Mitä olette hankkineet kotiin ja olleet erittäin tyytyväisiä.

Haluaisin ostaa aina jotain extraa kotiin vaikka elämmekin jo vaatimatonta elämää. Mihin "pikku" luksukseen olette erityisen ihastunut.

Hassuna esimerkkinä voisin kertoa että ostin Induktiolevyn ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen. Vajaassa minuutissa saa veden kiehumaan ja sitten aineet kattilaan ja aikaa 10 min. Sitä ei tarvi vahtia, eikä pala pohjaan.
Tietysti ostin myös uuden leveän kattilan, tai paremminkin "pullean" melko ohutpohjaisen kasarin.

37

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Haluaisin ostaa puhtaan vaaleanvihreää verhokangasta vähintään 7,5 metriä. Parissa lähellä olevassa kangaskaupassa ei ole sinnepäinkään. Pitäisi lähteä Eurokankaaseen Hkiin vaan en haluaisi mennä maskittomien sekaan yleisiin. Ja sitten vasta harmittaisi, jos lähtisinkin, eikä siellä olisi. Nyt ei taida vaalean vihreä olla huudossa. En tosi tiedä mikä on. Uudet tekstiilit tekevät kodin raikkaan näköiseksi. No ainakin yhden koristetyynyn päällisen myös ompelisin. Kankaat ovat nykyisin aika kalliita niin että kyllä siitä luxusta tulisi.

      • Anonyymi

        Niin mistäkö tyytyväinen. No edelliset verhot oranssi-sini-hopeaiset, itse ompelin suikaleista. Niistä tuli tosi tyylikkäät, mutta ovat jo viisi vuotta ilahduttaneet. Ja samaa sävyä kaksi poikittaista kaitaliinaa ruokapöydälle. Ei löydy muilta samanlaisia.


      • Anonyymi

        Katso eurokankaan nettisivuilta, heiltä voi myös tilata postin kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso eurokankaan nettisivuilta, heiltä voi myös tilata postin kautta.

        Mitä? Onko siellä muka kaikki kankaat netissä? Ihanko jokaisen pakan laittavat? Katsoin vaalean vihreät. On yksi oikea väri, mutta riskaapelia tilata, kun ei saa yhtään hyppysissään käpriä. Verhokankaan ei tarvitse olla varsinaista verhokangasta. Moni kangas käy, kun tyyli ja väri sopivat. Samoin pöytäliinat. Kiitos paljon vinkistä kuitenkin!


      • Anonyymi

        Raitsikoissa ilmoitettiin maskipakosta ym. Ratikat olivat siistejä. Eikä ihan täysiä edes. Kerran poistuimme, kun delta-uhkaa ilmaantui, sillä vaunuun tuli ryhmä itähelsinkiläisiä ilman suodattimia.
        Ota käsidesituubi mukaan ja suositeltuja suojuksia.

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä? Onko siellä muka kaikki kankaat netissä? Ihanko jokaisen pakan laittavat? Katsoin vaalean vihreät. On yksi oikea väri, mutta riskaapelia tilata, kun ei saa yhtään hyppysissään käpriä. Verhokankaan ei tarvitse olla varsinaista verhokangasta. Moni kangas käy, kun tyyli ja väri sopivat. Samoin pöytäliinat. Kiitos paljon vinkistä kuitenkin!

        Voisikohan pyytää näytepalan?


    • Anonyymi

      tärkein keittiökaluste on microaalto uuni, yksinäiselle ihmiselle.

    • Anonyymi

      Minulla on nojatuoli, ruotsalaista suunnittelua, hyvä istua. Irrotettavat ja pestävät päälliset.

    • Anonyymi

      Kaikki tarpeellinen on huusollissa.

      Luksusta olisi terve keho, aamulla sydänfilmi.

    • Anonyymi

      Astianpesukone on hyödyllinen ja työltä säästävä.

    • Uusi mikrouuni ja kahvin keitin männä viikolla, astiapesukone ei ole tullut mieleen koskaan tosimielessä.
      Huonekalusteet alkaa olla vanhoja niin on myöskin käyttäjä.
      Ei kannata tehdä viisivuotis suunnitelmia, vain päivä kerrallaan.

      • Anonyymi

        Just niin ja vanhat mööpelit on niin ihanan kotoisat. Vanhat mööpelit ovat kestäviäkin,
        eikä haittaa, vaikka olisivat vähän kuluneet. Ne on elämän jälkiä.
        En osta mitään uutta enää kuin pakon edessä.


