Room. 5:12
"Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet."
1. Joh. 1:8
"Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. "
Room. 3:23
"Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla"
Job 15:14
"Kuinka voisi ihminen olla puhdas, kuinka vaimosta syntynyt olla vanhurskas"
Ps.51:7
5 (51:7) Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun.
[1. Moos. 8:21; Job 14:4, Job 25:4]
Helluntailaiset vääristävät synnin tarkoittamaan vaan ihmisen itsensä tekemiä tekosyntejä, vaikka synti tarkoittaa kaikkia ihmisiä maailmassa, jotka ovat syntisiä heti Adamin syntiinlankeemuksen johdosta jo sikiämisestä alkaen.
Helluntailaiset ovat tuoneet harhaisat oppinsa tänne Amerikasta,
ja omiin oppeihinsa he yrittävät epätoivoisesti sovittaa Raamatun jakeita, siinä onnistumatta.
Jokainen Raamattua paremmin tunteva tietää, että helluntailaisuus on Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotu paha harhaoppi eli heresia.
Helluntailaisuus on heresia
123
93
Vastaukset
- Anonyymi
On hyvä yhteenveto!
- Anonyymi
Aloittaja kehuu omaa aloitustaan, joka on sielunvihollisen aikaansaamaa yritystä väheksyä raamatullista uskovien kastetta.
Sielunvihollinen on näköjään ahkeralla päällä.- Anonyymi
Aloittaja on oikealla asialla ja puhuu täyttä totta.
Aloitushan käsittelee synnin Raamatullista määritelmää
ja helluntailaisten tekemää epäraamaatullista ja harhaista synnin määritelmää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja on oikealla asialla ja puhuu täyttä totta.
Aloitushan käsittelee synnin Raamatullista määritelmää
ja helluntailaisten tekemää epäraamaatullista ja harhaista synnin määritelmää.Helluntailaisuuden opin mukaan lapset ovat täysin synnittömiä kuten Jeesus, kun he tähän maailmaan syntyvät.
- Anonyymi
helluntailaiset turvautuu aina täähän "sielunvihollisen työtä", kun he eivät voi enää edes raamatun sanalla puolustaa omaa eksyttävää oppiansa .
Niin hän sanoi heille: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen:"Minä olen se", ja "Aika on lähellä". Mutta ÄLKÄÄ MENKÖ heidän perässään"
Luuk: 21: 8
"Ja silloin minä lausun heille julki: "Minä en ole koskaan teitä tuntenut, menkää öpois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät"
Matt: 7: 23 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
helluntailaiset turvautuu aina täähän "sielunvihollisen työtä", kun he eivät voi enää edes raamatun sanalla puolustaa omaa eksyttävää oppiansa .
Niin hän sanoi heille: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen:"Minä olen se", ja "Aika on lähellä". Mutta ÄLKÄÄ MENKÖ heidän perässään"
Luuk: 21: 8
"Ja silloin minä lausun heille julki: "Minä en ole koskaan teitä tuntenut, menkää öpois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät"
Matt: 7: 23höpölöpö teitin peukalosaarnaajat. Jos joku on toista mieltä, se on eksyttävä ja sitten pyllistellään pakanallisten uskonoppien ääressä, että hippulat teillä vinkuu.
Älä usko, että tulen sinunkaan perässäsi, senverran hapattunut on Siion, että parempi pysyä kaukana itsekehujia - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisuuden opin mukaan lapset ovat täysin synnittömiä kuten Jeesus, kun he tähän maailmaan syntyvät.
Tuollaine oppi on paha harhaoppi, joka vie monet harhaan.
- Anonyymi
Naurettava ajatus, että Jeesus tulisi taivaasta tänne lahkokellareihin tönimään ihmisiä otsasta nurin maahan selällen.
Eiköhän Jeesuksella ole tärkeämpääkin tekemistä siellä Taivaassa.- Anonyymi
Mitäpä ajattelit tämän Jeesuksen siellä taivaassa tekevän ja mitä sinä teet hänen edessään.
Odottelen mielenkiinnolla sitä omakohtaista lahkolaisuus saarnaa.
Sitä älä pelkää, että olisin hellari, mutta katselen sitä omahyväisten meteliä, kun torilla alkaa olla niin hirviä meteli. Siinä kolisee pesuvadit, vauvat huutaa uskontunnustuksia, kummit selittää, Martti hukuttaa- kirkkoisät povaavat pakanajuhlia ja sitäpä täällä rintarottingilla kilvan ylistetään.
- Anonyymi
Eikö teille lahkolaisvarajeesuksille on tuolla aivokuonallenne tarkoitettujakin palstoja Suomi24 täynnä? Käyttäkää niitä älkääkä oksennelko tuota sontaa muualle.
- Anonyymi
Voi tuota "perisyntioppia" !
Ihminen ei ole ITSE syntinen, kuin vasta sitten kun on ITSE syntiä tehnyt !
Teidän "jumalanne" sen sijaan hukuttaa synnittömiä vauvojakin, onko jumalanne nimi kenties Baal ?
Se, että ihminen syntyy turmeltuneeseen lihaan, tarkoittaa vain sitä, että ihminen tulee lankeamaan syntiin ennemmin tai myöhemmin.
Mutta teidän oppinne siis sysää syntiä tekemättömät vauvat ja pienet lapset kadotukseen tuleen !
Siis uskotko sinä aloittaja Baaliin?
Jolle uhrattiin pieniä vauvoja tuleen heittämällä !!!- Anonyymi
Oletko satanisti?
Noinko ne Tarot -kortit sinulle puhui? - Anonyymi
Sanoitpa asiaa- ja jopa raamattu puhuu, että kukin kantaa oman syntikuormansa mitan.
Ei se, että isä pilpauttaa äitiä, niin lapsi olisi helvetissä - jos pesuvati sattui olemaan kaukana.
Mieletön tarina.
Isä kun pilpauttaa äitiä, niin hän tekee sen Jumalan tahdosta. Täyttäkää maa.
Ja lapsi joka syntyy - nimi jo elämänkirjassa, niin aletaan muotouskonnollisesti jo haukkumaan, Jumalan elämänantajan kohteen, joka ei ole lakia rikkonut, niin perisynnin kautta ihminen alkaa tuomariksi. Astuu Jumalan kenkiin ja hyvän ja pahantiedonpuulta syö käärmeen opin ja sylkee sillä vauvan kasvoille perinnäisääntöjen kirjoa.
Ei, ei kiitos, sellaisille kirkkokunnille.
Mutta, nyt on vauvavalelijoilla hätä. Sen jo huutaa RadioDeissäkin kirkonväki esiin, kun kuulema viimeinen vauva tullaan kastamaan 2050 luvulla. Kato on kirkossa niin kova.
Ihmiset on kyseenalaistaneet sen vauvakasteensa perustuksen.
Ja näinhän se on, ei kummitusten sanat ole uskontunnustusta - eikä vauvan nälkähuuto ole Jumalanpuoleen huutamista. Se näkemyskäsite on ihmisen raadollisuuden synnin mitta.
Sokeat eivät vain sitä tajua.
Eivätkä osaa kirjoituksia, muutakuin jollain jakeen osalla toistaa itseään, kun homma on kokonaan hukassa.
No hätähän se on vauvapesuvadin ääressä ja siksihän tuo heitin vesi kiehuu tälläkin palstalla.
Tavallaan rienaajalla on pasmat sekasi, että jos tuo vauvavalelu harhan loppu on noin lähdellä, niin silloinhan kirkoissa on vain todellisia uskovaisia ja uskovaisuudessa käydään kasteella, kuten luterilaisen kirkkon pappeja on paljon käynytkin.
