Helsingissä on työvoimareserviä ilman lisätuontiakin.

Anonyymi

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaupungilla ja Kelalla on vielä liikaa löysää rahaa, joten aika ei ole vielä kypsä.

    • Anonyymi

      Juu, lisää vaan joutilaita reserviin.

      • Joo niin justiins ja tsemppiä suomalaisille veronmaksajille.


      • taruolento kirjoitti:

        Joo niin justiins ja tsemppiä suomalaisille veronmaksajille.

        Niin ja unohtui tuo rikollisuus. Jo nyt tappelevat ja puukottavat meikäläisten tapaan eri ryhminä.
        Poliiseille lisää vakansseja, he eivät muuten pärjää.


    • Anonyymi

      Taloustieteilijöiden mukaan työvoiman tarjonta lisää työpaikkojen määrää.

      • Anonyymi

        Verovaroin elävät joutilaat parantavat huoltosuhdetta ja pienipalkkaiset, jotka elättävät perheensä tukien avulla, ovat maan tulevan talouden perusta.


    • Anonyymi

      Suomessa jo olevat ulkomaalaisia on vaikea hyväksikäyttää. Hallitus kaavailee Suomeen ja sen lainsäädäntöön tottumattoman halpatyövoiman tuontia matalan palkan ammatteihin.

    • Anonyymi

      Työperäinen maahanmuutto on pelkkää veronmaksajan huijaamista, sellaista ei ole ollut eikä sellaista nykymenetelmillä tule. EU- alueella on työvoiman vapaa liikkuvuus ja kyllä se toimisi, jos joku haluaisi Suomeen tulla. On helppo ymmärtää, että tulijoita on vain lähinnä Baltian maista ja miksi niitä tänne halutaan. Tekemään halvalla ne työt, jotka kotimainen suostui aiemmin tekemään palkasta koko ajan valittaen.

      • Anonyymi

        ukrainassa palkka taso 2 euroa tunti niin suomen halpis työkin suuri heille summa,


    • Anonyymi

      Ilman noin 100000 virolaista laiskat suomalaiset joutuisivat itse tekemään työtä.

      • Anonyymi

        Juuri näin.
        "Työttömien" määrä on valtaosin työhaluttomien määrä.
        Työhaluttomien määrä on seurausta kohtuuttoman korkeista sossukorvauksista.


      • Anonyymi

        Nuo laiskat suomalaiset ja jo maassa olevat laiskat ulkomaalaiset vastustavat hallituksen kaavailemaa halpatyövoiman tuontia?


    • Anonyymi

      Sittenhän pääkaupunkiseudulla on koulutusreserviä.
      Näitä ihmisiä voidaan kouluttaa niihin ammatteihin, joissa on työvoimavajetta.
      Kokoomus ja Perussuomalaisetkin ovat ajatuksen takana.

    • Anonyymi

      Ohisalon toiminta on todella outoa Suomen kansaa kohtaan, onko hän Talebani ???

    • Anonyymi

      Suomessa on pulaa työvoimasta joka suostuu esimerkiksi tarjoilijan työhön TES minimipalkalla.

      Totuus on että nuo tarjoilijan paikat on helsingissä jossa TES minimipalkalla ei pysty maksamaan edes asuntonsa vuokraa.

      Työvoimapula on siis rakenteellista ja siihen ei voi millään halpatyövoiman maahantuonnilla vaikuttaa. Tuollaisiin hommiin maahantuodut irtisanoutuisivat nopeasti ja alkaisivat elellä sosiaalituilla sen sijaan.

      Ei nuo ulkomaalaisetkaan niin hulluja ole että menisivät töihin jos kotoan makoilemalla tienaa enemmän!

    • Anonyymi

      Liikaakin on Helsingissä työvoimaa.
      Jouten olevia suurin osaväestöstä. Turhia herroja puolet.

    • Anonyymi

      2015 tulleilla on ollut jo 6 vuotta aikaa kouluttautua, siinä ajassa olisi tehnyt jo kaksikin ammattitutkintoa. Mikä siis kiikastaa?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe