

Jeesus ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä.

[Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.

• Anonyymi

Huom.myös perisyntiset lapset hukkuivat "vedellä ja sanalla" vedenpaisumuksessa.
        Ei ihmisen viattomuus ole sama asia kuin synnittömyys.
        Vain Jeesus on synnitön, koska oli siinnyt Pyhästä Hengestä.

Ei kukaan ihminen ole sellaisenaan synnitön, kuten hellarit harhaopeissaan opettaa.

• Anonyymi

Olet menettänyt järkesi. Miten liität ikuiseen ja katoamattomaan Jumalan iankaikkiseen Sanaan katoavan tämän maailman veden?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko huomannut, ettei yhdessäkään käsikirjoituksessa löydy veden liruttelu rituaalia???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet menettänyt järkesi. Miten liität ikuiseen ja katoamattomaan Jumalan iankaikkiseen Sanaan katoavan tämän maailman veden?

Taivaiden luomiseenkin on käytetty vettä, niin toki sitä samaa vettä silloin käytetään taivaiden asukkaidenkin luomisee. Kaikki mitä on, on luotu vedestä Jumalan sanan voimasta. Taivaassakin virtaa joki, jota sanotaan kaksoisvirraksi (vesi Henki) ja se kaiken virkoamaan eloon, minne se kulkee ja ketä se koskettaa.

2. Piet. 3:5

Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta.

5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]

5 Jesus svarade: »Sannerligen, sannerligen säger jag dig: Om en människa icke bliver född av vatten och ande, så kan hon icke komma in i Guds rike.

• Anonyymi

Kummallista, että täällä monet yrittävät rajoittaa Jeesuksen valtaa, ettei muka Jeesuksella olisi enää valtaa antaa syntejä anteeksi. Se on suuri valhe. Minäkin olen monta kertaa saanut Jeesukselta synnit anteeksi ilman mitään teennäistä rituaalia.

Hebrealaiskirje:
      13:8 Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti

• Anonyymi

Lutterin kirkon opin vänkääjät ovat ottaneet Jumalan valtakunnan itselleen. Vain heidän omat kirkkonsa rituaalit voivat pelastaa. Jeesus on poljettu jalkoihin.
        Jeesus varoitti: Mutta Johannes Kastajan päivistä tähän asti hyökätään taivasten valtakuntaa vastaan, ja hyökkääjät tempaavat sen itselleen.
        until now the kingdom of heaven suffereth violence, and the violent take it by force
        Lutterin opetuslapset ova niitä väkivaltaisia, jotka ovat repineet Taivasten valtakunnan itselleen.

• Anonyymi

Lueppa tarkemmin keiden kanssa Jeesus lupasi olla joka päivä maailman loppuun asti?
        Niiden, jotka noudattavat hänen kastekäskyään. Heille Jeesus delegoi valtaansa. Ei muille.
        (Matt.28:18-20)

Ei Jeesus ole niiden kanssa, jotka kaatavat ihmisiä ja tekevät valeihmeitä Jeesuksen nimissä ja ylistävät että ovat tosiuskovaisia.

Ei se hihhulointi takaa, että ihminen olisi oikeassa uskossa ollenkaan.

Mt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi kirjoitti:

Lutterin kirkon opin vänkääjät ovat ottaneet Jumalan valtakunnan itselleen. Vain heidän omat kirkkonsa rituaalit voivat pelastaa. Jeesus on poljettu jalkoihin.
        Jeesus varoitti: Mutta Johannes Kastajan päivistä tähän asti hyökätään taivasten valtakuntaa vastaan, ja hyökkääjät tempaavat sen itselleen.
        until now the kingdom of heaven suffereth violence, and the violent take it by force
        Lutterin opetuslapset ova niitä väkivaltaisia, jotka ovat repineet Taivasten valtakunnan itselleen.

Kaikki Suomen 130 erihenkistä lahkoa ovat omasta mielestä oikeassa, ja muut väärässä.

Vaikka yhtäkään lahkoa ei ole perustanut Jesukselta Hengen ja tehtävän saanut ihminen.
        Jos olisi onnistunut perustamaan, olisi Jeesus valehdellut:

"Te olette lähtöisin Saatanasta.
        Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää.
        Saatana on ollut murhaaja alusta asti.
        Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras.
        Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.

"Jatkakaa toki isienne tapaan, kunnes mitta on täysi!
        Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt! Miten te voisitte välttää kadotustuomion? "

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.
        Onko yhtäkään profeettaa, jota teidän isänne eivät olisi vainonneet?"

Siksi minäkään en ole poikkeus.

• Anonyymi

Mites se lapsi "infant" sitten saa sen syntiperimän anteeksi ilman kastettta?

"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun."

Parhami keksi selityksen: kielletään perisynnin olemassaolo ja sanotaan, että lapset on synnittömiä syntyissään, niinhän siitä ongelmasta päästää yli ja ympäri.

• Anonyymi

Ei sen tarvits emitään syntiperimää saada anteeksi, anteeksi tarvitsee saada oma epäusko Jumalaa kohtaan ja Jeesuksen puhdistus inista tekosynneistä, niistä se rangaistus tulee ei aatamin eikä isien synneistä, he maksavat niistä ihan itse.

kun luette Raamatusta että poika ei peri isänsä syntejä, niin mikä siinä on se vaikea kohta jota ette koskaan opi ymmärtämään, kertokaa nyt?

• Anonyymi

>>Syntien anteeksisaamiseksi ei tarvita mitään rituaalia kuten kastettta tai ehtoollista vaan ihminen voi rukoilla Jumalaa ja pyytää anteeksi syntejään.<<

Aloittajan mukaan kaste ja ehtoollinen ovat rituaaleja, joita ei tarvita, vaan on olemassa "suora yhtys Jumalaan", ohi näiden Jeesuksen Itse säätämien "turhien" sakramenttien. Tämä on helluntailaisten oppi ollut aina.

Muistakaamme, että Jeesus Kristus oli / On Itse ihmiseksi syntynyt Isä.

Keitä ovat helluntailaiset?

• Anonyymi

Porton otsaan on kirjoitettu salaisuus eli sakramentti. Lutterin kirkko tunnustautuu julkiset uskosta ja Sanasta luopuneeksi porttokirkoksi.

• Anonyymi

He ovat samoin uudestisyntyneitä kuin apostolit yläsalissa jossa Henki vuodatettiin.

helluntaissa ollaan siis omakohtaisesti uudestisyntyneitä ja villan valkoiseksi pestyjä opetuslapsia.

nyt tiedät ketä he ovat.

• Eivätkö mitkään muut uskonlahkot ole humaltuneet porton mJeesuksen verestä tekemästä viinistä, ja Jeesuksen ruumista tehdyistä öyläteistä.

Tämä Jumalan viimeisin käsky koskaa kaikki hänen valittuja:

Totuuden Henki käskee - Valheen henki kieltää
        Kumpaa tottelette?

"Sen porton viiniä, vihan viiniä, ovat kaikki kansat juoneet, kaikki maailman kuninkaat ovat irstailleet hänen kanssaan, ja kaikki maailman kauppamiehet ovat rikastuneet hänen vauraudestaan ja ylellisestä elämästään.

Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi:"Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottamaan osaa hänen synteihinsä ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään.

Hänen syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä  Jumala unohda hänen pahoja tekojaan.

Iloitkaa siis, taivaat ja te taivaiden asukkaat! Mutta voi maata ja merta -- Saatana on laskeutunut teidän luoksenne!

Se on raivon vallassa, sillä se tietää, että sen aika on lyhyt."

- - - 

"Me emme saa lyödä laimin seurakuntamme yhteisiä kokouksia, niin kuin muutamilla on tapana, vaan meidän tulee rohkaista toisiamme, sitä enemmän mitä lähempänä näette Herran päivän olevan."

Tämä on Saatanan käsky Paavalille.

• Anonyymi

Kylläpä on sairasta uskoa jos kuvittelee saavansa syntinsä anteeksi kun oikealta taholta (peikot ja haltijat)kysyy ja pyytää.

• Anonyymi

Suomen kristityt uskovat ja raamattutaitoiset ihmiset varoittivat heti helluntailaisuudesta kun se Amerikasta tänne Suomeen tuli joskun 1920-luvulla että se on harhaoppinen uskonlahko, josta pitää pysyä kaukana. Helluntailaiset tuo vierasta tulta alttarille, eikä heitä pitäisi päästää show-esityksiään pitämään kristillisiin kirkkoihin sisälle ollenkaan.

• Anonyymi

Antaa heidän keskenää töniä otsasta toisiaan nurin lattialle, mutta jättäköön kristityt rauhaan.
        Suomessa kun on uskonnonvapauslaki, kaikki kukat kun saavat kukkia ihan rauhassa.
        Suomessa on yhdistysrekisterissä yli tuhat erioppista uskonnollista yhdistystä eli uskonlahkoa.
        Ja ulkomailla paljon enemmän, josta niitä rohveettoja ja poppamiehiä tänne Suomeenkin raahataan.

• Anonyymi

Lueppa tarkemmin keiden kanssa Jeesus lupasi olla joka päivä maailman loppuun asti?
      Niiden, jotka noudattavat hänen kastekäskyään. Heille Jeesus delegoi valtaansa. Ei muille.
      (Matt.28:18-20)

Ei Jeesus ole niiden kanssa, jotka kaatavat ihmisiä ja tekevät valeihmeitä Jeesuksen nimissä ja ylistävät että ovat tosiuskovaisia.

Ei se hihhulointi takaa, että ihminen olisi oikeassa uskossa ollenkaan.

Mt.7
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. (Jeesus)

• Anonyymi

Anonyymi kirjoitti:

------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Vastaus tuohon

Maan ja Taivaiden luomiseenkin on käytetty vettä, niin toki sitä samaa vettä silloin käytetään taivaiden asukkaidenkin luomiseen. Kaikki mitä on, on luotu vedestä Jumalan sanan voimasta. Taivaassakin virtaa joki, jota sanotaan kaksoisvirraksi (vesi Henki) ja se saa kaiken virkoamaan eloon, minne se kulkee ja ketä se koskettaa.

Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta.

5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]

5 Jesus svarade: »Sannerligen, sannerligen säger jag dig: Om en människa icke bliver född av vatten och ande, så kan hon icke komma in i Guds rike.

"vesi ja Henki"

"vatten och ande"

• Anonyymi

Varmaan Jeesus olisi suomalaisten luterilaisten kanssa jos se heille kelpaisi vaeltaa Sanan mukaan.

mutta eivät he vaella ne nauravat ja sanovat Jeesustelijoiksi jos joku sanoo sanankin totuuden puolesta, sellainen on kastettu kansa tässä maassa.

ei ol e vauvakasterituaalin teho päässyt ihon alle jos vähän vesi silmiin meni pian se kuivui kuten koko joutava rituaali, yhtä tyhjän kanssa.

• Anonyymi

Todistus Jeesuksesta Kristuksesta

6 Hän, Jeesus Kristus, on tullut veden ja veren kautta -- ei ainoastaan veden, vaan veden ja veren. Ja Henki on todistaja, sillä Henki on totuus.

6 Han är den som kom genom vatten och blod, Jesus Kristus, icke med vattnet allenast, utan med vattnet och blodet. Och Anden är den som vittnar, eftersom Anden är sanningen.

• Yksi kaste on Pyhän Hengen kaste

Vähän ennen kuin Saatanan palvelijat Jumalan Pojan tappoivat,
      Hänellä oli jyrkkä kielto ja ilmoitus maailmaan jääville opetuslapsilleen:

"Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan jääkää odottamaan sitä, minkä Isä on teille luvannut ja mistä olette minulta kuulleet.
      Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä.
      Siihen ei ole enää montakaan päivää.
      Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin,
      ja te olette minun todistajani Jerusalemissa,
      koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka."

Ennen opetuslapsia tämän kasteen sai tämä mies:

Jeesuksen pään yläpuolella oli myös kirjoitus:
      "Tämä on juutalaisten kuningas."
      Toinen ristillä riippuvista pahantekijöistä herjasi hänkin Jeesusta.
      Hän sanoi: "Etkö sinä ole Messias? Pelasta nyt itsesi ja meidät!"
      Mutta toinen moitti häntä:
      "Etkö edes sinä pelkää Jumalaa, vaikka kärsit samaa rangaistusta?
      Mehän olemme ansainneet tuomiomme, meitä rangaistaan tekojemme mukaan, mutta tämä mies ei ole tehnyt mitään pahaa."
      Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi."
      Jeesus vastasi: "Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa."

Vesikaste jäi tämän maailman ruhtinaalle, ja hänelle Golgatalla heitettyjen pappien tehtäväksi. Liitämällä ihmiset jäseniksi erihenkisiin kristinuskon lahkoihin.

Ja kova riitely käy edelleen siitä upotetaanko vai valelellaanko vedellä.

Pyhän Hengen kasteesta ei muuta tule kuin vesikasteella kastettujen herjaukset, koska tämä kaste annetaan aina suoraan taivaasta, ilman ihmiskäsiä:

"Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat.

Kenellä ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.

Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

Tästä alkoi minunkin taivastie Sanna myrskyn päivänä 11.8.1985. Ja Pyhän Hengen kaste ahtaassa portissa 31.1.1988

• Anonyymi

Kyllä siihen yhteen kasteeseen (hen baptima) liityi helluntainakin vesi mukaan. Ei se mikään pelkkä Henkikaste ollut.

Eikä sitä hoviherraakaan voitu millään pelkällä Hengellä kastaa,kyllä ensin piti löytää vettä (water)

Ei kaikki hengelliset voimakkaatkaan kokemukset ole mitään kasteita, vaikka niitä saatetaan silläkin nimellä kutsua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä siihen yhteen kasteeseen (hen baptima) liityi helluntainakin vesi mukaan. Ei se mikään pelkkä Henkikaste ollut.

Eikä sitä hoviherraakaan voitu millään pelkällä Hengellä kastaa,kyllä ensin piti löytää vettä (water)

Ei kaikki hengelliset voimakkaatkaan kokemukset ole mitään kasteita, vaikka niitä saatetaan silläkin nimellä kutsua.

Jeesusta meidän on uskominen, tarvitaanko Kristillisessä kasteessa vettä ja Henkeä, molempia.
        Antaa Jeesuksen vastata:

Joh.3:5
        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hoviherrakin jatkoi matkaa joesta löytyneen veden mahdollistaman kasteen jälkeen matkaansa iloiten. Ilo mainitaan yhtenä Pyhän Hegen ominaisuutena.
        Muita Pyhän Hengen ominaisuuksia ovat, usko, toivo, rakkaus, ilo, rauha ja terve harkintakyky.

Älä anna johdattaa itseäsi lahkossa uskonnolliseen hurmostilaan, sillä silloin sinulla ei enää pelaa tuo terve harkintakyky kun olet maassa makaamassa alentuneessa tajunnan tilassa.

