Jumalan syyllistäminen ihmisen syntien kautta

Anonyymi

Jumalan pysyvää enentyvää rauhaa kaikille tänne tupsahtaneille!

Miksi Jumala loi kaiken muun luomansa maailmankaikkeuden lisäksi ihmisen omaksi kuvakseen, joiden ennaltatiesi lankeavan tottelemattomuuden syntiin syömällä kiellettyä hedelmää? Jumala tiesi monien joutuvan Kadotukseen. Jumala tiesi monien pelastuvan.

Mikä oikeutti Jumalan luomaan ihmisen? Mikä on Jumalan vastaus tähän kysymykseen Raamatussa vai onko tämä niitä kysymyksiä, joihin ei suoraa vastausta löydy.

Itse mietin asiaa ja mieleeni kyläili joitakin Raamatussa olevia asioita,joissa voi piillä vastaus, mutta siihen oikeutuspuoleen Jumalan luomistyön suhteen olen hakemassa vastausta.

1.Jumala on Luoja. Luojana Hän luo elämää ja uutta.

2. Miten Jeesus ristillä syntien Sovittajana sopii?

3. Jeesus oli olemassa ennen ihmistä ja Hän on ainoa ja lopullinen ratkaisu syntiongelmaan, joka on jokaisen ihmisen lihassa.Ihmisen oma valinta tehdä tottelemattomuuden synti lukitsi monia asioita ihmisen ja Jumalan väliltä pois. Jeesus on ainoa avain tuohon lukkoon, vain Jeesus voi avata oven jälleen ihmisen astua takaisin Jumalan luokse

4. Syyllisyys kysymys on asian ydin. Onko Jumala toiminut väärin luodessaan ihmisen olemalla retorisesti ajateltuna itsekäs ymv. luotuaan ihmisen, jonka tietää lankeavan syntiin, vai onko syyllinen ihminen oman syntiinlankeamukseensa? Ihmisen vapaa tahto sisältää molemmat mahdollisuudet,toimia oikein tai väärin.

5. Tässä hahmottuu nyt erottuvampi kuva. Kumpi toimi väärin? Jumala luodessaan ihmisen vai ihminen valitessaan synnin? Voiko Jumalaa syyttää ihmisen vapaan valinnan käytöstä vai onko ihminen syyllinen omaan vapaanvalintansa tekoon?Jumala katsoo kaikkea ikuisuusnäkökulman kautta, mutta synnin orjalla ei ole siihen näkökulmaan syyllistämismielessä arviointikyvyllisyyttä.

6. Oliko Jumalalla oikeutuksensa luoda ihminen? Minä olen kiitollinen olemassaolostani. Entäpä sinä?

7. Muuttuuko asia kun siihen lisätään uhkaava syytös: Kun Jumala tiesi ihmisen syntiilankeavan, niin oliko Jumalalla oikeutuksensa luoda vapaalla tahdolla varustettu ihminen, joka syntiinlankeaa. Itse en löydä Jumalan ihmisenluomistyöstä väärintekoa vaan kysymyksen asettelu on Jumalaa syyllistävää ja ihmisen omaa väärää valintaa puolustelevaa.

8. Isä kävelee puutarhassa vartioituine ajatuksineen. Poika varastaa kaupasta karkkia. Kumpi on syyllinen?

Haluan mielelläni saada kuulla ajatuksianne ja jos Jumala suo.....niin sen Raamatusta kaivettavissa olevan tiedon tähän useimmille jauhot suuhun laittavaan kysymykseen. Voikaa hyvin!

29

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Omaksi kuvakseen... Eli siis jumala tekee syntiä siinä missä ihmisetkin. Kellekäs hän on niistä vastuussa?

Kyllä se vaan on niin että hiekkaihminen loi jumalan omaksi kuvakseen, nillittäväksi narsistiksi.

• Anonyymi

Sokea ei vain ymmärrä tuotakaan asiaa, vaan vääntää kaiken kieroon.

Jumala ei luonut ihmistä Jumalaksi, vaan ihmiseksi, eli "kuvakseen", eikä itsekseen, eli Jumalaksi.

• Anonyymi

Todella törkeää valhetta.

• Anonyymi

"Miksi Jumala loi kaiken muun luomansa maailmankaikkeuden lisäksi ihmisen omaksi kuvakseen, joiden ennaltatiesi lankeavan tottelemattomuuden syntiin syömällä kiellettyä hedelmää? Jumala tiesi monien joutuvan Kadotukseen. Jumala tiesi monien pelastuvan."

