sen hengen joka halua pitää sinut synnissä niin ei merkitsee sinulle mitään tai ei ainakaan Pyhän Raamatun merkitystä sanoista kuin Täydellisyys , Puhtaus , Pyhyys , Vapaa, Sovitus , Nuhteeton , Synnitön ? "
Halpa armolla ei ole mitää tekemistä Pyhä Raamatun joka näyttää että sinun tulis olla TÄYDELLINEN PUHTAUDESSA PYHYYDESSÄ VAPAUDESSA SOVITUKSESSA SYNNITTÖMYYDESSÄ VANHURSKAUDESSA !!!
Jos olet ottanut vastaan halpa armo tuettakseen sinun elämä synnissä ja vahvistaa synnin sinussa niin et ole Kristuksessa.
Koska Paavali joka oli entnen syntinen ja pahantekijä vääryydessä sanoi. Ja todisti !!
1. Tim. 1:13
minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
Room. 11:30
Samoin kuin te ennen olitte Jumalalle tottelemattomia, mutta nyt olette saaneet laupeuden näiden tottelemattomuuden kautta,
Room. 6:17
Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut,
OLETKO SYNNIN PALVELIJA EDELLEEN VAI OLETKO SIIRRETTY POIS SYNNEISTÄ JA SYNNIN TEKEMINEN NIINKUIN PAAVALI SAI ARMON JA PÄÄSI KRISTUKSEEN. ???
Kun olet ottanut vastaan halvan armon ja
30
67
Vastaukset
- Anonyymi
Kysy nyt jo vihdoin tuota asiaa itseltäsi ja tutki itse itseäsi !
Miksi yhä ryvet synneissä ?
Miksi yhä olet umpisokea synneillesi, aivan kuten olivat fariseukset ja kirjanoppineet, ne kaltaisesi ulkokultaiset ?Aivan ! Miksi et ole vielä löytänyt entisajan Herätystä ? Pääsemään eroon synneistä ? Mikä on vienyt maailmasta Jumalan Voima ehkä kokonaan tai edes hetken joka on asian laita noin sata vuotta Suomessa kun ei Jumalan Pyhä Voima on antanut tulisen synnintunto kunnes kansa menee polville niinkuin Apostolien aikana ja sen jälkeen monta kerta ?
Onko Rakkaus Vääryyteen suuttuttanut Pyhä Jumala niin että on vetäytynyt ja mennyt sivuun. ?????
Elämmekö jo laittomuuden ajassa jossa vain harvat ja valitut pääsevät synneistä ja pelastuu ???Savis kirjoitti:
Aivan ! Miksi et ole vielä löytänyt entisajan Herätystä ? Pääsemään eroon synneistä ? Mikä on vienyt maailmasta Jumalan Voima ehkä kokonaan tai edes hetken joka on asian laita noin sata vuotta Suomessa kun ei Jumalan Pyhä Voima on antanut tulisen synnintunto kunnes kansa menee polville niinkuin Apostolien aikana ja sen jälkeen monta kerta ?
Onko Rakkaus Vääryyteen suuttuttanut Pyhä Jumala niin että on vetäytynyt ja mennyt sivuun. ?????
Elämmekö jo laittomuuden ajassa jossa vain harvat ja valitut pääsevät synneistä ja pelastuu ???1 Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta -
2 ja elämä ilmestyi, ja me olemme nähneet sen ja todistamme siitä ja julistamme teille sen iankaikkisen elämän, joka oli Isän tykönä ja ilmestyi meille -
3 minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, että teilläkin olisi yhteys meidän kanssamme; ja meillä on yhteys Isän ja hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa.
4 Ja tämän me kirjoitamme, että meidän ilomme olisi täydellinen.
5 Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
6 Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
( 1 Joh. 1)
14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
( Room. 7)- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Aivan ! Miksi et ole vielä löytänyt entisajan Herätystä ? Pääsemään eroon synneistä ? Mikä on vienyt maailmasta Jumalan Voima ehkä kokonaan tai edes hetken joka on asian laita noin sata vuotta Suomessa kun ei Jumalan Pyhä Voima on antanut tulisen synnintunto kunnes kansa menee polville niinkuin Apostolien aikana ja sen jälkeen monta kerta ?
