Ei se murhamies Paavalikaan mitään hyvää omaatuntoa saanut ennen kuin kasteessa synnit pestiin pois.
Ananias sanoi: Anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi!
Helluntailaiset opettaa väärin, että Paavali sai synnit anteeksi kun putosi hevosenselästä Damaskon tiellä ja näki näkyjä ja kuuli ääniä.
Helluntailaisuus on paha maailmaan lähetetty harhaoppi eli heresia.
Milloin Paavali sai synnit anteeksi?
337
892
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvä kysymys.
- Anonyymi
Perisynti=Maailmansynti, joka koskee kaikkia tähän maailmaan syntyviä ihmisiä.
"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun."
"Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä."- Anonyymi
"Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi."
Siellä teidän omassa kirkossanne kaikki ovat taatusti täynnänsä pahuutta ja syntiä.
- Anonyymi
Aloittaja, olet palstalle asettunut paskanjauhaja.
- Anonyymi
Nimittely ei ole argumentti.
- Anonyymi
Jumalan sana on varma ja vastaanottamisen arvoinen. Älä heitä sitä olkasi taakse.
YKSI KASTE = HEN BAPTISMA
"Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme YKSI ovat:
Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme YHDESSÄ OVAT.""Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa..."
on todettu myöhemmäksi lisäykseksi ja se puuttuu siksi muista Raamatuista.
- Anonyymi
Aika ihmeellistä?
Helluntailaiset eivät osaa vastata, milloin heidän eniten siteeraamansa apostoli Paavali sai syntinsä anteeksi?- Anonyymi
Paavali sai syntinsä anteeksi silloin, kun hän huusi avukseen Herran nimeä.
"Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu." (Room. 10:11–)" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali sai syntinsä anteeksi silloin, kun hän huusi avukseen Herran nimeä.
"Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu." (Room. 10:11–)"AINOA synnitön tähän päivään asti, on Jeesus Kristus Jumalan Poika, joka ei ole syntyisin,
"lihasta", vaan Pyhästä Hengestä.
Jeesus itse sanoo:
"mikä lihasta on syntynyt on LIHA, ja mikä Hengestä on syntynyt on henki"
Älä IHMETTELE, että teidän täytyy syntyä uudesti ylhäältä
Joh: 3: 6-7
kasteessa uudestisynnytään YLHÄÄLTÄ, Jeesus tuli Golgatan ristinkuolemansa jälkeen, ja antoi kastekäskyn, YLHÄÄLTÄ.
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat MINUN opetuslapsikseni, KASTAMALLA heitä,
Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
Matt: 28: 19
helluntailaisuudessa vaan ne IHMETTELEE, kun eivät USKO kasteen ja Jumalan SANAN voimaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AINOA synnitön tähän päivään asti, on Jeesus Kristus Jumalan Poika, joka ei ole syntyisin,
"lihasta", vaan Pyhästä Hengestä.
Jeesus itse sanoo:
"mikä lihasta on syntynyt on LIHA, ja mikä Hengestä on syntynyt on henki"
Älä IHMETTELE, että teidän täytyy syntyä uudesti ylhäältä
Joh: 3: 6-7
kasteessa uudestisynnytään YLHÄÄLTÄ, Jeesus tuli Golgatan ristinkuolemansa jälkeen, ja antoi kastekäskyn, YLHÄÄLTÄ.
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat MINUN opetuslapsikseni, KASTAMALLA heitä,
Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
helluntailaisuudessa vaan ne IHMETTELEE, kun eivät USKO kasteen ja Jumalan SANAN voimaan.Raamattu ei puhu kasteen voimasta. Taas kerran sinä perkeleen enkeli valehtelit!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu ei puhu kasteen voimasta. Taas kerran sinä perkeleen enkeli valehtelit!!!!
Jeesus sanoo:
"Totisesti, totisesti, minä sanon sinulle; jos joku ei synny VEDESTÄ ja HENGESTÄ, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan"
Joh: 3: 5
KASTE, annetaan: Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
väitätkö, ettei Jumalan SANASSA ole VOIMA.
- tuoden kaikki asiat KIITOKSELLA ja RUKOUKSELLA Jumalan eteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus sanoo:
"Totisesti, totisesti, minä sanon sinulle; jos joku ei synny VEDESTÄ ja HENGESTÄ, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan"
- tuoden kaikki asiat KIITOKSELLA ja RUKOUKSELLA Jumalan eteen.sinähän niin väität
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus sanoo:
- tuoden kaikki asiat KIITOKSELLA ja RUKOUKSELLA Jumalan eteen.Tulet palstalle valheen voimalla. Muutit juttujasi. Kirjoitit: kun eivät USKO kasteen ja Jumalan SANAN voimaan. "KASTEEN VOIMAAN"
Seuraavassa kommentissasi väitit kirjoittaneesi ja siirsit puheen: "ettei Jumalan SANASSA ole VOIMA".
KOMMENTTISI OVAT PERKELEEN VALHETTA.!!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sinähän niin väität
"Jumalan Henki liikkuu vetten yllä."
Jumala vain sanoi ja niin tapahtuu.
Kristittyjen kasteita tekevien kanssa Jeesus lupasi olla heidän kanssaan joka päivä. Mutta hurmahenkisiä lahkolaisia Jeesus ei ole koskaan edes tuntenut.
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."
Kasteessa lapsi annetaan kolmiyhteisen Jumalan huomaan " nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen" ja Jumala tunnustaa isyytensä.
Isäksi älkää sanoko ketään Muuta kuin Taivaan Isää sen jälkeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristittyjen kasteita tekevien kanssa Jeesus lupasi olla heidän kanssaan joka päivä. Mutta hurmahenkisiä lahkolaisia Jeesus ei ole koskaan edes tuntenut.
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."
Kasteessa lapsi annetaan kolmiyhteisen Jumalan huomaan " nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen" ja Jumala tunnustaa isyytensä.
Isäksi älkää sanoko ketään Muuta kuin Taivaan Isää sen jälkeen.Jeesus sanoo: "Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa, niin kuin lapsi, ei sinne pääse sisälle."
On vaarallista jättää kastamattomaksi pakanaksi tämän maailman ruhtinaan valtakuntaan, eli tähän maailmaan.
Ei ne lapset suoraan taivaaseen Jumalan valtakuntaan synny, vaikka helluntailaiset niin valehtelee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sinähän niin väität
en väitä, vaan RAAMATTU sanoo niin.
"Alussa oli SANA, ja SANA oli
"Hän oli alussa Jumalan tykönä"
"KAIKKI on syntynyt HÄNEN kauttaan, ja ilman häntä, ei ole syntynyt mitään, mikä
syntynyt on."
Joh: 1: 1-3
Jumalan SANALLA, on kaikki luotu, mikä syntynyt on ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Isäksi älkää sanoko ketään Muuta kuin Taivaan Isää sen jälkeen.Tämä on minun rakas poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulet palstalle valheen voimalla. Muutit juttujasi. Kirjoitit: kun eivät USKO kasteen ja Jumalan SANAN voimaan. "KASTEEN VOIMAAN"
Seuraavassa kommentissasi väitit kirjoittaneesi ja siirsit puheen: "ettei Jumalan SANASSA ole VOIMA".
KOMMENTTISI OVAT PERKELEEN VALHETTA.!!!!"siirsit puheen"
siis KASTE annetaan, Jumalan SANALLA ja VEDELLÄ. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulet palstalle valheen voimalla. Muutit juttujasi. Kirjoitit: kun eivät USKO kasteen ja Jumalan SANAN voimaan. "KASTEEN VOIMAAN"
KOMMENTTISI OVAT PERKELEEN VALHETTA.!!!!Mutta Jeesus sanoi: "Joku minuun KOSKI; sillä minä tunsin, että VOIMAA lähti minusta".
Ja he toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia, että hän KOSKISI heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia. (Prephos:imeväisiä lapsia alkukielen mukaan)
Mutta joka viettelee yhden NÄISTÄ PIENISTÄ, JOTKA USKOVAT MINUUN, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet UPOTETTAISIIN meren syvyyteen.
Parhami taitaa olla jo siellä meren pohjassa myllynkivi kaulassa?
Uuden liiton aikana tuo Jeesuksen pelastava "Kosketus" tapahtuu kristillisessä kasteessa. Anonyymi kirjoitti:
Jeesus sanoo:
- tuoden kaikki asiat KIITOKSELLA ja RUKOUKSELLA Jumalan eteen."Elävästä vedestä" mahdollisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu ei puhu kasteen voimasta. Taas kerran sinä perkeleen enkeli valehtelit!!!!
raamatun sana on helluntailaisuuden mukaan "perkeleen enkeli" !!
- Anonyymi
1. Joh. 2:12
Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.
Jaak. 2:7
Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.] - Anonyymi
Mutta Jeesus sanoi: "Joku minuun KOSKI; sillä minä tunsin, että VOIMAA lähti minusta".
Ja he toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia, että hän KOSKISI heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia. (Prephos:imeväisiä lapsia alkukielen mukaan)
Mutta joka viettelee yhden NÄISTÄ PIENISTÄ, JOTKA USKOVAT MINUUN, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet UPOTETTAISIIN meren syvyyteen.
Parham taitaa olla jo siellä meren pohjassa myllynkivi kaulassa?
Uuden liiton aikana tuo Jeesuksen pelastava "Kosketus" lapselle tapahtuu kristillisessä kasteessa. - Anonyymi
Ketjun avausviestissä aloittaja kysyy:
>> Milloin Paavali sai synnit anteeksi? >>
Paavali sai synnit anteeksi tehtyään parannuksen ja käännyttyään Herran Jeesuksen puoleen.
Tuo kohta, jota aloittaja on osittain sensuroinut kuuluu kokonaisuudessaan:
16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.' ( Apt 22)
Avuksi huutaminen tapahtuu uskossa.
11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? ..
( Room 10)
Uskoon tultuaan, Saulus huusi avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta.
Mitä on avukseen huutaminen?
Avuksi huutaminen on, Herra armahda minua syntistä, Herra pelasta.
Tuossa kohdassa on huomattava vielä sekin, että kaste ja syntien pois peseminen on erotettu tekstissä.
16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.' ( Apt 22)
"Anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi".
Itseasiassa tuossa tekstikohdassa syntien pois peseminen liittyy Hänen nimensä avuksi huutamiseen.
Tässä Toivo Koilon Uuden Testamentin mukainen käännös ko. kohdasta:
16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi huutaen
avuksi *Herran nimeä*."
Ja tässä Aapeli Saarisalon Uuden Testamentin mukainen käännös ko. kohdasta.
16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi
avuksi huutaen Herran nimeä.
Paavali sai synnit anteeksi parannuksen tehtyään , kun hän kääntyi Herran puoleen, pyysi armahdusta synneistään.
Usko Toivonen - Anonyymi
Ei huutaminen tai parannuksen teot ihmistä vielä synneistä pese. Ne on ihmisen omia tekoja, jotka vasta valmisteli Paavalia pyhälle kasteelle, jossa Jumala toimii sanansa, veden ja veren ja Hengen avulla.
Raamatun mukaan Jumala pesee ihmisen synnit pois kristillisessä kasteessa. Miehet ja lapset sanotaan heti kastetun helluntaina.
Ihminen voi tehdä itse sitä parannusta monta vuotta, mutta ei siinä vielä kukaan saa syntejään anteeksi. Sellainen on harhaoppia.
Paavalille sanottiin: Anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.!
Synneissään Paavali kasteelle meni. Kristillinen kaste kun on syntisten kaste.- Anonyymi
Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.
Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.] - Anonyymi
Ei Saulukselle noin sanottu, kuten sensoroit tekstikohdan:
>> Anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi. >>
Vaan Ananias sanoi hänelle:
16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.' ( Apt 22 KR38)
16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi huutaen
avuksi *Herran nimeä*." ( Toivo Koilo UT)
16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi
avuksi huutaen Herran nimeä. ( Aapeli Saarisalo UT)
Tuosta käy ilmi, että Jumala ei pese pois syntejä ilman syntisen kääntymistä.
Mikä ilmenee juuri noin, kuten tekstikohdassa on kirjoitettu:
"Avuksi huutaen Herran nimeä".
Herraa avukseen huutaja on siis parannuksen tekijä, Herran puoleen kääntyvä itse.
Usko Toivonen
- Anonyymi
Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun.
Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet.
Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
"Ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani"- Anonyymi
PESO = KASTE, HEN BAPTISMA
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. "
Tit. 3:5
pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
- Anonyymi
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
Tässäkin viitataan kristilliseen kasteeseen:
" että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta"
Kristilliessä kastessa Jumalan sanan voimasta ihminen puhdistetaan synnistä, niin ihminen uudestisyntyy ja puhdistettuun sydämeen voidaan luovuttaa Pyhän Hengen lahja. Pyhä Henki on uskonhenki, toivon henki, rakkauden, rauhan ja terveen harkinnan henki. Uutta viiniä lasketaan kasteessa uudestisyntyneen ihmisen leiliin.
Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
Kannattaa varoa uskonlahkojen kaatavia "irtohenkiä", ne ovat epäpyhiä henkiä- Anonyymi
Kerrotko, kuinka Pyhä Henki vaikuttaa ihmisessä, josta edellä kirjoitat?
Kuinka Pyhä Henki vaikutti Sauluksessa?
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrotko, kuinka Pyhä Henki vaikuttaa ihmisessä, josta edellä kirjoitat?
Usko ToivonenTotuuden Henki ei valehtele isoissa eikä pienissä asioissa, kuten ne 1403 helluntailaisten tapausta, joissa he väittivät parantuneensa ihmeellisesti Ylivainion kokouksissa.
Valheen henki laittaa ihmisen valehtelemaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totuuden Henki ei valehtele isoissa eikä pienissä asioissa, kuten ne 1403 helluntailaisten tapausta, joissa he väittivät parantuneensa ihmeellisesti Ylivainion kokouksissa.
Valheen henki laittaa ihmisen valehtelemaan.Villitsevä henki laittaa ihmisen hyppimään tönimään toisia nurin selälleen lattialle.
Uudestikasteessa lahkoon kun luovutaan lapsen uskosta ja kristillisestä kasteesta.
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja .
Timoteus on kristittyjen kolmannen polven edustaja ja lapsena Kristukselle kastettu (brephos). Siitä on varma tieto kirkkohistorian puolelta kirkkoisien todistama asia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totuuden Henki ei valehtele isoissa eikä pienissä asioissa, kuten ne 1403 helluntailaisten tapausta, joissa he väittivät parantuneensa ihmeellisesti Ylivainion kokouksissa.
Valheen henki laittaa ihmisen valehtelemaan.En kysynyt mitä Pyhä Henki ei vaikuta, vaan mitä Pyhä henki vaikuttaa ihmisessä?
Osaatko vastata?
Usk Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En kysynyt mitä Pyhä Henki ei vaikuta, vaan mitä Pyhä henki vaikuttaa ihmisessä?
Osaatko vastata?
Usk ToivonenKorintossa Paavali sai sisälleen Saatanan enkelin henkioppaakseen ja alkoi valehtelmaan aina tarvittaessa ja eikä pitänyt sitä edes pahana syntinä.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Molemmille Sauleille kävi ihan samalla tavalla.
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.
Pyhä Henki ja paha henki kun ei ole ihmisessä yhtä aikaa, kuten helluntilaiset opettaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korintossa Paavali sai sisälleen Saatanan enkelin henkioppaakseen ja alkoi valehtelmaan aina tarvittaessa ja eikä pitänyt sitä edes pahana syntinä.
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Molemmille Sauleille kävi ihan samalla tavalla.
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.
Pyhä Henki ja paha henki kun ei ole ihmisessä yhtä aikaa, kuten helluntilaiset opettaa.Paavali tunnusti lopulta, että Korinton tapahtumat olikin vain hurmoskieltä, mikä ei tarkoita yhtään mitään. Ensin hän väitti sen olevan salakieltä ihmisen ja taivaan välillä.
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja. (=Glossalia)
1. Kor. 14:10
Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä.
- Anonyymi
Aloittaja alkaa vauvavalelua sitten selittää Edeniin, että sijaisuhri pestään pois, ja vesi peitti synnit ja pesuvativesi puki aadamin ja evan!
Uskon Sanan oppiin, että Adamin ja Evan alastomuus- synnin tähden hoidettiin sijaisuhrin opilla- eli uhrilammas luovutti peiton joka peitti synnin.
Uskon, että Adam ja Eva tavataan perillä.
No, aloittaja ottaa nyt pesuvadin ja alkaa läträtä Jumalan sanan opin niin, että pesuvadissa pelastutaan. Sellaisiin tarinoihin ja perinneoppeihin en usko.
Siitä saadaan pian Jumalastakin hirvittävä ihmisopillinen kuva.- Anonyymi
Lopeta tuollainen pyhien asioiden sekava herjaava pilkkapuhe
Sitä Jumala ei katsele määräänsä pitempään.
Gal. 6:7
Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
- Anonyymi
Jos vauva huutaa avuksi Herran nimeä ja antaa kastaa itsensä niin kai se sitten on sallittava. Mutta jos vauva kastetaan väkipakolla niin silloin se on kieroa peliä.
- Anonyymi
Äly hoi, älä jätä. Älä aliarvioi lukijoita.
Harhaoppiset helluntailaiset etsivät etsimällä jakeita, joissa puhutaan pelkästään aikuisista ihmisistä.
Sitten he kysyvät voitonriemuisasti, puhutaanko siinä lapsista?
- Anonyymi
Anabaptistit
Usein on ajateltu, että tällä anabaptistien liikkeellä ei varsinaisesti ollut omaa, läpi ajateltua teologiaa. Teologian harrastus oli vähäistä, koska monet liikkeen ihmisistä tulivat alemmista yhteiskuntaluokista ja olivat lukutaidottomia. He painottivat elävää uskoa ja hylkäsivät ajattelun, jolla ei ollut suoraa vastinetta käytännössä. He painottivat myös käytännön elämää, ja lisäksi heidät usein suljettiin opetuksen ja julkaisutoiminnan ulkopuolelle - Anonyymi
Kaikki ikivanhat kristilliset kirkkokunnat tunnustavat yhdessä tämän Raamatun totuuden: TUNNUSTAMME YHDEN KASTEEN SYNTIEN ANTEEKSISAAMISEKSI.
Satan vuotta sitten Amerikassa syntyneillä uskonliikkeillä ei ole mitään yhteistä tunnustusta eikä kristinoppia, sillä se vaihtelee aina tilanteen mukaan, kuka kysyy ja miten kysyy, vastaukset on sen mukaisia mitä milloinkin.- Anonyymi
Vain VERI voi poistaa syntejä, ei vesi !
Mutta sokea eksytetty ei tätäkään perusasiaa käsitä, umpisokea kun on.
Vesi on vain "kuva ja varjo" parannuksen teosta. - Anonyymi
Tässä tätä veri asiaa:
1. Joh. 1:7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
Hepr. 9:14 kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!
Hepr. 9:20 sanoen: "Tämä on sen liiton veri, jonka Jumala on teille säätänyt".
Matt. 26:28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä tätä veri asiaa:
1. Joh. 1:7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
Hepr. 9:14 kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!
Hepr. 9:20 sanoen: "Tämä on sen liiton veri, jonka Jumala on teille säätänyt".
Matt. 26:28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.Nyt on vaan niin, että Kristuksen ruumiiseen ja veren yhteyteen päästään vain Kristillisessä kasteessa, jossa ihminen kytketään Kristuksen kuoleman eli sovintoveren osallisuuteen.
Kristukseen Kastetulla on veren yhteys Kristuksen kanssa. Kasteessa ihminen annetaan sovittaa Jumalan kanssa Kristuksen sovintokuoleman vuoksi.
Jeesus valmisti Kristillisen kasteen Golgatan ristillä. Jeesuksen kärsimys, kuolema ja veri on Kristillisen kasteen sisältö: sillä kasteella, jolla minut kastetaan, kastetaan teidätkin.
Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa. Kuolemaan kastaminen tarkoittaa Jeesuksen veren osallisuuteen kastamista eli liittämistä.
Kasteessa lapsi pääsee Kristuksen verensuojaan, pois tästä maailmasta ja saa luvatun Pyhän Hengen lahjan. Mikä kastamattomilta pakanoilta puuttuu kokonaan. (vrt.tyhmät neitsyet)
Jeesus vastasi: "Jos minä en pese sinua, ei sinulla ole sijaa minun luonani."
