Soitin mutsille äsken

Anonyymi

Kerroin tutustuneeni opinahjoni oppimaterialiin ja lähes oksentaneeni sitä tutkiessa. Äiti oli tyytyväinen kun en alakaan opiskelemaan teologiaa. Nyt ymmärrän miksi niin moni kristitty ei voi opiskella teologisessa omantunnon syistä. Hän ehdotti metsäalaa. Se vaan ei kiinnosta....mutta minusta tulee metsänomistaja, joten ei muuta kuin pää giljotiiniin.



Voiko paimeneksi opiskella muualla kuin yliopistossa?

42

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      sain kuulla erään miehen kommentin kun teologiseen pääsin että ettet vaan ostanut sikaa säkissä.

      Totta. Totta. Totta. Ateistien hallintaa ja muokkaamaa opetusta, jota kutsutaan liberaaliteologiaksi, suomeksi sanottuna valhetta.Opetus on pahempaa kuin olin ymmärtänyt.

      Commandohauis

      Commandohauis

    • Anonyymi

      Liitteeksi hakemukseen voi laittaa rikosrekisteriotteen.

      • Anonyymi

        Rikosrekisterini on puhdas. Tiedän Herran seuraavan teenkö pahaa vai teenkö sitä, mikä hyvää on. Kun teen väärin niin hirmuista tulee rintaan paineena. Kun teen hyvää niin silloin rauhassa vaellus käy voitokkaasti kohti viimeistä suoraa , jossa mua odottavi kaidan tien päässä ahdas portti, joka on Jeesus, kas uskollinen ystävä tuolla tulee luokseni mun, tuumii Jeesus kun näkee innokkaan marssini kohti Häntä.

        Commandohauis


    • Tuli mieleen Afganistanin koulutettu ja suurella rahalla aseistettu armeija.

      • Anonyymi

        Osuva vertaus kauheaan oppimateriaaliin ja liberaaliteologian pimentämiin ihmisraukkoihin, pahoihin eksyttäviin pappeihin. Huomasin oppisisällössä teeman: Valhe tarkoittaa tiede.

        Eli selvä Raamatunvstainen valhe selitetään tieteeksi. Ja tieteenä valhe ei olekaan valhetta. Vaikka se on valhetta. Valhe ei muutu vaikka sen piilottaa tieteen takkiin. Ja tämä kävi nopeasti selville. Täytyy ihmetellä kyllä niitä ihmisiä, joilla luonto sallii papiksi kouluttautua teologisessa.

        Asenne ja ilmapiiri opetustilanteissa on teeskentelevää. Keskitytään epäolennaisuuksiin ja Raamattuakin siteerataan, mutta nopeasti. Ihan kuin olisi Helvettiin katsonut.

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osuva vertaus kauheaan oppimateriaaliin ja liberaaliteologian pimentämiin ihmisraukkoihin, pahoihin eksyttäviin pappeihin. Huomasin oppisisällössä teeman: Valhe tarkoittaa tiede.

        Eli selvä Raamatunvstainen valhe selitetään tieteeksi. Ja tieteenä valhe ei olekaan valhetta. Vaikka se on valhetta. Valhe ei muutu vaikka sen piilottaa tieteen takkiin. Ja tämä kävi nopeasti selville. Täytyy ihmetellä kyllä niitä ihmisiä, joilla luonto sallii papiksi kouluttautua teologisessa.

        Asenne ja ilmapiiri opetustilanteissa on teeskentelevää. Keskitytään epäolennaisuuksiin ja Raamattuakin siteerataan, mutta nopeasti. Ihan kuin olisi Helvettiin katsonut.

        Commandohauis

        helluntailaisuus - eksytys

        "jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
        ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin"
        2 Tim: 4: 3-4

        jut edellisen kaltaita helluntailaisuus, siellä opettajina voi olla "kuka vaan", kuka värikkäämmästä, eletystä elämästään kertoilee, ja vieläpä sellaisia "retkiä / tekoja, joita ei pitäisi "Jumalan huoneessa, - edes mainita !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisuus - eksytys

        "jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
        ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin"
        2 Tim: 4: 3-4

        jut edellisen kaltaita helluntailaisuus, siellä opettajina voi olla "kuka vaan", kuka värikkäämmästä, eletystä elämästään kertoilee, ja vieläpä sellaisia "retkiä / tekoja, joita ei pitäisi "Jumalan huoneessa, - edes mainita !!

