Klasu ja Operaatiokeskus.

Aamulähetyksensä maailman uutisotsikoista ovat suosittuja ja oikein hyviä, ei pahaa sanottavaa.

Äijä on kuitenkin avaruushöhlä ja uskoo aivan kaiken paskan mitä NASA yms.- järjestöt kehtaavat ulos oksentaa. Klasu ei meinaa tuolillaan pysyä kun esittelee Perseverancen kulkua Marsin pinnalla.

Hänen taustakuvanaan on aina otos Maapallon yläosasta. Haluaisin nähdä kuvan Maapallon alaosasta josta voisimme zoomata näkyville kuinka siellä tankkerit ja lentokoneet matkaavat ylösalaisin. Tosin sellaista kuvaa ei ole koko maailmassa edes olemassa ja voimme kysyä että miksi ei?

Tietysti Operaatiokeskus on ottanut yhdeksi moderaattorikseen Olli Hakalan joka ensi töikseen poisti minut sivustolta.
Mahtoiko tuo heittää edes Jumalan siunausta perääni ..?

35

1214

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Klasu on pallopää ja tyypillisen pallopään tapaan raivostuu totaalisesti jos kritisoi hänen pallouskontoaan.

• Anonyymi

"Tosin sellaista kuvaa ei ole koko maailmassa edes olemassa ja voimme kysyä että miksi ei?"

Lentokoneet ja tankkerit uppoavat aika äkkiä jos niillä yrittää navigoida katto mereen päin.

• Anonyymi

Teillä ( tai sinulla, voit vastailla itsellesikin) on sama yhteinen piirre, sama kuinka asiantunteva tai fiksu kukakin on mutta jos ilmenee, että hän on uskonnollinen tai kristitty tai kallellaan sinnepäin tämä henkilö on heti pallopää, persekärpänen, ääliö, kylähullu, avaruushöhlä.

Eli ratkaisevaa ei ole miten älykäs, tietävä, kohtelias kaveri saattaa olla mutta annas olla jos hän viittaa vähänkään Raamattuun, uskoon tai Jumalaan tai jopa itse Jeesukseen hän on hullu.
        Ja nyt ei puhu Hakalasta, enkä Klasusta, vaan yleisesti. Klasu ja Olli ärsyttävät minuakin joskus mutta on jo ikää ja elämänkokemusta sen verran, että olen oppinut sietämään kaikenlaisia luonteita ja persoonia ja katson mitä hyvää kussakin tyypissä voisi olla ja kyllä jokaisessa on.
        Kun on kyntänyt itse niin syvällä elämässä aikoinaan niin on tajunnut, että en ole mikään sanomaan kenellekään mitään halveksivaa, itse kun tietää, että on aivan yhtä raadollinen ja ärsyttävä toisille, toki hermot voi mennä joskus, mutta pyydän anteeksi.
        Isäukkovainaa opetti minulle, että jos joku ei tervehdi sinua ja pidä sinusta, älä ota siitä taakkaa, hänellä voi olla itsellä vaikeaa itsensä kanssa. Se on helpottanut kovasti kun on kanssakäymisissä erilaisten ihmisten kanssa.

Ihmisten, siis toistemme kunnioitus on tänä päivänä todella harvinaista, olen vain huomannut, että toista kuuntelemalla ja kunnioittamalla ja arvostamalla saan takaisin samalla mitalla luonnostaan samaa.
        Jumalasta ja Jeesuksesta puheenollen, olisin aikoja sitten kuollut, mutta Hän katsoi parhaaksi pitää minua hengissä ja antaa minulle uuden mahdollisuuden ja pelasti minut, enkä koskaan häpeä Häntä missään tilanteessa, Hän antoi ihanan vaimon ja pojan, pojan perheen ja kaksi ihanaa tyttöä, lapsen lasta. Omin voimin en olisi selvinnyt.
        Vähän "karkas mopo nyt käsistä" mutta sanottu mikä sanottu.