1. Joh. 5:8 "Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on vaan niin, että Kristuksen ruumiiseen ja veren yhteyteen päästään vain Kristillisessä kasteessa, jossa ihminen kytketään Kristuksen kuoleman eli sovintoveren osallisuuteen.
Kristukseen Kastetulla on veren yhteys Kristuksen kanssa. Kasteessa ihminen annetaan sovittaa Jumalan kanssa Kristuksen sovintokuoleman vuoksi.
Jeesus valmisti Kristillisen kasteen Golgatan ristillä. Jeesuksen kärsimys, kuolema ja veri on Kristillisen kasteen sisältö: sillä kasteella, jolla minut kastetaan, kastetaan teidätkin.
Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa. Kuolemaan kastaminen tarkoittaa Jeesuksen veren osallisuuteen kastamista eli liittämistä.
Kasteessa lapsi pääsee Kristuksen verensuojaan, pois tästä maailmasta ja saa luvatun Pyhän Hengen lahjan. Mikä kastamattomilta pakanoilta puuttuu kokonaan. (vrt.tyhmät neitsyet)
1. Joh. 5:8 "Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä."Nyt on vaan niin, että kommenttisi oli hevonkakkaa ja gish gallopia.
Nyt ei ole vain niin kuin harhoissasi kuvittelet, vaan Sana ilmoittaa Totuudeen.
Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.
SANASSA ON OLE SANAAKAAN , EI YHTÄÄN MAININTAA LUTERILAISTEN "KASTEESTA", eli VEDEN VALUTTAMISESTA VAUVOJEN PÄÄHÄN. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on vaan niin, että Kristuksen ruumiiseen ja veren yhteyteen päästään vain Kristillisessä kasteessa, jossa ihminen kytketään Kristuksen kuoleman eli sovintoveren osallisuuteen.
1. Joh. 5:8 "Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä."tässä siteerataan Lutheria - Paavalia - sanan saarna - Kristuksen risti -
https://www.youtube.com/watch?v=weavyryZYUM
n.37 minuutin aika - ei ole kuulemisessa paljoakaan, näin sunnuntaina - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on vaan niin, että kommenttisi oli hevonkakkaa ja gish gallopia.
Nyt ei ole vain niin kuin harhoissasi kuvittelet, vaan Sana ilmoittaa Totuudeen.
Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.
SANASSA ON OLE SANAAKAAN , EI YHTÄÄN MAININTAA LUTERILAISTEN "KASTEESTA", eli VEDEN VALUTTAMISESTA VAUVOJEN PÄÄHÄN.Kristillisessä Kasteessa se Isä ja Poika ja Pyhä Henki kohdataan.
Jeesuksen kastekäskyä noudattavilla on oikea usko ja uskon kuuliaisuus.
Pyhä Henki vuodatetaan kasteessa puhdistettuun sieluun. Ei synnin päälle mitään pyhää anneta.
Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]
- Anonyymi
Ei Jeesus antanut mitään kastekäskyä. Jeesus valtuutti opetuslapset julistamaan evankeliumia ja jos joku tuli uskoon, hänet piti kastaa. (Markuksen ja Luukkaan evankeliumit).
Eivätkä opetuslapset saaneet lähteä liikkeelle ennenkuin he saivat voiman korkeudesta.
Luterilaiset eivät odottele mitään voimaa korkeudessa. He lähtevät omassa voimassaan ja omissa harhoissaan väkipakolla kastamaan vauvoja.
Luukkaan evankeliumi:
24:46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
24:47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
24:48 Te olette tämän todistajat.
24:49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."- Anonyymi
Jeesus antoi kastekäskyn lähetyskäskyn yhteydessä
Kristityille on annettu Pyhän hengen voima ja tehtävä kastaa ja opettaa mutta uudestikastajia tuo käsky ei kiinnosta
- Anonyymi
Vasta kristittyjen kaste (ei lahkokaste) antaa oikean uskonhengen eli Pyhän Hengen lahjan ja Jeesuksen uskon.
Jeesuksen usko eri asia kuin laholaisten oma usko, joka on saatu kiihkeän käännyttämisen tuloksena.
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon. - Anonyymi
Jeesuksen itsensä sanoma kastekäsky eli Ylipäällikön viimeinen Päiväkäsky maan päällä ennen taivaaseen menoa. Vain Jeesuksella itsellään oli valta antaa KASTEKÄSKY. (jae 18)
Kenellekään ei ole valtaa muutella sitä muuksi, mitä Jeesus on lausunut.
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Jeesus on kastekäskyn noudattajien kanssa joka päivä, mutta hurmahenkisiä kaatajia Jeesus ei edes tunne.
Jeesus itse ei laita kasteelle mitään kelpoisuusvaatimuksia.
Joten "ei yli sen, mikä kirjoitettu on". - Anonyymi
Moni erehtyy menemään hurmoskokemusten perässä lahkoihin
Mt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi
ei ole pulaa uskonnollista kiihkoilijoista eikä mentaaliongelmaisista.
usein ne asettuu vielä samaan päähän. - Anonyymi
Kristillisessä Kasteessa se Isä ja Poika ja Pyhä Henki kohdataan.
Jeesuksen kastekäskyä noudattavilla on oikea usko ja uskon kuuliaisuus.
Pyhä Henki vuodatetaan kasteessa puhdistettuun sieluun. Ei synnin päälle mitään pyhää anneta.
Ei Jeesus antanut mitään kastekäskyä. Jeesus valtuutti opetuslapset julistamaan evankeliumia ja jos joku tuli uskoon, hänet piti kastaa. (Markuksen ja Luukkaan evankeliumit).
Tässä on aito lähetyskäsky. Tämä ei ole kastekäsky. Eikä tätä voi käyttää vauvakasteen perusteluna.
Markuksen evankeliumi:
16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
16:18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
16:19 Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
16:20 Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.- Anonyymi
Jeesus antoi kaste- ja lähetyskäskyn. Sitä käytetään kastamisen perusteena
- Anonyymi
Turhaan kopioit tuota satoja vuosia jälkikäteen tuntemattoman henkilön lisäystä Markuksen evankeliumin loppuun.
Ei Jeesus eläissään puhunut mitään myrkynjuonnista, uskotaan ja kastetaa ja annetaa käärmeiden pistää, ei ne meihin vaikuta ja pelkällä käsien ojentelulla pitälle levinnyt syöpäkin häviää pois. Tuntemattoman ihmisen kirjoitus on epäluotettava.
Asiasta on maininta ja varoitus Mark.16:9 kohdalla:
Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.][
- Anonyymi
> Paavali sai synnit anteeksi kun putosi hevosenselästä Damaskon tiellä ja näki näkyjä ja kuuli ääniä.
Eikö se ilmestys juuri kerro siitä, että Jumala oli antanut anteeksi ja johdatti Paavalin parannukseen?- Anonyymi
Kyllä Paavali meni synneissään kasteelle. Anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.
Ei ne ihmismielen näyt ja hengelliset kokemukset mitään syntien pesuja ole, vaikka näkisit niitä pitkiin viittoihin pukeutuneita valejeesuksia istumassa siellä Saalemihuoneen penkillä.
Monet hurmahenget kertoo näkevänsä vaikka mitä valoilmiöitä ja tulisia hevosia ja savupatsaita täysin totena ja toiset hömelöt uskoo ne täydestä.
Jer. 14:14
Herra sanoi minulle: "Silkkaa valhetta julistavat profeetat minun nimissäni! Minä en ole heitä lähettänyt, en ole antanut heille tehtävää enkä puhunut heille. Valhenäkyjä, tyhjiä ennustuksia ja petollisia kuvitelmiaan he teille julistavat. [Jer. 27:14, Jer. 29:8] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Paavali meni synneissään kasteelle. Anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.
Ei ne ihmismielen näyt ja hengelliset kokemukset mitään syntien pesuja ole, vaikka näkisit niitä pitkiin viittoihin pukeutuneita valejeesuksia istumassa siellä Saalemihuoneen penkillä.
Monet hurmahenget kertoo näkevänsä vaikka mitä valoilmiöitä ja tulisia hevosia ja savupatsaita täysin totena ja toiset hömelöt uskoo ne täydestä.
Jer. 14:14
Herra sanoi minulle: "Silkkaa valhetta julistavat profeetat minun nimissäni! Minä en ole heitä lähettänyt, en ole antanut heille tehtävää enkä puhunut heille. Valhenäkyjä, tyhjiä ennustuksia ja petollisia kuvitelmiaan he teille julistavat. [Jer. 27:14, Jer. 29:8]Olet isäsi kuva ja isäsi kaltainen. Veden valelu ei koskaan ole pessyt sinua puhtaaksi, vaan palvelet valheissasi isääsi: ...totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä. Itsestäsi kerrot: "petollisia kuvitelmiaan he teille julistavat", veden valelu on vain pääsi harhaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet isäsi kuva ja isäsi kaltainen. Veden valelu ei koskaan ole pessyt sinua puhtaaksi, vaan palvelet valheissasi isääsi: ...totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä. Itsestäsi kerrot: "petollisia kuvitelmiaan he teille julistavat", veden valelu on vain pääsi harhaa.
Veden valelu ei ketään puhdista vaan kaste Kristuksen omaksi
- Anonyymi
Paavali sokaistiin Damaskon tiellä. Meinaatko, että se on syntinsä anteeksisaaneen merkki?
- Anonyymi
Saikohan se hevonen syntinsä anteeksi samalla hetkellä kuin Paavali?
Mitä sanoo Parhamin seuraajat?- Anonyymi
Menisit katolisten palstalle riehumaan. Katolisen kirkon suojistassa löytyy vihjalti kaltasiasi homokiimaisia valehtelijoita. Kun kaikki pahuuden ja murhat ja irstaudet käsittelet yhtä tarkkaan kuin Parhamin, niin sinulla riittää työtä tuhansiksi vuosiksi. Turha kaluta yhtä ainoaa Parhamia.
Sana todistaa: "hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti". Yhden tai parin ihmisen synnit eivät ulotu taivaasen asti.
Hellaripiireistä et löydä taivaaseen asti yltäviä syntejä. - Anonyymi
Murhamies Saulus Tarsolainen meni synneissään kasteelle: Anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi. Eihän Paavalille olisi noin sanottu, jos synnit olisi jo Damaskon tiellä pois pesty. Siellähän vasta Paavalille kerrottiin että hän on paha syntinen mies, joka hänet sokaistiin siellä.
Helluntailaisen kieliopin mukaan tuohan tulisi lukea niin, että ensin Paavali kastettiin ja vasta sitten hän sai syntinsä anteeksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Murhamies Saulus Tarsolainen meni synneissään kasteelle: Anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi. Eihän Paavalille olisi noin sanottu, jos synnit olisi jo Damaskon tiellä pois pesty. Siellähän vasta Paavalille kerrottiin että hän on paha syntinen mies, joka hänet sokaistiin siellä.
Helluntailaisen kieliopin mukaan tuohan tulisi lukea niin, että ensin Paavali kastettiin ja vasta sitten hän sai syntinsä anteeksi.Anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.
Helluntailaisen kieliopin mukaan tuohan tulisi lukea niin, että ensin Paavali kastettiin ja vasta sitten hän sai syntinsä anteeksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.
Helluntailaisen kieliopin mukaan tuohan tulisi lukea niin, että ensin Paavali kastettiin ja vasta sitten hän sai syntinsä anteeksi.Pese minut puhtaaksi rikoksestani, puhdista minut synnistäni.
Kyllä kaste ja Paavalin syntien pesu tapahtui ihan samalla hetkellä.
Ihmisen omat parannuksen teot, vaikka niitä olisi kuinka paljon ei ihmistä pelasta eikä syntejä pois pese.
Tit. 3:5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
PESO=KASTE, HEN BAPTISMA - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pese minut puhtaaksi rikoksestani, puhdista minut synnistäni.
Kyllä kaste ja Paavalin syntien pesu tapahtui ihan samalla hetkellä.
Ihmisen omat parannuksen teot, vaikka niitä olisi kuinka paljon ei ihmistä pelasta eikä syntejä pois pese.
Tit. 3:5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
PESO=KASTE, HEN BAPTISMAEtte ole koskaan kääntyneet Jeesuksen puoleen. Ei auta vaikka maailman tappiin hokisitte syntejänne.
Vain Jumala voi antaa synnit anteeksi. San ei ilmoita niiin kuin harhoissanne kuvittelette joko pelkkä veden valutus tai Jumala ja veden valutus.
EIKÖ TEILLÄ OLE LAINKAAN JÄRKEÄ???????????????????
Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille.
Vesi on epäjumalanne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menisit katolisten palstalle riehumaan. Katolisen kirkon suojistassa löytyy vihjalti kaltasiasi homokiimaisia valehtelijoita. Kun kaikki pahuuden ja murhat ja irstaudet käsittelet yhtä tarkkaan kuin Parhamin, niin sinulla riittää työtä tuhansiksi vuosiksi. Turha kaluta yhtä ainoaa Parhamia.
Sana todistaa: "hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti". Yhden tai parin ihmisen synnit eivät ulotu taivaasen asti.
Hellaripiireistä et löydä taivaaseen asti yltäviä syntejä.Parham oli ylennetty kirkkauteen ja julistettu pyhimykseksi Amerikassa.
- Anonyymi
Tuollainen murhamies olisi jäänyt synteihinsä, jos häntä ei olisi kastettu.
- Anonyymi
Paavali sai syntinsä anteeksi uskomalla Herraan Jeesukseen.
Ei se sen monimutkaisempaa ole! - Anonyymi
Olisi kiva kuulla helluntailaisilta, kuinka helluntailiikkeen perustaja Charles Fox Parham kääntyi kristityksi?
- Anonyymi
Helluntailiikettä ei perustanut kukaan Parham! Se sai alkunsa Azuusa-kadun herätyksestä v 1905 ilman kenekään ihmisen myötävaikuttamista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailiikettä ei perustanut kukaan Parham! Se sai alkunsa Azuusa-kadun herätyksestä v 1905 ilman kenekään ihmisen myötävaikuttamista.
Parhami sen "voiman" organisoi ja perusti oman raamattukoulun, jossa ainoa oppiaine oli kielilläpuhuminen.
Charles Fox Parham on helluntailiikkeen opillinen ja hengellinen isähahmo.
googlaa. Charles Fox Parham
vai onko hellunailaisilla pääsy vapaaseen nettiin?
- Anonyymi
>> Milloin Paavali sai synnit anteeksi? >>
Saulus sai syntinsä anteeksi käännyttyään uskossa syntisten Vapahtajan, Herran Jeesuksen puoleen, kuten kaikki ihmiset, jotka Jumalan voimasta evankeliumin kuultuaan sydämestään kääntyvät Herran puoleen.
Apostolien teoissa on kuvattu, kuinka evankeliumin saarna ristiinnaulitusta Vapahtajasta, Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, vaikutti uskon Jeesukseen.
Ensimmäisenä helluntaina Jeesuksen ylösnousemuksesta kuolleista, evankeliumin otti vastaan 3000 ja heti kohta uskovien miesten määrä nousi jo n. viiteen tuhanteen.
Kaikki nämä ovat Apostolien tekojen kirjoitusten mukaan parannuksen tehneitä ja sen jälkeen kastettuja.
Tässä katkelma:
26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."
1 Mutta kun he puhuivat kansalle, astuivat papit ja pyhäkön vartioston päällikkö ja saddukeukset heidän eteensä,
2 närkästyneinä siitä, että he opettivat kansaa ja julistivat Jeesuksessa ylösnousemusta kuolleista.
3 Ja he kävivät heihin käsiksi ja panivat heidät vankeuteen seuraavaan päivään asti, sillä oli jo ehtoo.
4 Mutta monet niistä, jotka olivat kuulleet sanan, uskoivat, ja miesten luku nousi noin viiteentuhanteen.
( Apt 3:26; Apt 4:1-4)
Parannuksen tehneiden, pahuudestansa pois kääntyneiden, uskovien määrä kasvoi nopeasti ja heidät kastettiin.
Aivan vastaavasti, kuin Johannes kastoi vain syntinsä tunnustaneet.
5 Ja koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.
7 Ja hän saarnasi sanoen: "Minun jälkeeni tulee minua väkevämpi, jonka kengänpaulaa minä en ole kelvollinen maahan kumartuneena päästämään.
8 Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."
( Mark 1)
Näin Raamatun ilmoitus todistaa, Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä, tässä Pietarin todistamana:
14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
18 Tämän kuultuansa he rauhoittuivat ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut parannuksen elämäksi". ( Apt 11)
Nämä Korneliuksen kodisssa olleethan saivat Pyhän Hengen jo ennen vesikastetta.
44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?" ( Apt 10)
Saulus tuli uskoon, kohdattuaan Herran Jeesuksen Damaskoon johtavalla tiellä ja uskossa Jeesukseen Kristukseen sai myös kasteen ja tehtävän julistaa evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, että uskomalla Jeesukseen kuulijat saisivat syntinsä anteeksi.
16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
19 Sentähden, kuningas Agrippa, minä en voinut olla tottelematta taivaallista näkyä,
20 vaan saarnasin ensin sekä Damaskon että Jerusalemin asukkaille, ja sitten koko Juudean maalle ja pakanoille parannusta ja kääntymystä Jumalan puoleen, ja että he tekisivät parannuksen soveliaita tekoja.
( Apt 26)
Paavali meni evankeliumi edellä, joka vaikuttaa uskon Jeesukseen.
17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
( 1Kor 1)
Kuten voimme lukea, Kristus ei lähettänyt Paavalia kastamaan, vaan mikä tärkeämpää, julistamaan evankeliumia, ettei Kristuksen ristintyö, ristin veri, menisi mitättömäksi.
4 Johannes seitsemälle Aasian seurakunnalle: Armo teille ja rauha häneltä, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, ja niiltä seitsemältä hengeltä, jotka ovat hänen valtaistuimensa edessä,
5 ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä
( Ilm 1)
Usko Toivonen - Anonyymi
Sanottiinko Paavalille siis: Älä anna kastaa itseäsi ja pestä pois syntejäsi?
- Anonyymi
No, ei sanottu, vaan:
avuksi *Herran nimeä*." ( Apt 22)
Saulukselle siis sanottiin, anna kastaa itsesi ja anna pestä pois syntisi huutaen avuksesi Jeesuksen nimeä ( eli kääntymällä Herran puoleen ).
Hän, Jeesus kastaa pyhällä Hengellä.
Paavalihan todistaa, että Jeesus ei lähettänyt häntä kaste edellä, vaan evankeliumi edellä.
17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
( 1Kor 1)
Ettei Kristuksen risti, ristin veri, menisi mitättömäksi.
Kristuksen veri, jolla Hän on päästänyt ..
5 ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä
( Ilm 1)
Tämä evankeliumin sanoma Jeesuksesta Kristuksesta edeltä Paavali toimi.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, ei sanottu, vaan:
avuksi *Herran nimeä*." ( Apt 22)
Saulukselle siis sanottiin, anna kastaa itsesi ja anna pestä pois syntisi huutaen avuksesi Jeesuksen nimeä ( eli kääntymällä Herran puoleen ).
Hän, Jeesus kastaa pyhällä Hengellä.
Paavalihan todistaa, että Jeesus ei lähettänyt häntä kaste edellä, vaan evankeliumi edellä.
( 1Kor 1)
Ettei Kristuksen risti, ristin veri, menisi mitättömäksi.
Kristuksen veri, jolla Hän on päästänyt ..
( Ilm 1)
Tämä evankeliumin sanoma Jeesuksesta Kristuksesta edeltä Paavali toimi.
Usko ToivonenKyllä Paavali kastoi ihan samalla tavalla kuin muutkn apostolit vedellä ja Hengellä.
Paavali ei vain ollut niiden 11 apostolin joukossa, jotka saivat Jeesuksen kastekäskyn.(Mt.28) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Paavali kastoi ihan samalla tavalla kuin muutkn apostolit vedellä ja Hengellä.
Paavali ei vain ollut niiden 11 apostolin joukossa, jotka saivat Jeesuksen kastekäskyn.(Mt.28)Voithan itsekin lukea Paavalin oman todistuksen:
14 Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
15 niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.
16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.
18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
( 1Kor 1)
Ja yksikään apostoli ei kastanut Pyhällä Hengellä, vaan Raamattu ilmoittaa, että Herra Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä.