• Anonyymi kirjoitti:

Hoviherrakin jatkoi matkaa joesta löytyneen veden mahdollistaman kasteen jälkeen matkaansa iloiten. Ilo mainitaan yhtenä Pyhän Hegen ominaisuutena.
        Muita Pyhän Hengen ominaisuuksia ovat, usko, toivo, rakkaus, ilo, rauha ja terve harkintakyky.

Älä anna johdattaa itseäsi lahkossa uskonnolliseen hurmostilaan, sillä silloin sinulla ei enää pelaa tuo terve harkintakyky kun olet maassa makaamassa alentuneessa tajunnan tilassa.

Se Kaste oli Johanneksen vesikaste, jolla Flippus hänet kastoi.

Pyhän Hengen kaste tulee aina Pyhältä Hengeltä, ei kenenkään ihmisen käsien alta.

Sinuunkin sopii erityisen hyvin tämä Jeesuksen ilmoitus:

"Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta. '
        Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän.
         "En minä ole ihmisten kiitoksen tarpeessa. 
         Minä tunnen teidät: teissä ei ole rakkautta Jumalaan.
         Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan.
        Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia."

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesusta meidän on uskominen, tarvitaanko Kristillisessä kasteessa vettä ja Henkeä, molempia.
        Antaa Jeesuksen vastata:

Joh.3:5
        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

Et millään voi uskoa Jeesukseen - muuta kuin Saatanan tarjoamaan vereen, nimeen ja valheen armoon - kun et ole saanut kokea tätä, miten Jumala Golgatan jälkeen omansa maailmasta pelastaa:
        "Varokaa, ettei teitä johdeta harhaan.
        Monet tulevat esiintymään minun nimelläni.
        He sanovat: 'Minä se olen', ja: 'Aika on tullut.'
        Mutta älkää lähtekö heidän peräänsä.

"Näin sanoo Herra Jumala: Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen.
        Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

"Minä olen ilmoittanut sinun nimesi niille ihmisille, jotka valitsit maailmasta ja annoit minulle. He olivat sinun, ja sinä uskoit heidät minulle. He ovat ottaneet omakseen sinun sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu.

Pyhitä heidät totuudellasi. Sinun sanasi on totuus.

• Anonyymi kirjoitti:

Saatanalla on erinomainen taito saada kaikki ihmiset onnelliseksi tällä Saatanan Paavalille sanelemalla menetelmällä:

"Säilytä sinä oma uskosi Jumalan edessä.
        Onnellinen se, joka ei tuomitse itseään siitä minkä uskoo oikeaksi."

Tämä liittyy tähän:

KRISTITTYJEN PERUSTUSLAKI JA ASETUS

SEN laativat Saatanan kurittama Paavali ja Jeesuksen kieltänyt Pietari.

"Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        Minä taas en ikinä tahdo kerskailla mistään muusta kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä.

Siinä on maailma minulle ristiinnaulittu ja minä maailmalle.

Tiedättehän, ettei teitä ole lunastettu isiltä perimästänne tyhjänpäiväisestä elämästä millään katoavalla tavaralla, hopealla tai kullalla, vaan Kristuksen, tuon virheettömän ja tahrattoman karitsan, kalliilla verellä."

Tällä Pyhän Hengen herjauksella laki saatettiin voimaan:

"Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon.
        Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja.
        Säilytä sinä oma uskosi Jumalan edessä.
        Onnellinen se, joka ei tuomitse itseään siitä minkä uskoo oikeaksi.
        Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.
        Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

Ja niin alkoi Kristinusko.  Saatanan seurakuntien perustamiset ja kun aika oli kypsä,  ristiretket.

Siksi Johannes tiesi tämän jo vuonna 90.
        "Me tiedämme olevamme Jumalasta, mutta koko maailma on Pahan vallassa."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksella oli valta antaa tapaamilleen ihmisille synnit anteeksi ilman vielä silloin käytössä ollutta kristillistä kastettakin.
        -syntinen nainen
        -sokea mies
        -lapset
        -ristinryöväri
        Eivät he mitään kastetta tarvinnut, koska Jeesus oli maan pällä ja hänellä oli valta antaa syntejä anteeksi maan päällä kenelle tahtoi ne anteeksiantaa.

Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin" -hän sanoi halvatulle-"nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."

Nyt Jeesus on taivaassa, ja syntien anteeksiantamiseksi Jeesus sääti armovälineet, kossa Jeesuksen pelastava "kosketus" tapahtuu.
        -Kristillinen kaste
        -Pyhä Ehtoollinen

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksella oli valta antaa tapaamilleen ihmisille synnit anteeksi ilman vielä silloin käytössä ollutta kristillistä kastettakin.
        -syntinen nainen
        -sokea mies
        -lapset
        -ristinryöväri
        Eivät he mitään kastetta tarvinnut, koska Jeesus oli maan pällä ja hänellä oli valta antaa syntejä anteeksi maan päällä kenelle tahtoi ne anteeksiantaa.

Nyt Jeesus on taivaassa, ja syntien anteeksiantamiseksi Jeesus sääti armovälineet, kossa Jeesuksen pelastava "kosketus" tapahtuu.
        -Kristillinen kaste
        -Pyhä Ehtoollinen

Paavali teki ehtoollisesta saatanallisen vihan viinin.

Jeesus teki vedestä viiniä.

Saatana pisti Jeesuksesta vuodattaman veren kieroon, tekemällä siitä Portolle vihan viiniä.

8. Erinomainen ilmestys ja opetus

"Rakkaus ohjatkoon elämäänne, onhan Kristuskin rakastanut meitä ja antanut meidän tähtemme itsensä lahjaksi, hyvältä tuoksuvaksi uhriksi Jumalalle."

Tällä ilmestyksellään Saatana sai uskoteltua Paavalille, että Jeesuksen uhraus oli samanlainen toimenpide Jumalan tahdon noudattamiseksi, kuin mitä olivat Vanhan liiton eläinuhritkin:

"Tuokaa kaksi nuorta sonni, yksi pässi ja seitsemän karitsaa, joiden on oltava vuoden ikäisiä, ja antakaa ne tuoksuvaksi polttouhriksi, joka on Herralle mieluisa."

"Uhratkaa Herralle mieluisaksi, tuoksuvaksi polttouhriksi nuori sonni, pässi ja seitsemän karitsaa, joiden on oltava vuoden ikäisiä. Kaikkien eläinten tulee olla virheettömiä."

"Juhlan ensimmäisenä päivänä teidän tulee tuoda polttouhriksi, tuoksuvaksi tuliuhriksi, joka on Herralle mieluisa, kolmetoista nuorta sonnia, kaksi pässiä ja neljätoista vuodenikäistä karitsaa.

Kaikkien eläinten on oltava virheettömiä." Koska kaikkien uhrattavien eläinten piti olla virheettömiä, junaili Paavali Jeesuksesta eläinten kaltaisen virheettömän uhrin Jumalalle:

"Jos jo pukkien ja härkien veri ja saastuneiden päälle vihmottava hiehon tuhka puhdistaa ihmisen ulkonaisiin menoihin kelvolliseksi, kuinka paljon paremmin puhdistaakaan Kristuksen veri? Ikuisen henkensä voimalla hän on antanut itsensä virheettömänä uhrina Jumalalle, ja hänen verensä puhdistaa meidän omatuntomme kuoleman teoista, niin että voimme palvella elävää Jumalaa."

Tällä erinomaisella ilmestyksellä Paavalille, Saatana uskoi pystyneensä hävittämään ikiajoiksi kaikki jäljet siitä, että hänen palvelijansa Jeesuksen hänelle uhrasivat, eivätkä suinkaan Jumalalle. Sillä jos hänet olisi Jumalalle uhrattu, se olisi tehty Jerusalemin temppelissä, eikä rikollisten mestauspaikalla.

Pitkään on Jumalakin pitänyt tätä uhrausta salassa, mutta nyt se on tälle kansalle ja tämän sukupolven keskellä paljastettu. Jumala olisi tietenkin voinut tämän estää, mutta ei estänyt, koska oli tämän jo profeettojensa kautta ennalta ennustanut. Sillä verellä, jonka Saatana sai Golgatalla vuotamaan, Jeesus pystyy kaikki valittunsa Saatanan synnin vankilasta vapaaksi ostamaan. Juuri niin kuin hän minutkin, ahtaan portin tuskan jälkeen, tuli vapaaksi ostamaan, ja silloinkin taivaassa laulettiin:

"He lauloivat uuden laulun: -- Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinut on teurastettu, olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmisiä kaikista heimoista, kaikista kielistä, kansoista ja maista." Mutta kaikki ne, jotka eivät Jeesuksen tahtoa noudattaen, ole ahtaasta portista Kristuksen puhdistettavaksi ja hänen Henkensä omistajaksi päässeet. Ne tänäkin päivänä kaikkialla maailmassa -Saatanan heille rakennuttamissaan jumalan huoneissa - palvovat Saatanan tunnustuksia: kuoleman ristiä, Jeesusta ristillä; kuvissa ja patsaissa. Ja se on Saatanan vankilaan jääneille ihana valhe, että Jumala olisi todella nauttinut taivaassa Jeesuksen veren hyvästä tuoksusta, hänen kärsimyksistään ja tuskanhuudostaan:

"Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit!" Toistan vielä: Jeesuksen veri oli lunastusmaksu Saatanalle, ei Jumalalle. Sillä ei Jumala ole ketään synnin vankilan kahleisiin johdattanut. Eikä tämä Jeesuksen vuodattama veri tule perimään taivasten valtakuntaa, vaikka kaikki tekopyhitetyt, Jumalan paaduttamat, niin uskovat ja laulavat: "Golgatan veressä voima on....

" Vaikka Paavalikaan ei siihen uskonut:

"Sen sanon, veljet, ettei liha ja veri voi saada omakseen Jumalan valtakuntaa ja ettei katoava voi saada omakseen katoamattomuutta."

"Kenellä ei ole Jeesuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."

HÄN puhui teille tämän vertauksen
        KAKSI METSÄSTÄJÄÄ

Kun Metsämies saa saaliikseen komean uroshirven, hän irroittaa sen pään sarvineen, ja ripustaa kotinsa seinälle, kaikkien ihailtavaksi.
        Tappovälineen hän laittaa lukittuun kaappiin.
        Ja järjestää ystävilleen peijaiset, tarjoten hirven lihaa ja verta.

Kirkonmies ottaa saaliikseen ihmisiä ja heidän omaisuuttaan, myös naiset ja lapset, kaiken mitä taloissa on.

Kun hän tappoi Jumalan Pojan, nosti tämän ruumiin tappovälineensä kanssa huoneensa seinälle, kaikkien ihailtavaksi.

Ja yhä edelleen järjestää ystävilleen - vaikka Jumalan Pojan tappaminen tapahtui jo 1888 vuotta sitten - Pojan peijaisia - tarjoten heille lihaa ja verta:

"Herramme Jeesuksen Kristuksen ruumis ja veri, kätkeköön teidän ruumiinne ja sielunne iankaikkiseen elämään.
        Menkää Herran rauhaan?"

Eivätkä ihmisparat tiedä, minkä herran rauhaan he ovat matkalla.

Kun voivat viedä multaan maatuneen ruumiinkin sinne mukanaan.

• Anonyymi

Oikeat raamatulliset kaste ja ehtoollinen eivät ole mitään rituaaleja mutta antikristilliset kirkot alkaen katolisesta murhaajakirkosta ovat tehneet niistä rituaaleja ja ovat antaneet niille merkityksiä, joita niillä ei ole ja ovat ottaneet pois merkityksiä, joita niillä on. Ovat toisin sanoen vääristäneet niiden merkityksen.

• Anonyymi

Harhaoppiset hellarit herjaavat ja rienaavat työkseen pyhiä asioita, joita he eivät ymmärrä ollenkaan. (=Kaste ja Pyhä Ehtoollinen)

Juud. 1:10

Mutta nämä ihmiset herjaavat sitä, mitä eivät tunne, ja sillä, minkä he luonnostaan, järjettömien eläinten tavoin tuntevat, he saattavat itsensä turmioon. [2. Piet. 2:12]

Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Harhaoppiset hellarit herjaavat ja rienaavat työkseen pyhiä asioita, joita he eivät ymmärrä ollenkaan. (=Kaste ja Pyhä Ehtoollinen)

Juud. 1:10

Mutta nämä ihmiset herjaavat sitä, mitä eivät tunne, ja sillä, minkä he luonnostaan, järjettömien eläinten tavoin tuntevat, he saattavat itsensä turmioon. [2. Piet. 2:12]

Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

Sinä et ymmärrä Raamattua ollenkaan etkä noitakaan jakeita tai niiden oikeita merkityksiä. Vääristellä ja valehdella sinä kyllä osaat.l

• Anonyymi

Helluntailaisuus on helluntailaisuuden henkivalta, jota ohjaa valheen henki.

Henkivalta ei tarvitse mitään kristinoppia, vaan erilaisia valheellisia väitteitä, joihin ne uudestikasteet ja kaatamiset perustuu.

hilluvat vaain villitsevien henkien tahdissa ja kaatavat tämän maailman heikoilla alkeisvoimilla ihmisä selälleen lattialle

• Anonyymi

Katolinen kirkko erityisesti on ominut syntien anteeksiantamisen itselleen ja sillä tavalla se on saanut vipuvarren, jonka avulla se pelottelee tietämättömiä ja taikauskoisia ihmisiä uhkaamalla jättää synnit anteeksiantamatta.

Tosiasiassa tuolla murhaajakirkolla ei ole mitään valtaa anteeksi syntejä kenellekään. Jeesuksella on valta antaa syntejä anteeksi maan päällä.

• Anonyymi

Espanjaksi
      que vino por agua y sangre: VIINI ja VESI ja VERI,
      JOISSA JEESUS TULEE IHMISTÄ KOSKETTAMAAN JA PELASTAMAAN SANANSA LUPAUKSEN MUKAISESTI

• Anonyymi

Oletko kännissä vai, mistä viinistä puhut? Viini ei ole yhteys Jumalaa, vaan irstatauteen. Raamattu varoittaa: "ei paljon viinin nauttijoita...Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno".

• Anonyymi

Helluntaina ihmiset puhuivat kuulijoille oikeilla vierailla kielillä.

Parhami uskotteli raamattukouluunsa tuleville mustille slummien miehille, että he oppisivat puhumaan samalla tavalla kuin apostolit tekivät helluntaina, siitä hän keksi perustamalleen lahkolle nimen "helluntailaisuus"

Mustille slummien miehille selvisi kuitenkin hyvin pian, että Parhamin lupaukset eivät pitäneet paikkaansa, eikä kukaan heistä oppinut puhumaan vierailla kielillä. Kouluja käymättömiä slummien asukkaita ja luulivat että kielitaito antaa heille paremman tulevaisuuden.
      He kaikki erosivat lopullisesti Pentecostalismista.