Elämmekö jo laittomuuden ajassa jossa vain harvat ja valitut pääsevät synneistä ja pelastuu ???Kysyin SINULTA !
Miksi SINÄ ITSE et elä kuten vaadit muilta, ja noin loputtomasti siitä asiasta vaahtoat ??? !!!
TEE MUUTOS ENSIN SINUN OMAAN ELÄMÄÄSI !!!
Ja kun se on onnistunut, niin sitten tule kertomaan muille, miten se onnistui !
Tuo touhusi on nyt silkkaa ulkokultaisuutta ja muiden tuomitsemista !
Ja samalla sinä itse nojaat kaikin painoin siihen haukkumaasi väärään armoon, jossa siis yhä ryvet omissa synneissäsi !!! Saviseutulainen kirjoitti:
1 Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta -
2 ja elämä ilmestyi, ja me olemme nähneet sen ja todistamme siitä ja julistamme teille sen iankaikkisen elämän, joka oli Isän tykönä ja ilmestyi meille -
3 minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, että teilläkin olisi yhteys meidän kanssamme; ja meillä on yhteys Isän ja hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa.
4 Ja tämän me kirjoitamme, että meidän ilomme olisi täydellinen.
5 Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
6 Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
( 1 Joh. 1)
14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
( Room. 7)Rakas ! Et ymmärrä että sinut tulis tulla ostettu vapaiksi synnesitä ja lihasta ja kirouksesta eikä jäädä Vanha Paavalin tilassa joss hänelle ei ollut vielä voima vastustaa syntiä vaan synti vei mukaan ja oli vielä armottomassa tilassa armottomasti myyty >>
Etsi Jeesuksen kallista sovintoVeren niin sinulle käy hyvin.
- Anonyymi
Lyhyesti:
Savis nimittää Jumalan armoa "halvaksi".
Kristuksen täysi sovitustyö on Savikselle liian halpa.
Savis pilkkaa Jumalan armoon turvaavia syntisiä.
Savis kannattaa tämän sijaan omia, parempia hengentekojaan, jotka hän komeasti luetteleekin.
Savis on helluntailainen.
Me "halvan armon syntiset" luterilaisia, joihin hän viittaa.
Jo uskonpuhdistuksen aikaan anabaptistit (= uudestikastajat, nyk "helluntailaiset") hyökkäsivät Jumalan armotekoja vastaan.- Anonyymi
raamatussa:
"Sillä sen armon kautta, mikä minulle on annettu, minä sanon teille jokaiselle, ettei tule ajatella itsestään enempää kuin ajatella sopii, vaan ajatella kohtuullisesti, sen uskonmäärän mukaan, minkä Jumala on kullekin suonut"
Room: 12: 3 - Anonyymi
Mitä sinä oikein sekoilet ?
Ei Savis mikään hellari ole, vaan menestysteologiaan hurahtanut ymmärtämätön sekoilija vain.
Niin ja anabaptistit eivät muuten hyökänneet mitään, vaan Luther oppi-isäsi hyökkäsi heitä vastaan.
Hän usutti kaikkia vainoamaan noita ns. anabaptisteja.
Joten voitko pysyä edes vähän totuudessa??? - Anonyymi
Niin ja Lutherillasi, ei siis riittänyt todellakaan armoa noille anabaptisteille !
Mutta itselle ja omalle puolue porukalle sitä kyllä riitti !
Mihin siis unohtui:
Jaak. 2:8 Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette;
9 mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia.
10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.
11 Sillä hän, joka on sanonut: "Älä tee huorin", on myös sanonut: "Älä tapa"; jos et teekään huorin, mutta tapat, olet lainrikkoja.
12 Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva.
13 Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sinä oikein sekoilet ?
Ei Savis mikään hellari ole, vaan menestysteologiaan hurahtanut ymmärtämätön sekoilija vain.
Niin ja anabaptistit eivät muuten hyökänneet mitään, vaan Luther oppi-isäsi hyökkäsi heitä vastaan.
Hän usutti kaikkia vainoamaan noita ns. anabaptisteja.