14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
( Apt 11)
Nämä ihmiset tulivat uskoon ja saivat Pyhän Hengen kasteen ennen vedellä kastamista.
44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
( Apt 10)
Pietarihan viittaa tuossa Jeesuksen sanoihin, joilla Hän viittaa Johanneksen todistukseen.
4 Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet.
5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen." ( Apt 1)
4 niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi.
7 Ja hän saarnasi sanoen: "Minun jälkeeni tulee minua väkevämpi, jonka kengänpaulaa minä en ole kelvollinen maahan kumartuneena päästämään.
8 Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."
( Mark 1)
Usko Toivonen
- Anonyymi
Alkuseurakunna aikan ei ollut vielä yhteistä näkemystä, vaan monenlaisia erilaisia tilanteita ja tapauksia, joista on erilaisiakin silminnäkijöiden kertomusia.
Monet tilanteet ovat ainutkertaisia erityistapauksia, joista ei voida mitään yleistä oppia rakentaa.
Alkuseurakunta hajosikin erimielisyyksiin ja vain Johannes säilytti oikean ylösnousemususkon ja siksi muu alkuseurakunta karkotti hänet Patmos-nimiselle saarelle. Vain Johanneselle voi Jumala luovuttaa Ilmestyskirjan totuuden.
Kristillinen kirkko sai vasta järjestäytyneen muodon, kun vanhat kirkkokunnat alkoivat jatkaa Jeesuksen kastekäskyn pohjalta tehdä Jeesukselle opetuslapsia ja sitten opettaa heitä noudattamaan Jumalan käskyjä. Jumala on järjestyksen Jumala. Ei mikään uskolahkojen kaatuileva pelehermanni. - Anonyymi
Paavali oli Jumalan asialla kolme vuotta mutta sitten Jumala teki hänestä juuri Korintossa väkevän eksytyksen aseen antamalla tulla Paavaliin Saatanan enkelin (James King -käännös sanoo, että kyseessä oli Saatanan viestintuojaenkeli "The Messenger of Sathan".
Eikä ihme, että Paavali alkoi valehtelemaan tarvittaessa eikä ptänyt sitä edes pahana syntinä.
Pelkästään Paavalin kirjeiden varaan ei kannata autuuttaan rakentaa, vaan kannattaa aina tarkistaa mitä Jeesus itse asiasta on sanonut.
Ja mikäli ne eroavat, niin silloin pitää hylätä Paavalin sanomiset omaan arvoonsa.- Anonyymi
Esim.
Jeesus itse ei puhu mitään myrkynjuonnista eikä käärmeiden pistoista eikä hurmoskielillä puhumisesta. Otsasta tönimisestä ihmisten kaatamiseksi selälleen. Tms. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esim.
Jeesus itse ei puhu mitään myrkynjuonnista eikä käärmeiden pistoista eikä hurmoskielillä puhumisesta. Otsasta tönimisestä ihmisten kaatamiseksi selälleen. Tms.Paavali ei todellakaan ollut niiden 11 oikean apostolin joukossa, jotka Jeesus käski kastamalla tekemään hänelle opetuslapsia. (Matt.28:18-20)
- Anonyymi
Samoin kielilläpuhumisen ihme oikeilla vierailla kielillä oli ainutkertainen tapahtuma.
Nykyisin kuuluisatkin saarnamiehet käyttävät ulkomaanmatkoillaan koulutettuja tulkkeja. - Anonyymi
Helluntaina kastettiin saman päivän aikana 3000 ihmistä. Kasteita tehtiin ihmisten kotona perhekunnittain.
Vain miehet olivat kuulemassa.
Heille tuli kova hätä perhekuntansa pelastumiste ja heti heidät kaikki sanotaan kasetun perhekunnittain, kaikki omaiset kastettiin heti. Miehet ja miesten lapset, Ei niillä miehilläkään monta minuuttia ollut aikaa sitä parannusta tehdä. Laske paljonko aikaa menee 3000 ihmisen kastamiseen esim.8 tunnin aikana.
Lapsilta Pietari eikä Jeesus edellytä parannuksentekoa, he ovat heti valmiita ottamaan vastaan kasteen kaikki lupaukset ja siiunaukset ja Pyhän Hegen lahjan.
Kastamattomilta pakanalapsilta puuttuu kokonaan Pyhä Henki. (vrt. tyhmä neitsyt) Eikä enää ketään ehditä kastaa kristityksi, kun Ylkä tulee äkkiarvaamatta Ihmisen Pojan Päivänä. Toinen korjataan talteen ja toinen jätetään.
En ole koskaan kuullut, että helluntailaiset edes pyytäisivät Jumalalta kastamattomille lapsilleen Pyhää Henkeä. - Anonyymi
En ole Paavalia nyt nähnyt. Katos jonnekin.
- Anonyymi
Joka ikiselle kristitylle pitäisi olla täysin selvää, se koska Paavali sai syntinsä anteeksi. Ainoastaan uskosta osattomat pilkkaajat eivät kykene käsittämään Jumalan armoa.
Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan...Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
Ristillä Jeesus sovitti Paavalin synnit ja antoi Paavalille anteeksi. Mutta niin kauan kuin Paavali vainosi Jeesuksen, omia hän ei ollut osallinen sovitukseen.
Ananias ei mennyt Paavali luokse selittämään pelastuksen tietä, vaan ainoastaan:
Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut-Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit-että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä".
Vain Jeesuksen omat voivat saada Pyhän Hengen. Paavali oli uskossa ottaessaan kasteen.- Anonyymi
Kristillisessä kasteessa (ei lahkokasteessa) sovitus tulee konkreettisesti ihmisen hyväksi, kun ihminen kasteessa liitetään Jeesuksen kuoleman, veren ja ylösnousemusruumiin osallisuuteen.
Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut. Kastettu lapsi pääsee verensuojaan, pois tästä maailmasta. (Room.6:3)
Room. 6:5
Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa. - Anonyymi
Valitettavasti teoriasi ei pidä paikkaansa Paavali oli murhamies ja meni synneissään kasteelle.
Kasteessa pestään synnit pois ja puhdistettuun sydämeen voidaan laskea Pyhän Hengen lahja.
Paavalille sanottiin: Anna kastaa itsesi ja pestä pois sysntisi. Eihän hänelle olisi enää mitään synneistä puhuttu, jos hän ne olisi saanut anteeksi ennen kastettaan.
Pyhä Henki on terveen harkinnan henki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valitettavasti teoriasi ei pidä paikkaansa Paavali oli murhamies ja meni synneissään kasteelle.
Kasteessa pestään synnit pois ja puhdistettuun sydämeen voidaan laskea Pyhän Hengen lahja.
Paavalille sanottiin: Anna kastaa itsesi ja pestä pois sysntisi. Eihän hänelle olisi enää mitään synneistä puhuttu, jos hän ne olisi saanut anteeksi ennen kastettaan.
Pyhä Henki on terveen harkinnan henki.muistitko katsoa kellosta myös milloin ne synnit lähti Paavalista?
se on aivan ratkaiseva tieto, kellostajan tokiossakin katsotaan kuka on voittaja!
- Anonyymi
Ei Kristuksen sovitus vielä Golgatalla tullut automaattisesti kenenkään hyväksi.
Kristillistä kastetta tuossa tarkoitetaan. Vain Jeesuksen veren soviitus tulee henkilökohtaiseksi kristillisessä kasteessa.
Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
Sama asia sanottiin Paavalille: Anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.
Eihän Paavalille sanottu, älä anna kastaa itseäsi ja pestä pois syntejäsi.
Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?- Anonyymi
Ennen kasteelle menoa Paavali oli uskossa ja täyttynyt Pyhällä Hengellä.
Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut-Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit-että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennen kasteelle menoa Paavali oli uskossa ja täyttynyt Pyhällä Hengellä.
Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut-Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit-että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä".Ensin syntien pesu kasteessa ja sitten vasta voidaan laskea Pyhä Henki puhdistettuun sydäeen. Pyhän Hengen uskonhenkeä ei lasketa synnin päälle, vaan kasteessa pestyyn sydämeen.
"Ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani"
- Anonyymi
Raamatun hengellisen merkityksen ymmärtäminen vaatii hengellisen ymmärryksen avaamista, joka lahja vain harvoille ja valaituille sallitaan. Muuten Raamattu on tavalliselle ihmiselle lukittu kirja.
Vain ja ainoastana kristittyjen kasteessa ihmine liitetään Kristuksen ruumiiseen eli seurakuntaan. kreikaksi Kyriekee=Kristuksen ruumis.
Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.- Anonyymi
Sinulleko saatanan lapsi Raamattu on avattu???
- Anonyymi
En ole koskaan kuullut, että helluntailaiset edes pyytäisivät Jumalalta kastamattomille lapsilleen Pyhää Henkeä.
Tuo pistää kyllä miettimään, mistä helluntailaisuuden lahkossa on oikein kysymys?- Anonyymi
Jokainen uskova rukoilee lastensa puolesta että saisivat tulla uskoon, se on oikein ja Raamatullinen fakta.
Jumala kyllä huolehtii sitten omista antimistaan aivan varmasti kun ensin on astia putsattu kaikesta vääryydestä ja synnistä.
tuollainen kommentti että pyydetään kastamattomille Pyhää Henkeä on jo niin hassua ettei tiedä itkeäkö vaiko olla itkemättä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen uskova rukoilee lastensa puolesta että saisivat tulla uskoon, se on oikein ja Raamatullinen fakta.
Jumala kyllä huolehtii sitten omista antimistaan aivan varmasti kun ensin on astia putsattu kaikesta vääryydestä ja synnistä.
tuollainen kommentti että pyydetään kastamattomille Pyhää Henkeä on jo niin hassua ettei tiedä itkeäkö vaiko olla itkemättä.Jeesus sanoo: "Mutta jolla ei ole Pyhää Henkeä, se ei ole Jeesuksen oma."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tuollainen kommentti että pyydetään kastamattomille Pyhää Henkeä on jo niin hassua ettei tiedä itkeäkö vaiko olla itkemättä.Kristityt rukoilee, että Jeesus antaa Pyhän Hengen lahjan lapselle kasteessa, kuten on luvannut. Se on Jumalan mielen mukainen rukous, jonka hän mielellään täyttää.
Jeesus sanoo: "Mutta jolla ei ole Pyhää Henkeä, se ei ole Jeesuksen oma"
- Anonyymi
3000 tuhatta kastettiin yhden päivän aikana.
Yhdellä ihmisellä oli noin 2 min. aikaa tehdä sitä parannusta ennen kastetta.
Pietari eikä Jeesus ei edellytä mitään mielenmuutosta lapsilta, lapsi on heti valmis saamaan kasteen lahjat ja lupaukset omikseen. Miesten piti muuttaa mielensä ja ottaa kaste kastaan syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi.
Kaikki kastetut saivat Pyhän Hengen lahjan kasteessa ja syntyivät kasteessa uudeksi vedestä ja Hengestä Jumalan sanna voimasta helluntaina.
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39 Sillä teille ja teidän lapsille tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
Hän, joka teitä kutsuu, on uskollinen, ja hän on sen myös tekevä.- Anonyymi
Raamatunkohdat ovat oikein ja hyvät mutta selityksesi noudattaa kirkkoisien humpuukia ja sekopäisiä oppeja.
eli tee parannus ja lakkaa vääristelemästä Herran Sanaa. - Anonyymi
"Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?" Et ymmärrä Sanasta edes sen vertaa, että tietäisit mistä kasteesta Paavali puhui???
yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
"Yhdessä hänen kanssa" tarkoittaa samaa aikaan, samassa paikassa.
JEESUS EI KUOLE JA NOUSE KUOLLEISTA JOKA IKINEN KERTA, KUN PORTTOKIRKON "PAPPI" LIRUTTELEE VETTÄ VAUVAN PÄÄHÄN!!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?" Et ymmärrä Sanasta edes sen vertaa, että tietäisit mistä kasteesta Paavali puhui???
yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
"Yhdessä hänen kanssa" tarkoittaa samaa aikaan, samassa paikassa.
JEESUS EI KUOLE JA NOUSE KUOLLEISTA JOKA IKINEN KERTA, KUN PORTTOKIRKON "PAPPI" LIRUTTELEE VETTÄ VAUVAN PÄÄHÄN!!!!ei se koko totuus vielä siellä traktaateissa ole, Raamattu on paksu kirja
- Anonyymi
Lapsi on sellaisenan täydellinen ottamaan vastaan kaikki kasteen siunaukset ja lupaukset.
Maailmansynnin osuus pestään pois ja lapsi saa luvatun Pyhän Hengen lahjan kristittyjen kasteessa.
Jeesus sanoo: "Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, ei sinne pääse sisälle".
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan." - Anonyymi
Helluntailaisuuden anabaptistinen kaste ja ehtoollinen pelkkää ihmistekoista ja pelkkää vettä ja mehua. Pelkkää muistelua ja rituaalia.
He itse tunnustavat, että heidän kasteessaan eikä ehtoollisessa ei ole mitään Jumalasta jäljellä.- Anonyymi
Kaste ja ehtoollinen ovat kuvia. Kuvat eivät pelasta. Sana ilmoittaa selkeästi: Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Papin lirutusvesi ei ole ovi Jumalan valtakuntaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaste ja ehtoollinen ovat kuvia. Kuvat eivät pelasta. Sana ilmoittaa selkeästi: Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Papin lirutusvesi ei ole ovi Jumalan valtakuntaan.Olet menettänyt terveen harkinnan hengen.
- Anonyymi
En ole koskaan kuullut, että helluntailaiset edes pyytäisivät Jumalalta kastamattomille lapsilleen Pyhää Henkeä.
Tuo pistää kyllä miettimään, mistä helluntailaisuuden lahkossa on oikein kysymys, ja mikä henki heitä maahan viskoo?- Anonyymi
Henkeä, joka sinulla on tarvitse edes enempää miettiä, onhan pahuutesi nähtävillä: sinussa puhuu veljieni syyttäjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Henkeä, joka sinulla on tarvitse edes enempää miettiä, onhan pahuutesi nähtävillä: sinussa puhuu veljieni syyttäjä.
Pyhä Henki paljastaa1) synnin, 2)tuomion ja 3)pelastuksen tien.
Sellainen opetus, joka alkaa sanoilla "Jeesus rakastaa sinua"....ei ole Pyhän Hengen puhetta ollenkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyhä Henki paljastaa1) synnin, 2)tuomion ja 3)pelastuksen tien.
Sellainen opetus, joka alkaa sanoilla "Jeesus rakastaa sinua"....ei ole Pyhän Hengen puhetta ollenkaan.Job 12:22
Hän paljastaa synkimmät kuilut, mustimman pimeyden hän valaisee.
- Anonyymi
Pyhä Henki paljastaa helluntailaisten harhaopit eli heresian.
Ef. 5:13 "mutta kaikki tulee ilmi, kun valo sen paljastaa."- Anonyymi
Hepr. 4:12
Jumalan sana on elävä ja väkevä. Se on terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka, se iskee syvään ja viiltää halki sielun ja hengen, nivelet ja luiden ytimet, se paljastaa sisimmät aikeemme ja ajatuksemme. - Anonyymi
Noin kirjoittaa paha henki!
- Anonyymi
Room. 5:12
Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]
Room. 9:8 se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne luetaan siemeneksi.
Ihmisiä ne on lapset on. Lihaa ja verta. Mutta liha ja veri ei voi periä Jumalan valtakuntaa ilman uudestisyntymistä vedestä ja Hengestä kasteessa.
Hepr. 2:14
Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen.
Joh.3:5
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]- Anonyymi
Opistasi puuttuu kokonaan usko.
Mistä se johtuu?
Ilman uskoa ei kukaan ole otollinen Jumalalle.
6 Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.
( Hep 11)
1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
..
26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
( Gal 3)
Pyhä Henki uskosta.
13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi. (Ef 1)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä se johtuu?
6 Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.
( Hep 11)
1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
..
( Gal 3)
Pyhä Henki uskosta.
13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi. (Ef 1)
Usko ToivonenPyhä Henki on uskon henki. Pyhän Hengen lahja luvataan antaa kristilliessä kasteessa.
Ei ihmisellä ilman kasteessa saatavaa Pyhää Henkeä voi olla Jeesuksen uskoa.
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyhä Henki on uskon henki. Pyhän Hengen lahja luvataan antaa kristilliessä kasteessa.
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.Kasteessa lahjaksi saatava Pyhä Henki on uskonhenki eli sama usko kuin Jeesuksella oli.
"Mutta koska meillä on sama uskon Henki."
"Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon."
Kiihkeällä käännyttämisellä aikaansaatu lahkousko ei ole oikeata lahjauskoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kasteessa lahjaksi saatava Pyhä Henki on uskonhenki eli sama usko kuin Jeesuksella oli.
"Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon."
Kiihkeällä käännyttämisellä aikaansaatu lahkousko ei ole oikeata lahjauskoa.Room. 12:3
Sillä sen armon kautta, mikä minulle on annettu, minä sanon teille jokaiselle, ettei tule ajatella itsestänsä enempää, kuin ajatella sopii, vaan ajatella kohtuullisesti, sen uskonmäärän mukaan, minkä Jumala on kullekin suonut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kasteessa lahjaksi saatava Pyhä Henki on uskonhenki eli sama usko kuin Jeesuksella oli.
Kiihkeällä käännyttämisellä aikaansaatu lahkousko ei ole oikeata lahjauskoa.Niillä joilla on Jeesuksen usko eli lahjausko, he pitävät Jumalan käskyt tärkeinä, eivätkä heitä niitä hellarien tavoin romukoppaan.
"Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä se johtuu?
( Hep 11)
..
( Gal 3)
Pyhä Henki uskosta.
Usko Toivonen"kautta"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyhä Henki on uskon henki. Pyhän Hengen lahja luvataan antaa kristilliessä kasteessa.
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.Paavalin ja kaikkien muidenkin uskovien julistaessa evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, tuli ihmisiä uskoon.
Usko tulee kuulemisesta.
8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko?..
..
17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
( Room 10)
Kuten Paavali todistaa, ilman uskoa kukaan ei huuda avuksensa Herran nimeä.
Usko tulee kuulemisesta, kuten Raamattu ilmoittaa ..
19 Ne, jotka olivat hajaantuneet sen ahdingon vuoksi, joka oli syntynyt Stefanuksen tähden, vaelsivat ympäri hamaan Foinikiaan ja Kyproon ja Antiokiaan saakka, mutta eivät puhuneet sanaa muille kuin ainoastaan juutalaisille.
20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen. ( Apt 11)
Korneliuksen kodissa kuulijat tulivat Jeesukseen uskoviksi kuultuaan pelastuksen evankeliumin Pietarin julistamisen kautta.
He saivat myös Pyhän Hengen ennen vesikastetta.
47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
( Apt 10)
( Apt 11)
Ja Pyhä Henki annetaan uskosta.
( Ef 1)
Pyhä Henki annetaan uskosta Jeesukseen Kristukseen, kuten teksti todistaa.
Usko Toivonen
- Anonyymi
Mistäs ne kastamatta jätetyt pakanalapset sen Pyhän Hengen olisivat voineet saada?
"Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?
(1. Kor. 3:16)" Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."
(Room.8:9)
" Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."
(Room.8:9) - Anonyymi
Kyllä minun Raamatussani Pyhästä Hengestä lahjana puhutaan siinä asiayhteydessä, kun keskustellaan lapselle annettavista hyvistä lahjoista.
Pyhää Henkeä pidetään hyvänä lahjana lapselle, mutta skorpionia pidetään pahana lahjana lapselle.
Raamatun mukaan Pyhän Hengen lahja saadaan kristillisessä kasteessa.- Anonyymi
Olet pahasta. Vääristät Jumalan Sanan häpeilemättä.
- Anonyymi
Kerropa, puhuuko Jeesus ikänsä puolesta lapsille? Opetuslapset eivät kuitenkaan tienneet, että se oli Jeesus.
Niin Jeesus sanoi heille: "Lapset, onko teillä mitään syötävää?" He vastasivat hänelle: "Ei ole".
Olivatko opetuslapset vauvoja??? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerropa, puhuuko Jeesus ikänsä puolesta lapsille? Opetuslapset eivät kuitenkaan tienneet, että se oli Jeesus.
Niin Jeesus sanoi heille: "Lapset, onko teillä mitään syötävää?" He vastasivat hänelle: "Ei ole".
