Turha on Isrealiin matkustaa

Anonyymi

Seimi on tyhjä, hauta on tyhjä, ristiä ei ole enää olemassakaan, verta ei näy missään, turha on Israeliin matkustaa.

Ei ne pelkät ihmisen teot ihmistä synnytä uudeksi. Ei ihminen voi itseään uudestisynnyttää.

Ihmisen uudestisyntyminen edellyttä sitä, että Jumala itse luo ihmisen uudeksi samalla tavalla kuin hän on luonut kaikki muutkin, mitä olemassa on, jopa taivaan, niin samalla tavalla ihminen on luotava uudeksi. Uudestisyntyminen vaatii Jumalan tekemän uudestiluomisen.

Ei Jumala voi ihmistä tyhjästä luoda uudeksi. Kyllä siihen materiaalia tarvitaan.
Ei pelkästä Hengestä mitään voi luoda, vaikka hokisi että "Hengestä ja Hengestä"

Kyllä Jeesus sanoi, että ihminen luodaan uudeksi "vedestä ja Hengestä." Ylhäältä=Jumalan sanan voimasta eli Jumalan tekona.

2. Piet. 3:5

"Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta ."

Raamatun selvän ilmoituksen mukaan Jumala synnyttää ihmisen uudeksi luomukseksi sanansa voimalla kasteen vedestä ja Hengestä.

"Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

"Todistus Jeesuksesta Kristuksesta
Hän, Jeesus Kristus, on tullut veden ja veren kautta -- ei ainoastaan veden, vaan veden ja veren. Ja Henki on todistaja, sillä Henki on totuus.
Todistajia on näin kolme:
Henki, vesi ja veri, ja nämä kolme todistavat yhtäpitävästi."

****************************************************************************************

50

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Raamatun mukaan kristillisessä kasteessa ihminen liitetään Kristuksen iankaikkisesti elävään ruumiiseen. Kristuksen ruumis on kreikaksi Kyriekee.

      • Anonyymi

        Pyhässä kasteessa ja pyhässä ehtoollisessa synnit saadaan anteeksi Kristuksen veren tähden.

        Kaste
        Tiedättehän, että meidät KAIKKI Kristukseen Jeesukseen kastetut ON KASTETTU hänen kuolemaansa. (kuoleman ja veren osallisuus) Kastaminen tarkoittaa yhteenliittämistä.

        Pyhä Ehtoollinen
        Eikö malja, jonka me siunaamme, ole yhteys Kristuksen vereen? Ja eikö leipä, jonka me murramme, ole yhteys Kristuksen ruumiiseen?


      • Anonyymi

        Raamatun mukaan hääpuku annetaan kristillisessä kasteessa.

        Ei niitä hääpukuja anneta enää missään haudassa eikä tuonelassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan hääpuku annetaan kristillisessä kasteessa.

        Ei niitä hääpukuja anneta enää missään haudassa eikä tuonelassa.

        Pieniäkin numeroita on tarjolla, ei pelkästään aikuisten kokoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pieniäkin numeroita on tarjolla, ei pelkästään aikuisten kokoja.

        Jeesuksen kaste oli alku pelastavaan kasteeseen, joka huipentui Golgatan verikylpyyn.

        Kristuksen kasteella sinä pyhitit ja määräsit Jordanin kaikki vedet pelastavaksi tulvaksi, joka puhdistaa kaikesta synnistä.
        Synnitön Jeesus ottaa siellä syntisen osan ja Johannes huutaa:

        "Katso Jumalan karitsa joka pois ottaa maailman synnin" Joh: 1: 29

        Kastevesi virtaa Karirsan kyljestä, ja siksi sillä on synnistä puhdistava vaikutus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen kaste oli alku pelastavaan kasteeseen, joka huipentui Golgatan verikylpyyn.

        Kristuksen kasteella sinä pyhitit ja määräsit Jordanin kaikki vedet pelastavaksi tulvaksi, joka puhdistaa kaikesta synnistä.
        Synnitön Jeesus ottaa siellä syntisen osan ja Johannes huutaa:

        "Katso Jumalan karitsa joka pois ottaa maailman synnin" Joh: 1: 29

        Kastevesi virtaa Karirsan kyljestä, ja siksi sillä on synnistä puhdistava vaikutus.

        Joh. 19:34 "vaan yksi sotamiehistä puhkaisi keihäällä hänen kylkensä, ja heti vuoti siitä
        VERTA JA VETTÄ."