        Oletko valheellinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko valheellinen?

        raamattu niin sanoo !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Osuva vertaus kauheaan oppimateriaaliin ja liberaaliteologian pimentämiin ihmisraukkoihin, pahoihin eksyttäviin pappeihin. Huomasin oppisisällössä teeman: Valhe tarkoittaa tiede.

        Eli selvä Raamatunvstainen valhe selitetään tieteeksi. Ja tieteenä valhe ei olekaan valhetta. Vaikka se on valhetta. Valhe ei muutu vaikka sen piilottaa tieteen takkiin. Ja tämä kävi nopeasti selville. Täytyy ihmetellä kyllä niitä ihmisiä, joilla luonto sallii papiksi kouluttautua teologisessa.

        Asenne ja ilmapiiri opetustilanteissa on teeskentelevää. Keskitytään epäolennaisuuksiin ja Raamattuakin siteerataan, mutta nopeasti. Ihan kuin olisi Helvettiin katsonut.

        Commandohauis

        Tarkoitin lähinnä Commandohauiksen antautumista, ennen kuin ensimmäistäkään laukausta ammuttiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osuva vertaus kauheaan oppimateriaaliin ja liberaaliteologian pimentämiin ihmisraukkoihin, pahoihin eksyttäviin pappeihin. Huomasin oppisisällössä teeman: Valhe tarkoittaa tiede.

        Eli selvä Raamatunvstainen valhe selitetään tieteeksi. Ja tieteenä valhe ei olekaan valhetta. Vaikka se on valhetta. Valhe ei muutu vaikka sen piilottaa tieteen takkiin. Ja tämä kävi nopeasti selville. Täytyy ihmetellä kyllä niitä ihmisiä, joilla luonto sallii papiksi kouluttautua teologisessa.

        Asenne ja ilmapiiri opetustilanteissa on teeskentelevää. Keskitytään epäolennaisuuksiin ja Raamattuakin siteerataan, mutta nopeasti. Ihan kuin olisi Helvettiin katsonut.

        Commandohauis

        Ihmettelen kyllä, jos olet hakenut teologiseen alunperin, jos noin vähän kiinnosti ja tuli kääntymys sekunneissa.

        Voi se tosin olla mahdollista, sain samantyylisen kääntymisen vuosia sitten, mutta lähinnä siinä ääriuskonnollisuudessani en ajatellut järjellä. Omakohtaisen tilanteen samankaltaisuuden vuoksi, pidän pienen mahdollisuuden olemassaoloon siihen, että hait, pääsit ja otit loparit, minuuteissa tuli päätös.

        Jos olisit järkevä, katsoisit loppuun asiat, jos olet kerran päässyt yliopistoon lukemaan.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osuva vertaus kauheaan oppimateriaaliin ja liberaaliteologian pimentämiin ihmisraukkoihin, pahoihin eksyttäviin pappeihin. Huomasin oppisisällössä teeman: Valhe tarkoittaa tiede.

        Eli selvä Raamatunvstainen valhe selitetään tieteeksi. Ja tieteenä valhe ei olekaan valhetta. Vaikka se on valhetta. Valhe ei muutu vaikka sen piilottaa tieteen takkiin. Ja tämä kävi nopeasti selville. Täytyy ihmetellä kyllä niitä ihmisiä, joilla luonto sallii papiksi kouluttautua teologisessa.

        Asenne ja ilmapiiri opetustilanteissa on teeskentelevää. Keskitytään epäolennaisuuksiin ja Raamattuakin siteerataan, mutta nopeasti. Ihan kuin olisi Helvettiin katsonut.

        Commandohauis

        Sulla on ihan väärät ennakkoasenteet, helluntailaisuus on paha lähtökohta teologian opiskeluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelen kyllä, jos olet hakenut teologiseen alunperin, jos noin vähän kiinnosti ja tuli kääntymys sekunneissa.

        Voi se tosin olla mahdollista, sain samantyylisen kääntymisen vuosia sitten, mutta lähinnä siinä ääriuskonnollisuudessani en ajatellut järjellä. Omakohtaisen tilanteen samankaltaisuuden vuoksi, pidän pienen mahdollisuuden olemassaoloon siihen, että hait, pääsit ja otit loparit, minuuteissa tuli päätös.

        Jos olisit järkevä, katsoisit loppuun asiat, jos olet kerran päässyt yliopistoon lukemaan.

