Onko teistä helluntailaisista kukaan

Anonyymi

lukenut luonnontieteitä käsittelevää kirjaa?

Oma veikkaukseni on, ettei sellaista hellaria ole.

120

1001

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

ei niitä kiinnosta luonto, eikä luonnonsuojelu, enemmänkin lopunajat ja kaiken tuhoutuminen, pelkkä katastrofaalia, ne odottaa, kun "MUUT" ihmiset on niin syntisiä . . .

• Anonyymi

Minun veikkaukseni on, että aloittaja on vähän yksinkertainen.

• Anonyymi

"Minun veikkaukseni on, että aloittaja on vähän yksinkertainen."
        omasta puolestani, arvelen että typerä idiootti!

jos rohkenee keskustella, tulee varmasti esille myös suuri tyhmyys ja tietämättömyys!
        Järjen ja ymmärryksen järkyttävä puute ja vajavaisuus!

• Anonyymi

"Mistäs keskustellaan kusipäinen uskovaisidiootti?

Oletkos muuten jo pessyt Jeesuksen verellä tämänpäiväiset syntisi?"

Kyllä. aamu rukous ja Herran edessä olessa, on taas syädän puhdas!
        Jumalalle Kiitos ja Ylistys sekä Kunnia. Pojassaan Jeesuksessa.

nyt sinä järjetön idiootti. miten on onko OMATUNTO luonnontekemä, mitä se sitten onkaan, niin onko tämä hyvä aihe keskustella?

On hyvä jos laitat aina saman puumerkin esille, että tiedän, kuka järjetön tomppeli on "äänessä".
        tämä puumerkki ei paljoa aikaa vie.

itse laitan tässä ketjussa. oman puumerkkini:
        'Jumala viha ja ruoska'

• Anonyymi

mitä termi "luonnontieteitä" pitää sisällään?

Onko matematiikka luonnontiede?

mtiä sanot sinä suuresti oppinut,
      mikä ja mitä tämä on:
      1.618?

Oletko lukennut tieteistä, monipuolisesti ! :)

• Anonyymi

Okei hyvä, lapset kyllä tietää, noin lapsen uskolla.

Nyt miten on missä tämä merkillinen luku on?
        Olisko valo spektri sekä äänen aaltoliike yhteydessä toisiinsa, muutenkin kuin tällä merkillisellä määrällä ja mitalla.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Spektri
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Ääni

ja taas alustusta, mistä tämä valo on tullut ja mistä äänet eli aaltoliikeen saama "ääni" on tullut.

onko joku taho sopinut, lait eli säännöt, niistä vai onko ne ja monet muut spektrit luonnon lakeja sekä ollut aina?
        ulottuvuus
        järjestys
        absorptiospektri
        vaikutusspektri
        atomispektri
        sähkömagneettinen spektri
        emissiospektri
        infrapunaspektri
        viivaspektri
        massaspektri
        mikroaaltospektri
        radiotaajuusspektri
        akustinen spektri
        ultraviolettispektri
        näkyvän valon spektri
        skaala

Nyt tämä määrä eli mitta on eräs osa mikä määrää mikä on kaunista ja hyvää, kuultavaa tahi katsottava.
        musiikki ja harmonia / tasapaino.

joten kyllä lapset sen tietää:
        "Lapsikin tuon tietää." että mikä on kaunista ja mikä miellyttävää korvalle.

eli linnun laulu on miellyttävää mutta moottorisahan ei
        pilaantunut ja mätääntynyt liha tahi hedelmä on taas, inhottava ja iljettävä, mutta
        aurinkon nousu tahi pilven hattara taivaalla saa lapset ihastumaan.

Joten, järjetön tomppeli, mikä tekee musiikista hyvää ja tasaapinoista sekä auringon laskun kauneuden?

Jumalan viha ja ruoska.

• Anonyymi

"Tuohan on kultainen jako uskovaishörhö. Lapsikin tuon tietää."

joten arvelen ettet kykene esittämään, muuta kuin sen mitä pieni lapsi, esim
        kolmion ja äänessä oktaavin.

vai pystytkö, järjetön tomppeli, ymmärtämää paremmin ja enemmän ja syvällisemmin, mitä on tämä kultainen jako?

Jos kykenet toki annat siitä esimerkin :)

Jumalan viha ja Ruoska

• Lukeminen on yksi asia, luetun ymmärtäminen täysin toinen.

• Ainakin salaliittoteorioiden seuraaminen ja niihin uskominen tuntuu onnistuvan monelta aivan hyvin.

• Anonyymi

"Lukeminen on yksi asia, luetun ymmärtäminen täysin toinen."
        ja
        "Uskovaishörhöiltä ei onnistu kumpikaan."

Mitn on sinä ja te, järjettömät tomppelit.
        Kuka toi ja antoi Suomen kansalle, luku ja kirjoitus taidon?

joku. järjetön tomppeli, ja muut kriikit vai kuka?

Jumalan viha ja Ruoska.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Ainakin salaliittoteorioiden seuraaminen ja niihin uskominen tuntuu onnistuvan monelta aivan hyvin.

jaa
        mites tämä:

Päivän video: Israelissa 95% vakavasti sairaista COVID-potilaista rokotettuja

"Eikö COVID-rokotusten pitäisi estää koronavirusta leviämästä ja ihmisiä sairastumasta? Israelissa on korkeimpia mRNA-COVID-rokotusasteita maailmassa. Israelin valtamedian raportti osoittaa, että rokotteet eivät tehoa, mutta vain voimistavat epidemiaa. "

aika korkea on tämä luku 95% !!!!
        ja suomessa on jo rokotettu, noin 4 miljoonaa ja kaksi kertaa noin 2 miljoonaa!
        eli kusessa on koko valtakunta ,ellei Jumala tee jotain erikoista, kuten käännä koko juttua päin vastoin, kuten näyttää tapahtuvan eu valtaa pyrkien kohdalla tapahtuvat, eli he tahtovat yhden iso mutta näyttää että saattaa tulla monta pientä eli takaisin kansallis valtiot!

no sama se,
        nyt siis Israel ja sen ROKOTETUT = Suojatut kansalaiset, ovat ihmeissään kun lääke .eli geeni terapia ei toimikkaan!
        ja jos, pahimmat "ennustukset, tapahtuvat, niin kaikki kaksi kertaa ja monet kerran rokotetut tulevat kuolemaan ei siis elämää eli "lääke" on se joka tappaa ei se kuviteltu paha nuha, joka ei ole tavallisa kausinuhaa pahempi.

Tästä salaliitosta voi lukea:

https://twitter.com/RanIsraeli/status/1423322271503028228?ref_src=twsrc^tfw
        At the Herzog Medical Center in Jerusalem:

http://www.herzoghospital.org/
        ja monesta muusta joka on yhteydessä eli "virallisista" tiedoista!

https://twitter.com/RanIsraeli/status/1423323317742735367

https://www.israelnationalnews.com/tags/Channel_13_News

Joten siellä tämä "lääke" ei siis toimi, vaan päinvastoin.

onko tämä joku folio tahi salaliitto, jossain vai monessa paikassa esillä?

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

"Lukeminen on yksi asia, luetun ymmärtäminen täysin toinen."
        ja
        "Uskovaishörhöiltä ei onnistu kumpikaan."

Mitn on sinä ja te, järjettömät tomppelit.
        Kuka toi ja antoi Suomen kansalle, luku ja kirjoitus taidon?

joku. järjetön tomppeli, ja muut kriikit vai kuka?

Jumalan viha ja Ruoska.

>Kuka toi ja antoi Suomen kansalle, luku ja kirjoitus taidon?

Ainakaan jälkimmäinen ei ole vielä yltänyt sinuun, kun onnistuit tekemään lyhyessä virkkeessä kolme virhettä.

• Anonyymi kirjoitti:

jaa
        mites tämä:

Päivän video: Israelissa 95% vakavasti sairaista COVID-potilaista rokotettuja

"Eikö COVID-rokotusten pitäisi estää koronavirusta leviämästä ja ihmisiä sairastumasta? Israelissa on korkeimpia mRNA-COVID-rokotusasteita maailmassa. Israelin valtamedian raportti osoittaa, että rokotteet eivät tehoa, mutta vain voimistavat epidemiaa. "

aika korkea on tämä luku 95% !!!!
        ja suomessa on jo rokotettu, noin 4 miljoonaa ja kaksi kertaa noin 2 miljoonaa!
        eli kusessa on koko valtakunta ,ellei Jumala tee jotain erikoista, kuten käännä koko juttua päin vastoin, kuten näyttää tapahtuvan eu valtaa pyrkien kohdalla tapahtuvat, eli he tahtovat yhden iso mutta näyttää että saattaa tulla monta pientä eli takaisin kansallis valtiot!

no sama se,
        nyt siis Israel ja sen ROKOTETUT = Suojatut kansalaiset, ovat ihmeissään kun lääke .eli geeni terapia ei toimikkaan!
        ja jos, pahimmat "ennustukset, tapahtuvat, niin kaikki kaksi kertaa ja monet kerran rokotetut tulevat kuolemaan ei siis elämää eli "lääke" on se joka tappaa ei se kuviteltu paha nuha, joka ei ole tavallisa kausinuhaa pahempi.

Tästä salaliitosta voi lukea:

https://twitter.com/RanIsraeli/status/1423322271503028228?ref_src=twsrc^tfw
        At the Herzog Medical Center in Jerusalem:

http://www.herzoghospital.org/
        ja monesta muusta joka on yhteydessä eli "virallisista" tiedoista!

https://twitter.com/RanIsraeli/status/1423323317742735367

https://www.israelnationalnews.com/tags/Channel_13_News

Joten siellä tämä "lääke" ei siis toimi, vaan päinvastoin.

onko tämä joku folio tahi salaliitto, jossain vai monessa paikassa esillä?

>>> eli kusessa on koko valtakunta ,ellei Jumala tee jotain erikoista, kuten käännä koko juttua päin vastoin...

Voi teitä sokeita... Uskotte Jumalan auttavan, vaikka oppienne mukaan Jumala on kaiken takana. Eikö sytytä vieläkään?

Mitä tulee itse salaliittoteorioihin niin en pidä keltaista lehdistöä (mvlehteä, twitteriä, venäläistä facebookkia (VK) ym) luotettavana lähteenä.

• Anonyymi kirjoitti:

https://duckduckgo.com/?t=ffab&q=covid israel&ia=web

joten lue ja katsele, jos tahdot jotain oppia!

Jos tieto pitää paikkaansa, niin näyttää siltä, että Jumala päätti vihdoinkin tuhota juutalaiset. Tämä oli tiedossa jo aikojen alusta, missä salaliitto?

• Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

>Kuka toi ja antoi Suomen kansalle, luku ja kirjoitus taidon?

Ainakaan jälkimmäinen ei ole vielä yltänyt sinuun, kun onnistuit tekemään lyhyessä virkkeessä kolme virhettä.

Ainostaan kolme virhettä, saattaa olla oma ennätys :)
        nyt
        mitä sanat mitä kirjoitin jos sait selvää?

vai etkö kykene, typerä idioootti mitään sanomaa!

Jumalan vija ja Ruoska.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

>>> eli kusessa on koko valtakunta ,ellei Jumala tee jotain erikoista, kuten käännä koko juttua päin vastoin...

Voi teitä sokeita... Uskotte Jumalan auttavan, vaikka oppienne mukaan Jumala on kaiken takana. Eikö sytytä vieläkään?

Mitä tulee itse salaliittoteorioihin niin en pidä keltaista lehdistöä (mvlehteä, twitteriä, venäläistä facebookkia (VK) ym) luotettavana lähteenä.

Pidätkö niin juttujen kohdalla olevien linkkien tietoja oikeana?
        WHO
        cdc
        THL
        Israelin "thl" jne jne

onko suuri nollaus, Great reset, salaliitto?
        ja tämä teko-nuha on osa sitä.

• Anonyymi kirjoitti:

Pidätkö niin juttujen kohdalla olevien linkkien tietoja oikeana?
        WHO
        cdc
        THL
        Israelin "thl" jne jne

onko suuri nollaus, Great reset, salaliitto?
        ja tämä teko-nuha on osa sitä.

Suosittelen, että luet jatkossa vähemmän Patmoksen "talousasiantuntijoiden", kuten Juha Ahvion verbaalisia sekoiluja ja ajattelet asioita omilla aivoilla.

