Kärsikö Jeesus dementiasta?

Hyvänä esimerkkinä on neljäs käsky, jossa käsketään kunnioittamaan isää ja äitiä.

Evankeliumin mukaan Jeesus lausui ensin seuraavasti: "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni." (Luuk. 14:26). Tässä lauseessa Jeesus kumoaa neljännen käskyn ja tekee laista ramman.

Myöhemmin Jeesus lausui toisin: "...ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto..." (Matt. 5:18 ja Luuk. 16:17). Tässä Jeesus korostaa lain merkitystä ja kumoaa siten täysin aiemmat puheensa.

Olisiko sittenkin niin, että Jeesuksen sanoja ei muistettu oikein. Evankeliumit arvioidaan kirjoitetun kymmeniä vuosia (ellei satakin vuotta) Jeesuksen kuoleman jälkeen. On todennäköistä, ettei kaikkia Jeesuksen opetuksia osattu myöhemmässä vaiheessa kirjoittaa sanatarkasti oikein. Pitkä aika häivyttää ainoastaan ääneen lausutun ajatuksen merkityksen.

207

1405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Raamatun ilmoitusta käytetään tarkoitushakuisesti ottamalla sieltä yksi jae täältä, toinen sieltä, ilman asiyhteyttään.
      Niin on tässäkin tapauksessa tehty. On pyritty rakentamaan jotakin, joka ei kestä Raamatun ilmoituksen valossa tarkastelua.

      Tässähän on kysymys ikään kuin tämän kyseisen Jeesuksen puheen aikana ilmenevästä, "tornin rakentajan" tarkoitusperä ei ole todellinen, vaan vääriin rakennusmateriaaleihin pohjautuvaa.

      28 Sillä jos joku teistä tahtoo rakentaa tornin, eikö hän ensin istu laskemaan kustannuksia, nähdäkseen, onko hänellä varoja rakentaa se valmiiksi,
      29 etteivät, kun hän on pannut perustuksen, mutta ei kykene saamaan rakennusta valmiiksi, kaikki, jotka sen näkevät, rupeaisi pilkkaamaan häntä
      ( Luuk 14)

      Asiayhteys alkaa tuossa Lukkaan evankeliumin kohdassa jo aiemmin ja jatkuu vielä tuon jakeen jälkeen.

      Jo pelkästään lukemalla ko. tekstikohdan asiayhteytenä, käy selväksi mistä on kysymys.

      Kysymys on Jeesuksen opetuslapsista, heistä jotka seurasivat Häntä silloin sen n. kolmen vuoden ajan, ennen Herran Jeesuksen ristiinnaulitsemista ja Jeesuksen kuolleista ylösnousemisen jälkeen alkoivat julistamaan pelastuksen evankeliumia ihmiskunnan syntien vuoksi ristiinnaulitusta Jeesuksesta Kristuksesta.

      Opetuslapsethan sanovat luopuneensa noista ...

      27 Silloin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Katso, me olemme luopuneet kaikesta ja seuranneet sinua; mitä me siitä saamme?"
      28 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.
      29 Ja jokainen, joka on luopunut taloista tai veljistä tai sisarista tai isästä tai äidistä tai lapsista tai pelloista minun nimeni tähden, on saava monin verroin takaisin ja perivä iankaikkisen elämän.
      ( Matt 19)

      Usko Toivonen

      • >>> Jo pelkästään lukemalla ko. tekstikohdan asiayhteytenä, käy selväksi mistä on kysymys.

        Usko Toivonen antaa ymmärtää, että Jeesus olisi ikään kuin johdateltavissa. Pojat vähän valitteli, että katsos mestari - olemme luopuneet vuoksesi kaikesta, mitä meitä nyt odottaa?! Jeesus katsoi avuttomia opetuslapsia ja lausui heidän lohduttamiseksi avauksessa mainitut sanat.

        Asia ei kuitenkaan ole näin. Opetuslapset eivät luopuneet ainoastaan maallisesta omaisuudesta, vaan hylkäsivät myös omat perheensä ja sukulaisensa, kun lähtivät seuraamaan Jeesusta. He totesivat sen itse: "me olemme luopuneet kai-ke-sta".

        Ihminen ei voi osoittaa rakkautta ja kunnioitusta sen jälkeen kun on hylännyt toisen ihmisen. Raamatun aikaisessa kulttuurissa se oli silkka mahdottomuus.


      • Henki kirjoitti:

        >>> Jo pelkästään lukemalla ko. tekstikohdan asiayhteytenä, käy selväksi mistä on kysymys.

        Usko Toivonen antaa ymmärtää, että Jeesus olisi ikään kuin johdateltavissa. Pojat vähän valitteli, että katsos mestari - olemme luopuneet vuoksesi kaikesta, mitä meitä nyt odottaa?! Jeesus katsoi avuttomia opetuslapsia ja lausui heidän lohduttamiseksi avauksessa mainitut sanat.

        Asia ei kuitenkaan ole näin. Opetuslapset eivät luopuneet ainoastaan maallisesta omaisuudesta, vaan hylkäsivät myös omat perheensä ja sukulaisensa, kun lähtivät seuraamaan Jeesusta. He totesivat sen itse: "me olemme luopuneet kai-ke-sta".

        Ihminen ei voi osoittaa rakkautta ja kunnioitusta sen jälkeen kun on hylännyt toisen ihmisen. Raamatun aikaisessa kulttuurissa se oli silkka mahdottomuus.

        Aurinkokultti edellytti maailmasta luopumista.
        Se vaati paljon opiskelua ensin kokelas- sitten veljes- ja lopuksi mestaritasolle.

        Ihmisen oli uhrattava lihallinen itsensä ja ennen kuin hän pääsi mestariksi/khristokseksi, oli hänen myös vajottava transsiin (kuten Jeesus).

        Ei valaistuneita ihmisiä kutsuttiin kuolleiksi ja siksi Jeesus "nousi kuolleesta" käytyään läpi kaikki asteet.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Jo pelkästään lukemalla ko. tekstikohdan asiayhteytenä, käy selväksi mistä on kysymys.

        Usko Toivonen antaa ymmärtää, että Jeesus olisi ikään kuin johdateltavissa. Pojat vähän valitteli, että katsos mestari - olemme luopuneet vuoksesi kaikesta, mitä meitä nyt odottaa?! Jeesus katsoi avuttomia opetuslapsia ja lausui heidän lohduttamiseksi avauksessa mainitut sanat.

        Asia ei kuitenkaan ole näin. Opetuslapset eivät luopuneet ainoastaan maallisesta omaisuudesta, vaan hylkäsivät myös omat perheensä ja sukulaisensa, kun lähtivät seuraamaan Jeesusta. He totesivat sen itse: "me olemme luopuneet kai-ke-sta".

        Ihminen ei voi osoittaa rakkautta ja kunnioitusta sen jälkeen kun on hylännyt toisen ihmisen. Raamatun aikaisessa kulttuurissa se oli silkka mahdottomuus.

        Kuten oli jo puhe "tornin rakentamisesta", jota varten olet valikoinut rakennustarvikkeita sen mukaan, miltä haluaisit "tornisi" näyttävän.

        Ei Jeesus kehoita tuossa rakkaudettomuuteen, eikä kunniottamattomuuteen, omaisia kohtaan.

        Tämähän käy hyvin ilmi, kun katsomme rinnakkaiskohdan Matteuksen evankeliumista.

        34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
        35 Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
        36 ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'.
        37 Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;
        38 ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.
        39 Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
        40 Joka ottaa tykönsä teidät, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa minut tykönsä, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt.
        ( Matt 10)

        Kysymyksessähän on juuri käskyistä, alkaen luonnollisesti tärkeimmistä.

        37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
        38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
        39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
        40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."
        ( Matt 22)

        Ei Jeesus tässä yhteydessä kehoita ketään vihaamaan tai rikkomaan käskyjä vastaan, vaan juurikin päinvastoin.

        Ja kuten teksteistä näkyy viha, josta Jeesus puhuu ei ole rakkauden vastakohta.

        Jeesushan opettaa rakastamaan vihollisia.

        43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
        44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
        ( Matt 5)

        Ja jos ajattelemme tätäkin päivää, niin sitä, mikä on rakentunut Jeesuksen asettamalle perustalle, se menestyy ja rakentuu.

        Kysymys on siis juuri käskyjen mukaisesta järjestyksestä, alkaen tärkeimmästä.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuten oli jo puhe "tornin rakentamisesta", jota varten olet valikoinut rakennustarvikkeita sen mukaan, miltä haluaisit "tornisi" näyttävän.

        Ei Jeesus kehoita tuossa rakkaudettomuuteen, eikä kunniottamattomuuteen, omaisia kohtaan.

        Tämähän käy hyvin ilmi, kun katsomme rinnakkaiskohdan Matteuksen evankeliumista.

        34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
        35 Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
        36 ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'.
        37 Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;
        38 ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.
        39 Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
        40 Joka ottaa tykönsä teidät, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa minut tykönsä, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt.
        ( Matt 10)

        Kysymyksessähän on juuri käskyistä, alkaen luonnollisesti tärkeimmistä.

        37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
        38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
        39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
        40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."
        ( Matt 22)

        Ei Jeesus tässä yhteydessä kehoita ketään vihaamaan tai rikkomaan käskyjä vastaan, vaan juurikin päinvastoin.

        Ja kuten teksteistä näkyy viha, josta Jeesus puhuu ei ole rakkauden vastakohta.

        Jeesushan opettaa rakastamaan vihollisia.

        43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
        44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
        ( Matt 5)

        Ja jos ajattelemme tätäkin päivää, niin sitä, mikä on rakentunut Jeesuksen asettamalle perustalle, se menestyy ja rakentuu.

        Kysymys on siis juuri käskyjen mukaisesta järjestyksestä, alkaen tärkeimmästä.

        Usko Toivonen

        >>> Kuten oli jo puhe "tornin rakentamisesta"...

        Usko Toivosen vastauksesta tuli mieleen satu kolmesta pienestä porsaasta, jossa eläimet rakensivat talonsa oljista, risuista ja tiilestä. Elämä ei kuitenkaan ole satua, ainakaan kaikkien kohdalla. Köyhimmissä kolkissa ei rakenneta tiilestä, eikä edes risuista, ja silti ihmiset ovat onnellisia. Tyytyväisyys ja onnelisuus ovat mielen tiloja eivätkä ne riipu Jeesuksen tuntemisesta.

        >>> Ei Jeesus kehoita tuossa rakkaudettomuuteen, eikä kunniottamattomuuteen, omaisia kohtaan.

        Vihaa ja rakkautta ei voida sovittaa samaan pakettiin.

        >>> Ja kuten teksteistä näkyy viha, josta Jeesus puhuu ei ole rakkauden vastakohta.

        Hengellisistä akrobaateista puhuin tuolla:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17085874/karsiko-jeesus-dementiasta#comment-109717404

        >>> mikä on rakentunut Jeesuksen asettamalle perustalle, se menestyy ja rakentuu...

        Maailmassa kuolee päivittäin kymmeniä tuhansia lapsia nälkään. On naurettavaa väittää, että Jumala olisi palkinnut Jeesukseen uskovat sekä maallisella menestyksellä että sairaalloisella liikalihavuudella ja jättänyt samaan aikaan tuhannet lapset kitumaan kuoleman kielissä. Menestysteologian opit voit Usko Toivonen tunkea sinne yhteen paikkaan, jonne aurinko eikä Jumalan armo paista.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Kuten oli jo puhe "tornin rakentamisesta"...

        Usko Toivosen vastauksesta tuli mieleen satu kolmesta pienestä porsaasta, jossa eläimet rakensivat talonsa oljista, risuista ja tiilestä. Elämä ei kuitenkaan ole satua, ainakaan kaikkien kohdalla. Köyhimmissä kolkissa ei rakenneta tiilestä, eikä edes risuista, ja silti ihmiset ovat onnellisia. Tyytyväisyys ja onnelisuus ovat mielen tiloja eivätkä ne riipu Jeesuksen tuntemisesta.

        >>> Ei Jeesus kehoita tuossa rakkaudettomuuteen, eikä kunniottamattomuuteen, omaisia kohtaan.

        Vihaa ja rakkautta ei voida sovittaa samaan pakettiin.

        >>> Ja kuten teksteistä näkyy viha, josta Jeesus puhuu ei ole rakkauden vastakohta.

        Hengellisistä akrobaateista puhuin tuolla:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17085874/karsiko-jeesus-dementiasta#comment-109717404

        >>> mikä on rakentunut Jeesuksen asettamalle perustalle, se menestyy ja rakentuu...

        Maailmassa kuolee päivittäin kymmeniä tuhansia lapsia nälkään. On naurettavaa väittää, että Jumala olisi palkinnut Jeesukseen uskovat sekä maallisella menestyksellä että sairaalloisella liikalihavuudella ja jättänyt samaan aikaan tuhannet lapset kitumaan kuoleman kielissä. Menestysteologian opit voit Usko Toivonen tunkea sinne yhteen paikkaan, jonne aurinko eikä Jumalan armo paista.

        Ilmeisesti et halunnutkaan keskustella "tornisi" rakennusaineista, eli Raamatun ilmoituksen ja Jeesuksen halveeramisestasi.

        Jeesus ei todellakaan kehoittanut ketään vihaan, eikä välinpitämättömyyteen.

        Juuri päin vastoin.

        Jeesus tuossa puheessaan juuri viittaa "tornin rakentajiin", jotka ryhtyvät rakentamaan, mutta rakennustarvikkeet eivät riitä ja "tornin rakentaja" paljastuu huonoksi rakentajaksi omilla tarvikkeillaan.

        Ei Raamatusta voi ottaa jotain yksittäisiä jakeita tai niiden osia ja alkaa niiden kautta solvaamaan Jeesusta ja hyökkäämään Raamatun ilmoitusta ja pelastuksen evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta vastaan.

        Kuten huomasimme.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti et halunnutkaan keskustella "tornisi" rakennusaineista, eli Raamatun ilmoituksen ja Jeesuksen halveeramisestasi.

        Jeesus ei todellakaan kehoittanut ketään vihaan, eikä välinpitämättömyyteen.

        Juuri päin vastoin.

        Jeesus tuossa puheessaan juuri viittaa "tornin rakentajiin", jotka ryhtyvät rakentamaan, mutta rakennustarvikkeet eivät riitä ja "tornin rakentaja" paljastuu huonoksi rakentajaksi omilla tarvikkeillaan.

        Ei Raamatusta voi ottaa jotain yksittäisiä jakeita tai niiden osia ja alkaa niiden kautta solvaamaan Jeesusta ja hyökkäämään Raamatun ilmoitusta ja pelastuksen evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta vastaan.

        Kuten huomasimme.

        Usko Toivonen

        >>> Ilmeisesti et halunnutkaan keskustella "tornisi" rakennusaineista...

        Kyse ei ole minun tornistani. Torni, josta tässä puhutaan, on jo rakennettu noin 2000 vuotta sitten - se on Raamattu.

        >>> Ei Raamatusta voi ottaa jotain yksittäisiä jakeita tai niiden osia ja alkaa niiden kautta solvaamaan Jeesusta.

        Ilmoituksen mukaan Raamattu on virheetön. Tämä tarkoittaa sitä, että jokainen kivi, palikka ja sauma, josta Raamattu-niminen torni on rakennettu, ovat myös virheettömiä. Eihän täydellisessä luomuksessa ole tilaa virheellisille elementeille, eikö niin?! Täydellistä luomusta voidaan ihailla ja tarkastella myös eri osien osalta, aina pienintä ruuvia myöten. Kaikkien komponenttien tulee olla virheettömiä ja yhteensopivia. Nämä symboliset komponentit ovat Raamatun lukuja ja jakeita.

        >>> ...alkaa niiden kautta solvaamaan Jeesusta ja hyökkäämään Raamatun ilmoitusta ja pelastuksen evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta vastaan.

        Argumenttien loppuessa tukeudutaan karkeaan kieleen ja aletaan hyökätä persoonia vastaan, jotka tuovat totuudenmukaista tietoa tai uskaltavat esittää vaikeita kysymyksiä, joihin ei löydy valmista vastausta. Jos Usko Toivonen haluat kiertää kehää toistelemalla vuosituhansia vanhoja mantroja, niin se on sinun oma tappiosi.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Ilmeisesti et halunnutkaan keskustella "tornisi" rakennusaineista...

        Kyse ei ole minun tornistani. Torni, josta tässä puhutaan, on jo rakennettu noin 2000 vuotta sitten - se on Raamattu.

        >>> Ei Raamatusta voi ottaa jotain yksittäisiä jakeita tai niiden osia ja alkaa niiden kautta solvaamaan Jeesusta.

        Ilmoituksen mukaan Raamattu on virheetön. Tämä tarkoittaa sitä, että jokainen kivi, palikka ja sauma, josta Raamattu-niminen torni on rakennettu, ovat myös virheettömiä. Eihän täydellisessä luomuksessa ole tilaa virheellisille elementeille, eikö niin?! Täydellistä luomusta voidaan ihailla ja tarkastella myös eri osien osalta, aina pienintä ruuvia myöten. Kaikkien komponenttien tulee olla virheettömiä ja yhteensopivia. Nämä symboliset komponentit ovat Raamatun lukuja ja jakeita.

        >>> ...alkaa niiden kautta solvaamaan Jeesusta ja hyökkäämään Raamatun ilmoitusta ja pelastuksen evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta vastaan.

        Argumenttien loppuessa tukeudutaan karkeaan kieleen ja aletaan hyökätä persoonia vastaan, jotka tuovat totuudenmukaista tietoa tai uskaltavat esittää vaikeita kysymyksiä, joihin ei löydy valmista vastausta. Jos Usko Toivonen haluat kiertää kehää toistelemalla vuosituhansia vanhoja mantroja, niin se on sinun oma tappiosi.

        Mielelläni otan vastaan sellaisen "tappion".

        Jeesus ei todellakaan käskenyt opetuslapsiaan vihaan, ei sinne päinkään.

        Tässä tapauksessa "tornia" alkoi rakentamaan Raamatun ilmoitusta ja Herraa Jeesusta vastaan nimimerkillä "Henki" kirjoittaja ja torni kaatui huonojen rakennustarpeiden vuoksi heti alkumetreillä.

        Kysymys ei ollut ollenkaan vaikea, kuten voit vastauksista lukea, mutta tarkoituksenhakuinen se kylläkin oli.

        Jeesuksen sanoja vastaan on paljon hyökätty, Raamatun ilmoitusta vastaan on paljon hyökätty, mutta se kestää kaikki hyökkäykset.

        38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
        39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
        ( Apt 5)

        Väärin rakennetut "ihmistekoiset tornit" kaatuvat, mutta Jumalan sana on ja pysyy.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mielelläni otan vastaan sellaisen "tappion".

        Jeesus ei todellakaan käskenyt opetuslapsiaan vihaan, ei sinne päinkään.

        Tässä tapauksessa "tornia" alkoi rakentamaan Raamatun ilmoitusta ja Herraa Jeesusta vastaan nimimerkillä "Henki" kirjoittaja ja torni kaatui huonojen rakennustarpeiden vuoksi heti alkumetreillä.

        Kysymys ei ollut ollenkaan vaikea, kuten voit vastauksista lukea, mutta tarkoituksenhakuinen se kylläkin oli.

        Jeesuksen sanoja vastaan on paljon hyökätty, Raamatun ilmoitusta vastaan on paljon hyökätty, mutta se kestää kaikki hyökkäykset.

        38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
        39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
        ( Apt 5)

        Väärin rakennetut "ihmistekoiset tornit" kaatuvat, mutta Jumalan sana on ja pysyy.

        Usko Toivonen

        >>> Mielelläni otan vastaan sellaisen "tappion"

        Toisin sanoen puhut mielelläsi ohi aiheen ja hyökkäät itse ihmistä vastaan, kun vastaukset eivät sinua miellytä. Kuten totesin aiemmin - se on yksin sinun tappiosi. Totuus ei miksikään muutu, vaikka kuinka yrittäisit viatonta morsianta esittää.