• Anonyymi kirjoitti:

Teillä ( tai sinulla, voit vastailla itsellesikin) on sama yhteinen piirre, sama kuinka asiantunteva tai fiksu kukakin on mutta jos ilmenee, että hän on uskonnollinen tai kristitty tai kallellaan sinnepäin tämä henkilö on heti pallopää, persekärpänen, ääliö, kylähullu, avaruushöhlä.

Eli ratkaisevaa ei ole miten älykäs, tietävä, kohtelias kaveri saattaa olla mutta annas olla jos hän viittaa vähänkään Raamattuun, uskoon tai Jumalaan tai jopa itse Jeesukseen hän on hullu.
        Ja nyt ei puhu Hakalasta, enkä Klasusta, vaan yleisesti. Klasu ja Olli ärsyttävät minuakin joskus mutta on jo ikää ja elämänkokemusta sen verran, että olen oppinut sietämään kaikenlaisia luonteita ja persoonia ja katson mitä hyvää kussakin tyypissä voisi olla ja kyllä jokaisessa on.
        Kun on kyntänyt itse niin syvällä elämässä aikoinaan niin on tajunnut, että en ole mikään sanomaan kenellekään mitään halveksivaa, itse kun tietää, että on aivan yhtä raadollinen ja ärsyttävä toisille, toki hermot voi mennä joskus, mutta pyydän anteeksi.
        Isäukkovainaa opetti minulle, että jos joku ei tervehdi sinua ja pidä sinusta, älä ota siitä taakkaa, hänellä voi olla itsellä vaikeaa itsensä kanssa. Se on helpottanut kovasti kun on kanssakäymisissä erilaisten ihmisten kanssa.

Ihmisten, siis toistemme kunnioitus on tänä päivänä todella harvinaista, olen vain huomannut, että toista kuuntelemalla ja kunnioittamalla ja arvostamalla saan takaisin samalla mitalla luonnostaan samaa.
        Jumalasta ja Jeesuksesta puheenollen, olisin aikoja sitten kuollut, mutta Hän katsoi parhaaksi pitää minua hengissä ja antaa minulle uuden mahdollisuuden ja pelasti minut, enkä koskaan häpeä Häntä missään tilanteessa, Hän antoi ihanan vaimon ja pojan, pojan perheen ja kaksi ihanaa tyttöä, lapsen lasta. Omin voimin en olisi selvinnyt.
        Vähän "karkas mopo nyt käsistä" mutta sanottu mikä sanottu.

Kiitos hienosta kirjoituksestasi.

Maailma on kuitenkin raadollinen enkä suosittele kenellekään toisen posken kääntämistä ja anteeksiantoa vihollisilleen.
        Tämä on toki luonnekysymys tai jotain sinnepäin.

Minulle HÄN antoi kaksi vihaista akkaa ja 5 ilmiömäisen ilkeää kakaraa joista on ollut harmia vaikka ovat jo täysi- ikäisiä. Ikuisia rahan ruinaajia ja elämänsä päin helvettiä.
        Ovat tulleet äiteihinsä.
        Omin voimin tästä on selvitty ja hyvin ollaankin. Kenestäkään noista ei kuitenkaan ole ollut kuin mieliharmeja ja valtaisaa rahan menoa.

Tyyliäni en tule muuttamaan ja vitut viskaan toisin ajettelijoille koska tiedän että ovat väärässä... :-)

• Anonyymi
        ViktorAtaman kirjoitti:

Maailma on kuitenkin raadollinen enkä suosittele kenellekään toisen posken kääntämistä ja anteeksiantoa vihollisilleen.

Minulle HÄN antoi kaksi vihaista akkaa ja 5 ilmiömäisen ilkeää kakaraa joista on ollut harmia vaikka ovat jo täysi- ikäisiä. Ikuisia rahan ruinaajia ja elämänsä päin helvettiä.
        Ovat tulleet äiteihinsä.
        Omin voimin tästä on selvitty ja hyvin ollaankin. Kenestäkään noista ei kuitenkaan ole ollut kuin mieliharmeja ja valtaisaa rahan menoa.