Olivatko opetuslapset vauvoja???Tosi typetää. Naurettava olet.
Hellari etsii jakeita, joissa puhutaan aikuisista ihmisistä.
Sitten he voitonriemuisasti kirjoittavat: puhutaanko siinä lapsista?
- Anonyymi
Eunukki on hyvä esimerkki, josta hellarit tykkää ja vielä matkalla menossa.
Työikäinen viriili mies vanginvartija on paha juttu....koska tupa voi olla lapsia tännä.
Lyydia vaarallinen tapaus, koska Lyydia puhuu uskosta vasta koko perheen kasteen jälkeen.- Anonyymi
Kaikissa tapauksissa on kysymys pelastuksen evankeliumin kuulleista ja sen vastaanottaneista, ilman uskoa ei noissa kohdinkaan ketään kastettu.
Kuten ei myöskään Korneliuksen kodissa.
Jerusalemissakin helluntaipäivänä kastettiin vain heidät, jotka ottivat evankeliumin Herrasta Jeesuksesta vastaan.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikissa tapauksissa on kysymys pelastuksen evankeliumin kuulleista ja sen vastaanottaneista, ilman uskoa ei noissa kohdinkaan ketään kastettu.
Kuten ei myöskään Korneliuksen kodissa.
Jerusalemissakin helluntaipäivänä kastettiin vain heidät, jotka ottivat evankeliumin Herrasta Jeesuksesta vastaan.
Usko ToivonenTuohan tarkoittaisi, että vain miehiä kastettiin helluntaina.
Miehethän kun ottivat vaarin kastekäskyn lupuksesta menivät kotiinsa ja koko perhekunta sanotaan kastetun samalla kertaa.
Samoin Lyydian tapauksessa vain Lyydia yksin oli joen rannassa kuulemassa puhetta ja otti vaarin eli totteli kastekäskyä
Koko Lyydian perhekunta kastettiin heti välittömästi Kristuksen omiksi.
Perhekunta käsitti isäntäperrnjästenten lisäksi palvelijoiden orjien ja työntekijöiden perheet koonaisuudessaan.
Historian puolelta tiedetään alkuseurakunnan aikana suurin kastettu perhekunta sisälsi 500 eri ikäistä ihmistä aina vauvasta vaariin asti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohan tarkoittaisi, että vain miehiä kastettiin helluntaina.
Miehethän kun ottivat vaarin kastekäskyn lupuksesta menivät kotiinsa ja koko perhekunta sanotaan kastetun samalla kertaa.
Samoin Lyydian tapauksessa vain Lyydia yksin oli joen rannassa kuulemassa puhetta ja otti vaarin eli totteli kastekäskyä
Perhekunta käsitti isäntäperrnjästenten lisäksi palvelijoiden orjien ja työntekijöiden perheet koonaisuudessaan.
Historian puolelta tiedetään alkuseurakunnan aikana suurin kastettu perhekunta sisälsi 500 eri ikäistä ihmistä aina vauvasta vaariin asti.>> Miehethän kun ottivat vaarin kastekäskyn lupuksesta menivät kotiinsa ja koko perhekunta sanotaan kastetun samalla kertaa. >>
Raamatun ilmoituksen mukaan, ainoastaan ne jotka ottivat Pietarin julistaman evankeliumin sanoman Jeesuksesta Kristusta vastaan kastettiin.
40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
( Apt 2)
Lyydian tapauksessa evankeliumin saarnaa oli kuuntelemassa joen rannalle kokoontuneita naisia.
13 Ja sapatinpäivänä me menimme kaupungin portin ulkopuolelle, joen rannalle, jossa arvelimme olevan rukouspaikan, ja istuimme sinne ja puhuimme kokoontuneille naisille.
14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
15 Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.
( Apt 16)
Tässä mainitaan vain naiset, jotka saivat kuulla pelastuksen evankeliumin Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta ja ne jotka ottivat vastaan evankeliumin kastettiin joella.
Tämän enempää Raamattu ei ilmoita, emmekä voi lisätä mitään siihen.
Usko Toivonen
- Anonyymi
Helluntailaisen harhaopin mukaan lapsi on Jeesuksen tavoin täysin synnitön ja syntyy suoraan Jumalan valtakuntaan.
Heidän harhaoppiensa mukaan lapsi ei tarvitse uskoa ei kastetta ei Pyhää Henkeä ei uudestisyntymistä ei yhtäään mitään sellaista, josta Raamattu puhuu kaikilla taivaaseen menijöillä olevan.- Anonyymi
Oletko sinä muka helluntailaisuuen asiantunija vai luterilaisen propagandatoimiston työntekijä.
Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
Uskovainen sinä et ainakaan ole.
- Anonyymi
Oliko Paavali ripityksessä, kun sai synnit anteeksi. Kuka oli rippi-isä? Haluun tietää sen.
- Anonyymi
Ei ihminen saa syntejään anteeksi kun lahkossa vieras ja epäpyhä henki viskoo ihmisen maahan selälleen.
Kyllä siinä vain lisätään ihmisen syntitaakkaa. - Anonyymi
Nyt puhutaan ainakin 2000 vuotta vanhoista tapahtumista meille vieraassa Lähi-Idän kulttuurissa.
Miehet sanotaan olleen kuulemassa Pietarin puhetta. Naiset hoiti lapsia kotona.
Miehet kun ottivat vaarin kastekäskyn lupauksesta menivät kotiinsa ja koko perhekunta sanotaan kastetun samalla kertaa.
Samoin Lyydian tapauksessa vain Lyydia yksin oli joen rannassa kuulemassa puhetta ja otti vaarin eli totteli kastekäskyä:
Perhekunta käsitti kaikkien isäntäheen jäsenten lisäksi palvelijoiden orjien ja työntekijöiden perheet kokonaisuudessaan.
Historian puolelta tiedetään alkuseurakunnan aikana suurin kastettu perhekunta sisälsi 500 eri ikäistä ihmistä aina vauvasta vaariin asti.
"Mutta se, joka ei huolehdi omaisistaan ja kaikkein lähimmistään, on kieltänyt uskonsa ja on epäuskoista pahempi. "
Helluntailaiset jättävät kylmästi lapsensa kastamattomiksi pakanoiksi tähän maailmaan. Eivät ole kristittyjä ollenkaan.- Anonyymi
Ai tännekin tuo pelle on kopionut tuon saman valheellisen postauksen. Sehän löytyi toisilta palstoilta, joten kova paniikki on tuolla vedenpalvojalla.
- Anonyymi
Mutta tuska hänellä on kova kun aamuvarhainen päivystyskierros jäi väliin!!!
- Anonyymi
Aloitus on totta, vain kasteessa lahjaksi saatava Jeesuksen lähettämä Pyhä Henki tuo ihmiseen sen Jeesuksen uskon, joka Jeesuksella oli.
Ilm. 14:12 "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon."
Harhaoppiset lahkolaiset (Jehovantodistajat, Helluntailaiset,Mormoonit) ovat heittäneet nuo Jumalan käskyt roskikseen ja luottavat omiin uskonratkaisuihinsa.- Anonyymi
Sinulla ei ole mitään Jumalalta saatua, et voi kieltää tätä totuutta. Et ole koskaan puhunut kielillä niin kuin Sana opettaa, eikä sinulla ole vanhurskautta, ei rauhaa eikä iloa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla ei ole mitään Jumalalta saatua, et voi kieltää tätä totuutta. Et ole koskaan puhunut kielillä niin kuin Sana opettaa, eikä sinulla ole vanhurskautta, ei rauhaa eikä iloa.
Hurmahenget ovat rauhattomia eivätkä voi koskaan päästä totuuden tuntoon. He juoksevat jatkuvasti omien kaatajiensa ja saarnamiehiensä perässä kaupungista toiseen saamatta rauhaa.
Jeesuksen Kasteessa lähettämä lahjausko on sydämenuskoa, ei mitää hillumista ja kaatuilua jossain lahkokellarissa.
Koska meillä on saman uskonhenki Jeesuksen kanssa
Matt. 11:29 "Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne."
"Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hurmahenget ovat rauhattomia eivätkä voi koskaan päästä totuuden tuntoon. He juoksevat jatkuvasti omien kaatajiensa ja saarnamiehiensä perässä kaupungista toiseen saamatta rauhaa.
Jeesuksen Kasteessa lähettämä lahjausko on sydämenuskoa, ei mitää hillumista ja kaatuilua jossain lahkokellarissa.
Matt. 11:29 "Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne."
"Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa."Jeesus ei lupaa seuraajilleen mitää lahkorallia, kaatuilua lahkoissa ja hurmossaarnaajien perässä juoksemista, mitä hurmahenkiset ja väärämieliset tekevät jatkuvasti.
Matt. 11:28 "Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei lupaa seuraajilleen mitää lahkorallia, kaatuilua lahkoissa ja hurmossaarnaajien perässä juoksemista, mitä hurmahenkiset ja väärämieliset tekevät jatkuvasti.
Matt. 11:28 "Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon."Et ole uskossa Jeesukseen. etkä voi kieltää tätä totuutta itsestäsi. Et ole koskaan kokenut mitään Jumalalta saatua, et rauhaa etkä iloa etkä syntien anteeksi saamista. OLET TÄYNNÄ PAHUUTTA JA PILKKAA JA JA SYDÄMESI KYLLYYDESTÄ TUOT PAHUUTTA PALSTALLE.
Jumala on elävä. Sinulla on kuollut uskonto ja tämän maailman tavat ja opit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei lupaa seuraajilleen mitää lahkorallia, kaatuilua lahkoissa ja hurmossaarnaajien perässä juoksemista, mitä hurmahenkiset ja väärämieliset tekevät jatkuvasti.
Matt. 11:28 "Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon."Haukut Jeesuksen opetuslapsi hurma henkisiksi.
Yliluonnolinen Jumala kuuluu kristinoppiin.
Ja hänen muotonsa muuttui heidän edessään, ja hänen kasvonsa loistivat niinkuin aurinko, ja hänen vaatteensa tulivat valkoisiksi niinkuin valo.
Minä olin Joppen kaupungissa ja rukoilin; silloin minä näin hurmoksissa näyn:
Kun olin palannut Jerusalemiin, tapahtui minun rukoillessani pyhäkössä, että minä jouduin hurmoksiin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa."Tuo lepo tarkoittaa lepoa kuoleman jälkeen. Onko tuo luterilainen propagandan levittäjä haamu, joka kirjoittaa kuoleman rajan toiselta puolen?
Hebrealaiskirje:
4:1 Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
4:2 Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
4:3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
4:4 Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
4:5 ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni."
4:6 Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
4:7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne."
4:8 Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.
4:9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
4:10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
4:11 Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haukut Jeesuksen opetuslapsi hurma henkisiksi.
Yliluonnolinen Jumala kuuluu kristinoppiin.
Ja hänen muotonsa muuttui heidän edessään, ja hänen kasvonsa loistivat niinkuin aurinko, ja hänen vaatteensa tulivat valkoisiksi niinkuin valo.
Minä olin Joppen kaupungissa ja rukoilin; silloin minä näin hurmoksissa näyn:
Kun olin palannut Jerusalemiin, tapahtui minun rukoillessani pyhäkössä, että minä jouduin hurmoksiinCharles Fox Parham was the father of Pentecostalism.
Raamatun tapahtumilla ei ole mitään tekemistä Parhamin raamattukoulussaan keksimien oppien kanssa 100 v. sitten Amerikassa.
Charles Fox Parham (4. kesäkuuta 1873 – 29. tammikuuta 1929) oli yhdysvaltalainen saarnaaja. Hän oli keskeinen henkilö nykyisen helluntailaisuuden muodostumisessa, ja häntä on pidetty yhdessä William J. Seymourin kanssa sen perustajana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
olen puhunut kielillä, yli neljäkymmentä vuotta, vaan se ei ole TÄRKEIN asia, vaan USKO Jumalan Ainokaiseen Poikaan, ja raamatun sanaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Charles Fox Parham was the father of Pentecostalism.
Raamatun tapahtumilla ei ole mitään tekemistä Parhamin raamattukoulussaan keksimien oppien kanssa 100 v. sitten Amerikassa.
Charles Fox Parham (4. kesäkuuta 1873 – 29. tammikuuta 1929) oli yhdysvaltalainen saarnaaja. Hän oli keskeinen henkilö nykyisen helluntailaisuuden muodostumisessa, ja häntä on pidetty yhdessä William J. Seymourin kanssa sen perustajana.Parham oli täysin maallikko ja lupasi raamattukoulussaan kaikille täydellisen vieraankielen taidon helluntain tapaan olematta päivääkään oikean koulun penkillä.
Pettyms oli suuri kun eksytys selvisi ja kun kukaan Parhamin raamattukulun oppilaista, jotka olivat mustia slummien miehiä, eivät mitään kielitaitoa siellä saaneet. Miehet pettyivät ja erosivat lopullisesti koko Pentecostalismin lahkoliikkeestä.
- Anonyymi
Mene kysymään Paavalilta,peeveli.
- Anonyymi
Hurmahengillä ja muilla kaatajilla ei ole rauhaa eikä lepoa.
Jer. 29:26
'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.
Juud. 1:8
Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja. [2. Piet. 2:10]
- Anonyymi
Periaatehan on ihan selvä.
Ei pelkkä uskominen vielä Leeviläisten syntejä pois pessyt. Ei silloin eikä nyt.
4. Moos. 8:7
Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä, ja ajattakoot he koko ruumiinsa partaveitsellä ja peskööt vaatteensa ja puhdistakoot itsensä.
4. Moos. 8:21
Ja leeviläiset puhdistautuivat synnistä ja pesivät vaatteensa. Ja Aaron toimitti heille heilutuksen Herran edessä, ja Aaron toimitti heille sovituksen heidän puhdistamiseksensa.
4. Moos. 8:7
Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä, ja ajattakoot he koko ruumiinsa partaveitsellä ja peskööt vaatteensa ja puhdistakoot itsensä.
4. Moos. 8:21
Ja leeviläiset puhdistautuivat synnistä ja pesivät vaatteensa. Ja Aaron toimitti heille heilutuksen Herran edessä, ja Aaron toimitti heille sovituksen heidän puhdistamiseksensa.
Katso, Jumalan Karitsa joka poisottaa maailman synnin.
Vai ettekö tiedä, että meidät kaikki Jeesukseen Kristukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa. Sovintoveren osallisuuteen. - Anonyymi
Harhaoppisille tiedoksi:
Oma uskonratkaisu ei vielä pese syntejä pois , Kyllä siihen tarvitaan Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä ja Jumalan sanan ja Jeesuksen veren osallisuutta, jotta voidaan puhua syntien anteeksisaamisesta.
Kaikilla vanhoilla kristillisillä kirkkokunnilla on yhteinen tunnustus:
"TUNNUSTAMME YHDEN KASTEEN SYNTIEN ANTEEKSISAAMISEKSI."- Anonyymi
Paskat minä välitän tuollaisesta harhaoppisten Raamatun väärentäjien julistuksesta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paskat minä välitän tuollaisesta harhaoppisten Raamatun väärentäjien julistuksesta
Eli alkuperäinen kristillisyys ei sinua kiinnosta. Amerikan 1900-luvun opit sitten sitäkin enemmän
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli alkuperäinen kristillisyys ei sinua kiinnosta. Amerikan 1900-luvun opit sitten sitäkin enemmän
Parham oli kiero mies, keksi kieron pelastusopin. Takaoven kautta sisälle, ettei Pietari huomaa.
- Anonyymi
Onko nämä ivailijat lessejä tai kirkollisia. Näyttää menneen uskossansa harhaan. Mitenhän sen taivaspaikan kanssa. Jäävätkö ulkopuolelle.
- Anonyymi
Charles Fox Parham Sai syytteen lapsiin sekaantumisesta ja oli vankilassa puoli vuotta. Mutta sen jälkeen selvisi, että syyte oli ollut väärä ja se vedettiin pois. Ilmeisesti paikalliset papit olivat maksaneet pojille, jotta pojat valehtelivat Parhamista poliisille.
- Anonyymi
Menepä ilkkuja katolisten palstalle. Katolisen kirkon suojista löytyy viljalti kaltaisasi homokiimaisia eksyttäjiä. Katolisesta kirkosta kaltasiasi. Kun kaivat joka ikisen kirkon papin homostelut ja lapsiin sekkantumiset esille, niin sinulle riitä työtä tuhansiksi vuosiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menepä ilkkuja katolisten palstalle. Katolisen kirkon suojista löytyy viljalti kaltaisasi homokiimaisia eksyttäjiä. Katolisesta kirkosta kaltasiasi. Kun kaivat joka ikisen kirkon papin homostelut ja lapsiin sekkantumiset esille, niin sinulle riitä työtä tuhansiksi vuosiksi.
Ei Parham ollut katolinen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katolisessa kirkossa riittäisi puuhaa sinulle, homokiimainen kakara. Siellä löytyy homopappeja ja lapsiin sekaantujia, kaikkea mitä kuolaat ja himoitset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sydämen kyllyydestä suu puhuu. Siis sydämessäsi asuu homous ja Parham!!!
- Anonyymi
Jos todistajia oli painostettu. Se on yleistä Amerikassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katolisessa kirkossa riittäisi puuhaa sinulle, homokiimainen kakara. Siellä löytyy homopappeja ja lapsiin sekaantujia, kaikkea mitä kuolaat ja himoitset.
Mutta helluntaissa niitä on vielä enemmän, kiimainen kakara!
- Anonyymi
Parhamista on levitetty täällä tahallaan väärää tietoa.
https://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Fox_Parham
Finally, the District Attorney decided to drop the case. Parham and his supporters insisted that the charges had been false, and were part of an attempt by Wilbur Voliva to frame him.[23] Parham had previously stopped preaching at Voliva's Zion City church in order to set up his Apostolic Faith Movement. However, Parham's opponents used the episode to discredit both Parham and his religious movement.
Käännös:
Lopulta käräjäoikeus päätti luopua tapauksesta. Parham ja hänen kannattajansa väittivät, että syytteet olivat vääriä, ja ne olivat osa Wilbur Volivan yritystä vangita hänet. [23] Parham oli aiemmin lopettanut saarnaamisen Volivan Siion Cityn kirkossa perustaakseen apostolisen uskonnon. Parhamin vastustajat käyttivät kuitenkin jaksoa häpäistäkseen Parhamin ja hänen uskonnollisen liikkeensä.- Anonyymi
Parhami on ylennetty kirkkauteen ja julistettu pyhimykseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parhami on ylennetty kirkkauteen ja julistettu pyhimykseksi.
Ei tuo ollut ainoa Parhamia koskeva syytös.
Lue J:J.Jourdanin tapaus. 22v.poika, mistä Pahami hänelle teki?
- Anonyymi
Jeesus ei aseta kastettavalle mitään pääsyvaatimuksia. Armoa ei ansaita, vaan se otetaan vastaan lahjana. (Matt.28:18-20)
Anabaptistiset lahkolaiset asettavat omia ehtojaan, koska he eivät ole kristittyjä ollenkaan.
Moni erehtyy menemään väkevämmän hengellisyyden houkuttelema hurmoskokemusten perässä heidän mukaansa, mutta totuus selviää heille liian myöhään.
Mt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.- Anonyymi
Lapsen sydän on täysin avoin ottamaan kasteessa vastaan Jumalan valtakunnan kaikki siunaukset ja lupaukset.
Luuk. 18:17
Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
Joh. 3:5
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapsen sydän on täysin avoin ottamaan kasteessa vastaan Jumalan valtakunnan kaikki siunaukset ja lupaukset.
Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
Joh. 3:5
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.Portti on ahdas, mutta pieni lapsi siitä kasteessa hyvin sisälle mahtuu.
"Totisesti sanon minä teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, ei hän ikinä siihen tule siihen sisälle." (Biblia)
"Jesus vastasi: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku synny vedestä ja Hengestä ei hän taida Jumalan valtakuntaan sisälle tulla." (Biblia) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Portti on ahdas, mutta pieni lapsi siitä kasteessa hyvin sisälle mahtuu.
"Totisesti sanon minä teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, ei hän ikinä siihen tule siihen sisälle." (Biblia)
"Jesus vastasi: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku synny vedestä ja Hengestä ei hän taida Jumalan valtakuntaan sisälle tulla." (Biblia)Väitätkö sinä, että Jeesus tarkoitti, kaikki lapset siinä hänen ympärillään olivat ottaneet taivaan valtakunnan vastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jesus vastasi: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku synny vedestä ja Hengestä ei hän taida Jumalan valtakuntaan sisälle tulla." (Biblia)Totta: "Portti on ahdas, mutta pieni lapsi siitä kasteessa hyvin sisälle mahtuu."