        Mitä tulee torneihin, niin puhumme edelleen täysin eri asioista. Sinun Usko Toinen kannattaa ehkä opetella ensin samassa aiheessa pysymistä ja tulla kommentoimaan vasta sen jälkeen, kun perustaidot ovat riittävän hyvin hallussa.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Jo pelkästään lukemalla ko. tekstikohdan asiayhteytenä, käy selväksi mistä on kysymys.

        Usko Toivonen antaa ymmärtää, että Jeesus olisi ikään kuin johdateltavissa. Pojat vähän valitteli, että katsos mestari - olemme luopuneet vuoksesi kaikesta, mitä meitä nyt odottaa?! Jeesus katsoi avuttomia opetuslapsia ja lausui heidän lohduttamiseksi avauksessa mainitut sanat.

        Asia ei kuitenkaan ole näin. Opetuslapset eivät luopuneet ainoastaan maallisesta omaisuudesta, vaan hylkäsivät myös omat perheensä ja sukulaisensa, kun lähtivät seuraamaan Jeesusta. He totesivat sen itse: "me olemme luopuneet kai-ke-sta".

        Ihminen ei voi osoittaa rakkautta ja kunnioitusta sen jälkeen kun on hylännyt toisen ihmisen. Raamatun aikaisessa kulttuurissa se oli silkka mahdottomuus.

        Pyhä Henki on opastajamme ja auttajamme ymmärtämään pyhiä kirjoituksia.
        Nimimerkit "Henki" ja Ashera12" eivät pysty ymmärtämään niitä, koska heissä ei ole Pyhää Henkeä, joka antaisi heille oikean ymmärryksen. Siksi heidän väärästä hengestä kumpuavat kommenttinsa kannattaa jättää omaan arvoonsa, eikä ottaa niitä vakavasti.
        On kuitenkin hyvä, että ne joilla ymmärrys on, kommentoisivat niitä ja varoittaisivat muita eksymästä kaikenlaisiin valheisiin ja riivaajien oppeihin.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Mielelläni otan vastaan sellaisen "tappion"

        Toisin sanoen puhut mielelläsi ohi aiheen ja hyökkäät itse ihmistä vastaan, kun vastaukset eivät sinua miellytä. Kuten totesin aiemmin - se on yksin sinun tappiosi. Totuus ei miksikään muutu, vaikka kuinka yrittäisit viatonta morsianta esittää.

        Mitä tulee torneihin, niin puhumme edelleen täysin eri asioista. Sinun Usko Toinen kannattaa ehkä opetella ensin samassa aiheessa pysymistä ja tulla kommentoimaan vasta sen jälkeen, kun perustaidot ovat riittävän hyvin hallussa.

        Kovinpa pyrit komentelemaan ja kääntämään huomion pois avauksesi aiheesta, joka perustui itse aiheeseen perehtymättömyyteesi tai antamalla tarkoitushakuitesti väärää informaatiota.

        Tornin rakentminen on juuri tuossa asiayhteydessä, josta aloituksen teit ja kuuluu ko. tekstikohdan asiayhtetyeteen, kuten kaikki voivat sen itse todeta.

        26 "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.
        27 Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni.
        28 Sillä jos joku teistä tahtoo rakentaa tornin, eikö hän ensin istu laskemaan kustannuksia, nähdäkseen, onko hänellä varoja rakentaa se valmiiksi,
        29 etteivät, kun hän on pannut perustuksen, mutta ei kykene saamaan rakennusta valmiiksi, kaikki, jotka sen näkevät, rupeaisi pilkkaamaan häntä
        30 sanoen: 'Tuo mies ryhtyi rakentamaan, mutta ei kyennyt saamaan valmiiksi'?
        ..
        33 Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni.
        ( Luuk 14)

        Tässä on kysymys Jeesuksen seuraajista, opetuslapsista, jotka kulkivat Jeesuksen mukana silloin, ennen Jeesuksen ristiinnaulitsemista, he joutuivat valitsemaan, jätänkö kalastajan ammatin, jätänkö tullivirkailijan työn, jäänkö odottamaan kunnes kuolemaisillaan oleva isä tulee haudatuksi, onko perheeni tärkeämpi kuin Jumalan valtakunnan eteenpäin vieminen. Nämä opetuslapset joutuivat todellakin laskemaan kustannukset ja useat heistä menivätkin pois.

        66 Tämän tähden monet hänen opetuslapsistaan vetäytyivät pois eivätkä enää vaeltaneet hänen kanssansa.
        67 Niin Jeesus sanoi niille kahdelletoista: "Tahdotteko tekin mennä pois?"
        68 Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat;
        69 ja me uskomme ja ymmärrämme, että sinä olet Jumalan Pyhä."
        ( Joh 6)

        Jokainen ihminen joutuu laskemaan kustannukset, jos lähtee seuraamaan Jeesusta, kuten Jeesus on sen ilmoittanut. Perhesuhteet, työura, ystäväsuhteet, jne ..

        Jeesus ei tuossa käske ketään rikkomaan yhtäkään Jumalan käskyä vastaan, eikä vihaamaan ketään. Asiayhteydestä käy ilmi, että viha kohdistuu Jeesuksen nimeen.

        21 Ja veli antaa veljensä kuolemaan ja isä lapsensa, ja lapset nousevat vanhempiansa vastaan ja tappavat heidät.
        22 Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
        ...
        34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
        35 Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
        36 ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'.
        37 Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;
        38 ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.
        39 Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
        40 Joka ottaa tykönsä teidät, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa minut tykönsä, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt.
        ( Matt 10)

        Ja todellakin käskyjen merkitys selventää tuota asiaa.

        37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
        38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
        39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
        40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."
        ( Matt 22)

        Usko Toivonen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kovinpa pyrit komentelemaan ja kääntämään huomion pois avauksesi aiheesta, joka perustui itse aiheeseen perehtymättömyyteesi tai antamalla tarkoitushakuitesti väärää informaatiota.

        Tornin rakentminen on juuri tuossa asiayhteydessä, josta aloituksen teit ja kuuluu ko. tekstikohdan asiayhtetyeteen, kuten kaikki voivat sen itse todeta.

        26 "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.
        27 Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni.
        28 Sillä jos joku teistä tahtoo rakentaa tornin, eikö hän ensin istu laskemaan kustannuksia, nähdäkseen, onko hänellä varoja rakentaa se valmiiksi,
        29 etteivät, kun hän on pannut perustuksen, mutta ei kykene saamaan rakennusta valmiiksi, kaikki, jotka sen näkevät, rupeaisi pilkkaamaan häntä
        30 sanoen: 'Tuo mies ryhtyi rakentamaan, mutta ei kyennyt saamaan valmiiksi'?
        ..
        33 Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni.
        ( Luuk 14)

        Tässä on kysymys Jeesuksen seuraajista, opetuslapsista, jotka kulkivat Jeesuksen mukana silloin, ennen Jeesuksen ristiinnaulitsemista, he joutuivat valitsemaan, jätänkö kalastajan ammatin, jätänkö tullivirkailijan työn, jäänkö odottamaan kunnes kuolemaisillaan oleva isä tulee haudatuksi, onko perheeni tärkeämpi kuin Jumalan valtakunnan eteenpäin vieminen. Nämä opetuslapset joutuivat todellakin laskemaan kustannukset ja useat heistä menivätkin pois.

        66 Tämän tähden monet hänen opetuslapsistaan vetäytyivät pois eivätkä enää vaeltaneet hänen kanssansa.
        67 Niin Jeesus sanoi niille kahdelletoista: "Tahdotteko tekin mennä pois?"
        68 Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat;
        69 ja me uskomme ja ymmärrämme, että sinä olet Jumalan Pyhä."
        ( Joh 6)

        Jokainen ihminen joutuu laskemaan kustannukset, jos lähtee seuraamaan Jeesusta, kuten Jeesus on sen ilmoittanut. Perhesuhteet, työura, ystäväsuhteet, jne ..

        Jeesus ei tuossa käske ketään rikkomaan yhtäkään Jumalan käskyä vastaan, eikä vihaamaan ketään. Asiayhteydestä käy ilmi, että viha kohdistuu Jeesuksen nimeen.

        21 Ja veli antaa veljensä kuolemaan ja isä lapsensa, ja lapset nousevat vanhempiansa vastaan ja tappavat heidät.
        22 Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
        ...
        34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
        35 Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
        36 ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'.
        37 Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;
        38 ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.
        39 Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
        40 Joka ottaa tykönsä teidät, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa minut tykönsä, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt.
        ( Matt 10)

        Ja todellakin käskyjen merkitys selventää tuota asiaa.

        37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
        38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
        39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
        40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."
        ( Matt 22)

        Usko Toivonen

        En jaksa toistella samoja asioita, joten laitan linkin vastaukseen:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17085874/karsiko-jeesus-dementiasta#comment-109717404


    • Anonyymi

      Luuk.22:28-30 Mutta te olette pysyneet minun kanssani minun kiusauksissani; ja minä däädin teille, niinkuin minun Isäni on säätänyt, kuninkallisen vallan, niin että te saatte syödä ja juoda minun pöydässäni minun valtakunnassani ja istua valtaistuimilla ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.1Kor.6:2-3 Vai ettekö tiedä, että pyhät tulevat maailman tuomitsemaan? Ja jos te tuomitsette maailman, niin ettekö kelpaa ratkaisemaan aivan vähäpätöisiä asioita? Eettekö tiedä, että me tulemme tuomitsemaan enkeleitä, emmekö sitten maallisia asioita? 2Tim.2:11-13 Varma on tämä sana; sillä: jos olemme kuolleet yhdessä hänen kanssaan, saamme myös hänen kanssaan elää; jos kärsimme yhdessä, saamme hänen kansaan myös hallita; jos kiellämme hänet, on hänkin kieltävä meidät; jos me olemme oskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena; sillä itseänsä kieltää hän ei saata. Ilm.3:21 Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa. Matt.19:28

    • Pistis Sofia antaa vastaukset moniin kysymyksiin.
      Siinä Jeesus jakaa tietoa oman vihkimyksensä ja kolmen päivän transsitilan jälkeen vielä 11 vuotta.

      Jos opetukset kiinnostavat, niin suosittelen.

      • Anonyymi

        Jeesus on ainoa valkeus maailmassa. Ja hän yksin on Kristus. Muut kristukset on antikristuksia. Jeesuksen valkeus on sitä, ettei mikään synti ja pimeys kestä hänen valoaan. Muilla kristuksilla, olivatpa he kokeneet valaistumisia tai mitä tahansa, on tilanne toisin. He elävät itse synnissä ja myöskin heidän valossaan, voi kuka tahansa elää synnissä ja pimeydessä. Ainoastaan todellinen valkeus, Jeesus, on sellaista, jota synti ei kestä.

        Jeesus sanoi Johannes 3:ssa

        3:19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
        3:20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
        3:21 Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on ainoa valkeus maailmassa. Ja hän yksin on Kristus. Muut kristukset on antikristuksia. Jeesuksen valkeus on sitä, ettei mikään synti ja pimeys kestä hänen valoaan. Muilla kristuksilla, olivatpa he kokeneet valaistumisia tai mitä tahansa, on tilanne toisin. He elävät itse synnissä ja myöskin heidän valossaan, voi kuka tahansa elää synnissä ja pimeydessä. Ainoastaan todellinen valkeus, Jeesus, on sellaista, jota synti ei kestä.

        Jeesus sanoi Johannes 3:ssa

        3:19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
        3:20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
        3:21 Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."

        Kristhos on henkinen järki
        ja on totta, että ihmiset "rakastavat enemmän aineellista järkeä kuin henkistä", koska heidän tekonsa ovat maalliset ja niihin kuuluvat huonot tavat.
        Mutta se, joka tekee henkisen järjen mukaan, se kasvaa sielullisesti, valaistuu ja hänestä tulee korkein itse.


    • Anonyymi

      Niin on...enemmän kuin todennäköistä.

    • Anonyymi

      Tässähän Jeesus neuvoo oetuslapsekseen pyrkivää nuorukaista. Hän kertoo, millaisiin vaikeuksiin opetuslapset joutuvat, kiertäessään maailmalla pieksettävänä ja vihattuna ja nälkäisenä olemista Joten helppoutta ja maailman nautintoja janoavat ja omaisiinsa kiintyneet, älköön vaivautuuko. Tietemkään Hän ei käske vihaamaan omaisiaan, mutta Hän tietää, ettei omaisiaan rakastava kestä kulkurin ja sitkeän julistajan elämää opetuslapsenaan. Olet ilmeisesti tahallasi käsittänyt Jeesuksen erehtymättömät sanat väärin. Innokkuutesi paljastaa sinut saatanan käskyläiseksi. Jeesus ei myöskään tullut kumoamaan lakia, vaan toi armon, kymmenen käskyn lisäksi, sovitustyöllään Golgatalla. Olet esimerkki kömpelöstä harhauttajasta.

      • >>> Tietemkään Hän ei käske vihaamaan omaisiaan...

        Kun syystä tai toisesta ei haluta tunnustaa totuutta ryhdytään keksimään toinen toistaan erikoisempia selityksiä, välillä suoranaisia satuja. Jeesuksen käyttämät sanat "vihata" ja "luopua" tarkoittavat juuri sitä, mitä ne ovat. Raamatussa käytetään täysin sanoja sanoja kuvaamaan Jumalan vihaa. Toki jotkut hengelliset sirkustirehtöörit onnistuvat nuokin opetukset kääntämään päälaelleen - viha onkin Jumalan rakkautta.

        Mikä olikaan totuus? Se on hyvin yksinkertainen: joko Raamattu ja sen päähenkilöt eivät olleet täysin erehtymättömiä tai sitten kaikkia kertomuksia/opetuksia ei ole kirjattu oikein. Jälkimmäinen on hyvinkin todennäköistä, sillä suullinen tarinankerronta saattaa elää hyvinkin omaperäistä elämää ennen kuin se lyödään paperille.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Tietemkään Hän ei käske vihaamaan omaisiaan...

        Kun syystä tai toisesta ei haluta tunnustaa totuutta ryhdytään keksimään toinen toistaan erikoisempia selityksiä, välillä suoranaisia satuja. Jeesuksen käyttämät sanat "vihata" ja "luopua" tarkoittavat juuri sitä, mitä ne ovat. Raamatussa käytetään täysin sanoja sanoja kuvaamaan Jumalan vihaa. Toki jotkut hengelliset sirkustirehtöörit onnistuvat nuokin opetukset kääntämään päälaelleen - viha onkin Jumalan rakkautta.

        Mikä olikaan totuus? Se on hyvin yksinkertainen: joko Raamattu ja sen päähenkilöt eivät olleet täysin erehtymättömiä tai sitten kaikkia kertomuksia/opetuksia ei ole kirjattu oikein. Jälkimmäinen on hyvinkin todennäköistä, sillä suullinen tarinankerronta saattaa elää hyvinkin omaperäistä elämää ennen kuin se lyödään paperille.

        Edelleen perustelusi ovat kömpelöitä ja oikeasti uskovalle selvää epätoivoista harhautus yritystä. Kerropa totuus, paneeko demonisi sinut kirjoittamaan moista puppua? Vai oletko itse keksinyt nuo typerät väärin käsityksesi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen perustelusi ovat kömpelöitä ja oikeasti uskovalle selvää epätoivoista harhautus yritystä. Kerropa totuus, paneeko demonisi sinut kirjoittamaan moista puppua? Vai oletko itse keksinyt nuo typerät väärin käsityksesi?

        En tanssi susien kanssa.


    • Anonyymi

      Sanonta tarkalleen ottaen tarkoittaa (vapaasti käännettynä), että jos joku pitää näitä rakkaampana kuin häntä niin hän ei....
      Obadja.

      • Voisitko määritellä, mikä on "rakkaampi ihminen"? Onko se muita nuorempi ja haluttavampi, vai ehkä hedelmällisempi (1Moos. 29:30) ?


      • Henki kirjoitti:

        Voisitko määritellä, mikä on "rakkaampi ihminen"? Onko se muita nuorempi ja haluttavampi, vai ehkä hedelmällisempi (1Moos. 29:30) ?

        Jos Jeesus oli perhettä rakkaampi niin silloinhan ihmiset jättivät perheensä ja lähtivät seuraamaan häntä.


      • Ashera12 kirjoitti:

        Jos Jeesus oli perhettä rakkaampi niin silloinhan ihmiset jättivät perheensä ja lähtivät seuraamaan häntä.

        Toimintaa kutsutaan hylkäämiseksi ja jokainen uskovainen tietää, että Jumala vihaa hylkäämistä (Mal 2:16).


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Jos Jeesus oli perhettä rakkaampi niin silloinhan ihmiset jättivät perheensä ja lähtivät seuraamaan häntä.

        Aikamoista ylimielistä saivartelua.
        Jeesusta voi seurata kokosydämisesti ilman perheensä ja rakkaidensa hylkäämistä.
        Onko se nyt ihan mahdotonta ymmärtää, että esim. tämän kommentin kirjoittaja seuraa Jeesusta, mutta ei ole silti hyljännyt perhettään.


      • Henki kirjoitti:

        Toimintaa kutsutaan hylkäämiseksi ja jokainen uskovainen tietää, että Jumala vihaa hylkäämistä (Mal 2:16).

        Oppilaan oli ns jätettävä maailma ja tuollainen onkin jo vaikeampi päätös


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aikamoista ylimielistä saivartelua.
        Jeesusta voi seurata kokosydämisesti ilman perheensä ja rakkaidensa hylkäämistä.
        Onko se nyt ihan mahdotonta ymmärtää, että esim. tämän kommentin kirjoittaja seuraa Jeesusta, mutta ei ole silti hyljännyt perhettään.

        Jeesus jakoi helmiä/salattua tietoa pienille eli vihityille.
        Tuolloin hänen mukaansa oli kirjaimellisesti lähdettävä ja omistauduttava opinnoille.
        Nykyään emme voi tietää mitä mestarit opettivat oppilailleen, mutta meillä on eettisenä ohjeena vuorisaarna.


    • Anonyymi

      Jos osaisit lukea ja myös ymmärtäisit lukemasi niin, et kirjoittele Jumalan pilkkaa."
      ...ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto..."
      Ensinnäkin Jeesus eli Mooseksen lain alaisuudessa. Laki säilyy, mutta Jeesus ei sanonut lain olevat voimassa aina ja ikuisesti.
      Vaan Jeesus opetti: Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.


      • >Ensinnäkin Jeesus eli Mooseksen lain alaisuudessa. Laki säilyy, mutta Jeesus ei sanonut lain olevat voimassa aina ja ikuisesti.

        Jeesus profetoi hyvin. Meillähän Mooseksen laki sai väistyä 1734 ja oli siis pääosin voimassa siihen saakka.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        En jaksa toistella samoja asioita, joten laitan linkin vastaukseen:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17085874/karsiko-jeesus-dementiasta#comment-109717404

        Jos mammanpoika lähtee seuraamaan Jeesusta ja saa vihaa ja pahoinpitelyjä toisinuskovilta, niin johan tulee mammaa ikävä ja apostolius jää kesken. Silloin,kun Jeesus kysyi opetuslapsiltaan, lähdettekö tekin pois, kun eräät luopuivat Jeesuksen seuraamisesta, sanoi Pietari, "minne me menisimme"? Eli Jeesus oli heille rakkaanpi, kuin omaiset ja mukava kalastajan elämä.


      • Anonyymi

        > Vaan Jeesus opetti:

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa."
        Mat. 5:17-19


    • Anonyymi

      Jos joku nyt laittaisi tuonkin asiayhteyteen selviäisi mitä jeesus tarinassaan vaatii kaikilta jotka jeesusta haluavat seurata .

      Kohdan alkuhan kertoo miehestä joka halusi seurata jeesusta ja jeesus vaati seuraajiltaan kaikilta saman asian eli myydä maallinen omaisuus ja jakaa se köyhille tähän ei kyseinen mies halunnut nykyisenkin ns. kristityn ja jeesusken seuraajan tapaan ryhtyä .

