Älä anna eksyttää itseäsi!

Anonyymi

Ei ihminen voi omalla huutamisellaan, parannuksenteolla tai kääntymisellä itse niitä syntejä pestä pois. Ei murhamies voi omilla teoillaan sellaisia syntejä hävittää pois.

Murhamies Paavalille sanottiin ihan selvästi, että vain Jumala pesee kasteessa Paavalin synnit pois.

Ap. t. 22:16

Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.

Syntien pesu kuuluu Kristillisen kasteen lupauksiin.

109

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"Kuinka voisi ihminen olla puhdas, kuinka vaimosta syntynyt olla vanhurskas!"

"Vaikka pesisit itsesi saippualla, vaikka käyttäisit lipeää, jäisi syntiesi lika yhä jäljelle, en voisi olla sitä näkemättä, sanoo Herra."

• Anonyymi

Mikä ihmeen eksytys ja pesu?

• Anonyymi

Hai sie , puhut sie hepasta?

• Anonyymi

Mitähän sinäkin asiasta oikeasti tiedät.

• Anonyymi

Tiedän kaiken.

• Anonyymi

Nooan päivinäkin kun vesi alkoi nousta, niin ei siinä mikään avunhuuto eikä parannuksenteko mitään pelastusta tuonut.

Kastetta verrataan Nooan arkkiin. Kaikki ne pelastuivat, jotka Nooa vei arkkiin sisälle.

Kristillistä kastetta verrataan Nooan Arkkiin.

• Anonyymi

Samoin käy Ihmisen Pojan Päivänä.

• Anonyymi

Nooa uskoi ja TOTTELI Jumalan sanaa ja rakensi arkin. Ei pelkkä uskominen pelastukseen riitä, pitää totella Jumalan sanaa ja viedä perhekunta sisälle sinne Arkkiin.

Kristillistä Kastetta verrataan Nooan arkkiin, koska ne molemmat pelastivat sinne sisälle viedyt "veden kantamana" kuten sana sonoo.

Muut kaikki hukkuivat.

• Anonyymi

Helluntailaiset vaikenevat oikean Jumalan sanan edessä.

Tai sitten alkavat herjaamaan totuuden tuojia halventavilla sanoillaan.

• Anonyymi

1. Joh. 2:12

Minä kirjoitan teille LAPSUKAISET , sillä SYNNIT ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.

Jaak. 2:7

Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä kirjoitan teille LAPSUKAISET , sillä SYNNIT ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.

Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

Ilm. 13:5

"Pedolle annettiin suu, joka herjaa ja puhuu suuria sanoja"

Juud. 1:8

Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilm. 13:5

"Pedolle annettiin suu, joka herjaa ja puhuu suuria sanoja"

Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin.

Sinussahan ne melskaamasi hurmahenget. Sydämen kyllyydestä suu puhuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vauvoilleko Johannes kirjoitti?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinussahan ne melskaamasi hurmahenget. Sydämen kyllyydestä suu puhuu.

Hurmahengillä Raamatussa tarkoitetaan tälläistä käyttäytymistä.

Jer. 29:26

'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.

Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja. [2. Piet. 2:10]

• Anonyymi

niin ne tekee, ja YLEENSÄ, helluntaialisilla ei MITÄÄN raamatunjakeita, mihin perustaa sanomisensa . . .

• Anonyymi

Ei pienet lapset vielä osanneet lukea, mutta vanhemmat lukivat Jumalan sanaan lapsilel. Sana tekee sen minkä lupaa.

Joel 1:3

Kertokaa tämä lapsillenne, ja teidän lapsenne kertokoot sen lapsillensa ja heidän lapsensa tulevalle polvelle:

5. Moos. 11:19

ja opettakaa ne lapsillenne, niin että puhut niistä kotona istuessasi ja tietä käydessäsi, maata pannessasi ja ylös noustessasi.

1. Tim. 5:8

Mutta jos joku ei pidä huolta omaisistaan ja varsinkaan ei perhekuntalaisistaan, niin hän on kieltänyt uskon ja on uskotonta pahempi.

Jenkkilahkoissa on sarian laki, jolla vanhempia uhataan jos he edes ajattelevat vievänsä lapsensa kristittyjen kirkkoon kristittyjen kasteelle.

• Anonyymi

Johannes kirjoitti: isille, nuorukaisille ja lapsille erikseen

Lukutaitoiset lukiva niitä kirjeitä ääneen muille perheenjäsenille.

Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.

Kristillisessä kasteessa ne synnit luvataan antaa anteeksi ja pestä pois niin aikuisille, nuorille ja lapsille.

Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.

Helluntailaiset herjaavat työkseen täällä Suomi24 eri palstoilla lasten saamaa kristillistä pyhää kastetta.

• Anonyymi

Hellareiden sisaruskonto Mormoonit uhkaa pienten lapsien vanhempia kuolemalla ja helvetillä, jos edes ajattelevat, että lapsi pitäisi viedä kristilliseen kirkkoon saamaan kristittyjen kastetta.
      Jenkkilakoissa on kovat lait ja uhkaukset voimassa.
      Jos et noudata lahkon sisäisiä ankaria lakeja ja sääntöjä, niin sinut erotetaan lahkosta ja sitten he eivät enää tervehdi sinua.

• Anonyymi

Jeesus luki vain Vanhaa Testamenttia, Tooraa.

Kun jätät Uudestatestamentista valehtelevan Paavalin satuilut pois niin kirkastat evankeliumia kummasti.

Room. 3:7

"Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan." (Paavali)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus luki vain Vanhaa Testamenttia, Tooraa.

Kun jätät Uudestatestamentista valehtelevan Paavalin satuilut pois niin kirkastat evankeliumia kummasti.

"Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan." (Paavali)

Skitsofrenia oireita ovat aistiharhat (esim. kuuloharhat), harhaluulot (esim. perusteettomat uskomukset, joista henkilö pitää itsepäisesti kiinni tai vainoharhaiset ajatukset) ja puheen ja käyttäytymisen muutokset. Oireet saattavat vaihdella suuresti eri potilaiden välillä.

• Anonyymi

Temppelistä kun poistui Jumalan Henki Jeesuksen kuollessa, niin ei Jeesus halua, että maksat kymmenyksiä uudelle temppelinherralle Saatanalle, joka repäsi esiripun halki hypätessään sisälle temppelin kaikkein perimmäiseen tyhjään kammariin.

• Anonyymi

Tyhjän perässä juoksija! Hänen harhautunut sydämensä eksyttää hänet. Ei hän osaa pelastaa itseään, ei sanoa itselleen: -- Petosta! Minun käteni pitää kiinni tyhjästä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tyhjän perässä juoksija! Hänen harhautunut sydämensä eksyttää hänet. Ei hän osaa pelastaa itseään, ei sanoa itselleen: -- Petosta! Minun käteni pitää kiinni tyhjästä

ja se lähtee liikkeelle, kiertää maan neljä kolkkaa ja johtaa kansat harhaan.

Sitä katsellessani tuli lännestä vuohipukki koko maan yli, tuskin maanpintaa koskettaen, ja sillä pukilla oli otsassaan mahtava sarvi.

