Onko ikä vain numero ?

Anonyymi

Olen jo evp ollut kotvasen aikaa. Taakse on paljon jäänyt monen sorttisia elämän vaiheita vaan nyt olen tullut elon tyveneen vaiheeseen. Eipä huolta menoa ja meininkiä on ollut riittämiin. Siksi kyselenkin miten tätä elon evp aikaa olisi hyvä viettää? Syksyä odotellessa lenkkeily lähimaastossa on varsin viehättävää. Hauska on pysähtyä juttusille parantamaan maailman menoa jutustella niitä, näitä!
Matkailua on vähennettävä, tahtoo nääs pelottaa jos noita pahalaisen virus variantteja tarttuu vaikka hengityksen kautta nenä¨-nielun seutuville.
Voidaan hyvin vaikka laulellen;"Elo ihmisen huolineen murheineen se on vain väliaikaista!"

29

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Siksi kyselenkin miten tätä elon evp aikaa olisi hyvä viettää?"
      Mistä sen toiset tietää mikä sinulle sopii ?
      Kuulehan ruosu tai kainuutar tai mistä ikinä kirjoitatkaan, jatka entiseen tapaan,
      kun olet kerran evp ollut jo jonkun aikaa.
      Kai tähän ikään jo tietää mitä touhuta eikä sormi suussa ole.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        bardon kuulostaa savikiekolta.


    • Kukakohan sellaisen on koskaan keksinyt, että ikä olisi vain numeroita.
      Varmaan joku, joka ei ole nähnyt mitään eroa vastasyntyneen ja aikuisen välillä.

      • Anonyymi

        Joku hepsankeikka varmaan, jolle vanheneminen on kauhistus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku hepsankeikka varmaan, jolle vanheneminen on kauhistus.

        Hepsankeikat ymmärtävät kyllä hyvin, että kaikki vanhenevat koko ajan, kun aika kuluu ja jättää jälkensä. Kaikkiin. Ehkä he ovat kuitenkin niitä ainoita, jotka eivät anna sen haitata tahtia. - Nm. Revi siitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hepsankeikat ymmärtävät kyllä hyvin, että kaikki vanhenevat koko ajan, kun aika kuluu ja jättää jälkensä. Kaikkiin. Ehkä he ovat kuitenkin niitä ainoita, jotka eivät anna sen haitata tahtia. - Nm. Revi siitä

        Sinut tunnistaa😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hepsankeikat ymmärtävät kyllä hyvin, että kaikki vanhenevat koko ajan, kun aika kuluu ja jättää jälkensä. Kaikkiin. Ehkä he ovat kuitenkin niitä ainoita, jotka eivät anna sen haitata tahtia. - Nm. Revi siitä

        Ei se paljoa tahtia vaadi, kun takapuolensa tietsikan eteen vie ja siinä se elämä sitten onkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se paljoa tahtia vaadi, kun takapuolensa tietsikan eteen vie ja siinä se elämä sitten onkin.

        Kertonet itsestäsi. Meikästä et tiedä mitään. - Nm. Hoitele vain omasi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertonet itsestäsi. Meikästä et tiedä mitään. - Nm. Hoitele vain omasi

        Sinut tunnistaa. Oot ennenkin harjoittanut tuollaisia nimmareita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinut tunnistaa. Oot ennenkin harjoittanut tuollaisia nimmareita.

        Keneksi sinä minut tunnistat? En tunne täältä ketään, eikä kukaan tunne minua, mutta kommenteissani on aina 'tunniste'. On ollut siitä asti, kun sitä ei ole pystynyt enää tuonne alapuolelle eli otsikoksi kirjoittamaan. - Nm. Tunnetko edes itseäsi


    • Anonyymi

      Joku korpikirjailijaksi itseään nimittävä kirjoittaa noja-tuolissa:

      Olisi jo aika alkaa käsittämään, missä vika ketjun sekavaan tilaan.

      Demeter vetää olmi-laumaa eli naakkaparvea perässään. Kiittelee ja kehuu heitä.

      Naurettavan selvää käytöstä. Kyssärit ja hymiöt, piste.piste.piste aivan kuin kristiinallakin.

      Hän lipoo ja nuolee, kulkee kepeillä ja ontuu 😁 keräten sääliä, vastailee itselleen.

      Vuosien saatossa opittua, siipirikon taktiikkaa, ole nöyrä ja kipeä pääset suosioon.