      Silloin tarina jatkui niin että opetuslapset toteisivat että he ovat luopuneet kaikesta jne....

      Oikea jeesuksen seuraajahan luopuu kaikesta perheestä taloista omaisuuksista koska ne taitavat olla ne ensimmäiset maalliset asiat ja koetinkivi onko ihminen uskossa vai ei ja omistaako elämänsä jeesukselle vai onko maalliset asiat kuitenkin tärkeämpiä kuin jeesus nykyisille kristityillehän asia on hyvin selkeä kumpi on tärkeämpää kun ympärilleen hieman katselee ihmisiä miten he ovat toimineet kyseisen asian suhteen.

      • Ongelma on siinä, että ko. Jeesuksen sanat ovat ristiriidassa Raamatun muiden opetusten kanssa. Nämä ovat toisensa täysin poissulkevia.

        Siinä, missä Jumala vihaa hylkäämistä, Jeesus vaatii hylkäämään ja luopumaan. Voidaan kyllä hyväksyä, että liika maallinen omaisuus saattaa olla rasite, mutta vahvat perhesiteet ovat täysin toinen juttu.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Ongelma on siinä, että ko. Jeesuksen sanat ovat ristiriidassa Raamatun muiden opetusten kanssa. Nämä ovat toisensa täysin poissulkevia.

        Siinä, missä Jumala vihaa hylkäämistä, Jeesus vaatii hylkäämään ja luopumaan. Voidaan kyllä hyväksyä, että liika maallinen omaisuus saattaa olla rasite, mutta vahvat perhesiteet ovat täysin toinen juttu.

        Mun perheeni ovat Jumala lapsineen.

        Äitini on jumalaton.

        Onko hän Jumalan perheeseen kuluva?

        Kuulunko äitini kanssa samaan perheeseen?

        Ovathan jumalattomat saatanan perhettä?

        Aina siihen saakka kunnes ehkä vaihtavat perhettä.

        Kuinka moneen perheeseen minä kuulun? Yhteen vai kahteen perheeseen?

        Kuka voi elää ilman rakkautta , ilman Jumalaa?

        https://www.youtube.com/watch?v=4p9q6rUMf_Q&list=RD4p9q6rUMf_Q&start_radio=1

        Itselleni luvaten odottaa Jeesusta, joka tekee unelmistain totta,

        Commandohauis


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mun perheeni ovat Jumala lapsineen.

        Äitini on jumalaton.

        Onko hän Jumalan perheeseen kuluva?

        Kuulunko äitini kanssa samaan perheeseen?

        Ovathan jumalattomat saatanan perhettä?

        Aina siihen saakka kunnes ehkä vaihtavat perhettä.

        Kuinka moneen perheeseen minä kuulun? Yhteen vai kahteen perheeseen?

        Kuka voi elää ilman rakkautta , ilman Jumalaa?

        https://www.youtube.com/watch?v=4p9q6rUMf_Q&list=RD4p9q6rUMf_Q&start_radio=1

        Itselleni luvaten odottaa Jeesusta, joka tekee unelmistain totta,

        Commandohauis

        >>> Äitini on jumalaton. Kuulunko äitini kanssa samaan perheeseen... Ovathan jumalattomat saatanan perhettä?

        Suosittelen, että jätät hengellisten huijareiden opit ja pyydät ihmiseltä, joka on antanut sinulle elämän, anteeksi. Tee se heti tänään.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Ongelma on siinä, että ko. Jeesuksen sanat ovat ristiriidassa Raamatun muiden opetusten kanssa. Nämä ovat toisensa täysin poissulkevia.

        Siinä, missä Jumala vihaa hylkäämistä, Jeesus vaatii hylkäämään ja luopumaan. Voidaan kyllä hyväksyä, että liika maallinen omaisuus saattaa olla rasite, mutta vahvat perhesiteet ovat täysin toinen juttu.

        Sinä luet kuin piru Raamattua, etsimällä etsien virheitä ja ristiriitaisuuksia.
        Ilman Pyhän Hengen opastusta et voikaan ymmärtää Jumalan sanaa.
        Ilmeisesti jopa evankeliumin ilosanoma pysyy sinulle ja muille sydämeltään kieroille salaisuutena, vaikka se on niin yksinkertainen, että lapsikin sen ymmärtää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä luet kuin piru Raamattua, etsimällä etsien virheitä ja ristiriitaisuuksia.
        Ilman Pyhän Hengen opastusta et voikaan ymmärtää Jumalan sanaa.
        Ilmeisesti jopa evankeliumin ilosanoma pysyy sinulle ja muille sydämeltään kieroille salaisuutena, vaikka se on niin yksinkertainen, että lapsikin sen ymmärtää.

        En tiennytkään, että pirukin lukee Raamattua. Hörppii kaljaa, selailee ikuisuuden sivuja ja etsii virheitä. Kaikkea sitä kuuleekin joidenkin uskovien suusta.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        En tiennytkään, että pirukin lukee Raamattua. Hörppii kaljaa, selailee ikuisuuden sivuja ja etsii virheitä. Kaikkea sitä kuuleekin joidenkin uskovien suusta.

        Tunnet niin huonosti Raamattua, siksi tiedät niin vähän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tunnet niin huonosti Raamattua, siksi tiedät niin vähän.

        On varaa seistä jonon viimeisenä, onko sinulla?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Ongelma on siinä, että ko. Jeesuksen sanat ovat ristiriidassa Raamatun muiden opetusten kanssa. Nämä ovat toisensa täysin poissulkevia.

        Siinä, missä Jumala vihaa hylkäämistä, Jeesus vaatii hylkäämään ja luopumaan. Voidaan kyllä hyväksyä, että liika maallinen omaisuus saattaa olla rasite, mutta vahvat perhesiteet ovat täysin toinen juttu.

        Jeesus kertoi realistisen totuuden, miten käy, jos on maallisiin liian kiintynyt. Uuden uskonnon julistaminen, aiheuttaa väkivaltaa, jolloin tulee äitiäikävä ja helppona ratkaisuna mammanpoika luopuu ja pakenee mamman helmoihin.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        On varaa seistä jonon viimeisenä, onko sinulla?

        Onkohan oikesti ?

        Matt. 25:10 Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan oikesti ?

        Matt. 25:10 Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.

        Vertaus kymmenestä neitsyestä on tässä sikäli sopimaton, ettei mitkään häät ala ilman morsianta.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Vertaus kymmenestä neitsyestä on tässä sikäli sopimaton, ettei mitkään häät ala ilman morsianta.

        Morsian kyllä on valmis, kun on aika !

        Mutta sinä et !

        Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
        8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Morsian kyllä on valmis, kun on aika !

        Mutta sinä et !

        Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
        8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

        Henki vaikuttaa lähestulkoon järkevältä uskovaiseksi monien uskovien joukossa.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henki vaikuttaa lähestulkoon järkevältä uskovaiseksi monien uskovien joukossa.

        LS

        Henki on itse sanonut, että hän ei ole uskova.

        Et näemmä erota uskovaa, uskosta osattomasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henki on itse sanonut, että hän ei ole uskova.

        Et näemmä erota uskovaa, uskosta osattomasta.

        Kyllä hän on muistaakseni maininnut olevansa uskossa 🤔

        Varsin järkevästi ajatteleva ihminen.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä hän on muistaakseni maininnut olevansa uskossa 🤔

        Varsin järkevästi ajatteleva ihminen.

        LS

        Minä kysyin saiaa kerran, ja hän vastasi ihan suoraan silloin, ettei ole uskova.

        Uskosta osaton ajattelee "järkevästi", kun ei muuhun pysty, eli Hengellisiin.

        12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
        13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kysyin saiaa kerran, ja hän vastasi ihan suoraan silloin, ettei ole uskova.

        Uskosta osaton ajattelee "järkevästi", kun ei muuhun pysty, eli Hengellisiin.

        12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
        13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.

        Miksi toisen ihmisen uskoa halveksit?
        Kaiken maailman kiertäviä hengellisiä huijareita on palstoilla ja sitten sitä yhtäkin järkevältä vaikuttavaa uskovaa painetaan alaspäin.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi toisen ihmisen uskoa halveksit?
        Kaiken maailman kiertäviä hengellisiä huijareita on palstoilla ja sitten sitä yhtäkin järkevältä vaikuttavaa uskovaa painetaan alaspäin.

        LS

        Mitä oikein sekoilet ?

        Juurihan kerroin hänen itsensä sanoneen suoraan, että hän ei ole uskova !

        Mikä tässä nyt on sinulle niin vaikeaa ymmärtää ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä oikein sekoilet ?

        Juurihan kerroin hänen itsensä sanoneen suoraan, että hän ei ole uskova !

        Mikä tässä nyt on sinulle niin vaikeaa ymmärtää ?

        Minäpä luulen että on uskova, sellaisen kuvan on antanut palstalla täysin. Olet käsittänyt jotain varmasti väärin.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä oikein sekoilet ?

        Juurihan kerroin hänen itsensä sanoneen suoraan, että hän ei ole uskova !

        Mikä tässä nyt on sinulle niin vaikeaa ymmärtää ?

        Ja on uskova tai ei. Niin ei se muuta mitään suhtautumisessani häneen kirjoittajana tai ihmisenä.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäpä luulen että on uskova, sellaisen kuvan on antanut palstalla täysin. Olet käsittänyt jotain varmasti väärin.

        LS

        Minä JO sanoin selvääkin selvemmin sen, että hän SUORAAN ja SELVÄSTI kirjoitti:

        " Minä en ole uskova ! "

        Joten älä ala syyttelemään minua siitä, että kerron vain totuuden, jonka hän itse sanoi.

        Miksi yhä vain jankkaat ja syytit minua toisen uskon mitätöimisestä, vaikka olen siihen täysin syytön ?

        Oletko jotenkin tyhmä, vai mistä johtuu tuo sinun oma järjetön jankkaamisesi ?

        Kysy "hengeltä" itseltään ja lopeta järjetön syyttelysi !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä JO sanoin selvääkin selvemmin sen, että hän SUORAAN ja SELVÄSTI kirjoitti:

        " Minä en ole uskova ! "

        Joten älä ala syyttelemään minua siitä, että kerron vain totuuden, jonka hän itse sanoi.

        Miksi yhä vain jankkaat ja syytit minua toisen uskon mitätöimisestä, vaikka olen siihen täysin syytön ?

        Oletko jotenkin tyhmä, vai mistä johtuu tuo sinun oma järjetön jankkaamisesi ?

        Kysy "hengeltä" itseltään ja lopeta järjetön syyttelysi !

        Vr62?

        So what, onko uskova? Älä tee tikusta asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vr62?

        So what, onko uskova? Älä tee tikusta asiaa.

        Siis oli äsken.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis oli äsken.

        LS

        En tykkää vain siitä, että minua ILMAN SYYTÄ syytellään !

        Eikä ENSIN oteta kunnolla selvää siitä, että miten asiat OIKEASTI ovat !

        Matt. 12:7 Mutta jos tietäisitte, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria', niin te ette tuomitsisi syyttömiä.

        Sananl. 17:15 Syyllisen syyttömäksi ja syyttömän syylliseksi tekijä ovat kumpikin Herralle kauhistus.

        Eli ei siis ollut kyse mistään " So what, onko uskova? Älä tee tikusta asiaa. "

        Vaan syyttömän syyttämisestä omiin LUULOIHIN ja KUVITELMIIN perustuen !

        Minä siis en ole mitenkään syyllinen siihen, että tämä "henki" on itse sanonut selvääkin selvemmin sen, että hän ei ole uskova !

        Mutta vänkääminen vain jatkuu, etkä edes vieläkään ole selvittänyt "hengeltä" tuota asiaa, vaan nyt vähättelet ja peittelet OMAA VIRHEELLISTÄ TOIMINTAASI !

        HÄPEÄ !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tykkää vain siitä, että minua ILMAN SYYTÄ syytellään !

        Eikä ENSIN oteta kunnolla selvää siitä, että miten asiat OIKEASTI ovat !

        Matt. 12:7 Mutta jos tietäisitte, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria', niin te ette tuomitsisi syyttömiä.

        Sananl. 17:15 Syyllisen syyttömäksi ja syyttömän syylliseksi tekijä ovat kumpikin Herralle kauhistus.

        Eli ei siis ollut kyse mistään " So what, onko uskova? Älä tee tikusta asiaa. "

        Vaan syyttömän syyttämisestä omiin LUULOIHIN ja KUVITELMIIN perustuen !

        Minä siis en ole mitenkään syyllinen siihen, että tämä "henki" on itse sanonut selvääkin selvemmin sen, että hän ei ole uskova !

        Mutta vänkääminen vain jatkuu, etkä edes vieläkään ole selvittänyt "hengeltä" tuota asiaa, vaan nyt vähättelet ja peittelet OMAA VIRHEELLISTÄ TOIMINTAASI !

        HÄPEÄ !!!

        Rauhoitu hyvä ihminen. Vaikutat kirjoitusten kautta mielensäpahoittajalta. Aina väärin syytettynä, joku kiusaa.

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tykkää vain siitä, että minua ILMAN SYYTÄ syytellään !

        Eikä ENSIN oteta kunnolla selvää siitä, että miten asiat OIKEASTI ovat !

        Matt. 12:7 Mutta jos tietäisitte, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria', niin te ette tuomitsisi syyttömiä.

        Sananl. 17:15 Syyllisen syyttömäksi ja syyttömän syylliseksi tekijä ovat kumpikin Herralle kauhistus.

        Eli ei siis ollut kyse mistään " So what, onko uskova? Älä tee tikusta asiaa. "

        Vaan syyttömän syyttämisestä omiin LUULOIHIN ja KUVITELMIIN perustuen !

        Minä siis en ole mitenkään syyllinen siihen, että tämä "henki" on itse sanonut selvääkin selvemmin sen, että hän ei ole uskova !

        Mutta vänkääminen vain jatkuu, etkä edes vieläkään ole selvittänyt "hengeltä" tuota asiaa, vaan nyt vähättelet ja peittelet OMAA VIRHEELLISTÄ TOIMINTAASI !

        HÄPEÄ !!!

        Miten Anonyymia voi mistään syytellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rauhoitu hyvä ihminen. Vaikutat kirjoitusten kautta mielensäpahoittajalta. Aina väärin syytettynä, joku kiusaa.

        LS

        Keskittyisit nyt LS vain oman toimintasi tutkimiseen ja arvioimiseen !

        Ja lopettaisit VIHDOIN oman väärän toimintasi syyn siirtämisen minun/toisten niskaan.

        Minä kehoitin sinua ihan aiheesta edellisessäkin viestissäni, mutta sinä et muuttanut siltikään toimintaasi!

        Eli olisit VIHDOIN vain kysynyt "hengeltä" sitä, mikä olikaan totuus, sen sijaan, että YHÄ vain jatkat minun arvostelemistani, vaikka koko ongelma on sinun omasi !


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Miten Anonyymia voi mistään syytellä?

        Jos sinä et sitä tajua, niin se on sinun oma ongelmasi, ei muiden !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä oikein sekoilet ?

        Juurihan kerroin hänen itsensä sanoneen suoraan, että hän ei ole uskova !

        Mikä tässä nyt on sinulle niin vaikeaa ymmärtää ?

        >>> Juurihan kerroin hänen itsensä sanoneen suoraan, että hän ei ole uskova !

        Nettipalstoilla keskustellaan eri aiheista, vaihdetaan ajatuksia sekä ajankohtaisista, että ikuisista asioista. Itselläni ei ole tapana puhua verkossa omista (uskon)asioista ventovieraiden anonyymien kanssa. Esitetty väite on tässä mielessä täysin absurdi ja valheellinen, mikä kertoo väitteen esittäjästä enemmän kuin tarpeeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskittyisit nyt LS vain oman toimintasi tutkimiseen ja arvioimiseen !

        Ja lopettaisit VIHDOIN oman väärän toimintasi syyn siirtämisen minun/toisten niskaan.

        Minä kehoitin sinua ihan aiheesta edellisessäkin viestissäni, mutta sinä et muuttanut siltikään toimintaasi!

        Eli olisit VIHDOIN vain kysynyt "hengeltä" sitä, mikä olikaan totuus, sen sijaan, että YHÄ vain jatkat minun arvostelemistani, vaikka koko ongelma on sinun omasi !

        En koe toimineeni väärin, joten minun ei tarvitse madella edessäsi.

        Minä luulen tietäväni sinut ihan livenä, että kerran on tavattu eräässä tilaisuudessa, tämä kuva mikä sinusta täällä tulee, on toisenlainen, mutta ihmisethän voivat ajan saatossa muuttua.

        Turha kuitenkaan palstalla meuhkata.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En koe toimineeni väärin, joten minun ei tarvitse madella edessäsi.

        Minä luulen tietäväni sinut ihan livenä, että kerran on tavattu eräässä tilaisuudessa, tämä kuva mikä sinusta täällä tulee, on toisenlainen, mutta ihmisethän voivat ajan saatossa muuttua.

        Turha kuitenkaan palstalla meuhkata.

        LS

        Sinä umpisokea LS, et kykene etkä halua edes nähdä omassa toiminnassasi mitään väärää !

        Olen törmännyt kaltaisiisi venkuloihin, jotka aina siirtävä syyn OMISTA vääristä toimistaan muiden kannettavaksi !

        Mutta sitähän se on kaltaisesi kanssa, et sinäkään kykene muuhun, paatunut pahantekijä kun olet.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Juurihan kerroin hänen itsensä sanoneen suoraan, että hän ei ole uskova !

        Nettipalstoilla keskustellaan eri aiheista, vaihdetaan ajatuksia sekä ajankohtaisista, että ikuisista asioista. Itselläni ei ole tapana puhua verkossa omista (uskon)asioista ventovieraiden anonyymien kanssa. Esitetty väite on tässä mielessä täysin absurdi ja valheellinen, mikä kertoo väitteen esittäjästä enemmän kuin tarpeeksi.

        Niin ja tässä kerrotaan syy "hengen" nyt esittämään valheeseen.

        " 13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        !!!
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
        !!! "

        Tämä "henki" nikki on siis tekeytynyt uskovaksi eli esittää uskovaa, vaikka sitä ei ole, mutta kerran sain hänet suoraan tunnustamaan sen, että hän ei ole uskova !

        Mutta nyt hän siis kiistää asian, voidakseen jatkaa eksytys toimintaansa tällä, LS:n kaltaisten ymmärtämättömien ja sokeiden joukossa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja tässä kerrotaan syy "hengen" nyt esittämään valheeseen.

        " 13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        !!!
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
        !!! "

        Tämä "henki" nikki on siis tekeytynyt uskovaksi eli esittää uskovaa, vaikka sitä ei ole, mutta kerran sain hänet suoraan tunnustamaan sen, että hän ei ole uskova !

        Mutta nyt hän siis kiistää asian, voidakseen jatkaa eksytys toimintaansa tällä, LS:n kaltaisten ymmärtämättömien ja sokeiden joukossa !

        Niin ja ymmärtäväinen näkisi ja näkee jo "hengen" kirjoituksista sen, ettei ole todellakaan kyse mistään aidosta Uskovasta, vaan ihan muusta !

        Mutta monellle, yhä ymmärtämättömälle Uskovallekin, "henki" menee läpi kuin väärä raha !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä umpisokea LS, et kykene etkä halua edes nähdä omassa toiminnassasi mitään väärää !

        Olen törmännyt kaltaisiisi venkuloihin, jotka aina siirtävä syyn OMISTA vääristä toimistaan muiden kannettavaksi !

        Mutta sitähän se on kaltaisesi kanssa, et sinäkään kykene muuhun, paatunut pahantekijä kun olet.