Niin miksi ? Mitä järkeä kaikkitietävänä on luoda ihmisiä jotka uskomuksesi mukaan jumala tiesi jo etukäteen tekevän asioita joista ei itse pitänyt ja joiden kohtalon tiesi kaikkitietävänä olentona vievän helvettiin ennen näiden syntymää ? Älytöntähän tuollainen olisi.

"Mikä oikeutti Jumalan luomaan ihmisen? Mikä on Jumalan vastaus tähän kysymykseen Raamatussa vai onko tämä niitä kysymyksiä, joihin ei suoraa vastausta löydy."

Kyseisessä sadussa ei käsittääkseni kerrota tarkemmin oliko tämä vain yksinäinen .Ihmisen luominen nyt kuitenkin epäonnistui jos tarkoituksena oli luoda luojan näkökulmasta täydellinen ihminen ehkä hänen olisi kannattanut rakentaa robotti palvomaan itseään.

"Itse mietin asiaa ja mieleeni kyläili joitakin Raamatussa olevia asioita,joissa voi piillä vastaus, mutta siihen oikeutuspuoleen Jumalan luomistyön suhteen olen hakemassa vastausta."

Mikä kyseisessä sadussa ei antaisi uskomallesi luojalle oikeutta luoda ihmisiä tietysti se että jos luo tarkoituksella ihmisiä joita voi kiduttaa helvetissä ikuisuuden antaa kuvan että tämä luoja saa asiasta jonkinlaisen tyydytyksen muutenhan tuollainen kidutus on järjetön jo ajatuksena.

"1.Jumala on Luoja. Luojana Hän luo elämää ja uutta."

Näinhän sadussa kerrotaan

"2. Miten Jeesus ristillä syntien Sovittajana sopii?"

En ymmärrä hyvin skitson oloinen ajatus

"3. Jeesus oli olemassa ennen ihmistä ja Hän on ainoa ja lopullinen ratkaisu "

Ajatuksena aika lapsellinen ja antaa luojasta kuvan että tämä tarvitsee kuolemaa ja kipua ympärilleen pystyäkseen asiaan jonka kykenee lapsikin tekemään eli antamaan pyyteettömästi anteeksi .Näen psykologisen ongelman oman itsensä kanssa sadun päähenkilöllä luojalla ja muut tämän uhreina.

"4. Syyllisyys kysymys on asian ydin. Onko Jumala toiminut väärin luodessaan ihmisen olemalla retorisesti ajateltuna itsekäs ymv. luotuaan ihmisen, jonka tietää lankeavan syntiin"

Asiaa voisi ajatella näin jos sinulla on koira ja jätät sen asuntoosi yksin sekä sen saataville mehevän pihvin tietäen että koira saattaa langeta kielloista huolimatta syömään pihvin ja jos näin käy syytätkö koiraasi vai itseäsi älyllisesti korkeampana olentona asiasta ettet tehnyt olosuhteita palvelemaan sinua ja koiraa jos halusi olisi ollut ettei koira lankeamiseen taipuvaisena lankea olisit tietysti laittanut pihvin sen ulottumattomiin vaikka jääkaappiin.Koirahan ei toiminut kuitenkaan väärin vaan söi hyvän aterian joka oli tarjolla .

"5. Tässä hahmottuu nyt erottuvampi kuva. Kumpi toimi väärin? Jumala luodessaan ihmisen vai ihminen valitessaan synnin?"

Sadun jumala jos on tarkoittanut luoda hänen näkökulmastaan synnittömän ihmisen ja epäonnistunut luomuksessaan ,en minäkään jos rakennan(luon käsilläni" tarvikkeista talon kostoksi polta sitä ikuisuutta jos talo on viallinen enkä ole osaannut rakentaa siitä mieleistäni ...syy on kyvyttömyydessäni toteuttaa visioitani .

" Voiko Jumalaa syyttää ihmisen vapaan valinnan käytöstä vai onko ihminen syyllinen omaan vapaanvalintansa tekoon?"

Ei ole vapaata valintaa jos valinnasta rankaistaan vapaa valinta on aina ilman ehtoja ehdollinen ei ole vapaa.

"Jumala katsoo kaikkea ikuisuusnäkökulman kautta, mutta synnin orjalla ei ole siihen näkökulmaan syyllistämismielessä arviointikyvyllisyyttä."

Jos jotain ei ole sitä ja siihen liittyviä asioita ei voi vaatia

"6. Oliko Jumalalla oikeutuksensa luoda ihminen? Minä olen kiitollinen olemassaolostani. Entäpä sinä?"

Minä nyt vain olen kun en muustakaan tiedä tosin joku viisas on sanonut että olemattomuus on täydellisyyttä .

"oliko Jumalalla oikeutuksensa luoda vapaalla tahdolla varustettu ihminen, joka syntiinlankeaa. "

Se riippuu tietysti millaisen ihmisen tämä sadussa halusi luoda.