      Älkää valittako, olette avosylin jakamassa jaksamista hänelle.

      Sitäkin mietin, kovin hidaskasvuisia ovat hänen lapsenlapsensa kun niitä oli jo kymmenen vuotta sitten.

      Minne lie se 10-vuotta nuorempi aviomieskinhävinnyt kun yksinäisyyttä itkee.

      Ansainnee parhaan näyttelijän rintamerkin.

      UGH...olen puhunut

      • Siellä taitaa olla aina mielenkiintoista ja hauskaa missä korppis pyörii. Ei jätä ketään kymäksi.


      • Anonyymi

        Ei kovin kivaa siirrellä jonkun pölvästin tekstejä joka palstalle. Pölvästi siirtää.


      • Anonyymi

        Ikuinen perässä hiihtäjä, jolla ei ole muuta seuraa kuin kone ja korpis sitä korpis tätä jne. loppumattomin. Jätä helvetissä jo rauhaan, ja pidä omista asioistasi huolta.!


    • Numeroinahan se ikä ilmaistaan,
      eikä niitä numeroita ajattele kuin silloin, kun sitä kysellään,
      silloinkin lasken aina syntymävuodeta.
      Nyt se on kyllä hyvin mielessä laskemattakin, on niin hyvä ikä.

    • Anonyymi

      Kalenteri-ikä määrittää useitakin rajapyykkejä "virallisessa" elämässä.
      Biologinen ikä on hyvin yksilökohtainen juttu.

      • Anonyymi

        Jos haluaa kuitata vanhenemisensa numeroin, onhan se viilaamista itseään silmään.
        Kääntäen: en ole nuori. Kyllä numerot 20 vai 70 vuotta kertovat, missä kohtaa janaa ollaan.
        Esim. Kun katselimme lapsenlapseni kanssa katolle meneviä tikkaita, hän totesi, ettei mummi voi kiivetä, kun on nii-in vanha lempeällä, ymmärtäväisellä äänellä.
        Beng
        Olemme vanhoja.
        Mutta. Voisimmeko olla ylpeitä korkeasta iästä.
        Lasken bonusvuoteni vrt. mummoni ja äitini.


      • Anonyymi

        Keho rappeutuu valikoiden.
        Lähempänä 8-kymppiä on kimmoisuus, nopeus ja liikkuvuus heikentyneet mutta lihaskunnossa päihitän suuren osan asevelvollisuuttaan suorittamaan menevistä.
        Itseni lisäksi muutama muukin on todennut tämän.
        Harmillisin ikääntymisen muistuttaja on lähimuistin heikkeneminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keho rappeutuu valikoiden.
        Lähempänä 8-kymppiä on kimmoisuus, nopeus ja liikkuvuus heikentyneet mutta lihaskunnossa päihitän suuren osan asevelvollisuuttaan suorittamaan menevistä.
        Itseni lisäksi muutama muukin on todennut tämän.
        Harmillisin ikääntymisen muistuttaja on lähimuistin heikkeneminen.

        Ei pelkkä voima riitä, kun lyödään täyspakkaus selkään ja menoksi, sanoi lenoxi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pelkkä voima riitä, kun lyödään täyspakkaus selkään ja menoksi, sanoi lenoxi.

        Kutsunnassa käyvistä hepuista monikaan ei ole kantanut selässään minkään sortin pakkausta eikä likimainkaan kaikki tule kantamaankaan.
        Mikä on "täyspakkaus"? Minun aikanani 60-luvun alkupuolella nyytin sisältö vaihteli jonkin verran. Vanhan, 3 x 20kg painavan heitinkaluston kantaminen omien rojujen lisäksi, otti joskus pannuun.

        Olenpa vaan ollut tilanteissa joissa tunnollisimmat heput treenasivat inttiin menoa varten.
        Kauniisti ilmaisten, harjoittelu oli tarpeen!


    • Anonyymi

      Otsikon perusteella jo luulin että kyse on Hannele Laurin elokuvasta, Ikä on vain numero. On tulossa meille päin teatteriin muutaman viikon sisällä, en tiedä joko ensi-ilta on jossakin ollut.
      Eläkepuuhia aloittajalle
      - elokuvissa menee monissa teattereissa Peruna, ihan näppärä komedia-stoori
      - säilö kaikki mikä ilmaiseksi löytyy jos sitä jaksat, aroniat, omenat, marjat, minä noita kaikkia.
      - jos kirkkoon kuulut, seurakunnan palstalta netistä löytyy keskustelupiirejä monen ikäiselle tai joissakin srkunnissa voi kutoa kuolin- tai kastesukkia, langat saa sieltä. Minä kudon kastesukkia ja piipahdan joskus piirissä.
      - pyydä ystävä kylään ja pelatkaa korttia, palautin viime viikolla 500n mieleen.
      - kilauta kaverille, minä puhun keskimäärin pari tuntia viikossa.
      - käy hierojalla jos kukkaro sallii, kun ei kukaan muu silitä, käyn joskus
      - juttele kauppareissuilla tutuille, vaikka sanotaankin ettei kannata nykyisin turhaa aikaa kaupassa sisällä viettää. Minä puhelen ja kuuntelen oikein äkkiä.
      Nappaako mikään?

      • Anonyymi

        Nappaa, nappaa.
        500:sta olen pelannut lapsena. Ristiseiska sujuisi.
        Ihan hyviä tuttujakin asioita muistilapuiksi.
        Beng


      • Ei nappaa.
        Olen hyvin ansaitulla eläkkeellä.
        Aikanani juoksennellut aivan tarpeeksi.
        Minä elän nyt rauhallisesti, vihdoinkin vain omikseni.

        H.


    • Anonyymi

      Vanhat jaksaa samoista jankuttaa.

    • Anonyymi

      Tuossa lopussa taisi tulla se totuus.

    • Anonyymi

      Ei ole. Kremppoja huomaa tulevan jatkuvasti lisää, ja kipuja milloin minnekin.

    • Olen ottanut periaatteen että elän niin täysillä kun terveys sallii loppuun asti murehtimatta elämän lyhyyttä.
      Jos miettii koko ajan katoavaisuuttaan, ei muista elää tätä lyhyttä aikaa minkä täällä maan päällä vietämme.
      Turha nuukuus ei kannata, kunhan saa rahat riittämään.
      Äidilläni oli periaate että määrtty summa piti jäädä pankkiin joka kuukausi. Ei raaskinut oikein ostaa mitään, pidin vaatteissa ja melkein ruuassakin.
      Jäi häneltä aika paljon perintöä vaikka eläke ei ollut kovin suuri.
      Olisin suonut että hän olisi käyttänyt rahansa itse.

    • Anonyymi

      Minä elän hiljentyneenä ekologisesti ja askeettisesti.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mun treffi-ilmoitus

      Hei, Ajattelin laittaa tänne oman treffi-ilmoituksen, koska tinder ja muut deittiapit ja palstat eivät ole omalta osalt
      Sinkut
      43
      1997
    2. Miten paljon

      Haluat häntä????
      Ikävä
      80
      1495
    3. Kuka mielessäsi pyörii?

      Ja miksi? Onko teillä vielä mahdollisuutta?
      Ikävä
      117
      1491
    4. Laskutehtävä

      Laske kaivattusi ja itsesi iät yhteen. Tulosta ei oo pakko kertoo.
      Ikävä
      87
      1145
    5. KUNNIA MENI - MAINE KASVOI tuomio tuli, ravakat sakot ja korvauksia!

      Nyt se sitten paukahti. Kajaanin johtava poliitikko Pasi Kilpeläinen ps. sai Kainuun Käräjäoikeuden tuomion! Sakkoa tu
      Kajaani
      88
      984
    6. Nyt kaikki joukolla....

      ...tukkeen Folkkeja, nyt siihen on hyvä tilaisuus. Jos jokkainen kynnelle kykenevä nakkaa kassaan muutaman euron ja rikk
      Haapavesi
      16
      964
    7. Tappo Kajaanissa

      Ketkä ulkomaanvahvistukset tässä kyseessä? https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010752697.html
      Kajaani
      17
      896
    8. Kuvittele että olen hän

      Mitä kaipaat eniten?
      Ikävä
      64
      879
    9. Miksi väitätte, että vihaamme homoseksuaaleja?

      Sääli ja suru on ne tunteet joita koemme homoseksuaaleja kohtaan.
      Luterilaisuus
      245
      773
    10. Kela häätää tuhansia muuttamaan halvempaan asuntoon

      https://yle.fi/uutiset/lyhyesti/74-20115291 Kulut voivat nousta tuhansiin euroihin per häädetty. Tuosta on vaikea enää
      Maailman menoa
      231
      770
    Aihe