"salaa" koska se on leipä loppu - jos vahtikoirat sen hokaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko satanisti?
Noinko ne Tarot -kortit sinulle puhui?Olehan tarot kaveri hiljaa - jos asiaa ei ole. Juuri tuosta näkee, ettei sanalla teillä ole valtaa - kun ei ole tuntemustakaan. Sitten alkaa tarottamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko satanisti?
Noinko ne Tarot -kortit sinulle puhui?Mitä oikein sekoilet ?
Taidat itse olla niistä korteista kinnostunut, minä en ole, en todellakaan!
Jumala huolehtii minusta omana lapsenaan, eikä minun tarvitse huolehtia tulevia päiviä.
- Anonyymi
Kaikki ihmiset ovat Raamatun ilmoituksen mukaan Adamin synnistä osallisia sikiämisestään alkaen ja sellaisenaan kuoleman ja kadotustuomion alaisia.
Sitä varten Jeesus on läsnä sekä Kristillisessä Kasteessa että Herran Pyhässä Ehtoollisessa.
Ei Jeesus tule taivaasta tänne sitä varten, että menisi hurmoskokemuksia etsivinen lahkolaisten kellareihin heitä otsasta maahan nurin tönimään.- Anonyymi
Eikö ymmärrys riitä, miksi se kadotustuomio ON?
Siksi, ettei syntisenä syödä elämänpuusta ja eletä syntisenä iankaiken.
Elämänpuu on Kristus, ei kastepesuvati.
Ja turhaa on pesuveden ääressä puhua ehtoollisestakaan, kun sitä eivät moni käsitä, mikä se on. Eräskin vauvavaleltu kehotti muoria - ehtoolliselle, syömään synnit pois.
Muori on senverran vakava Herran oma, että totesi, ettei hän tule varastamaan sinun pöydästäsi. Tämä syntinä syömällä poispyyhkijä, palasi aina viikolle samaan pöpelikköön, eikä hengen hedelmiä näkynyt, mutta syödä osasi. Koira palasi oksenukselleen.
Kun niin on opetettu.
Ei siinä pesuvati auta - ei rippikoulu, eikä vikapäänä meno leipäpöytään, jos jatko on pimeänherran polut. Mutta, kun se pappi niin opettaa.
No, vauvavalelu - mitenkäs se kirkkonne jaksaa, kun niin monen päänhuuhtojanpapin oma esimerkki on pahasti raamatunvastainen? Sinnekö pesuvateinesi meitä haet, etsimään mallia.
- Anonyymi
1. Joh. 1:8
Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.- Anonyymi
12:24 Ei kiinnosta tulla teitin valtiokirkkoon synnittelemään tarkoitushakuisesti.
Kun paimenenne tarkoituksella synnittelee ja sunnuntaina tulee pyytämään, että syövään ne synnit pois, ja jatketaan samaa rataa.
Sitähän se vasta vihitty naispiispa toi esiin - kirkon opiksi. Tehdään niinkuin me ajatellaan, mutta raamattua ei kannata ottaa ohjenuoraksi.
Eli totta on sanasi. teillä on tarkoitushakuisat syntiä riittävästi, sen tunnustaen olette oikeassa,
Jos sen kieltäisitte, niin totuus ei ole teissä. Näinhän se on. Hyvä kun sen näette.
Mutta, tehkää parannus, ottakaa Jeesus sydämeen ja Pyhä Henki voimaksi. Ratkaisun aivan on Sana, ei kirkkokäsikirjat - ne baabelin opit
- Anonyymi
Helluntailaisten kastevalinta ei perustu Raamattuun, vaan riitaisaan äänestykseen.
Norjalainen T.B.Barrat kannatti lasten kastamista seurakunnan jäseniksi.
Gerhard Olsen-Smild kannatti pelkästään aikuisten kastamista.
Riitaisan äänestyksen voitti niukasti tuo Gerhard Olsen-Smildin ehdotus.
googlaa: Gerhard Olsen-Smild
Hän on paljon kuuluisampi helluntailainen Suomen rajojen ulkopuolella kuin Niilo Ylivainio.
Euroopan helluntaijohtajat kutsuivat häntä Suomen ainoaksi helluntaiapostoliksi. - Anonyymi
Matt. 11:19
Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanovat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää. Mutta viisaus vanhurskautetaan lapsiltansa.
Luuk. 7:34
Ihmisen Poika on tullut, syö ja juo, ja te sanotte: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanien ja syntisten ystävää:
Joh. 2:10
Ja sanoi hänelle: jokainen antaa ensisti hyvää viinaa, ja kuin juovutaan, niin sitte huonompaa: sinä kätkit hyvän viinan tähän asti. - Anonyymi
Jeesus eli ihan tavallisen ihmisen elämää, ei eristäynyt mihinkään lahkokellariin hyppimään ja pomppimaan, kuten hurkastelevat fariseukset tekevät.
Jeesus kävi pubissa huurteisilla kavereitaan tapaamassa ja sekös lahkolaisia ja fariseuksia otti päähän.
Luuk. 7:3 "Ihmisen Poika on tullut, syö ja juo, ja te sanotte: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanien ja syntisten ystävää"- Anonyymi
Siinä sitä savolais- luterilainen vääntää oppiaan.
Ei savolaisena käsitä muutakuin kännäämisen. Kysy Jerusalemista - älä luterilaisilta - miten tuo raamatunkohta opettaa.
Jolla on korvat, se kuulkoon. Mutta mihin minä vertaan tämän sukupolven?
Se on lasten kaltainen, jotka istuvat toreilla ja huutavat toisilleen sanoen: 'Me soitimme teille huilua, ja te ette karkeloineet; me veisasimme itkuvirsiä, ja te ette valittaneet'. Sillä Johannes tuli, hän ei syö eikä juo,
ja he sanovat: 'Hänessä on riivaaja'.
Ihmisen Poika tuli, hän syö ja juo, ja he sanovat:
'Katso syömäriä ja viininjuojaa, publikaanien ja syntisten ystävää!' Ja viisaus on oikeaksi näytetty teoissansa." Sitten hän rupesi nuhtelemaan niitä kaupunkeja, joissa useimmat hänen voimalliset tekonsa olivat tapahtuneet, siitä, etteivät ne olleet tehneet parannusta: "Voi sinua, Korasin! Voi sinua, Beetsaida! Sillä jos ne voimalliset teot, jotka ovat tapahtuneet teissä, olisivat tapahtuneet Tyyrossa ja Siidonissa, niin nämä jo aikaa sitten olisivat säkissä ja tuhassa tehneet parannuksen. Mutta minä sanon teille: Tyyron ja Siidonin on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin teidän. (Mat 11:15-22)
Raamattu puhuu opissa, että ei pidä juopua . ja siihen oli syynsä, että miksi.
No, kehuko Jeesus, että hän on syömäri ja juomari - eli uhrikaritsana hän, joka ei sitten pääsekään perille. Opettaahan raamattu, että ei syömäritkään pääse perille.
Hokaatko, että mitä Sana sanoo, eli juuri sen, että vaikka sinä olisit tuolla joukossa sanomassa, sinähän se sanot, että hän on syömäri ja juomari.
Kyllä näitä sanojia on - mutta hän oli virheetön Jumalan uhrikaritsa.
Ja viini muuttuu kielessä viinaksi ja porukka kun savolaisista lukee, niin näkee näyjä ALKO.
