Kuolemantuomio - ahdas portti - Pyhä Henki

Tuli tammikuun 1988 viimeinen viikonloppu.

Sinäkin päivänä luin Raamattua. Silloin oli edessä Luukkaan evankeliumi, josta luin:
"Ja hän puhui heille tämän vertauksen: "Eräällä miehellä oli viikunapuu istutettuna viinitarhassaan ja hän tuli etsimään hedelmää, mutta ei löytänyt.
Niin hän sanoi viinitarhurille: 'Katso, kolmena vuotena minä olen käynyt etsimässä hedelmää tästä viikunapuusta, mutta en ole löytänyt. Hakkaa se pois, mitä varten se vielä maata laihduttaa?'
Mutta tämä vastasi ja sanoi hänelle: 'Herra, anna sen olla vielä tämä vuosi: sillä aikaa minä kuokin ja lannoitan maan sen ympäriltä. Ehkä se ensi vuonna tekee hedelmää: mutta jos ei, niin hakkaa se pois.'

Niin kuin Valitusvirsi kolme keskeytti Raamatun lukemisen lähes kaksi vuotta aikaisemmin, niin saman tekivät nyt nämä jakeet. Silloin ymmärsin heti lukemani, mutta nyt en lainkaan käsittänyt, mitä nämä jakeet tarkoittavat ja miten ne minuun liittyvät. Koko päiväksi jäi Raamattu auki tuosta kohdasta ja töitten lomassa aina kävin lukemassa ja ihmettelemässä.

Ritva oli iltapäivällä lähtenyt töihin, ja kun häntä puolenyön jälkeen odotin kotiin, vielä vuoteessakin näitä jakeita ajattelin. Sitten, aivan yllättäen, makuuhuone tuli täysin pimeäksi, eikä pihavaloakaan näy ikkunasta. Sähköt eivät katkenneet, mutta silti olin täydellisen pimeyden keskellä. Hetken kuluttua, tämän pimeyden keskeltä jostakin, kuulen tutun äänen lähes kolmen vuoden takaa:

"Siellä kirkossa sinut vapautettiin niistä taakoista, jotka eivät olleet sinun itsesi aiheuttamia, mutta sinunkin sydämelläsi on vielä jotakin."

Olihan siellä kaikenlaista pahuutta. Kenelläpä ei olisi, kun Jumala sinne katsoo. Nyt hän kuitenkin kaivoi sieltä esille vain yhden, kaikkein inhottavimman asian, jolla en itse enää vuosiin ollut päätäni vaivannut. Olin sillä Ritvaa usein uhkaillutkin, sillä koin, että minullakin oli oikeus mennä vuoteeseen jonkun toisen kanssa. Tein aviorikoksen, ja sen jälkeen tunsin olevani tasavertainen Ritvan kanssa.

Siihen yhteen ainoaan kertaan se asia jäi - ja nyt jo tuo rakkaaksi tullut Jumala lausuukin minulle kuoleman tuomion:

"Hakkaa se pois!" Nyt ymmärsin tuon Raamatun sanoman täydellisesti. Minä olin tuo viikunapuu. Lähes kolme vuotta sitten sille annettiin kasvun mahdollisuus, ja nyt tuon kasvun antanut Jumala lausuukin kuolemantuomion.

Alkoi vaihtokauppa. Olisin tunnustanut kaikki ne pahat teot, mitkä vain muistin tehneeni, mutta en tätä. Oliko tämä nyt niin tärkeää kaivaa esille? Näethän, että olen muuten ollut ihan hyvä isä. Köyhänä läksin maailmalle ja nyt olen saanut rakennettua perheelleni oman kodinkin?

"Minä olen tämän sinulle antanut, ja koska tahansa voin ottaa sen sinulta pois!", kuului vastaus.
Minut valittiin kirkkoneuvostoonkin.
"Minä sinut sinne johdatin, jotta näkisit, ettei Jumalan seurakuntaa näin johdeta."

En ole polttanut tupakkaa, enkä juonut viinaa. Eikö näilläkään ole mitään merkitystä?
"Minä olen sinut niistä varjellut."
Ajatuksiini johdatettiin vielä pieni jäsenkortti. Lienen ollut 12- tai 13-vuotias, kun äitini tilasi Joka Poika-lehden. Siihen oli perustettu Joka Pojan Raittiusliitto, johon liityin, ja sen jäsennumero on 640. Tämä lyhyt lupaus oli varjellut elämääni niin, ettei sen lukemattomien vaikeuksien keskelle päässyt viina tuhojaan tekemään:

"Tahdon koettaa Jumalaan turvautuen pysyä ehdottomasti raittiina koko elämäni ajan ja niin muodoin kieltäytyä kaikista väkijuomista sekä tupakasta. Saadakseni tälle pyrkimykselleni tukea olen liittynyt jäseneksi Joka Pojan Raittiusliittoon."