• Anonyymi

"Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia."

Ei nämä mitään rippikoulupoikia ole. Lahkolaisilta ne vaikuttaa.

" Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
      Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'
      Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
      Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi.
      Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina. He saavat tekojensa mukaisen lopun."

• Eräänä aurinkoisena päivänä olin käymässä Korkeasaaressa. Aurinko porotti pilvettömältä taivaalta, eläimet olivat läkähtyä kuumuuteen. Erään aitauksen kohdalla panin merkille hassun näköisen eläimen, joka käyttäytyi sangen oudosti.

Aitauksen keskellä oli jokin puu tai sitä muistuttava koriste. Eläin juoksi aina yhden kierroksen puun ympäri ja pysähtyi sen jälkeen hetkeksi. Sitten taas uusi kierros, pysähdys, uusi kierros ja niin edelleen.

Eläimen toiminnassa ei näyttänyt olevan mitään järkeä. Juosta nyt päättömästi kuumassa, sen sijaan että lepäisi ja keräisi voimia jossain varjossa. Mietin, että taisi jäädä levy päälle...

• Anonyymi

Jer. 29:26

'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.

Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja. [2. Piet. 2:10]

Juud. 1:10

Mutta nämä ihmiset herjaavat sitä, mitä eivät tunne, ja sillä, minkä he luonnostaan, järjettömien eläinten tavoin tuntevat, he saattavat itsensä turmioon. [2. Piet. 2:12]

• Anonyymi

Ps. 2:4

Hän, joka hallitsee taivaassa, nauraa, Herra pilkkaa heitä.

• Anonyymi

Ilm. 2:9

"Minä tiedän sinun ahdinkosi ja köyhyytesi -- sinun, joka kuitenkin olet rikas. Minä tiedän, miten sinua herjaavat nuo, jotka sanovat itseään juutalaisiksi vaikka eivät ole -- Saatanan synagogaa he ovat!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilm. 2:9

"Minä tiedän sinun ahdinkosi ja köyhyytesi -- sinun, joka kuitenkin olet rikas. Minä tiedän, miten sinua herjaavat nuo, jotka sanovat itseään juutalaisiksi vaikka eivät ole -- Saatanan synagogaa he ovat!

Lapsikasteen ja Mooseksen lain pauhaajat: Saatanan synagogaa he ovat-

• Anonyymi

Mikä nimi lausutaan "kastehetkessä"? Ei ainakaan Herran Jeesuksen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä nimi lausutaan "kastehetkessä"? Ei ainakaan Herran Jeesuksen?

Mormonin ja Parhamin nimihän siellä lausutaan ja monta kertaa.

Vaan kun Parhami tulee, niin hän johtaa teidät kaikkeen totuuteen.

Jerusalemissa jos olisi ollut helluntailaisia, niin he olisivat tehneet sen poikien ympärileikkauksen monta kertaa.

• Anonyymi

"Jeesus vastasi: Totisesti,totisesti minä sanon sinulle, jos ihminen ei synny uudeksi vedestä ja Hengestä, hän ei pääse sisälle Jumalan valtakuntaan."

Ei sitä Jeesuksen sanomaa "vettä" (water) voi jättää poiskaan eikä vaihtaa mihinkään muuhun. Sehän tarkoittaa että me kiellämme Raamatun totuuden emmekä usko Jeesukseen.

Harhaoppiset helluntailaiset tunkevat Jeesuksen suuhun tuossa kohtaa vaikka minkälaisia sanoja, jotka paremmin sattuisivat vastaamaan heidän omia Parhaimin keksimiä selityksiä.

Jumalan sana on oikean uskonopin perusta, ei mitkään Parhamin laulukirjat.

Tuossakin kohdassa sanotaan ihan selvästi, että uudestisyntyminen vedestä ja Hengestä tapahtuu Kristillisessä Kasteessa.

Room.6:4-5 Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan hadatut KASTEENkautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidätkin UUDESSA elämässä vaeltaman."

KASTEESSA ENTINEN JÄÄ TAAKSE JA UUSI ON SIJAAN TULLUT.=UUDESTISYNTYMINEN VEDESTÄ JA HENGESTÄ TAPHTUU KRISTITTYJEN KASTEESSA.

Helluntailaiset väistävät tuollaisten kohtien merkityksen eli sisällön miettimisen kokonaan viemällä heti puheenaiheen veden määärään ja kastetekniikkaan, kun piitäisi tutkia, mitä kasteessa oikeasti tapahtuu.

• Anonyymi

Suomessakin on miljoonia, jotka eivät ole koskaan kääntyneet, tehneet parannusta, huutaneet avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Mistä sinä tiedät, kuinka moni on huutanut apua Jumalalta, Jumala vastaa omalla ajallaan. Jeesus ilmestyy ihmisen elämään kun sen aika on. Mooseskin oli jo 80 vuotias, kun Jumala hänet työhönsä kutsui.

Helluntailaisten avunhuutoihin tulee heidän herransa valejeesus ensin nopeasti paikalle kuin salama ja antaa lisää henkeään harhaoppisille.

"Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia."

"Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'

Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä sinä tiedät, kuinka moni on huutanut apua Jumalalta, Jumala vastaa omalla ajallaan. Jeesus ilmestyy ihmisen elämään kun sen aika on. Mooseskin oli jo 80 vuotias, kun Jumala hänet työhönsä kutsui.

Helluntailaisten avunhuutoihin tulee heidän herransa valejeesus ensin nopeasti paikalle kuin salama ja antaa lisää henkeään harhaoppisille.

"Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'

Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!

Jokainen Jumalan lapsi, siis jota Pyhä henki johdattaa, tunnustaa Jeesuksen Kristuksen Herrakseen, eli uskoo Herraansa ja turvautuu Häneen.

14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
        15 Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
        16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
        ( Room 8)

Uskovia alettiin vainoamaan heti, kun he olivat tulleet Herraan Jeesukseen Kristukseen uskoviksi, he eivät voineet kieltää Herraansa Jeesusta.

Vaikka Saulus kidutti uskovia, he eivät voineet kieltää Herraa Jeesusta.

10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
        11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka. ( Apt 26)

4 Ja minä vainosin tätä tietä aina kuolemaan asti, sitoen ja heittäen vankeuteen sekä miehiä että naisia,
        5 niinkuin myös ylimmäinen pappi voi minusta todistaa, ja kaikki vanhimmat. Minä sain heiltä myös kirjeitä veljille Damaskoon, ja minä matkustin sinne tuodakseni nekin, jotka siellä olivat, sidottuina Jerusalemiin rangaistaviksi.
        ( Apt 22)

Saulus vangitsi miehiä ja naisia, joilla oli usko Jeesukseen Kristukseen ja Pyhä Henki sydämessään. Miehiä ja naisia, jotka olivat uskovia, Jeesuksen pyhiä, jotka avuksensa huutavat Herraansa Jeesusta Kristusta.

2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
        (1Kor 1)

Kysyt mistä tiedän?

juuri tuosta syystä tiedän, että jolla on usko Jeesukseen, ei saata häntä kieltää missään tilanteessa, varsinkaan Suomessa, jossa ei rangaista vankeudella, eikä kuolemalla ketään uskonsa Jeesukseen Kristukseen tunnustavaa.