        Henki, Vesi ja Veri ovat erottamattomat. Ne kaikki kolme yhdessä kuuluvat
        Kristilliseen yhteen kasteeseen.

        Henki, Vesi ja Veri todistavat yhdessä ja yhtäpitävästi. Niitä ei pidä erottaa toisistaan, kuten harhaoppiset helluntailaiset tekevät.

        "Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
        Sillä kolme on, jotka todistavat:
        Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä."

        Yksi Kaste, siinä on Henki, Vesi ja Veri. Yhdessä ja samassa kasteessa.

        Mikäli siinä ei ole kaikkia noita kolmea yhdessä, niin sellainen kaste ei ole Kristillinen kaste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh. 19:34 "vaan yksi sotamiehistä puhkaisi keihäällä hänen kylkensä, ja heti vuoti siitä
        VERTA JA VETTÄ."

        Henki, Vesi ja Veri ovat erottamattomat. Ne kaikki kolme yhdessä kuuluvat
        Kristilliseen yhteen kasteeseen.

        Henki, Vesi ja Veri todistavat yhdessä ja yhtäpitävästi. Niitä ei pidä erottaa toisistaan, kuten harhaoppiset helluntailaiset tekevät.

        "Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
        Sillä kolme on, jotka todistavat:
        Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä."

        Yksi Kaste, siinä on Henki, Vesi ja Veri. Yhdessä ja samassa kasteessa.

        Mikäli siinä ei ole kaikkia noita kolmea yhdessä, niin sellainen kaste ei ole Kristillinen kaste.

        Tuo roomalainen sotamies puhkasi keihäällä Jeesuksen kyljen, mutta kun Lutherin joukot puhkoivat anabaptistien ja kantasuomalaisten kylkiä, kun nämä kieltäytyivät kasteen armosta. Siinä kasteessa ei ole muuta kuin verta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo roomalainen sotamies puhkasi keihäällä Jeesuksen kyljen, mutta kun Lutherin joukot puhkoivat anabaptistien ja kantasuomalaisten kylkiä, kun nämä kieltäytyivät kasteen armosta. Siinä kasteessa ei ole muuta kuin verta!

        Väkivalta tuntuu olevan kasteeuusijoille niin tärkeää. Jeesuksesta he eivät välitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väkivalta tuntuu olevan kasteeuusijoille niin tärkeää. Jeesuksesta he eivät välitä

        Etkö todella tajunnut, mitä tuossa kirjoitettiin?
        Siinä ei kerrottu mistään kasteen uusijoista vaan luterilaisesta kirkosta!!
        Hävettääkö sinua, kun kerrotaan kirkon julmuuksista?


    • Anonyymi

      "Vesi, veri ja Henki" tarkoittaa Jumalan Sanaa, verta ja Henkeä.

      Johanneksen evankeliumi:
      4:10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."

      • Anonyymi

        Ei Raamattua sillä tavalla voi käsitellä, että etsitään jostain toinen kohta ja siirretään se ihan toiseen kohtaan.

        Kyllä Jeesus Nikodemukselle oman kasteensa jälkeen tarkotti sitä mitä sanoi niin tarkoilla oikeilla ilmaisuilla, että Nikodemus asian ymmärtäisi. Ei siinä tilanteessa aleta käyttämään mitään vertauskuvallisia ilmaisuja.

        5 Jesus svarade: »Sannerligen, sannerligen säger jag dig: Om en människa icke bliver född av vatten och ande, så kan hon icke komma in i Guds rike.

        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]

        5 Jesus answered, Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born of water and of the Spirit, he cannot enter into the kingdom of God.

        Kaikissa maissa tunnustetaan, että Jeesus puhui ihan tavallisesta vedestä ja Hengestä syntymisestä.

        Thayer's Greek Lexicon

        Sana


        Translitteroitu


        Strongin koodi

        υδωρ


        hudor hoo'-dore genitive case υδατος hudatos hoo'-dat-os, etc.


        5204

        Sanan tausta


        Sanaluokka

        from the base of 5205


        subst. (neut.)

        Lukumäärä


        King James käännökset sanasta

        79


        AV-water 79

        Merkitys

        1) water

        1a) of water in rivers, in fountains, in pools

        1b) of the water of the deluge

        1c) of water in any of the earth's repositories

        1d) of water as the primary element, out of and through which the world that was before the deluge, arose and was compacted

        1e) of the waves of the sea


    • Anonyymi

      Tässä on aito lähetyskäsky. Tämä ei ole kastekäsky. Eikä tätä voi käyttää vauvakasteen perusteluna.