Joten voitko pysyä edes vähän totuudessa???Minä pysyn kyllä totuudessa.
Saviksen tekstit edustavat aivan juuri ja täsmälleen sitä Suomen Helluntaiherätyksen täydellisyys-oppia, jonka minä opin jo lapsena tuntemaan.
Luher vastasi lujasti anabaptisteille heille, Lutherin oman uskon ja uskonpuhdistus-toiminnan vastaiseen myyräntyöhön ja vihatoimintaan. Te ette millonkaan jätä muunuskoisia rauhaan, vaan jatkuvasti hyökkäätte kristillisiä kirkkoja ja näden opetuksia vastaan, houkutellen niiden jäseniä omaan toimintaanne.
Te ette koskaan rakenna, vaan rikotte, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä pysyn kyllä totuudessa.
Saviksen tekstit edustavat aivan juuri ja täsmälleen sitä Suomen Helluntaiherätyksen täydellisyys-oppia, jonka minä opin jo lapsena tuntemaan.
Luher vastasi lujasti anabaptisteille heille, Lutherin oman uskon ja uskonpuhdistus-toiminnan vastaiseen myyräntyöhön ja vihatoimintaan. Te ette millonkaan jätä muunuskoisia rauhaan, vaan jatkuvasti hyökkäätte kristillisiä kirkkoja ja näden opetuksia vastaan, houkutellen niiden jäseniä omaan toimintaanne.
Te ette koskaan rakenna, vaan rikotte,Katso nyt sinne peiliin IHAN ITSE !
Sinä itsehän tässä olet hyökkäämässä !
Minä en edes ole mikään hellari, enkä edes anabaptisti, mutta silti sinä KIIHKOISSASI tuomitsit minutkin, vaikka oikeasti minä vain kerroin sen, mitä Lutherista tiedetään historiankirjoista.
Hänkin oli sinun kaltaisesi hyökkääjä ja vainooja !
Eli "isäsi" lapsi olet selvästikkin ! Rakas et todella ymmärtää.. >>>
On myös Kallis Armo olemassa joka pystyy sinut Puhdistaamaan niin että pääset vapaiksi synneistä jos otat vastaan Vapauttaja ja Synninpoistaja Hän on KAIKKIVALTIAS NYT !!!!
Älä jää syntiä tekemään halvan armona alle joka antaa sulle voima elää saastainen elämä.Anonyymi kirjoitti:
Niin ja Lutherillasi, ei siis riittänyt todellakaan armoa noille anabaptisteille !
Mutta itselle ja omalle puolue porukalle sitä kyllä riitti !
Mihin siis unohtui:
Jaak. 2:8 Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette;
9 mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia.
10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.
11 Sillä hän, joka on sanonut: "Älä tee huorin", on myös sanonut: "Älä tapa"; jos et teekään huorin, mutta tapat, olet lainrikkoja.
12 Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva.
13 Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.Rakas !! Et todella ymmärtää että tulis varoittaa synnintekijät ja jos he tekevät parannuksen ja ottavat vastaan vapauttaja ja Syntienpoistajan niin heille hyvin käy..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katso nyt sinne peiliin IHAN ITSE !
Sinä itsehän tässä olet hyökkäämässä !
Minä en edes ole mikään hellari, enkä edes anabaptisti, mutta silti sinä KIIHKOISSASI tuomitsit minutkin, vaikka oikeasti minä vain kerroin sen, mitä Lutherista tiedetään historiankirjoista.
Hänkin oli sinun kaltaisesi hyökkääjä ja vainooja !
Eli "isäsi" lapsi olet selvästikkin !Et ole itse helluntailainen, mutta syöksyit heti puolustamaan hellareita, väittäen (kuin hyvinkin tuntisit hellariuskon), ettei Savis muka opillisesti olisi helluntailainen, mutta minä taas valehtelija.
Minäkään en ole helluntailainen, mutta kasvanut helluntailaisuudessa, ollut aiemmin hellari ja heidän uskontonsa uhri.
Eli, jos aletaan totuutta etsimään, niin minä ex-hellarina varmasti tiedän, tunnen ja tunnistan helluntailaisen vaikka silmät ummessa, pelkästä puheesta ja käytöksestä. Sama pätee suomenruotsalaisiin (joiden ylimielisyyttä ilm. myös Savis edustaa).