Ei se ihan noin mene. Älkää laittako väärää manttelia peittämään Kristuksen sijaisuhrin merkitystä, hänen lihansa ei ole hapattunutta.
- Anonyymi
No, mistä se aloittaja hevosia itseinsä lukee, mistä sinun harhasi on kotoisin.
Pidätkö sunnuntain? valeletko vauvat? Kirjaatko kirkkojäsenkirjat? Tarkistitko kirkkokäsikirjan ohjeet? Missä sinun hevosesi herreeeesia - toistojuttusi on kotoisin. Taidat vain änkyttää herrreeesiaasi, selitäpä hyväntiedonpuulta oikein hedelmäinen juttu, että päästään makuun mukaan.- Anonyymi
se nyt on ihan yleisessä tiedossa . . .
lue kirja:
HARAHHANJOHTAJAT, Terho Miettinen / Rija Pelli, v. 2017
p.s. "lue enmmän niin luulet vähemmän"
- Anonyymi
Raamattu varoittaa harhaoppisista ihmisistä, vaikka he esiintyisivät kuinka jumalisina ja hurskaina tahansa, ystävällisinä ja auttamishaluisina. Mutta se on pettävää.
10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut. - Anonyymi
Jumalan tekemä liitto kasteessa pysyy voimassa ikuisesti ajan rajan taakse asti.
Ihmisen usko voi hävitä elämän aikana, mutta Jumala ei unohda koskaan tekemäänsä liittoa Kristillisessä kasteessa.
Lahkoihin liittymisen merkiksi tehtäviä ns. "uudestikasteita" Jumala ei edes tunne omikseen. - Anonyymi
Kristillinen Kaste on Jumalan tekemä liitto kastettavan kanssa.
Uudestikaste lahkoon ihminen tekemä liitto uskonlahkon kanssa.- Anonyymi
Kirjoita asioista OIKEILLA nimillä, kiitos !
Eli !
"Katolisten, eli eriseuran, eli lahkon, eli puolueen keksimä kaste, jonka muut kirkkokunnat sittemmin kopioivat"
Noin se on oikein Raamatun mukaan !
10 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.
11 Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
Siis päivitetään tuo nykyaikaan, niin selviää asiat kunnolla:
12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Katolilaisuuden puolta", toinen: "Minä Lutherin", joku taas: "Minä Ortodoksien", joku vielä: "Minä Herätysliikeiden".
Mistä siis on kyse ????
19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet,ERISEURAT, LAHKOT,
21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
- Anonyymi
Vanhan liiton merkki oli ympärileikkaus. Uuden liiton merkki on Kristilinen kaste lapselle.
ns.uudestikaste lahkon jäseneksi on ihmisen tekemä liitto uskonnollisen yhdistyksen ry:n kanssa. - Anonyymi
Entuudestaan kristityiksi kastettuja kristittyjä ihmisiä omiin uskonliikkeihinsä saalistavia ja epäraamatullisia lisäkasteita heille tekeviä uskonkultteja nimitetään"lahkoiksi". Gal.5:20
- Anonyymi
11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen. - Anonyymi
Monet ei ymmärrä hengellisiä asioita ollenkaan ja menee tuollaisiin eksyttäviin lahkoihin etsimään niitä hurmoskokemuksia.
- Anonyymi
Kannattaa edes hetki miettiä sitä, että mikä on se lahko eriseura OIKEASTI !
Eli !
"Katolisten, eli eriseuran, eli lahkon, eli puolueen keksimä kaste, jonka muut kirkkokunnat sittemmin kopioivat"
10 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.
11 Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Katolilaisuuden puolta", toinen: "Minä Lutherin", joku taas: "Minä Ortodoksien", joku vielä: "Minä Herätysliikeiden".
Mistä siis on kyse ????
20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet,ERISEURAT, LAHKOT,
21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa edes hetki miettiä sitä, että mikä on se lahko eriseura OIKEASTI !
Eli !
Mistä siis on kyse ????
21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.Eikös juuri se Parhami lahkon halunnut perustaa omien lihan himojensa tyydyttämisen helpottamiseksi?
19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset
20 LAHKOT,
Parhamihan sen syytteen sodomiasta sai eikä Luther. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös juuri se Parhami lahkon halunnut perustaa omien lihan himojensa tyydyttämisen helpottamiseksi?
20 LAHKOT,
Parhamihan sen syytteen sodomiasta sai eikä Luther.Luther vainosi uskovia !
Samoin kuin Saul, josta sitten tuli Paavali, kun Jeesus hänet pysäytti vihdoin !
- Anonyymi
Raamatusta löytyy vain kaste. Ilman mitään etuliitteitä.
Armolle ei voi laittaa vaatimuksia.
Raamatun mukaan kaikki ihmiset ovat syntisiä jo sikiämisestä alkaen ja vailla Jumala kirkkautta.
Sitä varten Jumala on Kristittyjen kasteessa läsnä. Isä Poika ja Pyhä Henki.
(ei lahkolaisten lisäkasteissa) - Anonyymi
Helluntailaisten ihan keskeinen harhaoppi on, että kieltävät perisynnin kadottavan voiman ja vaikutuksen koskevan kaikki ihmisiä maan päällä, niinkuin Jumalan sana sanoo.
Helluntailaisen harhaopin mukaan heidän lapsensa ovat perisynnistä vapaita täysin synnittömiä Jeesuksen kaltaisia. He nostavat lapsensa Jeesuksen veroisiksi täysin synnittömiksi, jotka eivät tarvi uskoa, ei kastetta, ei Pyhää Henkeä ei uudestisyntymistä vedestä ja Hengestä, ei kasteessa annettavaa hääpukua, ei yhtään mitään. Siitä vaan sisälle taivaaseen keittiön kautta viattomuuden vaippaan kääriytyneinä. Ei siihen silloin mitään Jeesuksia tarvita, jos ihminen on syntyissään täysin synnitön Jeesuksen kaltainen.
Helluntailaisilla kun omasta mielestäään voivat erotella ihmisiä siten, ketkä kuuluvat perisynnin piiriin ja ketkä eivät siihen kuulu.
Se on paha harhaoppi alkaa jaottelemaan ihmisiä vuohiin ja lampaisiin.
Joka ei tunnusta uskoaan helluntailaisten lahkon määrittelemällä tavalla niitä he eivät pidä oikeina uskovaisina ollenkaan. Se on pahan harhaopin merkki sellainen. - Anonyymi
Luterilaiset minne joutuvat ne vauvat, joita ei kastettu.
Tähän en ole saanut vastausta tällä palstalla rienaavilta jumalattomilta luterilaisilta! Eikö ole miestä vastata?- Anonyymi
Eikö rienaavat jumalattomat uudestikastajat tiedä tuota kun pitää kysellä muilta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö rienaavat jumalattomat uudestikastajat tiedä tuota kun pitää kysellä muilta?
Luterilaisuus on salaseura. Lutterin seuraajat eivät kerro oppinsa pääkohtaa: "minne joutuvat ne vauvat, joita ei kastettu."
- Anonyymi
Luterilaisuudessa kastamaton lapsi kastetaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisuudessa kastamaton lapsi kastetaan
Raamatussa on täysin selvästi ilmoitettu:
Kristuksen ruumis kun muodostuu Kristukseen kastetuista ihmisistä=Kyriekee, Kirkko suomeksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisuus on salaseura. Lutterin seuraajat eivät kerro oppinsa pääkohtaa: "minne joutuvat ne vauvat, joita ei kastettu."