• Anonyymi

Parham oli kulkenut niissä katolisten pedofiilipappien kokouksissa ja saanut oppinsa sieltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parham oli kulkenut niissä katolisten pedofiilipappien kokouksissa ja saanut oppinsa sieltä.

Ai, Parham on siis oppi-isäsi!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulla ei järki toimi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Järkensä ovat tällä palstalla luterilaiset menettäneet, kun he ovat hävinneet kaikki väittelyt ja heille on selvinnyt, että he ovat pelkkiä pakanoita, pakanallisen seurakunnan jäseniä ja juutalaisella kasteella kastettuja. Eihän se ole mikään ihmekään, että järki menee. Totuuden käsittäminen on lähes mahdotonta tuollaisille luterilaiseen propagandaan uskoneille. Heille on jäänyt enää valehtelemisen, kieroilemisen ja ilveilyn kenot ylläpitää "uskoaan".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulla ei järki toimi.

Sitä, mitä sydämessäsi on, siitä puhut, sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

• Anonyymi

Jumala ainoastaan voi antaa synnit anteeksi. Kaste tai ehtoollinen ei anna syntejä anteeksi.

• Anonyymi

Kristilinen, kaste ja ehtoollinen, on Jeesuksen itsensä antamat käskyt, ja ne on sitten
        vähäpätöisempiäkö,
        kuin ne, OMAT teot, tai OMA ratkaisu . . .

• Anonyymi

Valehtelet, Kyllä Jeesus voi antaa synnit anteeksi kasteessa ja ehtoollisessa, jossa Jeesuksen veren osallisuus on mukana.

• Anonyymi

Aloittaja on väärässä ja soveltaa Raamattua väärin. UT:n mukaan kukaan ei voi Jeesukseen kaskekäskyn antamisen jälkeen saada syntejään anteeksi ilman uskovien upotuskastetta.

• Anonyymi

Et ole koskaan tehnyt parannusta, etkä ole kääntynyt Jumalan puoleen. Syntisi ja pahuutesi ja kaikki vääryytesi ovat koko maailman nähtävillä.

• Anonyymi

Paavali ennen kastetta vedessä jo uskossa ja täyttynyt Pyhällä Hengellä.
        Sana todistaa sinun valhettelijaksi: Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut-Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit-että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä".
        Jumala ei lähetänyt Ananiasta kastamaan Paavalia tai valuttamaan vettä Paavali päähän.
        Ananiaksen Paavalin luona käynnillä ja käsien päälle laitolla oli kaksi tarkoitusta: näön saaminen ja Pyhän Hengen täytetys. Kummatkin toteutuivat Ananiaksen laskiessa kätensä Paavali päälle.

• Anonyymi

Höpö, höpö, sinut on sokaistu katolilais/luterilaisella propagandalla.

• Anonyymi

Fundamentalismi on vaarallista ihmisille. Fanaattinen usko on historiassa johtanut jopa sotiin.

• Anonyymi

Hurmahenkiset karismaatikot kuten David Korasin ja Manson ovat varoittavia esimerkkejä mihin pelkistä henki-ilmiöistä kiinnostuneet uskonlahkot ihmisen johtavat, ensin järki sumenee ja jalat irtoaa maasta ja ollaan jo siellä kolmannessa taivaassa ja puhutaan vain sekavia sanoja niiden loistavapukuisten henkiolentojen kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hurmahenkiset karismaatikot kuten David Korasin ja Manson ovat varoittavia esimerkkejä mihin pelkistä henki-ilmiöistä kiinnostuneet uskonlahkot ihmisen johtavat, ensin järki sumenee ja jalat irtoaa maasta ja ollaan jo siellä kolmannessa taivaassa ja puhutaan vain sekavia sanoja niiden loistavapukuisten henkiolentojen kanssa.

Nuoria pitäisi varoittaa Suomeenkin 100- vuotta sitten Amerikasta tulleista harhaoppisista uskonlahkoista. Kaikki ei ole kultaa, mikä kiiltää.

• Ilman kastetta ei ole pyhää henkeäkään. Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.Apt.2:38

• Anonyymi

Et ole uskossa Jeesukseen eikä sinulla ole Pyhää Henkeä. Olet ääriäsi myöten täynnä tämän maailman ruhtinaan henkeä ja täynnänsä pimeyttä. Et voi kieltää näitä totuuksia itsestäsi.

• Anonyymi

Charles Fox Parham on helluntailaisuuden oppi-isä ja sen lahkon perustaja ja organisoija.

Oli täysin kouluttamaton maallikko, vapaamuurari ja KuKluxKlaanin jäsen. Käytti lapsia hyväkseen ja sai syytteen sodomiasta.

Keksi perustamansa uskonlahkon nimen: helluntailaisuus

Perusti oman raamattukoulun (ei kovin korkeatasoinen) jossa ainoa oppiaine oli "kielilläpuhuminen". Lupasi oppilailleen täydellisen vieraiden kielten taidon olematta pävääkään oikean koulun penkillä.

• Anonyymi

Homokakara Parham on oppi isäsi. Mutta noloa vain; pystyt tosin kiimaan, mutta ei ole koskaan puhut kielillä. Solkkaat vain suomea.

• Anonyymi

Uudestaan: Et ole uskossa Jeesukseen eikä sinulla ole Pyhää Henkeä. Olet ääriäsi myöten täynnä tämän maailman ruhtinaan henkeä ja täynnänsä pimeyttä. Et voi kieltää näitä totuuksia itsestäsi.

• Anonyymi

Kunnia Herralle
      Sananl. 3: 27

• Anonyymi

Parham-parka erehtyi ekumenian hengessä menemään katoliseen pedofiilipiispan kokoukseen ja sai sieltä tartunnan. Varokaa uskovaiset niitä ekumeenisia kokouksia!

• Anonyymi

Hellarin selitys.

• Anonyymi

Helluntailaisten harhaopin mukaan lapsi on täysin synnitön, ei tarvi uskoa, ei Pyhää Henkeä, ei kastetta, ei uudestisyntymistä vedestä ja Hengestä, ei yhtään mitään sellaista, josta Raamattu sanoo kaikilla taivaaseen menijöillä olevan.

Eihän sellainen harhaoppinen uskonlahko voi olla mikään kristitty uskonsuuntaus.

• Anonyymi

Kerropa meille, mitä Raamattu sanoo kaikilla taivaaseen menijöillä olevan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerropa meille, mitä Raamattu sanoo kaikilla taivaaseen menijöillä olevan?

Jos Raamattu on totuus niin avaruusalus.

• Anonyymi

Nokian kristitty kirkkoherrakin teki pahan virheen kun alkoi veljeillä Amerikasta tulleiden harhaoppisten sodomiahengen saaneiden saarnamiesten kanssa.
      (= ekumeniaa ei pidä tehdä uudestikastajien kanssa missään muodossa) harhaoppisia lahkolaisia pitää karttaa eikä kutsua tervetulleiksi kristilliseen kirkkoon.

Sodomiahenkisistä kaatajista kun loikkasi heti se sodomian henki mieheen ja menetti papin virkansa ja tuli naurun alaiseksi.

Kristittyjen kirkkojen ei kannata päästää sodomiahenkisiä harhaoppisia lahkolaisia kirkkoon sisälle ollenkaan pitämään niitä show-esityksiään.

• Anonyymi

harhaopit:

"tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta, valheen kaikella voimalla ja tunnusteoila
        ja ihmeillä, ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niile, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden
        etteivät ottaneet vastaan rakkautta, totuuteen, voidakseen pelastua"
        2 Tess: 2: 9-10

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

harhaopit:

"tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta, valheen kaikella voimalla ja tunnusteoila
        ja ihmeillä, ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niile, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden
        etteivät ottaneet vastaan rakkautta, totuuteen, voidakseen pelastua"
        2 Tess: 2: 9-10

100-vuotta sitten ilmestyneitä helluntailaisia ja muita vastaavia on pidetty koko ajan harhaoppisina lahkolaisina kaikissa kristityissä maissa.
        2.Tess:2:9-10

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

100-vuotta sitten ilmestyneitä helluntailaisia ja muita vastaavia on pidetty koko ajan harhaoppisina lahkolaisina kaikissa kristityissä maissa.
        2.Tess:2:9-10

Jostain rs.ta spekulointi onkin sen viimeisiä konnankoukkuja😂🤣😅

• Anonyymi

Niin voi. Ei muuta kun tuumasta toimeen.

Vapahtaja olet sinä. Skippaat vain koko turhan käsitteen, jumalineen ja raamattuineen historian tunkiolle.

• Anonyymi

• Anonyymi

Onko noin pimeitä kasteenpalvojia vielä olemassa???
        Pietari ei varmaan tiennyt tuosta kasteen palvonnasta, kun julisti:
        Ap 10
        "Ap.t. 10:43 - Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta.' ..."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ap 10
        "Ap.t. 10:43 - Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta.' ..."

Sinä olet ainoa kasteenpalvoja kun erotat Kristuksen kasteesta. Tuollainen on täysin epäraamatullista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ap 10

"Onko noin pimeitä kasteenpalvojia vielä olemassa??"

Vain sinä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ap 10

Ei pelkkä uskominen ja totena pitäminen tai huutaminen eikä ihmisen omat parannuksen teot vielä mitään syntejä pois pese. Kyllä syntien pesemiseen pois tarvitaan kristillsen kasteen armoa.

Murhamies Saulus Tarsolaiselle sanottiin: Anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.

Jaak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

Vain Jumalan pelastusteot voi ihmisen synnit pestä ja poistaa lopullisesti.

Kaste ja ehtoollinen on niitä paikkoja ja Jumalan pelastustekoja, jossa Jumala pesee synnit pois juurinensa, sekä ikisynnin turmelus että ihmisen omat tekemät synnit pestään pois Kristittyen kasteessa ja ehtoollisessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei pelkkä uskominen ja totena pitäminen tai huutaminen eikä ihmisen omat parannuksen teot vielä mitään syntejä pois pese. Kyllä syntien pesemiseen pois tarvitaan kristillsen kasteen armoa.

Murhamies Saulus Tarsolaiselle sanottiin: Anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.

Jaak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

Vain Jumalan pelastusteot voi ihmisen synnit pestä ja poistaa lopullisesti.

Kaste ja ehtoollinen on niitä paikkoja ja Jumalan pelastustekoja, jossa Jumala pesee synnit pois juurinensa, sekä ikisynnin turmelus että ihmisen omat tekemät synnit pestään pois Kristittyen kasteessa ja ehtoollisessa.

Eihän kellään ihmisellä ole valtaa antaa esim. murhaa anteeksi.

Raamattu sanookin, että yhdessäkään murhaajassa ei ole ikuista elämää.

Murhamies Saulus tarsolainenkin kolmen vuoden apostolin tehtävän jälkeen heitettiin saatanalle, koska tällä oli kiinnitys murhamiehiin ja hänestä tuli väkevän eksytyksen yksi merkkihenkilö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ap 10

Kyllä nuo kaikki Apt.2 mainitut miehet ja heidän lapsensa saivat syntinsä anteeksi kristillisessä kasteessa.
        Ei pelkkä uskominen, huutaminen,omat parannusteot, mielenmuutos, ei ne vielä niiden ihmisten syntejä pois pessyt. Syntien pois pesemin tapahtui kristillisessä kasteessa eli uudestisyntymisen pesossa, jossa Kristuksen veri oli mukana.
        Vai ettekö tiedä, että meidät kaikki Kristukseen rumiiseen kasteessa liitetyt on liitetty hänen kuolemansa ja pelastusveren yhteyteen. Kastettu on Kristuksen verensuojassa.
        Vrt.VT:n verensively vihan enkelille mennä niiden perhekuntien ohi, joiden talojen ovenpieleen oli tehty verensively (=nyk.kaste)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Murhamies Saulus tarsolainenkin kolmen vuoden apostolin tehtävän jälkeen heitettiin saatanalle, koska tällä oli kiinnitys murhamiehiin ja hänestä tuli väkevän eksytyksen yksi merkkihenkilö.

Paavalin Korintossa saama Saatanan demonihenki pisti miehen valehtelemaan eikä mies pitänyt sitä edes kovin pahana syntinä.

Room. 3:7 Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Paavali rukoili ja maanitteli, että tuo paha henki olisi poistunut hänestä ja Jumalan henki oli tullut takaisin ja asetuttuisi häneen asumaan, mutta niihin pyyntöihin ei suostuttu.

Molemmille Sauleille kävi samalla tavalla.

1. Sam. 16:14

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

Sentähden pelkästään Paavalin kirjeisiin ei pidä autuuttaa perustaa, vaan kannattaa tutkia ja lukea itsensä Jeesuksen sanomisia ja tekoja.
        Jeesus on paras esikuva kaikissa uskonasioissa. Ei mikään keskenään riitelevä alkuseurakunta, joka hajosi omaan mahdottomuuteensa melko pian sen perustamisen jälken kun antikristukset sitä alkoivat johtaa.
        Vain Johannes säilytti oikean ylösnousemususkon, siksi alkuseurakunta karkotti hänet pois Patmos nimiselle saarelle vankeuteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mooseslapsi pelastui veden kantamana kaislakorissa (kasteen esikuva)

Enkeli oli valmis tappamaan Mooseksen, ellei tämä ympärileikkaa ja liitä poikaansa Jumalan kansan jäseneksi. Vaimo Sippora oli viisaampi ja totteli Jumalan käskyä.

Saatana tavoitteli Mooseksenkin ruumista itselleen, koska Mooses oli tappanut egyptiläisen miehen.

Ylienkeli ei ottanut asiaan kantaa, vaan jätti päätöksenteon asiassa Jumalalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mooseslapsi pelastui veden kantamana kaislakorissa (kasteen esikuva)

Enkeli oli valmis tappamaan Mooseksen, ellei tämä ympärileikkaa ja liitä poikaansa Jumalan kansan jäseneksi. Vaimo Sippora oli viisaampi ja totteli Jumalan käskyä.

Saatana tavoitteli Mooseksenkin ruumista itselleen, koska Mooses oli tappanut egyptiläisen miehen.

Ylienkeli ei ottanut asiaan kantaa, vaan jätti päätöksenteon asiassa Jumalalle.

Mooses löi kaksi kertaa Kristusvuorta veden saamiseksi, vaikka vuorelta piti vain pyytää vettä. Tuo vuori oli Kristuskallio. Sen vuoksi Mooses ei päässyt luvattuun maahan.

Kaksi kertaa on paha asia. Lahkolaisten toinen paha kaste on paha asia.

• Anonyymi

Kristillinen kaste on täysin eri asia kuin lahkolaisten uudestikaste lahkoon.