    • Anonyymi

      Saksalainen asketismi, huoneessa vain patja, tyyny ja täkki. Patjalla syödään ja nukutaan.

      Minulla sentään retkipöytä ja tuoli. Retkiastiasto löytyy, 100 aH akku ja laturi. Vaatteet ABC-analyysillä. Repussa muu päivän retkiä varten city oloissa, veneessä omat varusteet.

      Ekologinen minimalisti kun olen.

      • Anonyymi

        Eipä ole uusia hankintoja tullut hiljan tehtyä. Viihdyn näineen.
        Enempi satsasin hyviin ravintolaruokailuihin hiljan, todella pitkästä aikaa.
        Elikkäs nautinto meni hyödyn edelle.
        Tämmöttäs välil.
        Beng


    • Olen 71v.Yksin-eläjä.
      Minulla uudistuvat lähinnä Kerta-käyttö-astiat.

      H.

      • Anonyymi

        Joko matematiikkasi on hutera, tai muistat tahallasi väärin; muistelen, että toukokuussa olisit täyttänyt 86v.
        Tämä kommenttiin 12.8. 2021 16.39.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko matematiikkasi on hutera, tai muistat tahallasi väärin; muistelen, että toukokuussa olisit täyttänyt 86v.
        Tämä kommenttiin 12.8. 2021 16.39.

        Hölmö. Se oli sinun oma syntymäpäiväsi.


      • Anonyymi

        Järkkyä että aikamies käyttää jatkuvasti kertakäyttöisiä astioita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Järkkyä että aikamies käyttää jatkuvasti kertakäyttöisiä astioita.

        On minulla kaiken-laista Keramiikkaakin.
        Melkeinpä kaikissa muodoissa.
        Mutta katsos kun Armeijan käyneen miehen ei tarvise Pakkejakaan enää naarmuttaa. :)
        Kuvittelehan näytöstä:
        - Slurps!, viimeisin aterian Lusikallinen.
        - Khah!, Roska-pussin kahahdus.


        https://www.bing.com/videos/search?q=illallinen yhdelle&qpvt=illallinen yhdelle&view=detail&mid=E6DB8AD9A347D5B22C9FE6DB8AD9A347D5B22C9F&&FORM=VRDGAR&ru=/videos/search?q=illallinen yhdelle&qpvt=illallinen yhdelle&FORM=VDRE


        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        On minulla kaiken-laista Keramiikkaakin.
        Melkeinpä kaikissa muodoissa.
        Mutta katsos kun Armeijan käyneen miehen ei tarvise Pakkejakaan enää naarmuttaa. :)
        Kuvittelehan näytöstä:
        - Slurps!, viimeisin aterian Lusikallinen.
        - Khah!, Roska-pussin kahahdus.


        https://www.bing.com/videos/search?q=illallinen yhdelle&qpvt=illallinen yhdelle&view=detail&mid=E6DB8AD9A347D5B22C9FE6DB8AD9A347D5B22C9F&&FORM=VRDGAR&ru=/videos/search?q=illallinen yhdelle&qpvt=illallinen yhdelle&FORM=VDRE


        H.

        Ei puutu kuin Disney Fantasy-muki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei puutu kuin Disney Fantasy-muki.

        "Anonyymi"

        En olisi uskonut, mutta Muki on tulossa.
        Joku mainitsi täällä eBayn.
        Ja minähän päätin kokaista.

        19.95€

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        En olisi uskonut, mutta Muki on tulossa.
        Joku mainitsi täällä eBayn.
        Ja minähän päätin kokaista.

        19.95€

        H.

        Se olin minä joka ebayn mainitsi, onneksi löysit sieltä mukin :)


    • Anonyymi

      Kyseinen asia on minulle hieman vieras. On kaikki tarpeelliseksi kokemamme ilman hankkimisen tai omistamisen aikaan saamaa hurmosta.
      Tavaraa eri aikakausilta. Seinäkello vuodelta 1911.
      Koivurunkoiset nojatuolit vuodelta 1952.
      Enemmän tai vähemmän tarpeelliseksi koettua krääsää eri aikakausilta.
      Tyttäremme sanoi, että tyyli ja johdonmukainen linja puuttuu.
      Ei häiritse tippaakaan.