Kirkon ovet ovat kaikille auki, ei se mikään salaseura ole.
hellarien spiritistiset kotikokoukset ne salaseuroja on, harvat ja valitut vain tietää missä ne kokoontuu ja milloin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa on täysin selvästi ilmoitettu:
Kristuksen ruumis kun muodostuu Kristukseen kastetuista ihmisistä=Kyriekee, Kirkko suomeksi.Se, että pakanakirkon pakanapappi lirutettee vettä vauvan päähän, ei ole kaste laisinkaan. Sanassa löydy yhtä ainoaa esimerkkiä Jumalan perustamasta seurakunnasta, jossa homot huorat ja varkaat ja murhamiehet ja juopot ja Jeesuksen omat olisivat yhdessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se, että pakanakirkon pakanapappi lirutettee vettä vauvan päähän, ei ole kaste laisinkaan. Sanassa löydy yhtä ainoaa esimerkkiä Jumalan perustamasta seurakunnasta, jossa homot huorat ja varkaat ja murhamiehet ja juopot ja Jeesuksen omat olisivat yhdessä.
Lapsen kaste valelemalla/pirskottamalla/upottamalla on kaste.
Mainitsemasi helluntaiseurakunta ei olekaan Jumalan perustama - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirkon ovet ovat kaikille auki, ei se mikään salaseura ole.
hellarien spiritistiset kotikokoukset ne salaseuroja on, harvat ja valitut vain tietää missä ne kokoontuu ja milloinkerran kävin sellaisessa, en mene toista kertaa, yksi kerta riitti mulle
Jumala käski heti pakenemaan pois sieltä h-kotikokouksesta kun oli sen ensin minulle näyttävänyt opetustarkoituksessa
Kävi niinkuin Jeesukselle, kun Henki vei hänet ensimmäiseksi tapaamaan Saatanaa, että oppisi sen metkut tuntemaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kerran kävin sellaisessa, en mene toista kertaa, yksi kerta riitti mulle
Jumala käski heti pakenemaan pois sieltä h-kotikokouksesta kun oli sen ensin minulle näyttävänyt opetustarkoituksessa
Kävi niinkuin Jeesukselle, kun Henki vei hänet ensimmäiseksi tapaamaan Saatanaa, että oppisi sen metkut tuntemaanJumalaa voi koetella ja kysyä asioita.
Kannattaa kysyä rukouksessa Jumalalta, onko siellä kiihkomielisessä hurmoskokouksessa oikea Jumala vai Antikristuksen henkilö niitä ihmisiä siellä lattialle selälleen kaaataa!
- Anonyymi
Hellareilla on pahat harhaopit.
- Anonyymi
Eikös juuri se Parhami lahkon halunnut perustaa omien lihan himojensa tyydyttämisen helpottamiseksi?
20 LAHKOT,
Parhamihan sen syytteen sodomiasta sai eikä Luther.- Anonyymi
Luther kirjoitti kirjassaan, että juutalaiset on tuhottava.
Hän väitti myös, että Jeesus ei ollut juutalainen.
Näitä oppeja Hitler sovelsi myöhemmin.
Te rienaajat ja Hitler olette Lutherin opetuslapsia! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Te rienaajat ja Hitler olette Lutherin opetuslapsia!Noinko siellä sinun Tarot-korteissasi lukee?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Te rienaajat ja Hitler olette Lutherin opetuslapsia!raamatussa,
Johanneksen evakeliumissa:
- puolustaa itseään ja nuhtelee juutalaisia:
JEESUS sanoo:
"Te olette isäästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä".
Joh: 8: 44 - Anonyymi
Lue pöljä Lutherin kirja, niin sinäkin vähän sivystyisit. Syytä sitten valehtelijaksi.
- Anonyymi
Hyi saatana, mitä uskontoja sieltä Amerikasta on tänne tuotu!
- Anonyymi
Osataan sitä Suomenkin luterilaisessa kirkossa tänä päivänä.
- yoga-jumalanpalvelus
- pride- kulkueen kannatus
- Kallion kirkkoon on piirretty sateenkaarilippu.
- lesbo- ja homopapit.
- lesbojen ja homojen avioliittoon siunaaminen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osataan sitä Suomenkin luterilaisessa kirkossa tänä päivänä.
- yoga-jumalanpalvelus
- pride- kulkueen kannatus
- Kallion kirkkoon on piirretty sateenkaarilippu.
- lesbo- ja homopapit.
- lesbojen ja homojen avioliittoon siunaaminenEi Jeesus syntisiä ihmisiä käännytä luotaan pois.
Jeesus tuli maan päälle juuri syntisiä ihmisiä varten.
Jeesus sanoi: "Totisesti: portot ja publikaanit menevät Jumalan valtakuntaan ennemmin kuin te."
Itsensä taivaskelpoisiksi julistaneille lahkolaisille Jeesus sanoi näin:
Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
Mutta te tulkaa tänne, te velhottaren lapset, te avionrikkojamiehen ja porttovaimon sikiöt.
Mutta katso, te olette nyt astuneet isienne sijaan, te syntisten sikiöt, lisätäksenne vielä Herran vihan kiivautta Israelia kohtaan.
- Anonyymi
Parhamilla ja Gerhard Olsen-Smildillä on synkkä elämänviiva.
Korinton hurmoskielillä puhujatkin oli melkoisia pervoja.
1. Kor. 5:1
"Yleensä kuuluu, että teidän keskuudessanne harjoitetaan haureutta, jopa semmoista haureutta, jota ei ole pakanainkaan keskuudessa, että eräskin pitää isänsä vaimoa."
Viisasta se olikin puhua muiden kuullen niillä "salakielillä", kun tuommoista tekivät. - Anonyymi
Parhami kuului KuKluxKlaaniin
Prideen
Vapaamuurareihin
Parhami sai syytteen sodomiasta ja siitä huolimatta vanhemat veivät lapsiaan Parhamin syliin saamaan häneltä "siunauksia" kristillisen kasteen korvikkeena.
Slummien mustat miehet eivät tainneet osata lukea ollenkaan. Uskoivat vaan kaiken minkä joku pastoriksi itsensä julistanut henkilö heille puhui.
On se melkoista harhaoppia ja Jumalan pilkaa sellainen meininki.
Parhami oli täys maallikko,mutta perusti oman raamattukoulun, jossa ainoa oppiaine oli kielilläpuhuminen.
Oppilaille luvattiin täydellinen vieraiden kielten taito käymättä päivääkään tavallista koulua.
Kukaan siellä ei kuitenkaan mitää vieraita kieliä oppinut puhumaan.
Slummien mustat miehet pettyi pahoin ja erosivat koko Pentacostalismista lopullisesti. - Anonyymi
Tuonkin Raamatunkohdan helluntailaisten harhaoppi kieltää. Yrittävät tyrkyttää Hesekielin kirjasta kohtaa, jolla yrittävät kumota 2.Mooseksen kirjassa Herran itsensä lausumia sanoja.
2. Moos. 34:7
"Hän on armollinen tuhansille ja antaa anteeksi pahat teot, rikkomukset ja synnit, mutta ei jätä syyllistä rankaisematta. Lapset ja lasten lapset aina kolmanteen ja neljänteen polveen saakka hän panee vastaamaan isiensä pahoista teoista."- Anonyymi
Tuki turpasi homostelija!!! Isäntäsi on perkele, etkä voi kieltää tätä totuutta itsestäsi.
- Anonyymi
jokainen joutuu Jumalan edessä vastuuseen omista pahoista teoista, niitä joita itse teet, ei toisten synneistä. Mutta voit elää samoissa synneissä ja samassa pahuudessa kuin isäsi, isien pahoissa teoissa.