Kristillinen kaste on liittämistä Kristsen kuoleman, veren ja ylösnousemuksen osallisuuteen.
      Vain kasteessa ihminen liitetään Kristuksen ylösnousemusruumiin jäseneksi.
      Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
      Vain kritillisessä kasteessa ihminen uudestisyntyy vedestä ja Hengestä.
      "Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

Helluntailaisten uskon mukaan heidän kasteensa on pelkkää vettä ihmisen oma teko.

Jeesus vastaa heille: Tapahtukoon teille uskonne mukaan"

• Anonyymi

Nämä hurmahenget ovat kastettu pelkällä vesikasteella hurmoslahkonsa jäseniksi.
        Oikeaa Pyhää Henkeä sellaiseen hurmoskasteeseen ei siihen lahkoon liity missään vaiheessa.
        Totuus kasteen oikeasta merkityksestä selviää heille liian myöhään, ja heitä on paljon=monet
        Mt.7
        22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
        23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikeaa Pyhää Henkeä sellaiseen hurmoskasteeseen ei siihen lahkoon liity missään vaiheessa.
        Totuus kasteen oikeasta merkityksestä selviää heille liian myöhään, ja heitä on paljon=monet
        Mt.7
        22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
        23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!

Sinulla ei ole Jumalan henkeä. Ainoa, mitä teet päivästä päivää, on valehtelu ja Jeesuksen omien vainoaminen. Et voi kieltää näitäkään totuuksia itsestäsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mt.7

Kakara, väität Jeesuksen kuolevan ja haudattavan ja nousevan kuolleista joka ikinen kerta kun joku maailman kouluista papin arvon saanut liruttelee vettä vauva päähän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mt.7

Kirjoitat aivan samoin kuin muutkin uskosta osattomat Jumalan pilkkaajat. Mutta toiset pilkkasivat heitä ja sanoivat: "He ovat täynnä makeata viiniä".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitat aivan samoin kuin muutkin uskosta osattomat Jumalan pilkkaajat. Mutta toiset pilkkasivat heitä ja sanoivat: "He ovat täynnä makeata viiniä".

ei nää kristillisen kasteen, pilkkaajat, kuitenkaan esitä mitään raamatunlausetta, perustalleen . . .
        pari jaetta "apostolien teoista niillä on kokonaiseen ketjuun, yleensä koskaan, ja . . . niistäkin jätetään, perhekunnat pois . . .

että siis sillä tiedolla, kun Jumala on antanut kokonaisen raamatun, jossa kaste löytyy esikuvana, niinkuin Paavalikin opetti "omiaan", eihän Paavalilla muita kirjoituksia ollut siihen aikaan, kuin, Vanhan liiton kirjoitukset.

• Anonyymi

Mooses löi kaksi kertaa Kristuskalliota veden saamiseksi, vaikka vuorelta piti vain pyytää vettä. Tuo vuori oli Kristuskallio. Sen vuoksi Mooses ei päässyt luvattuun maahan.

Kaksi kertaa on paha asia. Lahkolaisten toinen paha kaste on paha asia.

• Anonyymi

Mitenkä on käskyn laita, joka käskee pyhittämään hänen nimensä ja kieltää lausumasta sitä turhaan. Mikä on raamatun jumala? Vastaus löytyy vanhoista raamatuista: Minä olen JEHOVA jumala, ja se nimi minut muista jumalista erottaa.

• Anonyymi

Sinun turvasi on kraanavesi ja mehu.

• Anonyymi

Kakara, väität Jeesuksen kuolevan ja haudattavan ja nousevan kuolleista joka ikinen kerta kun joku maailman kouluista papin arvon saanut liruttelee vettä vauva päähän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2. Piet. 2:12

Nuo ihmiset herjaavat sellaista, mitä eivät tunne. Siinä he ovat kuin järjettömät eläimet, jotka luonto on tarkoittanut pyydystettäviksi ja tapettaviksi, ja eläinten lailla he myös tuhoutuvat, [Juud. 1:10]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2. Piet. 2:12

Nuo ihmiset herjaavat sellaista, mitä eivät tunne. Siinä he ovat kuin järjettömät eläimet, jotka luonto on tarkoittanut pyydystettäviksi ja tapettaviksi, ja eläinten lailla he myös tuhoutuvat, [Juud. 1:10]

1. Joh. 2:12

Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1. Joh. 2:12

Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.

Jeesuksen jalo nimi ei kuitenkaan kelpaa antikristillisissä kirkoissa, kuten katolisessa tai luterilaisessa kirkossa, lausuttavaksi kasteen yhteysessä.

• Anonyymi

2 (8:3) Lasten ja imeväisten suusta sinä perustit voiman vastustajaisi tähden, että kukistaisit vihollisen ja kostonhimoisen.

2 Nuorten lasten ja imeväisten suusta perustit sinä voiman, vihollistes tähden, ettäs vihollisen ja kostajan murentaisit.

• Anonyymi

Matt. 21:16

ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nämä sanovat?" Niin Jeesus sanoi heille: "Kuulen; ettekö ole koskaan lukeneet: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen'?"

• Anonyymi

suomalaiset ei pääsääntöisesti ymmärrä yhtään mitään mistään Raamattuun liittyvästä asiasta.

muutama on kirkossa aidosti Hengestä syntyneitä, pelkkä jäsenyys ei merkkaa mitään, pari kertaa kirkossa elämän aikana siinä se on kokonainen uskomisen tunnustus.

siitä mitä yleensä harrastetaan en viitsi edes mainita, mitään hengellistä siihen ei liity.
      sen näkee kun avaa sama minkä median sama missä tuotetun.

• Anonyymi

Eksyttäjät, nuo hurmahenkiset harhaoppiset lahkolaiset vähättelvät oikeita hiljaisia ja nöyriä uskovaisia nimittelemällä heitä "uskonnollisiksi" ja vihjaavat heille, että heidän lahkokellareissaan olisi tarjolla sitä väkevämpää kaatovoimaa , kun tulette sinne te tapauskovaiset. Kolme kertaa kirkastettua ja kaksi kerta kastettua spritus fortusta, niin kyllä varmasti jalat menee alta kun sitä siemaisee sisälleen.

Jeesus on paras esikuva oikeasta uskosta. Jeesus ei ollut mikään helluntailainen, eikä hän käynyt missään lahkokellareissa kaatuilemassa, vaan pysyi siinä uskossa ja uskonnossa johon hänet oli lapsena ympärileikkauksessa 8 pv. ikäisenä liitetty (nyk.kaste lapselle)

Luuk. 4:16

Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan

Matt. 11:29

Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.

Ps.8:2

Nuorten lasten ja imeväisten suusta perustit sinä voiman, vihollistes tähden, ettäs vihollisen ja kostajan murentaisit.

• Anonyymi

Eipä kelpaa Jeesuksen jalo nimi kuitenkaan antikristillisissä kirkoissa, kuten katolisessa tai luterilaisessa kirkossa, lausuttavaksi kasteen yhteysessä.

• Anonyymi

Onneksi on niin, jotta Kristuksen pyhä nimi ei tulisi häväistyksi tuon pakanallisen vauvakasteseremonian yhteydessä.

• Anonyymi

Jeesuksen nimi kelpaa mutta nuo antikristilliset uudestikasteseremoniat eivät häntä hyväksy

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen nimi kelpaa mutta nuo antikristilliset uudestikasteseremoniat eivät häntä hyväksy

Sinä valehtelet röyhkeästi, kaikki tietävät, että luterilainen ja katolinen kirkko ei käytä Jeesuksen nimeä vauvakasteessa.

• Anonyymi

Lapsena saatua pyhää kastetta eikä lapsuuden uskoa ei pidä myöhemmin vaihtaa mihinkään amerikanuskoihin. Pidä kiinni ensimmäisestä rakkaudesta ja esikoisoikeudestasi. Pidä mitä sinulla on ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.

Varo eksyttäjiä ja hurmosta tarjoavia uskon kauppamiehiä ja naisia.

13 Kelvottomat ihmiset ja petkuttajat menevät pahuudessa yhä pitemmälle, eksyttäen muita ja eksyen itse.
      14 Pidä sinä kiinni siitä, minkä olet oppinut. Sinähän olet siitä varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut. [2. Tim. 2:2]
      15 Olet myös jo lapsesta asti tuntenut pyhät kirjoitukset, jotka voivat antaa sinulle viisautta, niin että pelastut uskomalla Kristukseen Jeesukseen.

• Anonyymi

• Anonyymi

Seitsemännen päivän todistajat ja muut lutterin kirkon porton tyttäret ja katoliset ovat ne, joista on kirjoitettuna: Kelvottomat ihmiset ja petkuttajat menevät pahuudessa yhä pitemmälle, eksyttäen muita ja eksyen itse.

• Anonyymi

Ylivainiokin muistiinpanoissaan katui kun luopui kasteen armosta ja lähti helluntailaiseksi.

Ihmetteli kovasti, mikä kumman henki heitä oikein viskoo maahan kun se sama voima ei pysty ketään oikeasti parantamaan yhtään mistää.

Totuus paljastui kun oikea lääkäri tutki 1403 helluntailaisten ihmeparanemiseksi väittämää tapausta eikä löytänyt niistä yhtään ihmeparanemista.

• Anonyymi

Missään kohtaa Raamattua ei puhuta kasteen armosta.
        Missään kohtaa Raamattua ei puhut pyhästä kasteesta.
        Missään kohtaa Raamattua ei kutsuta veden valuttamista kasteeksi.

• Anonyymi

Parham fani: ole uskossa Jeesukseen eikä sinulla ole Pyhää Henkeä. Olet ääriäsi myöten täynnä tämän maailman ruhtinaan henkeä ja täynnänsä pimeyttä. Et voi kieltää näitä totuuksia itsestäsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missään kohtaa Raamattua ei puhuta kasteen armosta.
        Missään kohtaa Raamattua ei puhut pyhästä kasteesta.
        Missään kohtaa Raamattua ei kutsuta veden valuttamista kasteeksi.

Noinko pervoparhai on teille uskotellut?

• Anonyymi

Tuon lääk.tri Matti Miettisen lisäksi kaksi helluntailaista Hirsilä ja Maanselkä tekivät samanlaisen tutkimuksen ihmeparanemisesta helluntailaisten keskuudessa.

Senkin tutkimuksen lopputulos oli ihan samanlainen: ei yhtään todellista ihmeparanemistä löytynyt.

googlaa: ihmeitä ilman määrää, lue ja ota itse asioista selvää

https://docplayer.fi/49789041-Herra-tekee-ihmeita-ilman-maaraa.html

• Anonyymi

Kumma henki ja pakkomielle tosiaan riivaa sinua. Ajatuksesi ovat täynnä Parhamia homoilua ja hurmahenkiä.

• Anonyymi

Vai onko hellareilta vapaa netin käyttö kielletty?

• Anonyymi

Entä televisio?

• Anonyymi

Raamattu varoittaa monessa kohtaa ja monessa kohtaa jälkikäteen ilmestyvistä anabaptistisista uskonlahkoista, joiden perustajat on todettu olevan täysin pahan vallassa olleita ihmisiä, pahoja miehiä Amerikassa.
      Heihin liittyminen heidän suunnittelemissa rituaaleissa on todella paha virhe ja synti.

• Anonyymi

Lustetta eli harhaoppejaan kylvävät anabaptistiset uskonalahkot kootaan nippuihin ja temmataan ensin pois.

Ei siis kannata pyrkiä ensimmäiseen tempaukseen mukaan uskonlahkolaisten kanssa.

• Anonyymi

Kerro meille tarkka paikka Raamatusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lustetta eli harhaoppejaan kylvävät anabaptistiset uskonalahkot kootaan nippuihin ja temmataan ensin pois.

Ei siis kannata pyrkiä ensimmäiseen tempaukseen mukaan uskonlahkolaisten kanssa.

Hah,hah, onpa hauska tulkinta.

• Anonyymi

>>>>>Raamattu varoittaa .... jälkikäteen ilmestyvistä<<<<<

Katolinen kirkkokin ilmestyi vasta 600 vuotta apostolisen seurakunnan jälkeen.

• Anonyymi

Avunhuudot, omat parannuksen teot, mielenmuutokset, uskominen ja totenapito ei vielä liitä ihmistä Kristuksen ruumiin jäseneksi, mikä tapahtuu vai ja ainostaan Raamatun mukaan kristillsisessä kasteessa, jossa ihmisestä tulee Kristuksen ruumiin jäsen. Kristuksen ruumiis pääseen Jumalan ylösnousemukseen ja valtakuntaan. Nyt ei ole mitään kadotustuomiota niillä, jotka Kristuksen ruumiissa ovat. Kristillisessä kasteessa ihminen kastetaan Jeesuksen kärsimyksen, kidutuksen, kuoleman ja veren osallisuuteen .
      Jeesus ilmaisi asian näin sanoen opetuslapsilleen, kun hekin tulevat kristuksen kasteella kastettaviksi aikanaan . He sanoivat hänelle: "Voimme". Niin Jeesus sanoi heille: "Sen maljan, jonka minä juon, te tosin juotte, ja sillä kasteella, jolla minut kastetaan, kastetaan teidätkin; Kristuksen kärsimys ja veren vuodatus on kristillisen kasteen hengellinen sisältö ja armolahja Kristukseen kastetulle syntiselle ihmiselle.

• Anonyymi

Perisynnin kirous ja ihminen herätetään siitä synnin ikiunesta vain ja ainoastaa kasteessa, jossa ihminen herätetään siitä tilasta, johon syntiinlankeemus vei kaikki ihmiset maan päällä.
        Kun ihmisestä kasteessa poistetaan perisynnin kirous, niin ihminen uudestisyntyy ja alkaa elämää uudestisytyneenä Kristuksen ruuniin elävänä jäsenenä.

Tekosynnit voi saada anteeksi kun tunnustaa synnin Jumalalle ja aidosti katuu sitä.

En ole lukenut, yhtään helluntailaisten viestiä, jossa he katuisivat edes tekosyntejään.

Puhumattakaan, että he myöntäisivät ja pyytäisivät anteeksi uskonlahkonsa perustajan hirveitä syntijen kun sellaine mies hyväksikäytti seksuaalisesti lapsia ja nuoria seurakunnan poikia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perisynnin kirous ja ihminen herätetään siitä synnin ikiunesta vain ja ainoastaa kasteessa, jossa ihminen herätetään siitä tilasta, johon syntiinlankeemus vei kaikki ihmiset maan päällä.
        Kun ihmisestä kasteessa poistetaan perisynnin kirous, niin ihminen uudestisyntyy ja alkaa elämää uudestisytyneenä Kristuksen ruuniin elävänä jäsenenä.

Tekosynnit voi saada anteeksi kun tunnustaa synnin Jumalalle ja aidosti katuu sitä.

En ole lukenut, yhtään helluntailaisten viestiä, jossa he katuisivat edes tekosyntejään.

Puhumattakaan, että he myöntäisivät ja pyytäisivät anteeksi uskonlahkonsa perustajan hirveitä syntijen kun sellaine mies hyväksikäytti seksuaalisesti lapsia ja nuoria seurakunnan poikia.

Stilisoitu versio
        Perisynnin kirous ja ihminen herätetään siitä synnin ikiunesta vain ja ainoastaan kasteessa, jossa ihminen herätetään siitä tilasta, johon syntiinlankeemus vei kaikki ihmiset maan päällä.
        Kun ihmisestä kasteessa poistetaan perisynnin kirous, niin ihminen uudestisyntyy ja alkaa elämää uudestisytyneenä Kristuksen ruumiin elävänä jäsenenä.
        Kasteessa luodaan uusi ihminen Jumalan sanan voimasta vedestä ja Hengestä.
        Se ei tietenkään takaa, etteikö ihminen tekisi syntiä vielä uudestisyntmisen jälkeenkin.
        Mutta se ei tee Jumalan kasteessa tekemää luomistekoa tyhjäksi. Kaste on ikuinen ja aina voimassa ajan rajan taakse asti.
        Ihminen voi menettää uskonsa, mutta ei koskaan kristillistä kastetta.

Puhumattakaan, että he myöntäisivät ja pyytäisivät anteeksi uskonlahkonsa perustajan Charales Fox Parhamin hirveitä syntejä kun sellainen paha mies hyväksikäytti seksuaalisesti lapsia ja nuoria seurakunnan poikia parittelemalla heidän kanssaan hurmoksen saadakseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Stilisoitu versio
        Perisynnin kirous ja ihminen herätetään siitä synnin ikiunesta vain ja ainoastaan kasteessa, jossa ihminen herätetään siitä tilasta, johon syntiinlankeemus vei kaikki ihmiset maan päällä.
        Kun ihmisestä kasteessa poistetaan perisynnin kirous, niin ihminen uudestisyntyy ja alkaa elämää uudestisytyneenä Kristuksen ruumiin elävänä jäsenenä.
        Kasteessa luodaan uusi ihminen Jumalan sanan voimasta vedestä ja Hengestä.
        Se ei tietenkään takaa, etteikö ihminen tekisi syntiä vielä uudestisyntmisen jälkeenkin.
        Mutta se ei tee Jumalan kasteessa tekemää luomistekoa tyhjäksi. Kaste on ikuinen ja aina voimassa ajan rajan taakse asti.
        Ihminen voi menettää uskonsa, mutta ei koskaan kristillistä kastetta.

Puhumattakaan, että he myöntäisivät ja pyytäisivät anteeksi uskonlahkonsa perustajan Charales Fox Parhamin hirveitä syntejä kun sellainen paha mies hyväksikäytti seksuaalisesti lapsia ja nuoria seurakunnan poikia parittelemalla heidän kanssaan hurmoksen saadakseen.

mitä roskaa oikein suollat.... men ehyvä ihminen makuulle ja ot a vaikka disperiini taikka bebantteenia jos alkaa huimata.

• Anonyymi

Oletkohan täysijärkinen: "Avunhuudot, omat parannuksen teot, mielenmuutokset, uskominen ja totenapito ei vielä liitä ihmistä Kristuksen ruumiin jäseneksi, "????

Mutta vesikö sen tekee?

• Anonyymi

Varokaa uskovaiset niitä ekumeenisia kokouksia!Parham-parka erehtyi ekumenian hengessä menemään katoliseen pedofiilipiispan kokoukseen ja sai sieltä tartunnan.

• Anonyymi

Charles Fox Parhamin sielunveljiä oli toisten amerikkalisten uskonlahkojen johtajat:

Charles Russell (jehovantodistaminen)
        Joseph Smith (mormonintodistaminen)
        Ellen G. White (adventismintodistamien)

Parhamilla ei ollut mitään yhteyksia Kristittyjen kirkkokuntien edustajiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Charles Fox Parhamin sielunveljiä oli toisten amerikkalisten uskonlahkojen johtajat:

Parham oli täysin maallikko, rasisti ja kuului KuKluxKlaannin ja oli vapaamuurareiden jäsen.

Liikkui huppu päässä yöllä tekojansa tekemässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katolinen kirkko ei olekaan mikään kristillinen kirkkokunta. Murhaajakirkko, joka teeskentelee olevansa kristitty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parham oli täysin maallikko, rasisti ja kuului KuKluxKlaannin ja oli vapaamuurareiden jäsen.

Liikkui huppu päässä yöllä tekojansa tekemässä.

Oletko jotenkin koukussa tuoho parhamiin vai peräti rakastunut häneen , kun postaat jatkuvasti noita typeriä kommentteja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko jotenkin koukussa tuoho parhamiin vai peräti rakastunut häneen , kun postaat jatkuvasti noita typeriä kommentteja?

Vähän niinkuin sinä lutheriin

• Anonyymi

joo ei syntejä varten tarvitse leipomoon mennä eikä viinakauppaankaan !

tavalliset kuusvuotiaat jo tämän tajuaa.

• Anonyymi

Nokian kirkkoherra erehtyi siihen ekumeniaan vapaiden suuntien kanssa ja heti mieheen karkasi se parhamin henki kiinni ja pappi menetti virkansa ja joutui naurunalaiseksi.

• Anonyymi

Mitä enemmän antaa sitä "vapaaehtoista uhrilahjaa" euroina niin synnnit saa silläkin tavalla anteeksi. Iloista antajaa Jumala rakastaa.

• Anonyymi

Kun saarnamies kysyy kuka haluaa syntinsä anteeksi, niin käsi vaan ylös ja niin se tapahtuu.
      Sitten ne teeskennellen voivottelee "voinko minäkin näin syntinen saada syntini anteeksi"...kyllä sinä saat kaikki syntisi anteeksi ja asia on sillä selvä.

Viikonpäästä sama näytelmä jatkuu...

• Anonyymi

• Anonyymi

Täh:
        "Ap.t 22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'"

Miksihän vauvat viivyttelevät?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täh:
        "Ap.t 22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'"

Täh: "minsihän vauvat viivyttelevät"???

Puhuttiinko tuossa vauvoille

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täh:

typerää: hellarit kopioivat kohdat, jossa selväti puhutaan aikuisista ihmisistä ja sitten he kysyvät voitonriemuisasti, puhutaanko tuossa lapsista?

• Anonyymi

Se on jännä miten henkilö voi vaikka murhata, ja pelkkä rukoilu Jumalalta antaa sen synnin anteeksi. Ei edes tarvitse potea omantunnon tuskaa ja pyytää anteeksi murhatun omaisilta, vaan pelkkä Jumala riittää.

Sitten tämä murhaaja saa liittyä muiden kaltaistensa seuraa juhlimaan taivaspaikkaansa ja syyttelemään muita, jotka elävät kunnollista elämää uskonnottomina kuinka pahoja ne ovat.

• Anonyymi

Raamatun mukaan yhdessäkään murhaajassa ei ole iankaikkista elämää.

Jumala heitti Paavalinkin Saatanalle antamalla tälle Saatanan enkelin Korintossa ja Paavali alkoi valehtelemaan, eikä pitänyt sitä enää kovin pahana syntinä ollenkaan.

Room. 3:7

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala heitti Paavalinkin Saatanalle antamalla tälle Saatanan enkelin Korintossa ja Paavali alkoi valehtelemaan, eikä pitänyt sitä enää kovin pahana syntinä ollenkaan.

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.

älä nyt viitsi enempää kertoa omaa sokeuttasi koko mailmalle, äläkä selitä raamattua kuin et siitä mitään ymmärrä, mene mustikkaan, ne on yhtä mustia kuin mielesikin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä se Paavalin Korintossa saama uusi henkiopas mikään pikkupiru ollutkaan, vaan oikein Saatanan lähin apulainen: "The Messenger of Sathan" -niminen demoniruhtinas (eng.James King -käännöksen mukaan) "mesettäjä"

• Anonyymi

Helluntailaisen harhaopin mukaan lapset on täysin synnittömiä 14 vuotiaaksi asti.
      Mormoneilla tuo ikäraja on 8 vuotta.

Ei siinä opissa mitään Jeesuksia tarvita yhtään mihinkään.

• Anonyymi

Täsmälleen kirjoitit omasta uskonnostasi: "Ei siinä opissa mitään Jeesuksia tarvita yhtään mihinkään."
        Se, jo ette ole uskossa Jeesukseen todistaa, ettet tarvitse Jeesusta. Riittää kunhan vain pappi liruttelee vettä päähän, niin olet uusi ihminen ja uudesti syntynyt. Ei tarvitse katua syntejä eikä pyytää anteeksiantoa. Mehu antaa synnit anteeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täsmälleen kirjoitit omasta uskonnostasi: "Ei siinä opissa mitään Jeesuksia tarvita yhtään mihinkään."
        Se, jo ette ole uskossa Jeesukseen todistaa, ettet tarvitse Jeesusta. Riittää kunhan vain pappi liruttelee vettä päähän, niin olet uusi ihminen ja uudesti syntynyt. Ei tarvitse katua syntejä eikä pyytää anteeksiantoa. Mehu antaa synnit anteeksi.

Harhaoppisille kaste on pelkkää vettä ja ehtoollinen on pelkkää mehua ja pullaa.

• Anonyymi

Helluntailaisten harhaopissa lapset ovat täysin synnittömiä.

Ei siinä opissa mitään Jeesuksia tarvita yhtään mihinkään.

Ei siinä opissa heidän synnittömät lapsensa tarvitse mitään, ei uskoa, ei kastetta, ei uudestisyntymistä, ei hääpukua, ei Pyhää Henkeä, ei yhtään mitään sellaista, mitä Raamattu pitää välttämättömänä kaikilta Jumalan valtakuntaa menijöiltä.

Hellarioppi on heresiaa.

• Anonyymi

Sinulta, ammativalhtelija puuttuu sekä uudesti syntyminen että hääpuku. Olet ilman Pyhää Henkeä ja ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa.
        Et voi kieltää näitä totuuksia itsestäsi.
        Vauvoilla on sen sijaa on valmiina uudesti syntyminen että hääpuku. "jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä".
        Valehtelet tietoisesti ja tahallisesti, sinulla ei ole uhria syntiesi edestä.

• Anonyymi

>>>>Helluntailaisten harhaopissa lapset ovat täysin synnittömiä.<<<<<

Sinäkö muka olet helluntailaisuuden asiantuntija? Sinä oletpelkkä herjaaja ja vääristelijä. Tuolla tyylillä sinä et pääse kyllä taivaaseen..

Vauvat eivät ole synnittömiä vaan syyntakeettomia eikä Jumala lue heille syntiä.

• Anonyymi

Aivanko ihanko yksin sait tuon valheen isän tuotoksen tuohon ylle väännettyä ja loppuun vielä hienon heresia- sanan, mistä olitkin lukenut tai kuullut.

nmutta sanaakaan ei ole totuutta tuossa ropaskassa jonka lykkäsit tuohon ylemmäks.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulta, ammativalhtelija puuttuu sekä uudesti syntyminen että hääpuku. Olet ilman Pyhää Henkeä ja ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa.
        Vauvoilla on sen sijaa on valmiina uudesti syntyminen että hääpuku. "jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä".

Raamatun, Jeesus on AINOA synnittömänä syntynyt !!!

kerro sitten, missä kohtaa raamatussa mainitaan, ihmisen syntyminen synnittömänä, kuka on ensimmäinen IHMINEN, Jeesuksen jälkeen, täysin synnittömänä . ..

Jeesus syntyi Pyhästä Hengestä, ja ihmiset syntyy "lihasta"

voiko "lihasta" syntyä synnitöntä !!!

harhassa olette, kun ette raamattua tutki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisuuden opissa lapset ovat Jeesuksen kaltaisia täysin synnittömiä 14 v.asti.
        Mormoniopissa tuo ikäraja on 8 v.

Raamatun opetusta

Raamatun mukaan kukaan ei synny tähän maailmaan valmiiksi Kristusruumiin jäsenenä hääpuku päällä suoraan Jumalan valtakuntaan, vaan kaikkien tähän maailmaan syntyvien ihmisten on uudestisynnyttävä koko ihmiskunnan perisynnin aiheuttamasta iksisynnin tilasta uudestaan. Mikä lihasta syntyy on liha (lapsi) on synnyttävä uudesti kasteessa vedestä ja Hengestä. Ei Jeesus näin tärkeässä asiassa valehtele.

Suoraan Raamatusta:

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun.

Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

Mutta se, joka ei huolehdi omaisistaan ja kaikkein lähimmistään, on kieltänyt uskonsa ja on epäuskoista pahempi.

• Anonyymi

Näitä kun lukee ei voi välttyä ajatkselta että yhteiskunnan pohjasakka on ikilomalla ja kuluttaa tylsää elämäänsä foorumilla.

meinasin kirjottaa... pohjakassa hehe no ehkä sekin olisi käynyt.

• Anonyymi

Harhaoppisille kaste on pelkkää vettä ja ehtoollinen on pelkkää mehua ja pullaa.

Sellainen oppi on pahaa harhaoppia eli heresiaa.

• Anonyymi

Älä anna harhaoppisten uudestikastajien eksyttää itseäsi näin yksinkertaisella tempulla:

Yksinkertainen eksytystapa

-eksyttäjät kopioivat jonkin jakeen, jossa selvästi puhutaan aikuisista ihmisistä ja sitten he kysyvät voitonriemuisasti, puhutaanko tuossa lapsista?

• Anonyymi

lahkojen kaste-oppiin ei paljo raamatun tuntemusta tarvita !!
        pari jaetta, kun löytyy, niin se on niille "koko raamattu" . . .

on niin "leipomalla leivottu" , "puolella tiedolla" . . .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

lahkojen harhaoppiset akitaattorit toistelee muutamata jaetta, kuin huutokauppakeisarit, mutta eivät pääse koskaan totuuden tuntoon

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kun väkivaltaisen vauvakasteen puolesta ei löydy edes sitä ainoataan jaetta!
        Siinä ei ole edes mitään leipomista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kun väkivaltaisen vauvakasteen puolesta ei löydy edes sitä ainoataan jaetta!

varsin hyvin löytyy: kaikelle kansalle !!

helluntailaissiuudessa luetaan , raamatusta "puoli jaetta, puolella silmällä" . . . siinä se !

lahkot jurikin niitä, niinkuin raamatussa,

"suljette taivasten portin, meneväisiltä, ettekä tahdo itsekkään sisälle mennä"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja kun ne heti jo vaavina pakolla pelastetutkin karkaa kirkostaan, mitä jää jälelle !

puolukassa kykkivät papit ja piispat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja kun ne heti jo vaavina pakolla pelastetutkin karkaa kirkostaan, mitä jää jälelle !

puolukassa kykkivät papit ja piispat.