        LS

        Tiesin oppimateriaalissa olevan valheita etukäteenkin, mutta ajattelin niistä klaaraavani. Se valheopetuksen laajuus oli mulle yllätys, jota on tuotu ihmisvalheopetukseen.Sitä selatessa muhun tuli niin paha olo etten voi sitä kestää. Olen sillä tavoin heikko, herkkä lapsi, etten vaan pysty pyhiin asioihin näkemääni valheen tuontia syntihyväksymään. Ahdistukseni suuruus on merkki Jumalalta mulle, että tämä ovi ei ole se ovi, josta minun on sisäänkäymän, mutta nyt tiedän tarkemmin ja ehkä Jumala halusi saada minut ymmärtämään ongelman suuruuden. Miten tämä kauheus vaikutti minuun?

        Päätin että alan aktiivisemmaksi kuin olen tähän asti ollut työpellolla. Keskitysleiri ja Helvetti tuli mielikuviini voimakkaasti oppimateriaaleissa vaanivien valheansojen takia. Haluaisitko sinä opiskella Helvetissä liberaaliteologia demonin ja liberaaliteologien ohjauksessa valhettatotuutta sekaisin keskenään kunnes sinusta tulisi täysinoppimaton erottamaan valhetta totuudesta, jota kutsutaan tieteeksi? Helvetin tiedettä...Tai haluaisitko opiskella keskitysleirissä vankina, vartijoidesi/opettajiesi, piinatessa sinua miten mielivät: Valehtelulla läpäiset kokeen, jollet valhetta kirjoita koepaperiin, sut heitetään jokeen.

        Kuten sanoin aiemmin niin tutkin oppimateriaaleja eri alueilta sieltä sun täältä ja mulla oli paha olo. Niin paha sitä mukaan ujutettua valhetta lukiessa että mä en voi iloani menettämättä lähteä leikkiin mukaan: ensin myönnyn yhteen valheeseen, sitten toiseen, no tähänhän tottuu voisin tuumia, sitten tulee 666:s kertani kun sanon valhetta puoltaen turhan sanan. Minkä se minusta lopulta muokkaa?

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Tarkoitin lähinnä Commandohauiksen antautumista, ennen kuin ensimmäistäkään laukausta ammuttiin.

        Päinvastoin, taistelua käyn koko Jumalan sota-asuun puettuna, en tule koskaan antautumaan maailmassa vaikuttavan pimeyden ja valheen isälle tai hänen lapsilleen. Olen Jumalalle antautunut. Antauduttuani hän antoi minulle vapauden ja sen lisäksi paljon enemmänkin: 24h huolenpito, varman tiedonvälityksen kun teen sitä, mistä Jumalan vihaan on syysuuruutensa, rauha.

        Sinä se tässä olet häviäjien joukoissa ja säälittävä osasi puolesta, jollet ole ottamassa Jeesusta pelastamaan itseäsi Käryyn joutumasta.

        Kun aikasi käy vähiin niin ehkäpä ymmärrät että se mihin olet maailmassa rakentanut luottaen sen hetkelliseen loistoon, ei kuoleman oven takana merkitse enää mitään. Kun olet kuolinvuoteella tunnin päässä oven avautumisesta sinun siitä mentäväksi niin sinun on silloin mentävä siitä yhdessä Jeesuksen kanssa, Jeesus sinussa, sinä Jeesuksessa, Puunoksana kuihtumattomana.

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päinvastoin, taistelua käyn koko Jumalan sota-asuun puettuna, en tule koskaan antautumaan maailmassa vaikuttavan pimeyden ja valheen isälle tai hänen lapsilleen. Olen Jumalalle antautunut. Antauduttuani hän antoi minulle vapauden ja sen lisäksi paljon enemmänkin: 24h huolenpito, varman tiedonvälityksen kun teen sitä, mistä Jumalan vihaan on syysuuruutensa, rauha.

        Sinä se tässä olet häviäjien joukoissa ja säälittävä osasi puolesta, jollet ole ottamassa Jeesusta pelastamaan itseäsi Käryyn joutumasta.

        Kun aikasi käy vähiin niin ehkäpä ymmärrät että se mihin olet maailmassa rakentanut luottaen sen hetkelliseen loistoon, ei kuoleman oven takana merkitse enää mitään. Kun olet kuolinvuoteella tunnin päässä oven avautumisesta sinun siitä mentäväksi niin sinun on silloin mentävä siitä yhdessä Jeesuksen kanssa, Jeesus sinussa, sinä Jeesuksessa, Puunoksana kuihtumattomana.