Sinulta homokukkoilija on jäänyt lukematta Raamatun selitys isien synnneistä: hän vaelsi kaikissa isänsä synneissä, joita tämä oli tehnyt ennen häntä,
Lopeta kukkoilu, homostelija. Mooses on säätänyt:
Älköön isiä rangaistako kuolemalla lasten tähden älköönkä lapsia isien tähden; kukin rangaistakoon kuolemalla oman syntinsä tähden.
ITSE YRITÄT KUMOTA JUMALAN SANAN JA SEN, MINKÄ MOOSES ON SANONUT.
Raamatussa EI OLE NS. PERISYNTIÄ. PERISYNTI ON HARHAOPPI.
jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
Kaikki synnit ovat sovitetut, myös ennen tehdyt: hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
Sinä homokiimainen kakara tuot sovitetut synnit vauvojen taaksi. OLET PAHA!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jokainen joutuu Jumalan edessä vastuuseen omista pahoista teoista, niitä joita itse teet, ei toisten synneistä. Mutta voit elää samoissa synneissä ja samassa pahuudessa kuin isäsi, isien pahoissa teoissa.
Sinulta homokukkoilija on jäänyt lukematta Raamatun selitys isien synnneistä: hän vaelsi kaikissa isänsä synneissä, joita tämä oli tehnyt ennen häntä,
Lopeta kukkoilu, homostelija. Mooses on säätänyt:
Älköön isiä rangaistako kuolemalla lasten tähden älköönkä lapsia isien tähden; kukin rangaistakoon kuolemalla oman syntinsä tähden.
ITSE YRITÄT KUMOTA JUMALAN SANAN JA SEN, MINKÄ MOOSES ON SANONUT.
Raamatussa EI OLE NS. PERISYNTIÄ. PERISYNTI ON HARHAOPPI.
jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
Kaikki synnit ovat sovitetut, myös ennen tehdyt: hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
Sinä homokiimainen kakara tuot sovitetut synnit vauvojen taaksi. OLET PAHA!!!"vastuuseen"
tietenkin, jokaisella omat synnit, vaan raamattu moneen kertaan ilmoittaa, ihminen on:
"LUONNOSTAAN" syntinen, niin oli JO Vanhan liiton aikanakin:
"Ympärileikkaus 8 päivän ikäisille poikalapsille, oli Jumalan säätämä LIITTO"
-koska perisynti "ASUU" JOKAISESSA ihmisessä, sen jälkeen kun ihminen karkotettiin paratiisista .
edelleenkin elämme "paratiisin jälkeistä aikaa, ja Jeesus Ylösnousemuksensa JÄLKEEN, toi KÄSKYN:
"menkää ja kastakaa KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni, KASTAMALLA heitä"
Isön ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
Matt: 28: 19
Vanhan liiton, ympärileikkaus on: Uuden Liiton kasteen esikuva.
- Anonyymi
Tämän kohdan helluntailaisten harhaoppi lakaisee maton alle piiloon.
Room.5:12 "Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan ja synnin kautta kuolema niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi koska kaikki ovat syntiä tehneet."- Anonyymi
Tämä sinä kakara, pahan ikioma olet ole polkenut jalkoihisi: ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
- Anonyymi
Raamatun oppi
Uskoontulo on täysin eri asia kuin syntien peseminen kristillisessä kasteessa.
Uskoontulossa tapahtuu ihmisen mielenmuutos, mutta ei se vielä syntejä pois pese.
Raamatun mukaan synnit pestään pois ja ihminen uudestisyntyy vedestä ja Hengestä vain Kritillisessä kasteessa, kuten Jeesus sanoo tapahtuvan.
"Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."
Ap. t. 22:16
Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.- Anonyymi
OLET PERKELEEN VALLASSA!!! Miten vauva voi huutaa avuksi jotain nimeä? Miten vauva voi päättää omasta kasteestaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
OLET PERKELEEN VALLASSA!!! Miten vauva voi huutaa avuksi jotain nimeä? Miten vauva voi päättää omasta kasteestaan?
Väitteesi on sieltä hevosmiesten toto-ringistä.
Ei murhamies Paavali mikään vauva ollut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väitteesi on sieltä hevosmiesten toto-ringistä.
Ei murhamies Paavali mikään vauva ollut.Jeesus sanoo: "Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, ei sinne pääse sisälle."
" Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus sanoo: "Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, ei sinne pääse sisälle."
" Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.""Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sama kysymys ?
Miten Vanhan Liiton aikan, 8 päivän ikäinen TIESI olevansa perisyntinen ??
Se oli Jumalan säätämä Liitto, että KAIKKI poikalapset ympärieikattava 8 päivän ikäisenä.
ei ne siellä Vanhan Liiton aikanakaan, ruvennu "ohjeistaan Jumalaa",
"eihän se pieni vauva mitään syntiä .. . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sama kysymys ?
Se oli Jumalan säätämä Liitto, että KAIKKI poikalapset ympärieikattava 8 päivän ikäisenä.
"eihän se pieni vauva mitään syntiä .. .Jumala tiesi, että kaikki ihmiset ovat perisynnin vuoksi syntisiä.
Se sanotaan Raamatussa monessa kohtaa ja monella eri tavalla.
Oikeat Kristityt eivät sellaisia Raamatun perusasioita kiellä tai epäile, he uskovat Jumalan sanan todeksi ja toimivat sen mukaisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sama kysymys ?
"eihän se pieni vauva mitään syntiä .. .YHÄ vain sekoitat sokeuttasi !
Juutalainen oli ENNALTA valittu Jumalan kansaan kuuluvaksi !!!
Lihaan tehty ympärileikkaus oli kuva ja varjo uudestisyntymisessä tapahtuvasta SYDÄMEN ympärileikkauksesta, eikä mistään vauvakaste valelusta !!!
Room. 2:28 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
Room. 2:29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta
Lakiliitossa siis Jumalan kansaan kuuluivat vain ja ainoastaan ympärileikatut !
Uudessa liitossa on samoin, eli tulee uudestisyntyä, jolloi se uskoon tulevan sydän siis ympärileikataan, ja vain siis uudestisyntynyeet kuuluvat nyt Jumalan kansaan ja ovat Jumalan lapsia !
Vauvakaste ei sitä Jumalan kansaan ja lapseksi liittämistä saa aikaan !
Vaikka kirkkokunnissa "papit" kuinka yrittäisivät valehdella, täysin vastoin Totuutta ja Jeesuksen omia sanoja !
Joka uskoo ja kastetaan, siis jonka Herra kastaa Pyhällä Hengellä, se pelastuu !!!
Eikä Herra kasta ihmistä, jos tämä ei henkilökohtaisesti Usko !
Usko isolla kirjaimella siksi, että on Jumalan synnyttämästä Uskosta, eikä ihmisen omasta "uskosta" eli oikeammin vain uskottelusta ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
YHÄ vain sekoitat sokeuttasi !
Juutalainen oli ENNALTA valittu Jumalan kansaan kuuluvaksi !!!
Lihaan tehty ympärileikkaus oli kuva ja varjo uudestisyntymisessä tapahtuvasta SYDÄMEN ympärileikkauksesta, eikä mistään vauvakaste valelusta !!!
Room. 2:28 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
Room. 2:29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta
Lakiliitossa siis Jumalan kansaan kuuluivat vain ja ainoastaan ympärileikatut !
Uudessa liitossa on samoin, eli tulee uudestisyntyä, jolloi se uskoon tulevan sydän siis ympärileikataan, ja vain siis uudestisyntynyeet kuuluvat nyt Jumalan kansaan ja ovat Jumalan lapsia !