Jos vanhemmat ja kummit sekä pappi työntävät häntä väkisin portin läpi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta: "Portti on ahdas, mutta pieni lapsi siitä kasteessa hyvin sisälle mahtuu."
Jos vanhemmat ja kummit sekä pappi työntävät häntä väkisin portin läpi.Helluntailaiset on ainakin kaikin voimin ESTÄMÄSSÄ !
"SALLIKAA lasten tulla minun tyköni, älkääkä ESTÄKÖ heitä, sillä senkaltaisten on
taivasten valtakunta.
"Totisesti minä sanon teille; joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa NIINKUIN LAPSI, se
ei pääse sinne sisälle"
Mark: 10: 14-15 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta: "Portti on ahdas, mutta pieni lapsi siitä kasteessa hyvin sisälle mahtuu."
Jos vanhemmat ja kummit sekä pappi työntävät häntä väkisin portin läpi.Herjaat Jumalaa puheillasi sinä riivattu lahkoon uudestikastettu.
Ei kukaan ihminen voi ketään työntää taivaaseen.
Kyllä siinä uudestisyntymisessä, jossa lapsi Kristittyjen kasteessa siirtyy Jumalan valtakuntaan on viisaampi "Kätilö" paikalla.
Kristillinen Kaste lapselle nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.
Joh. 6:44
Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jesus vastasi: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku synny vedestä ja Hengestä ei hän taida Jumalan valtakuntaan sisälle tulla." (Biblia)Valehtelet, yksikään vauva ei mene minnekään, ei edes ahtaasta portista sisälle. Miten porttokirkon pappi voi tietää, haluaako vauva edes pelastua? Et sinä valehtelija ainakaan halua tehdä parannusta ja Kääntyä Jumalan puoleen, sillä nautit synnistä ja pahuudesta!!!!
"Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi."
Sinä sokea ja pimeys ja paasaaja: tässä ei lue: valuttakaa vettä vauva päähän, jotta vauva pääsee ahtaasta portista.
OPETTELE LUKEMAAN!!!!
Opisi on pohjimmaltaan vanhaa miekkalähetystä: Miekkalähetys oli tyypillinen kristinuskon lähetystyön muoto keskiajalla. Yleensä miekkalähetystä toteutettiin sotaisten tai ryöstöretkiä harjoittaneiden pakanakansojen keskuudessa. Kristityt hallitsijat pakottivat ihmisiä kasteelle kuoleman uhalla.
Helvetin tuomion pelolla kirkko pakottaa vauvat jäsenikseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Herjaat Jumalaa puheillasi sinä riivattu lahkoon uudestikastettu.
Ei kukaan ihminen voi ketään työntää taivaaseen.
Kyllä siinä uudestisyntymisessä, jossa lapsi Kristittyjen kasteessa siirtyy Jumalan valtakuntaan on viisaampi "Kätilö" paikalla.
Kristillinen Kaste lapselle nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.
Joh. 6:44
Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.: "Portti on ahdas, mutta pieni lapsi siitä kasteessa hyvin sisälle mahtuu."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
: "Portti on ahdas, mutta pieni lapsi siitä kasteessa hyvin sisälle mahtuu."
"Jesus vastasi: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku synny vedestä ja Hengestä ei hän taida Jumalan valtakuntaan sisälle tulla." (Biblia) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos vanhemmat ja kummit sekä pappi työntävät häntä väkisin portin läpi.helluntailaiset on ainakin hyvin ESTÄMÄSSÄ !
"SALLIKAA lasten tulla minun tyköni, älkääkä ESTÄKÖ heitä, silläsenkaltaisten on Jumalan valtakunta"
Totisesti, minä sanon teille; joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa, NIINKUIN LAPSI, se ei pääse sinne sisälle"
Mark: 10: 14-15 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jesus vastasi: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku synny vedestä ja Hengestä ei hän taida Jumalan valtakuntaan sisälle tulla." (Biblia)antti, olet Jumalan vihollinen. Olet myös laittomuuden harjoittaja: Jokaisella on uskonnon ja omantunnon vapaus.
Uskonnon ja omantunnon vapauteen sisältyy oikeus tunnustaa ja harjoittaa uskontoa, oikeus ilmaista vakaumus ja oikeus kuulua tai olla kuulumatta uskonnolliseen yhdyskuntaan. Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen.
Riistät lapsilla oikeuden uskonvapauteen.
Mistä tiedät, mihin kirkon ja uskontoon vauva haluaa tai haluaako hän vain olla rauhass pahalta papilta???? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
antti, olet Jumalan vihollinen. Olet myös laittomuuden harjoittaja: Jokaisella on uskonnon ja omantunnon vapaus.
Uskonnon ja omantunnon vapauteen sisältyy oikeus tunnustaa ja harjoittaa uskontoa, oikeus ilmaista vakaumus ja oikeus kuulua tai olla kuulumatta uskonnolliseen yhdyskuntaan. Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen.
Mistä tiedät, mihin kirkon ja uskontoon vauva haluaa tai haluaako hän vain olla rauhass pahalta papilta????Kohdita kirouksesi Jeesukselle. Nämähän ovat Jeesuksen sanoja:
Anonyymi kirjoitti:
antti, olet Jumalan vihollinen. Olet myös laittomuuden harjoittaja: Jokaisella on uskonnon ja omantunnon vapaus.
Mistä tiedät, mihin kirkon ja uskontoon vauva haluaa tai haluaako hän vain olla rauhass pahalta papilta????Suomessa vanhemmat ja huoltajat päättävät lapsen uskontokunnasta, mihin uskontokuntaan lapsi liitetään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa vanhemmat ja huoltajat päättävät lapsen uskontokunnasta, mihin uskontokuntaan lapsi liitetään.
Mutta jos joku ei pidä huolta omaisistaan ja varsinkaan ei perhekuntalaisistaan, niin hän on kieltänyt uskon ja on uskotonta pahempi.
- Anonyymi
Hesekielin profetia Kristillisen kasteen tulosta Jeesuksen kuoleman jälkeen uuden liiton sinetiksi.
Hes. 36:25
Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.- Anonyymi
Jes. 12:3
Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.
- Anonyymi
Portti on ahdas mutta pieni lapsi mahtuu siitä kasteessa menemään Jumalan valtakuntaan, Jumala hänet sinne vetää.
Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
Aikuiselle on vaikea päästä sisälle Jumalan valtakuntaan
"Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi."- Anonyymi
Tuo on Raamatullinen totuus.
- Anonyymi
Kuinkas ajattelet siitä, että "ahtaasta portista" monet sitten tulevatkin pois lavean tien kulkijoiksi.
13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; ( Matt 7:13)
Suomessahan suuri joukko ihmisiä kieltää uskovansa Herraan Jeesukseen Kristukseen.
Usko Toivonen
- Anonyymi
Jeesuksen sanat ja teot pitää tuntea hyvin ja totella eli ottaa vaarin niistä ja uskoa Jeesuksen sanat todeksi.
Jeesus antoi viimeisinä sanoinaan oikeille 11 apostolille kastekäskyn kastaa itselleen opetuslapsia nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.
Taivaaseen päästyään Jeesus lähetti samoille opetuslapsille kasteeseen kuuluvan Totuuden eli oman Henkensä, joka kasteessa luvataan ihmiselle antaa uuden liiton merkiksi ja sinetiksi Jeesus lupasi olla hänelle opetuslapsia kastavien opetuslasten kanssa joka päivä aina maailman loppuun asti.
Mutta, jolla ei ole Kristuksen Henkeä eli Totuuden Henkeä, se ei ole Jeesuksen oma.
Heluntailaiset eivät usko Jeesuksen sanoihin, eikä sitä Totuuden Henkeä ole vielä kukaan heistä löytänyt.- Anonyymi
Valitettavasti omien oppien julistajat juurikin oppinsa vuoksi eivät pysy totuudessa.
Esim. kasteesta tehty oma oppi ilmenee noin.
Otetaanpa esille tuo Matteuksen evankeliumin tekstikohta. Mitä siinä sanotaan?
19 Menkäät siis ja opettakaat kaikkea kansaa, ja kastakaat heitä nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen,
20 Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti. Amen!
( Biblia )
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti." ( KR 92)
19 Menkää siis ja tehkää kaikkia kansoja opetuslapsiksi. Kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettakaa heitä pitämään kaikki mitä minä olen teille säätänyt. Ja katso, olen anssanne joka päivä tämän maailmanajan täyttymiseen asti." (Aamen.)" ( Toivo Koilo UT)
19. Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista opetuslapsia ja kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20. ja opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä olen teille käskenyt. Katso, Minä olen kanssanne joka päivä mailmanajan täyttymykseen asti.” ( Aapeli Saarisalo UT)
Jeesus ei siis sano, että kastamalla tehdään opetuslapsia, vaan opettamalla.
Tuo Kirkkoraamattu 38-käännös antaa sellaisen kuvan, joka voidaan helposti ymmärtää väärin.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ( KR 33/38)
Mutta kuten voimme lukea noista paremmin käännetyistä teksteistä, tuo 38- käännös on poikkeava käännös.
Kysynkin, soveltuvatko nämä toiset käännökset sinun opillesi?
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valitettavasti omien oppien julistajat juurikin oppinsa vuoksi eivät pysy totuudessa.
19 Menkäät siis ja opettakaat kaikkea kansaa, ja kastakaat heitä nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen,
20 Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti. Amen!
( Biblia )
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti." ( KR 92)
19 Menkää siis ja tehkää kaikkia kansoja opetuslapsiksi. Kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettakaa heitä pitämään kaikki mitä minä olen teille säätänyt. Ja katso, olen anssanne joka päivä tämän maailmanajan täyttymiseen asti." (Aamen.)" ( Toivo Koilo UT)
19. Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista opetuslapsia ja kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20. ja opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä olen teille käskenyt. Katso, Minä olen kanssanne joka päivä mailmanajan täyttymykseen asti.” ( Aapeli Saarisalo UT)
Tuo Kirkkoraamattu 38-käännös antaa sellaisen kuvan, joka voidaan helposti ymmärtää väärin.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ( KR 33/38)
Mutta kuten voimme lukea noista paremmin käännetyistä teksteistä, tuo 38- käännös on poikkeava käännös.
Usko ToivonenUsko Toivonen, että tiedoksi:
"ja tutkivat joka päivä kirjotuksia, oliko asia niin"
Apt: 17: 11
Apostolit tutkivat Vanhan Liiton kirjoituksia, eihä heillä vielä Uutta testamenttia edes ollut!
siis, kasteen tutkiminen ALKAA Vanhan liiton kirjoitukista jo, ja koko raamatun lävitse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
( Biblia )
Usko ToivonenAsia pitää ymmärtää, mistä kasteessa on kysymys.
Jeesuksen itsensä sanoma kastekäsky on talletettu Matteuksen evenkeliumin loppuun.
Ei Jeesuksen itsensä antamaan kastekäskyyn edes opetuslapsilla ole mitään valtaa tehdä yhtään mitään muutoksia tai tarkennuksia tai asettaa omia ehtojaan kastettaville.
Jeesus itse ei aseta kastettaille mitään vaatimuksia, niin älä sitä tee sinäkään.
Eihän Armo mitään armoa olisi, jos sille pätevyysvaatimuksia laitettaisiin.
Pelastuksessa kun ihmisen rooli on pelkästään vastaanottava osapuoli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko Toivonen, että tiedoksi:
"ja tutkivat joka päivä kirjotuksia, oliko asia niin"
Apostolit tutkivat Vanhan Liiton kirjoituksia, eihä heillä vielä Uutta testamenttia edes ollut!
siis, kasteen tutkiminen ALKAA Vanhan liiton kirjoitukista jo, ja koko raamatun lävitse.Niinpä tutkivat, tuo kohtahan viittaa Vanhan Testamentin Messias ennustuksiin, eli profetaalisiin tekstikohtiin, jotka kohdistuivat Herraan Jeesukseen Kristukseen.
Sen sijaan apostolit alkoivat julistamaan noiden profetioiden toteutumista Jeesuksessa Kristuksessa.
Kuten Pietarikin helluntaipäivänä, ja jotka ottivat evanekeliumin ristiinnaulitusta syntisten Vapahtajasta vastaan, heidät kastettiin.
Kysymyksessähän oli Herran puoleen kääntyneistä, pois pahuudestaan kääntymeistä.
26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."
1 Mutta kun he puhuivat kansalle, astuivat papit ja pyhäkön vartioston päällikkö ja saddukeukset heidän eteensä,
2 närkästyneinä siitä, että he opettivat kansaa ja julistivat Jeesuksessa ylösnousemusta kuolleista.
3 Ja he kävivät heihin käsiksi ja panivat heidät vankeuteen seuraavaan päivään asti, sillä oli jo ehtoo.
4 Mutta monet niistä, jotka olivat kuulleet sanan, uskoivat, ja miesten luku nousi noin viiteentuhanteen.
( Apt 3:26; Apt 4:1-4)
Kuten voimme lukea evankeliumin saarnan, uskon sanan, Sanan rististä, kuulleista osa otti uskossa sanan vastaan ja osa ei.
Oppia ei tule rakentaa opille mieleisistä kohdista, vaan ottaa huomioon kaikki asiayhteyteen liittyvät kirjoitukset.
Lähetyskäsky löytyy myös Luukkaan evankeliumista, joka myös sopii hyvin yhteen Apostolien tekojen teksteihin.
44 Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa".
45 Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset.
46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
48 Te olette tämän todistajat.
( Luuk 24)
Käykö tämä Luukkaan evankeliumin lähetyskäsky opillesi?
Apostolit juistivat kääntymystä pois pahuudesta.
Kääntykää, tehkää parannusta, antakaa pelastaa itsenne, antakaa sovittaa itsenne.
Raamatun ilmoitus todistaa kuinka saarnattu evankeliumi syntiemme tähden ristiinnaulitusta Vapahtajasta Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta sai aikaan sydänten kääntymyksen Herran puoleen, uskon.
19 Ne, jotka olivat hajaantuneet sen ahdingon vuoksi, joka oli syntynyt Stefanuksen tähden, vaelsivat ympäri hamaan Foinikiaan ja Kyproon ja Antiokiaan saakka, mutta eivät puhuneet sanaa muille kuin ainoastaan juutalaisille.
20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
( Apt 11)
Vanha Paavali riemuitsi, kun oli kestäväisenä säilynyt uskossa.
7 Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt.
8 Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat.
(2Tim 4)
Usko Toivonen
- Anonyymi
Ensin pitää kastaa ja pestä pois synti, jotta puhdistettuun sydämeen voidaan antaa uskonhenki eli Jeesuksen oma Totuuden henki lasketaan vain synnistä puhdistettuun sydämeen, ja kasteessa synnistä puhdistettu sydän voi ottaa vastaan oikeata opetusta.
Ei syntisen sydämen päälle aleta opetusta antamaan. Ensin kasteessa sydän pestään puhtaaksi. Uutta viinia lasketaan uuteen eli puhdistettuun leiliin.
ENSIN KASTE JA SITTEN OPETUS ON JEESUKSEN JÄRJESTYS.
1) KASTAMALLA
2) OPETTAMALLA
Matt.28
Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni 1 KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
ja 2) OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.
Amen.- Anonyymi
Niinhän koulussakin ensin taulu pestään märällä sienellä puhtaaksi ennen kuin aletaan opetusta antamaan.
. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän koulussakin ensin taulu pestään märällä sienellä puhtaaksi ennen kuin aletaan opetusta antamaan.
.Niin, ja mitä sinne "opetustaululle" eri kouluasteiden aikana sitten kirjoitaankin?
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, ja mitä sinne "opetustaululle" eri kouluasteiden aikana sitten kirjoitaankin?
Usko ToivonenApostolit olisi varmaan kirjoittaneet Vanhan Liiton kirjoituksia, niitähän Apostolit tutki !!
mittän Uutta Testamenttia, ei heillä ollut !
"ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin"
- Anonyymi
LIIKE SUOMESSA (helluntailiike )
Olin kerran erään Ollin kanssa helluntalaisten seuroissa Hämekoskella. Niillä oli uukuniemeläinen johtaja, jonka kautta oli jo kahdeksattakymmentä ihmistä tullut ”helluntaihengessä” puhujiksi. He sanoivat, että Jumala on taivaasta astunut alas ja tullut tuohon johtajaan, jossa heidän pitää Jumalaa kumartaa ja kaikkien pitää tulla yhtä pyhiksi, niin ettei enää heihin synti tartu, eikä heissä synnin vikaa löydy.
Kokouksen lopulla siellä syttyi suuri melu, olivat pitkällään lattialla ja huusivat mikä milläkin äänellä. Yksikin vaimo rinkui hyvin kovasti Kun me sanoimme, ettemme voineet sitä hyväksyä, tulivat kokouksesta päästyä meidän perästä yöpaikkaan ja valittivat, ettemme päässeet yhdessä heidän kanssaan iloitsemaan; ja rukoiltiin yhdessä, että Jumala liikuttaisi kielet. Olli ja minä rukoilimme, että jos se on Jumalasta, niin hän antaisi meille yhtäläisen lahjan ja ilon, mutta jos se ei ole, niin Jumala ei salli yhdenkään noista ”kielilläpuhujista” täälä kertaa puhua. Ja sillä kertaa ei kukaan puhunut kielillä. - Anonyymi
Jeesuksen kastekäsky:
Viimeisinä sanoinaan maan päällä Jeesus antoi kastekäskyn 11 apostolilleen Galilean vuorella. Jeesus lupasi olla kastekäskyn noudattajien kanssa joka päivä maailman loppuun asti. (Matt.28:18-20)
Ensimmäisenä tekonaan taivaassa Jeesus lähetti kasteeseen oman uskonhenkensä, eli Totuuden Hengen. Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä.
"Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja JEESUKSEN USKON."
Lahjausko on sitä taivaasta tullutta uskoa, jonka vain Jeesuksen Henki voi antaa.
Käännyttämällä ja omalla uskonratkaisulla tehdään lahkouskoisia ihmisiä, joille Jeesus sanoo, ettei ole heitä koskaan tuntenut. (Mt.7:22-23)- Anonyymi
Niin tuosta uskosta ..
Suomessa on hyvin suuri joukko ihmisiä, miljoonia, jotka kieltävät uskovansa Herraan Jeesukseen Kristukseen. Miksi siis näin?
Apostolithan toteuttivat lähetyskäskyä, olivat Kristuksen todistajia, julistivat evankeliumia syntiemme tähden ristiinnaulitusta Vapahtajasta, Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.
Ja ne jotka ottivat evankeliumin vastaan, heitä kutsutaan Raamatun ilmoituksessa uskoviksi.
He jotka kääntyivät pois pahuudestaan.
( Apt 3:26; 4:1-4)
Ei pidä närkästyä, jos pelastuksen evankeliumia, Sanaa rististä, pidetään esillä, koska sen kautta Jumala kutsuu ihmisiä pelastukseen. Evankeliumi on Jumalan voima, joka saa aikaan kuulijassa sydämen kääntymyksen.
16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle. ( Room 1)
18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
( 1Kor 1)
Tätä Herran Jeesuksen asettamaa lähetyskäskyä apostolit alkoivat julistamaan ja Herra lisäsi heidän ( uskovien ) keskuuteen joka päivä, niitä jotka saivat pelastuksen, kuten Apostolien tekstikohdat meille ilmoittavat.
21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
( Apt 11)
Evankeliumissa oleva Jumalan voima vaikuttaa uskon kuulijassa, joka kääntyy pahuudestaan pois Herran puoleen.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin tuosta uskosta ..
Suomessa on hyvin suuri joukko ihmisiä, miljoonia, jotka kieltävät uskovansa Herraan Jeesukseen Kristukseen. Miksi siis näin?
Apostolithan toteuttivat lähetyskäskyä, olivat Kristuksen todistajia, julistivat evankeliumia syntiemme tähden ristiinnaulitusta Vapahtajasta, Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.
Ja ne jotka ottivat evankeliumin vastaan, heitä kutsutaan Raamatun ilmoituksessa uskoviksi.