      Markuksen evankeliumi:
      16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
      16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
      16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
      16:18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
      16:19 Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
      16:20 Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.

    • Anonyymi

      Tässäkin on aito lähetyskäsky. Tämä ei ole kastekäsky. Eikä tätä voi käyttää vauvakasteen perusteluna.

      Luukkaan evankeliumi:
      24:46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
      24:47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
      24:48 Te olette tämän todistajat.
      24:49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."

      • Anonyymi

        Matteuksen evankeliumin lähetyskäsky sisältää kastekäskyn? Sen perusteella kastetaan


    • Anonyymi

      1.Korinttolaiskirje:
      1:17 Sillä Kristus EI LÄHETTÄNYT MINUA KASTAMAAN, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

      Kastaminen ei ole tärkein eikä ensimmäinen asia, evankeliumin julistaminen ja uskoon tuleminen on tärkein asia, vasta sitten kastetaan.

      • Anonyymi

        Kastaminen on osa evankeliumin julistamista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kastaminen on osa evankeliumin julistamista

        Paavali erottaa ne kahdeksi eri tapahtumaksi. Oletko sinä suurempi opettaja kuin Paavali.
        1.Korinttolaiskirje:
        1:17 Sillä Kristus EI LÄHETTÄNYT MINUA KASTAMAAN, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali erottaa ne kahdeksi eri tapahtumaksi. Oletko sinä suurempi opettaja kuin Paavali.
        1.Korinttolaiskirje:
        1:17 Sillä Kristus EI LÄHETTÄNYT MINUA KASTAMAAN, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

        Paavali tarkoitta tuolla sitä, että Paavali ei ollut niiden 11 oikean apostolin joukossa Galilean vuorella, jossa Jeesus viimeisinä sanoinaan maan päällä lähetti ne paikalla olleet opetuslapset tekemään kastamalla hänelle opetuslapsia. Kastekäsky=Matt.28:18-20
        Ja sen jälkeen opettamaan heille käskyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali tarkoitta tuolla sitä, että Paavali ei ollut niiden 11 oikean apostolin joukossa Galilean vuorella, jossa Jeesus viimeisinä sanoinaan maan päällä lähetti ne paikalla olleet opetuslapset tekemään kastamalla hänelle opetuslapsia. Kastekäsky=Matt.28:18-20
        Ja sen jälkeen opettamaan heille käskyt.

        Jeesus on Ylipäällikkö, joka vain voi kastekäskyn antaa: opetuslasten tehtävä on totella Jeesuksen käskyä.
        Ylipäällikön itsensä sanoma kastekäsky on talletettu Matteuksen evankeliumin lopuun.

        Matt.28
        16 Ja ne YKSITOISTA OPETUSLASTA vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
        17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen TEIDÄN kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on Ylipäällikkö, joka vain voi kastekäskyn antaa: opetuslasten tehtävä on totella Jeesuksen käskyä.
        Ylipäällikön itsensä sanoma kastekäsky on talletettu Matteuksen evankeliumin lopuun.

        Matt.28
        16 Ja ne YKSITOISTA OPETUSLASTA vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
        17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen TEIDÄN kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Kastekäsky (Mt.28:16-20)

        Vahvaa viestiä.

        Kastekäsky on Jeesuksen itsensä antama ja sanoma käskymuodossa.

        Kastekäsky on Jeesuksen viimeiset sanat maan päällä.

        Kastekäsky on annettu vuorella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kastekäsky (Mt.28:16-20)

        Vahvaa viestiä.

        Kastekäsky on Jeesuksen itsensä antama ja sanoma käskymuodossa.

        Kastekäsky on Jeesuksen viimeiset sanat maan päällä.

        Kastekäsky on annettu vuorella.

        Kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.

        Sitten Herra sanoi: "Katso, tässä on paikka minun läheisyydessäni; astu tuohon kalliolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on Ylipäällikkö, joka vain voi kastekäskyn antaa: opetuslasten tehtävä on totella Jeesuksen käskyä.
        Ylipäällikön itsensä sanoma kastekäsky on talletettu Matteuksen evankeliumin lopuun.

        Matt.28
        16 Ja ne YKSITOISTA OPETUSLASTA vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
        17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen TEIDÄN kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Ei Jeesus antanut mitään kastekäskyä. Jeesus valtuutti opetuslapset julistamaan evankeliumia ja jos joku tuli uskoon, hänet piti kastaa. (Markuksen ja Luukkaan evankeliumit).