"Itse en löydä Jumalan ihmisenluomistyöstä väärintekoa vaan kysymyksen asettelu on Jumalaa syyllistävää ja ihmisen omaa väärää valintaa puolustelevaa."

Se on sinun mielipiteesi yksi miljardien joukossa ,minun mielipiteeni on että sadun luoja eli rakentaja on epäonnistunut työssään jos halusi toisenlaisen ihmisen eikä osannut sellaista luoda.

"8. Isä kävelee puutarhassa vartioituine ajatuksineen. Poika varastaa kaupasta karkkia. Kumpi on syyllinen?"

Se riippuu tietysti kasvatuksesta kuinka pieni lapsi ymmärtämään asioita ja kuinka kasvatettu henkisesti moraalin ja oikeustajun kannalta.Vanhemmilla on valtava vastuu lapsistaan.

"Haluan mielelläni saada kuulla ajatuksianne ja jos Jumala suo....."

Sait sen nyt ja ilman jumalia soin sen sinulle ihant itse.

• Anonyymi

mistä tuollaisia sikiääkin.

• Anonyymi

Olet pihalla 11:21 kirjoittaja, kuin lumiukko.
        Esko Valtanen, vaikkapa hän, on aikaa selvittänyt tuon sinun juttusi ajatusongelman netissä.
        puurrat vain juoksuhaudassasi, mutta et ota asiaa vakavasti ja sisäistä totuutta. Pähkäilet vain lankeemuksesi kautta elämää, et itse ELÄMÄÄ.
        Siis missä on vapaus, miksi se on, ja kenen antamasta ELÄMÄSTÄ on kyse.
        Maailman antamasta elämän äärellä pähkäillään vain hyvän ja pahantiedon äärellä ja jossa on käärmekieli - myrkkyineen matkassa. Sanan ideaalinen opetus on mahtava - kulkee ajasta toiseen, eikä ole sidottu - savolaisiinkaan, eri aikakausina.
        Se robleema on vain vaikka sinun palikkamestarin omissa yrityksissä paukuttaa erimallisia palikoita oman pään mukaan vääristä reijistä sisään. Eihän se onnistu.
        Siksi tuo ongelma omasta lähtökohdastasi jää vain syliisi ratkaisematta.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Hyvä kysymys. Erittäin vaikea. Tässä vaaditaan ässää vastaamaan. Leo Meller ehkä?

Commandohauis

• Anonyymi

Melleriltä en kysy mitään. Hän on vain sanomalehtisaarnaaja - hyvämuistinen artikkeleiden pyörittäjä, sekä sanan käyttäjä. Vilunkimies, siinä kuin muutkin, historian valossa.
        Tuossa - tämänpäivän historian kulussa ja lähteiden avautumisesta hokaa Mellerin ongelman.
        Nyt, kun vaikka Neuvostoliiton historian havinaa on nähtävillä, hokaa vuosikymmenten saatossa Melleriläiset profetiat ja sen hiekan, millä asia on seissyt.
        Melleri - sanomalehtimies on ajassa saanut käsiinsä tietoa, joka meiltä puuttui silloin, mutta on nyt, - hän luki - käsitteli korvienvälissään asiaa ja teki uskonnollisesti erilaisia profetioita, jotka näyttivät – ikään kuin hyvältä ja ajankohtaisilta.
        Jos ne vaikkapa sen ajan Neuvostoliiton johtoihmisten liikkeet olisivat toteutuneet, niin jopa Melleri saisi röyhistellä rintojaan, että minähän profetoin. ----jättää sanomatta, siitä lukemistani lähteistä, sanoman artikkeleista, ---- ei raamatusta -- . Mellerin profetiat ovat maailmasta, ei Ylhäältä tuonpuoleisuudesta, mutta ukko on ollut niin äänessä, että uskovaisuudessa ollaan sekaisin ja luullaan miestä Jumalan mieheksi, mutta ei se sitä ole.
        Jos Melleri- profetiat olisivat olleet totta, Suomi olisi Neuvostoliiton aikana miehitetty. Täältähän karkasi Melleri- profetioita karkuun Canadaan uskovaisia, nimekkäitäkin sukua, ja ovat väärän maan mullissa tänään, Mellerin tähden. Eräskin - kun kuoli siellä vieraan maan mullissa helluntaissa tunnettu, soitin sinä sunnuntaina hänen muistokseen kirkossa.
        Näin jälkihistoriassa, kun hieman katselen pidemmällä aika-välin Leon - tarinaa, en usko hänen jumalaisuuteensa, vaan hän on hyvämuistinen - eri lähteitä hyväksikäyttävä tarinaseppä, ei muuta. Ei siihen, mitä nyt tiedän lähteitä käytettävän tarvis profetan henkeä häneen manata, vaan järki, tietoa, sen käsittelyä ja ulosantia ja se on siinä. Samanlainen kuolevainen petoksia tehnyt (aikoinaan oikeuksissa istunut) henkilö, kuin historian kirkkoisissäkin on, ketä kumartelemme ja unohdamme raamatun.
        En panettele Melleriä siksi, että olisi henkilökohtaista häntä vastaan, vaan olen katsonut hänen itsensä luomaa persoonaa ja tekoja, mistä häntä on mitattu. Ja siitä en anna hänelle väärää kruunua päähänsä.

Siis olemme eksyneet siksi, kun olemme unohtaneet kirjoitukset ja sen tähden kaikkea huuhaata on liikkeelle, kirjoina - ja puheina - ja kansa on huulipyöreänä ihmettelemässä, ikäänkuin jollain olisi profetian henki.

Kun on nähnyt ja kuullut - sekä jutut on puutaheinää, toteutumatta. Kun nyt on nähnyt naapurista tietoa, on hokannut, että kas, sanomalehtisaarnaaja on noita lähteitä käyttänyt ja pettänyt Herran kansan omilla tarinoilla.

Tämä ongelma tulee tuomiolla meille läsnä. Jos joku käyttää "minusta tuntuu" opetuksia, eikä sitä, mitä on kirjoitettu, ei ole Ylimmäisen Papin ääressä rukouskammiossa, jotta Henki Sanan kautta olisi avannut oikeata lähestymistapaa asioihin, sekä oikeaa tietä, niin sanoita mitataan.
        Siksipä kirjoitukset puhuvat siitä, että kun kysytään, pitäisi sanoa, on - on, tahi ei- ei.
        Eikä lisätä sanomalehtijuttuja - porukalle eksytykseksi.

Muistuttaisin taas - kuten jo vuosia olen muistuttanut. Ei pidä olla sokeana - ja katsoa vääriä opettajia silmiin ja lukea huulioluvuista kuuroutensa tähden väärää oletustietoa.
        Pitäydytään Jumalan Sanaan. Olisiko Sana se parempi lähde?

• Anonyymi

" Miksi Jumala loi kaiken muun luomansa maailmankaikkeuden lisäksi ihmisen omaksi kuvakseen, joiden ennaltatiesi lankeavan tottelemattomuuden syntiin syömällä kiellettyä hedelmää? " ( Ja monien joutuvan helvettiin )

Jokin vastaus tähän on, mutta tämä vaatii älliä enemmän kuin mulla on ja Raamatun tosi hyvää sisäistämistä. Se on varmaa että Jumalalla on hyvä syy luoda ihminen siitä huolimatta että helvettiin moni joutuu. ei helvettiin joudu yhtään syytöntä.

Jumala on luonut paljon muutakin kuin ihmiset osaksi luomakuntaa. Jumala loi enkelitkin vaikka tiesi heistä kolmanneksen joutuvan helvettiin.

Voisiko vastaus olla että jokaisella on mahdollisuutensa välttää joutumasta helvettiin vapaan tahdon ja valinnan vastuun ollessa ihmisellä.

Commandohauis

• Anonyymi

Siittäähän isät - vaimojensa kanssa lapsia, perheitä, tavallaan kansakuntia.
        Isät opettavat lapsiaan hyvään, kasvattavat oikeudenmukaisuuteen, ja odottavat hedelmänä asian toteutuvan.
        Isienkö vika on, että jotkut ovat murhamiehiä, jotkut ajavat liivit päällä harrikoilla, pitävät mielestään näkemysvaltaa oikeampana, sekä myyvät lapsillemme huumeita.
        Isienkö vika, että jälkipovi kulkee haureudessa tuo kansakunnalle kannettavaksi sukupuolitaudit, jne. jne. jne.
        Eli ketä syytämme?
        Samahan se on tavallaan tämä Jumalanvaltakunta.
        Sana on kuin peili, josta jokainen sukupolvi olisi helpompi ammentaa ymmärrystä.
        Siksi Eden - luomisen tulos, "sangen hyvä" ja ihmelle annettu siihen lepopäivä.
        Eli kun eletään "Edeniläisittäin - elämä olisi paratiisia, eikös vain??!"
        Jumala - käyskenteli Adamin kanssa Edenissä - antoi ohjeita ja neuvoja, kuin siellä eletään - tuvan puolella. - iankaikkisesti - ... Syö tuosta ja tuosta, käytä noita hyödyksi, mutta opetuksellisesti on meille ymmärrystä avaava käsite - eli jotain, joka on "vain" Jumalan aluetta, koska meidän tahtoelämällä sen hallinta on kyseenalaista ja maailmastahan se ongelma näkyy.
        ts. "hyvän ja pahantiedonpuu", joka oli Eevallemmekin hyvänmakuinen - antoi ymmärrystä, mutta toi alastomuuden.
        Tämä kerronta on järkevä - aivan tähänpäiväänkin sopiva.
        Eli elämässä on syöntipuita - tiedossakin, jota voidaan syödä ja elämälle käyttää hyvin rakentavasti ja olisi ikäänkuin se "Eden" edelleen.
        Sitten tullaan alueelle -hyvä ja paha - sekä sopivasti laitetaan siihen käärme, sehän hyvin kuvaa - yllättävää - myrkyllistä, ihmiselle vaarallinen jne.
        Tuo käärme ja me - siinä emme luo "Edeniä" - vaan kadotamme sen. Olemme alastomia, emme tällaisena voi elää iankaiken, sillä millainen olisi maailma - jos me hallitsisimme sitä - hieman käyttäisin sanaa --- ominluvin--- onneen. Ei toimi ja siksi puhutaan maailmasta - meren aaltojen kaltainen pauhaa ja pauhaa - ilman rauhaa.
        Raamatun kieli on rikas, se on peili - jota katsoen avataan ymmärrystä.
        Käsittää "Elämänpuun" jota syntisenä ei voi syödä - ja elää iankaikkisesti, kuolema on parempi ihmiskuntakin, että meitä niitetään tuonpuoleisuuteen.

Ja se mitta, että tavallaan elämä ei ole ainoastaan tämänpuoleisuutta - aikamme helvettiä, koska ne isien siittämät pojat - osa on murhaajia - motukkaliiviporukkaa - noin esimerkkinä,
        se jää tavallaan tänne. Kun me "kouluttaudumme" arjen arki- eedenissä elämään ja valitsemaan hyvää ja pahaa - valitsemmekin Elämänpuun, eli ratkaisun hyvään, se kantaa iankaikkisuuden idean, eli sen, että Valta - ja Valtaistuin on/kin tuonpuoleisuudessa.
        Siinä vallassa - vallanperustuslaki sanoo - että lain päämäärä on rakkaus" kertoo kaiken.
        Eli valtakunnan elämänidean sisällön. Ja tuonpuoleisuuteen meno, on kirkkojen oppien sanomissa. Siis missä elämä on - kelle se annetaan, miksi se annetaan ja miksi sitten sen synnin palkka on kuolema, jossa ei ole iankaikkisen elämän armolahjaa.
        Elämä - iankaikkisestihan on armoa - armolahja ja tämänpuoleisuuden opin jälkeen mielellään heittää "kruununsa" valtaistuimen istujan eteen, eli kertoo, ettei se omaminä halua pilata rakkautta - kuten Lucifer teki - rakastui omaan kauneuteensa ja halusi oman valtaistuimen siirtää Kaikkivaltiaan paikalle.
        Millainen se sellainen tuonpuoleisuus olisi.? Kiitos tuomion. Tuomio asettaa lopullisen vallan paikoilleen, eikä siihen sovi - Luciferin valtapyrkimys.
        Näin katsellen ymmärtää tämänpuoleisuuden ongelmat, käsittää valinnat, halullisuuden, mihin haluaa ja minkä saa. Siksi ei Jumalaa voi syyttää, kuten ei isätkään ajassa halua pojistaan murhamiehiä, pahattajia, vaan elämänrakentajia.
        Kansakuntien rajatkin opettavat sen, että eri paikoissa eletään valintojen mukaan.
        Siitäkin käydään kiistaa ja sotaa.
        Väärähenkiset - jotka sitovat väärällä tavalla, tämänpäivän uutiset esimerkkinä, on hirvittävää tietoa, ja sopii kysyä, onko sen vallan päämäärä se rakkaus, vai jokin muu.

Eiköhän nämä avaa hieman mielenportteja pohtimaan.

• Anonyymi

2Moos.20:3-6 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. Älä tee itsellesi jumalan kuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. Äläkä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille jotka minua vihaavat; mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni. 5Moos.5:8-10 Älä tee itsellesi jumalankuvaa, älä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; mutta teen laupiuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

• Anonyymi

Tuohon ei voi sanoa muuta kuin ..voihan krusifiksi"jeesuspatsas risti ja neitsyt Marian kuva.

Ei kyllä pidä tehdä minkäänlaista uskonnollista jumalankuvaa ..voi alttaritaulu sentäs.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuohon ei voi sanoa muuta kuin ..voihan krusifiksi"jeesuspatsas risti ja neitsyt Marian kuva.

Ei kyllä pidä tehdä minkäänlaista uskonnollista jumalankuvaa ..voi alttaritaulu sentäs.

buthda ptsaita on tehty paljon. oon nähnyt Bangkokissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän se kuvanteko Siinailla tuoda esiin, kultaisessa vasikassa. Eli halattiin Egyptin jumalia - jumaliksi, kun Mooses alkoi viipymään Siinain vuoren huipulla.
        ts. kun joku Jumalanasia tuntuu viipyvän, alkaa se kultaisen vasikan aika.
        En täsä enempää, mutta tuo kuvakieltokäsite - sattuu hyvin kuvaamaan tätä kultaista vasikkaa ja mitä sillä haettiin.

• Anonyymi

2Moos.34:7 joka pysyy armollisena tuhansille, joka antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit, mutta ei kuitenkaan jätä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille ja lasten lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen. 4Moos.14:18 Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen. Jer.32:17-18 Oi Herra, Herraa! Katso, sinä olet tehnyt taivaan ja maan suurella voimallasi ja ojennetulla käsivarrellasi; ei mikään ole sinulle mahdotonta; sinä, joka teet laupeuden tuhansille, mutta kostat isäin pahat teot heidän jälkeensä heidän lastensa helmaan; sinä suuri, voimallinen Jumala, jonka nimi on Herra Sebaot,

• >>> 1.Jumala on Luoja. Luojana Hän luo elämää ja uutta.

Loiko Jumala synnin?

• Anonyymi

saatana teki syntiä.Ihminen teki syntiä saatanan syntiinlangettamana..

• Anonyymi

"Loiko Jumala synnin?"

Todennäköisesti loi mikäli raamattuun on uskominen .

Alussa ei ollut mitään muuta kuin jumala joten kaikki mitä maailmassa on ,on tullut tuosta alkupisteestä .

• Anonyymi

Ei Jumala luonut syntiä, vaan on ymmärrettävä vapauden merkitys myös.
        Taisteluhan tavallaan alkoi taivaissa ja on nähtä Lucifer- tuon enkelin toimenkuva, mikä sen piti olla, mutta miksi se muuttui toiseksi - kun ihastuu omahyväiseen ja omavoipaiseen kauneuteen, sekä haluaa sen vallan symboliksi, eli Valtaistuimella istuvan, jonka vallan päämäärä on rakkaus, niin sen paikan Lucifer halusi. Kellä tuo valtaistuin on, sitähän kumarretaan.
        Siksi hyvä, että Lucifer heitettiin tuonpuoleisuudesta pihalle, enkeleineen.
        Nyt tiedetään se, että Valtakunta, mikä tuonpuoleisuudessa on saatetaan kerran kohdilleen, kyse on tuomiosta. Tuomion julistaa Vallan omistaja ja kun asiat on kohillaan, valtakunta on ok.

Niin, nyt tehdään sijaa sinne. Kun se on valmis, homma hoidetaan kotiin ja Ilmesyskirjalla on paljon kerrottavaa tulokseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Loiko Jumala synnin?"

Todennäköisesti loi mikäli raamattuun on uskominen .

Alussa ei ollut mitään muuta kuin jumala joten kaikki mitä maailmassa on ,on tullut tuosta alkupisteestä .

Kaikki Jumalan luoma on hyvää, joten Jumala ei ole luonut pahaa. Pahuus löytyi ensikerran Luciferista, muttei Jumalan luomisena vaan paha löytyi Jumalan luomisteosta , tuosta valheen isäsätä , enkelistä, jolla on nimi saatana yhtenä nimistään.

Jeesus on Herra,

Commandohauis

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Jumala luonut syntiä, vaan on ymmärrettävä vapauden merkitys myös.
        Taisteluhan tavallaan alkoi taivaissa ja on nähtä Lucifer- tuon enkelin toimenkuva, mikä sen piti olla, mutta miksi se muuttui toiseksi - kun ihastuu omahyväiseen ja omavoipaiseen kauneuteen, sekä haluaa sen vallan symboliksi, eli Valtaistuimella istuvan, jonka vallan päämäärä on rakkaus, niin sen paikan Lucifer halusi. Kellä tuo valtaistuin on, sitähän kumarretaan.
        Siksi hyvä, että Lucifer heitettiin tuonpuoleisuudesta pihalle, enkeleineen.
        Nyt tiedetään se, että Valtakunta, mikä tuonpuoleisuudessa on saatetaan kerran kohdilleen, kyse on tuomiosta. Tuomion julistaa Vallan omistaja ja kun asiat on kohillaan, valtakunta on ok.

Niin, nyt tehdään sijaa sinne. Kun se on valmis, homma hoidetaan kotiin ja Ilmesyskirjalla on paljon kerrottavaa tulokseen.

"Ei Jumala luonut syntiä, vaan on ymmärrettävä vapauden merkitys myös.
        Taisteluhan tavallaan alkoi taivaissa ja on nähtä Lucifer-"

Se kuka loi luciferin loi siis synnin alkutekijän eli kuka loi luciferin...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ei Jumala luonut syntiä, vaan on ymmärrettävä vapauden merkitys myös.
        Taisteluhan tavallaan alkoi taivaissa ja on nähtä Lucifer-"

Se kuka loi luciferin loi siis synnin alkutekijän eli kuka loi luciferin...

Ylpeys taisi olla alkukipinä.

Jumala LÖYSI ylpeyden saatanasta.

Jumala ylipuolisuus, Luoja kaiken

Ei syntiä.
        ................................

synti syntyi tai meni saatanaan ylpeyden kautta, niin arvelen että ylpeys avasi ovia muillekin synneille.

Syntiinlangenneet tuottavat syntiä kuin itsestään ja hakevat syyllistä pahuuteensa syyttämällä epäsuorasti Jumalaa: Loit minut, joten syy pahuuteeni on sinun.

Ei toimi oikeudessa viimeisellä tuomiolla.

Commandohauis

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ylpeys taisi olla alkukipinä.

Jumala LÖYSI ylpeyden saatanasta.

Jumala ylipuolisuus, Luoja kaiken

Ei syntiä.
        ................................

synti syntyi tai meni saatanaan ylpeyden kautta, niin arvelen että ylpeys avasi ovia muillekin synneille.

Syntiinlangenneet tuottavat syntiä kuin itsestään ja hakevat syyllistä pahuuteensa syyttämällä epäsuorasti Jumalaa: Loit minut, joten syy pahuuteeni on sinun.

Ei toimi oikeudessa viimeisellä tuomiolla.

Commandohauis

"synti syntyi tai meni saatanaan ylpeyden kautta, niin arvelen että ylpeys avasi ovia muillekin synneille."

Se kuka loi luciferin loi siis synnin ja ylpeyden .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"synti syntyi tai meni saatanaan ylpeyden kautta, niin arvelen että ylpeys avasi ovia muillekin synneille."

Se kuka loi luciferin loi siis synnin ja ylpeyden .

"Se kuka loi luciferin loi siis synnin ja ylpeyden ."

Kuka voi uottaa sellaisiin jumaliin jotka luovat lucifereita syntiä ja ylpeyttä ?

• Anonyymi

2Moos.34:14-17 Älä kumarra muuta jumalaa; sillä Herra on nimeltänsä Kiivas, hän on kiivas Jumala. Älä siis tee littoa maan asukasten kanssa, ettet, kun he kulkevat haureudessä jumaliensa jäljessä ja uhraavat jumalillensa ja kutsuvat sinua, sinä söisi heidän uhristaan, ja etteivät heidän tyttärensä, kun sinä otat heitä pojiksesi vaimoksi ja kun he kulkevat haureudessa jumaliensa jäljessä, viettelisi sinua poikiasikin haureudessa kulkemaan heidän jumaliensa jäljessä. Älä tee itsellesi valettua jumalankuvia. 5Moos.4:24 Sillä Herra, sinun Jumalasi, on kuluttava tuli, kiivas Jumala. 2Moos.6:14-15 Älkää kulkeko muiden jumalien perässä, niiden kansain jumalien, jotka asuvat teidän ympärillänne - sillä Herra, sinun Jumalasi, on kiivas Jumala sinun keskelläsi - ettei Herran, sinun Jumalasi, viha syttyisi sinua vastaan ja hän hävittäisi sinua maasta. Joos.24:19 Niin Joosua sanoi kansalle: Te ette voi palvella Herraa, sillä hän on pyhä Jumala; hän on kiivas Jumala, hän ei anna anteeksi teidän rikoksianne ja syntejänne. Naah.1:2-3 Ennustus Niinivestä. Elkosilaisen Naahumin näyn kirjasta. Kiivas Jumala on kostaja on Herra. Herra on kostaja ja vihastuvainen. Herra kostaa viholliselleen ja pitää vihaa vihamiehillensä. Herra on pitkämielinen ja suuri voimassansa, mutta ei jätä rankaisematta.......

• Anonyymi

Ajattelen, että tuo maailmakaikkeuden persoonallinen, viisain, voimakkain, erehtymättömin jne.. olento, halusi ikiaikaiseen yksinäisyyteensä persoonallista seuraa, kuten kaikki persoonat. Enkelit ylpistyivät ja kolmasosa lähti kapinaan Luziferin johdolla, vaikka he olivat Jumalan luona, niin vapaa tahto veti heitä kapinoimaan auktoriteettia vastaan. Jumala ei halunnut silti, mitään tahdotonta robottia seurakseen, vaan itsenäisen persoonan, jolle antaa rakkautta ja jolta saada sitä. Niinpä Hän suunnitteli ikuisuudessaan lihallisen ihmisen, joka tottelee Hänen neuvojaan , vaikka ei näe Häntä. Käsittämättömällä viisaudellaan Hän suunnitteli lihallisten, itsnäisesti toimivien olentojen DNA:n , kääri sen solun tumaan, miljardeine toimintoineen, ylläpitämään kaikkia elintoimintoja. Hän integroi nämä olennot energiastaan alulle panemaansa materiaan, jonka Hän loi mahtikäskyllään muodustumaan luonnonlakien mukaan kaikkialle yhtäaikaa. Läpi Raamatun on luettavissa Jumalan valtava armo ja rakkaus, jatkuvasti lankeavia lapsiaan kohtaan. Kun ihmiskunta käänsi selkänsä elävälle Jumalalle ja paatui lopullisesti saatananpalvelijaksi, jätti Jumala heidät saatanan armoille. Jumala pelasti ainoan kuuliaisen ihmisen, Nooan perheineen jatkamaan ihmissukua ja eläinkunnan lajit. Hän salli mädän ja rappeutuneen ihmiskunnan tuhoutua vedenpaisumuksessa. Edelleen Hän pitää kiinni ihmisen vapaasta tahdosta. Hän haluaa, että kaikki pelastuisivat, Hänen tulevaan valtakuntaansa. Hän jopa antoi poikansa Jeesuksen uhrautua viattomana syntien sovittajana. Koska synnin palkka oli kuolema ja Jumalan sana on pyhä, joten synnit piti sovittaa kuolemalla. Nyt jokainen ,joka haluaa tunnustaa Jeesuksen sovitustyön ja ottaa Hänet Herrakseen ja totella Hänen neuvojaan, jotka voi lukea Uudestatestamentista, pääsee Jumalan uuteen valtakuntaan Jumalan perheen jäseneksi. Nämä Jeesuksen kaltaiset uskolliset ja ehdottoman luotettavat, saavat elää ikuisesti uudessa paratiisissa, joka on Isän, Jeesuksen, Pyhän Hengen ja vanhurskaiden lapsien ikuinen koti.

• Anonyymi

Jumala ei harjoita pakkovaltaa vaan sallii ihmiselle vapaasti valita. Toisin on jumalattoman eduskunnan , joka hallitsee pakolla sananvapautta rajoittaen ( Sebastian Tynkkynen )Ihmisellä on riittävästi älyä tiedostaa Jumalan olemassaolo ja vastuunsa pahuuden teoista.

Erilaisia rikoksia jää poliisilta pimentoon, mutta Jumalalta rikokset eivät ole pimennossa vaan rikokset tulevat oikeintuomituiksi. Suomessa laittomuudentekijöistä varkaat eivät joudu vankilaan eikä sakkojakaan joudu maksamaan. Kiinnijäätyään joutuvat maksamaan varastamansa tuotteen ja pääsevät sen jälkeen jatkamaan rikoksiaan.

Commandohauis

• Anonyymi

Toi 2. Miten Jeesus ristillä sopii kysymys. Sopii mihin?

Sopii ainakin ratkaisuna juuri siihen miksi Jumala loi ihmisen tietäen hänen syntiinlankeavan, lisääntyvän Eevan kanssa runsaasti vauvahedelmää synnyttäen ja jälkipolville jää synninteko ja siitä saatava Helvettiin passitus. Jeesus sopii tähän ratkaisuksi ja syyksi miksi Jumala loi ihmisen. Ihmisen ei tarvitse muuta kuin ottaa Jeesus vastaan pelastajanaan niin Helvetti jää häneltä kokematta.

Toki on sekin puoli että on pysyttävä uskossa, pysyttävä Jeesuksessa, pitää Hänen käskynsä, rakastaa Jumalaa jne.

Commandohauis

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannan kirja USA:n bestseller!

"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      151
      11416
    2. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      28
      8102
    3. Metsäalan rikolliset

Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      56
      5894
    4. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      163
      4821
    5. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      15
      4681
    6. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      34
      4343
    7. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      84
      4203
    8. Missä vaiheessa

Päätit luovuttaa suhteeni?
      Ikävä
      84
      3487
    9. Juuri muiston ne

Rakastuneet katseesi. Huh
      Ikävä
      80