Olen lapsesta asti joutunut olemaan jehovan todistaja. Jättäydyin pois jonkin aikaa sitten. En juuri reagoinut mitenkään jt uskontoon enään, kunnes eräänä päivänä vanhimmat tuli paimennuskäynnille, ja alkoi kertomaan miten minulla nykyään menee. Juorut olivat aivan hirveitä.
Silloin alkoi jt uskonto kuumentamaan niin, että aloin miettimään tuota rakkauden ilmentymää vihaisella miellellä.
Aloin lukea luopio sivuja, katsomaan Youtubesta jt kriittistä aineistoa ja miettimään asioita siltä kannalta että jt opetus on ollut harhaista kultti soopaa. Kyllä silmät aukeni siitä, millaisessa suorittamisen ja valheen hullunmyllyssä olin ollut.
Nyt kun ajattelen jt uskoa huijauksena ja mielenhallinnan kulttina, hymyilen joka kerta kun joku tulee suu vaahdossa puhumaan kuinka hyvä ja puhdas uskonto jt on. Sydämmessäni on puhdas rauha. Inhoa ei rivi jt:iin ole, ennenminkin syvä sääli minkä pettymyksen joutuuu uskonnossa kokemaan kerta toisensä jälkeen kun ei se hg tullut vieläkään. On se melkoinen elohopea menemään karkuun todistajilta.
Vielä tunteista, kun aloin puhua ja kirjoittaa jt kriittisiä asioita. Aluksi tuntui siltä, että kuolenkohan nyt salakavalasti kun jumala rankaisee minua jutuistani. No enpä ole kuollut, enkä sairastunut tai muutenkaan seonnut. Elämässä menee kaikilla osa-alueilla hyvin. Luopiona olemiseen on paloa, koska jt petosten tutkiminen ja paljastaminen on mielenkiintoista iltapuuhaa tv:n katsomisen sijaan. Jokupäivä kun olen saanut materiaalia tarpeeksi kasaan, voi tapahtua jonkinlaisen kokoelman julkaisu. Parasta olisi kun koko uskonto luokiteltaisiin haitalliseksi järjestöksi.
Miltä tuntuu olla luopio
10
74
Vastaukset
- Anonyymi
Tuota noin.
JT luopiona oleminen on yhtä vaarallista kuin olla "hirvenmetsästys- luopio".
Mutta ethän nyt kuitenkaan syytä JT:n oikuista Jehovaa ja Jeesusta?
Ei he ole sinulle mitään pahaa tehneet vaan tämä umpimätä järjestö.- Anonyymi
Mutta ethän nyt kuitenkaan syytä JT:n oikuista Jehovaa ja Jeesusta?
- Hammaspeikko tai saunatonttukaan eivät ole missään tapauksessa syyllisiä.
- Anonyymi
Jehovan todistajien uskonnosta vetäytyvä jää helposti tietynlaiseen välitilaan, jossa edelleen pitää Vartiotornin oppia ainakin jonkinasteisena totuutena ja saattaa pelätä esimerkiksi harmageddonia tai demoneita. Maailmankuvan muuttaminen ja otteen saaminen uudesta elämästä ei tapahdu itsestään, vaan vaatii aktiivista työstämistä.
Vanhimmistakin näkyy toisinaan olevan jotain hyötyä, kun onnistuivat ärsyttämään sinua ja puskemaan sinut sen rajan yli, että aloit aktiivisesti hankkia tietoa. Onnittelut, siitä se lähtee.- Anonyymi
"Vanhimmistakin näkyy toisinaan olevan jotain hyötyä, kun onnistuivat ärsyttämään sinua ja puskemaan sinut sen rajan yli, että aloit aktiivisesti hankkia tietoa."
Havaintojeni mukaan vastaava on ollut kimmokkeena useammallekin. Vaikkapa vanhipien jokin hengellis-moraalisesti kestämätömältä tuntunut asenne, sanomiset, painostus suorittamiseen ja linjuakset tai ihon alle menevä syyllistäminen ja tuomarointi.
Ilman voimakasta kimmoketta tai riittävän suuria epäilyksiä jo pelkkä kriittiseen materiaaliin tutustuminen voi tuntua mahdottomalta ja täysin vieraalta. Sitten kun henkilö ylittää rajan ja alkaa lukea kiellettyä materiaalia, niin alkuun se voi tuntua kuin suurelta petokselta jopa itse jumalaa vastaan.
Mielenhallinta ja Tukholma-syndrooma ovat vahvoja ja onhan kyseessä myös oma (ehdollistettu) usko ja siihen liittyvät odotukset ja koko maailmankuvatkin, sekä oma identiteetti. Paljon on pelissä.
- Anonyymi
Kannattaa olla varovainen täälläkin sillä ruumiinhajun haistaa muutkin korppikotkat(uskonlahkot)jotka jo liihottelevat tähänkin ketjuun tarjoamaan omia umpimätiä järjestöjään ja uskomuksiaan saadakseen sinut uuteen nalkkiin menettämään itsesi heille kun vihdoin yhdestä pedosta ole päässyt irti ja löytänyt oman ajattelusi ja itsesi.
- Anonyymi
Sanon tähän sivullisena, että huomattu on. Kaikenmaailman läpimädät uskonnot lentävät kyllä heti tälle palstalle vaanimaan raatoa, kun jt uskonnon kanssa on ongelmia. Jt uskonnon juorumyllytys on sellaista, että jos sellaiseen joutuu, siihen ei auta jäädä kuin 20 vuodeksi pois asiasta, puhelinnumeron vaihtaminen ja muuttaminen alueelta pois. Nimen vaihtaminen olisi ihan paikallaan. Juoruaminen ja myös karttamisen vaikka toimettomuuden tai muun erilaisuuden takia edellämainitut toimenpiteet on melkein pakko tehdä.
- Anonyymi
En minä ainakaan tarjoa mitään uutta järjestöä.
Minun uskoni ei perustu mihinkään "kirkkoon" vaan tarpeeseeni uskoa auktoriteettiin, joka on Jumala ja Hänen Poikansa Jeesus.
JT ajan jälkeen olen saanut heidät ihan toisella tavalla elämääni.
Jos joku valitsee toisin kuin minä, niin omapahan on asiansa.
Minä vain tuon esille asiaa joka on minulle tärkeää.
Kun yksi jehnu tuli mormonismipalstalle tuputtamaan uskoaan, voisinko vastavuoroisesti pyytää sinua uskomaan mormonismiin? Mikäli olet mies, sinulle on luvassa haaremi taivaassa ja pääset Jumalaksi. Sinun täytyy vain maksaa kymmenykset tuloistasi USA:n keskuskirkolle, joka käyttää rahoja mm. kirkon johtajien bisneksiin. Sinun pitää käyttää taikamerkein varustettuja vain kirkon myymiä alusvaatteita. Ja tietenkin täytyy uskoa Joseph Smithin ja kumppaneiden kehittelemään oppiin.
- Anonyymi
Nuo alusvaatteet kuulostavat kyllä himmeältä :)
- Anonyymi
hmm haaremi. Montako naista siihen kuuluu?
Islamissa jotkut lupaavat 70 neitsyttä. Onko tossa Mormonien versioissa enemmän vai vähemmän?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei153815Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1261444- 931298
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli3121236Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi601165Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk721120- 441075
Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253951- 86885
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?48828