Nyt olin kuin nurkkaan ajettuna, vailla pakomahdollisuutta. Näin toki edessä kaksi tietä, mutta kummankin päässä odotti kuolema, kun tähän tilanteeseen tuli puhumaan toinenkin ääni: "Hullu olet, jos tuon vaimollesi tunnustat. Avioliitosi ja perheesi hajoaa ja koko loppuelämäsi on pilalla!"

Jos en tunnusta, niin Jumala viimeistään vuoden kuluttua hakkaa minut pois. Purskahdin itkuun, ties monennenko kerran elämäni aikana. Koko sisus oli kuin helvetin liekeissä. Jostakin tämän tuskan keskeltä tulivat ajatuksiini sanat, jotka suorana hätähuutona kaikuivat pimeään yöhön:

"Herra Jeesus, armahda!"
Ne olivatkin lopulta ne ainoat sanat, jotka sinä yönä toivat avun ja pelastuksen. Niiden huutamisen jälkeen sain rauhan sydämeeni, kun tiesin tehneeni sen, mitä Jumala minulta odotti:

"Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu. Siionin vuori ja Jerusalem on turvapaikka, niin on Herra luvannut.
Ne, jotka Herra kutsuu, ne pelastuvat."
"Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa: hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi. Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta."
Jatkuu

29

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jatkuu

      Ritvan tullessa töistä sanoin hänelle: "Voitko polvistua kanssani tähän vuoteen viereen, minulla on sinulle kerrottavaa?" Polvistuimme ja kerroin hänelle mitä vuosia sitten nolin tehnyt, ja kysyin: "Voitko antaa tämän minulle anteeksi?" Hetken hiljaisuuden jälkeen hän vastasi: "Voin."

      Sillä hetkellä tunsin itseni tiimalasiksi, joka oli täynnä mustaa mönjää. Se lähti valumaan päästä alaspäin ja valumisrajan tunsin jokaisessa kehon kohdassa. Kun se oli valunut jalkojen kautta lattialle, tuli tilalle jotakin puhtaan valkoista. Samalla hetkellä minut valtasi sama ihana tunne kuin kerran lapsena ja siellä kirkon näyssä. Välähdyksenomaisesti sain vielä tuossa hetkessä nähdä tämän katoavan maailman yllä taivaan kirkkauden, sen todellisen maailman, joka ei koskaan katoa.

      Olin päässyt läpi ahtaasta portista. Saanut kohdata Kristuksen jo toisen kerran, ja syntyä taivaan kansalaiseksi. Tätä uudestisyntymistä kutsutaan Raamatussa myös sydämen ympärileikkaukseksi, ja vaatteiden valkaisemiseksi Karitsan veressä. Siinä ihmisen syntinen luonto revitään pois ja kivisydämen tilalle asennetaan uusi sydän, johon itse Kristus tuli Totuuden Henkensä kautta ikuisesti asumaan.

      Olin päässyt näiden harvojen joukkoon:
      "Häneen teidät on liittänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty. Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois."

      Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen.
      Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen."

      • Anonyymi

        Kokemuksiasi ei kukaan kiellä eikä aliarvioi sinun kokemuksiasi eikä epäile niiden todenperäisyyttä.

        Nyt on kuitenkin niin, mutta omien kokemusten varaan ei pidä etsiä sopivia jakeita ja siten rakentaa kristinoppia.

        Raamattu on se lähdekirja, josta krstinoppi löytyy, omia kokemuksia vähättelemättä.

        Ihmisillä on erilaisia kokemuksia maallisia ja hengellisiä ja siten syntyisi valtava määrä raamattuja, jos jokainen sen itse kirjoittaisi. Kirjoja syntyisi vino pino, enemmän kuin Kalle Päätalolta.


      • Mutta silti kukaan ei usko ja kaikki vihaavat, kuten Jeesus ilmoitti kaltaisistasi kirjanoppineista:

        Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta. '
        Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän.
         "En minä ole ihmisten kiitoksen tarpeessa. 
         Minä tunnen teidät: teissä ei ole rakkautta Jumalaan.
         Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan.Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia."

        Teuvo Suni: MIKSI RAAMATTU ON TOTTA?

        Kuten se minulle 11.8.1985 Lappeenrannan kirkossa näytettiin, kun sen alttarin loisto peitettiin mustalla seinällä, johon isoin kultakirjaimin oli kirjoitettu sanat:

        RAAMATTU ON TOTTA

        Jonka jälkeen minut nostettiin kirkon penkistä ylös taivaan kirkkauteen kuulemaan, mitä Jeesus Kristus minulle puhui.

        Siitä alkoi minun intohimoni Raamatun lukemiseen. Eikä sen totuus yhdellä lukemisella kokonaan selvinnyt. Eikä edes yhdessä vuodessa, mutta selvisi lopulta, kun Pyhä Henki sen totuutta jatkuvasti opetti.