    • Anonyymi

      Minusta mikään tarpeellinen kodin "härpäke" ei ole luksusta, luksusta on sellainen mitä ei tarvitse lainkaan. Tai noin minä asian näen, ja siksi koen luksukseksi panttihuutokaupasta huutamani timanttisormuksen. Minulla ei ole koskaan ollut koruissa timantteja, mutta nyt on.

    • Anonyymi

      Kun näin kodimme tavarat siirtolavalla räntäsateessa tunsin surua. Vanhenpieni koti oli koossa 1951-2019. Vaatteet, astiastot ym. kaikki rännän peittämänä.

      Jonnekkin kaikki vaan katoaa, turhuuksien turhuutta.

    • Tykkään kukista ja luksusta on talvella kun ostan viikonlopuksi ruusuja kotiin.

      Näin kesällä keräilen luonnosta, ojanvarsilta ti pihasta katkon,
      tämä kesä onkin ollut oikea kukkien kesä.
      Seuraavaksi tuon vaikkapa isoja hortensioita vaasiin.

      • Ai, niin piti vielä sanomani, että kun tässä taloudessa on myös induktio, ja sen jälkeen kun se tuli huusholliin, poltin usein ruokia pohjaan tai keitot kiehui hellalle, koska se on niin nopea.
        Sen kanssa ei passaa piipahdella tietokoneella välillä. pitää odottaa vieressä ennen kuin alkaa kiehua ja voi pienentää lämpöjä.


      • Anonyymi
        maissiii kirjoitti:

        Ai, niin piti vielä sanomani, että kun tässä taloudessa on myös induktio, ja sen jälkeen kun se tuli huusholliin, poltin usein ruokia pohjaan tai keitot kiehui hellalle, koska se on niin nopea.
        Sen kanssa ei passaa piipahdella tietokoneella välillä. pitää odottaa vieressä ennen kuin alkaa kiehua ja voi pienentää lämpöjä.

        Tyydyin keramiseen lieteen.


    • Anonyymi

      Joo,,meille hankittiin Airfryer, testailtu pari kertaa vasta ranskalaisa. Tulee muuten hyvät ja rapeat! Sähköäkin säästyy ainakin sen uuninlämmittämisen n: 20 min verran.

      Mutta jos omaa kiertoilmauunin ei tuolle ole mitään käyttöä.

    • Anonyymi

      Viilentävän ilmalämpöpumpun.

      • Anonyymi

        Hyvä sijoitus, varsinkin tänä kesänä. Maksanee itsensä takaisin.
        Beng


    • Anonyymi

      Voisin hankkia miesapulaisen ....joka valmistaisi jokatoisen aterian ...
      Höh...
      mimmimum-..mi

      • Anonyymi

        Ravintoloista voi tilata ruokaa kotiin, eri juttu jos sulla olisi miesapulaiselle muutakin käyttöä.


    • Anonyymi

      Ostin sen ihanan, vihervän, pienen nojatuolin, joka maksoi yli tonnin, josta olin haaveilut jo pitkään. Mies kuoli pari vuotta sitten ja minä sain vallan määrätä kotini värityksestä ja kalusteista. Meillä oli hänen aikanaan puuta ja ruskeaa, valkoista ja mustaa, yksinkertaista ja jykevää. Ei mun makuun ollenkaan mutta mikäs teet, jos ei kelpaa, niin muuta pois. Minä haluan iloista ja kepeää, valoista ja hauskaa ja nyt olen aloittanut siitä nojatuolista. Seuraavaksi vaihdan tummat, paksut verhot liehuviin valkoisiin. Voi olla kevyesti kukallisetkin. En kuitenkaan muistele pahalla miestäni, vaikka aika despootti hän oli. Mutta nyt hengitän vapaanmin.

      • Anonyymi

        Kas vaan, minä olen ymmärtänyt naisten olevan niitä ikuisia sisustajia, joitten mieltumysten mukaan mennään, ja ukkokullalle ei jää muuta kuin laskun maksajan rooli.


    • Anonyymi

      Kun pesukoneeni meni rikki vuosia sitten aloin käyttää talon pesukonetta, nyt tuumaillu jos sittenkin oma pyykin-pesukone.

      • Anonyymi

        Minäkin käytän talon konetta.
        En voi dietää liputusta kylpyhuoneessa.
        Beng


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      212
      34481
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      256
      22064
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      440
      11155
    4. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      84
      7591
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6675
    6. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      54
      5073
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      196
      4107
    8. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      46
      1756
    9. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      35
      1693
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1627
    Aihe