        Commandohauis

        helluntailaisuus se eksytys on.

        "Moni sanoo minulle sinä päivänä: "Herra, Herra. emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa ?
        Silloin minä lausun heille julki: "Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät"
        Matt: 7: 22 - 23


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Tarkoitin lähinnä Commandohauiksen antautumista, ennen kuin ensimmäistäkään laukausta ammuttiin.

        Kaita tie on vaikeampi tie miehen läpikäydä kuin lavea tie. Me kuljemme eri teitä. Minä Jeesustietä ja olipa sinun tiesi nimi mikä tahansa niin se on lavea, leveä kulkea, säännöt, käskyt ovat sinun valitsemasi valintavapaudessasi, jos niitä on muuuta kuin Suomen lain noudattaminen viekkaudessa.

        https://www.youtube.com/watch?v=-4pg6Jh94Lo

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaita tie on vaikeampi tie miehen läpikäydä kuin lavea tie. Me kuljemme eri teitä. Minä Jeesustietä ja olipa sinun tiesi nimi mikä tahansa niin se on lavea, leveä kulkea, säännöt, käskyt ovat sinun valitsemasi valintavapaudessasi, jos niitä on muuuta kuin Suomen lain noudattaminen viekkaudessa.

        https://www.youtube.com/watch?v=-4pg6Jh94Lo

        Commandohauis

        helluntailaisuus:

        "tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä"
        2 Tess: 2: 9


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaita tie on vaikeampi tie miehen läpikäydä kuin lavea tie. Me kuljemme eri teitä. Minä Jeesustietä ja olipa sinun tiesi nimi mikä tahansa niin se on lavea, leveä kulkea, säännöt, käskyt ovat sinun valitsemasi valintavapaudessasi, jos niitä on muuuta kuin Suomen lain noudattaminen viekkaudessa.

        https://www.youtube.com/watch?v=-4pg6Jh94Lo

        Commandohauis

        Onpa outoa, kirjoitit kolme pitkää avautumista yhteen lyhyeen lauseeseen. Puhuit korostetusti säälistä minua kohtaan. Etkö tunne myötätutoa ihmisiä kohtaan, jotka ovat sanojesi mukaan joutumassa ties minne?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Onpa outoa, kirjoitit kolme pitkää avautumista yhteen lyhyeen lauseeseen. Puhuit korostetusti säälistä minua kohtaan. Etkö tunne myötätutoa ihmisiä kohtaan, jotka ovat sanojesi mukaan joutumassa ties minne?

        Ajatustenvaihtomme päättyi tähän näiltä osin.

        Commandohauis


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ajatustenvaihtomme päättyi tähän näiltä osin.

        Commandohauis

        Olipa jälleen kerran jyrkkä ulostulo, erittäin mustavalkoinen. Melkeinpä vihamielisestä vastauksesta voi päätellä, ettet tunne myötätuntoa hädässä olevia ihmisiä kohtaan. Joidenkin tutkimusten mukaan psykopaatit eivät kykyne tuntemaan empatiaa. Tässä ei ole tarkoitus syyllistää ketään, mutta sellainen tuli vaan mieleen.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Olipa jälleen kerran jyrkkä ulostulo, erittäin mustavalkoinen. Melkeinpä vihamielisestä vastauksesta voi päätellä, ettet tunne myötätuntoa hädässä olevia ihmisiä kohtaan. Joidenkin tutkimusten mukaan psykopaatit eivät kykyne tuntemaan empatiaa. Tässä ei ole tarkoitus syyllistää ketään, mutta sellainen tuli vaan mieleen.

        Taasko kiusaat ihmisiä ?

        Jos SINÄ alat puhumaan psykopaateista, niin katso peiliin ja mieti hetki edes sitä, että mitä siellä näet !



      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaita tie on vaikeampi tie miehen läpikäydä kuin lavea tie. Me kuljemme eri teitä. Minä Jeesustietä ja olipa sinun tiesi nimi mikä tahansa niin se on lavea, leveä kulkea, säännöt, käskyt ovat sinun valitsemasi valintavapaudessasi, jos niitä on muuuta kuin Suomen lain noudattaminen viekkaudessa.

        https://www.youtube.com/watch?v=-4pg6Jh94Lo

        Commandohauis

        Ressu Redford lauloi tuosta jeesustiestä:
        "Ei polku tää vie mihinkään,
        nyt sen nään,
        kun viimein silmät auki saan.
        Niin usein pettää itseään.
        Ei edes tahdo ymmärtää..."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ressu Redford lauloi tuosta jeesustiestä:
        "Ei polku tää vie mihinkään,
        nyt sen nään,
        kun viimein silmät auki saan.
        Niin usein pettää itseään.
        Ei edes tahdo ymmärtää..."

        Nyt erehdyit pahasti !

        Ressu Redford ei ole uskova.

        Hän varmaan tajusi olevansa yhä väärällä tiellä, eli matkalla kadotukseen.

        Monille laulajille ja julkimoille se asia on selvinnyt, kun ovat sitä väärää tietä aikansa kulkeneet ja kyllin jo ehtineet satuttaa itseään ja muitakin ihmisiä.

        Kaiksesta siitä "hauskasta" onkin jäänyt pelkkä tyhjyys sisimpään, vaikka sitä tyhjyyttä on yritetty täyttää jopa viinalla ja huumeilla.

        Jossakin kohtaa vain tyhmenmpikin tajuaa, ettei se maailman tie vie mihinkään hyvään, vaan aivan päinvastoin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt erehdyit pahasti !

        Ressu Redford ei ole uskova.

        Hän varmaan tajusi olevansa yhä väärällä tiellä, eli matkalla kadotukseen.

        Monille laulajille ja julkimoille se asia on selvinnyt, kun ovat sitä väärää tietä aikansa kulkeneet ja kyllin jo ehtineet satuttaa itseään ja muitakin ihmisiä.

        Kaiksesta siitä "hauskasta" onkin jäänyt pelkkä tyhjyys sisimpään, vaikka sitä tyhjyyttä on yritetty täyttää jopa viinalla ja huumeilla.

        Jossakin kohtaa vain tyhmenmpikin tajuaa, ettei se maailman tie vie mihinkään hyvään, vaan aivan päinvastoin.

        >>> Monille laulajille ja julkimoille se asia on selvinnyt, kun ovat sitä väärää tietä aikansa kulkeneet.

        Oman elämänsä pastori Johanna Tukiainen on hyvä esimerkki...


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Monille laulajille ja julkimoille se asia on selvinnyt, kun ovat sitä väärää tietä aikansa kulkeneet.

        Oman elämänsä pastori Johanna Tukiainen on hyvä esimerkki...

        Taas ilkeilemässä ja jopa vielä säälittävää ja todella rikkinäistä henkilöä mollaten.

        Pitäisi sääliä, mutta sinä nokit ja ilkeilet.

        No, eihän sinulta muuta voi odottaa, kuin että potkit vielä JO maassa makaavaa.

        Kuten sanoin JO, saat varmaan jotain "kiksejä" tuosta loputtomasta ilkeilystäsi.

        Mutta kaikella tuolla touhullasi, sinä kartutat vain yhä lisää Jumalan vihaa päällesi,
        Jumalan, joka maksaa kullekin tekojensa mukaan.

        Sinulla ei ole tulevaisuudessa todellakaan hyvät oltavat !

        Ilm. 13:10 Jos kuka vankeuteen vie, niin hän itse vankeuteen joutuu; jos kuka miekalla tappaa, hänet pitää miekalla tapettaman. Tässä on pyhien kärsivällisyys ja usko.

        Sitä mitä sinä nyt kylvät, saat IHAN ITSE niittää aikanasi !

        Joten kannattaisi nyt jo tarkkaan miettiä sitä, että miten toimit !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taas ilkeilemässä ja jopa vielä säälittävää ja todella rikkinäistä henkilöä mollaten.

        Pitäisi sääliä, mutta sinä nokit ja ilkeilet.

        No, eihän sinulta muuta voi odottaa, kuin että potkit vielä JO maassa makaavaa.

        Kuten sanoin JO, saat varmaan jotain "kiksejä" tuosta loputtomasta ilkeilystäsi.

        Mutta kaikella tuolla touhullasi, sinä kartutat vain yhä lisää Jumalan vihaa päällesi,
        Jumalan, joka maksaa kullekin tekojensa mukaan.

        Sinulla ei ole tulevaisuudessa todellakaan hyvät oltavat !

        Ilm. 13:10 Jos kuka vankeuteen vie, niin hän itse vankeuteen joutuu; jos kuka miekalla tappaa, hänet pitää miekalla tapettaman. Tässä on pyhien kärsivällisyys ja usko.

        Sitä mitä sinä nyt kylvät, saat IHAN ITSE niittää aikanasi !

        Joten kannattaisi nyt jo tarkkaan miettiä sitä, että miten toimit !

        >>> No, eihän sinulta muuta voi odottaa, kuin että potkit vielä JO maassa makaavaa.

        Johannako on maassa makaava (uhri)? Taidat olla nyt aivan sekaisin...

        >>> Pitäisi sääliä, mutta sinä nokit ja ilkeilet.

        Tunnen syvää myötätuntoa häntä kohtaan, mutta sinunlaisesi kovasydämiset ulkokullatut fariseukset puhuvat vain ja ainostaan säälistä. Et edes tiedä, mikä ero käsitteiden välillä on, joten älä viitsi puhua palturia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiesin oppimateriaalissa olevan valheita etukäteenkin, mutta ajattelin niistä klaaraavani. Se valheopetuksen laajuus oli mulle yllätys, jota on tuotu ihmisvalheopetukseen.Sitä selatessa muhun tuli niin paha olo etten voi sitä kestää. Olen sillä tavoin heikko, herkkä lapsi, etten vaan pysty pyhiin asioihin näkemääni valheen tuontia syntihyväksymään. Ahdistukseni suuruus on merkki Jumalalta mulle, että tämä ovi ei ole se ovi, josta minun on sisäänkäymän, mutta nyt tiedän tarkemmin ja ehkä Jumala halusi saada minut ymmärtämään ongelman suuruuden. Miten tämä kauheus vaikutti minuun?

        Päätin että alan aktiivisemmaksi kuin olen tähän asti ollut työpellolla. Keskitysleiri ja Helvetti tuli mielikuviini voimakkaasti oppimateriaaleissa vaanivien valheansojen takia. Haluaisitko sinä opiskella Helvetissä liberaaliteologia demonin ja liberaaliteologien ohjauksessa valhettatotuutta sekaisin keskenään kunnes sinusta tulisi täysinoppimaton erottamaan valhetta totuudesta, jota kutsutaan tieteeksi? Helvetin tiedettä...Tai haluaisitko opiskella keskitysleirissä vankina, vartijoidesi/opettajiesi, piinatessa sinua miten mielivät: Valehtelulla läpäiset kokeen, jollet valhetta kirjoita koepaperiin, sut heitetään jokeen.

        Kuten sanoin aiemmin niin tutkin oppimateriaaleja eri alueilta sieltä sun täältä ja mulla oli paha olo. Niin paha sitä mukaan ujutettua valhetta lukiessa että mä en voi iloani menettämättä lähteä leikkiin mukaan: ensin myönnyn yhteen valheeseen, sitten toiseen, no tähänhän tottuu voisin tuumia, sitten tulee 666:s kertani kun sanon valhetta puoltaen turhan sanan. Minkä se minusta lopulta muokkaa?

        Commandohauis

        Keskitysleiri ja teologian opinnot, eivät oikein korreloi toisiaan. Kaikesta ei pääse samanmielisyyteen muutoinkaan. Usein opiskelussa tuetaan omaakin pohdintaa ja omaa pohdintaa verrataan esimerkiksi teoriaan, jopa odotetaan keskustelua eri materiaalien kanssa.

        LS


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> No, eihän sinulta muuta voi odottaa, kuin että potkit vielä JO maassa makaavaa.

        Johannako on maassa makaava (uhri)? Taidat olla nyt aivan sekaisin...

        >>> Pitäisi sääliä, mutta sinä nokit ja ilkeilet.

        Tunnen syvää myötätuntoa häntä kohtaan, mutta sinunlaisesi kovasydämiset ulkokullatut fariseukset puhuvat vain ja ainostaan säälistä. Et edes tiedä, mikä ero käsitteiden välillä on, joten älä viitsi puhua palturia.

        Jätetään palstan ulkopuolinen henkilö pois keskusteluista, julkimo tai ei. Mielestäni on kohteliasta ettei selän takana puhuta, vaikka sitä voi jokainen meistä tehdä, mutta yritetään ainakin.

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jätetään palstan ulkopuolinen henkilö pois keskusteluista, julkimo tai ei. Mielestäni on kohteliasta ettei selän takana puhuta, vaikka sitä voi jokainen meistä tehdä, mutta yritetään ainakin.

        LS

        Tästä olen hieman eri mieltä. Henkilön äks julkisesta toiminnasta voi puhua ja sitä voi myös arvostella avoimesti tai olla sen kanssa eri mieltä. Julkinen keskustelu ja sanavapaus ovat demokratian keskeinen osa. Eihän tässä mitään JT:n kauppaostoksia tai makkaripuuhia olla nostettu tapetille...