Huomaa siis, Suomessa on miljoonia, jotka kieltävät Herran Jeesuksen Kristuksen.

Mistä se kertoo?

He eivät ole koskaan kääntyneet Herran Jeesuksen puoleen, saadakseen anteeksi.

12 että he näkemällä näkisivät, eivätkä huomaisi, ja kuulemalla kuulisivat, eivätkä ymmärtäisi, niin etteivät kääntyisi ja saisi anteeksi". ( Mar 4)

He eivät tunne Jeesusta, eikä Hänkään silloin tunne heitä.

14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
        ( Joh 10)

Ihminen, joka ei käänny itse, henkilökohtaisesti, Herran puoleen saadakseen armahduksen, ei ole Jeesuksen oma, vaan erossa Jeesuksesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi

"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuu." (Jumalan sana)

Ensin huone puhdistetaan perusteellisesti Kristillisessä Kasteessa Kunniavieraiden tulla sisälle ja aloittaa pyhien lahjojen sisälle tuominen ja pyhien asioiden opettaminen, kuten Jeesus on asian käskenyt tehdä.

"Mateuteseettee" opetuslapseuttakaa "kastamalla ja opettamalla".....

Matt.28:18-20

• Anonyymi

Miika 4:6

Sillä ajalla, sanoo Herra, tahdon minä ontuvaiset koota, ja saattaa hyljätyt kokoon, ja sen, jota minä vaivannut olen.

• Anonyymi

Juud. 1:18

Että viimeisellä ajalla tulevat pilkkaajat, jotka jumalattomissa himoissansa vaeltavat.

-Charles Fox Parham
      -Gerhard Olsen -Smild

• Anonyymi

Harhaoppeihin kietoutuneet eksyttäjät tekevät samalla tavalla kuin taikurit kiinnittäessään ihmisen katseen ja ajatuksen vain näkyviin kulisseihin, jotta ihminen ei miettisi asiaa syvemmältä.

veden määrä, kastetekniikka, kastettava ikä,

ja hokevat ei vauva sitä, ei vauva tätä, ja kirjoittavat jakeen, josssa selvästi on kyseessä aikuisen ihmisen tapaus, ja julistavat ivallisesti kysyen: puhutaanko tässä lapsista?

• Anonyymi

niin ne tekee, mut ei ne alkoholin tuhoomat aivot sellaista huomaa, helluntailaisuushan on alkoho, -huumeongelmaisille MUOKATTU uskonto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

niin ne tekee, mut ei ne alkoholin tuhoomat aivot sellaista huomaa, helluntailaisuushan on alkoho, -huumeongelmaisille MUOKATTU uskonto.

Narkkarit ja linnakundit ja kolmoismurhamiehet julistavat itsensä ties miksi apostoleiksi, evankelistoiksi, pastoreiksi ja paimeniksi.

Parhamikin oli aika härsi "paimen", kun nyt tiedämme mitä hän niille paimennettavilleen teki siellä rapakon takana.

13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

• Anonyymi

Taas kerran sinä paha ja uskosta osaton pilkkaaja ja Jumalan rienaaja olet tehnyt Sanan vastaisen aloituksen.
      Jeesus itse opettaa: sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi. Näetkö sokea: puuttuu sana-kasteesta?
      minä sanon teille: jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös Ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä. Näetkö sokea: puuttuu sana-kastetaan?

Jumalan Sana lupaa: "avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."
      Aloituksesi oli Jumalan pilkkaa: tosiasiassa väität Jumalaa valehtelijaksi:
      Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
      Kristittyjen yksi keskeisimmistä piirteitä on: Herran avuksi huutaminen ....Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
      Sinä toimit kuin Paavali ennen uskoon tuloaan: täälläkin hänellä (Saulus Tarsolainen) on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat.
      Olet asettanut Herran Jeesuksen tilalle omat jumalasi. olet epäjumalanpalvoja. Vainoat niitä, jotka avuksi huutavat Jeesuksen nimeä.

• Anonyymi

Todella moni huusi Jumalaa avukseen, kun veden pinta alkoi nousta jatkuvien sateiden takia Nooan päivinä, mutta ei Jumala heitä enää auttanut.

Raamatussa Nooan arkkia verrataan Kristilliseen kasteeseen, sillä vain se toi pelastuksen veden kantamana.
        Samoin Mooses pelastui kaislakorissa Niilin virrassa veden kantamana.

Raamatussa sekä Nooan arkkia että Mooseksen kaislakoria verrataan keskenään.

• Anonyymi

Kristittyjen kasteesta ei puutu yhtään mitään. Se on täydellinen Jumalan teko.

• Anonyymi

Jeesuksen nimen jatkuva hokeminen ja toistelu pitäisi laittaa hälytyskellojen soimaan.

" Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen nimen jatkuva hokeminen ja toistelu pitäisi laittaa hälytyskellojen soimaan.

" Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Jumalan sanakin varoittaa Jeesuksen nimen turhaan hokemisesta ja toistelusta.

Jeesus ei pyytänyt edes rukoilemaan itseään, vaan Isäänsä..."Isä meidän, joka olet taivaassa...

Jeesus on rakennushommissa eikä Jeesusta saa jatkuvasti häiritä rukouksillaan.

"Minä menen valmistamaan teille sijaa...eli asuntoja Jeesus siellä rakentaa uuteen Jerusalemiin, joka laskeutuu taivaasta alas maan päälle, jonne ne harvat ja valitut sitten muuttavat ja hallitsevat täällä maan päällä kansoja tuhat vuotta.

• Anonyymi

Tuhlaajapoika palasi takaisin isän kotiin, lapsen uskoosan ja koska oli isän lapsi, niin hänellä oli oikeus palata kotiin koska vain ja perillinen vaikka oli ottanut ennakkoperintönä rahaa.
      Sillä vasta isän kuoltua lopullinen perinnönjako tapahtuu.

Ei tuhlaajapoikaa kastettu helluntailaiseksi missään vaiheessa.

• Anonyymi

Jeesus kun palaa maan päälle takaisin, niin hänen nimensä ei ole enää Jeesus.

Ilm. 3:12

Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

Jerusalem laskeutuu maan päälle, jossa niitä Kristuksen häitä vietetään.

Ei missään pilven reunalla kuten Paavali satuili, kun ei tiennyt että siellä on hurja pakkanen eikä ilmassa happea olllenkaan ja keuhkot repee niissä oloissa, huono pitopaikka on hääjuhlille.

• Anonyymi

Paavali ei kirjoittanut niin kuin sinä satuilija väität: "pilven reunalla kuten Paavali satuili".

• Anonyymi

Todellakin se, mitä odotat ei ole Jeesus.

• Anonyymi

Lapsen kastaminen nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen on niin valtava uskontunnustus ihmisten ja Jumalan edessä että kyllä se riittää aivan varmasti.