Ei pidä närkästyä, jos pelastuksen evankeliumia, Sanaa rististä, pidetään esillä, koska sen kautta Jumala kutsuu ihmisiä pelastukseen. Evankeliumi on Jumalan voima, joka saa aikaan kuulijassa sydämen kääntymyksen.
16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle. ( Room 1)
( 1Kor 1)
Tätä Herran Jeesuksen asettamaa lähetyskäskyä apostolit alkoivat julistamaan ja Herra lisäsi heidän ( uskovien ) keskuuteen joka päivä, niitä jotka saivat pelastuksen, kuten Apostolien tekstikohdat meille ilmoittavat.
( Apt 11)
Evankeliumissa oleva Jumalan voima vaikuttaa uskon kuulijassa, joka kääntyy pahuudestaan pois Herran puoleen.
Usko Toivonenparannusta varmasti tässä elämässä jokaisen tulee tehdä, se ei kuitenkaan vaadi UUTTA kastetta, parannustahan tulee tehdä aina, eikä vaan "kerran elämässä"
"Mutta kun JUMALAN, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
"pelasti hän meidät, EI vanhurskaudessa tekemiemme TEKOJEN ANSIOSTA, vaan laupeutensa mukaan UUDESTISYNTYMISEN peson, Pyhän Hengen uudistuksen kautta"
Tiit: 3: 4-5 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin tuosta uskosta ..
( 1Kor 1)
( Apt 11)
Usko ToivonenEt ole lukenut alkukieliä. Vain kastettuja alettiin kutsua uskoviksi, kreikaksi "pistos".
Ennen kasteessa saatavaa Pyhän Hengen sinettiä ketään ei pidetty oikeana uskovaisena.
2. Kor. 4:13
Paavali oli kasteessa saanut uskonhengen eli Pyhän Hengen. Usko on hengellinen asia, joka saadaan lahjaksi. Ihmine ei itse voi oikeata uskoa tehdä eikä synnyttää kotikonstein sitä uskonhenkeä, vaikka kuinka tekisi niitä omia uskonratkaisujaan.
"Meillä on sama uskon Henki." (Paavali) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole lukenut alkukieliä. Vain kastettuja alettiin kutsua uskoviksi, kreikaksi "pistos".
Ennen kasteessa saatavaa Pyhän Hengen sinettiä ketään ei pidetty oikeana uskovaisena.
Paavali oli kasteessa saanut uskonhengen eli Pyhän Hengen. Usko on hengellinen asia, joka saadaan lahjaksi. Ihmine ei itse voi oikeata uskoa tehdä eikä synnyttää kotikonstein sitä uskonhenkeä, vaikka kuinka tekisi niitä omia uskonratkaisujaan.
"Meillä on sama uskon Henki." (Paavali)"usko on hengellinen LAHJA"
sitä se todellakin on: l a h j a, ei siis oma teko !
"Kuka muu kuin minä Herra ! Ei ole muuta Jumalaa kuin minä.
Minä olen vanhurskas pelastaja, ei ole ketään muuta"
Jes: 45: 21
uskomisesta, Kaikkiavaltaaseen Jumalaan, ei siis kunnia kuulu koskaan itselle !! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole lukenut alkukieliä. Vain kastettuja alettiin kutsua uskoviksi, kreikaksi "pistos".
"Meillä on sama uskon Henki." (Paavali)Ei ole tarpeen lukea alkukieltä, kun on olemassa hyvät suomenkieliset käännökset.
Raamattu kiistattomasti ilmoittaa, että evankeliumin saarnassa oleva Jumalan voima vaikuttaa uskon kuulijassa, joka ottaa tarjolla olevan elämän sanan vastaan.
( Apt 11)
Jeesus vaikuttaa uskon, Jumala vaikuttaa uskon, evankeliumin kuulijoissa.
Uskohan tulee kuulemisesta.
Ajatelkaahan, miksi Suomessa on niin paljon Jeesuksen kieltäjiä?
Ovatko he luopuneet Jumalan lahjasta Jeesuksessa Kristuksessa, vai eivätkö he ole koskaan edea vastaanottaneet Jeesusta?
Usko Toivonen
- Anonyymi
Helluntaina kaikki 3000 kastettua saivat kasteessa luvatun uskonhengen ja heitä voitiin kasteen jälkeen kutsua "uskoviksi", kreikaksi "psitos".
Lyydiakin kyseli vasta kasteen jälkeen, pidettiinkö häntä nyt sen ajan käsityksen mukaan uskovaisena eli "pistoksena". Usko ilma tekoja on kuollut.
JA KUN HÄNET JA HÄNEN PERHEKUNTANSA OLI KASTETTU, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan USKOVAISENA , niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.
Ennen kastetta Jumala vasta avasi Lyydian sydämen tottelemaan eli ottamaan vaarin siitä mitä opetuslapset olivat hänelle puhuneet. He olivat kehottaneet häntä kastamaan koko perhekunnan Jeesuksen omiksi. Ei hän kasteesta muuten olisi mitään tiennyt, jos häntä ei olisi niin kehotettu tekemään.- Anonyymi
vaan, kun helluntaialset tutkii VAIN Apostolien teot, eivät usko ihmisen syntisyyteen kokonaisuudessaan:
"Kuinka voisi ihminen olla puhdas, kuinka vaimosta syntynyt olla vanhurskas !
Katso pyhiinsäkään hän ei luota, eivät taivaatkaan ole puhtaat HÄNEN SILMISSÄNSÄ"
Job: 15: 14-15
"ei ole KETÄÄN vanhurskasta, ei AINOATAKAAN"
Room: 3: 10
"niinkuin TAHRATTU vaate, on meidän OMA vanhurskautemme"
Jes: 64: 6
- Anonyymi
Kasteessa lahjaksi saatavan Pyhän Hengen ominaisuuksia ovat usko, toivo, rauha, rakkaus, ilo ja terve harkintakyky.
Ne kaikki ominaisuudet tulevat ihmiselle, joka on kasteessa saanut lahjaksi Pyhän Hengen.
Jeesus sanoo: Mutta jolla ei ole Kristuksen henkeä, se ei ole hänen omansa. - Anonyymi
Kaikki ne ihmismielen mukaisessa uskossa ovat: muslimit,jehovat,helluntailaiset,mormonit,adventistit, scienttologit,vapaamuurarit, hindut, sintolaiset,jiadistit jne. ne on oikein palavassa uskossa ja valmiit tekmään uskonsa puolesta vaikka mitä.
- Anonyymi
Ei ihmisen oma usko tai uskominen pelkästään vielä ihmistä pelasta yhtään mitään.
Jaak. 2:14
Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?
Vasta kasteen Pyhä Henki tuo ihmiseen pelastavan uskonhengen.
Kristuksen ruumiiseen kateessa liitettyjä alettiin kutsua uskovaisiksi. kreikaksi "pistos"- Anonyymi
niin, kasteessa annetaan Pyhä Henki.
kaste: "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen NIMEEN"
Matt: 28: 19 - Anonyymi
Kristillinen Kaste on se Jumalan pelastusteko, jossa synnit pestään pois ja ihminen saa lahjaksi uskonhengen eli Pyhän Hengen lahjan.
Ei ihminen omilla uskonratkaisuillaan voi syntejä itsestään pois pestä eikä syntyä omilla konsteilla uudesti, vaikka kuinka monta kertaa sinne lahkokellarin lattialle kaadettaisiin.
Kristittyjen yhteinen tunnustus onkin: JA ON OLLUT JO 2000 VUOTTA.
TUNNUSTAMME YHDEN KASTEEN SYNTIEN ANTEEKSISAAMISEKSI JA PYHÄN HENGEN LAHJAN SAAMISEKSI. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristillinen Kaste on se Jumalan pelastusteko, jossa synnit pestään pois ja ihminen saa lahjaksi uskonhengen eli Pyhän Hengen lahjan.
Ei ihminen omilla uskonratkaisuillaan voi syntejä itsestään pois pestä eikä syntyä omilla konsteilla uudesti, vaikka kuinka monta kertaa sinne lahkokellarin lattialle kaadettaisiin.
TUNNUSTAMME YHDEN KASTEEN SYNTIEN ANTEEKSISAAMISEKSI JA PYHÄN HENGEN LAHJAN SAAMISEKSI.Lahkouskoon heidän oppiensa hokemisella käännyttävist uskonlahkoista Raamattu varoittaa.
Suomessakin on yhdistysrekisterissä yli tuhat erioppista uskonnollista yhdistä eli uskonlahkoa. Kaikilla heillä on omien oppiensa mukainen usko ja sen tunnustaminen.
Matt. 23:15
Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!
Matt. 24:11
Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TUNNUSTAMME YHDEN KASTEEN SYNTIEN ANTEEKSISAAMISEKSI JA PYHÄN HENGEN LAHJAN SAAMISEKSI.>> Kristillinen Kaste on se Jumalan pelastusteko, jossa synnit pestään pois ja ihminen saa lahjaksi uskonhengen eli Pyhän Hengen lahjan. >>
Tilanne Suomessa näyttää sitten aika huolestuttavalta.
Vaikuttaa, että suomalaiset ovat paljolti jääneet paitsi Pyhästä Hengestä.
Pyhä Henki kirkastaa Kristusta.
Suomessa on kuitenkin miljoonia ihmisiä, jotka kieltävät uskonsa Jeesuksen Kristuksen.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TUNNUSTAMME YHDEN KASTEEN SYNTIEN ANTEEKSISAAMISEKSI JA PYHÄN HENGEN LAHJAN SAAMISEKSI.Tunnustuksesi ei ole kristtityjen uskontunnustus, vaan valtiokirkon eli porton.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Kristillinen Kaste on se Jumalan pelastusteko, jossa synnit pestään pois ja ihminen saa lahjaksi uskonhengen eli Pyhän Hengen lahjan. >>
Tilanne Suomessa näyttää sitten aika huolestuttavalta.
Vaikuttaa, että suomalaiset ovat paljolti jääneet paitsi Pyhästä Hengestä.
Pyhä Henki kirkastaa Kristusta.
Suomessa on kuitenkin miljoonia ihmisiä, jotka kieltävät uskonsa Jeesuksen Kristuksen.
Usko ToivonenMeinaatko että Kristus kirkastuu, kun villitsevä henki kaataa lahkolaisen seläleen maahan nielemaan maan tomua yhdessä maan tomua syömään käärmeen kanssa.
Parhami jakoi sitä kolmasti kirkastettua henkeään seuraajileen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niin, kasteessa annetaan Pyhä Henki.
kaste: "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen NIMEEN"
Matt: 28: 19Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
Sillä kolme on, jotka todistavat: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
Lahkolaisten teltoissa ihmisiä maahan kaatavat "irtohenget" kirkastaa ihan eri herraa, mistä Raamattu tuossa puhuu.
" Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä ja todistavat yhdessä" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meinaatko että Kristus kirkastuu, kun villitsevä henki kaataa lahkolaisen seläleen maahan nielemaan maan tomua yhdessä maan tomua syömään käärmeen kanssa.
Parhami jakoi sitä kolmasti kirkastettua henkeään seuraajileen.Pienikin hapate kun hapattaa koko taikinan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meinaatko että Kristus kirkastuu, kun villitsevä henki kaataa lahkolaisen seläleen maahan nielemaan maan tomua yhdessä maan tomua syömään käärmeen kanssa.
Parhami jakoi sitä kolmasti kirkastettua henkeään seuraajileen.Diileri kirkasti 5v. vankeustuomiollaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Diileri kirkasti 5v. vankeustuomiollaan.
Gerhard Olsen-Smild sai vain 6kk ja karkotuksen Norjaan, kun kirkasti niin kovasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parhami jakoi sitä kolmasti kirkastettua henkeään seuraajileen.No, en todellakaan meinaa.
Kysymys ei ole ollenkaan minun meinaamisestani.
Vaan Herran Jeesuksen Kristuksen todistuksesta:
13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
( Joh 16)
Eikä kukaan ihminen Pyhässä Hengessä saata kieltää Herraa Jeesusta.
Kysymys on siis todella vakava, Suomessa on miljoonia, jotka kieltävät uskonsa Herraan Jeesukseen Kristukseen.
Etkä voi siitä syyttää Parhameita, etkä diilereitäkään, vika on aivan jossain muualla.
Usko Toivonen
- Anonyymi
Totuutta on vain 1 kpl valheita on monta. Yleensä joku näyttää aidolta mutta onkin väärennös. esim väärennetty raha. Jumala ei ole skitso että hyväksyisi kaikki uskonnot. Joku näistä on se oikea. Noh arvaa edes.
- Anonyymi
Kristittyjä omiin upotushautoihin houkuttelvat ja saalistavat jälkikäteen 100v. sitten aloittaneet uskonlahkot on Haagarin perillisiä ja Ismaelin rintaperillisiä.
Sitä katsellessani tuli lännestä vuohipukki koko maan yli, tuskin maanpintaa koskettaen, ja sillä pukilla oli otsassaan mahtava sarvi.
Sillä hänen omat jalkansa vievät hänet verkkoon, hän käyskentelee katetun pyyntihaudan päällä.
- Anonyymi
Lahkolaisten teltoissa ihmisiä maahan kaatavat "irtohenget" kirkastaa ihan eri herraa, mistä Raamattu tuossa puhuu.
" Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä ja todistavat yhdessä" - Anonyymi
Parhamin kehittämässä Pentecostalismissahan se uskonoppi muuttuu aina tilanteen mukaan. Eihän siellä mitään uskontunnusta lueta, eikä lueta koskaan Isä meidän rukousta.
Kastekin on pelkää vettä.
Ehtoollinen on vettä tai sitten siihen liraus "Mehukattia" sekaan
Pelkkä oma uskoratkaisu riittää taivaaseen menoon. ns.ratkaisuristillisyyttä.- Anonyymi
Isämeidän rukous on ristiriitainen neuvo rukoilla omassa huoneessa ovi kiinni selväll äidinkielellä Isää, ei Jeesusta,
kun helluntailaiset ymmärtävät rukoilun epämääräiseksi tavujen ja sanan puolikkaien hokemiseksi, jolla osoitetaan, että kuulutaan oikeaan porukkaan.
- Anonyymi
Ja se nykyisin vallalla oleva oppi "auktoriteerin" vieminen Jumalalta ihmeiden tekoa varten kuulostaa aika kornilta menolta?
- Anonyymi
"Moni sanoo minulle sinä päivänä: "Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet, ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa ?
Ja silloin minä lausun heille julki: "Minä en ole KOSKAAN teitä tuntenut, menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät"
Matt: 7: 22-23
l
- Anonyymi
Jumala heitti Paavalin Saatanalle Korintossa ja Paavali alkoi tehdä pahaa ja valehdella eikä pitänyt sitä edes pahana syntinä.
Room. 7:19
sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
Paavali menetti Pyhän Hengen Korintossa ja maanitteli sitä palaamaan takaisin, siinä onnistumatta.
2. Kor. 12:9
Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
Molemmille Sauleille kävi samalla tavalla:
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.- Anonyymi
Kirkkosi on saatanan synagooga.
- Anonyymi
Yhdessäkään murhaajassa ei ole iankaikkista elämää.
Paavali oli ensin hyvän palveluksessa, mutta sai sitten uuden komennuksen väkevän eksytyksen keulahahmoksi, kun henkioppaaksi tuli Saatanan enkeli Korintossa.
1. Kun. 22:22
Henki vastasi: 'Minä lähden sinne ja menen valheen henkenä jokaisen hänen profeettansa suuhun.' Silloin Herra sanoi: 'Eksytä sinä hänet, sinä pystyt siihen. Mene ja tee niin.'
7 Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi. [Luuk. 13:16; Gal. 4:13]
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, The messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.
Pahuuden henkiolennot ovat vailla fyysistä ruumista, mutta Paavalista tuo Saatanan viestintuojaenkeli sai uuden ruumiin. "mesettäjä" enkeli.
Paha henki poistui Paavalista kasteessa Ananiaan luona, mutta palasi takaisin häneen Korintossa.
Matt. 12:44
Silloin se sanoo: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'. Ja kun se tulee, tapaa se huoneen tyhjänä ja lakaistuna ja kaunistettuna.- Anonyymi
Voitko vastata, ketä palvelet haukkummalla ja vainoamalla hellareita? Kuka on käskenyt ja kehottanut sinua valehtelemaan netissä työksesi? Keneltä luulet palkkasi tulevan?
Kenen henki sinussa asuu? - Anonyymi
Paha henki ja Pyhä Henki ei ole ihmisissä samaan aikaan, kuten helluntailaiset opettaa.
kun he ajavat toisistaan pois riivaajia ja ties mitä henkiä ja voimia ja kehottavat jättämään lääkärin määräämät lääkkeet ottamatta.
Sellainen ihmisten puoskarointi pitäisi lukea valelääkärin touhuihin ja tehdä rangaistavaksi teoksi.
- Anonyymi
Jeesus ja lapset
Jeesuksen syliin estelyistä huolimatta tuotu vauva sai Jeesuksen pyhän ja pelastavan "kosketuksen" ja uskonlahjan.
Nyt Jeesus on taivaassa.
Jeesuksen pelastava kosketus lapselle tapahtuu Kritillisessä kasteessa, jossa Jeesus lupaa olla läsnä.
Sallikaa nyt, älkää estelkö...
Ja on ihan turha tänne kirjottaa sitä kulunutta harhauttavaa kommenttia "mutta eihän se Jeesus kastanut niitä lapsia." eipä tietenkään kastanut ketään silloisella Johanneksen kasteesa.
Kaikki Raamattua lukevat tietävät, että Kritillisen Kasteen aika alkoi vasta kun Jeesus kasteen sisällön kuolemallaan valmisti, ja meni taivaaseen ja lähetti oman henkensä kasteeseen veden lisäksi.
Kristillisen kasteen aika alkoi vasta helluntaina kun kokonaisia perheitä alettiin kastaa Jeesuksen opetuslapsiksi. Kristilliset kirkot ovat kastaneet lapsensa Jeesuksen opetuslapsiksi jo 2000 vuotta ja tekevät niin aina Jeesuksen paluuseen asti.- Anonyymi
Ilman opetusta, pelastuksen evankeliumin kuulemista ja sen vastaanootamista on opetuslapseuttaminen jäänyt vajaaksi.
Raamattuhan ilmoittaa, että ne jotka kuulivat pelastuksen evankeliumin saarnan Jeesuksen Kristuksen nimessä, kääntyivät sydämestään Herraan puoleen ja huusivat avuksensa, rukoilivat armahdusta synneistään Jumlan voiman vaikutuksesta.
Raamattuhan yksiselitteisesti ilmoittaa, että jokainen ihminen, joka itse avuksensa huutaa Jeesuksen Kristuksen nimeä sydämen uskossa, pelastuu.
26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne." ( Apt 3)
Kuten Raamattu ilmoittaa: " kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."
Milloin sinä käännyit pois pahuudestasi?
Milloin huusit ensi kerran sydämestäsi avuksesi Jeesuksen Kristuksen nimeä synnin tunnossa ja huusit avuksesi Herranasi Jeesusta Kristusta?
Uskovan, Jeesuksessa Kristuksessa pyhitetyn tunnistaa juuri siitä, minkä perusteella heitä on helluntaipäivästä lähtien vainottu.
13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
..
21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
( Apt 9)
Kuten havaitsemme, Jerusalemista alkaen alkoivat uskovien, Jeesuksen pyhien, vainot.
Ja heidät saattoi jo silloin, kuten nytkin tunnistaa siitä nimestä, jota he sydämestään huulillaan vijelevät.
Usko ilmenee puheena, kuten Paavali todistaa:
13 Mutta koska meillä on sama uskon Henki, niinkuin kirjoitettu on: "Minä uskon, sentähden minä puhun", niin mekin uskomme, ja sentähden me myös puhumme,
14 tietäen, että hän, joka herätti Herran Jeesuksen, on herättävä meidätkin Jeesuksen kanssa ja asettava esiin yhdessä teidän kanssanne.
15 Sillä kaikki tapahtuu teidän tähtenne, että aina enenevä armo yhä useampien kautta saisi aikaan yhä runsaampaa kiitosta Jumalan kunniaksi.
( 2Kor 4)
41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua. ( Apt 2)
4 Mutta monet niistä, jotka olivat kuulleet sanan, uskoivat, ja miesten luku nousi noin viiteentuhanteen. ( Apt 4)
( Apt 11)
8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla
11 Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin."