• Anonyymi

Veikkaampa ettei lause, vetyatomin sidosenergia on 13,6 Ev, merkitse mitään tosiuskovalle. Se on kuitenkin kestävämpi kuin jumalan armo.
      Toisaalta, mitä tapahtuu ihmiselle, joka ei usko Jumalaan?
      Ei muuta, kun ettei usko olioon.

• Mistä tuo "vetyatomin sidosenergia" on tullut ja miksi? Onko tuo todella luotettavasti mitattu, teoreettinen ja uskon asia?

• Anonyymi
        Välva kirjoitti:

Mistä tuo "vetyatomin sidosenergia" on tullut ja miksi? Onko tuo todella luotettavasti mitattu, teoreettinen ja uskon asia?

Kaivapas se lukion fysiikan kirja, sieltä se löytyy.
        Kannattaa paneutua muutenkin lukemaansa, maailman selitys on ihan toisenlainen kun mitä raamattu antaa ymmärtää.

• Anonyymi kirjoitti:

Kaivapas se lukion fysiikan kirja, sieltä se löytyy.
        Kannattaa paneutua muutenkin lukemaansa, maailman selitys on ihan toisenlainen kun mitä raamattu antaa ymmärtää.

Lukion opit fysiikasta ovat vasta yritys havainollistaa joitakin alkeita.

• Kyseiset energiat ovat vain mallinettuja käsitteitä, jotka katoavat.

Mutta Jumalan Armo on todellisuutta niille, jotka ovat sen hyväksyneet.

• Anonyymi

Mitä tietoa etsit?
      Obadja.

• Anonyymi

Puhutaan sitten kun sulla on kaksi korkeakoulututkintoa, olet lakannut yleistämästä ja kasvanut aikuiseksi.:D:D

• Anonyymi

Helluntailaiset lukevat Raamattuakin rahvaanomaisesti sanottuna: "lukee kuin piru raamattua". Ne poimii sieltä vain itseään miellyttävät kohdat.

• Valehelet Anonyymi 06.08.2021 06:51.

• Anonyymi

Onneksi veikkaat sillä esimerkiksi minä olen. Väitteesi on typerä sillä sinun pitäisi tuntea jokainen hellari jotta voisit sanoa, että yksikään hellari ei ole ikinä koskaan lukenut luonnontieteitä käsittelevää kirjaa.
      Eräs tuttu on koulutukseltaan fyysikko ja johtavassa asemassa tunnetussa tutkimuslaitoksessa. Hän on myös aktiivisesti mukana paikallisessa hellari seurakunnassa.
      Historian tunnetuimpia seurakunnan sanan julistajia ja työntekijöitä oli Isaac Newton. Ehkä tiedät hänet?
      Tänä päivä ympäri maailmaa löytyy satoja tuhansia uskoaan tunnustavia tiedemiehiä kaikilta tieteenaloilta. Mutta usko ei ole joka miehen. Eikä naisenkaan. Olipa tiedemies tai ei.

• Anonyymi

Jos Newton eläisi tänään, hän ei varmastikaan uskoisi jumaliin ja Raamatun taruihin.

1600 luvulla ei tiedetty maailmankaikkeuden pitkää ikää, ei tunnettu geenejejä, DNA:ta, eikä evoluutiota,

Nykyisin tiedetään siis, ettei ihmistä ole luotu, ei ole ollut paratiisia, Eevaa, Aatamia, vedenpaisumusta eikä edes erämaa vaellusta. Raamatun arvo totuutena on näin hävinnyt kuin tuhka tuuleen vuodelta.

Vuoden 1947 Qumranin kirjakäärölöydöt ovat osoittaneet Jeesuksen olleen essealaisten Sotilas-Messias, jolla olla pahat aikeet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos Newton eläisi tänään, hän ei varmastikaan uskoisi jumaliin ja Raamatun taruihin.

1600 luvulla ei tiedetty maailmankaikkeuden pitkää ikää, ei tunnettu geenejejä, DNA:ta, eikä evoluutiota,

Nykyisin tiedetään siis, ettei ihmistä ole luotu, ei ole ollut paratiisia, Eevaa, Aatamia, vedenpaisumusta eikä edes erämaa vaellusta. Raamatun arvo totuutena on näin hävinnyt kuin tuhka tuuleen vuodelta.

Vuoden 1947 Qumranin kirjakäärölöydöt ovat osoittaneet Jeesuksen olleen essealaisten Sotilas-Messias, jolla olla pahat aikeet.

Olet vain yksinkertainen. Älykkään päähän mahtuvat niin tiede kuin uskontokin.

• Anonyymi

Minä olen opettanut monia luonnontieteisiin kuuluvia kokonaisuuksia. Minä olen uskovainen.
        Kunnioitan hellareiden syvää luonnontieteiden tuntemusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos...jos... ehkä... Anonyymi 06.08.2021 09:38

Tunsito Newtonin, kun noin varmaksi kerrot kuvitelmiasi??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet vain yksinkertainen. Älykkään päähän mahtuvat niin tiede kuin uskontokin.

Sanopa edes yksi vuoden 1980 jälkeen syntynyt arvostettu luonnontieteiden tohtori. Heitä ei ole. Nykyajan tutkijat ja tiedemiehet eivät usko Raamatun taruihin ja henkiolentoihin. Tietämys on tehnyt heidät immuuniksi sellaiselle huuhaalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen opettanut monia luonnontieteisiin kuuluvia kokonaisuuksia. Minä olen uskovainen.

Tuo oli hyvä vitsi. Tunnen parikymmentä hellaria. Kukaan heistä ei tiennyt mistä vuodenajat johtuvat.

• Anonyymi

Newton oli areiolaisena kerettiläinen.
        On uskovia luonnontieteilijöitä, mutta he eivät pääsääntöisesti sekoita uskontoa ja tiedettä. Tiedän muutaman uskovan luonnontieteilijän, mutta en ainuttakaan nuoren Maan kreationistia, joka olisi luonontieteilijä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taisi olla vitsi. Hellareillako syvää luonnontieteiden tuntemusta? Älähän nyt.
        Hellareista suurin osa taitaa olla nuoren Maan kreationisteja. Jotta YEC oppi olisi totta, pitäisi luonnontieteistä poistaa niin paljon, että koko systeemi kaatuisi.

• Anonyymi kirjoitti:

>Kunnioitan hellareiden syvää luonnontieteiden tuntemusta.

Esimerkiksi Maan iän laskeminen tuhansiin vuosiin tieteen kertomien miljardien sijasta on tosiaan aika syvältä kumpuavaa luonnontieteiden tuntemusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kreationismia veikkaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Eivät nuo kirjakääröt mitenkään tuollaiseen viittaa.
        Kirjakääröt vahvistavat kristinuskoa ja Raamatun ilmoitusta..

• Anonyymi

Joosuan kirjassa puhalletaan pässinsarvilla Jeriko- nimisen kylän muurit nurin. Sitä ennen roudataan jotain liitonarkkia seitsemän kertaa muurien ympäri. Sitten siirrytää Gibeoniin. Siellä Jahvukka pysäyttää auringon ja kuun puoleksi päiväksi! En ole vieläkään löytänyt kohtaa, millon pysäytys peruttiin.
      Tällainen tarina kuuluu satukirjaan.
      1961 jopa Egyptin yliopisto lopetti moisen kertomuksen opettamisen, koraanista löytyy sama juttu.
      Mooseksen neljännestä löytyy mieltälämmittävä taikatemppu. Siinä kerrotaa punaisesta vasikasta. Kun tällainen syntyy, pitää se tappaa ja polttaa iisopin oksan ja punaisen villalangan kera. Tuhkalla rotjataan sitten pyhäkkö. Näin joudutetaan messiaan tuloa.
      Kohdan voi lukea lapsille iltasatuna.
      Vetten päällä kävelyä ei tehty kun kerran, se oli ihme ja kumma.

• Anonyymi

Itsekö noin päättelit? Ehkä päättelit päättömästi.

• Anonyymi

"Vetten päällä kävelyä ei tehty kun kerran, se oli ihme ja kumma."

Miten niin? Joka talvi.

• Kyllä suurin osa on lukenut luonnontietoa.

Luonnontieto perustuu kokonaan luonnon lakien todellisuuden ymmärtämiseen.

Jumala on säätänyt luonnon lait ja seuraukset niiden rikkomisesta.

• Anonyymi

Todista tuo kova väitteesi!

• Anonyymi kirjoitti:

Voithan itsekin ottaa asioista selvää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

voit kysyä niiltä talitinteiltä joita kaiketi on kotialbuumisi sivuilla !

• Anonyymi

Miksi hellarit eivät sitten ymmärrä luonnonlakeja? Entropian lakiakin on jatkuvasti esitetty evoluution kaatajaksi. Täyttä höpöhöpöä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi hellarit eivät sitten ymmärrä luonnonlakeja? Entropian lakiakin on jatkuvasti esitetty evoluution kaatajaksi. Täyttä höpöhöpöä.

Jotkut kuitenkin myöntävät evoluution, vaikka se murentaa koko Raamatun. Evoluution mukaisesti ei ole ollut olemassa ensimmäistä ihmistä, puhumattakaan paratiisista. Myös perisynti on näin ollen mahdottomuus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotkut kuitenkin myöntävät evoluution, vaikka se murentaa koko Raamatun. Evoluution mukaisesti ei ole ollut olemassa ensimmäistä ihmistä, puhumattakaan paratiisista. Myös perisynti on näin ollen mahdottomuus.

"Myös perisynti on näin ollen mahdottomuus."

okei selitä, mitä on ja mistä:
        Omatunto!
        Mihin tämä omatunto perustuu?

• Välva kirjoitti:

Voithan itsekin ottaa asioista selvää.

Ongelmasi on juuri se, että olemme ottaneet.

• Anonyymi kirjoitti:

Omatunto!

Miksi sen pitäisi johonkin ”perustua”? Eikö riitä, että se on?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Omatunto!

Oletko tietoinen, että meillä on aivot, jotka antavat meille muistin, tunteet ja kyvyn ajatella enemmän tai vähemmän loogisesti?

Ihminen on erittäin sosiaalinen eläin, jonka menestyminen on perustunut toisten ihmisten huomioimiseen ja yhteistyöhön. Tässä meitä auttaa aivojemme peilisolut, joiden avulla peilaamme toistemme tuntemuksia. Tehdessämme väärin toisia kohtaan, koemme siitä itse negatiivisia tunteita: ikäänkuin olisimme tehneet väärin itseämme kohtaan.

Psykopaateilla on todettu näiden peilsolujen toimimattomuutta, joka on siis geneettinen ominaisuus.

• Anonyymi

Miksi sen pitäisi johonkin ”perustua”? Eikö riitä, että se on?

Idiootti!

nyt jos varastat ,sinun omatuntosi soimaa eli syyttää sinua.
        Nyt mistä tämä johtuu?

eikö siitä että tiedät että ei saa varastaa.
        nyt on paljon aisioita joita ihminen ei tiedä ja siitä heidän omantuntonsa syyttää.

Eli omatunto on Jumalan antama mittari joka sanoo oletko tehnyt hyvin vai huonosti.
        ja tämä mittari ei välitä, missä olet syntynyt, mitä kieltä puhut tahi minkälainen on maan lait ja tavat.
        se on jokaisella ja sen voi "hajottaa" mutta ei poistaa.

Jumalan Viha ja Ruoska.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko tietoinen, että meillä on aivot, jotka antavat meille muistin, tunteet ja kyvyn ajatella enemmän tai vähemmän loogisesti?

Ihminen on erittäin sosiaalinen eläin, jonka menestyminen on perustunut toisten ihmisten huomioimiseen ja yhteistyöhön. Tässä meitä auttaa aivojemme peilisolut, joiden avulla peilaamme toistemme tuntemuksia. Tehdessämme väärin toisia kohtaan, koemme siitä itse negatiivisia tunteita: ikäänkuin olisimme tehneet väärin itseämme kohtaan.

Psykopaateilla on todettu näiden peilsolujen toimimattomuutta, joka on siis geneettinen ominaisuus.

"Oletko tietoinen, että meillä on aivot, jotka antavat meille muistin, tunteet ja kyvyn ajatella enemmän tai vähemmän loogisesti? "

siis omatunto perustuu ja on lähtöisin:
        - muistista
        - tunteista
        - kyvystä ajatella
        ??
        vai mitä tarkoitat?