Tyyliäni en tule muuttamaan ja vitut viskaan toisin ajettelijoille koska tiedän että ovat väärässä... :-)

"ilkeää kakaraa joista on ollut harmia vaikka ovat jo täysi- ikäisiä. Ikuisia rahan ruinaajia ja elämänsä päin helvettiä.
        Ovat tulleet äiteihinsä."

Isässähän ei tietenkään voi olla mitään vikaa...

• Anonyymi kirjoitti:

"ilkeää kakaraa joista on ollut harmia vaikka ovat jo täysi- ikäisiä. Ikuisia rahan ruinaajia ja elämänsä päin helvettiä.
        Ovat tulleet äiteihinsä."

Isässähän ei tietenkään voi olla mitään vikaa...

Niin.....

Olen upottanut noihin kahteen akkaan ja viiteen kakaraan miljoonia euroja.
        Lanttiakaan ei ole tullut toisin päin.....

• Anonyymi
        ViktorAtaman kirjoitti:

Ovat tulleet äiteihinsä.

Onkin rikkautta kun jokainen saa pitää oman mielipiteensä, vaikka ei se tässä nykytilanteessa siltä aina tunnukaan ja jokaiselta oppii jotain jopa sinulta :-) jos on siunaantunut ripaus nöyryyttä, aitoa nöyryyttä ei saa kuitenkaan opiskelemalla eikä hyllystä ottamalla vaan elämänkokemusten ja itsensä kanssa sinuiksi tulemalla.

• Anonyymi
        ViktorAtaman kirjoitti:

Niin.....

Tuo kertookin jo kaiken: luulet että ihmisen kasvattamiseen riittää raha. Tuo kun yhdistetään huonoihin geeneihin, on jälki huonoa.

• Anonyymi
        ViktorAtaman kirjoitti:

Niin.....

Pelkkää rahanmenoa. Pelkkää valitusta. Erossa 6 miljoonaa vanhaa rahaa. Pelkkää valitusta.

• Anonyymi kirjoitti:

Pelkkää rahanmenoa. Pelkkää valitusta. Erossa 6 miljoonaa vanhaa rahaa. Pelkkää valitusta.

Heh heh... kiitoksia veljille kommenteistaan.

Tarkka havainnoitsija huomasi etten valita elämääni. Olen kokenut sen äärimmäisenä rikkautena joka on toki nakertanut varojani voimakkaasti.

Nyt nuo ovat siirtyneet lähentelemään minua; ajattelevat raivokkaasti kelle testamenttaan varani.
        Tämä on nyt saatanan hauskaa peliä jota saan pelata ja määrätä aivan kaikkea....

• Anonyymi
        ViktorAtaman kirjoitti:

Heh heh... kiitoksia veljille kommenteistaan.

Tarkka havainnoitsija huomasi etten valita elämääni. Olen kokenut sen äärimmäisenä rikkautena joka on toki nakertanut varojani voimakkaasti.

Nyt nuo ovat siirtyneet lähentelemään minua; ajattelevat raivokkaasti kelle testamenttaan varani.
        Tämä on nyt saatanan hauskaa peliä jota saan pelata ja määrätä aivan kaikkea....

Eipä yllätä veliseni. Haaskalinnuista ei pääse kuolinvuoteellaankaan eroon.

• Anonyymi kirjoitti:

Eipä yllätä veliseni. Haaskalinnuista ei pääse kuolinvuoteellaankaan eroon.

Haaskalinnut kuolinvuoteellani tulevat olemaan hauskin tapahtuma elämäni varrella ikinä koskaan...

Silloin voin naureskella vinosti jos pystyn mutta sisäisesti makeasti.
        Olemme lakimieheni kanssa hioneet testamenttini niin vuorenvarmaksi ettei siihen mitkään lakikanteet raapaisua tee.

