104,1kg/170cm, lasken kaloreita, säästöliekillä?

Anonyymi

Hei! Olen yli 40v nainen ja olen syönyt vähemmän ja terveellisesti (normiruokaa, herkkuja ei juurikaan, kun ei ole tehnyt mieli) 16 päivän ajan. Paino on tippunut 2,7 kg ja tämä tapahtui jo 1.viikon aikana. Nyt toisen viikon jälkeen paino on aivan sama, mikä harmittaa.

Lasken kaloreita ja olen syönyt n.1600 kcal/päivä. Normi kulutukseni on n. 2600 kcal/päivä, jos en rehki mitään ihmeellistä. Miksihän paino ei ole laskenut nyt ollenkaan vai olenko vaan malttamaton? Ei ole menkat tms. tällä hetkellä, mikä voisi nostaa painoa. Minusta tuntuu, etten ole juonut tarpeeksi vettä, vaikuttaakohan se.
Auttakaa:)

51

704

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Painon lasku ei ole mitenkään lineaarista kun siihen vaikuttaa juurikin kjenos vesi. Jos olet miinuskaloreilla niin rasvakudos kyllä pienenee koko ajan. Säästöliekin muodostumiseen menee aikaa enkä usko että sitä edes muodostuu noilla kaloreilla. 1000 kcal päivittäinen vaje laihduttaa kilon viikossa.

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksestasi! Niin minä ajattelinkin, että onhan se nyt jo luonnonlaki, että jos vaje on 1000kcal päivässä, on sillä väkisinkin laihduttava jossain vaiheessa. Olen ilmeisesti vaan hätähousu :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi! Niin minä ajattelinkin, että onhan se nyt jo luonnonlaki, että jos vaje on 1000kcal päivässä, on sillä väkisinkin laihduttava jossain vaiheessa. Olen ilmeisesti vaan hätähousu :)

        Jos säästöliekki kiinnostaa niin kannattaa googlata tämä: 'Tutkimus: Suurin pudottaja -kilpailijalle jää käteen vain säästöliekki'. Parempi siis tiputtaa painoa hiljakseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi! Niin minä ajattelinkin, että onhan se nyt jo luonnonlaki, että jos vaje on 1000kcal päivässä, on sillä väkisinkin laihduttava jossain vaiheessa. Olen ilmeisesti vaan hätähousu :)

        Kokeile sitä että pidät kalorit tasan 2000 ja siihen liikuntaa minkä jaksaa,pitäisi toimia tuossa painossa.2 kiloa kuukaudessakin on hyvä suoritus KUN laihtuminen ON oikeaa läskiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi! Niin minä ajattelinkin, että onhan se nyt jo luonnonlaki, että jos vaje on 1000kcal päivässä, on sillä väkisinkin laihduttava jossain vaiheessa. Olen ilmeisesti vaan hätähousu :)

        "Kiitos vastauksestasi! Niin minä ajattelinkin, että onhan se nyt jo luonnonlaki, että jos vaje on 1000kcal päivässä, on sillä väkisinkin laihduttava jossain vaiheessa. Olen ilmeisesti vaan hätähousu :)"

        Ja sillä vajauksella sitten loppuelämä????


    • Anonyymi

      Tuota, keski-ikäisen, kypsän ladyn hormonit vaikuttavat eri tavoin kuin nuorena tytön huitukkana. Opettele kuuntelemaan OMAN KEHOSI VIISAUTTA JA KUNNIOITA SITÄ!
      Minulla voi mennä parikin viikkoa kurinalaisessa ravinnossa ja kohtuullisessa Äliikunnassa ennenkuin se näkyy vaa'alla.
      Vaatteet saattavat kylläkin löystyä mukavasti sitä ennen.
      Älä stressaa itseäsi kohtuuttomilla odotuksilla, vaan voi hyvin koko ajan
      Pidä hyvinvointisi pääasiana ja kokeile itsesi vielä parempaan. 🤓☕🍌🚶‍♀️🍈🍋🥦

      ADHD-MY

      • Anonyymi

        Onko susta 40-vuotias nainen kypsässä iässä.Itse olen 45 ja en ole rupsahtanut.Jatka sinä sitä mauste kahvin ja kefiirin nauttimista.