Sinä taas sanot nyt, ettet itse olekaan helluntailainen, kuitenkin varmuudella tuomitsit kirjoitukseni kuin tuntisit tuon uskonnon eri oppeineen ja "suuntauksineen" hyvinkin ja kielsit Saviksen oikein kanta-, perushelluntailaisuuden, jota hän edustaa päästä varpaisiin asti.
Onko Savis "sekopää", kuten väität? Hmmm, miten asiaa katsoo. Hänkin on helluntaiuskonnon uhri, ominut sen ylpeydenhengen sekä lukuisat harhaopit. Hänellä on pakkomielle "evankelioida" (helluntailaisuuden rikosuhrina näihin liittyvä, nk. tukholmasyndrooma), hän itse ei tajua olevansa eksyksissä. Ihan sekopääksi en itse häntä kutsuisi (sillä tunnen helluntailaisuuden), mutta jonkinlaisessa, henkisessä ja etenkin hengellisessä epätasapainossa hän elää. Saviksen tulisi tehdä parannus helluntailaisesta eksytyksestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole itse helluntailainen, mutta syöksyit heti puolustamaan hellareita, väittäen (kuin hyvinkin tuntisit hellariuskon), ettei Savis muka opillisesti olisi helluntailainen, mutta minä taas valehtelija.
Minäkään en ole helluntailainen, mutta kasvanut helluntailaisuudessa, ollut aiemmin hellari ja heidän uskontonsa uhri.
Eli, jos aletaan totuutta etsimään, niin minä ex-hellarina varmasti tiedän, tunnen ja tunnistan helluntailaisen vaikka silmät ummessa, pelkästä puheesta ja käytöksestä. Sama pätee suomenruotsalaisiin (joiden ylimielisyyttä ilm. myös Savis edustaa).
Sinä taas sanot nyt, ettet itse olekaan helluntailainen, kuitenkin varmuudella tuomitsit kirjoitukseni kuin tuntisit tuon uskonnon eri oppeineen ja "suuntauksineen" hyvinkin ja kielsit Saviksen oikein kanta-, perushelluntailaisuuden, jota hän edustaa päästä varpaisiin asti.
Onko Savis "sekopää", kuten väität? Hmmm, miten asiaa katsoo. Hänkin on helluntaiuskonnon uhri, ominut sen ylpeydenhengen sekä lukuisat harhaopit. Hänellä on pakkomielle "evankelioida" (helluntailaisuuden rikosuhrina näihin liittyvä, nk. tukholmasyndrooma), hän itse ei tajua olevansa eksyksissä. Ihan sekopääksi en itse häntä kutsuisi (sillä tunnen helluntailaisuuden), mutta jonkinlaisessa, henkisessä ja etenkin hengellisessä epätasapainossa hän elää. Saviksen tulisi tehdä parannus helluntailaisesta eksytyksestä.ylpeyden henki, - helluntailaisuudessa todella "vaikuttavaa . . .
"kun et tule meidän kaltaiseksemme" . . .
siellä tehdään ITSE liitto, Jumalan kanssa . . .
raamatussa: . . . " minä en a ANNA kunniaani toiselle" Jes: 42: 8 , edes helluntailaislle ?? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ylpeyden henki, - helluntailaisuudessa todella "vaikuttavaa . . .
raamatussa: . . . " minä en a ANNA kunniaani toiselle" Jes: 42: 8 , edes helluntailaislle ??Sinulleko jumalaton pilkkaaja Jumala antaa kunnian???
Toisin kuin sinä, niin hellarit ovat armosta pelastetut, Sanan kehoituksen mukaisesti vaeltaen: silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.
Omat teot ja omat synnit eivät ole Jeesus, johon Sana kehottaa katsomaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulleko jumalaton pilkkaaja Jumala antaa kunnian???
Toisin kuin sinä, niin hellarit ovat armosta pelastetut, Sanan kehoituksen mukaisesti vaeltaen: silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.