        Ja mielestäni sinä kirjoitat ihan vain itsestäsi ja olet sitä kyvytön itse näkemään. Ja kyllä, venkula olet 🙂

        Henki näyttää olevan moninkertaisesti viisaampi neitsyt kuin sinä olet. Semmoinen arvio. Josta kohta saan kuulla tulta ja tappuraa vr62n näppäimistöltä 😊

        Otat tämän kirjoittamisen vakavasti, kait se sinun Jumalasi on aika kiukkuinen, varojaan ettet tee virheitä kirjoittaessa, tulinen ja armoton jumala kun ei hevin anteeksianna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mielestäni sinä kirjoitat ihan vain itsestäsi ja olet sitä kyvytön itse näkemään. Ja kyllä, venkula olet 🙂

        Henki näyttää olevan moninkertaisesti viisaampi neitsyt kuin sinä olet. Semmoinen arvio. Josta kohta saan kuulla tulta ja tappuraa vr62n näppäimistöltä 😊

        Otat tämän kirjoittamisen vakavasti, kait se sinun Jumalasi on aika kiukkuinen, varojaan ettet tee virheitä kirjoittaessa, tulinen ja armoton jumala kun ei hevin anteeksianna.

        T. Ls.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mielestäni sinä kirjoitat ihan vain itsestäsi ja olet sitä kyvytön itse näkemään. Ja kyllä, venkula olet 🙂

        Henki näyttää olevan moninkertaisesti viisaampi neitsyt kuin sinä olet. Semmoinen arvio. Josta kohta saan kuulla tulta ja tappuraa vr62n näppäimistöltä 😊

        Otat tämän kirjoittamisen vakavasti, kait se sinun Jumalasi on aika kiukkuinen, varojaan ettet tee virheitä kirjoittaessa, tulinen ja armoton jumala kun ei hevin anteeksianna.

        Kuten jo edellä kirjoitin, olet umpisokea yhä vain.

        Siksi et erota selvääkään huijaria !

        Mutta sehän ei ole minun ongelmani vaan sinun omasi.

        Säälin sinua oikeasti.

        Mutta se, että sinäkin puhut väärin Jumalasta, ei ole mikään kevyt asia.

        Et näet tunne kunnolla Jumalaa, ja mitä Hän oikeasti on !

        Siksi arviosi uskovista ja heidän sanoistaan ovat myös aivan pielessä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten jo edellä kirjoitin, olet umpisokea yhä vain.

        Siksi et erota selvääkään huijaria !

        Mutta sehän ei ole minun ongelmani vaan sinun omasi.

        Säälin sinua oikeasti.

        Mutta se, että sinäkin puhut väärin Jumalasta, ei ole mikään kevyt asia.

        Et näet tunne kunnolla Jumalaa, ja mitä Hän oikeasti on !

        Siksi arviosi uskovista ja heidän sanoistaan ovat myös aivan pielessä !

        Se on sinun arvioi. En yleistä kaikkiin uskoviin sitä mitä kirjoitin, ehkä en osannut ajatella että palstalla on ihminen joka provosoituu niinkuin sinä, sinä kyllä helposti provosoidut. Palstalla ääri-ilmöt ihmisten ajattelussa kyllä korostuvat.

        Se tunne jo ja miten, on Jumalan ja minun asiani, ei sinun, vr62, ja et ole iisain kanto, mutta ihminen haluaa aina ensimmäiset sijat, niinhän se Raamattukin kertoo.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on sinun arvioi. En yleistä kaikkiin uskoviin sitä mitä kirjoitin, ehkä en osannut ajatella että palstalla on ihminen joka provosoituu niinkuin sinä, sinä kyllä helposti provosoidut. Palstalla ääri-ilmöt ihmisten ajattelussa kyllä korostuvat.

        Se tunne jo ja miten, on Jumalan ja minun asiani, ei sinun, vr62, ja et ole iisain kanto, mutta ihminen haluaa aina ensimmäiset sijat, niinhän se Raamattukin kertoo.

        LS

        Minä en ole mitään provosoitunut, sekin arviosi meni TAAS ihan pieleen !

        Sinä itse kun olet sokea omille väärille toimillesi, niin minun pitää siksi yrittää sinua herätellä näkemään oma tilasi !

        Sinä siis tavallaan itse pakotat minut siihen, kuten Sana sanoo:

        31 Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi;
        32 mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi.

        Jos sinä ITSE olisit itseäsi ja toimiasi tutkinut, ei minun todellakaan tarvitsisi ongelmiasi paljastaa ja väärin toimiisi puuttua, eli kuten sanoin, sinä itse pakotat mint puuttumaan toimiisi ja kirjoituksiisi, jotka ilmenevät jopa lain vastaisina toimina, kuten rasismi ja psykopaatiksi haukkumisina !

        Ja sinä vielä kehtaat syyttää muita vääristä toimista !!!!????

        Haloo, onko valoo ?

        No, ei näy olevan, sillä Valo paljastaisi sinun omat pahat tekosi, mutta nyt ei sinulla ole Valoa selvästikkään apunasi !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä hän on muistaakseni maininnut olevansa uskossa 🤔

        Varsin järkevästi ajatteleva ihminen.

        LS

        Ei varmasti ole uskossa, kuten et sinäkään.
        Tämä on subjektiivinen näkemykseni perustuen moniin aiempiin kommentteihinne.


    • Anonyymi

      Jer.2:1-11 Ja minulle tuli tämä Herran sana: Mene ja julista Jerusalemin kuulen ja sano: Näin sanoo Herra: Minä muistan sinun nuoruutesi armauden, morsiusaikaisi rakkauden, kuinka sinä seurasit minua erämaassa, maassa, jossa ei kylvöä tehdä. Herralle pyhitetty oli Israel, hänen satonsa esikoinen. Kaikki, jotka sitä söivät, joutuivat syynalaiseksi; onnettomuus kohtasi heitä, sanoo Herra. Kuulkaa Herran sana, Jaakobin heimo ja kaikki Israelin heimon sukukunnat. Näin sanoo Herra: Mitä vääryyttä teidän isänne minusta löysivät, koska he erkanivat kauas minusta ja lähtivät seuraamaan turhia jumalia ja turhanpäiväisiksi tulivat. He eivät kysyneet: Missä on Herra, joka toi meidät pois Egyptin maasta, joka johdatti meitä erämaassa, arojen ja kuilujen maassa, kuivuuden ja synkeyden maassa, maassa, jossa ei kukaan kulje eikä yksikään ihminen asu? Minä toin teidät hedelmätarhojen maahan syömään sen hedelmää ja hyvyyttä, mutta sinne tultuanne te saastutitte minun maani ja teitte minun perintöosani auhistukseksi. Papit eivät kysyneet: Missä on Herra? Lainkäyttäjät eivät minua tunteneet, ja paimenet luopuivat minusta; profeetat ennustivat Baalin nimessä ja seurasivat niitä, joista ei apua ole. Sentähden minä vielä käyn oikeutta teidän kanssanne, sanoo Herra, ja teidän lastenne lasten kanssa minä käyn oikeutta. Menkää kittiläisten saarelle katsomaan ja lähettäkää Keedariin panemaan tarkoin merkille ja katsomaan, onko senkaltaista tapahtunut. Onko mikään pakanakansa vaihtanut jumalia, vaikka ne eivät olekaan jumalia? Mutta minun kansani on vaihtanut kunniansa siihen, josta ei apua ole. Ps.106:19-20 He tekivät vasikan Hoorebin juurella ja kumarsivat valettua kuvaa; he vaihtoivat Kunniansa ruohoa syövän härän kuvaan. Room.1:23

    • Anonyymi

      Tuskin siinä iässä vielä kärsi dementiasta, mutta kovasta krapulasta ainakin.
      Jeesus kun oli syntisten ystävä ja sairauden tuttava.

      Matt. 11:19

      Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanovat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää. Mutta viisaus vanhurskautetaan lapsiltansa.

      Luuk. 7:34

      Ihmisen Poika on tullut, syö ja juo, ja te sanotte: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanien ja syntisten ystävää:

    • Anonyymi

      2Moos.32:1 Mutta kun kansa näki, että Mooses viipyi eikä tullut alas vuorelta, kokoontui kansa Aaronin ympärille ja sanoi hänelle: Nouse, tee meille jumala, joka käy meidän edellämme: Sillä me emme tiedä, mitä on tapahtunut Moosekselle, tälle miehelle, joka johdatti meidät Egyptin maasta. 2Moos.32:23-35

    • Anonyymi

      Ei voi oikeastaan tietää, mikä Raamattuun päätynyt on Jeesuksen sanomisia ja mikä ei. Kirjoitukset on kirjoitettu jonkun toisen kynästä ja perustuu usein myös siihen, että opetuksella toivotaan jonkun toimintatavan vahvistumista.

      • Anonyymi

        Apostolien teot on lääkäri Luukaksen kirjoittama. Hän oli erittäin tarkka kaikessa tekemisissään. Hän oli omakohtaisesti haastatellut, kaikkia Jesuksen lähipiiriin kuuluvia. Myös Jesuksen äiti, avautui Luukkaalle , kertoen asioista naisten tapaan, tunteellisesti. Kuitenkin Uuteentestamenttiin on kirjattu tapahtumat tarkemmin, kuin mihinkään muuhun historiankirjaan maailmassa. Jos väität, että historia on yleisestikin enimmäkseen valhetta, koska sen on aina joku toinen kirjoittanut ja sinä ainoana tiedät totuuden, niin vertaa edes todistusten määrää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apostolien teot on lääkäri Luukaksen kirjoittama. Hän oli erittäin tarkka kaikessa tekemisissään. Hän oli omakohtaisesti haastatellut, kaikkia Jesuksen lähipiiriin kuuluvia. Myös Jesuksen äiti, avautui Luukkaalle , kertoen asioista naisten tapaan, tunteellisesti. Kuitenkin Uuteentestamenttiin on kirjattu tapahtumat tarkemmin, kuin mihinkään muuhun historiankirjaan maailmassa. Jos väität, että historia on yleisestikin enimmäkseen valhetta, koska sen on aina joku toinen kirjoittanut ja sinä ainoana tiedät totuuden, niin vertaa edes todistusten määrää.

        Sinä paljon oletat asioita. Esimerkiksi mistä tiedät mitä ja ketä on haastatellut ja onko ketään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä paljon oletat asioita. Esimerkiksi mistä tiedät mitä ja ketä on haastatellut ja onko ketään.

        Korkkiruuvilla näyttäisi olevan suora yhteys Ylös. Harvinainen armolahja, jonka turvin hän huomaa Raamatusta paljon asioita joita sinne ei edes ole kirjoitettu. Hän myös löytää Päiville tuhansittain tukijoita joista kukaan muu ei ole kuullutkaan.


      • Tutkijat ovat saaneet selville, että vähintään 70 % Jeesuksen suuhun pannusta ei voi olla hänen sanomaansa. Se on siis jälkeenpäin sävellettyä. Esim vuorisaarna kuuluu tähän aineistoon.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Tutkijat ovat saaneet selville, että vähintään 70 % Jeesuksen suuhun pannusta ei voi olla hänen sanomaansa. Se on siis jälkeenpäin sävellettyä. Esim vuorisaarna kuuluu tähän aineistoon.

        Netistä kyllä löytyy kaikenlaisia "asiantuntijoita" ja "tutkijoita" oman agendan pönkittämiseen !

        Eli todella heikko yritys, joka kertoo vain sen, että ei sitä "ruutia" siellä kallossa olekkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Netistä kyllä löytyy kaikenlaisia "asiantuntijoita" ja "tutkijoita" oman agendan pönkittämiseen !

        Eli todella heikko yritys, joka kertoo vain sen, että ei sitä "ruutia" siellä kallossa olekkaan.

        Paitsi että kyseessä ei ole netti, vaan live-keskustelut kymmeniä vuosia Raamattua tutkineen teologian tohtorin kanssa.

        Uusi yritys! 😄


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Paitsi että kyseessä ei ole netti, vaan live-keskustelut kymmeniä vuosia Raamattua tutkineen teologian tohtorin kanssa.

        Uusi yritys! 😄

        Ihan sama asia !

        Näitä "teologeja" valmistuu liukuhihnalta, moni heistä ei edes ole itse uskossa.

        Joten taas puuttui sitä "ruutia" kallosta !

        Ja vain lapsen tasolla olevat saivartelevat, kuten sinä nyt.

        Sekin on säälittävää nähtävää sellaiselta, sinun kaltaiseltasi, joka itse kuvittelee olevansa kovastikkin älykäs, vaikka ei sitä kuitenkaan ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama asia !

        Näitä "teologeja" valmistuu liukuhihnalta, moni heistä ei edes ole itse uskossa.

        Joten taas puuttui sitä "ruutia" kallosta !

        Ja vain lapsen tasolla olevat saivartelevat, kuten sinä nyt.

        Sekin on säälittävää nähtävää sellaiselta, sinun kaltaiseltasi, joka itse kuvittelee olevansa kovastikkin älykäs, vaikka ei sitä kuitenkaan ole.

        Jännä näkemys, että kymmeniä vuosia Raamattua tutkinut tohtori on joku liukuhihnalta valmistunut. Haluatko lukita tämän solvauksen?

        Kyseinen tri oli parikymmentä vuotta mitä fundamentalistisin saarnaaja, kunnes se asennoituminen kävi kaiken kertyneen tutkimustiedon vuoksi hänelle mahdottomaksi ja kestämättömäksi.

        Ymmärrätkö, että tuolla 70 prosentilla ei ole mitään tekoa sen kanssa, onko uskossa vai ei? Tieteellinen tutkimus ei riipu tekijänsä uskomisista.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Jännä näkemys, että kymmeniä vuosia Raamattua tutkinut tohtori on joku liukuhihnalta valmistunut. Haluatko lukita tämän solvauksen?

        Kyseinen tri oli parikymmentä vuotta mitä fundamentalistisin saarnaaja, kunnes se asennoituminen kävi kaiken kertyneen tutkimustiedon vuoksi hänelle mahdottomaksi ja kestämättömäksi.

        Ymmärrätkö, että tuolla 70 prosentilla ei ole mitään tekoa sen kanssa, onko uskossa vai ei? Tieteellinen tutkimus ei riipu tekijänsä uskomisista.

        Tässä TAAS näkyy sinun oma ymmärtämättömyytesi !

        Voi olla vaikka kuinka "koulutettu", ymmärtämättä juurikaan Raamatun Hengellisistä Totuuksista !

        Suurin osa korkeasti koulutetuista ei oikeasti usko Jumalaan eli ei ole Uskossa, vaan uskovat vain sen, mitä heille on teologisessa opetettu, eli suurimman osan siis valhetta, jota kirkkokuntien teologisissa juurikin opetetaan.

        On kaksi ihan eri asiaa:

        1) Saada teologinen koulutus !

        2) Olla uudestisyntynyt ja saada siten Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta Tieto ja Totuus !

        Nämä 2 ovat ihan eri asioita.

        Niin ja sitten tuo "tieteellinen" tutkimus, on ihmis "viisauteen" ja järkeen perustuvaa puuta ja heinää, jolla ei ole mitään tekemistä oikeasti Totuuden kanssa.

        Niin ja se, että tuo teologi "luopui" uskostaan, ei kerro mitään hänen Uskostaan, vaan omista uskotteluista, jotka teologinen "tiedekunta" oli hänelle syöttänyt, se hänelle kerrottu ja opetettu valheiden tie vain tuli vihdoin päätökseen !

        Eli maallinen "tutkimustieto" johti vain siihen, mihin se lopulta johtaa siihen uskovan ihmisen, eli uskosta luopumiseen, mutta siinä kohtaa ei siis puhuta Jumalan synnyttämästä Uskosta, vaan ihmisen omista uskotteluista vain.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Jännä näkemys, että kymmeniä vuosia Raamattua tutkinut tohtori on joku liukuhihnalta valmistunut. Haluatko lukita tämän solvauksen?

        Kyseinen tri oli parikymmentä vuotta mitä fundamentalistisin saarnaaja, kunnes se asennoituminen kävi kaiken kertyneen tutkimustiedon vuoksi hänelle mahdottomaksi ja kestämättömäksi.

        Ymmärrätkö, että tuolla 70 prosentilla ei ole mitään tekoa sen kanssa, onko uskossa vai ei? Tieteellinen tutkimus ei riipu tekijänsä uskomisista.

        Niin ja Rape, jos et ymmärtänyt kirjoittamaani, niin tuon teologin "uskosta luopuminen" on aivan samaa luokkaa, mitä on se, kun pieni lapsi lakkaa uskomasta vaikkapa joulupukkiin !

        Eli kumpikin on uskonut valheeseen, toinen vanhempien syöttämään ja toinen teologisen tiedekunnan syöttämiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässä TAAS näkyy sinun oma ymmärtämättömyytesi !

        Voi olla vaikka kuinka "koulutettu", ymmärtämättä juurikaan Raamatun Hengellisistä Totuuksista !

        Suurin osa korkeasti koulutetuista ei oikeasti usko Jumalaan eli ei ole Uskossa, vaan uskovat vain sen, mitä heille on teologisessa opetettu, eli suurimman osan siis valhetta, jota kirkkokuntien teologisissa juurikin opetetaan.

        On kaksi ihan eri asiaa:

        1) Saada teologinen koulutus !

        2) Olla uudestisyntynyt ja saada siten Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta Tieto ja Totuus !

        Nämä 2 ovat ihan eri asioita.

        Niin ja sitten tuo "tieteellinen" tutkimus, on ihmis "viisauteen" ja järkeen perustuvaa puuta ja heinää, jolla ei ole mitään tekemistä oikeasti Totuuden kanssa.

        Niin ja se, että tuo teologi "luopui" uskostaan, ei kerro mitään hänen Uskostaan, vaan omista uskotteluista, jotka teologinen "tiedekunta" oli hänelle syöttänyt, se hänelle kerrottu ja opetettu valheiden tie vain tuli vihdoin päätökseen !

        Eli maallinen "tutkimustieto" johti vain siihen, mihin se lopulta johtaa siihen uskovan ihmisen, eli uskosta luopumiseen, mutta siinä kohtaa ei siis puhuta Jumalan synnyttämästä Uskosta, vaan ihmisen omista uskotteluista vain.

        Ei ole sinullakaan helppoa...


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Ei ole sinullakaan helppoa...

        Minulla on helppoa, kun ymmärrän asiat vihdoin, Jumalan armosta.

        Mutta sinulla itselläsi ei ole helppoa, kun et kykene millään ymmärtämään edes sitä, mitä minä sinulle olen nytkin kirjoittanut.

        Vaikka siis itse kuvittelet harhoissasi olevasi kovastikkin ymmärtäväinen näissä asioissa.

        Mutta niinhän se Raamattu todistaa, että uskosta osaton ja oppimaton/ymmärtämätön ei kykene millään käsittämään Hengellisiä asioita ja käsitteitä !

        3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,
        4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
        5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
        6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
        7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
        8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
        9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
        10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
        11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
        !!!
        12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
        13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
        15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
        !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on helppoa, kun ymmärrän asiat vihdoin, Jumalan armosta.

        Mutta sinulla itselläsi ei ole helppoa, kun et kykene millään ymmärtämään edes sitä, mitä minä sinulle olen nytkin kirjoittanut.

        Vaikka siis itse kuvittelet harhoissasi olevasi kovastikkin ymmärtäväinen näissä asioissa.

        Mutta niinhän se Raamattu todistaa, että uskosta osaton ja oppimaton/ymmärtämätön ei kykene millään käsittämään Hengellisiä asioita ja käsitteitä !

        3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,
        4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
        5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
        6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
        7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
        8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
        9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
        10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
        11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
        !!!
        12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
        13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
        15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
        !!!

        VR,62"minä ymmärrän, sinä et", taidat olla niitä ainoita oikeassa hengessä kulkevia? Onko äiti kuitenkin taivaskelpoinen vai vain sinä yksin? Se on ihmisessä sellainen mätäpaise, joka pitäs puhkaista, mutta miten?