        Se on totta, koska siinä avoimesti kerrottu kahden erilaisen jumalan. ja erilaisen hengen, teot ja pyrkimykset.

        Kaikkivaltiaan Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen Totuuden Hengen teot alkavat Raamatun ensimmäisestä lauseesta:
        "Alussa Jumala loi taivaan ja maan."

        Ja päättyy Raamatun viimeiseen lauseeseen:
        "Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa."

        Tämän maailman jumalan Saatanan ja Antikristuksen valhe armon teot alkavat Raamatun 3. luvusta:

        "Käärme oli kavalin kaikista eläimistä, jotka Herra Jumala oli luonut. Se sanoi naiselle: "Onko Jumala todella sanonut: 'Te ette saa syödä mistään puutarhan puusta'?"

        Ja päättyvät Raamatun 3. viimeisessä luvussa:
        "Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti."

        "Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen."

        Nämä ovat niitä, jotka Jumalan lähettämän rajun eksytyksen vallassa ovat uskoneet, että kaikki kirjoitukset Raamatussa ovat Pyhän Jumalan opetuksia.

        Saatana on Saatana
        Peto on Antikristus
        Väärä profettaa on Paavali


    • Täällä on ainakin vielä luettavissa petturin pojan tie , joka 40 vuotta vihasi Jumalaa.

      Ja oli silti jo äidin kohdussa valittu Kristuksen todistajaksi.

      MIHIN TEILLÄ ON KIIRE? - Jeesus - Suomi24 Keskustelut

    • Anonyymi

      Jeesus ei vähätellyt kirjoitusten lukemista ja tutkimuksia.

      Luuk. 4:16

      Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan,

      Ap. t. 17:11

      Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

      • Anonyymi

        Ihmisen subjektiiviset kokemukset ovat henkilökohtaisia.


      • Ole onnellinen uskostasi, jonka Saatana on sinulle antanut.


        "Älköön vain kukaan pettäkö itseään. Jos joku teistä on olevinaan viisas tässä maailmassa, hänestä täytyy ensin tulla hullu, jotta hänestä tulisi viisas.

        Toistan vielä: älkää pitäkö minua järjettömänä. Mutta vaikka olisinkin hullu, niin antakaa minun olla hullu, jotta minäkin voisin hiukan kerskailla."

        Tämän aiheuttaa kaikille raamatunlausekotelo ihmisille kirjaviisaus;

        "Te kuljette eksyksissä, ja mistä syystä? Koska ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.

        Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta.

        "Te kuljette eksyksissä, ja mistä syystä? Koska ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.

        Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta.

        Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.
        "Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset!

        Te teeskentelijät!

        Te olette kuin kalkilla valkaistut haudat.

        Ulkopuolelta ne kyllä ovat kauniita mutta sisältä täynnä kuolleiden luita ja kaikkea saastaa.

        Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta. '

        Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän.

        En minä ole ihmisten kiitoksen tarpeessa.

        Minä tunnen teidät: teissä ei ole rakkautta Jumalaan.

        Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan.

        Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia."
        Kirjain on sinullekin tuonut kuoleman.

        Henki minulle elämän.

        Kenellä ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen subjektiiviset kokemukset ovat henkilökohtaisia.

        Tätä eivät porttopapit pysty kenellekään antamaan:

        sekoittanut pääsi."

        "Älköön vain kukaan pettäkö itseään. Jos joku teistä on olevinaan viisas tässä maailmassa, hänestä täytyy ensin tulla hullu, jotta hänestä tulisi viisas.

        Toistan vielä: älkää pitäkö minua järjettömänä. Mutta vaikka olisinkin hullu, niin antakaa minun olla hullu, jotta minäkin voisin hiukan kerskailla."

        Tämän aiheuttaa kaikille raamatunlausekotelo ihmisille kirjaviisaus;

        "Te kuljette eksyksissä, ja mistä syystä? Koska ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.

        Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta.

        "Te kuljette eksyksissä, ja mistä syystä? Koska ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.

        Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta.

        Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.
        "Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset!

        Te teeskentelijät!

        Te olette kuin kalkilla valkaistut haudat.

        Ulkopuolelta ne kyllä ovat kauniita mutta sisältä täynnä kuolleiden luita ja kaikkea saastaa.

        Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta. '

        Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän.

        En minä ole ihmisten kiitoksen tarpeessa.

        Minä tunnen teidät: teissä ei ole rakkautta Jumalaan.

        Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan.

        Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia."
        Kirjain on sinullekin tuonut kuoleman.

        Henki minulle elämän.

        Kenellä ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."


      • TeuvoMarttiSuni kirjoitti:

        Tätä eivät porttopapit pysty kenellekään antamaan:

        sekoittanut pääsi."