      • Anonyymi

        Haluisin vielä lisätä että yli 40 vuotiaan kuukautisvuoto voi olla ihan samanlaista kuin teinillä.Mulla ainakin tulee 45-vuotiaana kuukautiset eli hormonitoiminta on edelleen käynnissä.Olen pahoillani jos sulla tuli menopaussi jo 40-vuotiaana.


      • Anonyymi

        Hei, kiitos kauniista ja kannustavista sanoistasi! Olen huomannut tuon saman ilmiön nyt reilun parin viikon aikana, että jotkin vaatteet ovat selvästi löysempiä, vaikka painoa pudonnut vajaat 3kg.
        Tuo on totta, aion olla itselleni armollinen ja syödä ihan normaalia ruokaa ja jos tekee mieli jotain herkkua, syön sitäkin hyvällä omalla tunnolla, merkkaan vain kalorit ylös. Jotenkin nautin tästä kaloreiden laskemisesta ja siitä, milloin tiedän, että päivän ruuat olivat tässä:) Ihmettelen, miten minulla ei ole tehnyt mieli herkkuja, mutta voi johtua siitä, että syön säännöllisesti ja motivaatio on kova, ainakin vielä😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluisin vielä lisätä että yli 40 vuotiaan kuukautisvuoto voi olla ihan samanlaista kuin teinillä.Mulla ainakin tulee 45-vuotiaana kuukautiset eli hormonitoiminta on edelleen käynnissä.Olen pahoillani jos sulla tuli menopaussi jo 40-vuotiaana.

        Minulla (olen alkuperäinen keskustelun aloittaja) myös tulee menkat aivan normisti, tein kolmannen lapseni tuossa 42-vuotiaana ja olen lähempänä 50 kuin 40.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla (olen alkuperäinen keskustelun aloittaja) myös tulee menkat aivan normisti, tein kolmannen lapseni tuossa 42-vuotiaana ja olen lähempänä 50 kuin 40.

        Minä lasken 30-vuotiaan kypsäksi ladyksi. Siinä vaihees ne murrosiän hormoniturbulens hiukan tasaantunja on ehtinyt saada elämänkokemusta ja - näkemystä..
        Myöhemmässä vaiheessa aineenvaihdunta ja moni muu kehon toiminta muuttuu.
        Voimme vaikuttaa hyvinvointiin monin tavoin esim. ravinnon ja liikunnan avulla, vaikkei ne olekaan ainoat, mitä me tarvitsemme.
        Lapset ovat eräs tekijä, jotka pitävät ihmisen nuorena ja elinvoimaisena! 🤼‍♂️
        Lastenlapset ovat elämän herkkua, kun on aikaa heihin eri tavalla. 👶
        Voimme elää mielekästä elämää pitkälle yli 100-vuotiaaksi.
        Hyvää jatkoa, sinulle, aloittaja ja nauti matkastasi hyvinvoinnista parempaan! 🤗
        ADHD-MY


    • Anonyymi

      "Normi kulutukseni on n. 2600 kcal/päivä"

      Painat siis 166 kg.

      • Anonyymi

        En, kun painan sen verran mitä aloituksessa sanoin ja tuo 2600 kalorin kulutus on laskettu silloin, kun aloitin ja painoin 106,8.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En, kun painan sen verran mitä aloituksessa sanoin ja tuo 2600 kalorin kulutus on laskettu silloin, kun aloitin ja painoin 106,8.

        Tuo kulutus on yläkanttiin.

        Se on todennäköisesti laskettu sen mukaan jos olisit normaalipainoinen 106 kiloinen.

        Sellaisella henkilöllä on merkittävästi enemmän lihasta joka nostaa sitä kulutusta.

        Veikkaan että kulutuksesi, tekemättä mitään, on luokkaa 1500kcal ja sen vuoksi painosi ei laske.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kulutus on yläkanttiin.

        Se on todennäköisesti laskettu sen mukaan jos olisit normaalipainoinen 106 kiloinen.

        Sellaisella henkilöllä on merkittävästi enemmän lihasta joka nostaa sitä kulutusta.

        Veikkaan että kulutuksesi, tekemättä mitään, on luokkaa 1500kcal ja sen vuoksi painosi ei laske.

        Hei, olen laskenut tämän kalorikulutuksen monella eri mittarilla. Normaalipainoisella naisella kalorikulutus päivässä on n. 2000, jos haluaa säilyttää painonsa. Minun kalorimääräni on suurempi, koska olen vaikeasti ylipainoinen (hirveä sana!). Jos haluaa laihtua kilon viikossa, pitäisi syödä n.1000 kcal alle kulutuksen ja sinun laskelmasi mukaan se tarkoittaisi päivittäin vain 500 kcal eli valitettavasti ei voi pitää paikkaansa tai minä en ainakaan siihen pysty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kulutus on yläkanttiin.

        Se on todennäköisesti laskettu sen mukaan jos olisit normaalipainoinen 106 kiloinen.

        Sellaisella henkilöllä on merkittävästi enemmän lihasta joka nostaa sitä kulutusta.

        Veikkaan että kulutuksesi, tekemättä mitään, on luokkaa 1500kcal ja sen vuoksi painosi ei laske.

        Se läski itsessään ei kuluta, mutta sen kantaminen kuluttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se läski itsessään ei kuluta, mutta sen kantaminen kuluttaa.

        Saivarrellen kysyn, että eikö läskissä tapahdu mitään toimintoja tai solutoimintoja, joita pitäisi ylläpitää? Jos ne solut tekevät jotakin eli vaikkapa vastaanottavat tai luovuttavat rasva-aineita, läski myös kuluttaa itsessään energiaa. Ei tietenkään vastaa sisäelinten tai lihasten kulutustasoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saivarrellen kysyn, että eikö läskissä tapahdu mitään toimintoja tai solutoimintoja, joita pitäisi ylläpitää? Jos ne solut tekevät jotakin eli vaikkapa vastaanottavat tai luovuttavat rasva-aineita, läski myös kuluttaa itsessään energiaa. Ei tietenkään vastaa sisäelinten tai lihasten kulutustasoa.

        Läskisolujen ulkopuolella tapahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Läskisolujen ulkopuolella tapahtuu.

        Mutta ei siis läskisolussa, niinkö? Se tarkoittaisi sitä, että läskisolut ovat kuolleita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei siis läskisolussa, niinkö? Se tarkoittaisi sitä, että läskisolut ovat kuolleita.

        Rasvasoluja on aktiivisia ja ei aktiivisia. Ruskea rasva on sitä hyödyllistä aktiivista rasvaa. Kuollut ei ole aivan synonyymi tälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En, kun painan sen verran mitä aloituksessa sanoin ja tuo 2600 kalorin kulutus on laskettu silloin, kun aloitin ja painoin 106,8.

        Olet siis alkoholin suurikuluttaja joka on juonut elimistönsä pilalle niin ettei se enää kykene hyödyntämään hiilihydraatteja/sokereita vaan ne tulee juoksevan dietaarisen lopputuotteen mukana ulos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se läski itsessään ei kuluta, mutta sen kantaminen kuluttaa.

        Syö lihava ja ksnnounii
        Alkoholia ei yhtään.
        Jäätelöt kaikki pullat pois leikeleetkinnhuonoja jos. Suolaa
        Alkuun voi syödä Kekki maksaakin

        Kanajauhelihaa ja maridoimatonnkana. Parasta

        Mies jokanlaihdutyi 119 kestä 9o kg Korkman aikana


      • Anonyymi kirjoitti:

        En, kun painan sen verran mitä aloituksessa sanoin ja tuo 2600 kalorin kulutus on laskettu silloin, kun aloitin ja painoin 106,8.

        Jos olet laihtunut merkittävästi niin laskelmat pitää tehdä uudelleen nykypainon perusteella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saivarrellen kysyn, että eikö läskissä tapahdu mitään toimintoja tai solutoimintoja, joita pitäisi ylläpitää? Jos ne solut tekevät jotakin eli vaikkapa vastaanottavat tai luovuttavat rasva-aineita, läski myös kuluttaa itsessään energiaa. Ei tietenkään vastaa sisäelinten tai lihasten kulutustasoa.

        Rasvakudoksen aineenvaihdunta ei paljoa kaloreita kuluta. On se tietty yli nollan.


    • Anonyymi

      Hupaisia nuo 100g:n tarkkuudella ilmoitetut painot!

      • Anonyymi

        Olet oikeassa, tarkoitus on tehdä laihduttamisesta mahdollisimman hupaisaa x)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa, tarkoitus on tehdä laihduttamisesta mahdollisimman hupaisaa x)

        Jätä pois vehnä ja tuotteet joissa on käytetty vehnää.

        Ja kaikki "kevyttuotteet", niissä on käytetty glukoosisiirappia tai maissitärkkelystä, jotka lihottavat ja ovat epäterveellisiä. Lue aina ensin tuoteselostus.

        Älä syö mitään enää klo 18.00 jälkeen, vain vettä, teetä (kahvia tilkka ilman maitoa ja sokeria).

        Juo paljon vettä.
        Aineenvaihduntaa edistäviä mausteita on cayannepippuri, on muitakin.

        Kananmunat ovat hyviä. Kalaa ja proteeniä sisältäviä tuotteita. Liikuntaa lisää.

        Kyllä näitä ohjeita löytyy netiltä. Sinä pystyt ihan varmasti.


    • Anonyymi

      Itselläni energiankulutus on noin 1700 kcal vuorokaudessa. Liikuntaa en harrasta.Painoa on 77 kg. Kaloreita saan päivässä noin 900. Kolme kunnon ateriaa päivässä.

    • Anonyymi

      Aivan alussa, kun siistii elämäntapoja, niin nestekertymien poistuminen tiputtaa painoa reippaammin.
      Sitten se on hitaampaa.

      Oleellista on lähtötaso, eli paljonko on painoa
      ja kehon koostumus,
      eli lihaskunto ja millainen rasvakerros siinä on päällä.

      1600kcal päivä vastaa varmaankin kulutustasi vuorokaudessa, jos vain makaat sängyssä.
      Suunnitelmallisessa täsmädietissä voi toimiakin hetken,
      mutta yleensä naiset menevätkin nopeasti salasuklaa-salakalja -linjalle.

      Lihavat ovat usein koko elämänsä pika-dieeteillä ilman tuloksia.

      Suositukseni olisi vatsalaukun totuttaminen normaaliin ruokaan säännöllisesti, että jaksaa touhuta.
      Siten ei voi ylläpitää kovin suurta rasvakerrosta.
      Hienosäätöä sitten, kun on sen aika.

      Liikunta on hyvä juttu. Ei pikaratkaisuja vaan säännöllisyyttä ja elämäntapa.
      Älä tapa intoa kiirehtimällä liikaa, mutta muista rikkoa välillä rajojasi. Alku vaan rauhassa nautiskellen ja vähitellen nousuun.

      Tuosta ikä ja hormonit asiasta:
      20v jälkeen kasvuhormonit yms hiipuvat hiljalleen, joten aineenvaihdunta/kulutus ja palautumiskyky eivät ole enää samoja vanhemmalla iällä.
      Tämä ei ole mikään tekosyy, vaan asiat täytyy tehdä järkevämmin.
      Aikuisella epäterveet elämäntavat eivät enää anna anteeksi yhtä paljon.

      • Anonyymi

        Hei, kiitos kommenteistasi. Kuten aloitusviestissä kerroin, syön aivan normaalia ruokaa ja säännöllisesti (välillä ollut liian pitkä ateriaväli), en kiellä itseltäni mitään, mutta kaloreiden laskeminen pitää annoskoot kurissa ja väkisinkin tekee viisaampia valintoja eli jos syön suklaata, on sen tuomat kalorit pois muusta ruuasta. En kiellä itseltäni herkkuja, vaan syön niitä, jos kovasti tekee mieli eli en tunne salasuklaata tai salakaljaa, vaan syön kyllä avoimesti sen suklaapatukan, jos mieli tekee:)

