On tietysti hauskaa verrata Raamatun Jumalaa satuolentoihin ja tehdä kristinuskosta parodiaa, mutta tosi ateismi on syvällisempää kuin pelkkä uskovaisuuden naurettavuuden osoittaminen vertausten avulla.
Tosi ateismi johtaa perimmäisten kysymysten ääreen, niin että uskontoja ja niiden mielettömyyttä pohtiva joutuu pohtimaan ajattelunsa ja elämän arvojen pohjaa muutenkin kuin vain uskonnon tai oman yhteiskunnan lakien ja asetusten pohjalta.
Tosi ateisti on tavallaan jatkuvasti ajatustyötä tekevä duunari, joka oman vajavaisuutensa tunnistaen voi tarvittaessa omaksua jotakin uutta, ja ojentautua elämään sen mukaan. Minä esimerkiksi uskon nyt joulupukkiin ihan vain sen vuoksi, että siitä on niin paljon havaintoja ja oma vaimoni on aina uskonut häneen.
Näin tällä kertaa. :)
Nukkukaa hyvin lapset ja kyllähän te nukuttekin: kuorsaus kuuluu tänne asti, mutta unikuvienne totena pitäminen naurattaa minua.
Vai että simulaatiota ja ulottuvuuksia, joissa ei ole aikaa ja avaruutta. Kaikkea te lapsenmieliset keksittekin. Voi teitä!
- Jeesus -
Tosi ateismi ei jää parodian tasolle
11
51
Vastaukset
- Anonyymi
Ripulivajakki kirjoittaa tosi ateismista, vaikka on itse hullunkiilto silmissään ateistien verta janoava helluntaisaarnaaja ja hihhuli pahimmasta päästä. Ei tajua edes sitä, että ei ole erikseen "tosi ateismia" ja "epätotta ateismia". On vain ateismia.
No ei tuollaiselta koulupudokkaalta ja mielenterveyskuntoutujalta voi toisaalta paljon tasokkaampaa avausta odottaa. Sitä samaa ripulivammailua kuin aina ennen. Ei mitään uutta uskon rintamalta. :) Ateismi on jumalhahmojen olemassa oloon uskomisen puuttumista.
Ei muuta.Mistä lähtien ateismi on ollut uskon puutetta?
Onko pimeys valon puutetta?
Ei tietenkään ole. Pimeys on fysikaalinen ilmiö riippumatta siitä, onko valoa ja sen lähdettä olemassa jossakin muualla vai ei. Sama pätee ateismiin.
Ateisti uskoo, että Jumalaa tai jumaluuksia ei ole olemassa. Ateismi on siten uskoa sen sijaan, että se olisi uskon puutetta. Kovinpa väärin sinä nyt väännät tämän ateismin ainoan oikean määritelmän. Sehän on pelkkä uskoteoreettinen käsite, ei mitään muuta. Etkö tätä tiennyt, tollo?
https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2021/01/20/teisti-agnostikko-ja-ateisti/
Sivusto saavutti muuten heinäkuussa eka kerran 500 eri vierailijan rajapyykin... hienoa! :)Vätys kirjoitti:
Mistä lähtien ateismi on ollut uskon puutetta?
Onko pimeys valon puutetta?
Ei tietenkään ole. Pimeys on fysikaalinen ilmiö riippumatta siitä, onko valoa ja sen lähdettä olemassa jossakin muualla vai ei. Sama pätee ateismiin.
Ateisti uskoo, että Jumalaa tai jumaluuksia ei ole olemassa. Ateismi on siten uskoa sen sijaan, että se olisi uskon puutetta. Kovinpa väärin sinä nyt väännät tämän ateismin ainoan oikean määritelmän. Sehän on pelkkä uskoteoreettinen käsite, ei mitään muuta. Etkö tätä tiennyt, tollo?
https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2021/01/20/teisti-agnostikko-ja-ateisti/
Sivusto saavutti muuten heinäkuussa eka kerran 500 eri vierailijan rajapyykin... hienoa! :)Ateismi ei ole uskoa, joten olet ns. väärässä.
