Mennään nyt tälle linjalle

Albaniassa tapahtuu sitä että joukko rosvoja hyökkää kyliin ja ryöstää naisia prostitoiduiksi.
Sitten nämä naiset kokevat raiskauksia,väkivaltaa kun elävät pakotettuna ammatissaan.
Tätä se ei-uskovaisuus teettää.

Ei ei-uskovaisuuden vaikutuksia huomatakseen tarvitse mennä ulkomaille missä tahansa suomalaisessa kaupungissa vaikutukset huomaa perjantai-iltana kävellessään tappeluita,rikottuja paikkoja,ihmisiä häiritseviä spurguja.Siis on se kumma ettei ei-uskovaisilla ole minkäänlaista sivistystä.

Tai no,ehkei asia ole näin mustavalkoista.Mutta ajattelin mennä tälle linjalle koska eräät palstan kirjoittajat näyttävät pitävän tällaisesta esim.Pakana M.

35

1220

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Baskeri.

Mitä halusit sanoa re-aktiona kirjoitukseeni?Ateistit ja pakanat eivät ole pahoja, kristityt eivät ole pahoja. Vain Aadamista syntyneet ovat pahoja.

• Nassen

raiskauksista ja pakottamisista sekä sivistyksen puutteesta tulee mieleen vanha, tosin heikosti dokumentoitu tapahtuma, jossa puusepän puoliso nimeltään Maria saatetaan raskaaksi häneltä lupaa kysymättä.

Tosin Maria ei ollutkaan kristitty.

• Baskeri.

Vain fyysinen henkilö voi raiskata fyysisen henkilön.

• Pakana(M)

Vastenmielistä!

• Nassen
        Baskeri. kirjoitti:

kaikkivaltias voisi tehdä tuon ilman fyysistä ruumista?

• Nassen
        Baskeri. kirjoitti:

en kirjoittanut raiskasi, kirjoitin: saattoi raskaaksi.

• Baskeri.
        Nassen kirjoitti:

en kirjoittanut raiskasi, kirjoitin: saattoi raskaaksi.

Ja paljonko niitä promilleja nyt puhalsitkaan?

• Nasse
        Baskeri. kirjoitti:

kirjoitin:

" raiskauksista ja pakottamisista sekä sivistyksen puutteesta tulee mieleen vanha, tosin heikosti dokumentoitu tapahtuma, jossa puusepän puoliso nimeltään Maria saatetaan raskaaksi häneltä lupaa kysymättä. "

siis mihin projisoit o/oo ongelmasi?

• Nasse
        Baskeri. kirjoitti:

"Ja paljonko niitä promilleja nyt puhalsitkaan?"

Kun ei kyetä vastaamaan asialinjalla, väitetään vastapuolen olevan humalassa.

• Baskeri.
        Pakana(M) kirjoitti:

Vastenmielistä!

Kyllä minä tajuan, että nyt viittasit kolminaisuusoppiin, mutta sanohan... MITÄ MIELESTÄSI ON PANEMINEN? Minä ymmärrän -ja varmaan aika moni muukin- sillä tavalla, että ruumiillinen, fyysinen, siitin laitetaan emättimeen. Korjaa, jos olen väärässä, mutta käsittääkseni "paneminen" -sanan käyttö edellyttää fyysistä rynkyttämistä.

• Nasse
        Baskeri. kirjoitti:

Kyllä minä tajuan, että nyt viittasit kolminaisuusoppiin, mutta sanohan... MITÄ MIELESTÄSI ON PANEMINEN? Minä ymmärrän -ja varmaan aika moni muukin- sillä tavalla, että ruumiillinen, fyysinen, siitin laitetaan emättimeen. Korjaa, jos olen väärässä, mutta käsittääkseni "paneminen" -sanan käyttö edellyttää fyysistä rynkyttämistä.

tai pyhä henki.

Oletko Baskeri jo kiistämässä Jumalan isyyden suhteessa Jeesukseen?

Eikö se ole vastoin kristittyjen periaatteita?

Juutalaiset ja muslimit näkevät asian noin.

• Baskeri.
        Pakana(M) kirjoitti:

Vastenmielistä!

Kyllä Pakanaa (M) taas huomenaamulla hävettää, että mitähän sitä taas tuli sanottua! Jättäisit yhden punaviinipullon pois näin viikonloppuiltaisin, niin saisit jotain järkevääkin sanotuksi!

• Baskeri.
        Nasse kirjoitti:

tai pyhä henki.

Oletko Baskeri jo kiistämässä Jumalan isyyden suhteessa Jeesukseen?

Eikö se ole vastoin kristittyjen periaatteita?

Juutalaiset ja muslimit näkevät asian noin.

Kyllä Jumala on isyyden myöntänyt, mutta ei tekotapaa.

• Baskeri.
        Nasse kirjoitti:

Jos sanotaan, että raiskauksesta tuli mieleen pakottaminen vastoin tahtoa, niin mitähän tuo kiertoilmaus 'pakottaminen vastoin tahtoa' voisi kontekstin huomioon ottaen tarkoittaa, mitä?Kerro, kerro!