Kristillisessä kasteessa kun lasta kastetaan sitä Jumalan edessä tunnustetaan Jeesuksen sana todeksi ja Jeesus Herraksi ja kuninkaaksi, kun lapsi kasteessa liitetään Kristuksen ruumiiseen ja lapselle rukouksessa pyydetään Pyhän Hengen lahjaa ja kaikkia niitä siunauksia, jotka Jumala kastetulle lapselleen lupaa antaa.

Missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimessäni, siinä minä olen läsnä teidän keskellänne ottamassa sen pienen lapsen syliini.
      Jeesus lupaa olla nimenomaa niiden kanssa, jotka tottelevat Jeesuksen antamaa kastekäskyä.

(Matt.28:18-20) Ylipäällikön viimeinen päiväkäsky maan päällä.

18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

• Käytit käännöstä, josta puuttu piste (.) joka on alkutekstissä.
        Piste jakaa tekstin eri lauseiksi.
        Ensimmäisessä lauseessa on käsky tehdä kaikista kansoista Jeesuksen opetuslapsia.
        Vasta toisessa lauseessa on käsky kastaa.

Raamattu kansalle käännös on tarkemmin alkutekstien mukainen.
        Matt.28:
        19. Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani. Kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20. ja opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailmanajan loppuun saakka."

Tämän tehtävän Jeesus antoi opetuslapsilleen. Edeltävät jakeet 16 ja 17.

• Ei Ryöväri ristiltä lähtenyt käymään kasteella. Hän tunnusti syntinsä ja pyysi Jeesusta ... Hän uskoi Jeesukseen ja turvautu Häneen.

Luuk.23:
      Myös kaksi muuta, kaksi pahantekijää, vietiin Jeesuksen kanssa surmattavaksi.
      33. Kun saavuttiin paikalle, jota kutsutaan Pääkalloksi, sotilaat ristiinnaulitsivat siellä Jeesuksen ja pahantekijät, toisen hänen oikealle puolelleen, toisen vasemmalle. ...
      .......
      38. Hänen päänsä yläpuolella oli myös kirjoitus: "Tämä on juutalaisten kuningas."
      39. Toinen ristillä riippuvista pahantekijöistä herjasi häntä sanoen: "Etkö sinä ole Kristus? Auta itseäsi ja meitä!"
      40. Mutta toinen vastasi ja nuhteli häntä sanoen: "Etkö sinä pelkää edes Jumalaa, vaikka kärsit samaa rangaistusta?
      41. Me tosin kärsimme oikeudenmukaisesti, sillä me saamme, mitä tekomme ansaitsevat, mutta tämä ei ole tehnyt mitään pahaa."
      42. Sitten hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi."
      43. Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä sinä olet minun kanssani paratiisissa."

• Anonyymi

Pukkaat ihan perusharhautusta, eihän Jeesus sitä ristinryöväriä kastanut.

Jeesuksen eläissä ei vielä kristilistä kastetta ollut olemassakaan.

Jeesuksella oli valta maan päällä antaa syntejä anteeksi keitä hän tapasikin.(ilman kastetta)

-syntinen nainen
        -halvaantunut mies
        -lapset
        -ristinryöväri

"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun."

• Anonyymi kirjoitti:

Pukkaat ihan perusharhautusta, eihän Jeesus sitä ristinryöväriä kastanut.

Jeesuksella oli valta maan päällä antaa syntejä anteeksi keitä hän tapasikin.(ilman kastetta)

-syntinen nainen
        -halvaantunut mies
        -lapset
        -ristinryöväri

Psalmi 51 on Langenneen rukous, katumuspsalmi.

Oikea käännös jakeessa ei ole niinkuiin kirjoitit vaan:
        7. Katso, synnin alaisena ALAISENA olen syntynyt, synnin alaiseksi sikisin äitini kohdussa.
        Tämä on eri asia, kuin olla syntinen. Oikeassa käännöksessä ei ole "syntinen olin"
        Jumala on antanut lait joidenka alaisena maailma on. vain Evankeliumi meidät vapauttaa meidät lankeemuksestamme. Jokainen tuomitaan vain omien tekojensa mukaisesti, eikä vanhempien syntien. katso Hesekiel luku 18.

Alla laajenpi kokonaisuus viittamastasi Psalmin 51 kohdasta 3 - 14
        Ps.51:
        ....
        3. Jumala, ole minulle armollinen hyvyytesi tähden,
        pyyhi pois syntini suuren laupeutesi tähden.
        4. Pese minut puhtaaksi rikoksestani,
        puhdista minut synnistäni.
        5. Minä tunnen rikokseni,
        ja minun syntini on aina edessäni.
        6. Sinua Ainoaa vastaan olen syntiä tehnyt,
        olen tehnyt sitä, mikä on pahaa sinun silmissäsi.
        Sinä osoittaudut vanhurskaaksi puheessasi
        ja puhtaaksi tuomitessasi.
        7. Katso, synnin alaisena olen syntynyt,
        synnin alaiseksi sikisin äitini kohdussa.
        8. Totuutta sinä tahdot sisimpään saakka,
        ja salassa sinä ilmoitat minulle viisauden.
        9. Puhdista minut synnistä iisopilla, niin minä puhdistun.
        Pese minut, niin tulen lunta valkeammaksi.
        10. Anna minun kuulla iloa ja riemua,
        ratketkoot riemuun luut, jotka olet murskannut.
        11. Peitä kasvosi näkemästä syntejäni
        ja pyyhi pois kaikki pahat tekoni.
        12. Jumala, luo minuun puhdas sydän
        ja uudista vahvaksi henki minun sisimmässäni.
        13. Älä heitä minua pois kasvojesi edestä äläkä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi.
        14. Anna minulle jälleen
        pelastuksesi ilo
        ja tue minua alttiuden hengellä.
        ......

• Anonyymi

odotellaan josko sakastiin tulee joskus valot.

pimeeän on turhaa huhuilla.

• Anonyymi

"Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
      Mark. 10:15

Lapsen kastaminen nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen on niin valtava uskontunnustus ihmisten ja Jumalan edessä että kyllä se riittää aivan varmasti.

Kristillisessä kasteessa kun lasta kastetaan sitä Jumalan edessä tunnustetaan Jeesuksen sana todeksi ja Jeesus Herraksi ja kuninkaaksi, kun lapsi kasteessa liitetään Kristuksen ruumiiseen ja lapselle rukouksessa pyydetään Pyhän Hengen lahjaa ja kaikkia niitä siunauksia, jotka Jumala kastetulle lapselleen lupaa antaa.

Missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimessäni, siinä minä olen läsnä teidän keskellänne ottamassa sen pienen lapsen syliini.

Jeesus lupaa olla nimenomaa niiden kanssa, jotka tottelevat Jeesuksen antamaa kastekäskyä.

Matt.28:18-20

Ylipäällikön viimeinen päiväkäsky maan päällä.

" Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä."

" Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"

" ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Amen!

• Anonyymi

ja sinun ylipäällikkösi on saatana, etkä pysty kieltämään herraasi.

• Anonyymi

Taas kerran kirjoitit omaa satujasi. Jeesuksen viimein käsky ei ollut väitteitesi mukainen. Kirjoitat pelkkää luulottelua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taas kerran kirjoitit omaa satujasi. Jeesuksen viimein käsky ei ollut väitteitesi mukainen. Kirjoitat pelkkää luulottelua.

Hellari väittää Jeesusta valehttelijaksi.

Vaan kun Parhami tulee, niin hän johtaa teidät kaikkeen totuuteen.

• Anonyymi

Hellareiden tylsistynyt eksytystapa ilmestyi taas palstalle:

Pukkaat ihan perusharhautusta sanomalla, eihän Jeesus sitä ristinryöväriä kastanut.

-syntinen nainen
      -halvaantunut mies
      -lapset
      -ristinryöväri

• Anonyymi

10 Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin" -hän sanoi halvatulle-
        11 "minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."

-syntinen nainen
        -halvaantunut mies
        -lapset (estelyistä huolimatta)
        -ristinryöväri

Room. 5:12

"Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

10 Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin" -hän sanoi halvatulle-
        11 "minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."

-syntinen nainen
        -halvaantunut mies
        -lapset (estelyistä huolimatta)
        -ristinryöväri

Room. 5:12

"Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet."

Noin siellä Luterilaisten Kirkkoraamatussa lukee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin siellä Luterilaisten Kirkkoraamatussa lukee.

minkähänlainen raamattu hellareilla sitten on ??

"Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut jokaisen ihmisen osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet"
        Room: 5: 12

hellarithan voi kirjoittaa myös, Room: 5: 12, mitä siellä hellareitten raamatussa lukee ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut jokaisen ihmisen osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet"

hellarithan voi kirjoittaa myös, Room: 5: 12, mitä siellä hellareitten raamatussa lukee ?

Hellarit näyttävät ensin tulokkaalle Luterilaista Raamattua, mutta heti kohta alkavat julistaa kohtia omasta heille tehdystä käännöksestä, jonka nimi on "Raamattu rahvaalle" eli kansalle.

Mormoneilla on Mormonin kirja ja Opin ja liittojen kirja.

Jehovantodistajilla on Vartoitornilehti. Pääpäilla USA:ssa Brooklynissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hellarit näyttävät ensin tulokkaalle Luterilaista Raamattua, mutta heti kohta alkavat julistaa kohtia omasta heille tehdystä käännöksestä, jonka nimi on "Raamattu rahvaalle" eli kansalle.

Mormoneilla on Mormonin kirja ja Opin ja liittojen kirja.

Jehovantodistajilla on Vartoitornilehti. Pääpäilla USA:ssa Brooklynissä.

Hai, mie uskon ainakin Katekismukseen. Siellähän herra kaunistaa ruunaa armollaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaiset papit ovat yliopistossa suorittaneet ylemmän korkeakoulututkinnon ja monet heistä ovat teologian tohtoreita. He osaavat lukea suoraan alkukielisiä painoksia, eivätkä tarvitse mitään erityistä käänöstä avukseen.

Siksi tämänkin palstan keskustelut ovat melkoisen hyödyttömiä, kun kuulee helluntailaisten jatkuvaa viisastelua ja herjan heittoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa lukee todistus sinusta: olet saatana!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa lukee todistus sinusta: olet saatana!!!!

helluntailaisuus:

"eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen
        opettajia"
        2 Tim: 4: 3

helluntailaisuudessahan "opettajina ". . . voi olla lähes kuka tahansa, entinen rikollinen, alkoholihimoinen, puhujapönttöön . . . sellasia ne haalii . . .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

helluntailaisuus:

"eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen
        opettajia"
        2 Tim: 4: 3

helluntailaisuudessahan "opettajina ". . . voi olla lähes kuka tahansa, entinen rikollinen, alkoholihimoinen, puhujapönttöön . . . sellasia ne haalii . . .

raamatussa tosin sanotaan . . .

"Mutta haureutta ja minkäänlaista saastaisuutta tai ahneutta älköön edes mainittako teidän keskuudessanne - niinkuin pyhien sopii -

älköön myös rivoutta tai tyhmää lorua ta ilvehtimistä, jotka ovat sopimattomia, vaan paremmin kiitosta."
        Ef: 5: 3 - 4

helluntailaisuudessa edellisen kaltaisia oikein korostetaan . . .

• Anonyymi

Helluntailaisuudessa kuka vaan voi antaa toiselle helluntailaiselle minkä vaan synnin anteeksi.

Kasteessa JUMALA PESI joukkomurhaaja Saulus Tarsolaisen SYNNIT POIS.
      Ei niitä Ananias voinut antaa anteeksi.

Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, (HUUTAMINEN EI VIELÄ PESE SYNTEJÄ)

NOUSE JA ANNA KASTAA ITSESI ANNA PESTÄ SYNTISI POIS. (KASTEESSA SE TAPAHTUU.)

• Anonyymi

kaste ja ehtoollinen, ei kumpikaan helluntailahkossa "auennut", eikä se harhaoppisille aikeakaan . . .

• Anonyymi

Helluntailaisten uusia muotivirtauksia on puhua ns "auktoriteetin viemiseltä Jumalalta" ja alkaa käyttää Jumalan valtaa maan päällä.

Jumala ei kunniataan jaa eikä anna mitään tuollaisille harhaoppisille hurmahengille.

• Anonyymi

"tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tahi jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        2 Tess: 2: 4

"tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä. "
        2 Tess: 2: 9

• Anonyymi

Auktoriteetin vieminen tai ostaminen Jumalalta on noitien touhuja.

Ap. t. 8:13

Jopa Simon itse uskoi, ja hänet kastettiin. Hän pysytteli sitten Filippoksen seurassa, ja nähdessään ne suuret ihmeet ja voimateot, joita Filippos teki, hän oli hämmästyksestä suunniltaan.

• Anonyymi

"Antakaa minullekin tuollainen valta, että kenen päälle panen käteni, se saa Pyhän Hengen."
        Mutta Pietari sanoi hänelle: "Kadotukseen joudut rahoinesi, kun luulet, että Jumalan lahja on rahalla ostettavissa!
        Sinulla ei ole tässä osaa eikä arpaa, sillä sinä et ole vilpitön Jumalan edessä.

• Pistis Sofiassa opetuslapset, jotka valmistautuvat saarnaamaan kysyvät ylösnousseelta Jeesukselta, onko kaste välttämätön. Jeesus vastaa, että ei ole.

• Anonyymi

Pistis Sofia !!

harhaopit:

Gnostilaisuus
        Areiolaisuus
        Nesteriolaisuus
        Monofysitismi
        Monotelitismi
        Montanismi
        Pelagiolaisuus

gnostilaisuus sai alkunsa juutalaisuudesta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pistis Sofia !!

harhaopit:

Gnostilaisuus
        Areiolaisuus
        Nesteriolaisuus
        Monofysitismi
        Monotelitismi
        Montanismi
        Pelagiolaisuus

jatkuu...

Harhaoppit:

Mennolaisuus
        Anabaptismi
        Jehovatodistaminen
        Mormonintodistaminen
        Helluntaintodistaminen
        7pv.sapatintodistaminen
        Skienttologit
        Vapaamuurarit

• Anonyymi

Jeesus itse antoi kastekäskyn 11 opetuslapselle viimeisinä sanoinaan maanpäällä. (Mt.28:18-20)

Paavali ei ollut oikea apostoli vaan Jumalan valinta väkevän eksytyksen keulahahmoksi kolmen vuoden koulutuksen jälkeen Paavali tuli Korintossa heitetyksi Saatanalle ja alkoi valehtelemaan eikä pitänyt sitä edes pahan syntinä.