        "Älköön vain kukaan pettäkö itseään. Jos joku teistä on olevinaan viisas tässä maailmassa, hänestä täytyy ensin tulla hullu, jotta hänestä tulisi viisas.

        Toistan vielä: älkää pitäkö minua järjettömänä. Mutta vaikka olisinkin hullu, niin antakaa minun olla hullu, jotta minäkin voisin hiukan kerskailla."

        Tämän aiheuttaa kaikille raamatunlausekotelo ihmisille kirjaviisaus;

        "Te kuljette eksyksissä, ja mistä syystä? Koska ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.

        Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta.

        "Te kuljette eksyksissä, ja mistä syystä? Koska ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.

        Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta.

        Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.
        "Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset!

        Te teeskentelijät!

        Te olette kuin kalkilla valkaistut haudat.

        Ulkopuolelta ne kyllä ovat kauniita mutta sisältä täynnä kuolleiden luita ja kaikkea saastaa.

        Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta. '

        Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän.

        En minä ole ihmisten kiitoksen tarpeessa.

        Minä tunnen teidät: teissä ei ole rakkautta Jumalaan.

        Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan.

        Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia."
        Kirjain on sinullekin tuonut kuoleman.

        Henki minulle elämän.

        Kenellä ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."

        Pyhän Hengen saamisen jälkeen ei Teuvo Sunillakaan enää ole vanhaa ihmisen omaatuntoa, vaan:

        "Jumalan rakkaus on saavuttanut meissä täyttymyksensä, kun me tuomion päivänä astumme rohkeasti esiin.

        Sellainen kuin Jeesus on, sellaisia olemme mekin tässä maailmassa.

        Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkottaa pelon.

        Pelossahan on jo rangaistusta; se, joka pelkää, ei ole tullut täydelliseksi rakkaudessa.


    • Anonyymi

      Matt. 22:29

      Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.

      Kirjoituksilla Jeesus tarkoittaa Vanhan Testamentin kirjoituksia (Tooraa) eikä jälkikäteen kirjoitettua Uutta Testamenttia, johon Jeesus ei kirjoittanut yhtään mitään eikä sitä koskaan lukenut eikä tunnustanut oikeaksi.

      • Anonyymi

        On täysin pötypuhetta, että Jeesus kumosi Vanhan Testamentin ja vain Uutta Testamenttia pitää lukea.

        Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut.

        Matt. 5:18

        Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On täysin pötypuhetta, että Jeesus kumosi Vanhan Testamentin ja vain Uutta Testamenttia pitää lukea.

        Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut.

        Matt. 5:18

        Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

        Jeesus jätti maailmaan vain Jumalan kymmenen käskyä ja profeettojen ilmoitukset, kun temppelin väliverho repesi:

        "Mutta Jeesus huusi taas kovalla äänellä ja antoi henkensä. Sillä hetkellä temppelin väliverho repesi kahtia, ylhäältä alas asti. Maa vavahteli, kalliot halkeilivat, haudat aukenivat, ja monien poisnukkuneiden pyhien ruumiit nousivat ylös,
        .
        He lähtivät haudoistaan, ja Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen he tulivat pyhään kaupunkiin ja näyttäytyivät siellä monille.
        Kun sadanpäällikkö ja miehet, jotka hänen kanssaan vartioivat Jeesusta, näkivät maan vavahtelun ja kaiken, mitä tapahtui, he pelästyivät suunniltaan ja sanoivat: "Tämä oli todella Jumalan Poika!"

        Pappien opetusten takia Jumala oli kansansa paaduttanut jo 700 vuotta ennen kuin hän lähetti Poikansa maailmaan, saadakseen valitun kansansa takaisin omaan hallintaansa. Mutta kun se ei onnistunut, niin Saatanan hallintaan se jäi edelleen:

        "Te olette lähtöisin Saatanasta. Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää. Saatana on ollut murhaaja alusta asti.
        Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras. Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.
        Mutta minua te ette usko, koska minä sanon teille totuuden."

        Tuolla hetkellä Jumala katkaisi lopullisesti kaikki suhteensa pappeihin ja heidän temppeleille, joissa hän väliverhon takana oli papeille puhunut.

        Näin toteutui tämä profeetta Hesekielille annettu ennustus:
        "Minun laumani on hajonnut, kun se on jäänyt paimenetta, ja minun lampaani ovat joutuneet petojen suihin, kun ne ovat joutuneet erilleen laumastaan. Minun lampaani harhailevat pitkin vuoria, pitkin korkeita kukkuloita, ne ovat hajaantuneet joka puolelle maata, eikä kukaan kaipaa eikä etsi niitä.

        "Sen tähden, paimenet, kuulkaa Herran sana. Näin sanoo Herra Jumala: Minun lampaani ovat joutuneet petojen saaliiksi. Minun lampaani ovat joutuneet kaikenlaisten petojen suihin, koska kukaan ei ole niitä kainnut, koska paimeneni eivät ole tunteneet murhetta niistä. Paimenet ovat pitäneet huolta vain itsestään, minun laumastani he eivät ole huolehtineet.