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VR,62"minä ymmärrän, sinä et", taidat olla niitä ainoita oikeassa hengessä kulkevia? Onko äiti kuitenkin taivaskelpoinen vai vain sinä yksin? Se on ihmisessä sellainen mätäpaise, joka pitäs puhkaista, mutta miten?

        LS

        Sori vaan, mutta ikävä kyllä se Jumalan lapsi, jonka silmät Herra on päässyt kunnolla avaamaan, näkee selvästi.

        Mutta se, jolla ne ovat yhä kiinni, sen on mahdotonta nähdä.

        Jer. 5:21 Kuulkaa tämä, te tyhmä ja ymmärtämätön kansa, te, joilla on silmät, mutta ette näe, joilla on korvat, mutta ette kuule.

        Olin siis minäkin aikoinani ihan sokea, enkä nähnyt, mutta nyt on toisin.

        Se vain toisaalta on rankkaa, kun näkee selvästi kaiken pahuuden ja velheellisuuden ja väärän toiminnan, voin kertoa kokemuksesta sen, että ei ole herkkua eikä kivaa.

        Sana sanookin oikein:

        Saarn. 1:18 Sillä missä on paljon viisautta, siinä on paljon surua; ja joka tietoa lisää, se tuskaa lisää.

        Ja on siis todella rankkaa, kun näkee kaiken aikaa vain pahuutta ja saastaa ja valhetta ja eksytystä, minne päin katsookin.

        Jumala itse näkee vielä selvemmin, joten miltä Hänestä tuntuukaan katsoa nykymaailman touhuja ?

        Ei ole ihme se, että piste tulee kaikelle tälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sori vaan, mutta ikävä kyllä se Jumalan lapsi, jonka silmät Herra on päässyt kunnolla avaamaan, näkee selvästi.

        Mutta se, jolla ne ovat yhä kiinni, sen on mahdotonta nähdä.

        Jer. 5:21 Kuulkaa tämä, te tyhmä ja ymmärtämätön kansa, te, joilla on silmät, mutta ette näe, joilla on korvat, mutta ette kuule.

        Olin siis minäkin aikoinani ihan sokea, enkä nähnyt, mutta nyt on toisin.

        Se vain toisaalta on rankkaa, kun näkee selvästi kaiken pahuuden ja velheellisuuden ja väärän toiminnan, voin kertoa kokemuksesta sen, että ei ole herkkua eikä kivaa.

        Sana sanookin oikein:

        Saarn. 1:18 Sillä missä on paljon viisautta, siinä on paljon surua; ja joka tietoa lisää, se tuskaa lisää.

        Ja on siis todella rankkaa, kun näkee kaiken aikaa vain pahuutta ja saastaa ja valhetta ja eksytystä, minne päin katsookin.

        Jumala itse näkee vielä selvemmin, joten miltä Hänestä tuntuukaan katsoa nykymaailman touhuja ?

        Ei ole ihme se, että piste tulee kaikelle tälle.

        Juupa juu. Mielestäni jokainen on järkevä joka ei viitsiydy sinulle vastaamaan. Olet ihminen, jonka kanssa on turha keskustella. Joten tästä eteenpäin jätän ainut omaan arvoonsa.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juupa juu. Mielestäni jokainen on järkevä joka ei viitsiydy sinulle vastaamaan. Olet ihminen, jonka kanssa on turha keskustella. Joten tästä eteenpäin jätän ainut omaan arvoonsa.

        LS

        Hieno homma, kiitän jo etukäteen ! :)


    • Anonyymi

      1Kun.12:28 Mietittyään asiaa kuningas teetti kaksi kultaista vasikkaa ja sanoi heille: Te olette jo tarpeeksi kauvan kulkeneet Jerusalemissa. Katso, Israel, tässä on sinun Jumalasi, joka on johdattanut sinun Egyptin maasta. 2Aikak.13:8 Ja nyt te luulette voivanne vastustaa Herran kunninkuutta, jonka on Daavidin poikien käsissä, koska teitä on suuri joukko ja teillä on kultavasikat, jotka Jerobeam on teettänyt teille jumaliksi.

    • Anonyymi

      Ketjun aloittaja ei ole itse Hengellinen, eli häneltä puuttuu Pyhän Hengen opetus, eikä hän siten voi käsittää näitä Hengellisiä asioita, jotka eivät aukene uskosta osattomille.

      Sana eli Kristus on vain ja ainoastaan todellisen Jumalan lapsen perintöosa, siihen ei ole uskosta osattomilla osuutta ja siksi sen "tiedon ja viisauden aarteet" on kätketty uskosta osattomilta, he eivät pääse oman ihmisviisauden / ihmisjärjen avulla kiinni Jumalan lasten perintöosaan !

      1 Sillä minä tahdon, että te tiedätte, kuinka suuri kilvoittelu minulla on teidän tähtenne ja laodikealaisten ja kaikkien tähden, jotka eivät ole minun ruumiillisia kasvojani nähneet,
      2 että heidän sydämensä, yhteenliittyneinä rakkaudessa, saisivat kehoitusta omistamaan täyden ymmärtämyksen koko rikkauden ja pääsisivät tuntemaan Jumalan salaisuuden, Kristuksen,
      3 jossa kaikki viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettyinä.

      5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
      6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
      7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
      8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
      9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
      10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
      11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
      12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
      13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
      14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
      15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.

      Mutta tätäkään asiaa ei Hengetön käsitä, se on silkkaa hebreaa ja siksi tämä "henkikin" vääntää päässään kaiken kieroon !

    • Anonyymi

      Kuka tietää onko edes todellinen heppu

    • Anonyymi

      Mutta moni uskovahan saa vihalle oikeutuksen, vihaa kaikkea. Monet psykopaatit tykkäävät puhua Jumalan vihasta, se on kuulemma vasta oikeaa puhetta Jumalasta ja Jumalan rakkaudesta, ja pitävät ajatuksesta, että vain harvat on valitut, usein piskuiseen laumaa kuuluu vain minä itse, joskus harvoin sinne hyväksytään oma äiti.

      Eli siinä uskoa ylimmillään.
      He ovat ainoita jotka puhtaina, täydellisinä elävät, kuten Jumalansa tahtoo.


      LS

      • Anonyymi

        Tutki LS vain omia touhujasi ja toimintaasi!

        Tämäkin kirjoituksesi kertoo vain sinun OMASTA VIHASTASI uskovia kohtaan.

        Sinulla itselläsi on näköjään oikein oikeus vihata ja tuomita muita, eli toimia Tuomarina !

        Se mnee kaiken aikaa kohdallasi näin, kuten Sana oikein sanoo:

        Room. 2:1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.

        Jaak. 4:11 Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari.

        Jaak. 4:12 Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa; mutta kuka olet sinä, joka tuomitset lähimmäisesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutki LS vain omia touhujasi ja toimintaasi!

        Tämäkin kirjoituksesi kertoo vain sinun OMASTA VIHASTASI uskovia kohtaan.

        Sinulla itselläsi on näköjään oikein oikeus vihata ja tuomita muita, eli toimia Tuomarina !

        Se mnee kaiken aikaa kohdallasi näin, kuten Sana oikein sanoo:

        Room. 2:1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.

        Jaak. 4:11 Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari.

        Jaak. 4:12 Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa; mutta kuka olet sinä, joka tuomitset lähimmäisesi?

        Ei perustu vihaan vaan siihen mitä on tullut nähtyä ja kyllä sen voi suoraan todeta, niinkuin pitäisi voida kaikesta keskustella, uskovien kanssa se on vain kovin vaikeaa, koska ollaan vaientamassa syyllistämällä, jota teet, mutta et sitä osaa nähdä itsestäsi, koskaan.

        LS


      • Anonyymi

        Kyllä aika monikin uskova palstoilla on, jos ei nyt ihan psykopaatti, niin muutoin henkisesti epävakaa...mutta on palstoilla melko ääritapauksia muutoinkin.

        Mutta olen sitä ollut itsekin varmasti, joten puhun kokemuksesta ja kun siitä selviää, ehkä näkee mikä on loppuviimein myös ollut osatekijä, mikä sairastuttaa ihmisen.

        LS


      • Anonyymi

        Ei ole myöskään tervettä kaatuilla kokouksissa hyvässä pöhinässä, mutta ei ole tervettä myöskään luulla itse olevansa pelastettu ja tuomita muita helvettiin ja sitähän uskovat tekevät...ja syrjintä...eikö se ole syrjintää?

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä aika monikin uskova palstoilla on, jos ei nyt ihan psykopaatti, niin muutoin henkisesti epävakaa...mutta on palstoilla melko ääritapauksia muutoinkin.

        Mutta olen sitä ollut itsekin varmasti, joten puhun kokemuksesta ja kun siitä selviää, ehkä näkee mikä on loppuviimein myös ollut osatekijä, mikä sairastuttaa ihmisen.

        LS

        Niin siis epävakaa on tullut oltua..ehken nyt sentään itseäni psykopaatiksi lue, osaan nimittäin vielä olla empaattinenkin, ja ihan itse arvioituna juu, mutta ei sitä tällä palstalla kukaan muukaan todista pst 😅 mutta monilta empatia näyttää puuttuvan ihan täysin.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin siis epävakaa on tullut oltua..ehken nyt sentään itseäni psykopaatiksi lue, osaan nimittäin vielä olla empaattinenkin, ja ihan itse arvioituna juu, mutta ei sitä tällä palstalla kukaan muukaan todista pst 😅 mutta monilta empatia näyttää puuttuvan ihan täysin.

        LS

        Siksi mielestäni sellainen on vakava häiriö, empatia kyvyttömyys, mikään lääkäri en ole, joten kait psykopaateiksi nimittäminen on väärin...mutta ei empatia kyvyttömyys ole mikään tavoiteltava tila.

        Ihan suoraan sanottuna, olen tavannut uskovissa enemmän paskiaisia kuin eiuskovissa...ja mistähän se johtunee?

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi mielestäni sellainen on vakava häiriö, empatia kyvyttömyys, mikään lääkäri en ole, joten kait psykopaateiksi nimittäminen on väärin...mutta ei empatia kyvyttömyys ole mikään tavoiteltava tila.

        Ihan suoraan sanottuna, olen tavannut uskovissa enemmän paskiaisia kuin eiuskovissa...ja mistähän se johtunee?

        LS

        Kuten jo edellä kirjoitin, olet umpisokea yhä vain.

        Siksi et erota selvääkään huijaria !

        Mutta sehän ei ole minun ongelmani vaan sinun omasi.

        Säälin sinua oikeasti.

        Mutta se, että sinäkin puhut väärin Jumalasta, ei ole mikään kevyt asia.

        Et näet tunne kunnolla Jumalaa, ja mitä Hän oikeasti on !

        Siksi arviosi uskovista ja heidän sanoistaan ovat myös aivan pielessä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten jo edellä kirjoitin, olet umpisokea yhä vain.

        Siksi et erota selvääkään huijaria !

        Mutta sehän ei ole minun ongelmani vaan sinun omasi.

        Säälin sinua oikeasti.

        Mutta se, että sinäkin puhut väärin Jumalasta, ei ole mikään kevyt asia.

        Et näet tunne kunnolla Jumalaa, ja mitä Hän oikeasti on !

        Siksi arviosi uskovista ja heidän sanoistaan ovat myös aivan pielessä !

        Et ole iisain kanto, tiedätkö miksi tiedän ajatuksesi, näen sinut paremmin kuin sinä itse näet itseäsi 😊

        T. LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole iisain kanto, tiedätkö miksi tiedän ajatuksesi, näen sinut paremmin kuin sinä itse näet itseäsi 😊

        T. LS

        Niinhän sinä harhoissasi kuvittelet, samoin kuin nämäkin aikoinaan Paavalista:

        9 Tämän minä sanon, ettei näyttäisi siltä, kuin peloittelisin teitä kirjeilläni.
        10 Sillä hänen kirjeensä ovat, sanotaan, kyllä mahtavat ja pontevat, mutta ruumiillisesti läsnäollessaan hän on heikko, eikä hänen puheensa ole minkään arvoista.
        11 Joka niin sanoo, ajatelkoon, että samaa, mitä me poissaolevina olemme kirjeissämme sanoissa, samaa me myös olemme läsnäolevina teoissa.

        Miten sinä kykenisit minua arvioimaan, kun et selvästikkään tunne vielä kylliksi Jumalaakaan ja mitä Hän oikeasti on !

        Siis kun sinun oma näkemyksesi Jumalasta on väärä, et kykene ihmisiäkään oikein arvioimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän sinä harhoissasi kuvittelet, samoin kuin nämäkin aikoinaan Paavalista:

        9 Tämän minä sanon, ettei näyttäisi siltä, kuin peloittelisin teitä kirjeilläni.
        10 Sillä hänen kirjeensä ovat, sanotaan, kyllä mahtavat ja pontevat, mutta ruumiillisesti läsnäollessaan hän on heikko, eikä hänen puheensa ole minkään arvoista.
        11 Joka niin sanoo, ajatelkoon, että samaa, mitä me poissaolevina olemme kirjeissämme sanoissa, samaa me myös olemme läsnäolevina teoissa.

        Miten sinä kykenisit minua arvioimaan, kun et selvästikkään tunne vielä kylliksi Jumalaakaan ja mitä Hän oikeasti on !

        Siis kun sinun oma näkemyksesi Jumalasta on väärä, et kykene ihmisiäkään oikein arvioimaan.

        Arvaa miksi, olen nähnyt mitä olet kirjoittanut, ei niin, että olisin tietäjä...ja yksi plus yksi,kun ynnää yhteen asioita...niin.

        Voit jauhaa etten tunne Jumalaa, mutta se ei todellakaan ole ihmisen eli sinun arviossasi.

        Iisain kanto on Jeesus. Ja kaikki muu harhaluulo on harhaa.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän sinä harhoissasi kuvittelet, samoin kuin nämäkin aikoinaan Paavalista:

        9 Tämän minä sanon, ettei näyttäisi siltä, kuin peloittelisin teitä kirjeilläni.
        10 Sillä hänen kirjeensä ovat, sanotaan, kyllä mahtavat ja pontevat, mutta ruumiillisesti läsnäollessaan hän on heikko, eikä hänen puheensa ole minkään arvoista.
        11 Joka niin sanoo, ajatelkoon, että samaa, mitä me poissaolevina olemme kirjeissämme sanoissa, samaa me myös olemme läsnäolevina teoissa.

        Miten sinä kykenisit minua arvioimaan, kun et selvästikkään tunne vielä kylliksi Jumalaakaan ja mitä Hän oikeasti on !

        Siis kun sinun oma näkemyksesi Jumalasta on väärä, et kykene ihmisiäkään oikein arvioimaan.

        Ja minulle on sinänsä yksi lysti mitä ajattelet uskostani, et saa minua kyykytettyä, kukaan teistä palstojen kummallisista uskovista, profeetoista, saarnaajista, ei tule enää sanomaan millainen on uskoni Jumalaan.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän sinä harhoissasi kuvittelet, samoin kuin nämäkin aikoinaan Paavalista:

        9 Tämän minä sanon, ettei näyttäisi siltä, kuin peloittelisin teitä kirjeilläni.
        10 Sillä hänen kirjeensä ovat, sanotaan, kyllä mahtavat ja pontevat, mutta ruumiillisesti läsnäollessaan hän on heikko, eikä hänen puheensa ole minkään arvoista.
        11 Joka niin sanoo, ajatelkoon, että samaa, mitä me poissaolevina olemme kirjeissämme sanoissa, samaa me myös olemme läsnäolevina teoissa.

        Miten sinä kykenisit minua arvioimaan, kun et selvästikkään tunne vielä kylliksi Jumalaakaan ja mitä Hän oikeasti on !

        Siis kun sinun oma näkemyksesi Jumalasta on väärä, et kykene ihmisiäkään oikein arvioimaan.

        Joten siinä häpeäisin ihan itse kun painat alas minua, Henki -ni.imerkkiä ja ihan ketä tahansa muuta...et siedä yhtään itseesi kohdistuvaa arvostelua, et yhtään, mutta muille sitä kuitenkin jalelet auliisti.

        Ja älä vastaa, jos et kykene muuta kuin pyörimään siinä, että olen mielestäsi sokea, enkä mielestäsi tunne Jumalaa, turhaa toista kuinka muut eivät tunne ja tiedä kuten Sinä.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joten siinä häpeäisin ihan itse kun painat alas minua, Henki -ni.imerkkiä ja ihan ketä tahansa muuta...et siedä yhtään itseesi kohdistuvaa arvostelua, et yhtään, mutta muille sitä kuitenkin jalelet auliisti.

        Ja älä vastaa, jos et kykene muuta kuin pyörimään siinä, että olen mielestäsi sokea, enkä mielestäsi tunne Jumalaa, turhaa toista kuinka muut eivät tunne ja tiedä kuten Sinä.

        LS

        Sinua häpeäisit siis, kääntäjä kääntää omaksi huvikseen näitä välillä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joten siinä häpeäisin ihan itse kun painat alas minua, Henki -ni.imerkkiä ja ihan ketä tahansa muuta...et siedä yhtään itseesi kohdistuvaa arvostelua, et yhtään, mutta muille sitä kuitenkin jalelet auliisti.

        Ja älä vastaa, jos et kykene muuta kuin pyörimään siinä, että olen mielestäsi sokea, enkä mielestäsi tunne Jumalaa, turhaa toista kuinka muut eivät tunne ja tiedä kuten Sinä.

        LS

        Tässä TAAS kerran näkee hyvin sen, kuinka turhaa on sokealle sanoa "katso", kun sokea vain ei näe.

        Se ei ole alaspainamista, jos vain sanoo totuuden, kuten sen näkee !

        Vai painoiko Jeesus alas kaikkia, joista Hän kertoi heille ikävän Totuuden ???

        Matt. 15:14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässä TAAS kerran näkee hyvin sen, kuinka turhaa on sokealle sanoa "katso", kun sokea vain ei näe.

        Se ei ole alaspainamista, jos vain sanoo totuuden, kuten sen näkee !

        Vai painoiko Jeesus alas kaikkia, joista Hän kertoi heille ikävän Totuuden ???

        Matt. 15:14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."

        Lause ilman järkevää sisältöä on kuin hukkaan heitetty päivä. Elämä on aivan liian lyhyt ja arvokas tuhlattavaksi tyhjänpäiväiseen jaaritteluun ihmisten kanssa, joiden käytös muistuttaa vauhkoontuneen biisonilauman epätoivoista selviytymistä lähimpään eläinlääkäriin.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Lause ilman järkevää sisältöä on kuin hukkaan heitetty päivä. Elämä on aivan liian lyhyt ja arvokas tuhlattavaksi tyhjänpäiväiseen jaaritteluun ihmisten kanssa, joiden käytös muistuttaa vauhkoontuneen biisonilauman epätoivoista selviytymistä lähimpään eläinlääkäriin.

        No se. 🙂

        LS


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Lause ilman järkevää sisältöä on kuin hukkaan heitetty päivä. Elämä on aivan liian lyhyt ja arvokas tuhlattavaksi tyhjänpäiväiseen jaaritteluun ihmisten kanssa, joiden käytös muistuttaa vauhkoontuneen biisonilauman epätoivoista selviytymistä lähimpään eläinlääkäriin.

        Raamattu taas sanoo ihan muuta, se todistaa kaltaisesi kanssa keskustelusta seuraavaa:

        20 Oi Timoteus, talleta se, mikä sinulle on uskottu, ja vältä tiedon nimellä kulkevan valhetiedon epäpyhiä ja tyhjiä puheita ja vastaväitteitä,
        21 johon tunnustautuen muutamat ovat uskosta hairahtuneet.

        Kanssasi ei siis kannata näistä OPILLISISTA asioista keskustella ollenkaan, siksi en sitä enää teekkään.

        Sinä kuljet nimittäin juurikin tuon "tiedon nimellä kulkevan velhetiedon teitä" !

        Samoin kuin LS !


    • Anonyymi

      Ota rokote, simon says

    • Anonyymi

      > Evankeliumin mukaan Jeesus lausui ensin seuraavasti: "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni." (Luuk. 14:26). Tässä lauseessa Jeesus kumoaa neljännen käskyn ja tekee laista ramman.