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Tästä olen hieman eri mieltä. Henkilön äks julkisesta toiminnasta voi puhua ja sitä voi myös arvostella avoimesti tai olla sen kanssa eri mieltä. Julkinen keskustelu ja sanavapaus ovat demokratian keskeinen osa. Eihän tässä mitään JT:n kauppaostoksia tai makkaripuuhia olla nostettu tapetille...

        No empaattisuus on harkintaa, missä ja milloin kenestäkin puhuu, aina se ei ole aitoa, vaan pelkkää paskanjauhantaa. On eri asia puhua julkisesti Hitlerin vääristä toimista kuin nostaa tapetille kyseinen ihminen.

        Mielestäni sinulla on tässä asiassa sellainen asenne, että olet jotenkin parempi kuin hän on ja että sinulla olisi sen vuoksi lupa arvostella hänen toimintaa, vaikka jakaakin seiska lehdelle elämäänsä, ei sitä tarvinne jatkaa ihmisten keskuudessa, ihmettelyä.

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        No empaattisuus on harkintaa, missä ja milloin kenestäkin puhuu, aina se ei ole aitoa, vaan pelkkää paskanjauhantaa. On eri asia puhua julkisesti Hitlerin vääristä toimista kuin nostaa tapetille kyseinen ihminen.

        Mielestäni sinulla on tässä asiassa sellainen asenne, että olet jotenkin parempi kuin hän on ja että sinulla olisi sen vuoksi lupa arvostella hänen toimintaa, vaikka jakaakin seiska lehdelle elämäänsä, ei sitä tarvinne jatkaa ihmisten keskuudessa, ihmettelyä.

        LS

        Ymmärsinkö sanasi oikein: jonkun julkimon nimen mainitseminen netissä kertoo kirjoittajan ylimielisestä asenteesta tuota julkimoa kohtaan?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Ymmärsinkö sanasi oikein: jonkun julkimon nimen mainitseminen netissä kertoo kirjoittajan ylimielisestä asenteesta tuota julkimoa kohtaan?

        En tiedä, ehkä käsitin väärin. Entä oman elämänsä pastori...joku miespuolinen...onhan näitä...on niitä oman elämänsä pastoreita pilvin pimein...miksi hän tässä kohtaa? Kunhan mietin. 🤔

        LS


      • Henki kirjoitti:

        Olipa jälleen kerran jyrkkä ulostulo, erittäin mustavalkoinen. Melkeinpä vihamielisestä vastauksesta voi päätellä, ettet tunne myötätuntoa hädässä olevia ihmisiä kohtaan. Joidenkin tutkimusten mukaan psykopaatit eivät kykyne tuntemaan empatiaa. Tässä ei ole tarkoitus syyllistää ketään, mutta sellainen tuli vaan mieleen.

        >Joidenkin tutkimusten mukaan psykopaatit eivät kykene tuntemaan empatiaa.

        Empatiakyvytön ei aina ole psykopaatti, mutta psykopaatti on aina empatiakyvytön.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt erehdyit pahasti !

        Ressu Redford ei ole uskova.

        Hän varmaan tajusi olevansa yhä väärällä tiellä, eli matkalla kadotukseen.

        Monille laulajille ja julkimoille se asia on selvinnyt, kun ovat sitä väärää tietä aikansa kulkeneet ja kyllin jo ehtineet satuttaa itseään ja muitakin ihmisiä.

        Kaiksesta siitä "hauskasta" onkin jäänyt pelkkä tyhjyys sisimpään, vaikka sitä tyhjyyttä on yritetty täyttää jopa viinalla ja huumeilla.

        Jossakin kohtaa vain tyhmenmpikin tajuaa, ettei se maailman tie vie mihinkään hyvään, vaan aivan päinvastoin.

        >Jossakin kohtaa vain tyhmenmpikin tajuaa, ettei se maailman tie vie mihinkään hyvään, vaan aivan päinvastoin.

        Miksi niin harva silti tulee fundisuskoon ja vielä harvempi helluntai-? Jos kerran kaikki tajuavat, tyhmemmätkin?

        "Maailman tie" on vain harvalla huumeita, alkoholismia ja rikoksia. Useimmille se tarkoittaa perheestä ja asioistaan huolehtimista eli toimimista juuri sillä tavalla, ettei uskoon hurahtaminen käy koskaan pienessä mielessäkään.


