jotka eivät pidä Jeesusta historiallisena henkilönä.
Tulipas paljon tyhjiä rivejä. Sitä se teettää, kun argumentit ovat "tyhjää täynnä" niin kuin nimimerkki Strong-atheistin pää.
Luettelo vakavasti otettavista tutkijoista
5
79
Vastaukset
Todennäköisesti luettelo ei edes mahtuisi tälle palstalle. Virheesi on se, että puhut nyt vain kristityistä teologeista. Tässä pahin virheesi on se, ettet tajua teologian olevan pseudotiedettä. Toinen paha virheesi on se, ettet huomioi kaikkia tutkijoita. Esimerkiksi Yhdysvalloissa 41% (vanha tutkimus vuodelta 2009) ei uskonut Jumalaan tai muuhun henkeen tai tuntemattomaan luojaan. Tästä joukosta löytyy paljonkin tutkijoita, jotka ihan vain rationaalisesti (Raamatusta riippumattomien todisteiden olemattomuus) ovat tulleet johtopäätökseen, ettei Jeesus ole historiallinen henkilö. Kolmas virheesi on se, että puhut vain kristityistä tutkijoista. Esimerkiksi kiinalaiselle tai Japanilaiselle ei-kristitylle tutkijalle historiallinen Jeesus vertautuu Saunatonttuun - heitä ei voisi vähempää kiinnostaa moinen mielikuvitushahmo.
Voi että olet lapsellinen ja typerä. Jopa ateistien tutkijoiden joukossa pidetään Jeesusta historiallisena henkilönä ja vain muutama älykääpiö tekee tässä poikkeuksen. Katsopas, kun se Paavali on historian henkilö, ja kirjoitti historian henkilöstä, Nasaretilaisesta Jeesuksesta.
- Anonyymi
Kustaan kirjoitti:
Voi että olet lapsellinen ja typerä. Jopa ateistien tutkijoiden joukossa pidetään Jeesusta historiallisena henkilönä ja vain muutama älykääpiö tekee tässä poikkeuksen. Katsopas, kun se Paavali on historian henkilö, ja kirjoitti historian henkilöstä, Nasaretilaisesta Jeesuksesta.
Outoa on se että Jeesuksen kulkemiin paikkoihin rakennettiin kappelia ja kirkkoja.Jos Jeesus olisi vai keksitty,ei kirkkoja olisi rakennettu niin moneen paikkaan.Jopa oletettuun Jeesuksen taivaaseen nousu paikkaan rakennettiin kirkko.Olen käynyt paikalla.Sitä kalliota sivelemään oli jatkuva jono ihmisiä.Myös kaivaukset todistavat raamatun mainitsemat paikat ja tapahtumat on oikeasti tapahtuneet.
Anonyymi kirjoitti:
Outoa on se että Jeesuksen kulkemiin paikkoihin rakennettiin kappelia ja kirkkoja.Jos Jeesus olisi vai keksitty,ei kirkkoja olisi rakennettu niin moneen paikkaan.Jopa oletettuun Jeesuksen taivaaseen nousu paikkaan rakennettiin kirkko.Olen käynyt paikalla.Sitä kalliota sivelemään oli jatkuva jono ihmisiä.Myös kaivaukset todistavat raamatun mainitsemat paikat ja tapahtumat on oikeasti tapahtuneet.
"Jos Jeesus olisi vai keksitty,ei kirkkoja olisi rakennettu niin moneen paikkaan."
Joo, olet aivan oikeassa. Al-Aqsan moskeijakin osoittaa todeksi, että Muhammed ratsasti siivekkäällä hevosella Jerusalemiin ja nousi sitten taivaaseen. Tämän täytyy olla totta, koska on AL-Aqsan moskeija. Olinpas minä vitun tyhmä, kun en tähän ennen uskonut, mutta nyt uskon että Muhammed lenteli siivekkäällä hevosella.
https://en.wikipedia.org/wiki/Isra_and_Mi'raj
- Anonyymi
jeesus oli vain mielisairas kuten sinäkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412368Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101838Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse701644Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801265- 631174
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171138TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161038Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901030Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42874- 70862