• Pakana(M)
        Baskeri. kirjoitti:

Kyllä Pakanaa (M) taas huomenaamulla hävettää, että mitähän sitä taas tuli sanottua! Jättäisit yhden punaviinipullon pois näin viikonloppuiltaisin, niin saisit jotain järkevääkin sanotuksi!

Miksi hävettäisi. Pieni missprinttaus Marian nimessä tosin nolottaa, mutta sattuuhan noita paremmissakin piireissä.

Uskovaisia saisi hävettää, kun palvovat insestijumalaa!

• Pakana(M)
        Baskeri. kirjoitti:

Laitta paksuksi = panna paksuksi.

Muuten, kyllä poikalapsen syntymiseen tarvitaan sukusolu isänkin puolelta. Neitseellinen sikiäminen, mikäli sitä tapahtuisi, tuottaisi 100-prosenttisen varmasti tyttölapsen. Tuota faktaa ei kukaan uskovainen voi kumota.

Ja insestä siinä on kyse, jos poika äitinsä saattaa raskaaksi, vaikka se siittiö pipetillä sisään vietäisiin.

• hävettävää..
        Baskeri. kirjoitti:

>>Kyllä Pakanaa (M) taas huomenaamulla hävettää, että mitähän sitä taas tuli sanottua! Jättäisit yhden punaviinipullon pois näin viikonloppuiltaisin, niin saisit jotain järkevääkin sanotuksi!>Kyllä Jumala on isyyden myöntänyt, mutta ei tekotapaa.

• mieleltään vapaa
        Nassen kirjoitti:

kaikkivaltias voisi tehdä tuon ilman fyysistä ruumista?

Jeesuksen siittäminen ilman siitintä on eräs kaikkien aikojen suurimmista valheista. Jeesus saattoi olla hieno ihminen suurine opetuksineen mutta tarinoita lukiessa on otettava huomioon tuon ajan ihmisten vajavaisempi maailmakäsitys ja usko jumalan olemassaoloon.

• Tyo
        Nasse kirjoitti:

kirjoittaa kirjan "kootut uskisselitykset", kun olet jo luvussu 1003, vai onko niitä vielä enemmänkin? Ja jos palstan materiaali ei riitä, niin ainahan niitä selityksiä voi itse keksiä lisää, ainakin sinun mielikuvituksellasi. Kai annat sitten omistuskirjoituksesi kun kirjasi myyntiin saat?

• Nasse
        Tyo kirjoitti:

kirjoittaa kirjan "kootut uskisselitykset", kun olet jo luvussu 1003, vai onko niitä vielä enemmänkin? Ja jos palstan materiaali ei riitä, niin ainahan niitä selityksiä voi itse keksiä lisää, ainakin sinun mielikuvituksellasi. Kai annat sitten omistuskirjoituksesi kun kirjasi myyntiin saat?

"Ja jos palstan materiaali ei riitä, niin ainahan niitä selityksiä voi itse keksiä lisää, ainakin sinun mielikuvituksellasi."

Että ei tarvita palaakaan mielikuvitsta, riittää kun dokumentoi parhaita helmiä.

Ongelmana tosin on uskisten yksioikoisuus, laumasieluina valtaosa heistä ei ole kovin luovia keksimään yhtään mitään.

• Missukka
        Nasse kirjoitti:

"Ja jos palstan materiaali ei riitä, niin ainahan niitä selityksiä voi itse keksiä lisää, ainakin sinun mielikuvituksellasi."

Että ei tarvita palaakaan mielikuvitsta, riittää kun dokumentoi parhaita helmiä.

Ongelmana tosin on uskisten yksioikoisuus, laumasieluina valtaosa heistä ei ole kovin luovia keksimään yhtään mitään.

Juu, mieluummin me käytetään luovuuttamme muuhun kuin selitysten keksimiseen.

• Tyo
        Nasse kirjoitti:

Tiesin tasantarkkaan mihin kohtaan tekstissäni tarraat.

>>Ongelmana tosin on uskisten yksioikoisuus, laumasieluina valtaosa heistä ei ole kovin luovia keksimään yhtään mitään.

• Nassen
        Tyo kirjoitti:

Tiesin tasantarkkaan mihin kohtaan tekstissäni tarraat.

>>Ongelmana tosin on uskisten yksioikoisuus, laumasieluina valtaosa heistä ei ole kovin luovia keksimään yhtään mitään.

"Ps. minun "uskisselitykseni" on nro. 8. Voit käyttää sitä vapaasti teoksessasi."

Sinulla ei ole siihen tekijänoikeutta, joten et voi lupaakaan myöntää.

• Maija

Kuten arvata saattoi, niin pitiväthän tämän palstan muutamat vakikirjoittajat aiheestasi ja johtivat sen vielä uskomattomimmille urille. Tuli mieleen murrosikäisten välituntihilpeilyt uskontojen kustannuksella. Eikä sitten kannata sanoa, että heidän pilkkansa tuntuu pahalta, sillä niinhän oli tarkoituskin. He osaavat viedä pilkan niin uskomattomiin sfääreihin, että ei uskoisi, ellei näkisi.