En toki tässä kerro mikä ja kuka jälkeen jättämäni massit saavat mutta takaan että nauran sitä vielä hautani takaakin....

• Anonyymi
        ViktorAtaman kirjoitti:

Ovat tulleet äiteihinsä.

>>>Minulle HÄN antoi kaksi vihaista akkaa...<<<

Itsepä vaimosi valitsit, ei kukaan muu.
        Vai onko Suuri Atamaani niin orja että menee naimisiin kenen kanssa vaan käsketään...

• Anonyymi kirjoitti:

>>>Minulle HÄN antoi kaksi vihaista akkaa...<<<

Itsepä vaimosi valitsit, ei kukaan muu.
        Vai onko Suuri Atamaani niin orja että menee naimisiin kenen kanssa vaan käsketään...

Niin....

Ensimmäisen tulevan vaimoni kohtasin Mustikkamaan missikisoista Juhannuksena. Itse olin ilmoittautunut Mr. Mustikkamaan kisaan joka peruttiin oltuani ainoa osallistuja. Oli laiha ressukka mutta omasi suuret ruskeat silmät ja nauravainen oli muutenkin. Kokematon ja vanhan sotakonkarin viekoiteltavissa. Vietimme kauniin ja lempeä täynnä olevan kesän. Rakkautemme tuloksena tuleva vaimoni ilmoitti olevansa raskaana. Reagoin tähän kunniallisesti ja kosin häntä menestyksekkäästi.

Appiukko pahoitteli että vanhojen perinteiden takia hänen pitäisi maksaa häät mutta oli perse auki. Taputtelin mukavaa appea olkapäälle ja sanoin että eipä huolta; minä maksan.
        Niin sitten syksyllä tanssimme häitämme.

Se kamala akka paljastui paljon myöhemmin; en ollut hänen käytökseensä suinkaan täysin syytön....

• Anonyymi

Kondomeja oli yleisesti saatavilla jo ennen toista maailmansotaa, joten ihan omaa tyhmyyttäsi ajauduit naimisiin liian lyhyen "koeajan" jälkeen.

• Eräällä sotilaskomennuksellani jouduin suorittamaan paikallisen sotilasvalan ennen kuin minut kelpuutettaisiin joukkoon.

Se alkoi aliupseerimessistä jossa minuun kaadettiin viinaa. Tämän jälkeen sanottiin että nyt lähdetään naisiin ja saan parhainta perää mitä olen koskaan kokenut.
        Kohta olikin reuhakas rytkye matkassa ja kohteena olikin rva Kultasuu josta olin toki kuullut juoruja.
        Kultasuu oli ylen lihava n kerinainen jolla oli kultahampaita suussaan.
        Jouduin sitä nuolemaan. Se oli se vala.
        Pano oli plussaa ja onnistuin siinä Kultasuun avustuksella.

Huraa- huudot raikuivat eikä kenelläkään ollut mitään tietoa mistään kumeista....
        Sitten riehakas sotilasjoukkomme jatkoi rynnistystystä kohti uusia seikkailuja....

• Anonyymi
        ViktorAtaman kirjoitti:

Eräällä sotilaskomennuksellani jouduin suorittamaan paikallisen sotilasvalan ennen kuin minut kelpuutettaisiin joukkoon.

Se alkoi aliupseerimessistä jossa minuun kaadettiin viinaa. Tämän jälkeen sanottiin että nyt lähdetään naisiin ja saan parhainta perää mitä olen koskaan kokenut.
        Kohta olikin reuhakas rytkye matkassa ja kohteena olikin rva Kultasuu josta olin toki kuullut juoruja.
        Kultasuu oli ylen lihava n kerinainen jolla oli kultahampaita suussaan.
        Jouduin sitä nuolemaan. Se oli se vala.
        Pano oli plussaa ja onnistuin siinä Kultasuun avustuksella.

Huraa- huudot raikuivat eikä kenelläkään ollut mitään tietoa mistään kumeista....
        Sitten riehakas sotilasjoukkomme jatkoi rynnistystystä kohti uusia seikkailuja....