Vauvakaste ei sitä Jumalan kansaan ja lapseksi liittämistä saa aikaan !
Vaikka kirkkokunnissa "papit" kuinka yrittäisivät valehdella, täysin vastoin Totuutta ja Jeesuksen omia sanoja !
Joka uskoo ja kastetaan, siis jonka Herra kastaa Pyhällä Hengellä, se pelastuu !!!
Eikä Herra kasta ihmistä, jos tämä ei henkilökohtaisesti Usko !
Usko isolla kirjaimella siksi, että on Jumalan synnyttämästä Uskosta, eikä ihmisen omasta "uskosta" eli oikeammin vain uskottelusta !Kun Juutalaiseen valittuun kansaan otettiin vierasheimoinen sotaorpo lapsi, niin hänet kastettiin proselyyttikasteella jo paljon ennen Kristillisen kasteen tuloa.
Juutailaiset pojat liitettiin Jumalan kansaan 8 pv. iässä ympärileikkauksella. (nyk.kaste lapselle)
Tytöistä uhrattiin syntiuhrina kaksi kyyhkysen poikasta.
Ilman veren vuodatusta ei päästy silloinkaan Jumalan kansan joukkoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun Juutalaiseen valittuun kansaan otettiin vierasheimoinen sotaorpo lapsi, niin hänet kastettiin proselyyttikasteella jo paljon ennen Kristillisen kasteen tuloa.
Juutailaiset pojat liitettiin Jumalan kansaan 8 pv. iässä ympärileikkauksella. (nyk.kaste lapselle)
Tytöistä uhrattiin syntiuhrina kaksi kyyhkysen poikasta.
Ilman veren vuodatusta ei päästy silloinkaan Jumalan kansan joukkoon.Ei se ympärileikkaus ollut mikään kuva eikä varjo.
Ympärileikkaamaton poika tai mies piti hävittää kansasta pois ja hänen katsottiin olevan liiton rikkoja. Vakavasta asiasta oli kyse ympärileikkauksesta ja lapsen kastamisessa sama toistu.
Ympärileikkaus oli vanhempien vastuulla samoin kuin lapsen kastaminen kristityksi.
Ympärileikkaamaton poika katsottiin kuitenkin liiton rikkojaksi. Kova kohtalo oli jos Jumalan säätämä sakramentti oli laiminlyöty.
1. Moos. 17:14
"Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni."
- Anonyymi
Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden
Mutta jos joku ei pidä huolta omaisistaan ja varsinkaan ei perhekuntalaisistaan, niin hän on kieltänyt uskon ja on uskotonta pahempi.- Anonyymi
Matt. 17:17
Niin Jeesus vastasi ja sanoi: "Voi sinä epäuskoinen ja nurja sukupolvi, kuinka kauan minun täytyy olla teidän kanssanne? Kuinka kauan kärsiä teitä? Tuokaa hänet tänne minun tyköni."
Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden."
Mutta jos joku ei pidä huolta omaisistaan ja varsinkaan ei perhekuntalaisistaan, niin hän on kieltänyt uskon ja on uskotonta pahempi."
- Anonyymi
Helluntailaiset eivät pysty puolustamaan harhaoppejaan Jumalan sanalla.
- Anonyymi
Olet kumonnut joka ikisen valheesi, kakara. Olen näyttänyt selvästi Raamatussa Paavalin olleen uskossa ottaessaan kasteen.
Olen näyttänyt Sanasta perisynti-opin olevan eksytystä.
LOPETA KUKKOILU, HOMOILIJA!!!!
- Anonyymi
Nämä luterilaiset jumalattomat rienaajat eivät tunne Raamattua eivätkä uskontonsa perustajan Lutherin antisemitismiä.
He ovat yhtä murhanhimoisia.- Anonyymi
Oot sie Feija?
- Anonyymi
Helluntailaiset opettavat uskostakin ihan väärin omia oppejaan, jotka perustuvat Parhamin laatimiin novumeihin.
Kristittyjen Kasteessa saatava Pyhä Henki on se uskonhenki, jonka yksin Jumala antaa. Ei se ole mikään ihmisen oma ratkaisu tai päätös.
(lahkojonen lisäkasteissa ei tapahdu yhtään mitään)
Pyhän Hengen ominaisuuksia ovat: usko, toivo, rakkaus, rauha ja ilo.
Ilman kasteessa saatavaa Pyhän Hengen lahjaa ihmisellä ei ole pelastavaa uskoa.
2. Kor. 4:13
Mutta koska meillä on sama uskon Henki, niinkuin kirjoitettu on: "Minä uskon, sentähden minä puhun", niin mekin uskomme, ja sentähden me myös puhumme,- Anonyymi
Se henki, mikä sinussa puhuu, on valheen isän henki. Et voi kieltää totuutta itsestäsi: palvelet pahaa ja olet Jeesuksen vihollinen ja vainooja.
Mitä rakkautta kommenteissasi on ollut? EI MITÄÄN, VAAN SILKKAA PAHUUTTA!!!
- Anonyymi
Jaak. 2:17
Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.- Anonyymi
Niin, sinun uskosi on kuollut, todella kuollut!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, sinun uskosi on kuollut, todella kuollut!!!
Herjailet vain kirjoittajia kun et ymmärrä yhtään mitään, mitä siellä oikeassa Kirkkoraamatussa lukee.
Raamatussa se oikea oppi on , eikä missään ihmisen mielipiteissä eikä hurmostempuissa.
- Anonyymi
Ei se ympärileikkaus ollut mikään kuva eikä varjo, kuten tuolla eräs Menno asiaa vääristelee.
Ympärileikkaamaton poika tai mies piti hävittää kansasta pois ja hänen katsottiin olevan liiton rikkoja. Vakavasta asiasta oli kyse ympärileikkauksesta ja lapsen kastamisessa sama toistu.
Ympärileikkaus oli vanhempien vastuulla samoin kuin lapsen kastaminen kristityksi.
Ympärileikkaamaton poika katsottiin kuitenkin liiton rikkojaksi.
Kova kohtalo oli jos Jumalan säätämä sakramentti oli laiminlyöty.
1. Moos. 17:14
"Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni." - Anonyymi
Todelliset uskovaiset Kristityt tunnustavat vain oikean Kirkkoraamatun sanoman todeksi.
Kristittyjen Kasteessa ja KristtyjenPyhässä Etoollisessa se Jeesus odottaa,
että syntiset tulisivat tai tuotaisiin hänen syliinsa saamaan ennättävää armoa osakseen.- Anonyymi
Etsikää Herraa silloin kun Hän läsnä on:
Sanansa mukaan Jeesus on läsnä:
Jeesus on varmasti läsnä Kristittyjen Pyhässä Kasteessa ja Kristittyjen Pyhässä Ehtoollisessa.
Jeesus ei ollut mikään lahkoissa kaatuileva helluntailainen.
Jeesus oli Juutalainen ja pysyi siinä lapsuuden uskossaan ja kävi tapansa mukaansa viikottain kotikirkossaan lukemassa Vanhaa Testamenttia.
Tee sinä samoin kuin Jeesus. Älä mene uskonlahkoihin vedettäväksi höplästä.
- Anonyymi
Lahkoissa alhainen koulutustalo ja siitä seuraa heikko Raamatun tuntemus.
Sekin oppi, mikä saatu on siivilöytyä lahkon oman opin mukaiseksi tarkoitushakuista. - Anonyymi
Ei se koko totuus ole missään apostolien teoissa eikä korinttolaiskirjeissä, joihin eräät pelkästään uskonsa perustaa ja hylkää kaiken muun Raamatun sisällön ja viisauden.
