Olemme perustaneet jalkapalloyhdistys ja muutaman viikon sen jälkeen tuli soitto suomen118:stä. Itse luulin että oli PRH:sta (olen ruotsikielinen, niin en ymmärtänyt ihan kaikkia) niin hyväksyin kaikki mikä tuli sanottu.. Nyt minulla on lasku (n.200e) ja olen yrittänyt reklamoida ja irtisanoa, ei mitään onnistu, he sanovat että on pakko maksaa.
Onko nyt pakko maksaa ja sen jälkeen irtisanoa, vai onko mahdollista saada pois laskun vaikka olen hyväksynyt sopimuksen? Onko minulla oikeus saada tallenteen puhelusta?
suomen118 sopimus
10
57
Vastaukset
- Anonyymi
Älä maksa.
- Anonyymi
no nyt on ekat opit otettu... älä tilaa mitään puhelimitse... sun pitää nyt lukee sopimus läpite minkä oot ,menny tekee 118:n kanssa... .
- Anonyymi
B to B kaupoissa puhelin soppari on sitova, astuu voimaan samantien. Ja tilaukset pitää maksaa. Samantien toki voi aloittaa tilauksen perumisen jos tulikin katumapäälle.
Voit pyytää toki soiton nauhan kuultavaksi että onko kaikki mennyt sitten lain kirjaimen mukaan että on kysytty oletko yrityksen nimenkirjoitus oikeutettu ja vastaat tilauksista ja sopimuksista yrityksessäsi. Yksinyrittäjä toki on aina edellämainittua.
Saattaa tulla monesti "pullikointi" kalliimmaksi kuin nöyrästi maksaminen ja tilauksen lopettaminen.
Toisin on B to C kaupoissa kuten lehtimynnissä yksityishenkilölle. Siinä on se niinsanottu katumisaika- Anonyymi
Hei, kiitos vastauksesta. Nyt on tullut uusi vastaus myyjältä, missä halutaan tehdä kompromissi. (kirjoitin niille ennen tätä että haluan saada tallenteen):
"Hei, Lähettämämme kooste vastaa myyntipuhelua, jossa sopimus syntyy aukottomasti. Tallenteen toimitamme viranomaisille tarvittaessa todentamaan laskun aiheellisuuden.
Myyntipuhelussa myyntineuvottelija ilmoittaa selkeästi soittavansa Suomen118 palvelusta.
Haluaisimme ehdottaa teille kuitenkin asian loppuun saattamiseksi ja meidän kaikkien ajan säästämiseksi reilua kompromissia. Ehdottaisimme teille kompromissina uutta laskua hinnalla 99€ alv, jonka myötä aiempi iso lasku poistuisi. Laskulla on automaattisesti mahdollisuus maksaa kahdessa erässä halutessaan. Muita kuluja ei teille koidu. Tarvittaessa voitte neuvotella maksuehdoista asiakaspalvelumme kanssa.
Mikäli emme pääse ratkaisuun uuden pienemmän laskun muodossa, tulee alkuperäinen lasku etenemään normaalin käytännön mukaisesti tuoden lisäkuluja maksettavaksenne."
pitäisikö maksa vai onko tämä vaan uhka että ne saisi jotain rahaa minulta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei, kiitos vastauksesta. Nyt on tullut uusi vastaus myyjältä, missä halutaan tehdä kompromissi. (kirjoitin niille ennen tätä että haluan saada tallenteen):
"Hei, Lähettämämme kooste vastaa myyntipuhelua, jossa sopimus syntyy aukottomasti. Tallenteen toimitamme viranomaisille tarvittaessa todentamaan laskun aiheellisuuden.
Myyntipuhelussa myyntineuvottelija ilmoittaa selkeästi soittavansa Suomen118 palvelusta.
Haluaisimme ehdottaa teille kuitenkin asian loppuun saattamiseksi ja meidän kaikkien ajan säästämiseksi reilua kompromissia. Ehdottaisimme teille kompromissina uutta laskua hinnalla 99€ alv, jonka myötä aiempi iso lasku poistuisi. Laskulla on automaattisesti mahdollisuus maksaa kahdessa erässä halutessaan. Muita kuluja ei teille koidu. Tarvittaessa voitte neuvotella maksuehdoista asiakaspalvelumme kanssa.
Mikäli emme pääse ratkaisuun uuden pienemmän laskun muodossa, tulee alkuperäinen lasku etenemään normaalin käytännön mukaisesti tuoden lisäkuluja maksettavaksenne."
pitäisikö maksa vai onko tämä vaan uhka että ne saisi jotain rahaa minulta?vittu mitä kusetusta toi 118 kanssa on !!! HUhHUH !!
Ne tietää miten vaikee juttu toi on yrittäjälle ja sumeilematta kusettaa yrittäjiä.
Hyvä että ilmotat täällä tästä asiasta että kaikki osaa varoo tota paska laitosta.
Ketä ton firman omistaa ?? ja missä se sijaitsee.... ?
Mäki voisin soittaa niille ja tarjota niille pientä palveluu....joka astuu heti voimaan ku käyn siellä....perkl....
Mä en maksais, mutten tosiaan tiiä miten toi homma olis parempi hoitaa....kertokaa fiksummat ja tuu kertoo ihmeessä miten toi homma sitten lopulta meni... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vittu mitä kusetusta toi 118 kanssa on !!! HUhHUH !!
Ne tietää miten vaikee juttu toi on yrittäjälle ja sumeilematta kusettaa yrittäjiä.
Hyvä että ilmotat täällä tästä asiasta että kaikki osaa varoo tota paska laitosta.
Ketä ton firman omistaa ?? ja missä se sijaitsee.... ?