        En ole ollut näin ylipainoinen koko elämäni ajan, olen ollut todella hoikka parikymppisenä, n.50 kg, muuten aikuisiällä 60-70kg ja nämä liikakilot ovat kertyneet 40 ikävuoden jälkeen ja ne ovat tulleet, koska en ole jaksanut harrastaa liikuntaa, mutta pitsat ja hampparit ja pullat ja karkit ovat maistuneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, kiitos kommenteistasi. Kuten aloitusviestissä kerroin, syön aivan normaalia ruokaa ja säännöllisesti (välillä ollut liian pitkä ateriaväli), en kiellä itseltäni mitään, mutta kaloreiden laskeminen pitää annoskoot kurissa ja väkisinkin tekee viisaampia valintoja eli jos syön suklaata, on sen tuomat kalorit pois muusta ruuasta. En kiellä itseltäni herkkuja, vaan syön niitä, jos kovasti tekee mieli eli en tunne salasuklaata tai salakaljaa, vaan syön kyllä avoimesti sen suklaapatukan, jos mieli tekee:)

        En ole ollut näin ylipainoinen koko elämäni ajan, olen ollut todella hoikka parikymppisenä, n.50 kg, muuten aikuisiällä 60-70kg ja nämä liikakilot ovat kertyneet 40 ikävuoden jälkeen ja ne ovat tulleet, koska en ole jaksanut harrastaa liikuntaa, mutta pitsat ja hampparit ja pullat ja karkit ovat maistuneet.

        Liikunta ei paljoo kuluta. Helpompi jättää yksi ateria pois kun mennä väkisin tunnin lenkille kuluttaa 300 kaloria. Koska ei se stessikään tee hyvää aineenvaihdunnalle jos se tunnin lenkki päivittäin on pakkopullaa. Itellä ei ole tarkoitus kerätä lihaksia vaan pudottaa painoa.


    • Anonyymi

      "pitsat ja hampparit ja pullat ja karkit ovat maistuneet."

      Tässä voisi olla ydinongelmaa ratkaistavaksi.
      Itse taas painiskelen tupakan kanssa.

      1600kcal vaan kuulostaa aika hurjalta pidemmän päälle.
      Fyysinen ja psyykkinen jaksaminen voivat olla kovilla ja kynnyskysymys pidemmän päälle.

      Liikunta on siis tuttua.
      Siihen tarvitsee kyllä enemmän energiaa, mutta tietysti ihan ruokaympyrästä.
      Itse tykkään painottaa suorituskyvyn kehittämistä.
      Muu tulee siinä sivussa.

      Tauosta käynnistely on oma juttunsa, mutta sekin uupumus ja kipu helpottaa viikossa parissa.
      Rauhassa nousuun ja palautumista.

      No kunhan päden, mutta jos nyt jotain apua olisi haasteisiin.
      Tsemppiä ja mikään pahe ei määritä koko ihmistä.

      Usein joku uusi asia elämässä vaikuttaa muihin osa-alueisiin. Niin hyvässä kuin pahassa.

      • Anonyymi

        Joo, kyllä mun ruokailutottumukset on nimenomaan se ydinongelma, mutta onnekseni tykkään myös terveellisestä ruuasta :)
        Ja sehän on hyvä, että aina joku välillä ”pätee”, koska niin kuin sanoit, jäähän näistä aina itsellekin jotain evästystä ja apua, kun on kuitenkin iso kilomäärä pudotettavana:)


    • Anonyymi

      "Olet oikeassa, tarkoitus on tehdä laihduttamisesta mahdollisimman hupaisaa x)"

      Ja näillä SUOMI24 ketjuilla tulokset on taatusti hupaisia.

    • Anonyymi

      Mitään säästöliekkiä ei ole olemassa, se helppoheikkien yksi höpökäsite, pelote/mörkö jolla rahastelevat.

      • Anonyymi

        Kanannahkamiehen iltasatu


    • Anonyymi

      Tämä väite:

      "Normi kulutukseni on n. 2600 kcal/päivä, jos en rehki mitään ihmeellistä"

      silloin kun henkilö on: 104,1kg & 170cm & yli 40v & nainen

      Voi olla mahdollista vain niin että elimistö ei ole kunnossa, ei toimi oikein/kunnolla.

      Tai tietenkin, voihan "normi kulutus" olla juuri se määrä minkä haluaakaan märehtiä. Kun tarkoitetaan sitä määrää energiaa jolla ei lihoudu eikä laihdu, käytetään käsitettä energiantarve.

      • Anonyymi

        Ostin chilitabletteja, kallista, mutta on muitakin hyviä vitamiineja.
        2 päivässä.
        Katson jos auttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostin chilitabletteja, kallista, mutta on muitakin hyviä vitamiineja.
        2 päivässä.
        Katson jos auttaa.