      Ei kumoa. Kaikella kunnioituksella ihminen voi vihata asioita, erityisesti sallaisia jotka vievät pois totuudesta ja hyvyydestä.

      • Ristiriita on selvä: vihaa ja rakkautta ei voida sovittaa samaan pakettiin. Esim. kun vihaa vanhempiaan, jotka eivät ole uskossa, ei luonnollisesti kunnioita heitä jne.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Ristiriita on selvä: vihaa ja rakkautta ei voida sovittaa samaan pakettiin. Esim. kun vihaa vanhempiaan, jotka eivät ole uskossa, ei luonnollisesti kunnioita heitä jne.

        Ajattelen niin, että uskon että sillä on tarkoitus, sanomalla, mutta ehkä ei todellisesti niin, että tulisi vihata, läheisiään.

        Joko niin että se on sitä varten, että ihmisistä tehdään kuuliaisia, esim Rooman keisarille tai niin, että se kertoo jostain suuresta, rakkaudesta...että jos jotain rakastaa, sitä rakastaa yli kaiken.

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelen niin, että uskon että sillä on tarkoitus, sanomalla, mutta ehkä ei todellisesti niin, että tulisi vihata, läheisiään.

        Joko niin että se on sitä varten, että ihmisistä tehdään kuuliaisia, esim Rooman keisarille tai niin, että se kertoo jostain suuresta, rakkaudesta...että jos jotain rakastaa, sitä rakastaa yli kaiken.

        LS

        Voidaan tietysti tulkita, että Jeesuksen tarkoituksena oli ilmaista jotain "pehmeämpää ja sovinnollisempaa" muotoa. Luukkaan evankeliumissa, jonka alkukieli on kreikka, jakeessa käytetään sanaa μισεῖ, joka tarkoittaa vihaa.

        Täytyy sanoa, että evankeliumissa käytetty sana on erittäin ongelmallinen. Nimittäin täysin samaa sanaa käytetään, kun puhutaan Saatanan sekä maailman vihasta, eikä sillä suinkaan tarkoiteta mitään välimuotoja. Tämä käy ilmi yksinkertaisella haulla:
        https://biblehub.com/greek/misei_3404.htm

        Nykyisin olemme tietoisia sellaisista synonyymeistä, kuten "rakastaa vähemmän", "inhota" jne. Jos kuitenkin yritämme muistaa, että Jeesuksen aikaan yhteiskunnassa vallinneet käsitteet olivat ehdottomia ja välimuotoja ei juuri ollut, niin on vaikea tulkita Jeesuksen tarkoittaneen, juuri siinä ajassa ja tilanteessa, jotain välimuotoa. Toisaalta ei vihakaan ole rakkauden vastakohta, vaan välinpitämättömyys.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Voidaan tietysti tulkita, että Jeesuksen tarkoituksena oli ilmaista jotain "pehmeämpää ja sovinnollisempaa" muotoa. Luukkaan evankeliumissa, jonka alkukieli on kreikka, jakeessa käytetään sanaa μισεῖ, joka tarkoittaa vihaa.

        Täytyy sanoa, että evankeliumissa käytetty sana on erittäin ongelmallinen. Nimittäin täysin samaa sanaa käytetään, kun puhutaan Saatanan sekä maailman vihasta, eikä sillä suinkaan tarkoiteta mitään välimuotoja. Tämä käy ilmi yksinkertaisella haulla:
        https://biblehub.com/greek/misei_3404.htm

        Nykyisin olemme tietoisia sellaisista synonyymeistä, kuten "rakastaa vähemmän", "inhota" jne. Jos kuitenkin yritämme muistaa, että Jeesuksen aikaan yhteiskunnassa vallinneet käsitteet olivat ehdottomia ja välimuotoja ei juuri ollut, niin on vaikea tulkita Jeesuksen tarkoittaneen, juuri siinä ajassa ja tilanteessa, jotain välimuotoa. Toisaalta ei vihakaan ole rakkauden vastakohta, vaan välinpitämättömyys.

        Niin olet tutkinut asiaa varmasti syvemmin, alkukielen kautta jne. Ehkä usko, miten näemme sitä, tulkitsemme helposti käsitystemme mukaan. Ei ole kovin kauan kun Raamatun ohjeiden mukaan noitia tapettiin ja jopa poltettiin elävältä, eikä ne ollut mitään noitia oikeasti.

        Ehkä se kuitenkin kertoo tai tarkoitus on kuvastaa sitä että tärkeintä on, Jeesus.

        Toki yleensä lahkeissa ihmisiä hallitaan sillä että jopa perhettään pitää vihata ja rakastaa vain uskonperhettä ja niin erotetaan ihmisiä ja hallitaan, siksi tuli mieleeni se ajatus valtiosta, että jotain tuollaista voisi käyttää hallitsemiseen.

        Jumala on joka tapauksessa ehdottomasti minulla vain rakkaus ja viha kuvastaa vain pahuutta. Niin onhan se paradoksi.

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin olet tutkinut asiaa varmasti syvemmin, alkukielen kautta jne. Ehkä usko, miten näemme sitä, tulkitsemme helposti käsitystemme mukaan. Ei ole kovin kauan kun Raamatun ohjeiden mukaan noitia tapettiin ja jopa poltettiin elävältä, eikä ne ollut mitään noitia oikeasti.

        Ehkä se kuitenkin kertoo tai tarkoitus on kuvastaa sitä että tärkeintä on, Jeesus.

        Toki yleensä lahkeissa ihmisiä hallitaan sillä että jopa perhettään pitää vihata ja rakastaa vain uskonperhettä ja niin erotetaan ihmisiä ja hallitaan, siksi tuli mieleeni se ajatus valtiosta, että jotain tuollaista voisi käyttää hallitsemiseen.

        Jumala on joka tapauksessa ehdottomasti minulla vain rakkaus ja viha kuvastaa vain pahuutta. Niin onhan se paradoksi.

        LS

        Järkevät ihmiset, kuten sinä LS ja moni muu palstan lukija, ymmärtävät ja tukitsevat Jeesuksen sanat aivan oikein. Lahkolaiset kuitenkin tulkitsevat Raamattua sanatarkasti, mutta ovat samalla hengellisiä kameleontteja. Siksi välillä on suorastaan nautinnollista seurata niiden epätoivoista kiemurtelua tilanteissa, kun pitäisi maastoutua, mutteivät tiedä aivan varmasti minkä väriseksi.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Järkevät ihmiset, kuten sinä LS ja moni muu palstan lukija, ymmärtävät ja tukitsevat Jeesuksen sanat aivan oikein. Lahkolaiset kuitenkin tulkitsevat Raamattua sanatarkasti, mutta ovat samalla hengellisiä kameleontteja. Siksi välillä on suorastaan nautinnollista seurata niiden epätoivoista kiemurtelua tilanteissa, kun pitäisi maastoutua, mutteivät tiedä aivan varmasti minkä väriseksi.

        Olet lähinnä säälittävä enää.

        Et ole ITSE kyennyt antamaan mitään kunnollista selitystä näihin Hengellisiin asioihin, mutta silti pullistelet yhä !

        Säälittävää, todella säälittävää...

        Siis kuten JO olen kirjoittanut, niin et ymmärrä edes perus asioita Hengellisistä asioista, joten et kykene millään selvittämään näitäkään asioita.

        Jokainen Hengellinen, joka on tullut Pyhän Hengen opettamaksi, taas ymmärtää nämäkin asiat, eikä niissä ole mitään vaikeaa.

        Nämä on ELETTY todeksi Uskonelämän aikana, eikä niissä siten ole mitään vaikeaa.

        Mutta sinulle en ala kertomaan Hengellisiä Totuuksia ja salaisuuksia, kun ne eivät sinulle kuulu ollenkaan.

        Miksi en siis kerro ?

        Kun kaltaisesi Uskovaksi TEKEYTYVÄT kopioivat Uskovien kirjoitukset ja siten pyrkivät eksyttämään yhä enemmän nuorempia Uskovia.

        Minä en halua olla tukemassa sinun huijauksiasi !

        Raamattu sanookin sen, keiden kanssa tulee Hengellisistä asioista puhua ja keille jakaa niitä:

        6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
        7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme

        Eli Viisauden ja Tiedon aarteita ei tule jakaa uskosta osattomille.

        Heille riittää ja kuuluu vain evankeliumin sanoma !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet lähinnä säälittävä enää.

        Et ole ITSE kyennyt antamaan mitään kunnollista selitystä näihin Hengellisiin asioihin, mutta silti pullistelet yhä !

        Säälittävää, todella säälittävää...

        Siis kuten JO olen kirjoittanut, niin et ymmärrä edes perus asioita Hengellisistä asioista, joten et kykene millään selvittämään näitäkään asioita.

        Jokainen Hengellinen, joka on tullut Pyhän Hengen opettamaksi, taas ymmärtää nämäkin asiat, eikä niissä ole mitään vaikeaa.

        Nämä on ELETTY todeksi Uskonelämän aikana, eikä niissä siten ole mitään vaikeaa.

        Mutta sinulle en ala kertomaan Hengellisiä Totuuksia ja salaisuuksia, kun ne eivät sinulle kuulu ollenkaan.

        Miksi en siis kerro ?

        Kun kaltaisesi Uskovaksi TEKEYTYVÄT kopioivat Uskovien kirjoitukset ja siten pyrkivät eksyttämään yhä enemmän nuorempia Uskovia.

        Minä en halua olla tukemassa sinun huijauksiasi !

        Raamattu sanookin sen, keiden kanssa tulee Hengellisistä asioista puhua ja keille jakaa niitä:

        6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
        7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme

        Eli Viisauden ja Tiedon aarteita ei tule jakaa uskosta osattomille.

        Heille riittää ja kuuluu vain evankeliumin sanoma !

        >>> Et ole ITSE kyennyt antamaan mitään kunnollista selitystä näihin Hengellisiin asioihin.

        Esitin kysymyksen, joka ei selittelyjä kaipaaa. Onko sinulla vastausta itse kysymykseen?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Et ole ITSE kyennyt antamaan mitään kunnollista selitystä näihin Hengellisiin asioihin.

        Esitin kysymyksen, joka ei selittelyjä kaipaaa. Onko sinulla vastausta itse kysymykseen?

        Tämäkö oli siis selityksesi:

        " Olisiko sittenkin niin, että Jeesuksen sanoja ei muistettu oikein. Evankeliumit arvioidaan kirjoitetun kymmeniä vuosia (ellei satakin vuotta) Jeesuksen kuoleman jälkeen. On todennäköistä, ettei kaikkia Jeesuksen opetuksia osattu myöhemmässä vaiheessa kirjoittaa sanatarkasti oikein. Pitkä aika häivyttää ainoastaan ääneen lausutun ajatuksen merkityksen. "

        No, huh huh !

        Jumalan Sana On Totuus, ei ole todellakaan kyse siitä, että nuo olisivat jotenkin väärin käännettyjä saati muuten pielessä !!!

        Kyse on vain ja ainoastaan siitä, että ne voi käsittää vain Hengellinen !

        Siis vastaava kuin tuo lainaamani:

        1. Kor. 3:18 Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas.

        Tässä vielä toinen hyvä esimerkki sellaisesta Raamatunkohdasta, jonka voi ymmärtää vain Hengellinen:

        Sananl. 26:4 Älä vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettet olisi hänen kaltaisensa sinäkin.

        Sananl. 26:5 Vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettei hän itseänsä viisaana pitäisi.

        Eli kysyn nyt "henki" sinulta:

        Vastaatko tyhmälle hänen hulluutensa mukaan vai et ?

        Siis miten tulkitset nyt Sanaa, ilman Henkeä ja Hengen opetusta ???


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Ristiriita on selvä: vihaa ja rakkautta ei voida sovittaa samaan pakettiin. Esim. kun vihaa vanhempiaan, jotka eivät ole uskossa, ei luonnollisesti kunnioita heitä jne.

        > vihaa ja rakkautta ei voida sovittaa samaan pakettiin.

        Millä perusteella?

        Periaatteessa rakkaus on ehdotonta välittämistä. Ei voi vihata, jos ei välitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämäkö oli siis selityksesi:

        " Olisiko sittenkin niin, että Jeesuksen sanoja ei muistettu oikein. Evankeliumit arvioidaan kirjoitetun kymmeniä vuosia (ellei satakin vuotta) Jeesuksen kuoleman jälkeen. On todennäköistä, ettei kaikkia Jeesuksen opetuksia osattu myöhemmässä vaiheessa kirjoittaa sanatarkasti oikein. Pitkä aika häivyttää ainoastaan ääneen lausutun ajatuksen merkityksen. "

        No, huh huh !

        Jumalan Sana On Totuus, ei ole todellakaan kyse siitä, että nuo olisivat jotenkin väärin käännettyjä saati muuten pielessä !!!

        Kyse on vain ja ainoastaan siitä, että ne voi käsittää vain Hengellinen !

        Siis vastaava kuin tuo lainaamani:

        1. Kor. 3:18 Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas.

        Tässä vielä toinen hyvä esimerkki sellaisesta Raamatunkohdasta, jonka voi ymmärtää vain Hengellinen:

        Sananl. 26:4 Älä vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettet olisi hänen kaltaisensa sinäkin.

        Sananl. 26:5 Vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettei hän itseänsä viisaana pitäisi.

        Eli kysyn nyt "henki" sinulta:

        Vastaatko tyhmälle hänen hulluutensa mukaan vai et ?

        Siis miten tulkitset nyt Sanaa, ilman Henkeä ja Hengen opetusta ???

        Eräänä aurinkoisena päivänä olin käymässä Korkeasaaressa. Aurinko porotti pilvettömältä taivaalta, eläimet olivat läkähtyä kuumuuteen. Erään aitauksen kohdalla panin merkille hassun näköisen eläimen, joka käyttäytyi sangen oudosti.

        Aitauksen keskellä oli jokin puu tai sitä muistuttava koriste. Eläin juoksi aina yhden kierroksen puun ympäri ja pysähtyi sen jälkeen hetkeksi. Sitten taas uusi kierros, pysähdys, uusi kierros ja niin edelleen.

        Eläimen toiminnassa ei näyttänyt olevan mitään järkeä. Juosta nyt päättömästi kuumassa, sen sijaan että lepäisi ja keräisi voimia jossain varjossa. Mietin, että taisi jäädä levy päälle...


      • Anonyymi kirjoitti:

        > vihaa ja rakkautta ei voida sovittaa samaan pakettiin.

        Millä perusteella?

        Periaatteessa rakkaus on ehdotonta välittämistä. Ei voi vihata, jos ei välitä.

        >>> Periaatteessa rakkaus on ehdotonta välittämistä...

        Henkilökohtaisesti karsastan koko sanaa ("ehdoton"). Ajattelen niin, että ehdoton on enemmän negativinen, kuin positiivinen sävy, kun puhutaan niinkin herkästä ja haavoittuvaisesta tunteesta kuin rakkaus. Ehdoton on tässä yhteydessä yksipuolisesti määräävä aka pakottava, mutta toista ei voi omistaa. Hengitämme raikasta, mutta samalla niin hentoa aamu-usvaa - se ottaa meidät syleilyyn ja täyttää raikkain ja lempein unelmin.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Eräänä aurinkoisena päivänä olin käymässä Korkeasaaressa. Aurinko porotti pilvettömältä taivaalta, eläimet olivat läkähtyä kuumuuteen. Erään aitauksen kohdalla panin merkille hassun näköisen eläimen, joka käyttäytyi sangen oudosti.

        Aitauksen keskellä oli jokin puu tai sitä muistuttava koriste. Eläin juoksi aina yhden kierroksen puun ympäri ja pysähtyi sen jälkeen hetkeksi. Sitten taas uusi kierros, pysähdys, uusi kierros ja niin edelleen.

        Eläimen toiminnassa ei näyttänyt olevan mitään järkeä. Juosta nyt päättömästi kuumassa, sen sijaan että lepäisi ja keräisi voimia jossain varjossa. Mietin, että taisi jäädä levy päälle...

        Kuvittelet kai omahyväisyydessäsi olevasi hyvinkin viisas.

        Mutta tosiasiassa asia on ihan toisin.

        Kuten jo edellä sanoin, olet lähinnä säälittävä.

        Mieleeni tuli näkymä pienestä ns. "pikkuvanhasta" pojasta, joka kuvittelee itse olevansa kovin aikuinen ja tietäväinen ja ymmärtäväinen.

        Tuota poikaa katsovat säälien kaikki vanhemmat ihmiset.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuvittelet kai omahyväisyydessäsi olevasi hyvinkin viisas.

        Mutta tosiasiassa asia on ihan toisin.

        Kuten jo edellä sanoin, olet lähinnä säälittävä.

        Mieleeni tuli näkymä pienestä ns. "pikkuvanhasta" pojasta, joka kuvittelee itse olevansa kovin aikuinen ja tietäväinen ja ymmärtäväinen.

        Tuota poikaa katsovat säälien kaikki vanhemmat ihmiset.

        Menin jo laskuissa sekaisin siitä, kuinka monta kertaa olet kurkku käheänä huutanut: "vain jumalanlapsi voi käsittää hengellisiä asioita". Väkisinkin tulee mieleen, että onko levy jäänyt päälle vai onko ongelma mahdollisesti jossain syvemällä korvien välissä?!


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Menin jo laskuissa sekaisin siitä, kuinka monta kertaa olet kurkku käheänä huutanut: "vain jumalanlapsi voi käsittää hengellisiä asioita". Väkisinkin tulee mieleen, että onko levy jäänyt päälle vai onko ongelma mahdollisesti jossain syvemällä korvien välissä?!

        Sitä ei voi kyllin painottaa, se on opiksi muillekin nuoremmille uskoville !


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Periaatteessa rakkaus on ehdotonta välittämistä...

        Henkilökohtaisesti karsastan koko sanaa ("ehdoton"). Ajattelen niin, että ehdoton on enemmän negativinen, kuin positiivinen sävy, kun puhutaan niinkin herkästä ja haavoittuvaisesta tunteesta kuin rakkaus. Ehdoton on tässä yhteydessä yksipuolisesti määräävä aka pakottava, mutta toista ei voi omistaa. Hengitämme raikasta, mutta samalla niin hentoa aamu-usvaa - se ottaa meidät syleilyyn ja täyttää raikkain ja lempein unelmin.

        > kun puhutaan niinkin herkästä ja haavoittuvaisesta tunteesta kuin rakkaus.

        Raamatullisessa mielessä rakkaus ei ole tunne, vaan ennemmin asenne. Ja itse en pidä sanaa "ehdoton" negatiivisena, kun se tarkottaa, ettei ole ehtoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        > kun puhutaan niinkin herkästä ja haavoittuvaisesta tunteesta kuin rakkaus.

        Raamatullisessa mielessä rakkaus ei ole tunne, vaan ennemmin asenne. Ja itse en pidä sanaa "ehdoton" negatiivisena, kun se tarkottaa, ettei ole ehtoja.

        Tämä on muuten mielenkiintoinen näkemys - Jumalan rakkaudessa ei ole ehtoja.

        Jos kuitenkin katsoo helluntailaisten touhuja oman nahkansa pelastamiseksi, niin ehtoja näyttäisi olevan pilvin pimein. Oikeanlainen kaste, uudestisyntyminen, kielillä puhuminen jne, vain muutamia mainitakseni.


    • Anonyymi

      Nämä "henki" ja LS ja heidän kirjoituksensa tässä ketjussa ovat oivallinen todistus siitä, että Sana ja sen Tiedon ja Viisauden aarteet vain eivät avaudu uskosta osattomille !

      Eli Sana ei avaudu niille, joilla ei ole Pyhää Henkeä, eli jotka siten eivät ole mitään todellisia Jumalan lapsia, vaan ihan jotain muuta !

      Tämä "henki" kuvittelee selvittävänsä Raamatun salaisuudet ihmisviisauden ja järjen avulla, eli on siis ns. "teologi".