Onneksi kirkosta pakeneminen ei meinaa pelastuksesta pakoa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

varsin hyvin löytyy: kaikelle kansalle !!

helluntailaissiuudessa luetaan , raamatusta "puoli jaetta, puolella silmällä" . . . siinä se !

lahkot jurikin niitä, niinkuin raamatussa,

"suljette taivasten portin, meneväisiltä, ettekä tahdo itsekkään sisälle mennä"

Koskas olet julistanut vauvalle evankeliumia? Koskas vauva on tehnyt niin kuin Sana kehottaa? Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

• Anonyymi

Helluntailaisuus eli helluntailaisuuden henkivalta ja paha harhaoppi eli heresia, jota ohjaa valheen henki.

Henkivalta ei tarvitse mitään kristinoppia, vaan erilaisia valheellisia väitteitä, joihin ne uudestikasteet ja muut maahan kaatamiset perustuu.

• Anonyymi

meinaat siis kaataa maahan ylijääneen vaavin kostutusveden !

hui kauhistus maahan kaatuu vauvakastepelastus, siinä meni ainut kirkollinen toivo,

• Anonyymi

selvää piisapa-ainesta, valetta tulee niin sujuvasti kuin kastevettä hanasta laskien.

vai oliko sr lidlin pullovesi en muista !?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

selvää piisapa-ainesta, valetta tulee niin sujuvasti kuin kastevettä hanasta laskien.

vai oliko sr lidlin pullovesi en muista !?

Lutterin lapset ei tiedä pelastuksesta tai uudestisyntyminsestä mitään, vauvapelastukseen vedoten ei kirkolliset anneta vaaveja meille naitavaksi huh sentään

Sitä se vesiusko teettää !?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lutterin lapset ei tiedä pelastuksesta tai uudestisyntyminsestä mitään, vauvapelastukseen vedoten ei kirkolliset anneta vaaveja meille naitavaksi huh sentään

Sitä se vesiusko teettää !?

Sairasta tekstiä, oikein uudestikasteen hedelmää!!

• Anonyymi

Se on selvää tekstiä ja totuutta!

• Anonyymi

tässä paavali kirjoittaa, selostaa kasteen merkitystä,

"Katso, minä Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva
        teille miksikään hyödyksi".

"Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain".

"Te olette joutuneet pois Kristuksesta te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaaksi; te
        olette langenneet pois armosta"
        Kol: 5: 2_ 4

Galatalaisethan, olisivat edelleen pitäneet ympärileukkausta Jumalan liitttona, vaan kaste annettiin, uutena käskynä, - enää ei ympärileikkaus ja "lakiliitto" ollut riittävä, vaan kasteesta Paavali vertaa, että ei enää riittänyt ympärileikkaus.

Jumalan Liitto, oli että Vanhassa testamentissa, kaikki poikalapset oli ympärileikattava 8 päivän ikäsienä.

helluntailaiset kun ei usko, että ympärileikkaus on Uuden liiton (Armon liittto) esikuva.

siitä vaan helluntailaiset tutkiin raamattua,syvemmin.
        Vanhassa liitossa myös "lapset kuuluivat kansaan"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Katso, minä Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva

"Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain".

"Te olette joutuneet pois Kristuksesta te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaaksi; te

Galatalaisethan, olisivat edelleen pitäneet ympärileukkausta Jumalan liitttona, vaan kaste annettiin, uutena käskynä, - enää ei ympärileikkaus ja "lakiliitto" ollut riittävä, vaan kasteesta Paavali vertaa, että ei enää riittänyt ympärileikkaus.

Jumalan Liitto, oli että Vanhassa testamentissa, kaikki poikalapset oli ympärileikattava 8 päivän ikäsienä.

helluntailaiset kun ei usko, että ympärileikkaus on Uuden liiton (Armon liittto) esikuva.

"HÄNESSÄ te olette ympärileikatut, ette käsin tehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, KRISTUKSEN ympärileikkauksella, ollen haudattuina hänen kanssaan KASTEESSA, jossa te olette myös herätetyt uskon kautta, jonka VAIKUTTAA Jumala, joka HERÄTTI hänet kuolleista".
        Kol: 2: 11 - 12

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"HÄNESSÄ te olette ympärileikatut, ette käsin tehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, KRISTUKSEN ympärileikkauksella, ollen haudattuina hänen kanssaan KASTEESSA, jossa te olette myös herätetyt uskon kautta, jonka VAIKUTTAA Jumala, joka HERÄTTI hänet kuolleista".
        Kol: 2: 11 - 12

Piru synnyttää harhaoppisen uskon. Ei Jumala.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Piru synnyttää harhaoppisen uskon. Ei Jumala.

Sanoiko joku hellari taas suoraa lainausta Raamatusta Pirun synnyttämäksi tekstiksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pojista ympärileikkaus 8 pv. aikana siirsi lapsen Jumalan valtakuntaan.

Miksi tytöistä piti uhrata kaksi kyyhkysen poikasta syntiuhrina, jos he olivat täysin synnittömiä, kuten hellarit väittää?

Miksi Sodomasta ei löytynyt niitä 10 vaadittua synnitöntä ja vanhurskasta lasta, vaikka sen ajan suurkaupungissa pieniä lapsia oli tuhansia.?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanoiko joku hellari taas suoraa lainausta Raamatusta Pirun synnyttämäksi tekstiksi?

kaikki sellainen, mitä he eivät HALUA uskoo, niin se on "pirun synnyttämää" . . .

kai niillä joku kateus on, kun kristityt on "Armon liitossa", ja koettaa rämpiä "omilla teoilla", vaan kun ne kaikki omat teot, pyyhitään pois, - "oli se sitten hyvää tai pahaa" . . .

raamatussa: "KAIKKI meidän omat teot on ansainnu vain Jumalan vihan"

• Anonyymi

Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun.

Koska ihminen on syntinen jo sikiämisestä alkaen niin sentähden ihminen tekee syntiä heti kun siihen on tilaisuus.

Jaakob teki syntiä jo äitinsä kohdussa:

Hoos. 12:3 (12:4) Jo äidinkohdussa Jaakob PETTI veljensä, miehuutensa päivinä hän kamppaili Jumalan kanssa. [1. Moos. 25:26, 1. Moos. 32:29]

Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]

• Anonyymi

Olet kehuskellut jo riittävästi pahuudellasi.

• Anonyymi

KJV (1789)
        Hoos. 12:3 He took his brother by the heel in the womb, and by his strength he had power with God:

Jaakob ei pettänyt veljeään kohdussa vaan hän tarttui veljensä kantapäästä kiinni kohdussa.
        Tässä on selkeä käännösvirhe.

• Anonyymi

Kun lukee tuon pellen kirjoituksia, niin pakostakin alkaa uskomaan, että hän on synnissä syntynyt ja elää vieläkin synnissä. Muutoin hän ei jaksaisi valehdella noin kovasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun lukee tuon pellen kirjoituksia, niin pakostakin alkaa uskomaan, että hän on synnissä syntynyt ja elää vieläkin synnissä. Muutoin hän ei jaksaisi valehdella noin kovasti.

Kun lukee tuon pellen kirjoituksia niin tietää heti kuka siellä on kirjoitellut

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

KJV (1789)
        Hoos. 12:3 He took his brother by the heel in the womb, and by his strength he had power with God:

Jaakob ei pettänyt veljeään kohdussa vaan hän tarttui veljensä kantapäästä kiinni kohdussa.

Yksi monista tahallisista käännösvirheistä, joilla yritetään puolustaa harhaoppia vauvojen perisyntiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

KJV (1789)

Raamatussa on paljon "hengellisiä" totuuksia, joita harhaoppiset lahkolaiset eivät ymmärrä ollenkaan.
        Jumalan sana on totuus.

Jumalan sanan kutsuminen väärennökseksi on Jumalan pilkka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksi monista tahallisista käännösvirheistä, joilla yritetään puolustaa harhaoppia vauvojen perisyntiä.

Pahat ihmiset eivät ymmärrä, mikä oikein on.

• Anonyymi

Nouse ja loista kirkkaasti!

• Anonyymi

Anonyymi
        04.08.2021 18:33

Nouse ja loista kirkkaasti!

Ole siunattu!

Ps. 110:3 Altis on sinun kansasi sinun sotaanlähtösi päivänä: pyhässä asussa sinun nuori väkesi nousee eteesi, niinkuin kaste aamuruskon helmasta.

• Anonyymi

Biblia
      Sinun voittos päivänä palvelee sinun kansas sinua mielellänsä pyhissä kaunistuksissa: sinun lapses synnytetään sinulle niinkuin kaste aamuruskosta.

• Anonyymi

Jeesus julistettiin Ylimmäiseksi papiksi Jordanilla.

Hepr. 5:5

Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";

• Anonyymi

Kasteessa Pyhä Henki laskeutui Jeesuksen päälle Kyyhkysen hahmossa.

Läsnä olivat Isä, Poika ja Pyhä Henki.

Kasteessa Jumala tunnusti isyytensä.

Hepr. 1:5

Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?

• Anonyymi

"He sanoivat hänelle: "Voimme". Niin Jeesus sanoi heille: "Sen maljan, jonka minä juon, te tosin juotte, ja sillä kasteella, jolla minut kastetaan, kastetaan teidätkin."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"He sanoivat hänelle: "Voimme". Niin Jeesus sanoi heille: "Sen maljan, jonka minä juon, te tosin juotte, ja sillä kasteella, jolla minut kastetaan, kastetaan teidätkin."

Biblia
        " Ettekö te tiedä, että me kaikki, jotka olemme Jesuksessa Kristuksessa kastetut, me olemme hänen kuolemaansa kastetut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Biblia
        " Ettekö te tiedä, että me kaikki, jotka olemme Jesuksessa Kristuksessa kastetut, me olemme hänen kuolemaansa kastetut?

Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa.

oho täällä kirjoittelee rooman seurakuntalaisiakin huh !

todellakin Roomalaisille uskoontulleille ja itsensä kastattaneille kirjoitettiin, ei kirjoitettu suomen vauvoille eikä lastenvaunuille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1. Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi?
        2. Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?
        3. Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

aivan mahtavaa että vauvakin vaunuissaan on kuollut pois synnistä eikä meinaa enää jatkaa siinä, suuri iso asia !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1. Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi?
        2. Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?
        3. Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

aivan mahtavaa että vauvakin vaunuissaan on kuollut pois synnistä eikä meinaa enää jatkaa siinä, suuri iso asia !

ajatella kuinka vauva meinaa yhä pysyä synnissä, mutta sitten apuun kiitää pappi vesikuppinsa kanssa ynnä kummit, joilla on jo piiitkä komeus synnissä pysyttelemisessä, on tosi väkevä vauvan pelastajajoukko siinä asialla !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Biblia

on on on biibelikin ihan samaa mieltä että vauvakin on luopumassa entisestä syntielostaan ja on päättänyt tulla Hänen kuolemaansa kastetuksi, noin vain yks kaks.

suuri oppi se on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli, kun porttokirkon pappi valelee vettä vauvan päähän, niin Jeesus kuolee. "ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa".
        Jotta voi olla 'haudatuna hänen kannssaan' pitää olla samaan aikaan samassa paikassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

oho täällä kirjoittelee rooman seurakuntalaisiakin huh !

todellakin Roomalaisille uskoontulleille ja itsensä kastattaneille kirjoitettiin, ei kirjoitettu suomen vauvoille eikä lastenvaunuille.

Roomalaiset eivät osaa suomen kieltä: Sen maljan, jonka minä juon, te tosin juotte, ja sillä kasteella, jolla minut kastetaan, kastetaan teidätkin."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ajatella kuinka vauva meinaa yhä pysyä synnissä, mutta sitten apuun kiitää pappi vesikuppinsa kanssa ynnä kummit, joilla on jo piiitkä komeus synnissä pysyttelemisessä, on tosi väkevä vauvan pelastajajoukko siinä asialla !

Hui, lastennussijakääkkä on taas vauvojen kimpussa. Onko valellu rippilapsia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

on on on biibelikin ihan samaa mieltä että vauvakin on luopumassa entisestä syntielostaan ja on päättänyt tulla Hänen kuolemaansa kastetuksi, noin vain yks kaks.

suuri oppi se on.

Käännä ei ole luopunut syntisestä elämästä

Fifteenleirillä ei muuta kun olekaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli, kun porttokirkon pappi valelee vettä vauvan päähän, niin Jeesus kuolee. "ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa".
        Jotta voi olla 'haudatuna hänen kannssaan' pitää olla samaan aikaan samassa paikassa.

Helluntaikirkko on tosiaan pirttokirkko

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntaikirkko on tosiaan pirttokirkko

Sen porton selässä oli niitä lippuja ja lappuja ja yhdessä niissä lukee "helluntailaisuus".

• Anonyymi

Seimi on tyhjä, hauta on tyhjä, ristiä ei ole enää olemassakaan, verta ei näy missään, turha on Israeliin matkustaa.

Ei ne pelkät ihmisen teot ihmistä synnytä uudeksi. Ei ihminen voi itseään uudestisynnyttää.

Uudestisyntymine edellyttä sitä, että Jumala itse luo ihmisen uudeksi samalla tavalla kuin hän on luonut kaikki muutkin, jopa taivaan, niin samalla tavalla ihminen on luotava uudeksi.

Ei Jumala voi ihmistä tyhjästä luoda uudeksi. Kyllä siihen materiaalia tarvitaan. Ei pelkästä Hengestä mitään voi luoda, vaikka hokisi että "Hengestä ja Hengestä"

Kyllä Jeesus sanoi, että ihminen luodaan uudeksi "vedestä ja Hengestä." Ylhäältä=Jumalan sanan voimasta eli Jumalan tekona.

Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta .

Raamatun selvän ilmoituksen mukaan Jumala synnyttää ihmisen uudeksi luomukseksi sanansa voimalla kasteen vedestä ja Hengestä.

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

"Todistus Jeesuksesta Kristuksesta
      Hän, Jeesus Kristus, on tullut veden ja veren kautta -- ei ainoastaan veden, vaan veden ja veren. Ja Henki on todistaja, sillä Henki on totuus.
      Todistajia on näin kolme:
      Henki, vesi ja veri, ja nämä kolme todistavat yhtäpitävästi."

• Anonyymi

1. Kun. 22:23

Ja niin on käynyt, Herra on lähettänyt valheen hengen kaikkien näiden profeettojesi suuhun. Onnettomuuden hän on sinun osallesi määrännyt!"

• Anonyymi

Joh. 19:34 "vaan yksi sotamiehistä puhkaisi keihäällä hänen kylkensä, ja heti vuoti siitä
      VERTA JA VETTÄ."

Henki, Vesi ja Veri ovat erottamattomat. Ne kaikki kolme yhdessä kuuluvat
      Kristilliseen yhteen kasteeseen.

Henki, Vesi ja Veri todistavat yhdessä ja yhtäpitävästi. Niitä ei pidä erottaa toisistaan, kuten harhaoppiset helluntailaiset tekevät.

"Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
      Sillä kolme on, jotka todistavat:
      Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä."