      • Henki kirjoitti:

        >>> No, eihän sinulta muuta voi odottaa, kuin että potkit vielä JO maassa makaavaa.

        Johannako on maassa makaava (uhri)? Taidat olla nyt aivan sekaisin...

        >>> Pitäisi sääliä, mutta sinä nokit ja ilkeilet.

        Tunnen syvää myötätuntoa häntä kohtaan, mutta sinunlaisesi kovasydämiset ulkokullatut fariseukset puhuvat vain ja ainostaan säälistä. Et edes tiedä, mikä ero käsitteiden välillä on, joten älä viitsi puhua palturia.

        >Johannako on maassa makaava (uhri)? Taidat olla nyt aivan sekaisin...

        Onhan sekin näkemys, että kiljahteleva helluntaisaarnaaja ikään kuin makaa surkeana maassa. Hyvä vertauskuvahan tuo pöhköihin denialistisiin oppeihin hurahtamisesta on.


    • Anonyymi

      Tietenkään uskovaisuus ei kestä tieteellistä lähestymistapaa.
      Raamatun tehtävänä on harhauttaa ihminen uskomusmaalilmaan, pois tiedon vaikutuspiiristä. Raamatussa heti alussa asetetaan tieto uskomusten vastakohdaksi. Jotain totta siinnäkin opuksessa.
      Mutta mietippä onko parempi olla tuskaisen tietoinen vai onnellinen uskovainen, joka kuitenkin tietää olevansa vain mielikuvitusmaalimoissa kuin pilvitripillä.

      • Anonyymi

        Usko kestää myös analyyttista tarkastelua, mutta kaikista ei ole siihen. Sinäkään et näytä ymmärtävän uskontoon liittyvän tieteellisen tutkimuksen ja henkilökohtaisen vakaumuksen välistä eroa. Commandolle terveisiä: Se joka ei ole kiinnostunut oppimaan, ei ole sovelias myöskään muita opettamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko kestää myös analyyttista tarkastelua, mutta kaikista ei ole siihen. Sinäkään et näytä ymmärtävän uskontoon liittyvän tieteellisen tutkimuksen ja henkilökohtaisen vakaumuksen välistä eroa. Commandolle terveisiä: Se joka ei ole kiinnostunut oppimaan, ei ole sovelias myöskään muita opettamaan.

        Olen kiinnostunut oppimaan totuutta.En ole kiinnostunut oppimaan valhetta. Liberaaliteologisessa eräs opetus on: Juudaksen kirje on gnostilainen.

        Ymmärrätkö mitä se tarkoittaa?

        Se sanoo että Juudaksen kirje ei ole kristinuskoa vaan heresiaa. Tällaisia valheita en halua kuulla enkä oppia.

        Raamatusta sivujen irtirepimissuositus ts. Juudaksen kirjeen osalta.

        Pahuudella on puolustajansa, mutta niin on Totuudellakin omat sota-asuun pukeutuneet sotilaansa.

        Tieteelliseen tutkimukseen ei perustu gnostilaisuusvalhe Juudaksen kirjeestä. Ihan valheeseen, jolla pyritään tekemään Raamatussa ilmoitettu vakuutus Raamatussa olevien kaikkien kirjoitusten olevan kristinuskoa kristittyjä varten, johon voi uskoa kokonaan kaikkiin Raamatun kirjoituksiin.

        Inhoten valheellisuutta ja saastaisuutta,

        Commandohauis


    • Anonyymi

      San. 19:2
      "Ilman taitoa ei intokaan ole hyväksi, ja kiirehtivän jalka astuu harhaan"

      • Anonyymi

        raamatussa:

        "Hän on kaikkien ihmisten vapahtaja,ja varsinkinuskovien"

        lahkot on "sulkenu" Jeesuksen omien seiniensä sisäpuolelle , - valitettavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        raamatussa:

        "Hän on kaikkien ihmisten vapahtaja,ja varsinkinuskovien"

        lahkot on "sulkenu" Jeesuksen omien seiniensä sisäpuolelle , - valitettavasti.

        Mutta eipä hätää. Voit kuvitella itse itsellesi juuri sellaisen jeesuksen kuin haluat, eikä se ole sen huonompi tai parempi kuin jonkun muunkaan kuvitelma.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      140
      2060
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      172
      1244
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1137
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      167
      1014
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      93
      926
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      879
    7. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      60
      870
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      814
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      800
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      59
      703
    Aihe