        Sen tähden, paimenet, kuulkaa Herran sana. Näin sanoo Herra Jumala: Niin totta kuin elän, minä panen paimenet vastaamaan, minä vaadin heidät tilille lampaistani. Enää he eivät saa olla laumani paimenia, enää he eivät saa huolehtia minun laumastani eivätkä omasta hyvinvoinnistaan. Minä pelastan lampaani heidän hampailtaan, enää ne eivät joudu heidän ruoakseen.

        "Näin sanoo Herra Jumala: Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen. Niin kuin paimen pitää huolta lampaistaan, kun ne ovat hajaantuneet hänen ympäriltään, niin minä huolehdin lampaistani ja haen ne turvaan kaikkialta, minne ne sumuisena ja synkkänä päivänä ovat kaikonneet."

        Samalla päivittyi myös ihmisten pelastuminen heidän oman etsimisen sijasta Jeesuksen etsimiseen:

        "Puhuessaan taas kansalle Jeesus sanoi: "Minä menen pois. Silloin te etsitte minua mutta kuolette synteihinne. Minne minä menen, sinne ette te pääse."

        Juutalaiset kummastelivat: "Ei kai hän aio tappaa itseään, kun sanoo: 'Minne minä menen, sinne ette te pääse'?
        "
        Jeesus sanoi heille: "Te olette lähtöisin alhaalta, minä ylhäältä. Te kuulutte tähän maailmaan, mutta minä en tähän maailmaan kuulu.

        Siksi sanoin teille, että te kuolette synteihinne. Ellette usko, että minä olen se joka olen, te kuolette synteihinne."

        Tähän rajuun eksytykseen kelpaa mainiosti Jeesuksen veri ja nimi, mutta totuus kirotaan:

        "Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
        Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'

        "Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu." "Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu."

        Papit Jumala heitti Saatanalle, koska palkkapaimen ei ole oikea paimen.


      • TeuvoMarttiSuni kirjoitti:

        Jeesus jätti maailmaan vain Jumalan kymmenen käskyä ja profeettojen ilmoitukset, kun temppelin väliverho repesi:

        "Mutta Jeesus huusi taas kovalla äänellä ja antoi henkensä. Sillä hetkellä temppelin väliverho repesi kahtia, ylhäältä alas asti. Maa vavahteli, kalliot halkeilivat, haudat aukenivat, ja monien poisnukkuneiden pyhien ruumiit nousivat ylös,
        .
        He lähtivät haudoistaan, ja Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen he tulivat pyhään kaupunkiin ja näyttäytyivät siellä monille.
        Kun sadanpäällikkö ja miehet, jotka hänen kanssaan vartioivat Jeesusta, näkivät maan vavahtelun ja kaiken, mitä tapahtui, he pelästyivät suunniltaan ja sanoivat: "Tämä oli todella Jumalan Poika!"

        Pappien opetusten takia Jumala oli kansansa paaduttanut jo 700 vuotta ennen kuin hän lähetti Poikansa maailmaan, saadakseen valitun kansansa takaisin omaan hallintaansa. Mutta kun se ei onnistunut, niin Saatanan hallintaan se jäi edelleen:

        "Te olette lähtöisin Saatanasta. Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää. Saatana on ollut murhaaja alusta asti.
        Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras. Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.
        Mutta minua te ette usko, koska minä sanon teille totuuden."

        Tuolla hetkellä Jumala katkaisi lopullisesti kaikki suhteensa pappeihin ja heidän temppeleille, joissa hän väliverhon takana oli papeille puhunut.

        Näin toteutui tämä profeetta Hesekielille annettu ennustus:
        "Minun laumani on hajonnut, kun se on jäänyt paimenetta, ja minun lampaani ovat joutuneet petojen suihin, kun ne ovat joutuneet erilleen laumastaan. Minun lampaani harhailevat pitkin vuoria, pitkin korkeita kukkuloita, ne ovat hajaantuneet joka puolelle maata, eikä kukaan kaipaa eikä etsi niitä.

        "Sen tähden, paimenet, kuulkaa Herran sana. Näin sanoo Herra Jumala: Minun lampaani ovat joutuneet petojen saaliiksi. Minun lampaani ovat joutuneet kaikenlaisten petojen suihin, koska kukaan ei ole niitä kainnut, koska paimeneni eivät ole tunteneet murhetta niistä. Paimenet ovat pitäneet huolta vain itsestään, minun laumastani he eivät ole huolehtineet.

        Sen tähden, paimenet, kuulkaa Herran sana. Näin sanoo Herra Jumala: Niin totta kuin elän, minä panen paimenet vastaamaan, minä vaadin heidät tilille lampaistani. Enää he eivät saa olla laumani paimenia, enää he eivät saa huolehtia minun laumastani eivätkä omasta hyvinvoinnistaan. Minä pelastan lampaani heidän hampailtaan, enää ne eivät joudu heidän ruoakseen.