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

• Anonyymi kirjoitti:

Pistis Sofia !!

harhaopit:

Gnostilaisuus
        Areiolaisuus
        Nesteriolaisuus
        Monofysitismi
        Monotelitismi
        Montanismi
        Pelagiolaisuus

Gnostilaisuus eli paljon ennen Jeesusta.
        Meillä ei ole siitä paljoa muuta tietoa kuin katolisen kirkon mustamaalatut muistot.

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesus itse antoi kastekäskyn 11 opetuslapselle viimeisinä sanoinaan maanpäällä. (Mt.28:18-20)

Paavali ei ollut oikea apostoli vaan Jumalan valinta väkevän eksytyksen keulahahmoksi kolmen vuoden koulutuksen jälkeen Paavali tuli Korintossa heitetyksi Saatanalle ja alkoi valehtelemaan eikä pitänyt sitä edes pahan syntinä.

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Tai sitten hän opetti heitä vielä 11 vuotta ja kertoi transsitilansa jälkeen kuinka kaste ei ole välttämätön.

• Anonyymi

Kristinoppi

Syntiinlankeemuksessa kaikki ihmiset kuolivat hengellisesti ja joutuivat eroon Jumalasta ja tulivat kaikki syntisiksi (=perisynti)

Ikuinen elämä on vain niillä, jotka on kristittyjen kasteessa liitetty Kristuksen ikuisesti elävään ruumiiseen.

1. Kor. 12:13

"Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita,
      ON KASTETTU YHDEKSI RUUMIIKSI. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Hen

• Anonyymi

Aloittaja kertoo, aloituksessa. Ihminen ei voi tehdä parannusta kohdallaan, eikä Jeesuksen edessä pyytää syntejään anteeksi, koska hänen käsityksensä mukaan se on OMAT teot - otsakkeen alla.
      Sen on rienaaja opettanut harhaksi.
      Sen rinnalle on otettu vauvavalelu. Vauvan kummi sitten käy toimeen, eli hän tunnustaa vauvan uskon. Näin vauvasta tulee vatsastapuhujan kautta uskova.
      Vauva kun itkee ja huutaa nälkäänsä - äitinsä tissimaitoa, onhan se Jumalan tarkoitus - luomisessa, niin vauvavalelija -tulkitsee- että siinä se vauva huutaa Jumalanpuoleen ja saa päälaen kastelulla syntinsä -veden- tekona anteeksi. Sijaisuhrina on vesi- ei Jeesuksen uhri- jota kastettava uskossa tunnustaisi.

On siinä näkemys eroja.

Kun Herran kansa - aikoinaan oli warjolain aikaan erämaassa. Käärmeen puremat kuoli, mutta ratkaisu oli vaskikäärmeen nosto - ja uskossa siihen katsominen.
      Ko. vertauskuvan opetuskin Golgatalle. Eli rienaaja on käärmeenä pistänyt kuolettavan myrkyn ihmiseen. hänen erämaavaelluksen aikana.
      Sana - Jumalan Sana - sijaisuhrina sanoo, katso MINUUN! Olen ristillä ollut sijaisuhrin - uhrilammas. Sinä rakensit sen ristin, painoit ymmärtämättömänä piikkikruunun päähäni, kun kruunasit orjantappuralla Jumalasi ja halusit tappaa.
      Siksi oli ruoskittuna ristillä, näet siinä teossa omat työsi ja omat työt tappaa - synnin palkka- rakkaudettomuus on kuolema. Mutta, sanoin ristillä, "Anna heille anteeksi - sillä he eivät tiedä mitä tekevät"! Siis tämä sijaisuhri on Lunastajana ristillä HÄN - joka antaa anteeksi. Tietämättömät katsovat sijaistaan ja ymmärtävät omien tekojen mitan - minkä teemme yhdelle lähimmäisistä - sen teemme Herralle - koska hän on Luoja - luvannut omilleen hyvää - kaikki luomisessa oli sangen hyvä.
      Vanha Aatami rikkoi - Jumalan antamat neuvot ja ohjeet, joissa oli iankaikkisen elämän lupaus. Siis henkilökohtaisesti on nähtävä oma syntisyys, nähtyä omat teot, se ristin rakentaminen josta on tehtävä mielenmuutos, jos haluaa iankaikkisen elämän armolahjan omistamiseen. Se on raamatun SANAN ideaalinen oppi.
      Avata meidän silmät, että olemme rikkoneet Jumalan rakkauden lain, jonka päämäärä oli rakkaus ja näin jouduimme lain alle. Laki tuomitsee synnin, synti on Jumalan lain rikkomisen syy.
      Ja ainut ratkaisu on Sanassa Herran opetus - katso sijaistasi ja ole halullinen elämään Jumalan neuvojen ja ohjeitten mukaan. Jeesus antaa Pyhässä Hengessä voiman - kun seuraat Vapahtajan askeleita. Ihminen tulee sydämestään Jumalantyönä lihasydämessään ympärileikatuksi maailmaan ja Hän rakastuu Herraan, joka ensin rakasti häntä. Se on rakkaus suhde ja tässä on se suun tunnustus.
      TAHDON ja Ylkä pukee morsiantaan häihin.
      Pelastus on Herran kansalaisuutta - sydämen usko - suun tunnustus ja sen tekee Herra - Kristuksessa ja tässä on sijaisuhrin - muistoaterian pöydän opetus.
      Murrettu leipä, tavallaan happamaton viini- Kristuksen veren kuva, koska hän oli synnitön. Ei hapattunut. Ja tuo veri vietiin taivaisiin Isän eteen.
      Ja tätä Herran kansa nauttii - kun sydämessään katselee sijaistaan.
      Jumalalla on vain YKSI kansa- aikojen alusta. Adam puettiin sijaisuuden peittämään vaatteeseen, että synnin alastomuus olisi pois. Myös Evan.
      Tässä liikkuu opetus - oma henkilökohtainen usko. Sydämen ympärileikkaus.

SE vauvavalelu - jossa päälakea kastellaan ja annetaan nimi. se on nimenanto tilaisuus. Mutta, se ei ole sitä, mitä sillä halutaan sanoa.
      Käärmeen myrkky on myrkyttänyt pelastuksen tien, nyt harhassa opetetaan kummien puheet, jotka ikäänkuin olisivat vauvan vatsastapuhumisen uskontunnustus. Kummien, jotka monet eivät edes itse usko.