        Olen myös muuttanut päivän ohjelmaa.

        Aamulla ensimmäiseksi kolme lasia vettä.
        Sitten jukurtti, missä eri siemeniä ja kurkumaa leikkaan kuivattuja aprikooseja ja luumuja chilitabletti.

        Aamupäivällä kaksi kananmunaa, muserran ne haarukalla pöperöksi, ripautan kajannepippuria/mustaa pippuria ja yrttisuolaa kahvia ilman maitoa ja sokeria.
        Juon usein kahvin jääkaappikylmänä (jos on jäänyt kahvia, niin laitan jääkaappiin).

        Sitten lounas, on mitä on sitten.

        Syön vain 8 tunnin aikana. Aamupala 9.30 ja viimeisin ruoka 18.30.

        Videolta teen jonkun jumpan joskus 10 minuuttia.

        Miten sinulla menee aloittaja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen myös muuttanut päivän ohjelmaa.

        Aamulla ensimmäiseksi kolme lasia vettä.
        Sitten jukurtti, missä eri siemeniä ja kurkumaa leikkaan kuivattuja aprikooseja ja luumuja chilitabletti.

        Aamupäivällä kaksi kananmunaa, muserran ne haarukalla pöperöksi, ripautan kajannepippuria/mustaa pippuria ja yrttisuolaa kahvia ilman maitoa ja sokeria.
        Juon usein kahvin jääkaappikylmänä (jos on jäänyt kahvia, niin laitan jääkaappiin).

        Sitten lounas, on mitä on sitten.

        Syön vain 8 tunnin aikana. Aamupala 9.30 ja viimeisin ruoka 18.30.

        Videolta teen jonkun jumpan joskus 10 minuuttia.

        Miten sinulla menee aloittaja?

        Jatkan vielä vähän:

        Keksin uuden lisän tuohon kananmunamössöön.

        Olen kuivatellut oman maan yrttejä, niin että kaapit pursuu ja kun ei viiti heittää niitä poiskaan, niin rupeen laittamaan niitä pippurin lisäksi kananmunamössööni. Timjamia, oreganoa, lipstikkaa - mikä purkki sattuu siinä olemaan.

        Lisäsin vielä aiolia, niin tulikin topakka mössö.
        Varmaan kävisi myös jukurtti (luonnonjukurtti).

        Idea on se että ei saa syödä samalla aterialla proteiinia ja hiilihydraatteja.

        Eli esim jauhelihakastike ja pasta eivät sovi yhteen, vaikka miten hyvältä maistuisi.
        Jauheliha ja vihannekset/juurekset taas sopii,

        Tästä aiheesta on muuten olemssa kirjakin.
        Jos sinua kiinnostaa, niin voin kaivella sen kirjan nimen esille.

        Tsemppiä! Älä luovuta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ostin chilitabletteja, kallista, mutta on muitakin hyviä vitamiineja.
        2 päivässä.
        Katson jos auttaa.

        Eikö olisi halvenpaa ja gastronomisempaa vain lisätä chiliä ruokiin. Tablettimuoto ei tuo mitään lisähyötyä mutta rahaa palaa.


      • Anonyymi
        valitim1000 kirjoitti:

        Eikö olisi halvenpaa ja gastronomisempaa vain lisätä chiliä ruokiin. Tablettimuoto ei tuo mitään lisähyötyä mutta rahaa palaa.

        Joo, totta.

        Mutta pääsin alkuun. Siinä on muitakin lisävitamiineja. Oli aika rapakunto.
        Ajattelin että yhden paketin ostan.
        On siinä se psykologinen puoli, että kun on kalliilla paketin ostanut, niin on motivaatiota muuttaa tapojaan.

        Olen huomannut että aineenvaihdunta on lisääntynyt.

        Sitten olen ruvennut laittamaan siihen muna-jukurttipöperöön cayanne-pippuria, mustapippuria, lipstikkaa, oreganoa (omasta maasta) ym.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      222
      1910
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      67
      1699
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      69
      1496
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1189
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1100
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1065
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      4
      988
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      950
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      871
    Aihe