- Anonyymi
Parham oli pellkkä maallikko, siksi opetus hänen perustamassa raamattukoulussa oli täysin höperöä. Monet Suomen ja Euroopan helluntaijohtajat kävivät siellä hakemassa oppia , jota sitten levittivät täytenä totena tänne kentälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parham oli pellkkä maallikko, siksi opetus hänen perustamassa raamattukoulussa oli täysin höperöä. Monet Suomen ja Euroopan helluntaijohtajat kävivät siellä hakemassa oppia , jota sitten levittivät täytenä totena tänne kentälle.
Olisi kannattattanut pyrkiä Yliopiston Teologiseen tiedekuntaan, niin olisi saanut puolueetonta Yliopistotasoista Raamatun ja teologian opetusta ja alkukieliset ilmaukset olisi tullut tutuksi ja olisi voinut lukea niitä eikä turvautua pelkkiin uskonlahkojen kirjekursseihin ja traktaatteihin, mihin oppinsa perustaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi kannattattanut pyrkiä Yliopiston Teologiseen tiedekuntaan, niin olisi saanut puolueetonta Yliopistotasoista Raamatun ja teologian opetusta ja alkukieliset ilmaukset olisi tullut tutuksi ja olisi voinut lukea niitä eikä turvautua pelkkiin uskonlahkojen kirjekursseihin ja traktaatteihin, mihin oppinsa perustaa.
edellinen kyllä totta, ja mitään kristinuskon HISTORIAA, ne ei koskaan tutustuneet, vanha sanonta on:
"jos ei tunne historiaa, ei voi tuntea nykyisyyttäkään"
luterilaista kirkkoo ne kyllä arvostelee, ja pappeja, ym.
kuitenkin, nykyiset, papin, piispan, diakonin virat olleet käytössä JO ,
100 -luvun lopulle tultaessa.
ja helluntailaislle sekin asia "outo", siinä se jos ei lue kirkkohistoriaa, ym. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osaatkohan sinä edes lukea teologisesta puhumattakaan? Olet niin ulkona ristinuskosta. Toistelet vain vauvakastetta.
Sivistys ei sinulla päätä pakota. Jumalattomatkin osaavat käyttäytyä paremmin kuin sinä luterilaisen kirkon jäsen.
- Anonyymi
Pelkästään uskosta pelastavana asiana puhuvat uskonlahkot ovat petollisia
ei-kristillisiä uskonlahkoja. (Jehovantodistamat, Helluntailaiset, Mormonit )
Jaak. 2:20
"Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
Ei se pelkkä uskominen vielä ketään pelasta, eikä pese pois ihmisen syntejä eikä uudestisynnytä ihmistä vedestä ja Hengestä.
Ihmisen pitää uudestisyntyä Ylhäältä vedestä ja Hengestä kasteessa.
Jumalan pelastusteko tapahtuu Kritillisessä kasteessa, jossa Jumala uudestisynnyttää ihmisen ja liittää Kristuksen ruumiin jäseneksi.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE,
ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus"
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21- Anonyymi
"ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä". Totta tosiaan et luopunut veden liruttelussa saastaisesta elämästäsi, olet edelleen saastaisen ja PAHA JA TÄYNNÄ VALHETTA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä". Totta tosiaan et luopunut veden liruttelussa saastaisesta elämästäsi, olet edelleen saastaisen ja PAHA JA TÄYNNÄ VALHETTA.
uudestikastaja-kirkot on petollisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo on kovin epätoivoisen henkilön viestejä, kun tajuaa olevansa pahasti harhaoppinen ja lahkon villitsevinen henkin orja. Häpeän tunne on niin voimakas ettei voi myöntää olevansa pahasti eksyksillä kun on hurmoslahkoon mennyt sen antikristillisille lisäkasteille.
- Anonyymi
" TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE"
"Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut." - Anonyymi
Kannattaa varoa sellaisia uskonlahkoja ja kultteja, jotka väittävät pelkän lahkon oppien mukaisen uskon sellaisenaan pelastavan ihmisen. Silloin pitäsi hälytyskellojen soida.
" TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE"
"Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut." - Anonyymi
Pyhä Nektarios Eginalainen sydämen laiminlyömisen seurauksista
”Valitettavasti se, joka laiminlöi sydämensä, jäi vaille kaikkia hyvyyksiä ja putosi monien pahuuksien rotkoon. Hän karkotti ilon ja täyttyi katkeruudella, murheella ja huolilla. Hän karkotti rauhan ja sai tilalle ahdistuksen, järkkyneen mielen ja pelon. Hän karkotti rakkauden ja valitsi vihan. Ja lopuksi, hän karkotti kaikki Pyhän Hengen armolahjat ja hedelmät, jotka sai haltuunsa kasteessa, ja omaksui itselleen kaikki ne pahuudet, jotka tekevät ihmisestä kurjan ja ylen onnettoman.” - Anonyymi
Jumalan Uusi Liitto tulee voimaan Kristillisessä kasteessa (Raamatun opetus) ei missään uskoontulossa tai ihmisen maahan kaatamisissa.
Vanha liitto tuli voimaan lapselle ympärileikkauksessa pojat ja tytöistä uhrattiin syntiuhrina kaksi kyyhkysen poikasta.
Vanha liitto tuli voimaan lapselle ympärileikkauksessa pojat ja tytöistä uhrattiin syntiuhrina kaksi kyyhkysen poikasta.
Jumala halusi lapset vanhan liiton jäsneksi ja Jumala haluaa ottaa lapset uuden liiton jäseniksi kristillisessä kasteesa.
Jumala halusi lapset vanhan liiton jäseieksi ja samalla tavalla Jumala haluaa ottaa lapset uuden liiton jäseniksi heti lapsina kristillisessä kasteesa.
Nämä on ihan Raamatun perusasioita, jotka Kristityt tunnustaa ja tottelee Jumalan sanaa ja tahtoa.
Helluntailaiset eivät ole kristittyjä ja he herjaavat pyhiä asioita ja niskoittelevat Jumalan käskyille ja tahdolle.
Nämä on ihan Raamatun perusasioita, jotka Kristityt tunnustaa ja tottelee Jumalan sanaa ja tahtoa.
Helluntailaiset eivät ole kristittyjä he herjaavat pyhiä asioita ja niskoittelevat Jumalan käskyille ja tahdolle.
Kasteessa voimaantulevan Uuden Liiton vakuutena on Jeesuksen kuolema ja veren sovitus.
Uusi liitto on veriliitto, joka on Jumalan yksipuolinen varma lupaus, joka ei petä. - Anonyymi
Perisynti (= ihmisen krooninen viheliäisyys ) on onneksi havaittavissa oleva fakta omassa elämässä ja ihmiskunnan historiassa ja näkyy kyllä jokaisessa perisynnin kieltävässä (= ’Jeesus on vapauttanut minut synnistä’) äärikarismaattisen seurakunnan jäsenessäkin, kunhan hän antaa luvan seurata itseään arjen keskellä (yksi viikko kyllä viimeistään riittää 😊 ). Joten tästä perisyntiopista ei tarvitse tehdä ’raamatuntulkinta-asiaa’; usein ongelma on siinä, että helluntailainen sekoittaa tämän käsitteen siihen ’heresiaan’, että lapsi viimeisellä tuomiolla joutuisi ottamaan omalle kontolleen vanhempiensa pahat teot. Tästähän ei perisynnissä ole kyse !