    • Anonyymi

      Piru erottaa veden, veren ja Hengen erilleen toisistaan, sillä ne kuuluvat yhteen ja todistavat yhdessä.
      Kristillisessä kasteessa nuo kaikki kolme todistajaan ovat läsnä yhtä akaa.

      Piru yrittää erotaa nuo kasteen kolme asiaa erilleen (Henki, vesi ja veri) toisistaan kaikella valheen voimalla. Sitä helluntailaiset tekevät.

      Latinaksi paholainen on Diabolos, sana tulee verbistä DIABALLO, mikä juuri tarkoittaa: heittää yhteen kuuluvat asiat erilleen toisistaan.

      • Anonyymi

        Täh: "Piru erottaa veden, veren ja Hengen erilleen toisistaan,"

        mutta Luther erotti anabaptistien hengen ruumiista, kun teloittti näitä!
        Sekös noita vedenpalvojia harmittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh: "Piru erottaa veden, veren ja Hengen erilleen toisistaan,"

        mutta Luther erotti anabaptistien hengen ruumiista, kun teloittti näitä!
        Sekös noita vedenpalvojia harmittaa.

        Jumala on myös kiivas Jumala, joka kostaa isien pahat teot lapsille, aina kolmanteen ja neljänteen polveen saakka.

        Hoos. 8:5

        Hylkää sonnisi, Samaria! Minun vihani leimuaa sinua vastaan. Etkö sinä jo vihdoinkin perkaa pois tuollaista saastaa! [1. Kun. 12:28,29]

        Hoos. 10:7

        Samaria ja sen kuningas tuhoutuvat, huuhtoutuvat pois kuin lastu aaltoihin.

        Hoos. 13:16

        (14:1) Samaria joutuu tilille synneistään, se on kapinoinut Jumalaansa vastaan. Sen miehet kaatuvat miekkaan, sen pienet lapset murskataan, ja raskaana olevat naiset viilletään halki. [Joel 2:12; Sak. 1:3; Mal. 3:7]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on myös kiivas Jumala, joka kostaa isien pahat teot lapsille, aina kolmanteen ja neljänteen polveen saakka.

        Hoos. 8:5

        Hylkää sonnisi, Samaria! Minun vihani leimuaa sinua vastaan. Etkö sinä jo vihdoinkin perkaa pois tuollaista saastaa! [1. Kun. 12:28,29]

        Hoos. 10:7

        Samaria ja sen kuningas tuhoutuvat, huuhtoutuvat pois kuin lastu aaltoihin.

        Hoos. 13:16

        (14:1) Samaria joutuu tilille synneistään, se on kapinoinut Jumalaansa vastaan. Sen miehet kaatuvat miekkaan, sen pienet lapset murskataan, ja raskaana olevat naiset viilletään halki. [Joel 2:12; Sak. 1:3; Mal. 3:7]

        2. Aik. 24:20

        Silloin Jumalan henki valtasi Sakarjan, pappi Jojadan pojan. Hän astui kansan eteen ja sanoi: "Näin sanoo Jumala: 'Miksi rikotte Herran käskyjä vastaan? Se tuottaa teille onnettomuuden.' Koska olette hylänneet Herran, hänkin hylkää teidät."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh: "Piru erottaa veden, veren ja Hengen erilleen toisistaan,"

        mutta Luther erotti anabaptistien hengen ruumiista, kun teloittti näitä!
        Sekös noita vedenpalvojia harmittaa.

        Luther ei tarkoittanut ketään. Sekls inttäjäeksyttäjää harmittaa


      • Anonyymi

        Oletko vielä pannut lapsia samalla kun ryyppäät?


    • Anonyymi

      Ilm. 14:12

      Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

    • Anonyymi

      Uudestikastavat pellehermannit ovat menettäneet Jumalan pelon ja hyljänneet Jumalan sanan ja käskyt.

      Saarn. 3:14

      Minä tulin tietämään, että kaikki, mitä Jumala tekee, pysyy iäti. Ei ole siihen lisäämistä eikä siitä vähentämistä. Ja Jumala on sen niin tehnyt, että häntä peljättäisiin.

      • Anonyymi

        Sananl. 19:23

        Herran pelko on elämäksi: saa levätä yönsä ravittuna, eikä mikään paha kohtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sananl. 19:23

        Herran pelko on elämäksi: saa levätä yönsä ravittuna, eikä mikään paha kohtaa.

        Hyppivät ja hilluvat ja toisia maahan tönivät lahkolaiset ovat riivaajien vallassa.

        Room. 3:18

        Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyppivät ja hilluvat ja toisia maahan tönivät lahkolaiset ovat riivaajien vallassa.

        Room. 3:18

        Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."

        Miksi olet työaikana foorumilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi olet työaikana foorumilla?

        Saarn. 1:14

        Minä katselin kaikkea työtä, jota auringon alla tehdään, ja katso: kaikki se on turhuutta ja tuulen tavoittelua.


    • Anonyymi

      Siis seimessä ei ole jäljellä enää heinän korttakaan, tai edes yhtäkään olkea!? No mitenkäs tämä seimi sitten on selviytynyt tupajumeista ja muista ötököistä, puhumattakaan muista vaaroista, kuten tulipalot ja sodat ym. ?

    • Onko totta, että juutalaiset ja muslimit ovat lopettaneet toistensa tappamiset?

    • Anonyymi

      Helluntailaisen harhaopin mukaan lapsi on Jeesuksen tavoin täysin synnitön ja syntyy suoraan Jumalan valtakuntaan.

      Heidän harhaoppiensa mukaan lapsi ei tarvitse uskoa ei kastetta ei Pyhää Henkeä ei uudestisyntymistä ei yhtäään mitään sellaista, josta Raamattu puhuu kaikilla taivaaseen menijöillä olevan.

    • Anonyymi

      Nyt puhutaan ainakin 2000 vuotta vanhoista tapahtumista meille vieraassa Lähi-Idän kulttuurissa.

      Miehet sanotaan olleen kuulemassa Pietarin puhetta. Naiset hoiti lapsia kotona.

      Miehet kun ottivat vaarin kastekäskyn lupauksesta menivät kotiinsa ja koko perhekunta sanotaan kastetun samalla kertaa.

      Samoin Lyydian tapauksessa vain Lyydia yksin oli joen rannassa kuulemassa puhetta ja otti vaarin eli totteli kastekäskyä:

      Koko Lyydian perhekunta kastettiin heti välittömästi Kristuksen omiksi.

      Kastettu Perhekunta käsitti kaikkien isäntäperheen jäsenten lisäksi palvelijoiden orjien ja työntekijöiden perheet kokonaisuudessaan.

      Historian puolelta tiedetään alkuseurakunnan aikana suurin kastettu perhekunta sisälsi 500 eri ikäistä ihmistä aina vauvasta vaariin asti.

      "Mutta se, joka ei huolehdi omaisistaan ja kaikkein lähimmistään, on kieltänyt uskonsa ja on epäuskoista pahempi. "

      Helluntailaiset jättävät kylmästi lapsensa kastamattomiksi pakanoiksi tähän maailmaan. Helluntailaisuus on 100 v. sitten alkanut paha harhaoppi eli heresia.

      • Anonyymi

        Häh: "Miehet kun ottivat vaarin kastekäskyn lupauksesta menivät kotiinsa ja koko perhekunta sanotaan kastetun samalla kertaa."???

        Raamattu ei opeta noin.
        Eikö vauvakastetta todella voi puolustaa ilman valehtelemista?
        Raamattu kertoo, että vain ne ,jotka uskoivat Pietarin saarnan, ottivat kasteen. Pietari ei kehoittanut heitä hakemaan kotoa myös vauvat tai koko perhekuntaa kastettavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Häh: "Miehet kun ottivat vaarin kastekäskyn lupauksesta menivät kotiinsa ja koko perhekunta sanotaan kastetun samalla kertaa."???

        Raamattu ei opeta noin.
        Eikö vauvakastetta todella voi puolustaa ilman valehtelemista?
        Raamattu kertoo, että vain ne ,jotka uskoivat Pietarin saarnan, ottivat kasteen. Pietari ei kehoittanut heitä hakemaan kotoa myös vauvat tai koko perhekuntaa kastettavaksi.

        Häh: "Pietari ei kehoittanut heitä hakemaan kotoa myös vauvat tai koko perhekuntaa kastettavaksi."

        Perhekunnittain Raamatussa kastettiin. Eikö uudestikastetta voi perustella ilman valheita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Häh: "Pietari ei kehoittanut heitä hakemaan kotoa myös vauvat tai koko perhekuntaa kastettavaksi."

        Perhekunnittain Raamatussa kastettiin. Eikö uudestikastetta voi perustella ilman valheita?