Jumalan viha ja ruoska.

en ole lukenut, peilisoluista, laitko linkin :)

• Anonyymi

Millaisen rangaistuksen Jumala on säätänyt Ohminlain rikkojalle?

• Anonyymi kirjoitti:

Ihminen ei ole eläin. Ihminen on kolminaisus: henki sielu ja ruumis.

Jumala puhalsi ihmiseen hengen, mutta ei eläimeen.
        Ihminen menetti hengellisyden kun teki syntiä. Aikuiset ihmiset ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole. Vasta uskoon tullleella ihmisellä on henki. Tämä un udestisyntymistä Jumalan hengestä.

Juud. 1:
        19. Juuri nämä saavat aikaan hajaannusta. He ovat sielullisia, Henkeä heillä ei ole.

1.Joh.4:
        1. Rakkaani, älkää uskoko jokaista henkeä, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta, sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        Matt. 24:4-5; 1. Tess. 5:21; 2. Piet. 2:1
        2. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta.
        1. Kor. 12:3; 1. Joh. 5:1; 2. Joh. 1:7
        3. Yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta. Sellainen on Antikristuksen henki, jonka te olette kuulleet olevan tulossa ja joka jo nyt on maailmassa.
        2. Tess. 2:6-7; 1. Joh. 2:18; 1. Joh. 2:22

• Anonyymi
        Välva kirjoitti:

Ihminen ei ole eläin. Ihminen on kolminaisus: henki sielu ja ruumis.

Jumala puhalsi ihmiseen hengen, mutta ei eläimeen.
        Ihminen menetti hengellisyden kun teki syntiä. Aikuiset ihmiset ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole. Vasta uskoon tullleella ihmisellä on henki. Tämä un udestisyntymistä Jumalan hengestä.

Juud. 1:
        19. Juuri nämä saavat aikaan hajaannusta. He ovat sielullisia, Henkeä heillä ei ole.

1.Joh.4:
        1. Rakkaani, älkää uskoko jokaista henkeä, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta, sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        Matt. 24:4-5; 1. Tess. 5:21; 2. Piet. 2:1
        2. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta.
        1. Kor. 12:3; 1. Joh. 5:1; 2. Joh. 1:7
        3. Yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta. Sellainen on Antikristuksen henki, jonka te olette kuulleet olevan tulossa ja joka jo nyt on maailmassa.
        2. Tess. 2:6-7; 1. Joh. 2:18; 1. Joh. 2:22

Taasko täällä ollaan valehtelemassa!

Pitääkö se talloa moukarilla teidän taikouskoisten kalloon, että ihminen on nisäkäseläin noin 5500 nisäkkään joukossa.

Ihminen eroaa muista eläimistä vain älykkyytensä vuoksi.

Ihmisellä eikä muillakaan eläimillä ei ole henkeä eikä sielua.

• Anonyymi kirjoitti:

Taasko täällä ollaan valehtelemassa!

Pitääkö se talloa moukarilla teidän taikouskoisten kalloon, että ihminen on nisäkäseläin noin 5500 nisäkkään joukossa.

Ihminen eroaa muista eläimistä vain älykkyytensä vuoksi.

Ihmisellä eikä muillakaan eläimillä ei ole henkeä eikä sielua.

Loukkaat ihmisarvoja Anonyymi 08.08.2021 15:13.

• Anonyymi kirjoitti:

Kaikki luonnossa todistavat Jumalan luoneen sen. Mitään ei ole tullut sattumalta.

Kristus ja hänen työnsä
        Kol.1:
        13. Jumala on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan,
        14. hänen, jossa meillä on lunastus, syntien anteeksi saaminen.
        15. Hän on näkymättömän Jumalan kuva, koko luomakunnan esikoinen.
        16. Hänessä luotiin kaikki, mitä on taivaissa ja maan päällä, näkyvät ja näkymättömät, olivatpa ne valtaistuimia tai herruuksia, hallituksia tai valtoja. Kaikki on luotu hänen kauttaan ja häneen.
        17. Hän on ennen kaikkea muuta, ja hänessä kaikki pysyy voimassa.
        18. Hän on ruumiin, seurakunnan, pää. Hän on alku, kuolleista nousseiden esikoinen, jotta hän olisi kaikessa ensimmäinen.
        19. Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys asuisi hänessä,
        20. ja että hän sovittaisi Poikansa kautta itsensä kanssa kaiken maan päällä ja taivaissa ja näin tekisi rauhan hänen ristinsä veren kautta.
        21. Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneita ja mieleltänne hänen vihamiehiään pahoissa teoissanne,
        22. hän on nyt sovittanut Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä, nuhteettomina ja moitteettomina eteensä.
        23. Teidän on vain pysyttävä uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet. Tämä evankeliumi on julistettu koko luomakunnassa taivaan alla, ja sen palvelija minusta, Paavalista, on tullut.

• Anonyymi kirjoitti:

Anonyymi 06.08.2021 18:42. Jos oikeasti olisit perehtynyt entropiaan, niin huomaisit, että evoluutio on täysin mahdoton teoria.

• Mutta et pysty mitään kumoamaan Raamatusta. Sitä on yritetty kumota 3600 ja 2000 vuotta, mutta kukaan ei ole siitä mitään kumonnut.

• Anonyymi
        Välva kirjoitti:

Anonyymi 06.08.2021 18:42. Jos oikeasti olisit perehtynyt entropiaan, niin huomaisit, että evoluutio on täysin mahdoton teoria.

Tiedätkös mitä entropia edes tarkoittaa?

Evoluutio on nykyisin DNA-analyysin avulla voitu vakuuttavasti varmentaa: tiedetään eläinten ja kasvien kehityhaarat ja sukulaissuhteet hyvinkin tarkasti. Myös lajiutumisien ajankohdat voidaan arvioida kohtuullisella tarkkuudella. Evoluutio on yhtä totta kuin se että Maa kiertää Auringoa.

• Anonyymi kirjoitti:

Tiedätkös mitä entropia edes tarkoittaa?

Evoluutio on nykyisin DNA-analyysin avulla voitu vakuuttavasti varmentaa: tiedetään eläinten ja kasvien kehityhaarat ja sukulaissuhteet hyvinkin tarkasti. Myös lajiutumisien ajankohdat voidaan arvioida kohtuullisella tarkkuudella. Evoluutio on yhtä totta kuin se että Maa kiertää Auringoa.

Entropia termin voit tarkastaa netistä, jos haluat tarkentaa.

Evoluutio on yhtä mielikuvituksellista sekamelskan ja sattumien tuotetta ei mitään tyhjyydestä vailla mitään järkevää järjestystä tai syytä.

Tyhjyydestä ei voi tulla mitään sattumalta, ei edes sattumaa voi olla tyhjyydessä.

Ainoa mahdollisuus on Jumala, joka kaiken on luonut ja pitää voimassa.

• Anonyymi
        Välva kirjoitti:

Loukkaat ihmisarvoja Anonyymi 08.08.2021 15:13.

Sinähän se loukkaat! Olet häpeäksi koko ihmiskunnalle.

Kyllä jokainen aikuinen vähintään peruskoulut käynyt ymmärtää, että ihminen on eläin. Meidän genomassamme ei ole mitään, joka sen asian muuttaisi.

• Anonyymi
        Välva kirjoitti:

Entropia termin voit tarkastaa netistä, jos haluat tarkentaa.

Evoluutio on yhtä mielikuvituksellista sekamelskan ja sattumien tuotetta ei mitään tyhjyydestä vailla mitään järkevää järjestystä tai syytä.

Tyhjyydestä ei voi tulla mitään sattumalta, ei edes sattumaa voi olla tyhjyydessä.

Ainoa mahdollisuus on Jumala, joka kaiken on luonut ja pitää voimassa.

Olet todella törkeä valehtelija ja kaiken kukkuraksi erittäin tyhmä. Maapallomme ei ole suljettu järjestelmä, vaan se saa koko ajan energiaa Auringosta. Siksi entropia ei kasva ja elämäkin on voinut syntyä ilman maagisia taikureita.

Evoluutio ei mielikuvitusta, vaan tieteellinen fakta.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinähän se loukkaat! Olet häpeäksi koko ihmiskunnalle.

Kyllä jokainen aikuinen vähintään peruskoulut käynyt ymmärtää, että ihminen on eläin. Meidän genomassamme ei ole mitään, joka sen asian muuttaisi.

Room.1:
        22. He väittävät olevansa viisaita mutta ovat tulleet tyhmiksi.

Laajemmin.
        Room. 1:
        18. Ihmiskunnan syyllisyys
        Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa.
        19. Se, mitä Jumalasta voidaan tietää, on kuitenkin ilmeistä heidän keskuudessaan. Onhan Jumala ilmoittanut sen heille,
        20. sillä hänen näkymättömät ominaisuutensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumaluutensa, ovat maailman luomisesta asti olleet nähtävissä ja ymmärrettävissä hänen teoissaan. Siksi he eivät voi mitenkään puolustautua.
        21. Vaikka he ovat tunteneet Jumalan, he eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan heidän ajatuksensa ovat käyneet turhanpäiväisiksi, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
        22. He väittävät olevansa viisaita mutta ovat tulleet tyhmiksi.
        23. He ovat muuttaneet katoamattoman Jumalan kirkkauden katoavaisen ihmisen, lintujen, nelijalkaisten ja matelijoiden kuvan kaltaiseksi.
        24. Sen vuoksi Jumala on jättänyt heidät sydäntensä himoissa saastaisuuteen, häpäisemään keskenään oman ruumiinsa.
        25. He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, häntä, joka on iankaikkisesti ylistetty. Aamen.
        26. Sen tähden Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naispuoliset heistä ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen,
        27. ja samoin miespuoliset ovat luopuneet luonnollisesta yhteydestä naiseen ja kiihkossaan syttyneet toisiinsa. Miehet ovat harjoittaneet riettautta miesten kanssa ja ovat villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä pitikin saada.
        28. Koska heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, Jumala jätti heidät kelvottoman mielen valtaan tekemään sopimattomia.
        29. He ovat täynnä kaikenlaista vääryyttä, pahuutta, ahneutta ja ilkeyttä, täynnä kateutta, murhanhimoa, riitaa, petosta ja pahanilkisyyttä. He ovat juorujen levittäjiä
        30. ja panettelijoita. He vihaavat Jumalaa, ovat väkivaltaisia ja ylimielisiä, kerskailijoita ja pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
        31. ymmärtämättömiä ja epäluotettavia, rakkaudettomia ja armottomia.
        32. Vaikka he tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka sellaista tekevät, ovat ansainneet kuoleman, he eivät ainoastaan itse tee niin vaan myös osoittavat hyväksymisensä niille, jotka tekevät samoin.

• Anonyymi kirjoitti:

Olet todella törkeä valehtelija ja kaiken kukkuraksi erittäin tyhmä. Maapallomme ei ole suljettu järjestelmä, vaan se saa koko ajan energiaa Auringosta. Siksi entropia ei kasva ja elämäkin on voinut syntyä ilman maagisia taikureita.

Evoluutio ei mielikuvitusta, vaan tieteellinen fakta.

Miksi väität taktaksi, vaikka tiedekään ei niin väitä?

Tiede muuttaa jatkuvasti arviointiensa tulosta ja kriteerejä.
        Tiede ei voi edistyä, jollei sitä voi arvioida uudelleen ja kiistää aikaisempia päätelmiä.
        Jotenka ei voida mitään tieteen tulosta sanoa varmaksi tosiasiaksi.

• Anonyymi
        Välva kirjoitti:

Miksi väität taktaksi, vaikka tiedekään ei niin väitä?

Tiede muuttaa jatkuvasti arviointiensa tulosta ja kriteerejä.
        Tiede ei voi edistyä, jollei sitä voi arvioida uudelleen ja kiistää aikaisempia päätelmiä.
        Jotenka ei voida mitään tieteen tulosta sanoa varmaksi tosiasiaksi.

Voi sinua ihmisraukkaa. Maa kiertää Aurinkoa, ihmisellä on 23 kromosomiparia, valon nopeus on 299 792 458 m/s, elektronin massa on 9,1093897x10e-31 ja varaus 1,602176634x10-19 coulombia, jne..