Kaltaisesi hihhulit tekevät parhaansa muuttaakseen mielissään ateisminkin uskonnoksi, jotta voisivat parjata sitä esikuvahihhuleidensa opettamilla perinteisillä "vääräuskoisuutta" koskevilla metodeilla.
Mutta ovat väärässä, mikä ei uskonnollisten hihhuleiden kohdalla ole mitenkään tavatonta, vaan suorastaan kuuluu asiaan ja aatteeseen.- Anonyymi
Kollimaattori kirjoitti:
Ateismi ei ole uskoa, joten olet ns. väärässä.
Kaltaisesi hihhulit tekevät parhaansa muuttaakseen mielissään ateisminkin uskonnoksi, jotta voisivat parjata sitä esikuvahihhuleidensa opettamilla perinteisillä "vääräuskoisuutta" koskevilla metodeilla.
Mutta ovat väärässä, mikä ei uskonnollisten hihhuleiden kohdalla ole mitenkään tavatonta, vaan suorastaan kuuluu asiaan ja aatteeseen.Voisitko perustella tarkemmin sen, miksi pidät minua hihhulina, ja miksi ateisti ei usko? Olen jokseenkin varma siitä, että sinä uskot, että Jumalaa tai jumalia ei ole olemassa, ja että luomista ei ole tapahtunut. Vai etkö muka usko? Älä naurata, iso mies... :)
Anonyymi kirjoitti:
Voisitko perustella tarkemmin sen, miksi pidät minua hihhulina, ja miksi ateisti ei usko? Olen jokseenkin varma siitä, että sinä uskot, että Jumalaa tai jumalia ei ole olemassa, ja että luomista ei ole tapahtunut. Vai etkö muka usko? Älä naurata, iso mies... :)
Jos kirjoittaa kuin hihhuli, valehtelee kuin hihhuli, syyllistää kuin hihhuli ja uhriutuu kuin hihhuli, niin yleisellä tasolla voidaan pitää hyvin todennäköisenä kyseessä olevan hihhulin.
Niin minäkin uskoisin. ; )- Anonyymi
Kollimaattori kirjoitti:
Jos kirjoittaa kuin hihhuli, valehtelee kuin hihhuli, syyllistää kuin hihhuli ja uhriutuu kuin hihhuli, niin yleisellä tasolla voidaan pitää hyvin todennäköisenä kyseessä olevan hihhulin.
Niin minäkin uskoisin. ; )Okei. Tuo vain ei ole aukoton todistelu. Minä en usko Jumalaan tai jumaluuksiin ja pidän kaikkia uskontoja ihmisten keksimänä fiktiona. En usko luomiseen missään muodossa. Miten voit pitää minua hihhulina, jos puhun nyt totta? Valehtelenko? Jos valehtelen, niin miten voit tietää sen? Onko sinulla kyky lukea toisen ajatuksia ja tuntea hänet, vaikka et oikeasti tunne? Onko sinulla yliluonnollisia kykyjä.
Ja mitä paskan jauhamiseesi tulee, niin totean sinun olevan säälittävä housuihinsa pissaava uskovainen ateisti, joka luulee tietävänsä asioita, joita ei tiedä. Flatustelet sika. :) Anonyymi kirjoitti:
Okei. Tuo vain ei ole aukoton todistelu. Minä en usko Jumalaan tai jumaluuksiin ja pidän kaikkia uskontoja ihmisten keksimänä fiktiona. En usko luomiseen missään muodossa. Miten voit pitää minua hihhulina, jos puhun nyt totta? Valehtelenko? Jos valehtelen, niin miten voit tietää sen? Onko sinulla kyky lukea toisen ajatuksia ja tuntea hänet, vaikka et oikeasti tunne? Onko sinulla yliluonnollisia kykyjä.