Ei pidä eksyä, ei pidä tulla Herran huoneeseen rakentamaan väärälle perustukselle ja inttämään loppuun asti, että vauvavalelu olisi jotain ja ikäänkuin vauvan päälaki kastelu olisi raamatullinen kaste. Siinä kirkko on hapatteessaan ryöstänyt itselleen valheen opin. Ja tuota opetusta mantrataan monella tapaa - ja opissa joulujuhla - siis pakanallisuus, rippikoulu, jossa kiinnitetään opetettavien katse ihmisoppiin, vihkimisessä papin esiintulo pitää vihittävät sokeassa pisteessä ja sitten ne hautajaiset, pakanallinen tapa jatkaa saattamaan eksytetyt viimeiselle matkalle Herran eteen niin, että harva edes tuntee sijaisuhriaan, koska katse on ollut vain valeluopissa, ja uskottelussa, että SE vain on pelastava elementti.
      Jaa'a , kuinkahan Herra tuntee siinä ihmisen? Onko nimi taivaassa tuttu, onko sijaisen se veri - joka on Isän edessä - tuon vauvavalellun tunnustus - vai kertooko hän, että täällä niin paljon puhuttiin tuon veden ainutkertaisesta tavasta pelastaa.
      Valamaton vauva oli sitten sen kirkonjumalan mukaan helvetin tulessa, koska kirkon jumala on harhajumala - Hirvittävä kuvaus siitä jumalasta. Siihen kuvaan en usko.

Ristin Herra ja Jumala liikkuu aivan Sanan kautta eri mitoissa.
      Niin alhaalla kenkään ei kulje, etteikö Jeesus siellä olisi. Siis sijainen pelastaa, ja nostaa ylös. Usko ristin uhrikaritsaan on avain.

• Anonyymi

raamatussa:

"Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät"
        Joh: 15: 16

• Anonyymi

joka ei kristillistä kastetta sisäistä, sellainen rupee herjaan "vauvavaleluksi . . .

helluntailaisuus on NIIN , omaa minää täynnä, eivät siis kunniaa "Yksin Jumalalle !!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

raamatussa:

"Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät"

""Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät"

Vauvakastefanaatikot siteeraavat tuota Raamatun jaetta kuvitellen saavansa sillä oikeutuksen pakolliselle vauvakasteelle.
        Siinä Jeesus ei puhu mitään kasteesta, vaan hän kertoo opetuslapsilleen, että hän on valinnut heidät. Jeesus valitsi itse opetuslapsensa ja opetti heitä. Kastamisesta ei ole mitään mainintaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

""Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät"

Vauvakastefanaatikot siteeraavat tuota Raamatun jaetta kuvitellen saavansa sillä oikeutuksen pakolliselle vauvakasteelle.
        Siinä Jeesus ei puhu mitään kasteesta, vaan hän kertoo opetuslapsilleen, että hän on valinnut heidät. Jeesus valitsi itse opetuslapsensa ja opetti heitä. Kastamisesta ei ole mitään mainintaa.

edelleenkää EI ole mitään PAKOLLISTA kastetta ainakaan luterilaisuudessa, vaan vastuulliset vanhemmat tahtoo myös perhekunnalleen krisitllisen kasteen, niinkuin raamatussa:

"hänet ja hänen perhelkintansa oli kastettu"
        Apt: 16: 15

se on itse piru, tuo Kristuksen vastustaja, joka tahtoo eksyttää, ja vihaa varmasti, Jeesuksen antamaa kastekäskyä / kristillistä kastetta !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

edelleenkää EI ole mitään PAKOLLISTA kastetta ainakaan luterilaisuudessa, vaan vastuulliset vanhemmat tahtoo myös perhekunnalleen krisitllisen kasteen, niinkuin raamatussa:

se on itse piru, tuo Kristuksen vastustaja, joka tahtoo eksyttää, ja vihaa varmasti, Jeesuksen antamaa kastekäskyä / kristillistä kastetta !

Puhut käärmeen suulla: Onko Jumala todella sanonut: Ei Jumala ole sanonut Jumalan lasten syntyneet Jumalasta, vaan papin valutteluvedestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhut käärmeen suulla: Onko Jumala todella sanonut: Ei Jumala ole sanonut Jumalan lasten syntyneet Jumalasta, vaan papin valutteluvedestä.

Jeesus sanoo:

"Lasten ja IMEVÄISTEN suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen"
        Matt: 21: 16

• Anonyymi kirjoitti:

Missään ei sanota tai viitata, että lyydian perhkunnassa olisi ollut vauvoja. Eikä ole todennäköistä, että Lyydia olisi lähtenyt Tyatirasta noin pitkälle matkalle Filippiin pienen vauvan kanssa.

Ap.t.16: 14 ..Lyydia-niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista..

• Anonyymi
        Välva kirjoitti:

Missään ei sanota tai viitata, että lyydian perhkunnassa olisi ollut vauvoja. Eikä ole todennäköistä, että Lyydia olisi lähtenyt Tyatirasta noin pitkälle matkalle Filippiin pienen vauvan kanssa.

Jeesus sanoo:

"Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistava itsellesi kiitoksen"
        Matt: 21: 16

• Anonyymi
        Välva kirjoitti:

vauvoja / lapsia todennäköisesti oli, sentään siihen aikaan maailmassa, kun vielä sata sata vuotta sitten Suomessakin lapsia syntyi "pyytämättä" . . .

toisekseen, mitäs matkalle lähtö olis kastetta estänyt ??

Maria ja Joosefkin lähti keskellä yötä pakomatkalle Egybtiin, Jeesus lapsi sylissään, Herodeksen vihan vuoksi, että kyllä lasten kanssa kuljettiin siihen aikaan paljonkin !!

• Anonyymi

Jeesuksen tuotiin imeväisiä lapsia, että hän"koskisi" heihin.

Siinä yhteydessä Jeesus sanoo, että juuri sellainen lapsi on kaikkein paras ottamaan vastaan Jumalan valtakunta.
      Jumalan valtakunta tarkoittaa Pyhän Hengen vastaaanottamista kristillisessä kasteessa, johon pieni lapsi "infant" on kaikista paras.

Jumalan valtakunta ei tule näkyvällä tavalla on vaan on sisällisesti ihmisessä. Se tarkoittaa Pyhän Hengen vastaanottamista kristittyjen kasteessa.

Helluntailaisten kaste on valitettavasti pelkkää vettä vaikka sillä lahkokasteessa lapsia alettaisiin kastaa niin eihän siinä mitään Pyhää Henkeä ole, kun lahkolaisten uudestikasteet eivät ole mitään oikeita kasteita, vaan ihan jotain muuta lahkoon liittymistä tarkoittavia rituaaleja, kuten he sen itsekin myöntää.

• Varo ettet pilkkaa. Siitä tulee seuraamuksensa.

• Anonyymi

<<<<<Syntien pesu kuuluu Kristillisen kasteen lupauksiin.>>>>

Niin kuuluu mutta vauvakaste ei ole kristillinen kaste.

• Anonyymi

perisyntiähän lahkot ei usko ei myönnä.

eivät kuitenkaan kerro, missä vaiheessa, milloin perisynti lakannut ??

• Anonyymi kirjoitti:

perisyntiähän lahkot ei usko ei myönnä.

eivät kuitenkaan kerro, missä vaiheessa, milloin perisynti lakannut ??

Perisyntiä ei ole olemassakaan, vaan jokainen tuomitaan omien tekojensa mukaisesti.