      Mutta kun se Raamattu vain ei avaudu siten, eikä mitään alkukieltä tutkimalla ihmisviisaudella !!!

      Sana on vain ja ainoastaan uudestisyntyneen uskovan perintöosa, siihen ei uskosta osattomalla ole osaa eikä arpaa.

      Siksi Jumala on sen Hengelliset Totuudet salannut, sillä ne ovat siis vain Jumalan lasten osa, eikä Jumalattomien perintöosa !

      Jumala siis on estänyt sen perintöosan siirtymisen muille ihmisille kuin JUmalan omille lapsille, hyvin tehokkaasti.

      Mutta tätä asiaa eivät "henki" ja LS tajua ollenkaan, vaan yhä yrittävät epätoivoisesti Tietoa tavoittaa ilman Pyhää Henkeä.

      Joh. 5:39 Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;

      Laajemmin tuo:

      37 Ja Isä, joka on minut lähettänyt, hän on todistanut minusta. Te ette ole koskaan kuulleet hänen ääntänsä ettekä nähneet hänen muotoansa,
      38 eikä teillä ole hänen sanaansa teissä pysyväisenä; sillä te ette usko sitä, jonka hän on lähettänyt.
      39 Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
      40 ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.

      Eli ihan turhaa touhua on teidän Raamatuntutkistelunne ja pähkäilynne, ette te voi edes tavoittaa Totuutta näissä asioissa !!!

      ENSIN pitää syntyä uudesti ylhäälrä, eli syntyä Hengestä, jolloin saadaan Pyhä Henki Opettajaksi, vasta sen jälkeen on mahdollista oppia näitäkin Hengellisiä asioita !

      Siis ENSIN SYNTYMINEN, sitten vasta oppiminen, ei voi oppia mitään jos ei ole edes syntynyt !

      • Toiset vaan ovat kuollessaan tyhmempiä, kuin syntyessään.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Toiset vaan ovat kuollessaan tyhmempiä, kuin syntyessään.

        Viaton lapsi on sellaisenaan Jumalalle otollinen, mutta kaltaisesi, jotka kuvittelevat olevansa hyvinkin viisaita, mutta rakastavat enemmän valhetietoa ja epäpyhiä ja tyhjiä oppirakennelmia, ja ovat siten pahoin eksyneet pois totuudesta, tulevat havahtumaan omaan tyhmyyteensä vasta kuolemansa hetkellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Viaton lapsi on sellaisenaan Jumalalle otollinen, mutta kaltaisesi, jotka kuvittelevat olevansa hyvinkin viisaita, mutta rakastavat enemmän valhetietoa ja epäpyhiä ja tyhjiä oppirakennelmia, ja ovat siten pahoin eksyneet pois totuudesta, tulevat havahtumaan omaan tyhmyyteensä vasta kuolemansa hetkellä.

        Sinä sen sanoit, joten jätetään verbaalinen pallottelu niille, jotka sen taitavat. Pumpulipilven reunalla elävä jumalanlapsi ei pysty oikean maailman asioita ymmärtämään. Capiche?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Toiset vaan ovat kuollessaan tyhmempiä, kuin syntyessään.

        Toiset vaan eivät tajua "tyhmäksi" tulemisen tarkoitusta !

        1. Kor. 3:18 Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toiset vaan eivät tajua "tyhmäksi" tulemisen tarkoitusta !

        1. Kor. 3:18 Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas.

        Ei kannata kommentoida, jos ei ymmärrä yksinkertaisia vertauskuvia. Samaa koskee myös Raamatun opetusten tulkitsemista.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Ei kannata kommentoida, jos ei ymmärrä yksinkertaisia vertauskuvia. Samaa koskee myös Raamatun opetusten tulkitsemista.

        Siinä meillä onkin todellinen "ymmärtäjä" ! :)

        Anna mun nauraa ! :) :) :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siinä meillä onkin todellinen "ymmärtäjä" ! :)

        Anna mun nauraa ! :) :) :)

        Minkäs teet - syntynyt matelemaan ei pysty lentämään.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Minkäs teet - syntynyt matelemaan ei pysty lentämään.

        Pidätkö siis itse itseäsi matelijana ?

        Sitäkö halusit sanoa ?

        Ei mene hyvin sinullakaan.

        Onko kehityskäyräsi mennyt nyt takapakkia pahasti ?

        Siis kuten varmaan uskot evoluutio teroriaan, niin aiemmin ihminen tuli matelijasta apinaksi ja nyt sinusta tulikin jo matelija, mihin jäi se apina vaihe, tuosta taantumisesta ?

        Noinko se meni kohdallasi ?

        Voitko selventää asiaa, kun meni yllättävän mielenkiintoiseksi nämä sinun juttusi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidätkö siis itse itseäsi matelijana ?

        Sitäkö halusit sanoa ?

        Ei mene hyvin sinullakaan.

        Onko kehityskäyräsi mennyt nyt takapakkia pahasti ?

        Siis kuten varmaan uskot evoluutio teroriaan, niin aiemmin ihminen tuli matelijasta apinaksi ja nyt sinusta tulikin jo matelija, mihin jäi se apina vaihe, tuosta taantumisesta ?

        Noinko se meni kohdallasi ?

        Voitko selventää asiaa, kun meni yllättävän mielenkiintoiseksi nämä sinun juttusi.

        Taidat olla vähän ilkeä. Ja luulet olevasi vain nerokas?

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pidätkö siis itse itseäsi matelijana ?

        Sitäkö halusit sanoa ?

        Ei mene hyvin sinullakaan.

        Onko kehityskäyräsi mennyt nyt takapakkia pahasti ?

        Siis kuten varmaan uskot evoluutio teroriaan, niin aiemmin ihminen tuli matelijasta apinaksi ja nyt sinusta tulikin jo matelija, mihin jäi se apina vaihe, tuosta taantumisesta ?

        Noinko se meni kohdallasi ?

        Voitko selventää asiaa, kun meni yllättävän mielenkiintoiseksi nämä sinun juttusi.

        >>> Pidätkö siis itse itseäsi matelijana ? Sitäkö halusit sanoa ? Ei mene hyvin sinullakaan...

        Kuten totesin aiemmin, ei kannata kommentoida, jos ei ymmärrä yksinkertaisia vertauskuvia.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Pidätkö siis itse itseäsi matelijana ? Sitäkö halusit sanoa ? Ei mene hyvin sinullakaan...

        Kuten totesin aiemmin, ei kannata kommentoida, jos ei ymmärrä yksinkertaisia vertauskuvia.

        Kuvittelet kai omahyväisyydessäsi olevasi hyvinkin viisas.

        Mutta tosiasiassa asia on ihan toisin.

        Kuten jo edellä sanoin, olet lähinnä säälittävä.

        Mieleeni tuli näkymä pienestä ns. "pikkuvanhasta" pojasta, joka kuvittelee itse olevansa kovin aikuinen ja tietäväinen ja ymmärtäväinen.

        Tuota poikaa katsovat säälien kaikki vanhemmat ihmiset.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Pidätkö siis itse itseäsi matelijana ? Sitäkö halusit sanoa ? Ei mene hyvin sinullakaan...

        Kuten totesin aiemmin, ei kannata kommentoida, jos ei ymmärrä yksinkertaisia vertauskuvia.

        Niin ja sinä jätit TAHALLASI vastaamatta tähän, kun et siihenkään kykene:

        --------------------

        Tämäkö oli siis selityksesi:

        " Olisiko sittenkin niin, että Jeesuksen sanoja ei muistettu oikein. Evankeliumit arvioidaan kirjoitetun kymmeniä vuosia (ellei satakin vuotta) Jeesuksen kuoleman jälkeen. On todennäköistä, ettei kaikkia Jeesuksen opetuksia osattu myöhemmässä vaiheessa kirjoittaa sanatarkasti oikein. Pitkä aika häivyttää ainoastaan ääneen lausutun ajatuksen merkityksen. "

        No, huh huh !

        Jumalan Sana On Totuus, ei ole todellakaan kyse siitä, että nuo olisivat jotenkin väärin käännettyjä saati muuten pielessä !!!

        Kyse on vain ja ainoastaan siitä, että ne voi käsittää vain Hengellinen !

        Siis vastaava kuin tuo lainaamani:

        1. Kor. 3:18 Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas.

        Tässä vielä toinen hyvä esimerkki sellaisesta Raamatunkohdasta, jonka voi ymmärtää vain Hengellinen:

        Sananl. 26:4 Älä vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettet olisi hänen kaltaisensa sinäkin.

        Sananl. 26:5 Vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettei hän itseänsä viisaana pitäisi.

        Eli kysyn nyt "henki" sinulta:

        Vastaatko tyhmälle hänen hulluutensa mukaan vai et ?

        Siis miten tulkitset nyt Sanaa, ilman Henkeä ja Hengen opetusta ???

        -----------------------------

        Eli kuka siis ymmärtää "kuvia ja varjoja" ja RAAMATUN vertauksia ja kuka taas ei ???


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Pidätkö siis itse itseäsi matelijana ? Sitäkö halusit sanoa ? Ei mene hyvin sinullakaan...

        Kuten totesin aiemmin, ei kannata kommentoida, jos ei ymmärrä yksinkertaisia vertauskuvia.

        Niin ja "henki" sen varran vielä, että sinun omasta päästäsi kehittämät "vertauskuvasi" ovat vain oman pääsi sisällä ja sen tuotosta, eikä mitään todellista ja aitoa.

        Kuka tahansa voi omasta päästään keksiä omia vertauskuvia, mutta niistä puuttuu pohja ja perusta eli Totuus.

        Raamatun vertauskuvilla sen sijaan on Totuus pohja.

        Joten lopeta typeryytesi jo heti alkuunsa, kiitos !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuvittelet kai omahyväisyydessäsi olevasi hyvinkin viisas.

        Mutta tosiasiassa asia on ihan toisin.

        Kuten jo edellä sanoin, olet lähinnä säälittävä.

        Mieleeni tuli näkymä pienestä ns. "pikkuvanhasta" pojasta, joka kuvittelee itse olevansa kovin aikuinen ja tietäväinen ja ymmärtäväinen.

        Tuota poikaa katsovat säälien kaikki vanhemmat ihmiset.

        "Henki" on mitä todennäköisemmin nainen, koska hän käyttää ns. "naisen logiikkaa" , josta mm. Spede osasi vetää hyviä sketsejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja sinä jätit TAHALLASI vastaamatta tähän, kun et siihenkään kykene:

        --------------------

        Tämäkö oli siis selityksesi:

        " Olisiko sittenkin niin, että Jeesuksen sanoja ei muistettu oikein. Evankeliumit arvioidaan kirjoitetun kymmeniä vuosia (ellei satakin vuotta) Jeesuksen kuoleman jälkeen. On todennäköistä, ettei kaikkia Jeesuksen opetuksia osattu myöhemmässä vaiheessa kirjoittaa sanatarkasti oikein. Pitkä aika häivyttää ainoastaan ääneen lausutun ajatuksen merkityksen. "

        No, huh huh !

        Jumalan Sana On Totuus, ei ole todellakaan kyse siitä, että nuo olisivat jotenkin väärin käännettyjä saati muuten pielessä !!!

        Kyse on vain ja ainoastaan siitä, että ne voi käsittää vain Hengellinen !

        Siis vastaava kuin tuo lainaamani:

        1. Kor. 3:18 Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas.

        Tässä vielä toinen hyvä esimerkki sellaisesta Raamatunkohdasta, jonka voi ymmärtää vain Hengellinen:

        Sananl. 26:4 Älä vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettet olisi hänen kaltaisensa sinäkin.

        Sananl. 26:5 Vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettei hän itseänsä viisaana pitäisi.

        Eli kysyn nyt "henki" sinulta:

        Vastaatko tyhmälle hänen hulluutensa mukaan vai et ?

        Siis miten tulkitset nyt Sanaa, ilman Henkeä ja Hengen opetusta ???

        -----------------------------

        Eli kuka siis ymmärtää "kuvia ja varjoja" ja RAAMATUN vertauksia ja kuka taas ei ???

        Tämä on niin tyypillinen kirjoitus vr62:lta 😅
        Sama papupata huutomerkein. Ajattelee olevansa Ainoa Oikea Jumalan Lapsi. Hmmm. Mitä se kertoo ihmisestä, jos kuvittelee yksin seisovansa kukkulan päällä ja muut hukkuvat tulisessa pätsissä ilman henkeä, vr62:llahan on ainoa oikea Henki....niinkuin tuhansilla muillakin AINOILLA oikeilla minä yksin saarnaajilla.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja sinä jätit TAHALLASI vastaamatta tähän, kun et siihenkään kykene:

        --------------------

        Tämäkö oli siis selityksesi:

        " Olisiko sittenkin niin, että Jeesuksen sanoja ei muistettu oikein. Evankeliumit arvioidaan kirjoitetun kymmeniä vuosia (ellei satakin vuotta) Jeesuksen kuoleman jälkeen. On todennäköistä, ettei kaikkia Jeesuksen opetuksia osattu myöhemmässä vaiheessa kirjoittaa sanatarkasti oikein. Pitkä aika häivyttää ainoastaan ääneen lausutun ajatuksen merkityksen. "

        No, huh huh !

        Jumalan Sana On Totuus, ei ole todellakaan kyse siitä, että nuo olisivat jotenkin väärin käännettyjä saati muuten pielessä !!!

        Kyse on vain ja ainoastaan siitä, että ne voi käsittää vain Hengellinen !

        Siis vastaava kuin tuo lainaamani:

        1. Kor. 3:18 Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas.

        Tässä vielä toinen hyvä esimerkki sellaisesta Raamatunkohdasta, jonka voi ymmärtää vain Hengellinen:

        Sananl. 26:4 Älä vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettet olisi hänen kaltaisensa sinäkin.

        Sananl. 26:5 Vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettei hän itseänsä viisaana pitäisi.

        Eli kysyn nyt "henki" sinulta:

        Vastaatko tyhmälle hänen hulluutensa mukaan vai et ?

        Siis miten tulkitset nyt Sanaa, ilman Henkeä ja Hengen opetusta ???

        -----------------------------

        Eli kuka siis ymmärtää "kuvia ja varjoja" ja RAAMATUN vertauksia ja kuka taas ei ???

        Ai niin nuo varjot ja kuvat ovat VR:n tavaramerkki....toistaa usein, siitäkin sen tunnistaa ja monesta muustakin seikasta...esim äärettömän kovasta pätemisen tarpeesta 🙂

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai niin nuo varjot ja kuvat ovat VR:n tavaramerkki....toistaa usein, siitäkin sen tunnistaa ja monesta muustakin seikasta...esim äärettömän kovasta pätemisen tarpeesta 🙂

        LS

        Mihin tämä JO HETKESSÄ unohtui ???

        --------------

        Juupa juu. Mielestäni jokainen on järkevä joka ei viitsiydy sinulle vastaamaan. Olet ihminen, jonka kanssa on turha keskustella. Joten tästä eteenpäin jätän ainut omaan arvoonsa.

        LS

        ---------------------------

        Kuin tuuliviiri olet näemmä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin tämä JO HETKESSÄ unohtui ???

        --------------

        Juupa juu. Mielestäni jokainen on järkevä joka ei viitsiydy sinulle vastaamaan. Olet ihminen, jonka kanssa on turha keskustella. Joten tästä eteenpäin jätän ainut omaan arvoonsa.

        LS

        ---------------------------

        Kuin tuuliviiri olet näemmä !

        No minulle tämä ei kuitenkaan ole kuoleman vakavaa, keskustella.

        Ja niin unohtuikin 😅


        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on niin tyypillinen kirjoitus vr62:lta 😅
        Sama papupata huutomerkein. Ajattelee olevansa Ainoa Oikea Jumalan Lapsi. Hmmm. Mitä se kertoo ihmisestä, jos kuvittelee yksin seisovansa kukkulan päällä ja muut hukkuvat tulisessa pätsissä ilman henkeä, vr62:llahan on ainoa oikea Henki....niinkuin tuhansilla muillakin AINOILLA oikeilla minä yksin saarnaajilla.

        LS

        Eipä tule teiltä mitään vastauksia !!!

        Mistä se TAAS kertoo ???

        Sinä LS olet omassa päässäsi kehitellyt ihan OMAN "uskosi" !

        Se ei ole mitenkään Raamatun mukainen !

        Väitit nimittäin:

        1) Jumalassa ei ole vihaa !

        2) Saatanaa ei ola vaan on vain ihmisen pahuus !

        3) Naisen asema on ihan toinen kuin mitä Raamattu opettaa !

        Eli olet sinä "uskossa", uskot vain ihan mihin itse haluat, mutta mitään Raamatun mukaista uskoa se ei ole !!!

        Joten miksi ihmeessä sinä väität olevasi uskova, kun et usko Raamatun Sanan olevan Totuus, vaan olet kehittänyt tillalle ihan oman "uskosi" !?

        Ei siis ole minun syyni se, että kun sanon Totuuden sinusta, että et ole mikään Uskova, vaan se on sinun oma ongelmasi, kun sinun "uskosi" on todella vahvasti ristiriidassa Raamatun SELVÄN ilmoituksen kanssa !!!

        ÄLÄ SYYTÄ MINUA SIITÄ, että olet itse rakentanut ihan oman uskosi, jolla ei ole Raamatun määrittämän uskon kanssa mitään tekemistä !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tule teiltä mitään vastauksia !!!

        Mistä se TAAS kertoo ???

        Sinä LS olet omassa päässäsi kehitellyt ihan OMAN "uskosi" !

        Se ei ole mitenkään Raamatun mukainen !

        Väitit nimittäin:

        1) Jumalassa ei ole vihaa !

        2) Saatanaa ei ola vaan on vain ihmisen pahuus !

        3) Naisen asema on ihan toinen kuin mitä Raamattu opettaa !

        Eli olet sinä "uskossa", uskot vain ihan mihin itse haluat, mutta mitään Raamatun mukaista uskoa se ei ole !!!

        Joten miksi ihmeessä sinä väität olevasi uskova, kun et usko Raamatun Sanan olevan Totuus, vaan olet kehittänyt tillalle ihan oman "uskosi" !?

        Ei siis ole minun syyni se, että kun sanon Totuuden sinusta, että et ole mikään Uskova, vaan se on sinun oma ongelmasi, kun sinun "uskosi" on todella vahvasti ristiriidassa Raamatun SELVÄN ilmoituksen kanssa !!!

        ÄLÄ SYYTÄ MINUA SIITÄ, että olet itse rakentanut ihan oman uskosi, jolla ei ole Raamatun määrittämän uskon kanssa mitään tekemistä !!!

        Ihmisen sydämestä lähtevät pahat ajatukset ♥️
        Ei sitä saatana sinne väkisin laita. Toki on mahdollista tehdä mielenmuutos ja usko voi vaikuttaa siihen, positiivisesti, joillakin se tulee esiin negatiivisesti.

        Sinä ja sinun totuutesi minusta, on vain sinun totuutesi, onko se totta on toinen asia

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tule teiltä mitään vastauksia !!!

        Mistä se TAAS kertoo ???

        Sinä LS olet omassa päässäsi kehitellyt ihan OMAN "uskosi" !

        Se ei ole mitenkään Raamatun mukainen !

        Väitit nimittäin:

        1) Jumalassa ei ole vihaa !

        2) Saatanaa ei ola vaan on vain ihmisen pahuus !

        3) Naisen asema on ihan toinen kuin mitä Raamattu opettaa !

        Eli olet sinä "uskossa", uskot vain ihan mihin itse haluat, mutta mitään Raamatun mukaista uskoa se ei ole !!!

        Joten miksi ihmeessä sinä väität olevasi uskova, kun et usko Raamatun Sanan olevan Totuus, vaan olet kehittänyt tillalle ihan oman "uskosi" !?