Tiede on tutkinut ja selvittänyt miljoonia ja miljoonia asioita niin, että niitä voidaan pitää faktoina. Korkeintaan tarkkuutta voidaan lisätä. Evoluutio on myös tälläinen fakta, jota uskonnolliset fanaatikot eivät voi vääräksi muuttaa.

Oletko siis sitä mieltä, että jonain päivänä tiede voikin väittää Auringon kiertävän Maata?

• Anonyymi kirjoitti:

Voi sinua ihmisraukkaa. Maa kiertää Aurinkoa, ihmisellä on 23 kromosomiparia, valon nopeus on 299 792 458 m/s, elektronin massa on 9,1093897x10e-31 ja varaus 1,602176634x10-19 coulombia, jne..

Tiede on tutkinut ja selvittänyt miljoonia ja miljoonia asioita niin, että niitä voidaan pitää faktoina. Korkeintaan tarkkuutta voidaan lisätä. Evoluutio on myös tälläinen fakta, jota uskonnolliset fanaatikot eivät voi vääräksi muuttaa.

Oletko siis sitä mieltä, että jonain päivänä tiede voikin väittää Auringon kiertävän Maata?

Niinhän se "tieteeksi" sanottu on väittänyt aikaisemminkin.

Tidätkö miksi ihmisellä on niinsanottuja kromosomeja?
        Oletko ollut mukana suunnittelemassa niitä?

• Anonyymi

Tieteellä eikä samankaltaisilla voi todistaa Jumalan olemassa oloa, mutta sen, luonnon itsensä tekemät todistukset ovat vahvat.

LuontoKIN todistaa Luojan eli Jumalan olemassa olosta,

Onko luonnossa, mitään mitä Jumalan tekemä määrä ja mitta:
      1.618 ei olisi havaittavissa.

Mistä tämä merkillinen määrä ja mitta on tullut?
      ja muutenkin itse matematiikka sekä luonto on merkillinen.

mistä matematiikka ja sen lait ovat tulllet?

• Anonyymi

Selittämällä luonnonlait, jonkin maagisen aineettoman olennon kehittämiksi, vie se meidät entistä suurempiin ymmärtämisen ongelmiin.

Tämä maaginen olennon täytyy nimittäin olla verrattomasti monimutkaisempi ja enememmän sen omia sisäisiä (luonnon?) lakeja vaativaa.

Maaginen olento ei siis voi olla ratkaisu maailmankaikkeuden synnylle ja luonnonlaieille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Selittämällä luonnonlait, jonkin maagisen aineettoman olennon kehittämiksi, vie se meidät entistä suurempiin ymmärtämisen ongelmiin.

Tämä maaginen olennon täytyy nimittäin olla verrattomasti monimutkaisempi ja enememmän sen omia sisäisiä (luonnon?) lakeja vaativaa.

Maaginen olento ei siis voi olla ratkaisu maailmankaikkeuden synnylle ja luonnonlaieille.

Onko matematiikka ,sinulle maagista ja johtaa suuriin ymmärtämisen ongelmiin?

Joten, mistä matematiikan lait ovat tulleet?

Jumalan viha ja ruoska.

• Anonyymi

Vesinokkaeläin?

• Anonyymi

Newton sekä einstein olivat kabbalisteja!

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kabbala

eli suomeksi, Hullu sanoo sydämessään ettei ole Jumalaa.

Oikea tiedemies, joka tunnustaa Jumalan ja Jeesuksen on Nikolai Tesla jonka eläessä ei einstein uskaltanut, tieteellistä väittylyä Teslan kanssa käydä joten Tesla sanoi:

"Einstein on idiotti"
      eikä tämä kabbalisti, siitä mitään rohjennut sanoa, kuin sitten kuoleman jälkeen kun ei ollut haastajaa eli Teslaa.

• Anonyymi

Tesla sattui vain itse ole huonokäytöksinen idiootti, jonka Einstein jätti omaan arvoonsa. Tesla väitti yleisen suhteellisuusteorian olevan pelkkää metafysiikkaa ja väärässä. Kuitenkin myöhemmät tutkimuket ovat osoittaneet sen hämmästyttävän oikeaksi.

Teslan vääräksi osoittautunut väite:
        Einstein's relativity work is a magnificent mathematical garb which fascinates, dazzles and makes people blind to the underlying errors. The theory is like a beggar clothed in purple whom ignorant people take for a king... its exponents are brilliant men but they are metaphysicists rather than scientists.”

• Anonyymi

2. Piet. 3:5
      Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta

puupää Pietari, sai tiedon että koko maailma ja kaikki mitä siinä on on rakenettu yhdestä vedestä ja veden kautta:

Vety:
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Vety

Vety on jaksollisen järjestelmän ensimmäinen alkuaine.

Nyt esim mistä vesi, mitä näemme järvissä ja pilvissä olevan on tehty?
      eikö
      Vesi (H2O, joskus myös divetymonoksidi tai divetyoksidi) on huoneenlämmössä nesteenä esiintyvä vedyn ja hapen muodostama kemiallinen yhdiste.

mistä kulta on tehty?
      Kulta on alkuaine, joka kuuluu metallien ryhmään. Kullan järjestysluku on 79 ja kemiallinen merkki Au

Mitä tarkoittaa ja osoittaa: järjestysluku!

Jumalan viha ja ruoska

• >Vesi (H2O, joskus myös divetymonoksidi tai divetyoksidi) on huoneenlämmössä nesteenä esiintyvä vedyn ja hapen muodostama kemiallinen yhdiste.

Veden nesteenä esiintymisen lämpötilahaarukka on kylläkin sata astetta.

• Anonyymi

>Vesi (H2O, joskus myös divetymonoksidi tai divetyoksidi) on huoneenlämmössä nesteenä esiintyvä vedyn ja hapen muodostama kemiallinen yhdiste.

Veden nesteenä esiintymisen lämpötilahaarukka on kylläkin sata astetta.

Sinulta meni pääpointti ohi:

KAIKKI mitä on, on tehty vedestä eli yhdestä vety-atomista.

se että atomi = jakamaton :)
        on jaette monee pienempää osaan ei vaikuta tahän.
        kullassa on 79 vety-atomia eli "alku-atomia".

https://fi.wikipedia.org/wiki/Järjestysluku_(kemia)
        nyt on jokaisessa atomissa ,eri-kerroksia jotka kyllä paljon vaikuttavat "atomin eri-aineiden" olemukseen ja sen vaikutuksiin.

esim jää ja kaasu
        sekä hiili ja timantti.

kuitenkin kaikkien perus on se yksi: VETY!

"Kiinteässä olomuodossa vesi on jäätä ja kaasuna vesihöyryä. Vesi voi esiintyä kolmessa olomuodossaan erityisessä kolmoispisteessä (273,16 K; 6 mbar), joka toimii myös celsius- ja kelvin-asteikkojen määritelmänä."

nyt juoma vedessä on sitten kaksi vety-atomia sekä yksi happi atomi-
        näistä voidaan tehdä erilasia yhdisteitä ja ne voidaan aika tarkasti laskea, mitä osia niissä on.

esim atomi pommi, sen eri-osia voidaan laskea.
        jos tietty atomien keskittymä:
        Atomi pommin ydin: uraani tai plutonium

"Atomipommit saavat räjähdysvoimansa fissiosta, jossa raskaat ytimet (uraani tai plutonium) hajoavat kevyemmiksi atomiytimiksi, kun niitä pommitetaan neutroneilla. Ytimien halkeamisessa syntyvien neutronien halkaistessa jälleen uusia ytimiä syntyy räjähdysmäinen ketjureaktio, jossa vapautuu suunnattomasti energiaa. Toisinaan atomipommilla tarkoitetaan juuri fissiopommia, toisinaan taas mitä tahansa ydinasetta. Tämä sotkee jonkin verran käsitteitä. "

nyt "kaikki" siinä olevat "aine" osat menevät alkutekijöihin eli esim
        vedyksi, siitä nimitys, vetypommi.

ja yhdessä vety atomissa on sitten yksi ydin ja sen kiertolainen, eli
        sillä on vain yksi elektroni
        ja tällä on tietty sähkövaraus joka vapautuu, niin monella kuin on atomin ytimiä.
        eli miljoonia ja miljoonia eli suuri energia eli pommi tahi ydinvoimala.

Joten pääkohta on että KAIKKI ON RAKENNETTU JUURI TÄSTÄ YHDESTÄ, kuten
        puupää Pietari sen sanoo.

Nyt esim, hiilessä on 6 ydintä:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Hiili

ja järjestys luku on 6

nyt jos tähän lisätään yksi atomi lisää eli vety, niin se ei ole enää hiili vaan typpi:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Typpi

ja näin sitten LUONNONLAKIEN, mukaan viimeinen, mitä tiedettään on sitten:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Lawrencium

Tässä saattaa olla, jotain muuta mutta perus-idea on sama:

järjestysluku 103.
        eli 103 vety atomia ja niiden eri-rakenteet, kerrokset mitä kukin taas tiettyjen LUONNONLAKIEN takia menee omaan järjestykseen.
        olisko orbitaali kerrokset, en ole varma, mutta samase.

Nyt ihmiset ovat oppineet, sitä mistä puupää Pietari puhuu.

jos laittaa vety atomeja, samaa "kasaa" eli tavalla tahi toisella puristaa ne yhteen tulee uusia, aineita.

nyt siis jos laitat hiiltä etusormen ja peukalon väliin ja puristat kovasti saat timantin :)
        ja jos otat vaimon korvakorun ja lujasti puristat sitä, niin vaimo saa hiili korva korut :)
        (ja sinä litsarin poskelle :) )

joten luonnon ensimmäinen rakennus aine on vety.
        ja kaikki on rakenettu siitä eri-tavalla.

nosamase

• Anonyymi kirjoitti:

Sinulta meni pääpointti ohi:

KAIKKI mitä on, on tehty vedestä eli yhdestä vety-atomista.

se että atomi = jakamaton :)
        on jaette monee pienempää osaan ei vaikuta tahän.
        kullassa on 79 vety-atomia eli "alku-atomia".

https://fi.wikipedia.org/wiki/Järjestysluku_(kemia)
        nyt on jokaisessa atomissa ,eri-kerroksia jotka kyllä paljon vaikuttavat "atomin eri-aineiden" olemukseen ja sen vaikutuksiin.

esim jää ja kaasu
        sekä hiili ja timantti.

kuitenkin kaikkien perus on se yksi: VETY!

"Kiinteässä olomuodossa vesi on jäätä ja kaasuna vesihöyryä. Vesi voi esiintyä kolmessa olomuodossaan erityisessä kolmoispisteessä (273,16 K; 6 mbar), joka toimii myös celsius- ja kelvin-asteikkojen määritelmänä."

nyt juoma vedessä on sitten kaksi vety-atomia sekä yksi happi atomi-
        näistä voidaan tehdä erilasia yhdisteitä ja ne voidaan aika tarkasti laskea, mitä osia niissä on.

esim atomi pommi, sen eri-osia voidaan laskea.
        jos tietty atomien keskittymä:
        Atomi pommin ydin: uraani tai plutonium

"Atomipommit saavat räjähdysvoimansa fissiosta, jossa raskaat ytimet (uraani tai plutonium) hajoavat kevyemmiksi atomiytimiksi, kun niitä pommitetaan neutroneilla. Ytimien halkeamisessa syntyvien neutronien halkaistessa jälleen uusia ytimiä syntyy räjähdysmäinen ketjureaktio, jossa vapautuu suunnattomasti energiaa. Toisinaan atomipommilla tarkoitetaan juuri fissiopommia, toisinaan taas mitä tahansa ydinasetta. Tämä sotkee jonkin verran käsitteitä. "

nyt "kaikki" siinä olevat "aine" osat menevät alkutekijöihin eli esim
        vedyksi, siitä nimitys, vetypommi.

ja yhdessä vety atomissa on sitten yksi ydin ja sen kiertolainen, eli
        sillä on vain yksi elektroni
        ja tällä on tietty sähkövaraus joka vapautuu, niin monella kuin on atomin ytimiä.
        eli miljoonia ja miljoonia eli suuri energia eli pommi tahi ydinvoimala.

Joten pääkohta on että KAIKKI ON RAKENNETTU JUURI TÄSTÄ YHDESTÄ, kuten
        puupää Pietari sen sanoo.