Hesekiel 18 luku :

1. Ja minulle tuli tämä Herran sana:
        2. "Mikä teillä on, kun te lausutte tätä pilkkalausetta Israelin maasta: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät'?
        Jer. 31:29
        3. Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei tule teidän enää lausua tätä pilkkalausetta Israelissa.
        4. Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu - ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava..
        …….
        19. "Te kysytte: 'Miksi poikaa ei panna vastaamaan isänsä synneistä?' Siksi, että poika on tehnyt niin kuin oikein ja hyvin on! Hän on noudattanut kaikkia säädöksiäni, hän on ne pitänyt, ja siksi hän saa elää.
        20. Mutta sen, joka tekee syntiä, on kuoltava. Ei poikaa panna vastaamaan isänsä synneistä eikä isää poikansa synneistä. Vanhurskas saa vanhurskautensa mukaan, jumalaton jumalattomuutensa mukaan.
        5. Moos. 24:16
        21. "Jos jumalaton kääntyy synneistään, kaikesta pahasta mitä on tehnyt, jos hän noudattaa kaikkia minun säädöksiäni ja tekee niin kuin oikein ja hyvin on, hän saa elää, ei hän kuole.
        22. Hänen syntejään ei enää milloinkaan muisteta, ja hän saa elää sen hyvän tähden mitä on tehnyt.
        23. Näin sanoo Herra Jumala: Minäkö haluaisin, että jumalaton kuolee? Enkö ennemminkin halua, että hän kääntyy teiltään ja saa elää?
        Hes. 33:11; 2. Piet. 3:9
        24. "Mutta jos vanhurskas luopuu vanhurskaudestaan ja tekee sellaista mikä on väärin, samoja iljettäviä tekoja joita jumalaton tekee - jos hän tekee niin, saako hän elää? Sitä hyvää, minkä hän on tehnyt, ei lasketa hänen hyväkseen. Hän on luopunut Jumalasta ja syyllistynyt synnintekoon, ja siksi hän kuolee.
        Hes. 3:20; Hes. 33:12-13
        25. "Ja sitten te sanotte: 'Herra ei tee oikein.' Kuulkaa, israelilaiset! Kenen ajatus kulkee väärää tietä - minunko? Ei, vaan teidän!
        Hes. 33:17
        26. Jos vanhurskas luopuu vanhurskaudestaan ja tekee sellaista mikä on väärin, hän kuolee väärien tekojensa tähden. Hän on tehnyt sellaista mikä on väärin, ja siksi hän kuolee.
        27. Ja jos jumalaton kääntyy jumalattomuudestaan ja tekee niin kuin oikein ja hyvin on, hän pelastaa elämänsä.
        28. Hän saa elää, ei hän kuole. Hän saa elää, kun hän ottaa opikseen ja luopuu synneistään ja kaikista pahoista teoistaan
        …..

• Anonyymi

On turha väitää, että kaste erillisenä toimenpiteenä pesisi puhtaaksi synneistä.

Hebrealaiskirje:
      9:22 Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista.
      9:23 On siis välttämätöntä, että taivaallisten kuvat tällä tavalla puhdistetaan, mutta että taivaalliset itse puhdistetaan paremmilla uhreilla kuin nämä.
      9:24 Sillä Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme.
      9:25 Eikä hän mennyt uhratakseen itseänsä monta kertaa, niinkuin ylimmäinen pappi joka vuosi menee kaikkeinpyhimpään, vierasta verta mukanaan, >> Jakeen lisätiedot
      9:26 sillä muutoin hänen olisi pitänyt kärsimän monta kertaa maailman perustamisesta asti; mutta nyt hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt, poistaakseen synnin uhraamalla itsensä.
      9:27 Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio,
      9:28 samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat.

• Anonyymi

Jumala pesee synnit pois kasteessa ja ehtoollisessa.

Vain Jumala voi antaa perisynnin kirouksen anteeksi tai murhan, ei sitä kukaa ihminen voi toiselle antaa anteeksi ellei Jumala anna murhaa anteeksi.

• Anonyymi

Paavaliakin kehotettiin huutamaan Jumalaa pesemään kasteessa synnit pois,

Ei niitä syntejä Ananias antanut anteeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavaliakin kehotettiin huutamaan Jumalaa pesemään kasteessa synnit pois,

Ei niitä syntejä Ananias antanut anteeksi.

Jumala pesi kasteessa murhamiehen synnit pois.

Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä.

• Anonyymi

Ei vauvana annettu kaste kenenkään aikuisen syntejä pese pois. Taivaaseen pääsee vain uskomalla Jeesukseen ja sen tunnustamalla. Ei kukaan pelastu vain lapsena annetun kasteen avulla!! Älä usko harhaanjohtavia!

• Anonyymi

eikä nekään helluntailaiset, joita EI ole kastettu . . .

• Anonyymi

Moni vakava onnettomuus, aivosairaus, jne. hävittää ihmisen uskon kokonaan pois.

Mutta lapsena saatu Kristillinen kaste säilyy ja on voimassa ajan rajan taakse asti ja ikuisesti aina tuhatvuotisen valtakunnan taakse asti.

Jumala ei kadu tekojaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Moni vakava onnettomuus, aivosairaus, jne. hävittää ihmisen uskon kokonaan pois.

Mutta lapsena saatu Kristillinen kaste säilyy ja on voimassa ajan rajan taakse asti ja ikuisesti aina tuhatvuotisen valtakunnan taakse asti.

Jumala ei kadu tekojaan.

Noin törkeää valhetta saa harvoin lukea!
        Turhaanko Raamattu varoittaa lankeemisesta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

lankeemisesta ??

onko sairaudetkin, lankeemista ??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meinaatko, että esim. vakava aivohalvaus, jossa ihminen muuttuu "vihannekseksi" on ihmisen aiheuttama "lankeemus" ?

Miten sellainen ihminen enää suullaan tunnustaa enää yhtään mitään. Kyllä se on silloin myöhäistä.

"Jeesus sanookin: Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, ei sinne pääse sisälle."

Pieni lapsi kasteessa vielä hyvin mahtuu sisälle siitä ahtaasta portista, mutta aikuisena se on äärimmäisen vaikeata.

"Monet koittavat päästä sisälle sanon minä, mutta eivät voi" (Jeesus)

• Anonyymi

Helluntain kieli-ihmeet oli siihen tilanteeseen tarkoitettuja ainutkertaisia tapahtumia.

Helluntailaiset yrittävät eksyttää lupailemalla samanlaisia ihmeitä edelleen seuraajilleen kutsumalla itseään "helluntailaisiksi"

Parhami oli täysin maallikko, mutta perusti oman raamattukoulun ja lupasi oppilailleen helluntain kaltaisen vieraiden kielten täydellisen kielitaidon heidän käymättä päivääkään tavallista koulua.

Kun totuus selvisi, petetyksi tulleet mustat miehet erosivat Pentecostalismista lopullisesti.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      68
      4511
    2. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      100
      4018
    3. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      52
      3532
    4. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      29
      2791
    5. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      26
      2583
    6. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      60
      2492
    7. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      46
      2364
    8. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      39
      1917
    9. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47