( Apt 15)
2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta? ( Gal 3)
17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
( Room 10)
Usko Toivonen
- Anonyymi
Epäraamatullisten lahkolaisten kaste on pelkkää vettä.
Heitä ei ole liitetty kasteessa Jeesuksen kuoleman osallisuuteen.
Raamattu sanookin, että lahkoissa ei voi pelastua. (Gal.5:20)- Anonyymi
Jeesus sanoo:
16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi
18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
( Joh 3)
Suomessa on miljoonia, jotka kieltävät Jeesuksen Kristuksen, eivät usko Jeesukseen syntiensä sovittajana, eivät usko Jeesuksen sovitusvereen.
23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
( Room 3)
Usko Toivonen - Anonyymi
Mistä lutterin porttokirkon pappi veden ottaa??? Taikoiko Filippus veden pyhäksi??? Luuletko Jeesuksen kastaneen johanneksen kasteella???
JUTUISSASI EI OLE JÄRJEN HIVENTÄKÄÄN????
KUVITELET OLEVASI SUURI RAAMATUN TUNTIJA, KUITENKAAN, ET PYSTY SANOMAAN: KOSKA JEESUS KUOLI!!!!!!
Paavali oli joko skitsofreenikko, joka sai anteeksi kun hallusinaatio niin sanoi tai sitten hän oli perustamassa uutta uskontoa poliittisista syistä eikä tuntenut minkäänlaista synnintuntoa.
- Anonyymi
Jokainen käsittää, että 100 v. sitten Amerikkaan ilmestyneet uskonlahkot on vihamiehen jälkikäteen kylvämää valheellista lustetta, jolla on tarkoitus eksyttää mahdollisimman monta ihmistä.
- Anonyymi
Usko ilman tekoja on kuollut. Ei pelkkä usko ketään pelasta.
Raamatun ilmoitus:
Kristittyjen kirkkokuntien pyhässä kasteessa ihminen liitetään Kristuksen ruumiiseen, Kristuksen kuoleman ja veren sovitukseen.
Helluntailaisten lahkoon liittymisrituaali, jota he väärin kutsuvat kasteeksi, on pelkää vettä ja pelkkä liittymisrituaali juuri sen lahkon täysjäseneksi ja kymmenysten maksajaksi. Sitten alkaa lahkon orjuuteen sitominen monella eri tavalla, henkisesti ja taloudellisesi.- Anonyymi
Kannattaa ottaa selvää esim. Uskontojen Uhrien ry:n sivuista, mitä uskolahkoihin itsensä sitominen oikeasti tarkoittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa ottaa selvää esim. Uskontojen Uhrien ry:n sivuista, mitä uskolahkoihin itsensä sitominen oikeasti tarkoittaa.
100 v. sitten
"Lahkot" on perustettu lihan himojen tyydyttämiseksi, eikä niissä ihminen pääse Jumalan valtakuntaan, vaikka he toisin ihmiselle lupailevat. (Gal.5:20)
2. Piet. 2:3 ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
100 v. sitten
"Lahkot" on perustettu lihan himojen tyydyttämiseksi, eikä niissä ihminen pääse Jumalan valtakuntaan, vaikka he toisin ihmiselle lupailevat. (Gal.5:20)
2. Piet. 2:3 ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku.Ps. 8:2
(8:3) Lasten ja imeväisten suusta sinä perustit voiman vastustajaisi tähden, että kukistaisit vihollisen ja kostonhimoisen.
Matt. 21:16
ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nämä sanovat?" Niin Jeesus sanoi heille: "Kuulen; ettekö ole koskaan lukeneet: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen'?"
Biblia
"Nuorten lasten ja imeväisten suusta perustit sinä voiman, vihollistes tähden, ettäs vihollisen ja kostajan murentaisit." - Anonyymi
Helluntailainen siinä taas sanoi suoria lainauksia oikeasta Raamatusta "valheiksi."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailainen siinä taas sanoi suoria lainauksia oikeasta Raamatusta "valheiksi."
Helluntailaiset sanovat suoria lainauksia oikeasta Kirkkoraamatusta "valheiksi" tai "käännösvirheiksi."
- Anonyymi
Raamatun mukaan pelastava usko annetaan kun ihminen saa kasteessa uskonhengen eli Pyhän Hengen.
Raamatussa vain kastettuja alettiin kutsua "uskoviksi" kreikaksi "pistos".
Ennen kastetta pelkästä kuulemisesta syntyvällä uskolla tarkoitetaan tottelemista eli vaarinottoa ottaa vastaan kasteessa luvattu Pyhän Hengen lahja, joka on uskonhenki.
Ilman kasteessa saatavaa pelastavaa uskohenkeä ihmisen oma usko on kuollutta uskoa, eikä sellainen kuollut usko voi ketään pelastaa.- Anonyymi
13 Ja sapatinpäivänä me menimme kaupungin portin ulkopuolelle, joen rannalle, jossa arvelimme olevan rukouspaikan, ja istuimme sinne ja puhuimme kokoontuneille naisille.
14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä OTTAMAAN VAARIN siitä, mitä Paavali puhui.
15 Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa OLI KASTETTU, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan USKOVAISENA niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä OTTAMAAN VAARIN siitä, mitä Paavali puhui.
15 Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa OLI KASTETTU, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan USKOVAISENA niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.Kuulemisesta tullut usko on kuollutta uskoa, vain KRISTITTYJEN kasteen Pyhä Henki tekee uskosta elävää uskoa. (lahkolaisten kaste on pelkkää vettä, se ei tee yhtään mitään)
Jaak. 2:17
Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
Jaak. 2:26
Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulemisesta tullut usko on kuollutta uskoa, vain KRISTITTYJEN kasteen Pyhä Henki tekee uskosta elävää uskoa. (lahkolaisten kaste on pelkkää vettä, se ei tee yhtään mitään)
Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
Jaak. 2:26
Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.Jaak. 2:26
Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.
Teoilla tuossa tarkoitetaan "Jumalan tekoa" eli Kristittyjen kastetta. - Anonyymi
Et ole koskaan kääntynyt Jeesuksen puoleen. Olet maailman ihminen ja puhut ja toimit maailman tavalla: ...tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
Et voi kieltää tätä totuutta itsestäsi. OLE T PAHA JA JEESUKSEN OMIEN VAINOOJA. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole koskaan kääntynyt Jeesuksen puoleen. Olet maailman ihminen ja puhut ja toimit maailman tavalla: ...tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
Et voi kieltää tätä totuutta itsestäsi. OLE T PAHA JA JEESUKSEN OMIEN VAINOOJA.Miksi herjaat pyhiä asioita?
Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]
2. Piet. 2:12
Nuo ihmiset herjaavat sellaista, mitä eivät tunne.
Juud. 1:8
Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja.
- Anonyymi
Kristittyjen ja Helluntailaisten opit törmäävät keskenään, koska
Kristityt tunnustavat sen julistuksen, mitä Kirkkoraamatussa on kirjotettu.
Helluntailaisilla on ihan oma käännöksensä ja painoksensa "Raamattu kansalle/rahvaalle), jossa on menty siitä yli missä aita on matalin.- Anonyymi
Valehtelit tapojesi ja luonteesi mukaisesti: Tässä yksi järjettömyyksistäsi: "Jeesus kastoi parannuksen kasteella." Väität Jeesuksen kastaneen Johanneksen kasteella. Parannuksen kasteesta on kirjoitettu: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
Johannes kastoi. Sanassa ei lue :Jeesus kastoi parannuksen kasteella. Olet valehdellut järkesikin pihalle. - Anonyymi
Itse menet siitä, mistä aita on matalin. Jos joku Sanan jae ei sovi sinun valheisiisi, niin alat selittää: Kyseessä on käännösvirhe tai tai pitää kaivaa vanhimmat tekstit tai myöhempi lisäys.
OLET PAHA JA ET OLE USKOSSA JEESUKSEEN, et voi kieltää pahuuttasi!!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valehtelit tapojesi ja luonteesi mukaisesti: Tässä yksi järjettömyyksistäsi: "Jeesus kastoi parannuksen kasteella." Väität Jeesuksen kastaneen Johanneksen kasteella. Parannuksen kasteesta on kirjoitettu: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
Johannes kastoi. Sanassa ei lue :Jeesus kastoi parannuksen kasteella. Olet valehdellut järkesikin pihalle.Jumala parantaa ja pelastaa ihmisen, ei ihminen itse.
Raamatussa pelastaa ja parantaa on sama sana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala parantaa ja pelastaa ihmisen, ei ihminen itse.
Raamatussa pelastaa ja parantaa on sama sana.Ylivainiokin ihmetteli, mikä kumman henki niitä helluntailaisia kaataa maahan, kun se sama henki ei pysty ketään oikeasti parantamaan yhtään mistään. Valheen henkihän se silloin on ollut ihmisiä kaatamassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylivainiokin ihmetteli, mikä kumman henki niitä helluntailaisia kaataa maahan, kun se sama henki ei pysty ketään oikeasti parantamaan yhtään mistään. Valheen henkihän se silloin on ollut ihmisiä kaatamassa.
Mutta sinun kohdallasi ei tarvitse miettiä, mikä henki vaikuttaa. Sinussa puhuvat pahat henget valhetta.
- Anonyymi
Uskonnollisten yhdistyksen eli uskonlahkojen säännöt määräävät kastamaan kaikki yhdistyksen täysjäseneksi liittyvät, jotta heiltä voidaan alkaa periä kymmenyksiä heti kastepäivästä alkaen.
Suomessa on yhdistysrekisterissä yli tuhat erioppista uskonnollista yhdistystä eli uskonlahkoa.
Jokaiseen niihin liitytään niiden uskonlahkojen oppien kuulemisesta syntyneen uskon perusteella. Kyllä erilaisia uskoja piisaa vaikka kuinka monta sataa erilaista uskoa.
Raamattu sanookin ihmisen omasta uskoontulosta näin:
Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.
Jaak. 2:20
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
Vain Jumala voi sen pelastavan teon tehdä Kristittyjen kasteessa, kuten Jeesus sanoo:
" Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."
Jeesusta meidän on uskominen ja totteleminen, eikä minkään uskonnolisen yhdistyksen ry:n sääntöjä.- Anonyymi
Huomaa, et ole uskossa Jesukseen. Olet uskosta osaton maailman ihminen. Et ole koskaan ottanut vastaan Jeesuksen tarjoamaa sovitusta. Etkä voi kieltää tätä totuutta itsestäsi.
PAHUDESSASI KÄYTIT RAAMATTU LOITSUKIRJANASI. OLET PAHA!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomaa, et ole uskossa Jesukseen. Olet uskosta osaton maailman ihminen. Et ole koskaan ottanut vastaan Jeesuksen tarjoamaa sovitusta. Etkä voi kieltää tätä totuutta itsestäsi.
PAHUDESSASI KÄYTIT RAAMATTU LOITSUKIRJANASI. OLET PAHA!!!Sinä itse et ole uskossa Jeesukseen. Pahuudessasi vainoat Jeesuksen seuraajia, paha kun olet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä itse et ole uskossa Jeesukseen. Pahuudessasi vainoat Jeesuksen seuraajia, paha kun olet.
Ei ihmisen uskoon käännyttäminen vielä ketään pelasta, tai ihmisen omat tekemät uskonratkaisut eivät vielä takaa yhtään mitään Raamatun mukaan:
"Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
Kristillinen kaste on se Jumalan kertaluonteinen pelastusteko Ylhäältä.
Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut? Kuolemaan kastaminen tarkoittaa Kristuksen sovintoveren osallisuuteen liittämistä, eli sovittamista ihminen Krituksen veren tähden Jumalan kanssa. (Room.6:3)
- Anonyymi
"Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut". (Jumalan sanaa)
Pelkästään kuulemisesta tuleva usko tarkoittaa kuullun sanan tottelemista eli vaarinottoa, viedä koko perhe kasteelle saamaan pelastavan uudestisyntymisen vedestä ja Hengestä.
13 Ja sapatinpäivänä me menimme kaupungin portin ulkopuolelle, joen rannalle, jossa arvelimme olevan rukouspaikan, ja istuimme sinne ja puhuimme kokoontuneille NAISILLE.
14 Ja eräs LYYDIA niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä OTTAMAAN VAARIN siitä, mitä Paavali puhui.
15 JA KUN HÄNET JA HÄNEN PERHEKUNTANSA OLI KASTETTU, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte MINUA Herraan USKOVAISENA niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.
Raamatun aikaan vain Kristukseen kastetuista käytettiin sanaa "uskovainen" kreikaksi "pistos",- Anonyymi
" Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
Sillä kolme on, jotka todistavat:
Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä."
Kannattaa varoa uskonlahkojen kaatavia "irtohenkiä" ja pelkkiä "vesikasteita." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
Kannattaa varoa uskonlahkojen kaatavia "irtohenkiä" ja pelkkiä "vesikasteita."se on kyllä järkyttävää harhaa, että kukaan voisi OMILLA TEOILLA, tehdä / ansaita itse itselleen PELASTUKSEN,
Kunnia AINOASTAAN Jumalalle, ja vielä kerran, AINOASTAAN ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa varoa uskonlahkojen kaatavia "irtohenkiä" ja pelkkiä "vesikasteita."Samoin ei ole mitään takeita siitä, mikä henki pelkän "henkikasteen" tekee.
Todistajia kun pitää olla paikalla yhtä aikaa kolme, jotka todistavat yhdessä ja yhtäpitävästi.
"Sillä kolme on, jotka todistavat:
"Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko"
Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan JUMALAN TODISTUS suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoin ei ole mitään takeita siitä, mikä henki pelkän "henkikasteen" tekee.
Todistajia kun pitää olla paikalla yhtä aikaa kolme, jotka todistavat yhdessä ja yhtäpitävästi.
"Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko"
Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan JUMALAN TODISTUS suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.Jumalan Poika Jeesus Kristus tulee ja "ilmestyy" ihmisen sieluun Kristillisessä kasteessa, ei vielä uskoontulossa.
Kasteessa Jeesus tulee oman Henkensä muodossa eli Totuuden Hengen muodossa ihmisen sisimpään. Jeesu on Tie, Totuus ja Elämä.
Lapsen sydän on täysin avoin ottamaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen kasteessa sisimpäänsä asumaan.
"Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, ei sinne pääse sisälle."
Aikuisena on erittäin vaikeata päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
Luuk. 13:24
"Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi. "
Potti on ahdas, mutta pieni lapsi siitä kasteessa sisälle mahtuu.
"Mutta jolla ei ole Kristuksen Totuuden Henkeä, se ei ole hänen omansa." (Raamattu) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan Poika Jeesus Kristus tulee ja "ilmestyy" ihmisen sieluun Kristillisessä kasteessa, ei vielä uskoontulossa.
Kasteessa Jeesus tulee oman Henkensä muodossa eli Totuuden Hengen muodossa ihmisen sisimpään. Jeesu on Tie, Totuus ja Elämä.
Lapsen sydän on täysin avoin ottamaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen kasteessa sisimpäänsä asumaan.
"Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, ei sinne pääse sisälle."
Aikuisena on erittäin vaikeata päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
Luuk. 13:24
"Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi. "
Potti on ahdas, mutta pieni lapsi siitä kasteessa sisälle mahtuu.
"Mutta jolla ei ole Kristuksen Totuuden Henkeä, se ei ole hänen omansa." (Raamattu)se "portti on ahdas",
siitä "portista" ei mahdu YHTÄKÄÄN omaa tekoa, joilla olisi Jeesukselle olla kelvollinen !!
raamatussa:
"Hän tuo KAIKKI TEOT, tuomiolle, olkoon se sitten hyvää tai pahaa"
- Anonyymi
Paholainen, latinaksi Diabolos tarkoittaa suomeksi "heittää yhteenkuuluvat asiat erilleen toisistaan"
Paholainen haluaa repiä tuon kolmikon erilleen toisistaan:
Kannattaa varoa uskonkulttien "irtohenkiä" pelkkiä "vesikastteita" ja pelkkiä "henkikasteita"
Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä ja todistavat yhdessä ja yhtäpitävästi.- Anonyymi
Ei niitä helluntainakaan millään pekällä hengellä kastettu, kyllä siinä oli mukana maallinen vesi ja Henki. 3000 ihmistä kastettiin saman päivän valosaan aikaan. Yhden kastamiseen ja siihen parannuksentekoon ei monta minuuttia aikaa jäänyt. Toiminta oli nopeata. Ei siinä pitkään tuumailtu asiaa kun koko perhekunta piti kasteessa saada sisälle Jumalan valtakuntaan.
Samoin hoviherraa ei kastettu millään pelkällä hengellä. Kyllä ensin piti jostain vettä (water) löytää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niitä helluntainakaan millään pekällä hengellä kastettu, kyllä siinä oli mukana maallinen vesi ja Henki. 3000 ihmistä kastettiin saman päivän valosaan aikaan. Yhden kastamiseen ja siihen parannuksentekoon ei monta minuuttia aikaa jäänyt. Toiminta oli nopeata. Ei siinä pitkään tuumailtu asiaa kun koko perhekunta piti kasteessa saada sisälle Jumalan valtakuntaan.
Samoin hoviherraa ei kastettu millään pelkällä hengellä. Kyllä ensin piti jostain vettä (water) löytää.Vanginvartijankin kotona oli valmiiksi kannettu puhdasta vettä, jolla haavat puhdistettiin ja koko perhe kastettiin keskellä yötä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanginvartijankin kotona oli valmiiksi kannettu puhdasta vettä, jolla haavat puhdistettiin ja koko perhe kastettiin keskellä yötä.
niin:
Alkuseurakunnalla oli, KIIRE kastaa, KAIKKI , ei siellä saarnattu, "tee parannus, jos haluat kasteen",
siinä keskellä yötä kastettiin KAIKKI, paljonko siinä ENSIN tehtin elämänmuutoksia tekeen keskelllä yötä . . . vaan KAIKKI, myös kaikki omaiset kastettiin !! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niin:
Alkuseurakunnalla oli, KIIRE kastaa, KAIKKI , ei siellä saarnattu, "tee parannus, jos haluat kasteen",
siinä keskellä yötä kastettiin KAIKKI, paljonko siinä ENSIN tehtin elämänmuutoksia tekeen keskelllä yötä . . . vaan KAIKKI, myös kaikki omaiset kastettiin !!Ja miten esimerrkiksi murhan voi saada anteeksi ihmisen omilla parannuksen teoilla?
pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
PESO=YKSI KASTE, HEN BAPTISMA - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanginvartijankin kotona oli valmiiksi kannettu puhdasta vettä, jolla haavat puhdistettiin ja koko perhe kastettiin keskellä yötä.
Kirjoitit satuja. Missään kohtaa Raamattua ei lue: "Vanginvartijankin kotona oli valmiiksi kannettu puhdasta vettä" .
Vanginvartijasta on kirjoitettu: riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi.
ei lue niin kuin kuvittet: riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli kastettu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitit satuja. Missään kohtaa Raamattua ei lue: "Vanginvartijankin kotona oli valmiiksi kannettu puhdasta vettä" .
Vanginvartijasta on kirjoitettu: riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi.
ei lue niin kuin kuvittet: riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli kastettu.Jokaisessa sen ajan perheessä on asuntoon kannettua vettä.
Samala vedelle pestiin haavat ja sidottiin ne siteillä. Ei sieltä vankilasta pakomatkalla olleet miehet ja koko perhe lähtenyt keskellä yötä pimeääsä minnekään Jordan joen rantaan eikä Siiloan lammikoille. Vähemmästäkin kiihkojuutalaiet olisivat kivittäneet, jos heidän pyhiin lammikoihinsa vääräuskoiset menisivät kasteitaan tekemään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja miten esimerrkiksi murhan voi saada anteeksi ihmisen omilla parannuksen teoilla?
PESO=YKSI KASTE, HEN BAPTISMAAivan.
Ei ihminen voi syntejään hyvittää ja kuitata pois omilla parannuksen teoilla. Kyllä hellarit opettavat täyttä potaskaa.
- Anonyymi
Ei usko ihmistä pelasta sellaisenaan. (Raamattu)
Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
Ap. t. 15:11
Mehän uskomme, että meidät pelastaa yksin Herran Jeesuksen armo, samalla tavoin kuin heidät.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,
Kasteessa ihmisen synnit pestään pois ja siitä seuraa hyvä omatunto.