Nyt esim, hiilessä on 6 ydintä:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Hiili

ja järjestys luku on 6

nyt jos tähän lisätään yksi atomi lisää eli vety, niin se ei ole enää hiili vaan typpi:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Typpi

ja näin sitten LUONNONLAKIEN, mukaan viimeinen, mitä tiedettään on sitten:

Tässä saattaa olla, jotain muuta mutta perus-idea on sama:

järjestysluku 103.
        eli 103 vety atomia ja niiden eri-rakenteet, kerrokset mitä kukin taas tiettyjen LUONNONLAKIEN takia menee omaan järjestykseen.
        olisko orbitaali kerrokset, en ole varma, mutta samase.

Nyt ihmiset ovat oppineet, sitä mistä puupää Pietari puhuu.

jos laittaa vety atomeja, samaa "kasaa" eli tavalla tahi toisella puristaa ne yhteen tulee uusia, aineita.

nyt siis jos laitat hiiltä etusormen ja peukalon väliin ja puristat kovasti saat timantin :)
        ja jos otat vaimon korvakorun ja lujasti puristat sitä, niin vaimo saa hiili korva korut :)
        (ja sinä litsarin poskelle :) )

joten luonnon ensimmäinen rakennus aine on vety.
        ja kaikki on rakenettu siitä eri-tavalla.

nosamase

>>> KAIKKI mitä on, on tehty vedestä eli yhdestä vety-atomista.

Vedessä on kaksi vety-atomia ja yksi happi-atomi jotka ovat kiinni toisissaan. Veden kemiallinen kaava on H2O.

>>> se että atomi = jakamaton :)

Oletko kuullut protoneista, neutroneista ja elektroneista? Kannattaa tutustua :)

>>> kullassa on 79 vety-atomia eli "alku-atomia"...

Kullassa ei ole 79 vety-atomia, vaan kullan ytimessä on 79 protonia (kts edellinen kohta)

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Vedessä on kaksi vety-atomia ja yksi happi-atomi jotka ovat kiinni toisissaan. Veden kemiallinen kaava on H2O.

Oletko kuullut protoneista, neutroneista ja elektroneista? Kannattaa tutustua :)

>>> kullassa on 79 vety-atomia eli "alku-atomia"...

Kullassa ei ole 79 vety-atomia, vaan kullan ytimessä on 79 protonia (kts edellinen kohta)

Tiesitkö, että jos on taitava ja kokemusta, yhden hiuksen voi halkaista seitsemän kertaa :)

nyt, kerro oi sinä tietäjä.

kuinka monta protonia on vedyssä?
        kuinka monta neutronia on vedyssä?
        kuinka monta elektronia on vedyssä?

ja kyllä, oli epäselvä ilmaisu että, kullassa on vety-atomeja.
        eli nimi oli väärä :)
        mutta itse kohde oli oikea :)

Joten, uusi tarkennus että voi halkoa hiuksia.

kullassa on atomin, ytimen perus osa joka on aina, koko luomakunnasta, Jumalan mukaan 100% vetyä eli ja maailman viisaiden mukaan 90% - 10 (eli heliumi mukana)

nyt siis nimi vety-atomi voi käyttää nimeä vety, tahi kemiassa H
        joten jos onnistu halkaisemaan kullan, mikä ei ole mahdollista sillä se on alkuaine, niin saat, 79 alku-tekijää joista jokainen on yksi vety!

jso laitat, yhden vety-oasn eli H, 79 kertaa yhteen ytimeen saat kultaa, mutta se on näillä näkymillä ihmiselle mahdoton, mutta juuri tästä on Jumala rakentanut kaikki mitä on "aine".

Nyt, en tiedä mikä on tarkoituksesi, kun lainaat tämän:

toki tiedät että kreikan kielessä sana atom. tarkoittaa suomeksi jakamaton :)
        eli sitä ei voi jakaa, eli se on terminaali eli "alku ja loppu", eli A ja O.

Nyt jos luit, mitä suuresti epäilen, mainitsin myös orvitaalin joka on sitten se mitä on elekroni ja joka on sisältä ulos päin laskettaessa, järjestyksessä, luonnon lakien mukaan,

eli se kasvaa aina, saman lain perusteella.

joten ilman hiusten halkimista, sano ja kerro nyt,

ja voin sitten ymmärtää millä tasolla on puhuttava ja muistettava että joku pyrkii halkaisemaan hiuksia vaikka ei siihenKÄÄN kykene.

joten, en heti muistanut, kuka ja miksi joku juoksee perässä ja räksyttää kuin koira, joten otan sen sitten tässä ketjussa tulevassa huomioon!

ja vielä tämä ettei tule lisää hiuksia halkottua, niin:

eli
        Mitä tapahtuu, tämän voit jopa kotona tehdä kokeen,
        kun vesi / vettä lämmitetään pisteeseen että se muuttuu kaasuksi.

sii mitä alku-tekijöitä on koe-pyödällä?
        eli halkaise, lämmöllä H2O /vesi.

Tästä voit oppia ajan kuluksi jotain lisää.
        https://www.youtube.com/results?search_query=kemiaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiesitkö, että jos on taitava ja kokemusta, yhden hiuksen voi halkaista seitsemän kertaa :)

kullassa on atomin, ytimen perus osa joka on aina, koko luomakunnasta, Jumalan mukaan 100% vetyä eli ja maailman viisaiden mukaan 90% - 10 (eli heliumi mukana)

joten jos onnistu halkaisemaan kullan, mikä ei ole mahdollista sillä se on alkuaine, niin saat, 79 alku-tekijää joista jokainen on yksi vety!

jso laitat, yhden vety-oasn eli H, 79 kertaa yhteen ytimeen saat kultaa, mutta se on näillä näkymillä ihmiselle mahdoton, mutta juuri tästä on Jumala rakentanut kaikki mitä on "aine".

Nyt jos luit, mitä suuresti epäilen, mainitsin myös orvitaalin joka on sitten se mitä on elekroni ja joka on sisältä ulos päin laskettaessa, järjestyksessä, luonnon lakien mukaan,

ja voin sitten ymmärtää millä tasolla on puhuttava ja muistettava että joku pyrkii halkaisemaan hiuksia vaikka ei siihenKÄÄN kykene.

joten, en heti muistanut, kuka ja miksi joku juoksee perässä ja räksyttää kuin koira, joten otan sen sitten tässä ketjussa tulevassa huomioon!

eli

Neutronitähtien törmäyksissä syntyy mm. kultaa.
        On mitattu joku aika sitten.

• Anonyymi kirjoitti:

eli

>>> Tiesitkö, että jos on taitava ja kokemusta, yhden hiuksen voi halkaista seitsemän kertaa...

Kukapa olisi arvannut, että noinkin taitavia hiusseppiä löytyy maailmasta...

>>> eli halkaise, lämmöllä H2O /vesi.

Miksi ihmeessä pitäisi halkaista vettä? Kun vesi höyrystyy, höyry laajenee ja tekee melkein ilmaista työtä. Toki jos on kovin kutkuttava fetissi kyseessä, niin kyllä vesi voidaan hajottaa vety- ja happikaasuksi elektrolyyttisesti, esim. Hoffmanin laitteella.

>>> Tästä voit oppia ajan kuluksi jotain lisää.

Kiitos paljon linkistä...

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

>>> Tiesitkö, että jos on taitava ja kokemusta, yhden hiuksen voi halkaista seitsemän kertaa...

Kukapa olisi arvannut, että noinkin taitavia hiusseppiä löytyy maailmasta...

>>> eli halkaise, lämmöllä H2O /vesi.

Miksi ihmeessä pitäisi halkaista vettä? Kun vesi höyrystyy, höyry laajenee ja tekee melkein ilmaista työtä. Toki jos on kovin kutkuttava fetissi kyseessä, niin kyllä vesi voidaan hajottaa vety- ja happikaasuksi elektrolyyttisesti, esim. Hoffmanin laitteella.

>>> Tästä voit oppia ajan kuluksi jotain lisää.

Kiitos paljon linkistä...

hah hah hah ja hah!

"Kukapa olisi arvannut, että noinkin taitavia hiusseppiä löytyy maailmasta..."
        voi olla että joku hiusseppä voi halkaista hiuksen seitsemään oaa, tämä on kuitenkin, mitä itse viittaan, puuseppä Japanista.

Toki tiedät heidän maineensa!

Nyt
        "Miksi ihmeessä pitäisi halkaista vettä? Kun vesi höyrystyy, höyry laajenee ja tekee melkein ilmaista työtä. Toki jos on kovin kutkuttava fetissi kyseessä, niin kyllä vesi voidaan hajottaa vety- ja happikaasuksi elektrolyyttisesti, esim. Hoffmanin laitteella."

Okei, siis et ymmärrä tämä jo satoja vuosia, tiedettyä asiaa!

en ole varma mutta mahdollisesti, 5 luokkalaiset tekevät kemia tunnilla näistä, testejä että oppivat kemiaa.

Joten, kysyn sitten helpommin.

Kun vesi molekyyli, H2O hajoaa atomeiksi, mitä atomeja siitä tulee?
        se millä tavalla tämä tapahtuu ei ole väliä, joten sitä voi vaikka kynttilällä hajottaa kunhan on tarpeeksi aikaa!

Joten, mitä tulee veden hajotetassa alkutekijöihin?

toki olet kouluja käynnyt 5:aan asti?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Neutronitähtien törmäyksissä syntyy mm. kultaa.
        On mitattu joku aika sitten.

"Neutronitähtien törmäyksissä syntyy mm. kultaa. "

i see!
        joopa joo

Nyt jos menet rautakauppaan ja ostat, moskan, iso vasara, painaa noin 3 kiloa ja sitten menet metsään esim outokummun tahi itä-suomen Eno paikkeilla ja etsit kallion, niin
        vähän kiveä hakattuasi, saat kultaa!

tosin vähemmän kuin kuviteltu, teoreettinen neutronitähti, tuottaa.

Mutta oikeaa kultaa tosin.

jos olet monta vuotta siellä tahi lemmen joella, ja taas vaskoolilla, lautasen tapainen rauta levy, niin taas saat kultaa.

jos menet, esim afrikkaa, niin siellä on hyvä mahdollisuus käyttää kemikaaleja (kemia) ja saat niiden kautta kultaa.

eli kaikki tunnetut alkuaineet ovat maassa, Jumalan luomisen tuloksena.

• Anonyymi kirjoitti:

hah hah hah ja hah!

"Kukapa olisi arvannut, että noinkin taitavia hiusseppiä löytyy maailmasta..."
        voi olla että joku hiusseppä voi halkaista hiuksen seitsemään oaa, tämä on kuitenkin, mitä itse viittaan, puuseppä Japanista.

Toki tiedät heidän maineensa!

Nyt
        "Miksi ihmeessä pitäisi halkaista vettä? Kun vesi höyrystyy, höyry laajenee ja tekee melkein ilmaista työtä. Toki jos on kovin kutkuttava fetissi kyseessä, niin kyllä vesi voidaan hajottaa vety- ja happikaasuksi elektrolyyttisesti, esim. Hoffmanin laitteella."

Okei, siis et ymmärrä tämä jo satoja vuosia, tiedettyä asiaa!

en ole varma mutta mahdollisesti, 5 luokkalaiset tekevät kemia tunnilla näistä, testejä että oppivat kemiaa.

Joten, kysyn sitten helpommin.

Kun vesi molekyyli, H2O hajoaa atomeiksi, mitä atomeja siitä tulee?
        se millä tavalla tämä tapahtuu ei ole väliä, joten sitä voi vaikka kynttilällä hajottaa kunhan on tarpeeksi aikaa!

Joten, mitä tulee veden hajotetassa alkutekijöihin?

toki olet kouluja käynnyt 5:aan asti?

>>> Kun vesi molekyyli, H2O hajoaa atomeiksi, mitä atomeja siitä tulee?
        >>> Joten, mitä tulee veden hajotetassa alkutekijöihin?

Pitäisikö sinun lukea edellinen vastaukseni uudestaan, tällä kertaa ymmärryksen kanssa. Laitan linkin, ettet eksyisi jälleen kerran:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17066292/onko-teista-helluntailaisista-kukaan#comment-109470926

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

>>> Kun vesi molekyyli, H2O hajoaa atomeiksi, mitä atomeja siitä tulee?
        >>> Joten, mitä tulee veden hajotetassa alkutekijöihin?

Pitäisikö sinun lukea edellinen vastaukseni uudestaan, tällä kertaa ymmärryksen kanssa. Laitan linkin, ettet eksyisi jälleen kerran:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17066292/onko-teista-helluntailaisista-kukaan#comment-109470926

Okei luin sen useasti, mutta en havaitse missä ne atomit luuraa, ellet sitten tarkoita tätä:

vesi voidaan hajottaa vety- ja happikaasuksi elektrolyyttisesti,

Toki tiedät että vesi joka sitten sisältää vety atomeja sekä happi atomeja, niin voi olla kolmessa muodossa eli
        vesi, kiinteä eli esim jää
        neste eli "vesi"
        ja kaasu eli höyry.

joten et ymmärrtä :(

eli vielä kerran ja en palaa enää tähän:
        Kun H2O eli vesi hajotettaan alkutekijöin siitä tulee, vetyä = H (vety-atomeja) sekä happea, = O (happi atomeja).

Nyt ensimmäinen alkuaine, "taulussa" on siis vety jossa on yksi protoni, eli sen ydin ja yksi electroni

MIKÄ PUUTTUU?

Atomi jaetaan ytimeen, joka koostuu protoneista ja neutroneista, ja ytimen ulkopuolella olevaan protoneihin nähden samaan määrään elektroneja.

Kuva 1
        https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https://tse3.mm.bing.net/th?id=OIP.6YFZxM8G0x5ZunkfDAwj_AHaFI&pid=Api&f=1

kuva 2
        https://chubaoyolu.org/wp-content/uploads/2017/03/istock-493336470.jpg

toisessa kuvassa, kuva 2 on KOLME osa tekijää
        toisessa kuva 1 on kaksi osa tekijää.

mikä siis puuttuu, kuvasta yksi (vety) ja miksi?

nyt vedyn järjestysluku on 1
        ja hapen järjestysluvunluku on 8

Mitä tämä merkitsee?

https://fi.wikipedia.org/wiki/Atomiydin

"Protonien lukumäärää sanotaan ytimen tai atomin järjestysluvuksi eli atomiluvuksi, neutronien lukumäärää neutroniluvuksi ja näiden summaa massaluvuksi. "

"Atomi jaetaan ytimeen, joka koostuu protoneista ja neutroneista, ja ytimen ulkopuolella olevaan protoneihin nähden samaan määrään elektroneja. "

Joten pyri tästä päättelemää, mitä on ja mitä ei ole.

Mutta, kuten sanoin, olkoot, tällä ei nyt ole väliä.

mutta tämä oli se pää idea, eli KAIKKI ON RAKENNETTU vedystä ja vedyn kautta.
        KAIKKI.

asia osaltani lopuun käsitelty.

• Anonyymi kirjoitti:

Okei luin sen useasti, mutta en havaitse missä ne atomit luuraa, ellet sitten tarkoita tätä:

vesi voidaan hajottaa vety- ja happikaasuksi elektrolyyttisesti,

Toki tiedät että vesi joka sitten sisältää vety atomeja sekä happi atomeja, niin voi olla kolmessa muodossa eli
        vesi, kiinteä eli esim jää
        neste eli "vesi"
        ja kaasu eli höyry.

joten et ymmärrtä :(

eli vielä kerran ja en palaa enää tähän:
        Kun H2O eli vesi hajotettaan alkutekijöin siitä tulee, vetyä = H (vety-atomeja) sekä happea, = O (happi atomeja).

Nyt ensimmäinen alkuaine, "taulussa" on siis vety jossa on yksi protoni, eli sen ydin ja yksi electroni

MIKÄ PUUTTUU?

Atomi jaetaan ytimeen, joka koostuu protoneista ja neutroneista, ja ytimen ulkopuolella olevaan protoneihin nähden samaan määrään elektroneja.

Kuva 1
        https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https://tse3.mm.bing.net/th?id=OIP.6YFZxM8G0x5ZunkfDAwj_AHaFI&pid=Api&f=1

kuva 2

toisessa kuvassa, kuva 2 on KOLME osa tekijää
        toisessa kuva 1 on kaksi osa tekijää.

mikä siis puuttuu, kuvasta yksi (vety) ja miksi?

nyt vedyn järjestysluku on 1
        ja hapen järjestysluvunluku on 8

Mitä tämä merkitsee?

https://fi.wikipedia.org/wiki/Atomiydin

"Protonien lukumäärää sanotaan ytimen tai atomin järjestysluvuksi eli atomiluvuksi, neutronien lukumäärää neutroniluvuksi ja näiden summaa massaluvuksi. "

"Atomi jaetaan ytimeen, joka koostuu protoneista ja neutroneista, ja ytimen ulkopuolella olevaan protoneihin nähden samaan määrään elektroneja. "

Joten pyri tästä päättelemää, mitä on ja mitä ei ole.

Mutta, kuten sanoin, olkoot, tällä ei nyt ole väliä.

mutta tämä oli se pää idea, eli KAIKKI ON RAKENNETTU vedystä ja vedyn kautta.
        KAIKKI.

asia osaltani lopuun käsitelty.

>>> mutta tämä oli se pää idea, eli KAIKKI ON RAKENNETTU vedystä ja vedyn kautta. KAIKKI.

Pähkinänkuoressa kemiassa on kaksi osa-aluetta: epäorgaaninen ja orgaaninen (kemia). Epäorgaaninen kemia tutkii elottoman luonnon yhdisteitä, orgaaninen kemia taas elollisen.

Kaikkien orgaanisten yhdisteiden perusrakennuspalikka on hiili (C, luku 6), ei vety. Toisin sanoen kaikki luonnon ja synteettiset orgaaniset yhdisteet perustuvat vain ja ainoastaan hiileen. Orgaanisissa yhdisteissä on myös vetyä mukana, mutta karkeasti sanoen sen rooli on vähäinen verrattuna hiileen.

Vety on maailmankaikkeuden yleisin alkuaine, mutta kaikkea ei ole rakennettu vedystä. Esim. timantista (joka on yksi hiilen allotrooppisesta olomuodosta) ei saa vetyä tekemälläkään. Monessa mineraalissa saattaa esiintyä pieniä tai suurempiakin määriä vetyä, mutta nämä ovat pelkkiä epäpuhtauksia. Usein puhutaankin, että vety (tai happi) on sitoutunut mineraaleihin. Täällä tarkoitetaan vety- tai happikaasun vapaita molekyylejä, jotka ovat siellä täällä mineraalin sisällä.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

>>> mutta tämä oli se pää idea, eli KAIKKI ON RAKENNETTU vedystä ja vedyn kautta. KAIKKI.

Pähkinänkuoressa kemiassa on kaksi osa-aluetta: epäorgaaninen ja orgaaninen (kemia). Epäorgaaninen kemia tutkii elottoman luonnon yhdisteitä, orgaaninen kemia taas elollisen.

Kaikkien orgaanisten yhdisteiden perusrakennuspalikka on hiili (C, luku 6), ei vety. Toisin sanoen kaikki luonnon ja synteettiset orgaaniset yhdisteet perustuvat vain ja ainoastaan hiileen. Orgaanisissa yhdisteissä on myös vetyä mukana, mutta karkeasti sanoen sen rooli on vähäinen verrattuna hiileen.

Vety on maailmankaikkeuden yleisin alkuaine, mutta kaikkea ei ole rakennettu vedystä. Esim. timantista (joka on yksi hiilen allotrooppisesta olomuodosta) ei saa vetyä tekemälläkään. Monessa mineraalissa saattaa esiintyä pieniä tai suurempiakin määriä vetyä, mutta nämä ovat pelkkiä epäpuhtauksia. Usein puhutaankin, että vety (tai happi) on sitoutunut mineraaleihin. Täällä tarkoitetaan vety- tai happikaasun vapaita molekyylejä, jotka ovat siellä täällä mineraalin sisällä.

No tämä olkoon viimeinen, tässä ketjussa!

"Kaikkien orgaanisten yhdisteiden perusrakennuspalikka on hiili (C, luku 6), ei vety."

Mistä hiili atomi ,sen 6 "alkutekijää" koostuu?
        Vedystä el isen ytimestä ja "kiertolaista!

itke ja valita, kurjuuttasi!

• Anonyymi kirjoitti:

No tämä olkoon viimeinen, tässä ketjussa!

"Kaikkien orgaanisten yhdisteiden perusrakennuspalikka on hiili (C, luku 6), ei vety."

Mistä hiili atomi ,sen 6 "alkutekijää" koostuu?
        Vedystä el isen ytimestä ja "kiertolaista!

itke ja valita, kurjuuttasi!

>>> Mistä hiili atomi ,sen 6 "alkutekijää" koostuu? Vedystä el isen ytimestä ja "kiertolaista!

Kuten totesin jo aiemmin, myös hiilen atomi koostuu tietystä määrästä protoneista, neutroneista ja elektroneista, ei vedystä.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17066292/onko-teista-helluntailaisista-kukaan#comment-109456552

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

>>> Mistä hiili atomi ,sen 6 "alkutekijää" koostuu? Vedystä el isen ytimestä ja "kiertolaista!

Kuten totesin jo aiemmin, myös hiilen atomi koostuu tietystä määrästä protoneista, neutroneista ja elektroneista, ei vedystä.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17066292/onko-teista-helluntailaisista-kukaan#comment-109456552

Vaikka sanoin että, nyt viimeinen, niin, olkoot.

"Kuten totesin jo aiemmin, myös hiilen atomi koostuu tietystä määrästä protoneista, neutroneista ja elektroneista, ei vedystä."

Nyt unohda vety.

mitä ensimmäisen, alkuainees sisällä on?

mitä, 6:n alku aineen, hiili sisällä on?

Onko ensimmäisen alkuaineen ,sisällä yksi protoni ja sen ulkokuorella, orbitaali yksi elektroni?

Onko kuudennen alkuaineen sisällä 6 protonia ja 6 neutronia sekä 6 elektronia?
        ja hapella sitten 8 ja 8 ja 8?

Nyt, PLEEEEESE, katso vielä kerran nämä kuvat!

ja

Nyt olen ansainnut uutta tuoretta kahvia :)

• Anonyymi kirjoitti:

Vaikka sanoin että, nyt viimeinen, niin, olkoot.

"Kuten totesin jo aiemmin, myös hiilen atomi koostuu tietystä määrästä protoneista, neutroneista ja elektroneista, ei vedystä."

Nyt unohda vety.

mitä ensimmäisen, alkuainees sisällä on?

mitä, 6:n alku aineen, hiili sisällä on?

Onko ensimmäisen alkuaineen ,sisällä yksi protoni ja sen ulkokuorella, orbitaali yksi elektroni?

Onko kuudennen alkuaineen sisällä 6 protonia ja 6 neutronia sekä 6 elektronia?
        ja hapella sitten 8 ja 8 ja 8?

Nyt, PLEEEEESE, katso vielä kerran nämä kuvat!

ja

Nyt olen ansainnut uutta tuoretta kahvia :)

>>> Onko kuudennen alkuaineen sisällä 6 protonia ja 6 neutronia sekä 6 elektronia? ja hapella sitten 8 ja 8 ja 8?
        >>> Nyt olen ansainnut uutta tuoretta kahvia :)

Protonien määrä määrittelee aineen. Aineen järjestysluku ( = protonien määrä) on kuin aineen uniikki sormenjälki - toista samanlaista ei ole olemassa. Toisissa aineissa on sama määrä protoneja ja neutroneja, toisissa ei.

Otetaan esimerkiksi jo tuttu kulta, jonka järjestysnumero on 79. Virheellisen käsitetyksesi mukaan kullassa on tasan 79 protonia, neutronia ja elektronia eli "vety"-atomia, jotka pidät universaaleina rakennuspalikkoina.

Todellisuudessa jokaisella aineella on oma ainutlaatuinen atomimassa. Menemättä liikaa yksityiskohtiin todettakoon, että atomimassa määrittelee atomin ytimen palikoiden määrän eli kuinka paljon aine "painaa". Täten kullan ytimessä on 79 protonia, 197-79=118 netronia ja 79 elektonia (197 on kullan atomimassa).

Suosittelen, että seuraavalla ☕ tutustut kemian ja fysiikan peruskäsitteisiin ja lakkaat kuuntelemasta jonkun pastorin kertomia satuja.

• Anonyymi

Uskonnoissa kehoitetaan uskomaan. Uskomaan yhä tiukemmin ja tiukemmin. Lähinnä lampaankasvatusta tämä on. Järjen käyttöä ei korosteta. Päinvastoin.
      Jehovat kehoittavat jättämään opiskelut, kun pakollinen koulu on käyty.
      Eivät hellaritkaan kannusta fysiikan opiskeluihin, sillä tiellä kun tulee väkisin kohtia joita Jumala ei selitä.
      Vaikkapa sähkö. Pakaroillaanko luoja hieroi eka kipinän?

• Anonyymi

Ei JUmalan tarvitse selittää mitään ajallisen elämän asioita, Uskolla mennään ajattomuuteen ajallisen päättyessä, ja ajallinen vaatii omat oppins aja osaamisensa eikä näillä ole mitään ristiriitaa.

JOS hyväksyn Jumalan olemassaolon ja Hänen lakinsa, mitä se vaikuttaa siihen että opiskelen niin paljon kuin rahkeissa on varaa, ei sitä kukaan kiellä eikä estä.

Vaikka tiedät kaiken kaikesta luonnontieteistä ja fysiikasta niin mitä sitten !?

Et sillä tiedolla kuitenkaan peri mitään ajallisuuden ulkouolelta, olet lopputililä ihan samoin kuin kesken jättäneet kiertokoululaiset ja ilman Jumaloan Hengestä syntymistä joudut ikuiseen pimeyteen. Nauti siellä sitten fysiikan ja tieteiden tietämisistä.

kerro nyt sinäö joka haastat kipinän tekemiseen luojaasi, kuinka se auotoromusi propoventtiilli toimii jarrujärjestelmässä ja miksi se on siellä takamuksesi alla !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei JUmalan tarvitse selittää mitään ajallisen elämän asioita, Uskolla mennään ajattomuuteen ajallisen päättyessä, ja ajallinen vaatii omat oppins aja osaamisensa eikä näillä ole mitään ristiriitaa.

JOS hyväksyn Jumalan olemassaolon ja Hänen lakinsa, mitä se vaikuttaa siihen että opiskelen niin paljon kuin rahkeissa on varaa, ei sitä kukaan kiellä eikä estä.

Vaikka tiedät kaiken kaikesta luonnontieteistä ja fysiikasta niin mitä sitten !?

Et sillä tiedolla kuitenkaan peri mitään ajallisuuden ulkouolelta, olet lopputililä ihan samoin kuin kesken jättäneet kiertokoululaiset ja ilman Jumaloan Hengestä syntymistä joudut ikuiseen pimeyteen. Nauti siellä sitten fysiikan ja tieteiden tietämisistä.

kerro nyt sinäö joka haastat kipinän tekemiseen luojaasi, kuinka se auotoromusi propoventtiilli toimii jarrujärjestelmässä ja miksi se on siellä takamuksesi alla !

Sinäkin todennäköisesti uskot väärää Jumalaa, niitä kun on ihminen keksinyt miljoonia.

Eli turhaa vaiva olet nähnyt, kadotukseen menet.

• Anonyymi kirjoitti:

>>> Et sillä tiedolla kuitenkaan peri mitään ajallisuuden ulkouolelta...

Kyse ei ole palkinoista tai kunniasta, vaan siitä, että "tarpeettomilla" tiedolla ja taidoilla voi auttaa ja pelastaa ihmisiä jo tässä elämässä. Kun pelastat yhden ihmisen, pelastat koko maailman.

• Anonyymi

Okei, sinä viisas ja ymmärtäväinen, selitä
        MITÄ ON SÄHKÖ!

nyt siis anna joku esimerkki missä "Jumala ei selitä" jotain fysiikan "olemusta tahi tapahtumaan"

Teoreettinen fysiikka on filosofiaa eikä muuta kuin teoria!

Joten, miten on?

Jumalan viha ja Ruoska.

• Anonyymi

"Järjen käyttöä ei korosteta."

okei, mennään vähän filosofain puolelle, joten

mitä ON JÄRKI?

Jumalan viha ja ruoska

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

>>> Et sillä tiedolla kuitenkaan peri mitään ajallisuuden ulkouolelta...

Kyse ei ole palkinoista tai kunniasta, vaan siitä, että "tarpeettomilla" tiedolla ja taidoilla voi auttaa ja pelastaa ihmisiä jo tässä elämässä. Kun pelastat yhden ihmisen, pelastat koko maailman.

oletko jo paljon pelastanut tiedoillasi ihmisiä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinäkin todennäköisesti uskot väärää Jumalaa, niitä kun on ihminen keksinyt miljoonia.

Eli turhaa vaiva olet nähnyt, kadotukseen menet.

Enpä ole sinun komentelusi varassa onneksi !

• Anonyymi kirjoitti:

oletko jo paljon pelastanut tiedoillasi ihmisiä?

Pelastus on subjektiivinen käsite.

• Anonyymi

No miten on, eikö ole ihan kolmasluokkalaisen tietoa!

Jumalan viha ja ruoska.

• Anonyymi

En odota tähän vastausta joten, mennäää eteenpäin.

eli KAIKKI on rakennettu vedystä ja vedyn kautta.

Tämä on Jumalan ilmoitus jonka tiede eli kemian lait, luonnonlait "vahvistavat".

jos tahdot voit tutkia,
        Aina Viisaan Salomomin viisautta:

Saarn. 11:3
        Jos pilvet tulevat täyteen sadetta, valavat ne sen maahan. Ja jos puu kaatuu etelää kohti tai pohjoista, niin mihin paikkaan puu kaatui, siihen se jää.

eli KUN pilvet tulevat sadetta täyteen, eli määrä mitta, niin se tulee alas eli sataa vettä:

Job 38:
        6 Mihin upotettiin sen perustukset, tahi kuka laski sen kulmakiven,

Jes. 40:
        12 Kuka on kourallaan mitannut vedet ja vaaksalla määrännyt taivaitten mitat? Kuka on kolmannesmittaan mahduttanut maan tomun, puntarilla punninnut vuoret, vaa'alla kukkulat?

Joten kaikkilla on Jumalan asettama määrä ja mitta.
        myös pilvillä.
        Nyt kun se pilvi eli sen veden määrä on täynnä se tulee raskaaksi ja pudottaa sen veden alas, eli sataa.

joten sekä puupää Pietari että Aina Viisas Salomo tiesi tämän paljon ennekuin atmoje edes tunnettiin tahi niiden ominaisuuksia.

Joten, myös syntivelka on määrä mitä emme tiedä, ja kun se tulee täyteen, niin siitä tulee seuraus.
        eli palkka, synnistä paha ja hyvistä "teoista" hyvä.

Joten Jumala paljastaa eri totuuksia eri tavoin, eri vertaus ja esikuvin :)
        kunhan vai osaa ja kykenee lukemaan.

monet totuudet voi lukea vain, Pyhän Hengen avulla!
        pelastukseen liittyvät ovat usein helppo lukuisia ja selviä

Tee parannus eli:
        Käänny Jumalan Puoleen ja lopeta pahan, väärin ja synnin teko,
        ja sinä pelastut.

ja vielä selvempi.
        huuda Herra avuksi ja pelastut!

mitä sitten valon ja koko maailman luomisee tulee, niin se on jo hankalampi ymmärtää eikä sillä ole väliä, pelastuksen kohdalla, vaikka on kovin mielenkiitoista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on Jumalan ilmoitus jonka tiede eli kemian lait, luonnonlait "vahvistavat".

jos tahdot voit tutkia,

Jos pilvet tulevat täyteen sadetta, valavat ne sen maahan. Ja jos puu kaatuu etelää kohti tai pohjoista, niin mihin paikkaan puu kaatui, siihen se jää.

eli KUN pilvet tulevat sadetta täyteen, eli määrä mitta, niin se tulee alas eli sataa vettä:

Job 38:

Jes. 40:
        12 Kuka on kourallaan mitannut vedet ja vaaksalla määrännyt taivaitten mitat? Kuka on kolmannesmittaan mahduttanut maan tomun, puntarilla punninnut vuoret, vaa'alla kukkulat?

myös pilvillä.
        Nyt kun se pilvi eli sen veden määrä on täynnä se tulee raskaaksi ja pudottaa sen veden alas, eli sataa.

joten sekä puupää Pietari että Aina Viisas Salomo tiesi tämän paljon ennekuin atmoje edes tunnettiin tahi niiden ominaisuuksia.

Joten, myös syntivelka on määrä mitä emme tiedä, ja kun se tulee täyteen, niin siitä tulee seuraus.

Tee parannus eli:
        ja sinä pelastut.

ja vielä selvempi.

mitä sitten valon ja koko maailman luomisee tulee, niin se on jo hankalampi ymmärtää eikä sillä ole väliä, pelastuksen kohdalla, vaikka on kovin mielenkiitoista.

Job 38
        5 Kuka on määrännyt sen mitat-tottapa sen tiedät-tahi kuka on vetänyt mittanuoran sen ylitse?

eli nyt tulee liikaa virheitä joten menen nukkumaan.

• Anonyymi kirjoitti:

jos tahdot voit tutkia,

Job 38:

Jes. 40:

myös pilvillä.

Tee parannus eli:
        ja sinä pelastut.

ja vielä selvempi.

>>> eli KAIKKI on rakennettu vedystä ja vedyn kautta.

Tilan säästämiseksi laitan linkin aiempaan vastaukseen:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17066292/onko-teista-helluntailaisista-kukaan#comment-109485179

• Anonyymi

Joo kaikenlainne opiskelu on mielettömän antoisaa eikä se riitele Jumalaan uskomist a vastaan millään tavalla.

kunhan nyt tiedeihmiset saa aikaan yhdenkin elävän solun ja siihen toimivan deeänaan, katsotaan sitten asiaa.

kaikki mitä tiede on saanut aikaan tähän asti on pelkkää valmiin lelulaatikon tavaroist akasaamalla.
      mittään uutta omaa ei tiede saa aikaan.

• Anonyymi

"kaikki" tieteen keksinnöt, ovat
        Luonnossa olevien tosi-asioiden havaitsemista ja löytämistä.

ei ihminen oikeasti keksi mitään.
        nekin muutamat mitä voidaan sanoa keksinnöiksi, perustuu, siihen lelulaatikkoon tahi leega-palikoihin.

se että on tehty, esim uusi atomi,

"Lawrencium on keinotekoisesti valmistettu alkuaine, jonka kemiallinen merkki on Lr ja järjestysluku 103. Lawrencium on lyhytikäinen radioaktiivinen transuraaninen maametalli, jota on valmistettu ydinreaktioiden avulla kaliforniumista, eikä sillä ole tunnettua käyttöä. "

idioottit, sanoo Jumala!
        ja Tesla.

• Anonyymi

muuten miten se on mahdollista että näköjään kaikki tosiviisaat kuluttaa aikaansa tyhjänpäiväisellä foorumilla haha eikö mikään kello kilaja vintin tienoilla !"!

eikö kukaan huoli teitä töihinsä, outoa !

minä en uskovana ole ollut ikinä päivääkään työtön.

• Anonyymi

On se hyvä pitää luonnosta huolta mutta ihminen on tärkeämpi.

• 1.Kor.1:
      Sanoma rististä on hullutusta niille, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
      19. Onhan kirjoitettu:
      "Minä hävitän viisaitten viisauden ja teen tyhjäksi ymmärtäväisten ymmärryksen."
      20. Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailmanajan älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hulluudeksi?
      21. Koska Jumalan viisaudesta maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat.
      22. Juutalaiset vaativat ihmetekoja, ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
      23. mutta me saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta. Hän on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
      24. mutta kutsutuille, niin juutalaisille kuin kreikkalaisillekin, Kristus on Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
      25. Jumalan hullutus on ihmisiä viisaampi ja Jumalan heikkous ihmisiä voimakkaampi.
      26. Katsokaa omaa kutsumistanne, veljet. Ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa eikä monta jalosukuista.
      27. Mikä maailman mielestä on hullutusta, sen Jumala valitsi saattaakseen viisaat häpeään. Mikä maailman mielestä on heikkoa, sen Jumala valitsi saattaakseen voimakkaat häpeään.
      28. Mikä maailmassa on syntyperältään alhaista ja halveksittua, mikä ei ole mitään, sen Jumala valitsi tehdäkseen mitättömäksi sen, mikä on jotakin,
      29. ettei mikään liha voisi kerskailla Jumalan edessä.
      30. Hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa. Hänet Jumala on antanut meille viisaudeksi, vanhurskaudeksi, pyhitykseksi ja lunastukseksi,
      31. jotta tapahtuisi, niin kuin on kirjoitettu: "Joka kerskaa, kerskatkoon Herrasta."

• Anonyymi

Taas noita skitsofreenikko-Paavalin taikauskoisia ja älyttömiä houreita.

• Anonyymi kirjoitti:

Taas noita skitsofreenikko-Paavalin taikauskoisia ja älyttömiä houreita.

Huomautus Anonyymille 08.08.2021 20:37
        Kun et ole psykiatri, käytät loukkavia nimityksiä laittomasti. Asiantuntijat eivät alennu noin valehtelemaan.

• Anonyymi

On lukenut. Ja mitä sitten?

• Anonyymi

Anonyymi
      08.08.2021 19:25

joku kirjoittaa
      "Tiedätkös mitä entropia edes tarkoittaa?"

Nyt. tästä näyttää olevan, muutamia kommenteja.
      hyvä että keskustellaan.

"Olet todella törkeä valehtelija ja kaiken kukkuraksi erittäin tyhmä. Maapallomme ei ole suljettu järjestelmä, vaan se saa koko ajan energiaa Auringosta. Siksi entropia ei kasva ja elämäkin on voinut syntyä ilman maagisia taikureita."

Nyt
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Rudolf_Clausius:

"keksi käsitteen entropia"

ja toinen toveri rinnalla:
      Nicolas Léonard Sadi Carnot
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Sadi_Carnot

jok kuoli hämmästyttävä nuorena!

Nyt KUKA on:
      Nicolas Léonard Sadi Carnot ?
      Rudolf Julius Emanuel Clausius ?

Mitä sanoo, "This article is part of a collaboration for the Kabbalat Shabbat Project with Eduard Shyfrin."

KABBALA!
      https://www.jpost.com/kabbalah

joten Tämä sivu ja sen seikat ovat sitten samasta, tieteellisestä ? , lähteestä!
      https://www.jpost.com/kabbalah/miracles-and-maxwells-demon-634195

Nyt tässä sivussa on liaan monta englannin kielen sanaa, joten en siitä mitään sano.

eli he nämä kaksi, sekä Newton sekä Einstein, kepler ja monet muut "tiede-miehet" ammentavat tietonsa, tuoreesta lähteestä:
      KABBALA!

Origins
      According to the traditional understanding, Kabbalah dates from Eden.

Eden eli Aatamin aika.
      When read by later generations of Kabbalists, the Torah's description of the creation in the Book of Genesis reveals mysteries about God himself, the true nature of Adam and Eve, the Garden of Eden (Hebrew: גַּן עֵדֶן‎), the Tree of Knowledge of Good and Evil (Hebrew: עֵץ הַדַּעַת שֶׁל טוֹב וְרַע‎), and the Tree of Life (Hebrew: עֵץ חַיִּים‎), as well as the interaction of these supernatural entities with the Serpent (Hebrew: נָחָשׁ‎), which leads to disaster when they eat the forbidden fruit (Hebrew: פְּרִי עֵץ הַדַּעַת‎), as recorded in Genesis 3.[33]

joten IHAN TUORE tieteellinen tutkimus?

Nyt en tähän itse kabbalaa laita, mutta se on joskus ollut, esillä kunnes se poistettii!

Nyt siis he ammetavat tiedot kabbalasta, ja se että Jumala tuhosi koko maailman vedenpaisumisessa, teki heistä, onnettomia ja sitten vähitellen, on sitä "oppia" sitten tullut uudelleen esille,sillä perkeleen lapset, ovat antautuneet saatanalle ja voi sitten jakaa tietojaan, mutta ei suoraa.

"Kabbalah on siis juutalainen uskonnollisfilosofinen järjestelmä, jonka maailmankäsitys perustuu mystiseen hermeneutiikkaan myös uskoon, että pyhien kirjoitusten salaiset merkitykset avautuvat erityisesti niille vihityille, jotka kirjoitusten kätketyt avaimet tunsivat. Kabbalistit lähtivät siitä, että kirjoitusten syvemmät merkitykset oli kätketty milloin sanoihin, milloin numeroihin tai vertauskuviin ja arvoituksiin, myös symboleihin, joista tärkeimpiä ovat tietysti Elämän puu sekä kuuluisat Daavidin Tähti ja Salomonin viisikanta eli Salomonin avain."

"salaiset merkitykset avautuvat erityisesti niille vihityille, jotka kirjoitusten kätketyt avaimet tunsivat."
      eli mitä Jeesus tästä sanoo?

Luuk. 11:52
      Voi teitä, te lainoppineet, kun te olette vieneet tiedon avaimen! Itse te ette ole menneet sisälle, ja sisälle meneviä te olette estäneet."

Joten heillä kyllä on "salaista" tietoa mutta se ei ole oikeaa vaan perkeleen sanelemaan.

Nyt tässä sittin on tämän
      "keksi käsitteen entropia" taustaa vähän, sillä se on englannin kielellä ja saksaksi sekä hebreaksi.

• Anonyymi

Nyt taas uusi kabbalisti, joka on:

"Hän sovelsi tilastollisia menetelmiä termodynamiikkaan, selvensi entropian käsitettä ja edisti merkittävästi teoreettisen fysiikan kehitystä. "
        eli
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Ludwig_Boltzmann
        Ludwig Eduard Boltzmann
        ja
        Taas yllättäen:
        https://www.jpost.com/kabbalah/miracles-and-maxwells-demon-634195

KABBALA.

"Maapallomme ei ole suljettu järjestelmä, vaan se saa koko ajan energiaa Auringosta. Siksi entropia ei kasva ja elämäkin on voinut syntyä ilman maagisia taikureita."
        Nyt siis väität että:
        maapallo : saa koko ajan energiaa Auringosta
        eli energiaa eli massaa, (Einstein, tämä idootti!)
        toki olet sitä mieltä mitä tämä kabbalista, idiotti Einstein sanoo:
        energiasta ja massasta ja nopeudesta ja valosta?

jos olet, niin.

väitteesi ei pidä paikkaansa:
        "Maapallomme ei ole suljettu järjestelmä, vaan se saa koko ajan energiaa Auringosta. Siksi entropia ei kasva ja elämäkin on voinut syntyä ilman maagisia taikureita."

joten mikä tekee, tästä mukamas, suljetun tai ei suljetun järjestelmän, en nyt ota litteää maata esille enkä kuka ja ketkä kabbalistit sen kehitti ja mistä.

Nyt miksi, maapallo on tahi ei ole suljettu järjestelmä?

oli niin tai näin se massa, enrgeia ja valo pääsee, jonkun muurin tahi ilmakehän läpi.

"Nykykäsityksen mukaan näkyvä maailmankaikkeus laajenee kiihtyvällä tahdilla: se merkitsee, että vähitellen aine ja lämpöenergia hajaantuvat yhä tasaisemmin avaruuteen."

nyt, idiootin, Einstein mukaan valo tulee, valon nopeudella, tästä kohta, maanpäälle.

MIKSI se valo ja lämpöenergia, ei vähenä matkalla maahan 150 miljoonaa kilometriä?
        eli mikä on yhden lämpöenergia, yksikön lähtö lämpötila ja mikä sen maan päällä oleva lämpötila on?

Missä tiede tutkimus on?

Nyt jos menet veden alle, niin se, valo sekä lämpö on heikompaa eli vähäisempää, muutaman sadanmetrin syvyydessä, MIKSI SE TOIMII muutaman sadan metrin matkalla, ja sitten ei mukana 150 miljoonan kilometrin matkalla ei?!!!1

Nyt veden pinta lämpötila, tosin siihen vaikuttaa moni seikka, niin on kesällä suuri ja talvella pieni, mutta pohjassa ei?
        vai jäätyykö kaikki vesi pohjiaa myöten?
        mitä ne kalastajat talvella siellä jäällä pilkkii!!!!

"Maapalloa voidaan pitää suljettuna systeeminä, koska se ei kovin suuressa määrin vastaan­ota ainetta avaruudesta eikä luovuta sitä; tällöin jätetään huomiotta meteoriittien maapallolle tuoma, suhteellisen vähäinen ainemäärä.[15] Maapallo ei kuitenkaan ole eristetty systeemi, sillä sinne virtaa jatkuvasti Auringon säteilyenergiaa ja samalla maapallo säteilee energiaa avaruuteen lämpösäteilynä.[16]"

Nyt onko tahi ei, maapallo suljettu tahi ei-suljettu, eli eristetty tahi eristämätön?

• Anonyymi

"valon nopeus on 299 792 458 m/s,"

jaa ja niinpä

miten on MISTÄ valo koostuu?
        onko valossa, "sinistä, punaista ja vihreää" valoa?

https://www.kabbalah.info/engkab/kabbalah-video-clips/what-is-light-in-kabbalah

eli hengellinen tahi henkinen energia!

https://fi.wikipedia.org/wiki/Spektri
        Tässä on muutama kuva en niitä laita tähän niin, toteaa että valossa on

https://fi.wikipedia.org/wiki/Valo
        Näkyvä valo asettuu noin aallonpituuksille 400–780[4] nanometriä (nm), mikä vastaa taajuusaluetta n. 750–380 terahertsiä (THz). Näkyvä auringonvalo sisältää kaikki sateenkaaren värit, jotka muodostavat yhdessä esiintyessään valkoista valoa.

Näkyvä auringonvalo sisältää kaikki sateenkaaren värit, jotka muodostavat yhdessä esiintyessään valkoista valoa.

joten onko punainen, aalonpituus sitten valon-nopeus tahi sinisen?

- punainen 630−760 nm
        - sininen 450−490 nm

Nyt "punainen auto" kulkee 630−760
        ja "sininen auto" kulkee 450−490

Kumpi voitti kun Häkkisellä on punainen auto ja jollain muulla sininen auto :)

Nyt siis:
        Mikä on valon nopeus ja millä perusteella?

Te järjettömät tomppelit!

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

• Anonyymi

NO, millä perusteella edellisessä on jotain ei tieteen todistusta?

järjetön tomppeli!

• Anonyymi

Nyt 1 Moos
      sanoo että on, aluksi luotu valo:

3 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.
      ja
      sitten on luotu Aurinko eli iso valo ja pieni valo kuu.
      14 Ja Jumala sanoi: "Tulkoot valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä, ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia,
      15 ja olkoot valoina taivaanvahvuudella paistamassa maan päälle". Ja tapahtui niin:
      16 Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman valon hallitsemaan päivää ja pienemmän valon hallitsemaan yötä, sekä tähdet.
      17 Ja Jumala pani ne taivaanvahvuuteen, paistamaan maan päälle

Taivaanvahvuus eli, kuin vaskikansi, tahi kuin teltta!
      ja siihen sitten vielä tähdet.

Joten, kumpaa valon sitten tarkoitat, kun on kyseessä valon nopeus?

Jeesusta vai aurinkoa!

• Anonyymi

Mitä sanot sinä suuresti oppinut,
      mikä ja mitä tämä on:
      1.618?

Oletko lukennut tieteistä, monipuolisesti ! :)
      Nyt tämä merkillinen määrä, on sekä valossa että äänessä eli aalloissa.
      sekä kaikkialla maailmassa, niin veden alla, kuin sen päällä/pinnalla,
      se on maassa ja maanalla
      se on "taivaassa", ilmakehä, sekä sen yläpuolella olevassa, taivaankannessa sekä siellä olevissa, aurinkossa kuussa että tähdissä.
      se on niin kutsutuissa galakseissa että niiden suhteissa.

joten se on kaikkialla.
      ai niin, se on atomeissa ja niiden molekyyleissä, esim
      Vety ja happi ja vesi :)

Minun Isäni kyllä osaa ja tietää :)

MISTÄ tämä merkillinen määrä, 1,618 on tullut?

• Anonyymi

"Evoluutio on myös tälläinen fakta, jota uskonnolliset fanaatikot eivät voi vääräksi muuttaa."

Onko sinun mielestäsi, kabbalistit, uskonnollisia fanaatikkoja?

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      412
      9026
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      188
      3590
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      20
      2033
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      81
      1256
    5. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1095
    6. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1090
    7. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      66
      1071
    8. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      79
      1055
    9. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      1023
    10. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      65