        Miehet oli kuulemassa kehotusta kasteesta.

        Naiset hoiti lapsia kotona, koko perhekunta sanotaaan kastetun kotona.


    • Anonyymi

      Kyllä Paavaliakin kehotettiin myöntämään syntisyytensä ennen kastetta.

      Ap. t. 22:16

      "Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois."

      Helluntailaisen ei-kristillisen kasteen yhteydessä ei puhua ihmisen synneistä yhtään mitään!

    • Anonyymi

      Niilo oli noita. Sai kaatajanvoimansa käytyään Australiassa aboriginaalien luona saamassa siihen opit ja ohjeet.

      • Anonyymi

        Kuuluisa toinen Pohjanmaan mies Oliwer Hawk kävi samassa paikassa aboriginaalien luona hiomassa taitojaan.


      • Anonyymi

        Sinäkö olet saatanan agentti? Rohkea tunnustus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö olet saatanan agentti? Rohkea tunnustus.

        Se on totta että heität valhetta valheen peräään.


    • Anonyymi

      "Jeesus vastasi: Totisesti,totisesti minä sanon sinulle, jos ihminen ei synny uudeksi vedestä ja Hengestä, hän ei pääse sisälle Jumalan valtakuntaan." (Joh.3:5)

      Ei sitä Jeesuksen sanomaa "vettä" (water) voi jättää poiskaan eikä vaihtaa mihinkään muuhun. Sehän tarkoittaa sitä, että me kiellämme Raamatun totuuden emmekä usko Jeesukseen.

      Harhaoppiset helluntailaiset tunkevat Jeesuksen suuhun tuossa kohtaa vaikka minkälaisia sanoja, jotka paremmin sattuisivat vastaamaan heidän omia Parhaimin keksimiä selityksiä.

      Jumalan sana on oikean uskonopin perusta, ei mitkään Parhamin laulukirjat.

      Tuossakin kohdassa sanotaan ihan selvästi, että uudestisyntyminen vedestä ja Hengestä tapahtuu vain ja ainoastaan Kristillisessä Kasteessa.

      Room.6:4-5 Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan hadatut KASTEENkautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidätkin UUDESSA elämässä vaeltaman."

      KASTEESSA ENTINEN JÄÄ TAAKSE JA UUSI ON SIJAAN TULLUT.=UUDESTISYNTYMINEN VEDESTÄ JA HENGESTÄ TAPHTUU KRISTITTYJEN KASTEESSA.

      Helluntailaiset väistävät tuollaisten kohtien merkityksen eli sisällön miettimisen kokonaan viemällä heti puheenaiheen veden määärään ja kastetekniikkaan, kun piitäisi tutkia, mitä kasteessa oikeasti tapahtuu.

      Kristillinen kaste on Jumalan ainutkertainen pelastusteko, jossa ihmisestä tulee Krituksen ruumiin jäsen.
      Asia on ilmaistu Kirkkoraamatussa useassa kohtaa ihan selvästi.

      • Anonyymi

        Totta: "KASTEESSA ENTINEN JÄÄ TAAKSE JA UUSI ON SIJAAN TULLUT."

        Mutta myös ilman kastetta se vauvan vaippaan tullut ruskea aine, jää taakse ja sijaan laitetaan puhdas vaippa.
        Olet hienosti oivaltanut tuon asian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta: "KASTEESSA ENTINEN JÄÄ TAAKSE JA UUSI ON SIJAAN TULLUT."

        Mutta myös ilman kastetta se vauvan vaippaan tullut ruskea aine, jää taakse ja sijaan laitetaan puhdas vaippa.
        Olet hienosti oivaltanut tuon asian.

        Totta.
        Paavali opettaa juuri uudestä elämästä kasteessa Roomalaiskirjeessään.

        Mutta sinulle riittää ulosteista puhuminen.


    • Anonyymi

      Kristillinen kaste alkoi vasta Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen jälkeen helluntaina, kun Jeesus lähetti kasteeseen veden lisäksi oman Henkensä.

      Jeesuksen eläissä Jeesus antoi syntejä anteeksi ilman kastetta, keitä hän matkoillaan tapasikin.

      10 Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin" -hän sanoi halvatulle-
      11 "minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."

      -syntinen nainen
      -halvaantunut mies
      -lapset (estelyistä huolimatta)
      -ristinryöväri

      "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun."

      Room. 5:12

      "Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet."

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1515
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      170
      1213
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1060
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      957
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      83
      875
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      803
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      744
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe