Tässä on uusi Tesla Model S
Autot
1 min 3 s
Videosoitin kohdasta: MTV (Tietosuojakäytäntö)
Nopeimmin nollasta sataan kiihtyvien sarjatuotantoautojen listan kärjessä on kaksi sähköautoa. Olikin siis vain ajan kysymys, että ne laitettaisiin viivalle vastakkain.
Jos viisipaikkainen perheauto ja lähes 2 000 hevosvomaa tarjoileva hyperauto laitetaan kisaamaan siitä, kumpi taputtelee neljännesmailin nopeammin, voinee kohtalaisella varmuudella sanoa jälkimmäisenä mainitun korjaavan potin.
Veikkaus ei mene väärin tälläkään kertaa, mutta mistään murskajaisista ei ole kuitenkaan kyse.
Vaikka ennakkosuosikkina tällä DragTimes-kanavan videolla onkin kroatialaisvalmisteinen hypersähköauto Rimac Nevera, löytyy viereiseltä kaistalta Model S Plaid eli kalifornialaisen Teslan kaikkien aikojen nopeimmin kiihtyvä auto.
Lue myös: Tämä ennätysrykäisy vääntää katsojankin sisuskalut solmuun – eikä ratin takana istu kilpakuski, vaan toimitusjohtaja t-paidassa
Teslassa on hevosia noin puolet siitä mitä Neverassa ja painoa viitisenkymmentä kiloa enemmän. Ja vaikka Tesla näyttääkin alta löytyvällä videolla suorastaan hitaalta, kertovat luvut aivan muuta.
Model S:n nopein rykäisy nollasta 60 mailiin eli 96,5 kilometriin tunnissa vei nimittäin ainoastaan 2,08 sekuntia. Varttimaililla se pysäytti kellon parhaimmillaan 9,27 sekunnin kohdalla loppunopeuden ollessa 244,6 kilometriä tunnissa.
Näinkään vakuuttavilla lukemilla ei kuitenkaan pärjää Neveraa vastaan, sillä kroatialaisohjus saavutti 60 mailin nopeuden 1,9 sekunnissa ja taputteli varttimailin 8,582 sekunnissa, joka on samalla tuotantoautojen uusi maailmanennätys.
Ero ei kuitenkaan ole suuren suuri, kun otetaan huomioon, että 2,4 miljoonaa dollaria maksavan Neveran hinnalla saisi peräti kahdeksantoista Tesla Model S Plaidia.
Nopein sarjavalmisteinen auto
17
91
Vastaukset
- Anonyymi
No mikä se huippunopeus oli?
Sähköautot(kin) ilmeisesti tarvitsisivat vaihteiston, jotta yltäisivät tavalliselle sukankuluttajalle järjettömiin yli 250 km/h nopeuksiin.
Ainakin toistaiseksi on kalliin ja painavan vaihteiston lisääminen normaalin tiekäytön sähköautoon katsottu järjettömäksi, mitä se tietysti onkin.- Anonyymi
Kollimaattori kirjoitti:
Sähköautot(kin) ilmeisesti tarvitsisivat vaihteiston, jotta yltäisivät tavalliselle sukankuluttajalle järjettömiin yli 250 km/h nopeuksiin.
Ainakin toistaiseksi on kalliin ja painavan vaihteiston lisääminen normaalin tiekäytön sähköautoon katsottu järjettömäksi, mitä se tietysti onkin.Kyllä ainakin paremmissa sähköautoissa on vaihteisto, kuten Porsche Taycanissa.
Nuo kovat nopeudet saattavat tavallisen suomalaisen silmissä vaikuttaa järjettömiltä, mutta kyllä niille käyttöä on, jos haluaa ajaa Saksassa vasenta kaistaa. Tyypillisellä 200 km/h "corolla"-nopeudella joutuu käytännössä katsomaan enemmän peilejä kuin eteen päin ja ajelemaan keskimmäisillä kaistoilla. Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ainakin paremmissa sähköautoissa on vaihteisto, kuten Porsche Taycanissa.
Nuo kovat nopeudet saattavat tavallisen suomalaisen silmissä vaikuttaa järjettömiltä, mutta kyllä niille käyttöä on, jos haluaa ajaa Saksassa vasenta kaistaa. Tyypillisellä 200 km/h "corolla"-nopeudella joutuu käytännössä katsomaan enemmän peilejä kuin eteen päin ja ajelemaan keskimmäisillä kaistoilla.Porsche Taycanissa tosiaan on taka-akselille vaihteisto, mutta alennusvaihteella jo ennestään järjettömän kiihtyvyyden parantamiseksi. Huippunopeutta se ei tuo yhtään lisää.
Itse oletin aluksi mallin ilmestyttyä, että se olisi alennusvaihde maastoajoon, mutta eihän tuollaisella maastoon mennä. ; )
- Anonyymi
Mihin normaali liikenteessä tarvii alle 10s kiihtyvyyksiä näissä sähköhimmeleissa on älyttömän kalliit vakuutusmaksut ja syystä ne eivät pysy tiellä ja vielä paloalttiita voisivat laittaakin vakuutus maksut esille .
- Anonyymi
Rekan kehitykseen tarvii 8 se kiihtyvyyden.
Mutta Mosel s ei ole auto vaan kirppu sellain johon ei mies mahdu sisään
- Anonyymi
Suomessa huippunopeuden voi rajoittaa sataseen.
- Anonyymi
Sähköautot ovat yleensä epätaloudellisia suurilla nopeuksilla vaihteiston puuttumisen vuoksi. Sähkömoottorin hyötysuhde on korkein pienillä kierroksilla toisin kuin polttomoottorilla.
- Anonyymi
Ostakaa äkkiä sähkötesla ennenkuin loppuvat!!
- Anonyymi
Sähköauto kulkee ydinjäteelä ja valmistus saastuta satakeratiseti
Faktaa- Anonyymi
Mihin se ydinjäätee laitetaan sähköautossa? Joku räppänä kyljessä mihin kaadetaan?
- Anonyymi
Penikkatautisten hommaa, sanon minä. On tuhansia kertoja parempaa istua erämaajärven rannalla ongella koiranpennun kanssa, ja seurata uteliaiden kuukkelien touhuja.
- Anonyymi
Henri Toivosen Lancia meni 2.9sec v 1986
Ja palo yhtä ilosestija totaalisesti kylki-iskun ja pakosarjan katkettua Korsikalla. - Anonyymi
Tesla Model S Plaid 130.000 euroa.
- Anonyymi
Koska saadaan Teslaan suomalaiset natriumakut litiumakkujen tilalle, hinta tippuu kolmasosalla.
- Anonyymi
Ja lataisvälimatkaa 1 000 - 1 500 km.
- Anonyymi
Sähköautot jää muinaisjäänteeksi kun Vetyautot tulee tankkaus 5 min ja 700 km päästöt vettä ja kulkupuoli kunnossa et se siitä himmeleistä myisin jo teslan osakkeet jos sellaisia olisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k354173- 552885
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut462806- 302553
Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82515Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3212471- 382109
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t541835Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461663- 1411517