Omat teot ja omat synnit eivät ole Jeesus, johon Sana kehottaa katsomaan.Helluntailaiset eivät ole "armosta pelastettuja". Tuo ei ole koskaan ollut hell.srk:n oppi. Päinvastoin!
Muistan varsin hyvin muuan Kai Antturin saarnan: "Tässäkin maassa julistetaan, että ihminen pelastuisi yksin Jeesuksen tekona, armosta, uskon kautta! Eheiii! Kyllä siinä ihmistäkin tarvitaan! Kyllä ihmisenkin on tehtävä jotain! Ei Jeesus yksin voi ketään pelastaa!"
Jokseenkin sanatarkka lainaus. Tuota armon pilkkaa sai kuulla joka helluntaikokouksessa.
Lopulta älysin, että ei tää kyl oo oikeaa uskoa. Erosin, sekin oli vaikeaa, se ei tapahtunut yhdellä pyynnöllä, kuten Suomen laki edellyttää, vaan piti soittaa "mietintäajan" jälkeen uudestaan. Minulla on aina ollut epäilys, kirjattiinko minut tuolloin todella pois sen seurakunnan jäsenrekisteristä. Näitä kokemuksia on lukuisilla muillakin Lahkosta eronneilla. Nämä puljut nimittäin saavat valtionavustuksia jäsenmääränsä mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omat teot ja omat synnit eivät ole Jeesus, johon Sana kehottaa katsomaan.Helluntailaisuuden henkivalta on antikristuksen petollinen henkivalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ylpeyden henki, - helluntailaisuudessa todella "vaikuttavaa . . .
raamatussa: . . . " minä en a ANNA kunniaani toiselle" Jes: 42: 8 , edes helluntailaislle ??Helluntailaiset sanelee itse liiton ehdot Jumalalle.
He käyttävät usein termiä, että he ottavat "auktoriteetin" Jumalata alkaa tehdä niitä voimatekoja, joita Jumala tekee. Ei se niin onnistu. Kyllä ihmisen pitää nöyrtyä Jumalan edessä.
En ole tavannut yhtään helluntailaista, jolla olisi Totuuden Henki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omat teot ja omat synnit eivät ole Jeesus, johon Sana kehottaa katsomaan.Lisäys: Toisin kuin väität, minä kyllä olen pelastettu yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristuksen teoista. 🔥
Tämä tapahtui erottuani hellareista ja hylättyäni heidän epäuskon oppinsa. Vaikeaa se oli, sain käydä monta teologista keskustelua papiston kanssa, lukea aidosti kristillisiä kirjoja, käydä aidosti kristillisissä jumalanpalveluksissa ja messuissa, kielsin jopa hellareissa saamani kasteen ja tunnustauduin opillisesti kristilliseen kasteeseen, mulla on tästä oikein kasteenvahvistus-todistus, se oli lyhyt seremonia, jossa sanouduin irti hellareiden harhaopeista. Itse vettä ei tarvinnut uusia, mutta oppi siihen, mitä tuossa vedessä tapahtui. Se vesi on ainoa jäänteeni hellareista. Pyysin kylläkin uutta, kristillistä kastetta, mutta pappi sanoi, että luterilainen kirkko ei ole uudestikastaja, yksi kaste (vesi) riittää. Niin, että lopulta tuo usko Jumalan armoon, ilman mitään omia laintekoja upposi minuun.
Nyt on kiistakysymys, kumpi meistä on kristitty ja kumpi jumalaton. Pysyn omassa kannassani. - Anonyymi
Savis kirjoitti:
Rakas !! Et todella ymmärtää että tulis varoittaa synnintekijät ja jos he tekevät parannuksen ja ottavat vastaan vapauttaja ja Syntienpoistajan niin heille hyvin käy..
Savis, rakas.
Jeesus sovitti syntimme, ei "poistanut" niitä lihastamme.
Ne ovat "pois" Jumalan edessä, tuomiolla.
Ne ovat olemassa, lihassa ja kuitenkaan: niitä ei ole, uskossa.
Uskon kautta Kristukseen, Jumala "ei näe niitä".
Siis: uskon... kautta... Kristukseen... Jumala ei "näe" niitä.
Hän tuomitsee meidät hengen, ei lihan mukaan.