Kannataako tuollaisella saastalla ylpeillä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannataako tuollaisella saastalla ylpeillä?

Kännissä h...rissa käyminen lienee hänen elämänsä tärkein tapahtuma.

• Anonyymi

Minä en taas ymmärrä sitä,ettei ihmiset tajua näin yksinkertaista asiaa, jos kuusta katsotaan maansuuntaisesti mitä näkyy? Totta pelkän maan ei mitään muuta. Maa peittäisi koko horisontin!! Eli maakuvat ainakin on täyttä paskaa. Laittakaapa varsin nuo mitat ja etäisyydet mallinusohjelmaan ,niin tulet huomaamaan että avaruutta et pysty näkemään. Suurennappa päässäsi kuu maan kokoiseksi, niin se täyttäisi kok taivaan, jos maa olisi kuun kokoinen.

• Anonyymi

Etäisyyden ja halkaisijan tiedätkin, pystyt helposti laskemaan kuinka monta astetta kuu tai maa näkökentästäsi peittää.

• Anonyymi kirjoitti:

Etäisyyden ja halkaisijan tiedätkin, pystyt helposti laskemaan kuinka monta astetta kuu tai maa näkökentästäsi peittää.

Kuun ja Auringon halkaisijoista ja etäisyyksistä on vain arvioita jotka eivät ole faktaa.

Joka on eri mieltä voinee esittää tähän laskukaavat kuinka tulokset on saatu.

• Anonyymi
        ViktorAtaman kirjoitti:

Kuun ja Auringon halkaisijoista ja etäisyyksistä on vain arvioita jotka eivät ole faktaa.

Ja maalitolpat siirtyi heti...

Enemmän kyllä kiinnostaisi mallinnusohjelmasi ja sen muuttujat, mutta jos sinulla ei ole niitä antaa niin se nyt ei ole mitään uutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja maalitolpat siirtyi heti...

Enemmän kyllä kiinnostaisi mallinnusohjelmasi ja sen muuttujat, mutta jos sinulla ei ole niitä antaa niin se nyt ei ole mitään uutta.

Kyllä minulla on se antaa, Autodesk 3ds Max tosin se on yhtiömme lisenssi, mutta kuitenkin.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä minulla on se antaa, Autodesk 3ds Max tosin se on yhtiömme lisenssi, mutta kuitenkin.

Yksinkertaisissa yhteen- ja vähennysaskuissakin vaaditaan kaksi tekijää jotta voidaan saada tulos., eikö totta?

Kuun - ja Auringon halkaisijoista ja etäisyyksistä meistä ei ole mitään tietoa joten kuinka ne olisi voitu laskea?

• Anonyymi
        ViktorAtaman kirjoitti:

Yksinkertaisissa yhteen- ja vähennysaskuissakin vaaditaan kaksi tekijää jotta voidaan saada tulos., eikö totta?

Kuun - ja Auringon halkaisijoista ja etäisyyksistä meistä ei ole mitään tietoa joten kuinka ne olisi voitu laskea?

Aivan oikein, se mitä meille kerrotaan noista mitoista, niin näillä mitoilla ja matkoilla ei kuukuvat mitä meille näytetään, voi pitää mitenkään paikkaansa. Kuukuvat on satua!
        Samoin koko palloteoria on satua. Jos pallo pyörisi,niin meillä ei olisi kuin yhdensuuntaisia tuulia koko ns.palolla.

• Anonyymi kirjoitti:

Aivan oikein, se mitä meille kerrotaan noista mitoista, niin näillä mitoilla ja matkoilla ei kuukuvat mitä meille näytetään, voi pitää mitenkään paikkaansa. Kuukuvat on satua!
        Samoin koko palloteoria on satua. Jos pallo pyörisi,niin meillä ei olisi kuin yhdensuuntaisia tuulia koko ns.palolla.

Niin.