Ja mitä paskan jauhamiseesi tulee, niin totean sinun olevan säälittävä housuihinsa pissaava uskovainen ateisti, joka luulee tietävänsä asioita, joita ei tiedä. Flatustelet sika. :)Voithan sinä olla trollikin, mutta trollin osa hihhulia esittäessään on kovin onneton, kun vastapuoli ei pysty sanomaan oletko "viiltävän" sarkastinen vai oikea hihhuli, joka on jo karannut parodiahorisontin toiselle puolelle, missä ei enää voi pilkata, koska asianomainen on itsessään siihen liian naurettava.
https://hikipedia.info/wiki/Parodiahorisontti
Mutta vakavasti ottaen: onko sillä niin väliä? Loppujen lopuksi trollit ovat samanlaisia kyrvänsyyliä kuin hihhulitkin. Pidä hyvänäsi.
- Anonyymi
joulupukki tuo lahjoja , jumalasi vie lahjat 🤣
Raamatun mukaan Jeesus ei koskaan pukeutunut Joulupukiksi ja viihdyttänyt siten lapsukaisia. Sen sijaan hän namusetänä houkutteli lapsia sanomalla: "Antakaa lasten tulla luokseni!" On siinä kans sankari uskovaisilla etten sanois. Toisaalta lasten hyväksikäyttö onkin juuri uskovaisissa piireissä hyvin tavallista.
- Anonyymi
"Voisitko perustella tarkemmin sen, miksi pidät minua hihhulina, ja miksi ateisti ei usko? Olen jokseenkin varma siitä, että sinä uskot, että Jumalaa tai jumalia ei ole olemassa, ja että luomista ei ole tapahtunut. Vai etkö muka usko? Älä naurata, iso mies... :)"
Tulen hieman sivusta keskusteluun mutta vastaisin puolestani tähän asiaan.
Minua kutsutaan uskovaisten toimesta ateistiksi suotakoon se heille .
Itse tiedostan miljoonat uskonnot ja jumalat olemassa oleviksi asioiksi tiedostan jopa tuhansia erilaisia jeesuksia lahkosta ja uskovaisesta riippuen .
Tiedostan että nämä uskonnot ja miljoonat jumalat vaikuttavat lähes jokaisessa kulttuurissa ihmisten käytökseen ja joka päiväiseen arkeen joten en todellakaan kiellä jumalien ja uskontojen olemassa oloa ja vaikutusta .
Jumalat ovat siis olemassa miljardien ihmisten mielissä ja ohjaavat heitä tosin nämä olemassa olevat jumalat ovat ihmisten luomia näkymättömiä olentoja ja niiden vaikutusta en kiellä kuka niihin uskoo ja noudattaa muinaisten ihmisten niiden jumalien nimissä tekemiä lakikirjoja .
Itse en tosin ole katsonut tarpeelliseksi valita yhtäkään näistä miljoonista jumalista ja alkaa palvoa näitä tai toimimaan niiden nimissä kirjoitettujen tabujen tai lakien pohjalta koska ne ovat minulle yhdentekeviä ja hyvin vanhanaikaisia tapoja elää ja hakea hyväksyntää ennenhän nämä olivat elinehto ja pahimmillaan ihminen tapettiin jos hän ei tunnustanut muinaisten ihmisten keksimiä jumalia ja näiden nimissä tehtyjä tabuja omaksi elämän filosofiakseen .
No joka tapauksessa näin ateistina myönnän siis jumalien ja uskontojen olemassa olon samoin kuin kommunisminkin olemassa olon joka tosin on jumalien lailla näkymätön nimi vain mutta sen nimissä tehdään paljon asioita ja siinäkin on tabuja yhtä lailla joita rikkonut ihminen saatettiin tappaa kiduttaa ja vangita samoin kuin uskonnoissa .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2422561Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse761903Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101888Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki821338- 661264
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171228TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161088Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901070- 71933
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42924