Jumalaton, vailla Kristusta, tuomitaan syntiensä mukaan.
Vain syntinen, jumalaton, tarvitsee Jumalaa: Isää, Jeesusta, Pyhää Henkeä. Hän on Syntisten Vapahtaja, eli vapauttaja.
Henki kokee uudestisyntymän, mutta liha säilyy olemukseltaan aina perisyntisenä.
Kun elämme uskossa, Jeesuksen Kristuksen herraudessa, Hänen Pyhän Henkensä vaikutuksesta näemme oman syntisyytemme, tuomitsemme ja tunnustamme sen, rukoillen parannusta.
Parannus tapahtuu, mutta ei ihmisen omana laintekona, vaan Kristuksen tekona ja vaikutuksena meissä. Näin emme voi itse kerskata teoistamme.
Näin "Jumala vanhurskauttaa jumalattoman". Meistä itsestämme ei ole omaksi vanhurskauttajaksemme, muutoinhan Kristus olisi turhaan kuollut.
Lopeta Savis, luettelemasta muiden syntejä, joita et edes tunne. Nimittäin, tarkkaaottaen se on Saatana, joka syyttää synneistään kärsivää kristittyä: "miksi olet tuollainen... Sinun tulisi olla tällainen ja tällainen, mutta oletkin..."
On erikseen sellaiset, uskovaista esittävät syntiset, jotka eivät haluakaan tehdä parannusta, vaan riettaasti sekoittavat Jumalan armon tahalliseen syntielämäänsä. Heillä ei todellisuudessa ole Jeesusta Kristusta Herranaan, vaan lihan mieltymys syntiin hallitsee heitä.
Mutta kuka kristitty sydämeltään uskoo mitenkin ja mitkä ovat hänen, kunkin motiivinsa, Jumala näkee totuuden.
Te, Savis itse hengenparannus, luovuttamalla itsesi kokonaan Kristuksen hallintaan.
Siunausta.🥀🔥
(Terveisin: se syntinen luterilainen) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Savis, rakas.
Jeesus sovitti syntimme, ei "poistanut" niitä lihastamme.
Ne ovat "pois" Jumalan edessä, tuomiolla.
Ne ovat olemassa, lihassa ja kuitenkaan: niitä ei ole, uskossa.
Uskon kautta Kristukseen, Jumala "ei näe niitä".
Siis: uskon... kautta... Kristukseen... Jumala ei "näe" niitä.
Hän tuomitsee meidät hengen, ei lihan mukaan.
Jumalaton, vailla Kristusta, tuomitaan syntiensä mukaan.
Vain syntinen, jumalaton, tarvitsee Jumalaa: Isää, Jeesusta, Pyhää Henkeä. Hän on Syntisten Vapahtaja, eli vapauttaja.
Henki kokee uudestisyntymän, mutta liha säilyy olemukseltaan aina perisyntisenä.
Kun elämme uskossa, Jeesuksen Kristuksen herraudessa, Hänen Pyhän Henkensä vaikutuksesta näemme oman syntisyytemme, tuomitsemme ja tunnustamme sen, rukoillen parannusta.
Parannus tapahtuu, mutta ei ihmisen omana laintekona, vaan Kristuksen tekona ja vaikutuksena meissä. Näin emme voi itse kerskata teoistamme.
Näin "Jumala vanhurskauttaa jumalattoman". Meistä itsestämme ei ole omaksi vanhurskauttajaksemme, muutoinhan Kristus olisi turhaan kuollut.
Lopeta Savis, luettelemasta muiden syntejä, joita et edes tunne. Nimittäin, tarkkaaottaen se on Saatana, joka syyttää synneistään kärsivää kristittyä: "miksi olet tuollainen... Sinun tulisi olla tällainen ja tällainen, mutta oletkin..."
On erikseen sellaiset, uskovaista esittävät syntiset, jotka eivät haluakaan tehdä parannusta, vaan riettaasti sekoittavat Jumalan armon tahalliseen syntielämäänsä. Heillä ei todellisuudessa ole Jeesusta Kristusta Herranaan, vaan lihan mieltymys syntiin hallitsee heitä.