Kristillinen kaste on uuden liiton merkki ja kasteessa saadaan siitä merkiksi Pyhän Hengen sinetti sydämeen. Vihan enkeliin kulkea ohi Ihmisen Pojan päivänä, jolloin toinen korjataan talteen ja toinen jätetään. - Anonyymi
Kristittyjen Kasteessa Jumala tekee Liiton. Uusi Liitto Minun Veressäni.
Kasteessa saatava Pyhän Hengen sinetti pitää löytyä sydämestä. Vihan enkelin kulkea ohi Ihmisen Pojan päivänä, kun toinen korjataan talteen ja toinen jätetään.
"Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE , ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon LIITON Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus."
Kasteessa ihmisen synnit pestään pois ja siitä seuraa hyvä omatunto.
Kristillinen Kaste on Uuden Liiton Merkki ja Sinetti.- Anonyymi
Valehtelet, koska olet valheen isän lapsi ja rakastat valehtelemista. Et ole uudesti syntynyt, vaan palvelet koko sydämesi syvyydestä VAIN JA AINOASTAAN PAHAA.
Mitä ilmeisemmin lainaat jostain netin syövereistä juttusi.
Sana todistaa: Ja hän (vanginvartija)vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?" Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
PAAVALI EI SANONUT: MINÄ PIRSKOTAN TAI VALELEN MALJASTA VETTÄ PÄÄHÄSI, NIIN SINÄ PELASTUT, NIIN MYÖS PERHEKUNTASI. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valehtelet, koska olet valheen isän lapsi ja rakastat valehtelemista. Et ole uudesti syntynyt, vaan palvelet koko sydämesi syvyydestä VAIN JA AINOASTAAN PAHAA.
Sana todistaa: Ja hän (vanginvartija)vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?" Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
PAAVALI EI SANONUT: MINÄ PIRSKOTAN TAI VALELEN MALJASTA VETTÄ PÄÄHÄSI, NIIN SINÄ PELASTUT, NIIN MYÖS PERHEKUNTASI.Yksi helluntailainen saarnamies todisti, että Paavali kuljetti mukanaan lähetysmatkoilla härkien vetämää betonista valettua kastebunkkeria, siksi se matkanteko oli niin hidasta ja se laivakin kaatui tuulessa kun siinä vietiin sitä painavaa kastebunkkeria ulkomaille.
- Anonyymi
Jumala tappoi Daavidin huoripojan 7 pv. iässä lapsen isän synnin takia.
Seuraavana päivänä 8 pv. iässä poika olisi ympärileikkauksessa otettu Liiton jäseneksi Jumalan valitun kansan joukkoon.
Jumala ei sitä sallinut tapahtua.
2. Sam. 12:13
Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.
2. Sam. 12:15
Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.
18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uuden Liiton jäseneksi tullaan Raamatun ilmoituksen mukaan vain Kristillisessä kasteessa.
------------------------------------------------------------------------------------------------------ Anonyymi
Valehtelemalla sinä olet ainakin tullut luterilaisen kirkon orjaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valehtelemalla sinä olet ainakin tullut luterilaisen kirkon orjaksi.
Sinä kutsut totuutta valheeksi ja valhetta totuudeksi.
- Anonyymi
Ihmisen Pojan päivänä toinen korjataan talteen ja toinen jätetään.
Liittoon kuuluvat korjataan talteen, liittoon kuulumattomat jätetään.
Kristillinen Kaste on Uuden Veriliiton merkki ja vakuus, jonka Vihan enkeli näkee ja menee sellaisen ihmisen ohitse.
Vrt. verensively talon ovipieleen merkiksi vihan enkelille mennä niiden talojen ohi, joissa tuo verenmerkki oli tehty ( nyk. Kritillinen Kaste)- Anonyymi
"Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat."Henki todisti Jeesuksen Jumalan Pojaksi: tuli pilvi, joka peitti heidät varjoonsa, ja pilvestä kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani; kuulkaa häntä".
Vesi ja veri todisti Jumalan Pojan kuolleen: Mutta kun he tulivat Jeesuksen luo ja näkivät hänet jo kuolleeksi, eivät he rikkoneet hänen luitaan,
vaan yksi sotamiehistä puhkaisi keihäällä hänen kylkensä, ja heti vuoti siitä verta ja vettä.
Ja joka sen näki, on sen todistanut, ja hänen todistuksensa on tosi, ja hän tietää totta puhuvansa, että tekin uskoisitte.
Tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut POJASTANSA.
- Anonyymi
Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa. Syntikysymys on ratkaistu.
- Anonyymi
Ei kenenkään syntejä automaattisesti pois pyyhitty vaikka Jeesus kuoli.
Raamatun mukaan ihmisen osuuus perisynnin kirouksesta eli kadotustuomio puhdistetaan vain kristillisessä kasteessa, joka on käytässä vanhoissa kirkkokunnissa. Kasteessa annetaan sovittaa Kristuksen veren tähden ihminen. Kristillisen kaste on Uuden liiton merkki ja vakuus.
Hurmahenkisissä uskonahkoissa ihmiset antavat toisilleen syntejä anteeksi ihan liukuhihnalta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kenenkään syntejä automaattisesti pois pyyhitty vaikka Jeesus kuoli.
Raamatun mukaan ihmisen osuuus perisynnin kirouksesta eli kadotustuomio puhdistetaan vain kristillisessä kasteessa, joka on käytässä vanhoissa kirkkokunnissa. Kasteessa annetaan sovittaa Kristuksen veren tähden ihminen. Kristillisen kaste on Uuden liiton merkki ja vakuus.
Hurmahenkisissä uskonahkoissa ihmiset antavat toisilleen syntejä anteeksi ihan liukuhihnalta....sillä yhden ihmisen teon seurauksena tuli kaikille ihmisille kadotustuomio...
Heti kun lapsi kastetaan Krituksen sovintoveren osallisuuteen, niin perisynnin kadottava vaikutus lapsen yltä poistuu.
Helluntailaiset ratkaisevat ongelman kieltämällä koko perisynnin kaikki ihmiset kadottavan merkityksen. Eli eivät tunnust ihan Raamatun perusasioita, koska eivät usko Raamattuun.
- Anonyymi
Ei ihminen voi perisynnin kadottavaa kirousta toiselta pois pyyhkäistä.
- Anonyymi
Lahkosaarnaajan tehtävään on paras suositus vähintään yksi henkirikos tai useampi parempi, niin säilyy katu-uskottavuus ja maksavat kymmenykset mukisematta, kun vilauttaa niitä tatuointejaan.
- Anonyymi
...sillä yhden ihmisen teon seurauksena tuli kaikille ihmisille kadotustuomio...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...sillä yhden ihmisen teon seurauksena tuli kaikille ihmisille kadotustuomio...
Raamatun mukaan Kristuksen ruumiiseen liitytään vain Kristilliessä kasteessa:
"Mikään kadotustuomio ei siis kohtaa niitä, jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa.* - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun mukaan Kristuksen ruumiiseen liitytään vain Kristilliessä kasteessa:
"Mikään kadotustuomio ei siis kohtaa niitä, jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa.*Kristuksen ruumis, Kyriekee=Kirkko suomeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristuksen ruumis, Kyriekee=Kirkko suomeksi.
Pappien veden valelulla liitytään lutterin kirkkoon. Jumalan seurakuntaan astutaan ahtaasta portista uskon kautta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pappien veden valelulla liitytään lutterin kirkkoon. Jumalan seurakuntaan astutaan ahtaasta portista uskon kautta.
Kristillisellä kasteella liitytään Kristuksen ruumiiseen.
Porttolahkoilla voi olla omat menetelmät - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristillisellä kasteella liitytään Kristuksen ruumiiseen.
Porttolahkoilla voi olla omat menetelmätPorttokirkko ei ole Taivaan valtakunnan avainten haltija. Turhaan melskaat veden valuttumista vauvojen päähän. Kun ei ole avaimia, niin yhtä tyhjän kanssa koko oppinne ja kirkkonne.
- Anonyymi
<<<<<Raamatun mukaan Kristuksen ruumiiseen liitytään vain Kristilliessä kasteessa.>>>>
Tavallaan tuo pitää paikkansa mutta täytyy muistaa, että vauvakaste on pakanallinen kaste. Uskovaisen kasteessa voidaan ajatella, että ihminen liittyy seurakuntaan, vaikka en muista, missä kohtaa Raamatussa tämä olisi sanottu.- Anonyymi
Ei vauvakastetta ole olemassakaan muualla kuin pääsi sisällä.
- Anonyymi
Uudestikaste on pakanallinen kaste, yksi kaste riittää
<<< vaikka en muista, missä kohtaa Raamatussa tämä olisi sanottu.
Minä voin kertoa mistään tietämättömälle porttolahkon pakanalle että Korinttolaiskirjeen 12. luku kertoo tästä. - Anonyymi
Vain juutalaiset ovat valittu kansa. Kaikki muut kansat ovat pakanakansoja.
Helluntailaisuuden uskonliikkeen perustajat eivät olleet edes kristittyjä.
Slumminen mustat miehet olivat Afrikasta aikanaan Amerikkaan vietyjen mustien orjien perillisiä, joiden isien uskonto oli noituus ja henkien palvonta. Siitä siinä uskonlahkossa on kysymys. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudestikaste on pakanallinen kaste, yksi kaste riittää
<<< vaikka en muista, missä kohtaa Raamatussa tämä olisi sanottu.
Minä voin kertoa mistään tietämättömälle porttolahkon pakanalle että Korinttolaiskirjeen 12. luku kertoo tästä.Itse olet porttokirkon edustaja. Etpä osannut pistää siihen kumpi kirje ja mikä jae.
- Anonyymi
Kaikki Kristityt sen sisimmässään tietää, että helluntailaisuuden henkivalta on antikristuksen henkivalta.
- Anonyymi
Helluntailaisilla on oikein salaiset ohjeet, kuinka Luterilaisten kanssa väitellään kasteesta. Ohje on nimelltään "Sudenpentujen käsikirja".
Ensin Kristittyjen lapsien kastetta voi nimettä esim. vauvavaleluksi,, mutta kun rohkeus kasvaa niin sitä voi sanoa vaikka lapsenpaskakasteeksi, kuten moni hellari tuolla kastepalastalla sitä herjausta suustaan ulostaa jatkuvasti.
Ahkera Kristillisen kasteen herjaaja nimimerkki "Mohikaani27" on kuulemma potkaissut tyhjää. Jumala kun ei anna itseään pilkata määräänsä enempää.
Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]- Anonyymi
Satusetä taas vauhdissa. Kirjoitat kaiken aikaa pelkkää potaskaa ja omia houreita ja kuvitelmia. Et voi tietää, kuka kirjoittaja on hellari. Laita kuva ja linkki, jossa näkyy: ""Sudenpentujen käsikirja". '
- Anonyymi
Lutterin kirkon rituaalissa, jot eksytäjät ja jumalattomat kutsuvat kasteeksi, ei lausuta Jeesuksen nimeä.
Miksi siis hoet? ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Satusetä taas vauhdissa. Kirjoitat kaiken aikaa pelkkää potaskaa ja omia houreita ja kuvitelmia. Et voi tietää, kuka kirjoittaja on hellari. Laita kuva ja linkki, jossa näkyy: ""Sudenpentujen käsikirja". '
Se koira älähtää, johon kalikka kolahtaa.
- Anonyymi
Suuri ja kaikkitietävä Raamatun tuntija: Et edes tiennyt Paavalin olleen Filippissa vankina. Filippissa oli joki, jossa todennäköisesti Lyydia ja hänen perhekuntansa kasattiin, veljet. Samassa joessa oli mahdollista kastaa myös vanginvartija.
PAAVALI EI SANONUT: MINÄ PIRSKOTAN TAI VALELEN MALJASTA VETTÄ PÄÄHÄSI, NIIN SINÄ PELASTUT, NIIN MYÖS PERHEKUNTASI.
Kirjoitat pelkkää kuvittelua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suuri ja kaikkitietävä Raamatun tuntija: Et edes tiennyt Paavalin olleen Filippissa vankina. Filippissa oli joki, jossa todennäköisesti Lyydia ja hänen perhekuntansa kasattiin, veljet. Samassa joessa oli mahdollista kastaa myös vanginvartija.
PAAVALI EI SANONUT: MINÄ PIRSKOTAN TAI VALELEN MALJASTA VETTÄ PÄÄHÄSI, NIIN SINÄ PELASTUT, NIIN MYÖS PERHEKUNTASI.
Kirjoitat pelkkää kuvittelua.Puhut potaskaa, vain naisia oli kuulemassa.
Lyydian kastetttuun perhekuntaan sen ajan tavan mukaan kuului kaikki orjat, palvelijat, työntekijät ja heidän kaikki perheenjäsenet.
Kirkkohistorian puolelta tiedetään, että suurimmat kastetut perhekunnat sisälsivät 500 eri ikäistä ihmistä aina sylivauvoista muistisairaisiin vahuksiin asti.
Ketään ei jätetty kastamatta Kristityksi minkään syyn vuoksi perheenpään määräyksestä samaan uskoon tämän kanssa.
Mitään sekauskoisia perheitä ei siihen aikaan ollut. Yhteiskunta 2000 vuotta sitten Lähi-Idässä oli täysin patriarkaalinen.
- Anonyymi
Lopun ajan Ilmestyskirjan pedon selässä on niitä lappuja, yhdessä niistä lukee "Pentecostalism".
- Anonyymi
Luste on lopun ajan jälkikäteen tehtyä kylvöä ja se iti hyvin 100 v. sitten Amerikassa, josta sitä sitten levisi tänne Suomeenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luste on lopun ajan jälkikäteen tehtyä kylvöä ja se iti hyvin 100 v. sitten Amerikassa, josta sitä sitten levisi tänne Suomeenkin.
Et tunne RaAmattua lainkaan. Sinua pitää kuin alakoululaista kakaraa opettaa lukemaan.
EI YLLÄPITO VOISI PERUSTAA SINULLE OMAN PALSTAN: SUOMEN KIELEN ALKEISKURSSI. - Anonyymi
Jatkat satuiluasi. Raamatun mukaan porton otsassa lukee salaisuus eli sakramentti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatkat satuiluasi. Raamatun mukaan porton otsassa lukee salaisuus eli sakramentti.
Jumala on salattu Jumala ja suuria tekoja ja ihmeitä.
Siellä on kaikkien Amerikan lahkojen nimet Porton selässä olevissa lapuissa.
Monet kun eivä tiedä että Amerikassa 100 v. sitten syntyneet lahkot ovat antikristuksen hengen inspiroimia uskonalhkoja se on se suuri salaisuus näillekin hurmahengille kun se heille selviää liian myöhään.
Ei ne miltään rippikoulupojilta vaikuta. Minusta nämä ovat helluntailaisia.
Mt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?
- Anonyymi
Yksikin helluntailainen lahkosaarnaaja todisti, että Paavalin mukana lähetysmatkoilla härät vetivät vankkureita, jossa oli betonista valettu suuri kastebunkkeri, ja siksi matkanteko oli niin hidasta.
Kuulijat tekivät vihkoihin muistiinpanoja ja huusivat väliin aameniaan ja halleelujaaa.- Anonyymi
Ja eräs luterilainen pappi, kiikutti mukanaan vauvoja, joista sitten veden avulla yritettiin tehdä opetuslapsia. Kummit yrittivät pysyä perässä ja huusivat kirouksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja eräs luterilainen pappi, kiikutti mukanaan vauvoja, joista sitten veden avulla yritettiin tehdä opetuslapsia. Kummit yrittivät pysyä perässä ja huusivat kirouksia.
Parhami yritti synnyttää uudesti niitä nuoria poikia iha takaperoisilla menetelmillä.
Yksi heistä oli nimeltään J.J. Jourdan -niminen nuorimies.
googlaa: Charles Fox Parham The father of Pentecostalism. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parhami yritti synnyttää uudesti niitä nuoria poikia iha takaperoisilla menetelmillä.
Yksi heistä oli nimeltään J.J. Jourdan -niminen nuorimies.
googlaa: Charles Fox Parham The father of Pentecostalism.Ja mikä haju siitä lähti...
- Anonyymi
Onko Paavali saanut synnit anteeksi?
"Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Paavali ei pitänyt valehtelua edes kovin pahana syntinä.
Tarkoitus kun pyhittä keinot.- Anonyymi
Kyllä Raamatussa pahan teko tarkoittaa synnin tekoa.
Room. 7:19
sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
- Anonyymi
Kristillinen kaste on syntisten kaste ja HPE on syntisille tarkoitettu
Kristittyjen kaste, joka vanhoissa kirkoissa on käytässä tarkoittaa, että ihminen tunnustaa itse olevansa syntinen ja myöntää lapsensa olevan syntinen Jumalan edessä ja tarvitsee Jeesuksen veren pelastavan kosketuksen itselleen ja lapselleen, mikä kasteessa ja ehtoollisessa luvataan antaa.
Helluntailaiset harhaopppiset eivät myönnä, että Kritillinen kaste ja Herran pyhä ehtoollinen liittyisivät mitenkäään ihmisen synteihin.
Helluntailaisuus on paha Amerikasta lähtenyt harhaoppi eli heresia, joka pitää kiertää kaukaa.- Anonyymi
Täh: "tarvitsee Jeesuksen veren pelastavan kosketuksen itselleen ja lapselleen, mikä kasteessa ja ehtoollisessa luvataan antaa."
Kirkkohan lupaa kaikenlaista muutakin, mikä ei pidä paikkaansa. Ainoa varma lupaus on ilmainen hautapaikka. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täh: "tarvitsee Jeesuksen veren pelastavan kosketuksen itselleen ja lapselleen, mikä kasteessa ja ehtoollisessa luvataan antaa."
Kirkkohan lupaa kaikenlaista muutakin, mikä ei pidä paikkaansa. Ainoa varma lupaus on ilmainen hautapaikka."JOS, ME TUNNUSTAMME SYNTIMME....
DAAVID: "SYNTINEN OLIN JO SYNTYISSÄNI...
HELLUNTAILAISET EIVÄT NIIN SANO.
Amerikasta 100 v. sitten tänne tulleet uskonkultit eivät ole kristittyjä ollenkaan.
(Jehovanntodistajat, Helluntailaiset,Mormonistit)
- Anonyymi
Kristillinen Kaste on juuri niitä varten, jotka tunnustavat olevansa syntisiä Jumalan edessä.
Samoin on laita ehtoollisen kanssa.
Helluntailaisten harhaoppien mukaan sekä kaste että ehtoollinen eivät liity ihmisen synteihin mitenkään. - Anonyymi
paha kellariuoppo vastustaa lasten kastamista kristityksi.
- Anonyymi
"JOS, ME TUNNUSTAMME SYNTIMME....
DAAVID: "SYNTINEN OLIN JO SYNTYISSÄNI...Valitun Kansan tuleva kuningas tunnustaa olleensa syntinen jo syntymästään alkaen, niin kuinka paljon enemmän sitä on joku pakanamaan ihminen.
HELLUNTAILAISET EIVÄT NIIN SANO.
Amerikasta 100 v. sitten tänne tulleet uskonkultit eivät ole kristittyjä ollenkaan.
(Jehovanntodistajat, Helluntailaiset,Mormonistit) - Anonyymi
Niin mitä väliä, muinaisen kirjailijan mietteillä
- Anonyymi
Kyllä Paavaliakin kehotettiin myöntämään syntisyytensä ennen kastetta.
Ap. t. 22:16
Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois. - Anonyymi
Hellarit väittävät, että uskoontulossa helluntailaiseksi tapahtuu sellaisia asioita,
jotka Raamatun mukaan tapahtuu vain Kristittyjen kasteessa.
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt KASTE ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON.
Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,- Anonyymi
- Anonyymi
Suomen Parhami tuomittiin 6 kk vankeuteen "homoseksuaalisen hurjastelun" takia.
Siinä taisi jo niiltä kahdelta nuorelta pojalta paikat revetä? - Anonyymi
Eihän Jeesus kastekäskyssä mitään uskontunnustuksia vaadi; mutta synnit pitää tunnustaa ennen kastetta, kun kasteessa Jeesus on sitä varten paikalla, että synnit pestään kasteessa pois Jeesuksen sovintoveren tähden.
"Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä."
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau394427Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html463224Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343176Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4882812Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin2022050Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1451913- 421592
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat301557Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,61301- 781242