Yksi Kaste, siinä on Henki, Vesi ja Veri. Yhdessä ja samassa kasteessa.

Mikäli siinä ei ole kaikkia noita kolmea yhdessä, niin sellainen kaste ei ole Kristillinen kaste.

• Anonyymi

"Yksi Kaste, siinä on Henki, Vesi ja Veri". Puhut jostain pakanallisesta kasteesta. Vertako on teidän kastemaljoissa? Vai punaisen hiehoiko teurastatte?

• Anonyymi

Synnit tosiaankin annetaan anteeksi uskoontulon yhteydessä. Ja sitä seuraa uskovien upotuskaste sekä Pyhän Hengen kaste. Herra saattaa kyllä kastaa uskoon tulleen Pyhällä Hengellä ennen uskovien upotuskastettakin, sillä Jumala aivoittelee asiansa niin kuin hän itse aivoittelee. Ettei se uskovien upotuskaste suinkaan ole edellytys syntien anteeksisaamiselle eikä Pyhän Hengen kasteelle.

• Anonyymi

uskoontulo, EI ole oma teko !!

"sen uskonmäärän mukaan, minkä JUMALA on kullekin suonut"
        Room: 12: 3

"Kuka muu kuin minä Herra ! Ei ole MUUTA Jumalaa kuin minä. MINÄ olen vanhurskas
        pelastaja, ei ole KETÄÄN muuta"
        Jes: 45: 21

"Minä HERRA, se on minun nimeni, minä EN ANNA kunniaani toiselle, enkä ylistystäni
        epäjumalille"
        Jes: 42: 8

vaikuttaa siltä, että helluntailaisuudessa, uskoontulo, on OMA TEKO !?

edelliset raamatun jakeet, sanoo kyllä, että HERRA ei kunniaansa toiselle anna, - paitsi
        helluntailaisuus, se on heillä OMA teko . . .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

uskoontulo, EI ole oma teko !!

"sen uskonmäärän mukaan, minkä JUMALA on kullekin suonut"
        Room: 12: 3

"Kuka muu kuin minä Herra ! Ei ole MUUTA Jumalaa kuin minä. MINÄ olen vanhurskas
        pelastaja, ei ole KETÄÄN muuta"
        Jes: 45: 21

"Minä HERRA, se on minun nimeni, minä EN ANNA kunniaani toiselle, enkä ylistystäni
        epäjumalille"
        Jes: 42: 8

vaikuttaa siltä, että helluntailaisuudessa, uskoontulo, on OMA TEKO !?

edelliset raamatun jakeet, sanoo kyllä, että HERRA ei kunniaansa toiselle anna, - paitsi
        helluntailaisuus, se on heillä OMA teko . . .

Näin siellä Raamatussa lukee, että kristittyjen kasteessa ja pyhässä ehtoollisessa saadaan synnit anteeksi Kristuksen kuoleman ja veren tähden. Helluntailaiset eivät ole kristittyjä, se tuppaa monelta unohtumaan.

1. Kor. 10:16

Siunauksen malja, jonka me siunaamme, eikö se ole osallisuus Kristuksen vereen? Se leipä, jonka murramme, eikö se ole osallisuus Kristuksen ruumiiseen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin siellä Raamatussa lukee, että kristittyjen kasteessa ja pyhässä ehtoollisessa saadaan synnit anteeksi Kristuksen kuoleman ja veren tähden. Helluntailaiset eivät ole kristittyjä, se tuppaa monelta unohtumaan.

Siunauksen malja, jonka me siunaamme, eikö se ole osallisuus Kristuksen vereen? Se leipä, jonka murramme, eikö se ole osallisuus Kristuksen ruumiiseen?

ja kunniaa: EI, JUMALAN teosta, - "oteta" ITSELLE . . .

niin ainakin raamatussa on; "minä en kunniaani toiselle anna" Jes: 42: 8

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"helluntailaiset ei kristittyjä"

hehän ovat tehneet ITSE "liiton" Jumalan kanssa . . . = omat yeot; "OMA ratkaisu" . . .

niin, ettäJumala on niinkuin, miedän talutusnuorassa, tyylin . . .

"noo, jos SINÄ hyväksyt, tämän ratkaisun, että MINÄ, LÄHETIN AINOAN POIKANI , "että teillä elämä olisi" . . .

kuin päin se nyt oikein on !?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja kunniaa: EI, JUMALAN teosta, - "oteta" ITSELLE . . .

niin ainakin raamatussa on; "minä en kunniaani toiselle anna" Jes: 42: 8

Saako kirkkosi pappi mehun tai viinin muuttumaan vereksi? Miin että totta tosiaan verta juotte?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saako kirkkosi pappi mehun tai viinin muuttumaan vereksi? Miin että totta tosiaan verta juotte?

Jumalan s a n a l l a.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan s a n a l l a.

Juotte verta. Voiko tulla paikan päälle katsomaan kuinka mehu muuttuu vereksi?

• Anonyymi

Helluntailaisuuden henkivalta on antikristuksen eksyttäväinen henkivalta.

Jotta valitutkin saataisiin eksytetyksi.

• Anonyymi

Sielläkö sinä eksyit?

• Anonyymi

Helluntailaiset sanelee itse liiton ehdot Jumalalle.

He käyttävät usein termiä, että he ottavat "auktoriteetin" Jumalata alkaa tehdä niitä voimatekoja, joita Jumala tekee. Ei se niin onnistu. Kyllä ihmisen pitää nöyrtyä Jumalan edessä.

En ole tavannut yhtään helluntailaista, jolla olisi Totuuden Henki.

• Anonyymi

Alkukielen ymmärtävät tietävät, että Raamatun ajan termi uskovainen annettiin Jeesukseen kastetulle, Kasteessa kun ihminen tulee Pyhän Hengen lahjan saadessaan osalliseksi samasta uskosta, joka Jeesuksella oli. Kasteessa ihminen saa lahjaksi Jeesuksen uskon, joka on paljon vahvempi kuin ihmisen oma usko ja järjenpäätelmät. Eikä pelkästään Jeesuksen uskoa, vaan Jeesuksen kuoleman ja veren osallisuuden eli sovintoven osallisuuden. Eikä siinä vielä kaikki. Kristillsiessä kasteessa pestään synnit pois ja kastettava uudestisyntyy,ja hänet liitetään Kristuksen ylösnousemusruumiiseen vain ja ainoastaan kasteessa.

"JA KUN HÄNET ja HÄNEN PERHEKUNTANSA OLI KASTETTU, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte MINUA Herraan USKOVAISENA, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä. "

• Anonyymi

Mielen ja tahdo uudistus, ei ole sama, kuin kasteessa tapahtuva uudestisyntyminen. Ainoastaan kasteessa synnytään vedestä ja Hengestä (Joh.3:5-6). Jos olemmekin menneet tuhlaajapojan tielle tai lahkojen ojaan, emme tarvitse uudelleen kastamista, vaan uudelleen uskomista. Tarvitsemme uudelleen uskomista tänäänkin, paluuta siihen samaan uudestisyntymiseen, jonka olemme kerran kasteessa saaneet (Ef.5:25-26).

• Anonyymi

Kristittyjen jatkokasteet on Perkeleestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristittyjen jatkokasteet on Perkeleestä.

Kerran Kristityksi kastettua ei saa kastaa uudestaan lahkon jäsenyyskasteella. Se on Jumalan pilkkaamista ja aliarvioimista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerran Kristityksi kastettua ei saa kastaa uudestaan lahkon jäsenyyskasteella. Se on Jumalan pilkkaamista ja aliarvioimista.

Pakollinen vauvakaste on juuri tuollainen lahkon jäsenyyskaste, jolla ei ole mitään merkitystä Jumalan edessä. Se on kaunis pakanallinen seremonia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pakollinen vauvakaste on juuri tuollainen lahkon jäsenyyskaste, jolla ei ole mitään merkitystä Jumalan edessä. Se on kaunis pakanallinen seremonia.

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]

5 Jesus answered, Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born of water and of the Spirit, he cannot enter into the kingdom of God.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]

5 Jesus answered, Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born of water and of the Spirit, he cannot enter into the kingdom of God.

Miksi sinä hoet tuota yhtä Jeesuksen sanomista, kun mailmassa ei ole vielä ketään jolle se olisi täysin selvää sanomaa.

Ei Nikodeemus siitä mitään ymmärtänyt, Apostolit ymmärsivät ainakin sen, etteivä t alkaneet vauvoja kastamalla tehdä likuhihnalla mukalapsia jumalalle !

Me emme voi mitään sille että Jeesus puhui siten ettei siitä ymmärrä jumalattomat mitään ja uskovatkin vain osittain.

jälelle jää seurata mitä hänen oppilaansa tekivät ja kuinka toimivat, jos ei tämä liikennemerkki kelpaa sitten pitää perustaa sata uutta kirkkoa jossa jokaisessa on omanlainen käsitys asioista, näinhän on tehty ja tehdään edelleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi sinä hoet tuota yhtä Jeesuksen sanomista, kun mailmassa ei ole vielä ketään jolle se olisi täysin selvää sanomaa.

Ei Nikodeemus siitä mitään ymmärtänyt, Apostolit ymmärsivät ainakin sen, etteivä t alkaneet vauvoja kastamalla tehdä likuhihnalla mukalapsia jumalalle !

Me emme voi mitään sille että Jeesus puhui siten ettei siitä ymmärrä jumalattomat mitään ja uskovatkin vain osittain.

jälelle jää seurata mitä hänen oppilaansa tekivät ja kuinka toimivat, jos ei tämä liikennemerkki kelpaa sitten pitää perustaa sata uutta kirkkoa jossa jokaisessa on omanlainen käsitys asioista, näinhän on tehty ja tehdään edelleen.

Apostolit kaatoivat koko perhekunnan mutta eivät uudetikastaneet ketään

Uudestisyntymättömät käkätykset eivät tajua Jeesuksen sanoja vaan muuttelevat niitä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos perheissä oli vauvoja niin ne kastettiin perheen pään mukaiseen uskoon jo alkuseurakunnan aikana. Se on ihan varmaa tietoa.Ja kun perheisiin syntyi lisää lapsia, niin lasten kastaminen kritityiksi oli selviä sen ajan perheissä. Vasta mennoniitat 1700-luvulla alkoivat kapinoimaan Jumalaa vastaan ja jättivät lapsensa tähän maailmaan kastamattomiksi pakanoiksi.

Se käytäntö oli juutalaisissa perheissä opittu jo aikaisemmast ns. proselyyttikasteessa, jossa juutalaisuuteen siirtyvät perheet lapsineen saivat saman kasteen kaikki perheenjäsenet.

Samalla tavalla kun juutalaiseen perheeseen otettiin muun heimoinen tai maalainen orpolapsi aboptoitiin (ns. kasvattilapsi Suomessa) niin hänet otettiin siihen yhteisöön ensin hänet kuitenkin kastettiin tuolla ns. proselyyttikasteella. Jatkuvissa heimosodissa siihen aikaan tuli paljon orpolapsia, jotka kastettiin proselyyttikasteella juutalaisen yhteisön jäseniksi. Sehän on yleistä historian tietoa, jota ainakin yliopistossa opetetaan.

• Anonyymi

On se erikoisen suuri ihme kuinka suomalaisetkin lukutaitoiset ihset eivät pääse irti kirkkoisien keksimästä tempusta täyttää kirkon kirstua senkin jälkeen kun anekauppa lakkasi olemasta ja vauvan kastaminen tuli tilalle,

ettekö t eoikeasti tajua mistä lähteestä koko rituaali on syntynyt ja miksi !?

Ei Apostolit kasta vauvoja eikä kerää siten pakolla veroja eikä kiedo ihmisiä taikavyyhteihinsä, sekin asia selviää varttitunnissa jos osaa lukea ja ajatella edes kuusvuotiaan tasolla!

• Anonyymi

On se kumma kun tuo sokea kastehopero väittää kastetta kirkon keksimäksi tempuksi, ei ole Raamattua lukenut. Mutta tietysti Raamattu on niille väärennetty. Ja vielä hölmömpää väittää että lasten kastamista tuli anekaupan tilalle kun lapsia kastettiin jo alkukirkossa

Ei apostolit kasta ketään uudesti tai pidä siunaustilaisuuksia, sen näkee jokainen viidessä minuutissa. Mutta perhekuntia he kastoivat

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On se kumma kun tuo sokea kastehopero väittää kastetta kirkon keksimäksi tempuksi, ei ole Raamattua lukenut. Mutta tietysti Raamattu on niille väärennetty. Ja vielä hölmömpää väittää että lasten kastamista tuli anekaupan tilalle kun lapsia kastettiin jo alkukirkossa

Ei apostolit kasta ketään uudesti tai pidä siunaustilaisuuksia, sen näkee jokainen viidessä minuutissa. Mutta perhekuntia he kastoivat

helluntailaisuus tuotiin tänne, 1990 -luvulla, onpa Suomessa kristillinen kaste, heitä ennenkin ollut . . .
        että siis "kuka tuli vainoon, ketäkin", - eiköhän se ole nää 1900 -luvulla tulleet . . .

• Anonyymi

Ihmisen kaataminen lattialle selälleen alentuneessa tajunnan tilassa pitäis kieltää.
      Monet sätkivät kuin hengen hädässä kun eivät saa happea lattialla selällään ja suusta voi tulla vaahtoa.
      Selällään ihminen voi tukehtua omaan kieleensä, siksi ihminen tulisi nopeasta kääntää kyljelleen.
      Tälläiset uskonnoliset show-esitukset pitäisi lailla kieltää. Samoin kuin ihmisten terveydellä puoskarointi lupaamalla heille katteettomia lupauksia ihmeelisestä paranemisesta, kun menet lahoon apua hakemaan ja jätät lääkärien neuvot ja lääkkeet ottamalla.

• Anonyymi

Raamatun termi kaste (hen baptisma) uudessa liitossa liittyy erottamattomasti maalliseen veteen.

Ei pelkkiin voimakkaisiin hengellisiin kokemuksiin, joita ihmisellä voi elämän aikana olla useita.

"vedestä ja Hengestä"

"vedellä pesten"

"vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena"

"uudestisyntymisen peso"

Hän, Jeesus Kristus, on tullut veden ja veren kautta -- ei ainoastaan veden, vaan veden ja veren. Ja Henki on todistaja, sillä Henki on totuus.

Todistajia on näin kolme:
      Henki, vesi ja veri, ja nämä kolme todistavat yhtäpitävästi.

VT: "pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä"

"ja saivat kaikki saman kasteen pilvessä ja meressä"

-pilvi on vesihöyryä
      -merestä roiskuu vettä

"vedestä ja veden kautta luotu"

jne.

• Anonyymi

Tuo on jo kolmas ketju, johon tuo vedenpalvoja postaa tuota VEDENPALVOJAN EVANKELIUMIA!
        Taitaa hätä olla suuri.