        "Näin sanoo Herra Jumala: Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen. Niin kuin paimen pitää huolta lampaistaan, kun ne ovat hajaantuneet hänen ympäriltään, niin minä huolehdin lampaistani ja haen ne turvaan kaikkialta, minne ne sumuisena ja synkkänä päivänä ovat kaikonneet."

        Samalla päivittyi myös ihmisten pelastuminen heidän oman etsimisen sijasta Jeesuksen etsimiseen:

        "Puhuessaan taas kansalle Jeesus sanoi: "Minä menen pois. Silloin te etsitte minua mutta kuolette synteihinne. Minne minä menen, sinne ette te pääse."

        Juutalaiset kummastelivat: "Ei kai hän aio tappaa itseään, kun sanoo: 'Minne minä menen, sinne ette te pääse'?
        "
        Jeesus sanoi heille: "Te olette lähtöisin alhaalta, minä ylhäältä. Te kuulutte tähän maailmaan, mutta minä en tähän maailmaan kuulu.

        Siksi sanoin teille, että te kuolette synteihinne. Ellette usko, että minä olen se joka olen, te kuolette synteihinne."

        Tähän rajuun eksytykseen kelpaa mainiosti Jeesuksen veri ja nimi, mutta totuus kirotaan:

        "Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
        Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'

        "Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu." "Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu."

        Papit Jumala heitti Saatanalle, koska palkkapaimen ei ole oikea paimen.

        Jumala oli armollisempi pappeja kohtaan, kuin Suomen posti taannoin pakettilajittelijoita kohtaan.

        Papit saivat hyvän pestin lajitella ihmisiä omalla jumalalleen.


      • Jeesus tarkoitti ainoastaan Jumalan kymmentä käskyä ja profeettojen kirjoituksia:

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan.
        En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.

        Kuten olen kirjoittanut, niin Hesekielin ja Malakian kirjoissa on selvä ennustus siitä miten Golgatalla Jumala heittä esivallta ja papity Saatanalle.

        Ja miten tästä VASTUTUSTAJASTA tulee ihmikäsin tehtyjen jumalanhuoneiden todellinen lopun ajan jumala.


      • Anonyymi
        TeuvoMarttiSuni kirjoitti:

        Jeesus tarkoitti ainoastaan Jumalan kymmentä käskyä ja profeettojen kirjoituksia:

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan.
        En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.

        Kuten olen kirjoittanut, niin Hesekielin ja Malakian kirjoissa on selvä ennustus siitä miten Golgatalla Jumala heittä esivallta ja papity Saatanalle.

        Ja miten tästä VASTUTUSTAJASTA tulee ihmikäsin tehtyjen jumalanhuoneiden todellinen lopun ajan jumala.

        VT on täynnä kohtia: ja Herra saoi...Jumalan sana pysyy. Ei ole muutosta ei vaihteen varjoa.

        Jumala on sama eilen tänään ja iankaikkisesti.

        Psalmit, Sananlaskut jne. kyllä ne on arvoksta sanaa, voi tehdä sinut viisaaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        VT on täynnä kohtia: ja Herra saoi...Jumalan sana pysyy. Ei ole muutosta ei vaihteen varjoa.

        Jumala on sama eilen tänään ja iankaikkisesti.

        Psalmit, Sananlaskut jne. kyllä ne on arvoksta sanaa, voi tehdä sinut viisaaksi.

        Pyhä Henki minut viisaksi teki,

        Siitäö sinunkin herjauksesitätä Henkeä kohtaan johtuu.


    • Anonyymi

      Kyllä Jeesus luki koko Tooran läpi, ei vain kymmentä käskyä.

      Vuorisaarnassaan Jeesus kiristi lakien tulkintaa, pelkkä naisen katsominen himoiten on paha synti, ei vielä tarvitse edes mennä itse asiaan, josta VT:ssä puhutaan.

      • Tämännhän kuitenkin perinnöksi jätti:

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan.
        En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."

        Eikä suinkaan sinunkaan tekopyhää kirjaviisauttasi:

        Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta. '
        Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän.
         "En minä ole ihmisten kiitoksen tarpeessa. 
         Minä tunnen teidät: teissä ei ole rakkautta Jumalaan.
        Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan.
        Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia."

        Et tietenkää ntule kertomaan, minkä porton sylissä sinäkin kirjoituksia tutkit.


    • Anonyymi

      "Jeesus tarkoitti" ---vaikea meidän Suomalaisten on tuhansia vuosia sitten ihan toisessa maassa ja kulttuurissa eläneen Jumalan pojan jokaista lausetta määritellä mitä hän tarkoitti.

      • Anonyymi

        Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut.