• Nassen

raamatusta löytyy näitä uskomattomia asioita.

Tässä taas törmätään kaikkivaltiuden problematiikkaan "niin uskomattomiin sfääreihin" että on vaikea uskoa.

Maija, selitäppä Sinä miten monoteistisessa kristinuskossa Jumalia onkin kolme jotka kaikki ovat yksi ja sama?

Jos Jumalasi osoittaa kaiikivaltiutensa tempuista vaikeimmalla, olemalla kolme eri Jumalaa ja kuitenkin yksi, eli siis kloonaamalla itsensä, miksi hän ei kykene antamaan ihmisille anteeksi vaan hänen on kidutettava ja tapettava kolmasosa itsestään palauttaakseen sen taas kaikkivaltiaan keinoin "henkiin"

Toki voidaan todeta että Marian saattaminen raskaaksi lupia kyselemättä on ns. omistajan oikeudella sallittua, jokatapauksessa se on pientä sen rinnalla että laittaa miljoonittain ihmisiä helvettiin.

• Uskomattomia sfäärejä

Maija, Misukka, Hertha, Hertta... Monipersoonainen sormenheristäjäfariseus tietää taas, miten pitää puhua!

• A.Jatkali
        Uskomattomia sfäärejä kirjoitti:

Maija, Misukka, Hertha, Hertta... Monipersoonainen sormenheristäjäfariseus tietää taas, miten pitää puhua!

Menehän hoitoon jo Mirka.

• Hertha

Aika pitkä nimimerkki; kannattaa rekisteröityä, niin ei tarvitse joka kerta kirjoittaa sitä erikseen.

---

Käytän vain nimimerkkiä Hertha. Käytin ennen nimimerkkiä Hertta, mutta rekisteröitymisvaiheessa sen käyttö estyi, sillä joku muu Suomi24:ssä oli varannut sen. En tiedä, millä palstoilla hän kirjoittaa.

Valitsin siis tämän vanhan germaanisen muodon.

• Maija

En vielä tähän mennessä ole kirjoittanut yhtään viestiä nimimerkeillä Misukka, Hertta tai Hertha, mutta tulevastahan ei kukaan tiedä. En tosin pidä noista nimistä enkä mielelläni omi toisten nimimerkkejä, kun muitakin voi keksiä.

Tapani ei ole heristää sormea enkä pidä itseäni fariseuksenakaan, mutta huomaan, että tulen helposti väärinymmärretyksi, jos yritän vähän laskea leikkiä tai heittää herjaa, niin kuin palstan tapa on. Ilmeisesti joku ei minulle sitä soisi. No, yritän kestää.

• Missukka

Kirjoitit nickini väärin. *heristää sormea*

Mitäs me muskettisoturit..

• ajatuksiltaan vapaa
        Nassen kirjoitti:

raamatusta löytyy näitä uskomattomia asioita.

Tässä taas törmätään kaikkivaltiuden problematiikkaan "niin uskomattomiin sfääreihin" että on vaikea uskoa.

Maija, selitäppä Sinä miten monoteistisessa kristinuskossa Jumalia onkin kolme jotka kaikki ovat yksi ja sama?

Jos Jumalasi osoittaa kaiikivaltiutensa tempuista vaikeimmalla, olemalla kolme eri Jumalaa ja kuitenkin yksi, eli siis kloonaamalla itsensä, miksi hän ei kykene antamaan ihmisille anteeksi vaan hänen on kidutettava ja tapettava kolmasosa itsestään palauttaakseen sen taas kaikkivaltiaan keinoin "henkiin"

Toki voidaan todeta että Marian saattaminen raskaaksi lupia kyselemättä on ns. omistajan oikeudella sallittua, jokatapauksessa se on pientä sen rinnalla että laittaa miljoonittain ihmisiä helvettiin.

nuo jumalahömpötykset. Niin jonninjoutavaa jorinaa kun jumalan olemassaolos on pelkkä legenda. Älkää pelätkö kieltää jumalaa. Kun ette enää usko ettei jumalaa ole, ei teidän tarvii pelätä sitä enää. Niin kauan kuin pelkäätte että jumala on olemassa olette riivaajien vallassa.

• Elina

Sait mitä halusit...KESKUSTELUA. Hyvä poika!

• vaikutus..

>

• Pakana(M)

Silti japanilaisessa yhteiskunnassa on vähemmän rikollisuutta kuin Suomessa!

• Mamaki

... siitä, että ihminen ei usko yhtään mihinkään, ei koe elämää mielekkääksi.

Johonkin sitä on uskottava, mutta kristinusko ei ole ainoa vaihtoehto. Vähintään sitä on uskottava itseensä ja ihmisyyteen, ihmisarvoiseen elämään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      396
      2082
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      12
      1929
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      249
      1404
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      81
      1041
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      56
      965
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      402
      938
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      39
      808
    8. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      779
    9. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      75
      750
    10. Hyvää yötä mies

Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo
      Tunteet
      70
      724
    Aihe