- Anonyymi
Sori vaan, mutta teidän perisyntioppinne mukaan, syntiä tekemätön vauva joutuu kadotukseen tai kuten pappinne sanova helvetin tuleen, jos tätä ei ole vauvana kastettu !!!
Kastamaton vauva ei siksi pääse "siunattuun maahan", vaan haudataan kirkkokuntien hautuumaiden ulkopuolelle , näin se jyrkimmillään menee käytännössä!
Näin se perisyntioppi oikeasti menee, jolloin siis vauva vastaa muiden synneistä, eikä vain omistaan !!!
Selvitä nyt hyvä ihminen faktat ensin, ennen kuin alat selittelemään ihan puuta ja heinää ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sori vaan, mutta teidän perisyntioppinne mukaan, syntiä tekemätön vauva joutuu kadotukseen tai kuten pappinne sanova helvetin tuleen, jos tätä ei ole vauvana kastettu !!!
Kastamaton vauva ei siksi pääse "siunattuun maahan", vaan haudataan kirkkokuntien hautuumaiden ulkopuolelle , näin se jyrkimmillään menee käytännössä!
Näin se perisyntioppi oikeasti menee, jolloin siis vauva vastaa muiden synneistä, eikä vain omistaan !!!
Selvitä nyt hyvä ihminen faktat ensin, ennen kuin alat selittelemään ihan puuta ja heinää !Helluntailaisten "hitlerkortti on tuo helvetillä lasten pelottelu"
Eihän kastamaton ihminen ole vielä edes ikuisesti elävä ollenkaan, koska se lahja annetaan Kritillisessä kasteessa.
Helluntailaisten sisaruskonto Mormonismi kirjoittaa Mormonin kirjassa sen todellisen uhkauksen: He uhkaavat pienten lasten vanhempia KUOLEMALLA ja HELVETILLÄ ,
Jos vanhemmat edes ajattelevat, että heidän pienet lapset pitäisi viedä kristilliseen kirkkoon kasteelle.
Helluntailaisilla on ihan samat opit ja uhkaukset vanhemmille.
Moroni, luku-8 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selvitä nyt hyvä ihminen faktat ensin, ennen kuin alat selittelemään ihan puuta ja heinää !Vaikutat puolestasi sekoittavan kroonisen viheliäisyyden tietyn kirkkokunnan (ilmeisesti ev.lut) kastekäytäntöön ja heidän tulkintaansa sylivauvojen iäisyyskohtalosta (ja siinäkin useiden kymmenien vuosien takaiseen käytäntöön). Nämä hengelliset ja raamatulliset käsitteet (mm. perisynti, kolmiykseys, henkikaste, pyhyys, sovitus, pyhitys jne) ovat helposti väärinymmärrettävissä.
Jos luet kaikessa rauhassa ilman affektiivista viheliäisyyden todellisuutta sinussa, niin havaitset, ettei Ano [19.08.2021 09:40] kommentissani aloitukseen mitenkään ollut mainintaa kasteesta. Itse ollut jo kymmeniä vuosia jäsenenä baptistista kastekäytäntöä harjoittavissa seurakunnissa.
Jos minä nyt alennun tasollesi, niin havaitsen, että Ano [19.08.2021 10:14] väittää, että kun sanoo: 'pappinne', niin iäisyyskohtalo voi olla epämukava. :D :D :D
Jos haluat jatkaa mahdollisimman kognitiivista keskustelua kanssani perisynnin faktasta, niin => saunatp(a)luukku.com. . . täällä S24 alustalla se on aika lailla mahdotonta 😊 .
- Anonyymi
Jumala halusi lapset vanhan liiton jäseneksi heti 8 pv. ikäisinä vauvoina
ja samalla tavalla Jumala haluaa ottaa lapset uuden liiton jäseniksi heti pieninä lapsina kristillisessä kasteesa.
Jumala on sama eilen tänään ja ikuisesti.- Anonyymi
krstillisen kasteen TUTKIMINEN, alkaa Vanhasta testamentista !!
Niitä Apostolitkin tutki !
"he olivat joka päivä pyhäkössä, ja tutkivat KIRJOITUKSIA"
siis: Vanhaa testamenttia, - Uutta testamenttia ei vielä ollut !!
lahkot ei tunnusta perisyntiä, eivät sitäkään että,
Vanhan liiton ympärileikkaus on Uuden liiton, kasteen, - esikuva !
- Anonyymi
Julumat opit tuli Amerikasta tänne.
Helluntailaisten sisaruskonto Mormonismi kirjoittaa Mormonin kirjassa sen todellisen uhkauksen: He uhkaavat pienten lasten vanhempia KUOLEMALLA ja HELVETILLÄ ,
Jos vanhemmat edes ajattelevat, että heidän pienet lapset pitäisi viedä kristilliseen kirkkoon kasteelle.
Helluntailaisilla on ihan samat opit. - Anonyymi
Amerikkalaisisssa harhaopeissa:
Kymmenykset on pakkko maksaa, mutta lapsia ei saa viedä kritilliseen kirkkoon kasteelle.
Jumala halusi ottaa lapset heti 8pv. ikäisenä vanhaan liittoon.
Toki Jumala haluaa ottaa lapset kasteessa uuteen liittoon samassa tavalla heti vauvoina.
Jumala on sama eilen tänään ja ikuisesti. Jumala ei muutu.
Uusi liitto tulee voimaan kristillisessä kasteessa. - Anonyymi
"Jeesus vastasi: Totisesti,totisesti minä sanon sinulle, jos ihminen ei synny uudeksi vedestä ja Hengestä, hän ei pääse sisälle Jumalan valtakuntaan."
Ei sitä Jeesuksen sanomaa "vettä" (water) voi jättää poiskaan eikä vaihtaa mihinkään muuhun. Sehän tarkoittaa että me kiellämme Raamatun totuuden emmekä usko Jeesukseen.
Harhaoppiset helluntailaiset tunkevat Jeesuksen suuhun tuossa kohtaa vaikka minkälaisia sanoja, jotka paremmin sattuisivat vastaamaan heidän omia Parhaimin keksimiä selityksiä.
Jumalan sana on oikean uskonopin perusta, ei mitkään Parhamin laulukirjat.
Tuossakin kohdassa sanotaan ihan selvästi, että uudestisyntyminen vedestä ja Hengestä tapahtuu Kristillisessä Kasteessa.
Room.6:4-5 Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan hadatut KASTEENkautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidätkin UUDESSA elämässä vaeltaman."
KASTEESSA ENTINEN JÄÄ TAAKSE JA UUSI ON SIJAAN TULLUT.=UUDESTISYNTYMINEN VEDESTÄ JA HENGESTÄ TAPHTUU KRISTITTYJEN KASTEESSA.
Helluntailaiset väistävät tuollaisten kohtien merkityksen eli sisällön miettimisen kokonaan viemällä heti puheenaiheen veden määärään ja kastetekniikkaan, kun pitäisi tutkia, mitä kasteessa oikeasti tapahtuu.- Anonyymi
Taikurit kiinnitää ihmisen huomion ja ajatukset kulisseihin eli näkyviin asioihin,
ettei ihminen ajattelisi tempun sisäistä salaisuutta.
Kuuluisa taikuri Pohjanmaan mies, Niilon tuttu Oliver Hawk eli Olavi Hakasolo kävi tapaamassa Australian aboriginaaleja samoin kuin Niilo Ylivainiokin teki Australian matkallaan.
Tuon Australian matkan jälkeen alkoi Niilon kaataminen onnistua kokouksissa.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833278
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli342625- 612248
Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.732229Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512171Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1102143Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.191917- 621894
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv191783- 861622