        Matt. 5:18

        Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

        Luuk. 16:17

        Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.


      • Siksi hän tästäkin maasta valitsi itseelln pojan.

        Kokemaan sen minkä hän ja kaikki profeetat ovat saaneet kokea.

        "Pohjoisesta minä herätin miehen, ja hän tuli, auringon nousun suunnalta minä hänet nimeltä kutsuin.
        Hän tallaa valtiaita kuin lokaa, tai niin kuin savenvalaja polkee saveaan.

        Tapahtui 8.11.1988 kello 03.30
        Heräsin, kun makuuhuone oli kauttaaltaan kirkkaan valon vallssa, eikä pihavalokaan ollut päällä.Tuon kirkkauden keskeltä kuulin jo tutun äänen puhuvan:

        "Jo ollessasi äidin kohdussa minä valitsin sinut tähän tehtävään.
        Se eläketulo, mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi olet minun palveluksessani.
        Menet, minne minä sinut lähetän ja puhut kaikki, mitä minä käsken sinun puhua. Älä ihmisiä pelkää, sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut.
        Äläkä heitä kauhistu, etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään.
        Jos ilman minun tahtoani johonkin ryhdyt, minä panen sen eteen mustan seinän."

        Siinä se nyt tuli tehtävä, jota toki osasin jo odottaa. Enkä tätä, totisesti, iloiten vastaanottanut, vaikka olin sitä jo monta kuukautta odottanut, kun profeettojen julmasta kohtalosta tiesin, mikä minuakin saattaa odottaa, joten vastasin:

        "Kiitos ei, kyllä minä sinusta ihmisille puhun, kuten olen tähänkin asti puhunut, mutta tällaista tehtävää en itselleni halua."
        Ja vastaus tuli: "Sinä lupasit!" Näin olin todella luvannut 3 vuotta ja 3 kuukautta sitten: "Tämän takia, mitä nyt olen saanut nähdä ja kokea, tahdon lähteä minne vain haluat minut lähettää!"

        Sen kyllä tajusin, että valokuvaajan ammatti on nyt ohi, joten aloin etsiä jatkajaa, joka löytyikin samasta kylästä. Nuori mies, joka osti minulta studiokamerat ja valaisinlaitteet, ja tammikuun alussa tehtiin kaupat.

        Mutta Jumala ei kutsumistaan perunut, eikä muuttanut vaan pisti päälle tällaisen remmin: ei maistunut, ruoka eikä uni, ja korvissani soi lähes yötä päivää:"Sinä lupasit!" Ja kolmen kuukauden kuluttua, helmikuun lopulla vuonna 1989 olin vuoteen pohjalla niin heikossa kunnossa, että vaimo yritti väkisin toimittaa minut sairaalaan. Ja lopulta oli pakko huutaa Jumalalle, ei vaimolle: "Tässä olen, omapa on valintasi!"

        Ja tässä nyt olen edelleen samalla asialla 33 vuoden kuluttu tuosta tapahtumasta. Hankkimassa ihmisten vihalla palkkaa ikuista elämää varten:

        "Autuaita olette te, kun teitä Ihmisen Pojan tähden vihataan ja herjataan, kun ihmiset EROTTAVAT TEIDÄT KESKUUDESTAAN ja inhoavat teidän nimeännekin. Iloitkaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri. Samoinhan tekivät heidän isänsä profeetoille."Näillä aamuilla ei enää tarvitse hyppiä, vaan ottaa ilon irti kävellen, hiihtäen, luistellen, uiden ja avannossa käyden.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut.

        Matt. 5:18

        Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

        Luuk. 16:17

        Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

        Eiköhän se sinunkin laksi ole Kristittyjen perustuslaki eikä Jumalan laki.

        Siitä päätellen, kun olet Anonyymi:

        Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa; hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi.
        Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut.

        Matt. 5:18

        Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

        Luuk. 16:17

        Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

        Niiden katoaminen on jo lähempänä kuin niiden luominen.

        Päätellen siitä, että Karitsan kuudesta sinetistä on neljä jo avattu.


    • Anonyymi

      Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

      • Vaikka kuinka pitäisit Jumalan käskyt ja uskon, olet ilman Pyhää Henekeä siinä uskossa, minkä Saatana Paavalille ja Pietarille opetti.

        KRISTINUSKO ALKOI, KUN TEMPPELIN VÄLIVERHO REPESI
        Ja Jeesus nousi Henkenä taivaaseen.

        Ja Jumala heitti hänen rakkaan Poikanasa tappamisen junailleet esivallat ja papit, tämän maailman jumalan, Saatanan ja Antikristuksen hallintaan.

        Kun Saatana Golgatalla näki Jeesuksen kuolleen,
        se hyppäsi kiireesti Golgatalta Jerusalemin temppelin harjalle ja sieltä alas temppeliin, repi väliverhon, koska hän oli nyt sen uusi omistaja, kirjoitusten mukaan:

        "Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."