Mäki voisin soittaa niille ja tarjota niille pientä palveluu....joka astuu heti voimaan ku käyn siellä....perkl....
Mä en maksais, mutten tosiaan tiiä miten toi homma olis parempi hoitaa....kertokaa fiksummat ja tuu kertoo ihmeessä miten toi homma sitten lopulta meni...lisäys edelliseen:
ite kävisin tuolta lukee neuvoja:
https://www.yrittajat.fi/yrittajan-abc/yritystoiminnan-abc/sopimusten-tekeminen/puhelimitse-tehdyt-sopimukset-ja-niiden - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei, kiitos vastauksesta. Nyt on tullut uusi vastaus myyjältä, missä halutaan tehdä kompromissi. (kirjoitin niille ennen tätä että haluan saada tallenteen):
"Hei, Lähettämämme kooste vastaa myyntipuhelua, jossa sopimus syntyy aukottomasti. Tallenteen toimitamme viranomaisille tarvittaessa todentamaan laskun aiheellisuuden.
Myyntipuhelussa myyntineuvottelija ilmoittaa selkeästi soittavansa Suomen118 palvelusta.
Haluaisimme ehdottaa teille kuitenkin asian loppuun saattamiseksi ja meidän kaikkien ajan säästämiseksi reilua kompromissia. Ehdottaisimme teille kompromissina uutta laskua hinnalla 99€ alv, jonka myötä aiempi iso lasku poistuisi. Laskulla on automaattisesti mahdollisuus maksaa kahdessa erässä halutessaan. Muita kuluja ei teille koidu. Tarvittaessa voitte neuvotella maksuehdoista asiakaspalvelumme kanssa.
Mikäli emme pääse ratkaisuun uuden pienemmän laskun muodossa, tulee alkuperäinen lasku etenemään normaalin käytännön mukaisesti tuoden lisäkuluja maksettavaksenne."
pitäisikö maksa vai onko tämä vaan uhka että ne saisi jotain rahaa minulta?Aivan sama systeemi oli minun kohdalla 6 vuotta sitten. Tyydyin alennettuun hintaan ja hoidin irtisanomisen hyvissä ajoin ennen sopimuskauden loppua. Mafiamaista kiristystä.
- Anonyymi
tässä lisää:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/6117119/suomi-118-levittaa-vanhentunutta-tietoa - Anonyymi
>> Itse luulin että oli PRH:sta (olen ruotsikielinen, niin en ymmärtänyt ihan kaikkia) niin hyväksyin kaikki mikä tuli sanottu.. >>
Ruotsinkieliset tunnetusti pääsevät alemmilla pistemäärillä korkeakouluihin, ja erilaisissa kiintiöissä useisiin valtion virkoihin, kun ovat selvästi vähä-älyisempiä kuin suomenkieliset.
Sitä en tiennyt että ruotsinkieliset hölmöyttään tilaavat suomenkielisten puhelinmyyjien heille tuputtamia tavaroita, koska eivät ymmärrä mistä keskustelussa on kyse.
Sekä suomenkielisille että ruotsinkielisille yksinkertainen ohje:
ÄLÄ OSTA MITÄÄN PUHELINMYYJITÄ.
Sano niille että suljet puhelimen, ja soitat hetken kuluttua uudelleen, ja pyydät puhelinnnumeroa. Eivät ne anna numeroaan, koska ovat huijarikauppiaita. - Anonyymi
" B to B kaupoissa puhelin soppari on sitova, astuu voimaan samantien. Ja tilaukset pitää maksaa. Samantien toki voi aloittaa tilauksen perumisen jos tulikin katumapäälle.
Voit pyytää toki soiton nauhan kuultavaksi että onko kaikki mennyt sitten lain kirjaimen mukaan että on kysytty oletko yrityksen nimenkirjoitus oikeutettu ja vastaat tilauksista ja sopimuksista yrityksessäsi. Yksinyrittäjä toki on aina edellämainittua."
Älkää nyt vaan kukaan menko helvatassa maksamaan noille yhtään mitään rahaa!!!!!!!
Puhelinkeskustelun nauhoite on raastuvassa todisteena aivan yhtä tyhjän kanssa. Riittää kun toinen osapuoli, eli asiakas kiistää olevansa henkilö, joka tuolla nauhalla puhuu. Sanoo vain, ettei tiedä kuka nauhalal puhuu, mutta hän itse se ei ole.
Myyjän on mahdotonta kyetä juridisesti todistamaan, että kyllä nimenomaan on. Suomessa ei ole ollut *ainoatakaan* oikeusjuttua, jossa olisi oikeudessa käyty kiistaa jostakin muutaman satasen taikka tonnin puhelinmyyntijutusta. Että onko tilaaja tilannut jotain, ja nauhoite olisi todisteena. Nauhoite ei yksinkertaisesti todisteeksi riitä, kun toinen kiistää olevansa puhuva henkilö.
Kannattaa reklamoida myyjää kirjallisella kirjeellä. Siis perinteisellä paperipostilla ja myös sähköpostitse, molempia reittejä pitkin.
Kun myyjä aikanaan antaa asian perintäyhtiölle perittäväksi, niin perintäyhtiölle lähetetään samanlainen kirjallinen reklamaatio, jossa todetaan että myyjää on jo reklamoitu virheellisestä laskusta, ja nyt reklamoitte (kirjallisesti) perintäfirmaa vastaan.
Noille on aivan turhaa maksaa mitään. Neuhoitteella voi pelotella ostajaa, mutta lakituvassa se on yhtä tyhjän kanssa, tällaisessa, jossakin parinsadan euron puhelinmyyntitapahtumassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581361Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221094Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111060- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73849