Mutta kuka kristitty sydämeltään uskoo mitenkin ja mitkä ovat hänen, kunkin motiivinsa, Jumala näkee totuuden.
Te, Savis itse hengenparannus, luovuttamalla itsesi kokonaan Kristuksen hallintaan.
Siunausta.🥀🔥
(Terveisin: se syntinen luterilainen)Rakas syntinen luterilainen !
Te parannus ettet joudu helvettiin !!!!
Katsos kirkkossa ei opeta että tulis ottaa vastaan Synnipoistaja ja Vpauttaja Jeesus Kristus meidän Jumalamme.. Kunia Hänelle joka VOI !!!
Siis kirjoitat niinkuin sinun synnit olisivat näkymättömiä Jumalalle . Melko illuusio on tuo oppi joka ei voi vapauttaa ja tehdä sinut Puhdas Pyhä Uskova.
No omapa asia . Kysy Jumala jos et minua usko..
- Anonyymi
Ne pyydystää kristittyjä omilla pyyntihaudoillaan epäraamatullsille jatkokasteille.
Job 18:8
Sillä hänen omat jalkansa vievät hänet verkkoon, hän käyskentelee katetun pyyntihaudan päällä.- Anonyymi
Helluntailaisuuden kaltaiset uskonlahkot on perustettu perustajiensa lihan himojen tyydyttämistä varten.
" Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat:........ ERISEURAT JA LAHKOT....
joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa."
Gal.5:19-21
- Anonyymi
Helluntailaisuuden kaltaiset uskonlahkot on perustettu perustajiensa lihan himojen tyydyttämiseksi, kuten Gal.5 sanoo.
jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa. - Anonyymi
Alkukieltä osaavat ja ymmärtävät tietävät, että Raamatun ajan termi uskovainen annettiin Jeesukseen kastetulle, Kasteessa kun ihminen tulee Pyhän Hengen lahjan saadessaan osalliseksi samasta uskosta, joka Jeesuksella oli. Kasteessa ihminen saa lahjaksi Jeesuksen uskon, joka on paljon vahvempi kuin ihmisen oma usko ja järjenpäätelmät. Eikä pelkästään Jeesuksen uskoa, vaan Jeesuksen kuoleman ja veren osallisuuden eli sovintoveren osallisuuden. Eikä siinä vielä kaikki. Kristillsiessä kasteessa pestään synnit pois ja kastettava uudestisyntyy ja hänet liitetään Kristuksen ylösnousemusruumiiseen vain ja ainoastaan kasteessa.
Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
*****************************************************************************************
"JA KUN HÄNET ja HÄNEN PERHEKUNTANSA OLI KASTETTU, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte MINUA Herraan USKOVAISENA, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä. "
******************************************************************************************- Anonyymi
Amen tuohon!
(henkien erottamisen armolahjan saanut kirjoittaja) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Amen tuohon!
(henkien erottamisen armolahjan saanut kirjoittaja)Näetkö eli erotatko henkiä? Vai oletko vai täynnä omaa kuviteluasi ja pöhötystä niin kuin muillakin jumalattomilla valhettelijoilla, jota melskaavat palstalla?
- Anonyymi
Mitä muuta teet kuin vääristät Jumalan ilmoitusta?
"Raamatun ajan termi uskovainen annettiin Jeesukseen kastetulle".
KIRJOITIT TAAS PILKKAA JA PIMEYTTÄ, JOTA OLET TÄYNNÄ.
AINOA, MIHIN OLET KOKO SYDÄMESTÄSI LIITTYNYT, ON TÄMÄN MAAILMAN RUHTINAS, MUUTA HERRAA ET TUNNE ETKÄ TUNNUSTA.
Paavali tunnusti ne, jotka eivät vielä olleet ottaneet kastetta Jeesuksen nimeen, uskoviksi.
KIRJOITAT KAIKEN AIKAA VALHETTA. - Anonyymi
Rakas !! Toivottavasti ymmärrät että tuo pelastava kaste josta puhut ? Sillä ei ole mitään tekemistä vertauksellista vesikasten kanssa mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä423394- 361984
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?301729- 161527
- 231508
- 91391
- 241377
- 141227
Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?
Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai781125- 221102