        Enää ei hänen pappien tarvitse kuunnella Jumalan ÄLKÄÄ-puheita:
        Älkää tehkö,
        Älkää luulko,
        Älkää hokeko,
        Älkää ruvetko,
        Älkää olko,
        Älkää tuomitko,
        Älkää pelätkö,
        Älkää menkö,
        Älkää varatko jne.

        Nyt he saavat toimia omien halujensa mukaan, saadakseen ympärilleen mahdollisimman paljon niitä, joilla on sama halu, koska palkkapaimenen pitää palkallaan elää.

        Siksi tässäkin maassa on yli 130 erihenkistä uskonlahkoa, joille yhteistä on vain porton vihan viinin nauttiminen.

        Ja ekumenia, eli yhdessä eksyttäminen.

        KRISTITTYJEN PERUSTUSLAKI JA ASETUS

        SEN laativat Saatanan kurittama Paavali ja Jeesuksen kieltänyt Pietari.

        "Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        Minä taas en ikinä tahdo kerskailla mistään muusta kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä.

        Siinä on maailma minulle ristiinnaulittu ja minä maailmalle.

        Tiedättehän, ettei teitä ole lunastettu isiltä perimästänne tyhjänpäiväisestä elämästä millään katoavalla tavaralla, hopealla tai kullalla, vaan Kristuksen, tuon virheettömän ja tahrattoman karitsan, kalliilla verellä."

        Tällä Pyhän Hengen herjauksella laki saatettiin voimaan:

        "Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon.
        Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja.
        Säilytä sinä oma uskosi Jumalan edessä.
        Onnellinen se, joka ei tuomitse itseään siitä minkä uskoo oikeaksi.
        Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.
        Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

        Ja niin alkoi Kristinusko. Saatanan seurakuntien perustamiset ja kun aika oli kypsä, ristiretket.

        Siksi Johannes tiesi tämän jo vuonna 90.

        "Me tiedämme olevamme Jumalasta, mutta koko maailma on Pahan vallassa."


    • Anonyymi

      Jeesuksen "kosketus" lapselle on ihan eri asia kuin Parhamin "koskettelu" lapselle.

      Luuk. 8:46

      "Mutta Jeesus sanoi: "Joku koski minuun. Minä tunsin, että minusta lähti voimaa."

      Voima Raamatun kielessä tarkoittaa Pyhää Henkeä.

      • Saatanan valtakunnassa se voima on hänen Jeesuksesta vuodattaman veren voimaa:

        "Golgatan veressä voima on. . . .

        Jota ihmiskunta saa nautti myös, kun Saatana teki viinistä synnistä vapauttvaa Jeesuksen verta.


      • Pyhän Hengen kosketus on vain harvojen etuoikeus, Niiden, jotka hän on edeltä käsin kouluttanut kestämään ihmisten vihaa:



        "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia.
        Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

        "Minä olen ilmoittanut sinun nimesi niille ihmisille, jotka valitsit maailmasta ja annoit minulle. He olivat sinun, ja sinä uskoit heidät minulle. He ovat ottaneet omakseen sinun sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu.

        Pyhitä heidät totuudellasi. Sinun sanasi on totuus.

        Kaikki vihaavat teitä minun nimeni tähden, mutta se, joka kestää loppuun asti, pelastuu."

        Eiköhän sinunkin sydän syki ilosta, kun Pyhää Henkeä herjatessasi uskot tekeväsi pyhää palvelusta jumalalallesi?


    • Anonyymi

      En ole polttanut tupakkaa, enkä juonut viinaa. Eikö näilläkään ole mitään merkitystä?
      "Minä olen sinut niistä varjellut."
      Ajatuksiini johdatettiin vielä pieni jäsenkortti. Lienen ollut 12- tai 13-vuotias, kun äitini tilasi Joka Poika-lehden. Siihen oli perustettu Joka Pojan Raittiusliitto, johon liityin, ja sen jäsennumero on 640. Tämä lyhyt lupaus oli varjellut elämääni niin, ettei sen lukemattomien vaikeuksien keskelle päässyt viina tuhojaan tekemään:

      Jeesus joi viiniä,toki ei polttanut.
      Outo ajatus jostain naurettavasta jäsenkortista:))
      Kuin kommunistipuolueen kortti?
      Onneksi jäsen numerosi ei ollut 666,mutta joku senkin sain.
      Viina tekee kyllä tojaan,se väkevä mutta jos Kristus joi viiniä ja muutti veden viiniksi, miten perustelet tämän?
      Itse perustelen: kohtuudella kaikki!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      157
      27730
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      202
      17662
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      352
      9260
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6348
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      19
      4143
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      193
      3771
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      24
      1747
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1467
    9. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      49
      1215
    10. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      50
      1154
    Aihe