Kukaan ei ole voinut esittää meille sitä yksinkertaista laskutoimitusta millä Kuun - ja Auringon halkaisijat sekä etäisyydet on laskettu.

Palloteoreetikot ovat esittäneet todisteena kuinka muinaiset kreikkalaiset löivät kaksi keppiä maahan jonkin matkan päähän toisistaan. Sen piti todistaa Maan pallomuodon.
        Se onkin vahvin todiste Maan pallomuodosta ja siihen toki uskomme... :-)

• Anonyymi
        ViktorAtaman kirjoitti:

Niin.

Kukaan ei ole voinut esittää meille sitä yksinkertaista laskutoimitusta millä Kuun - ja Auringon halkaisijat sekä etäisyydet on laskettu.

Palloteoreetikot ovat esittäneet todisteena kuinka muinaiset kreikkalaiset löivät kaksi keppiä maahan jonkin matkan päähän toisistaan. Sen piti todistaa Maan pallomuodon.

Onko looginen päättely Viktorin mielestä jotenkin väärin ja kielettyä ?

Mainitsit kreikkalaisten keppi testin, joten kerrohan siitä tarkemmin. Katsotaan oletko ymmärtänyt asian.

• Anonyymi
        ViktorAtaman kirjoitti:

Tuo väitteesi on vain henkilökohtainen mielipiteesi, ei mitään faktaa.
        Jos olet eri mieltä, pistä sinä tänne jotain linkkiä tai muuta todistetta.

• Anonyymi
        ViktorAtaman kirjoitti:

Niin.

Sinulla ei näytä olevan alkeellisintakaan tietoa avruudesta ja tähtitieteestä, joten lopeta jo tuo typerä nillitys! Tietämättömänhän ei tarvitse uskoa mitään.

• Anonyymi
        ViktorAtaman kirjoitti:

Niin.

No mitähän jos koettaisit selvittää asian itse?

• Anonyymi

Nooh. Tutkasignaali kulkee valaonnopeudella, siitä tulee etäisyys ja koko.

• Hah hah...., vai tutkasignaalit mittaisivat esim. Auringon etäisyyden ja halkaisijan.
        Sehän kai oli käytössä jo muinaisilla kreikkalaisillakin....

Samat tutkat kai rekisteröivät satojen tuhansien miljoonien kilometrien etäisyydellä lentelevän kiven joka uhkaa Maapalloa.
        Sitten sinne lähetetään nopeita satelliitteja ottamaan murikasta kuvia.

Joka tuollaista uskoo on taatusti päästään vialla.

• Anonyymi
        ViktorAtaman kirjoitti:

Hah hah...., vai tutkasignaalit mittaisivat esim. Auringon etäisyyden ja halkaisijan.

Samat tutkat kai rekisteröivät satojen tuhansien miljoonien kilometrien etäisyydellä lentelevän kiven joka uhkaa Maapalloa.

Ainoastaan he ovat päästään vialla jotka epäilevät kaikkea ja kaikkia ilman minkäänlaista faktaa, perustellen sitä vain sitä omilla mielipiteillään ja ennakkoluuloillaan.

• Anonyymi
        ViktorAtaman kirjoitti:

Hah hah...., vai tutkasignaalit mittaisivat esim. Auringon etäisyyden ja halkaisijan.

Toistat itseäsi kreikkalaisen tutkasta.

Ja noita murikoita seurataan kameralla verrataan kahta kuvaa.. liikahtiko joku.

• Anonyymi
        ViktorAtaman kirjoitti:

Sitten varmaan tiedät millä etäisyydellä tutka lakkaa toimimasta. Uskonet että se toimii tarkasti esim. lennonjohdossa ja poliisin nopeudenvalvonnassa (paitsi jos itse ajat liian kovaa), mutta missä on mielestäsi tuon teknologian fyysiset rajat?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      12
      2373
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      122
      1237
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1185
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      1013
    5. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      242
      1010
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      63
      914
    7. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      806
    8. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      84
      786
    9. solmussa solmussa

Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      719
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      46
      709
    Aihe