• Anonyymi

Jeesus ei kelpaa uudestikastajavedenoalvojalle.

• Anonyymi

YKSI KASTE = HEN BAPTISMA

"Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme YKSI ovat:

Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.

Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme YHDESSÄ OVAT."

• Anonyymi

"Vaan puhu heille minun sanani, kuulkoot tai olkoot kuulematta; sillä uppiniskaisia he ovat".

• Anonyymi

Ei se murhamies Paavalikaan mitään hyvää omaatuntoa saanut ennen kuin kasteessa synnit pestiin pois.

Ananias sanoi: Anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi!

Helluntailaiset opettaa väärin, että Paavali sai synnit anteeksi kun putosi hevosenselästä Damaskon tiellä ja näki näkyjä ja kuuli ääniä.

Helluntailaisuus on paha maailmaan lähetetty harhaoppi eli heresia.

• Anonyymi

Juutalaisille lasten kastaminen koko perhekunnan mukana oli täysin selvä asia.
      Kun muunuskoinen perhe siirtyi juutalaisuuteen, niin sille perheelle lapset mukaan lukien suoritettiin vedessä ns. proselyyttikaste juutlaisen yhteisön jäseneksi.
      Samalla tavalla kun juutalaiseen perheeseen otettiin muun heimoinen tai maalainen orpolapsi aboptoitiin (ns. kasvattilapsi Suomessa) niin hänet otettiin siihen yhteisöön ensin hänet kuitenkin kastettiin tuolla ns. proselyyttikasteella, joka oli se hellareiden vihaama "lapsikaste". Jatkuvissa heimosodissa siihen aikaan tuli paljon orpolapsia, jotka kastettiin proselyyttikasteella juutalaisen yhteisön jäseniksi. Sehän on yleistä historian tietoa, jota ainakin yliopistossa opetetaan.

Kaikkien perheenjäsenten vauvasta vaariin kastaminen kristinuskoon oli perheenpään vastuulla. Yhteiskunta oli patriarkaalinen, jossa perheenpää määräsi, mihin uskoon koko perhe tulee kastaa, tai sitten ei ketään kastettu kristityksi. Mitään sekauskoisia perheitä eikä vapaata ajattelua ei siihen aikaan tunnettu siinä Lähi-Idän kulttuurissa tuhansia vuosia sitten.

• Anonyymi

Oli sen ajan käytännön mukaista sanoa työikäiselle viriilille vanginvartijalle, että jos hän uskoo mitä opetuslapset kasteesta ovat opettaneet, niin koko perhe pelastuu sinä yönä, kun heistä kaikista tehdään Jeesukselle opetusLAPSIA ja sitten myöhemmin heille pitää opettaa käskyt, kun sen aika aikanaan tulee. Keskellä yötä lapset oli nukkumassa ja unisia, kun Paavali uskonasioita selvitteli vanginvartijalle. Ei siellä huudettu eikä hypitty ilmaan, eikä Paavali kaatanut vanginvartijaa selälleen lattialle otsasta tönäisten, kuten harhaoppiset helluntailaiset tekisivät.

Jumala pelastaa kokonaisia perheitä yhdellä kertaa. Jeesus on lasten ja perheiden ystävä ja syntisten ystävä, Mutta vihaan hurmahenkisiä lahkolaisia.

Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia.
        Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
        Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.

• Anonyymi

Proselyyttikaste ei vielä ollut kristitty kaste, jonka Jeesus vasta ristinpuulla teki mahdolliseksi.

Proselyytikaste oli kuitenkin juutalaisten valmis käytäntö ja malli krsitillisen kasteen tullessa voimaan Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen. Juutalaisistahan se kaikki alkoi.

Ensin juutalaisille, sitten kreikkalaisille ja sitten muille (kaikki kansat) Mt.28:18-20)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Proselyyttikaste ei vielä ollut kristitty kaste, jonka Jeesus vasta ristinpuulla teki mahdolliseksi.

Proselyytikaste oli kuitenkin juutalaisten valmis käytäntö ja malli krsitillisen kasteen tullessa voimaan Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen. Juutalaisistahan se kaikki alkoi.

Ensin juutalaisille, sitten kreikkalaisille ja sitten muille (kaikki kansat) Mt.28:18-20)

Juutalaiseen uskoon liitettiin muun ulkomaalaisia yksinäisiä sotaorpoja lapsia tekemällä heille kristillisen kasteen tapainen kaste syntien pesemiseksi ja lapsen puhdistamiseksi jo ennen Jonanneksen syntymää. Eli kyllä pienten lasten kastaminen uuteen uskoon oli juutalaisille täysin selvä asia entuudestaan jo ennen Johanneksen ja Jeesuksen syntymää.

Samoin tehtiin Juutalaiseksi kääntyville perheille samanlainen ns. proselyyttikaste, jossa aikuiset kantoivat sylilapsiaan sylissä ja kahlasivat kastealtaan päästä päähän, koska se kuvasi Punaisen meren ylityksen aikana saatua ihmeellistä pelastuksen kastetta ja viholliset hukutettiin ja upotettiin Punaiseen mereen.

• Anonyymi

En ole koskaan kuullut, että helluntailaiset pyytäisivät Jumalaa antamaan Pyhän Hengen lahjan heidän lapsille?

Sehän tarkoittaisi sitä, että lapsi pitäisi viedä kristittyjen kirkkoon oikeiden pappien suorittamalle kristittyjen kasteelle?

• Anonyymi

Sinulla on huono kuulo tai sitten sinä et tunne yhtään helluntaista.

• Anonyymi

Vain Jumala voi antaa syntejä anteeksi, ei kukaan ihminen.

Perisynnin eli maailman synnin kirous ei edes lähde pois millään tunnustamisella eikä ihmisen julistuksilla, sillä synnin palkka on kuolema. Kaikki kuolee.

Perisynti lähtee pois vain kun Jumala uudestisynnyttää ihmisen kasteessa vedestä ja Hengestä uudeksi luomukseksi. Sitten vasta puhtaaseen sydämeen voidaan tuoda pyhiä asioita, uskon Henkeä ja muita henkilahjoja. Ei niitä anneta synnin päälle.

• Anonyymi

OSAATKO LUKEA?
        Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme-sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -
        että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.
        SANO NYT, KUINKA MONTA KERTAA NÄET KYSEISESSÄ TEKSTISSÄ SANAN KASTE?

• Anonyymi

Monet on lyönny päänsä pahasti lattiaan hurmoslahkojen kaatokokouksissa kun järki on jätetty narikkaan ja lähdetty seuraamaan villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

• Anonyymi

Eräässä jonkin uskonlahkon parantamiskokouksessa avustajat nostivat pyörätuolissa olevan juuri jalasta leikatun miehen vastusteluista huolimatta pystyyn ja pakottivat ottamaan kävelyaskeleita ja saarnamies julisti miehen terveeksi. Yleisö huusi aameniaan ja halleluuujaaa huutojaan.

Kävikin niin, että leikkauksen sidokset repesivät ja mies sai elinikäisen vamman.

• >> Kasteessa ihminen saa lahjaksi Jeesuksen uskon, joka on paljon vahvempi kuin ihmisen oma usko ja järjenpäätelmät. Eikä pelkästään Jeesuksen uskoa, vaan Jeesuksen kuoleman ja veren osallisuuden eli sovintoven osallisuuden. Eikä siinä vielä kaikki. Kristillsiessä kasteessa pestään synnit pois ja kastettava uudestisyntyy,ja hänet liitetään Kristuksen ylösnousemusruumiiseen vain ja ainoastaan kasteessa.>>

Selittää miksi Suomi on niin hurskas maa. Täällä ainakin 90 % kansasta pelastettuja.

• Anonyymi

Vauvojen syntilista on rankkaa luettavaa: ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.

• Anonyymi

Et löytänyt yhtään Jeesuksen itsensä sanomaa kohtaa.

Vain Jumala voi antaa synnit anteeksi.

Perisynnin kirous ei poistu toisen ihmisen julistuksilla mihinkään.

Synnin palkka on kuolema.

Raamatun mukaan murha on sellaine synti, että murhamiehessä ei voi olla ikuisen elämän antavaa elämää, JOKA HÄNESSÄ PYSYISI.

Siksi Paavalikin heitettiin Saatanalle Korintossa.

• Anonyymi

Apostoleilla oli valta 40 pv. aikana antaa syntejä anteeksi kun Jeesus oli itse estynyt olemalla haudassa, tuonelassa ja valmistautumassa menemään takaisin taivaaseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Apostoleilla oli valta 40 pv. aikana antaa syntejä anteeksi kun Jeesus oli itse estynyt olemalla haudassa, tuonelassa ja valmistautumassa menemään takaisin taivaaseen.

Vain Jumala voi antaa syntejä anteeksi, kukaan ihminen, vaikka olisi profeetta.
        Vain profeetta voi välittää sen tiedon ihmiselle onko synti annettu anteeksi.

2. Sam. 12:13

Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.

2. Sam. 12:15

Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.

• Anonyymi

Ihminen sidotaan harhaoppisiin uskonlahkoihin mm. sanomalla että lahkoissa on saarnamiehillä oikeus antaa syntejä anteeksi, vaikka niin ei ole.
      Vain Jumala voi antaa syntejä anteeksi, synnin rangaistus tulee kuitenkin aina kärsittäväksi aina kolmanteen ja neljänteen polveen.

• Anonyymi

Vain Jeesuksella oli valta antaa syntejä anteeksi maan päälllä, keitä hän tapasikin matkoillaan.
      (syntinen nainen, sokea mies, lapset, ristinryöväri)
      Luuk. 5:24

Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi," -hän sanoi halvatulle-"minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."

Jeesus palasi Henkensä kautta takaisin maan päälle helluntaina kasteessa antamaan syntejä anteeksi, niille jotka tunnustivat olevansa syntisiä, ei muille.

• Anonyymi

OLET JUMALAN PILKKAAJA JA JA TÖRKIMYS. Väität, ettei Jeesus kykene antamaan syntejä anteeksi eikä pelastamaan, vaan tarvitaan porttokirkon, vaikka homopapin, suorittama rituaali pelastamaan.
        OLET RIENAAJA!!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

OLET JUMALAN PILKKAAJA JA JA TÖRKIMYS. Väität, ettei Jeesus kykene antamaan syntejä anteeksi eikä pelastamaan, vaan tarvitaan porttokirkon, vaikka homopapin, suorittama rituaali pelastamaan.
        OLET RIENAAJA!!!!!

Älä hirnu törkyturpa! Jeesus toimii kasteessa, sitä ei porttoolahkon lastennussija tajua

• Anonyymi

Aloittaja on väärässä. Ilman uskovien upotuskastetta ei voi saada syntejään anteeksi. Ristinryöväri saattoi saada vielä synnit anteeksi, koska Jeesus ei ollut vielä antanut velvoittavaa kastekäskyä, mutta ylösnousemuksensa jälkeen Jeesus sen antoi, minä jälkeen ei ole syntien anteeksisaamista ilman uskovien upotuskastetta.

• Synnithän on jo pyyhitty pois.

Itse en ole kasteella käynyt, koska se ei tietenkään saisi olla mitään vesimagiaa, missä ihminen luulee toimivansa Jumalan välittäjänä, mutta minua pelottaisi mennä upotuskasteelle, koska siellä ihmiset puhuvat siansaksaa ja kaatuilevat.

Minulla on puhtaampi olo puolueettomana.

• Anonyymi

Raamattu ei väitä, että kaste pelastaisi yksinään tai sen kautta saisi synnit anteeksi pelkästään käymällä kasteella. Niissä tapauksissa, joita löytyy Raamatusta kolme, joissa puhutaan syntien anteeksisaamisesta kasteen yhteydessä, puhutaan selvästi sellaisista ihmisistä, jotka ovat ensin tulleet uskoon ja sen jälkeen kaste tai vesi puhdistaa tai pelastaa .

Käsitellään nuo kolme tapausta yksitellen.

Ensimmäinen tapaus.
      1 Piet 3:20 jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.
      3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,

Pietari puhuu uskovaisille ihmisille. Nooa oli uskossa ennen vedenpaisumusta. Arkissa ei ollut yhtään pelastumatonta ihmistä tai pikkuvauvaa. Siellä oli vain kahdeksan sielua, Nooa ja hänen vaimonsa sekä kolme Nooan poikaa ja heidän vaimonsa. Nooan tapausta ei voida käyttää esimerkkinä ei-uskovaisten ihmisten pelastumisesta. Kaikki jumalattomat ihmiset pienine vauvoineen hukkuivat.

Toinen tapaus.
      Apt 22:14 Niin hän sanoi: 'Meidän isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan hänen tahtonsa ja näkemään Vanhurskaan ja kuulemaan hänen suunsa äänen
      22:15 sillä sinä olet oleva hänen todistajansa kaikkien ihmisten edessä, sen todistaja, mitä olet nähnyt ja kuullut.
      22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

Tässä Paavalia kehoitetaan menemään kasteelle uskoontulonsa jälkeen. Tätäkään kohtaa ei voida ymmärtää niin, että täysin jumlattomat ihmiset pelastuisivat pelkän kasteen avulla.

Kolmas tapaus.
      Apt 2:36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
      2:37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
      2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
      2:39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
      2:40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta."
      2:41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.

Tästä käy selvästi ilmi, että Pietarin puheen seurauksena osa kuulijoista otti pelastuksen vastaan ja heidät kastettiin. Pietarin lupaus:"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.", koski niitä ihmisiä, jotka tekivät parannuksen ja ottivat evankeliumin sanan vastaan.

Miksi sitten sanotaan, että kaste pesee pois uskovaisen synnit. Koska uudestisyntyneellä ihmisellä on se uusi ihminen ja myös vanha ihminen. Vanha ihminen on tietysti kuollut silloin kun uusi ihminen syntyy. Eihän ketään haudata, ellei hän ole kuollut. Kasteessa vanha ihminen haudataan kasteen hautaan. Samalla kun vanha ihminen haudataan, sen mukana haudataan vanhan ihmisen synnitkin.

Jos vanhaa ihmistä ei haudata, uuden ihmisen elämä muodostuu hankalaksi vaellukseksi mädäntyvän kuolleen vanhan ihmisen kanssa.

Vauvoilla ei ole sitä kuollutta vanhaa ihmistä eikä uuttakaan ihmistä. Vauva on vain yksi tavallinen ihminen. Siksi vauvakasteesta ei ole mitään hyötyä sillä vanhaa ihmistä ei voida haudata, kun sitä ei ole.

• Anonyymi

Tuo sama sepustus on nähty aikaisemminkin.

Kaikilla on vanha ihminen joten kaste kuuluu asiaan lapsillakin.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      30
      4277
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      30
      2217
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      1750
    4. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1608
    5. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      83
      1446
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      139
      1296
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1096
    8. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1004
    9. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      220
      984
    10. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      971
    Aihe