        Ei siis ole minun syyni se, että kun sanon Totuuden sinusta, että et ole mikään Uskova, vaan se on sinun oma ongelmasi, kun sinun "uskosi" on todella vahvasti ristiriidassa Raamatun SELVÄN ilmoituksen kanssa !!!

        ÄLÄ SYYTÄ MINUA SIITÄ, että olet itse rakentanut ihan oman uskosi, jolla ei ole Raamatun määrittämän uskon kanssa mitään tekemistä !!!

        Jumala jonka tunnen, Hänessä ei ole vihaa.
        Jeesus sanoo, että ihmisen sydämestä lähtevät pahat ajatukset. Nainen on yhtä pätevä ihan mihin tahansa kuin mieskin, emme asu Afganistanissa, ja niin opetan tyttäriänikin, kunnioittamaan naiseuttaan, ei matelemaan miehen henkisen/fyysisen väkivallan alla.

        Olet oikeassa siinä, että uskomme aivan eri tavoin.

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tule teiltä mitään vastauksia !!!

        Mistä se TAAS kertoo ???

        Sinä LS olet omassa päässäsi kehitellyt ihan OMAN "uskosi" !

        Se ei ole mitenkään Raamatun mukainen !

        Väitit nimittäin:

        1) Jumalassa ei ole vihaa !

        2) Saatanaa ei ola vaan on vain ihmisen pahuus !

        3) Naisen asema on ihan toinen kuin mitä Raamattu opettaa !

        Eli olet sinä "uskossa", uskot vain ihan mihin itse haluat, mutta mitään Raamatun mukaista uskoa se ei ole !!!

        Joten miksi ihmeessä sinä väität olevasi uskova, kun et usko Raamatun Sanan olevan Totuus, vaan olet kehittänyt tillalle ihan oman "uskosi" !?

        Ei siis ole minun syyni se, että kun sanon Totuuden sinusta, että et ole mikään Uskova, vaan se on sinun oma ongelmasi, kun sinun "uskosi" on todella vahvasti ristiriidassa Raamatun SELVÄN ilmoituksen kanssa !!!

        ÄLÄ SYYTÄ MINUA SIITÄ, että olet itse rakentanut ihan oman uskosi, jolla ei ole Raamatun määrittämän uskon kanssa mitään tekemistä !!!

        >>> Vastaatko tyhmälle hänen hulluutensa mukaan vai et ?.. Eipä tule teiltä mitään vastauksia !!!

        Oikeanlainen asenne on avain menestykseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala jonka tunnen, Hänessä ei ole vihaa.
        Jeesus sanoo, että ihmisen sydämestä lähtevät pahat ajatukset. Nainen on yhtä pätevä ihan mihin tahansa kuin mieskin, emme asu Afganistanissa, ja niin opetan tyttäriänikin, kunnioittamaan naiseuttaan, ei matelemaan miehen henkisen/fyysisen väkivallan alla.

        Olet oikeassa siinä, että uskomme aivan eri tavoin.

        LS

        Lue sitä Raamattuasi, siellä puhutaan PALJON Jumalan vihasta !

        Jes. 61:8 Sillä minä, Herra, rakastan oikeutta, vihaan vääryyttä ja ryöstöä; ja minä annan heille palkan uskollisesti ja teen heidän kanssansa iankaikkisen liiton.

        Sak. 8:17 Älkää hautoko mielessänne pahaa toinen toisellenne, älkääkä rakastako väärää valaa. Sillä kaikkia näitä minä vihaan, sanoo Herra."

        Mal. 2:16 Sillä minä vihaan hylkäämistä, sanoo Herra, Israelin Jumala, ja sitä, joka verhoaa vaatteensa vääryydellä, sanoo Herra Sebaot. Siis ottakaa vaari hengestänne älkääkä olko uskottomat.

        Sinä siis kiellät Raamatun selvätkin Totuudet, et siten ole mikään kristitty / uskova !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala jonka tunnen, Hänessä ei ole vihaa.
        Jeesus sanoo, että ihmisen sydämestä lähtevät pahat ajatukset. Nainen on yhtä pätevä ihan mihin tahansa kuin mieskin, emme asu Afganistanissa, ja niin opetan tyttäriänikin, kunnioittamaan naiseuttaan, ei matelemaan miehen henkisen/fyysisen väkivallan alla.

        Olet oikeassa siinä, että uskomme aivan eri tavoin.

        LS

        Jokainen ihminen sukupuolesta riippumatta on ainutlaatuinen yksilö. Yksilöllisyydellä ei ole hintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala jonka tunnen, Hänessä ei ole vihaa.
        Jeesus sanoo, että ihmisen sydämestä lähtevät pahat ajatukset. Nainen on yhtä pätevä ihan mihin tahansa kuin mieskin, emme asu Afganistanissa, ja niin opetan tyttäriänikin, kunnioittamaan naiseuttaan, ei matelemaan miehen henkisen/fyysisen väkivallan alla.

        Olet oikeassa siinä, että uskomme aivan eri tavoin.

        LS

        Sinä siis käytännössä väität Jumalan valehtelevan ja olevan väärässä !

        Mutta sinä itse siis tiedät totuuden ja olet oikeassa !

        Olet siis nostanut itse itsesi Jumalan yläpuolelle !

        Tajuatko itse ollenkaan, kuinka pahasti olet pielessä juttuinesi ???


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä siis käytännössä väität Jumalan valehtelevan ja olevan väärässä !

        Mutta sinä itse siis tiedät totuuden ja olet oikeassa !

        Olet siis nostanut itse itsesi Jumalan yläpuolelle !

        Tajuatko itse ollenkaan, kuinka pahasti olet pielessä juttuinesi ???

        Toivottavasti vuosia myöhemmin opit yhden elämän perustotuuksista, jolloin joudut hyväksymään sen tosiasian, että kaikki ihmiset ajattelevat eri tavalla.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Toivottavasti vuosia myöhemmin opit yhden elämän perustotuuksista, jolloin joudut hyväksymään sen tosiasian, että kaikki ihmiset ajattelevat eri tavalla.

        Diiba daabaa, etkö enää muuhun kykene ???

        Kristinusko on määritelty, kuten muutkin "uskonnot", eli kristinuskossa pitää uskoa Raamatun olevan Jumalan sanaa ja Totuus.

        Jos niin ei usko, niin on turhaa sanoa itse itseään uskovaksi kristittyjen seurassa !

        Se on silkkaa valehtelua !

        Vai voiko vaikkapa buddhalainen sanoa täällä olevansa uskova ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Diiba daabaa, etkö enää muuhun kykene ???

        Kristinusko on määritelty, kuten muutkin "uskonnot", eli kristinuskossa pitää uskoa Raamatun olevan Jumalan sanaa ja Totuus.

        Jos niin ei usko, niin on turhaa sanoa itse itseään uskovaksi kristittyjen seurassa !

        Se on silkkaa valehtelua !

        Vai voiko vaikkapa buddhalainen sanoa täällä olevansa uskova ?

        >>> Vai voiko vaikkapa buddhalainen sanoa täällä olevansa uskova ?

        Uskontoja on monia joten kyllä - buddhalaiset uskovat asioihin, jotka ovat heille tärkeitä.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Vai voiko vaikkapa buddhalainen sanoa täällä olevansa uskova ?

        Uskontoja on monia joten kyllä - buddhalaiset uskovat asioihin, jotka ovat heille tärkeitä.

        Kyse olikin nyt siitä, että onko buddhalainen kristitty uskova vai ei ?

        Vai meinaatko sinä jo niin, että jos kysyy toiselta, että onko hän uskova, niin olkoonpa mihin tahansa uskova ihminen, vaikkapa jopa joulupukkiin, niin silloin on muka uskova ?

        Tämä kun kuitenkin on keskustelu joka tapahtuu kristinusko osion alla ja on kyse keskustelusta helluntailaisuudesta.

        Joten lopeta nämä järjettömät saivartelusi, olet jo paljastunut ihan pelleksi, noin suoraan ja selvästi sanottuna, vaikka yhä kai ITSE kuvittelet olevasi kovastikin älykäs sanailija !

        Nämä ovat OIKEASTI jo todella todella säälittäviä saivarteluja "henki" !

        Sellaisia alle teini-ikäisen pikkulapsen touhuja.

        Eikö oikeasti yhtään hävetä ???

        Vai etkö edes kykene häpeämään ?

        Siitäkö tässä nyt on kyse ?

        Jer. 8:12 He joutuvat häpeään, sillä he ovat tehneet kauhistuksia;
        !!!
        mutta heillä ei ole hävyntuntoa, he eivät osaa hävetä. Sentähden he kaatuvat kaatuvien joukkoon, sortuvat, kun heidän rangaistuksensa tulee, sanoo Herra.
        !!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyse olikin nyt siitä, että onko buddhalainen kristitty uskova vai ei ?

        Vai meinaatko sinä jo niin, että jos kysyy toiselta, että onko hän uskova, niin olkoonpa mihin tahansa uskova ihminen, vaikkapa jopa joulupukkiin, niin silloin on muka uskova ?

        Tämä kun kuitenkin on keskustelu joka tapahtuu kristinusko osion alla ja on kyse keskustelusta helluntailaisuudesta.

        Joten lopeta nämä järjettömät saivartelusi, olet jo paljastunut ihan pelleksi, noin suoraan ja selvästi sanottuna, vaikka yhä kai ITSE kuvittelet olevasi kovastikin älykäs sanailija !

        Nämä ovat OIKEASTI jo todella todella säälittäviä saivarteluja "henki" !

        Sellaisia alle teini-ikäisen pikkulapsen touhuja.

        Eikö oikeasti yhtään hävetä ???

        Vai etkö edes kykene häpeämään ?

        Siitäkö tässä nyt on kyse ?

        Jer. 8:12 He joutuvat häpeään, sillä he ovat tehneet kauhistuksia;
        !!!
        mutta heillä ei ole hävyntuntoa, he eivät osaa hävetä. Sentähden he kaatuvat kaatuvien joukkoon, sortuvat, kun heidän rangaistuksensa tulee, sanoo Herra.
        !!!

        >>> Kyse olikin nyt siitä, että onko buddhalainen kristitty uskova vai ei ?

        Kyse oli uskovasta buddhalaisesta. Tietoa etsivän pitäisi osata esittää oikeat kysymykset saadakseen oikeita vastauksia.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Kyse olikin nyt siitä, että onko buddhalainen kristitty uskova vai ei ?

        Kyse oli uskovasta buddhalaisesta. Tietoa etsivän pitäisi osata esittää oikeat kysymykset saadakseen oikeita vastauksia.

        Etkö osaa lopettaa itsesi häpäisyä ?

        Nautitko siitä jotenkin ???

        Minä koen jo suurta myötähäpeää sinun vuoksesi.


    • Anonyymi

      Käytätkö minihameita?

    • Anonyymi

      Sen, minä yritätte epätoivoisesti taaksenne jättää, sen löydätte yhä uudestaaj ja uudestaan edestänne:

      Niin ja sinä "henki" jätit TAHALLASI vastaamatta tähän, kun et siihenkään kykene:

      --------------------

      Tämäkö oli siis selityksesi:

      " Olisiko sittenkin niin, että Jeesuksen sanoja ei muistettu oikein. Evankeliumit arvioidaan kirjoitetun kymmeniä vuosia (ellei satakin vuotta) Jeesuksen kuoleman jälkeen. On todennäköistä, ettei kaikkia Jeesuksen opetuksia osattu myöhemmässä vaiheessa kirjoittaa sanatarkasti oikein. Pitkä aika häivyttää ainoastaan ääneen lausutun ajatuksen merkityksen. "

      No, huh huh !

      Jumalan Sana On Totuus, ei ole todellakaan kyse siitä, että nuo olisivat jotenkin väärin käännettyjä saati muuten pielessä !!!

      Kyse on vain ja ainoastaan siitä, että ne voi käsittää vain Hengellinen !

      Siis vastaava kuin tuo lainaamani:

      1. Kor. 3:18 Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas.

      Tässä vielä toinen hyvä esimerkki sellaisesta Raamatunkohdasta, jonka voi ymmärtää vain Hengellinen:

      Sananl. 26:4 Älä vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettet olisi hänen kaltaisensa sinäkin.

      Sananl. 26:5 Vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettei hän itseänsä viisaana pitäisi.

      Eli kysyn nyt "henki" sinulta:

      Vastaatko tyhmälle hänen hulluutensa mukaan vai et ?

      Siis miten tulkitset nyt Sanaa, ilman Henkeä ja Hengen opetusta ???

      -----------------------------

      Eli kuka siis ymmärtää "kuvia ja varjoja" ja RAAMATUN vertauksia ja kuka taas ei ???

      • Olisit käynyt specsaversilla.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Olisit käynyt specsaversilla.

        Meni ohi tuo onneton vastauksesi !

        Olisit vain reilusti myöntänyt sen, että kapasiteettisi ei vain riitä sen "pähkinän" ratkaisemiseen !

        Siis TODELLA säälittävä oli vastauksesi, eikö sinua itseäsi hävetä yhtään ?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Olisit käynyt specsaversilla.

        Et muuten "henki" oikeasti vastannut kysymykseeni ollenkaan !

        Kysymys siis oli seuraava:

        -------------------------------

        Tässä vielä toinen hyvä esimerkki sellaisesta Raamatunkohdasta, jonka voi ymmärtää vain Hengellinen:

        Sananl. 26:4 Älä vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettet olisi hänen kaltaisensa sinäkin.

        Sananl. 26:5 Vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettei hän itseänsä viisaana pitäisi.

        Eli kysyn nyt "henki" sinulta:

        Vastaatko tyhmälle hänen hulluutensa mukaan vai et ?

        -----------------------------


        "Henki" , Sinun vastauksesi TÄHÄN kysymykseeni oli siis seuraava:

        " Oikeanlainen asenne on avain menestykseen. "

        -----------------------------

        Joten et vastannut ollenkaan asettamani kysymykseen, joten ei siinä mitkään specsaversillä käymiset hyödytä, jos SINÄ ITSE et kykene vastaamaan selvään kysymykseen, vaan kirjoittelet ihan muuta, eli diibadaabaa vain !

        Eikö sinua "henki" itseäsi yhtään nolota /hävetä tälläinen säälittävä touhusi ???


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et muuten "henki" oikeasti vastannut kysymykseeni ollenkaan !

        Kysymys siis oli seuraava:

        -------------------------------

        Tässä vielä toinen hyvä esimerkki sellaisesta Raamatunkohdasta, jonka voi ymmärtää vain Hengellinen:

        Sananl. 26:4 Älä vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettet olisi hänen kaltaisensa sinäkin.

        Sananl. 26:5 Vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettei hän itseänsä viisaana pitäisi.

        Eli kysyn nyt "henki" sinulta:

        Vastaatko tyhmälle hänen hulluutensa mukaan vai et ?

        -----------------------------


        "Henki" , Sinun vastauksesi TÄHÄN kysymykseeni oli siis seuraava:

        " Oikeanlainen asenne on avain menestykseen. "

        -----------------------------

        Joten et vastannut ollenkaan asettamani kysymykseen, joten ei siinä mitkään specsaversillä käymiset hyödytä, jos SINÄ ITSE et kykene vastaamaan selvään kysymykseen, vaan kirjoittelet ihan muuta, eli diibadaabaa vain !

        Eikö sinua "henki" itseäsi yhtään nolota /hävetä tälläinen säälittävä touhusi ???

        >>> Meni ohi tuo onneton vastauksesi... eikö sinua itseäsi hävetä yhtään ?

        On perin outoa, että syytät ihmisiä omasta vajavaisuudestasi. Se, ettet ymmärrä lukemaasi, on ikävää, mutta yksin sinun ongelmasi.

        >>> Et muuten "henki" oikeasti vastannut kysymykseeni ollenkaan !

        Lue edellinen lause. Jos kuvittelit, että alan pureskella sinulle perusasioita valmiiksi, niin kuvittelit väärin. Jos on nälkä, ota lusikka kauniiseen käteen ja tee sillä jotain.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Meni ohi tuo onneton vastauksesi... eikö sinua itseäsi hävetä yhtään ?

        On perin outoa, että syytät ihmisiä omasta vajavaisuudestasi. Se, ettet ymmärrä lukemaasi, on ikävää, mutta yksin sinun ongelmasi.

        >>> Et muuten "henki" oikeasti vastannut kysymykseeni ollenkaan !

        Lue edellinen lause. Jos kuvittelit, että alan pureskella sinulle perusasioita valmiiksi, niin kuvittelit väärin. Jos on nälkä, ota lusikka kauniiseen käteen ja tee sillä jotain.

        Te LS:n kanssa kirjoitatte useita viestejä perä perään, osa jää huomaamatta vääjäämättä !

        MUTTA !

        Älä viitsi kieroilla, olet jo todella naurettava !

        Vastasitko sinä koulussa kokeissskin samaan tyyliin ?

        Jos niin teit, niin tässä sinun suorasi 444444444444 !

        Joten, jos sinä raukka reppana, itse et kykene vastaamaan selvänkään KYLLÄ / EI kysymykseen, niin älä nyt sentään ala muita syyttämään !

        Todella todella säälittäväksi jo menee osaltasi, mieti hetki, että mitä muut keskustelijat sinusta nyt ajattelevat !!!

        Olet menettänyt jo täysin uskottavuutesi, eikä siinä enää auta yhtään nämä säälittävät venkoilusi !

        Kuvittelit näet harhoissasi, pärjääväsi kanssani tuolla sanailullasi, mutta jo Raamattukin sanoo, että kaltaisesi uskosta osaton vain ei pärjää Hengellisen kanssa.

        Ps. 1:5 Sentähden eivät jumalattomat kestä tuomiolla eivätkä syntiset vanhurskasten seurakunnassa.

        Laajemmin tuo Psalmi:

        1 Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,
        2 vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!
        3 Hän on niinkuin istutettu puu vesiojain tykönä, joka antaa hedelmänsä ajallaan ja jonka lehti ei lakastu; ja kaikki, mitä hän tekee, menestyy.
        4 Niin eivät jumalattomat! Vaan he ovat kuin akanat, joita tuuli ajaa.
        5 Sentähden eivät jumalattomat kestä tuomiolla eivätkä syntiset vanhurskasten seurakunnassa.
        6 Sillä Herra tuntee vanhurskasten tien, mutta jumalattomain tie hukkuu.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Meni ohi tuo onneton vastauksesi... eikö sinua itseäsi hävetä yhtään ?

        On perin outoa, että syytät ihmisiä omasta vajavaisuudestasi. Se, ettet ymmärrä lukemaasi, on ikävää, mutta yksin sinun ongelmasi.

        >>> Et muuten "henki" oikeasti vastannut kysymykseeni ollenkaan !

        Lue edellinen lause. Jos kuvittelit, että alan pureskella sinulle perusasioita valmiiksi, niin kuvittelit väärin. Jos on nälkä, ota lusikka kauniiseen käteen ja tee sillä jotain.

        Vastauksesi "henki" ovat jo tätä luokkaa:

        Joku kysyy:

        Otatko lihaa vai kalaa ?

        Sinä vastaat:

        Hentunliisa !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Te LS:n kanssa kirjoitatte useita viestejä perä perään, osa jää huomaamatta vääjäämättä !

        MUTTA !

        Älä viitsi kieroilla, olet jo todella naurettava !

        Vastasitko sinä koulussa kokeissskin samaan tyyliin ?

        Jos niin teit, niin tässä sinun suorasi 444444444444 !

        Joten, jos sinä raukka reppana, itse et kykene vastaamaan selvänkään KYLLÄ / EI kysymykseen, niin älä nyt sentään ala muita syyttämään !

        Todella todella säälittäväksi jo menee osaltasi, mieti hetki, että mitä muut keskustelijat sinusta nyt ajattelevat !!!

        Olet menettänyt jo täysin uskottavuutesi, eikä siinä enää auta yhtään nämä säälittävät venkoilusi !

        Kuvittelit näet harhoissasi, pärjääväsi kanssani tuolla sanailullasi, mutta jo Raamattukin sanoo, että kaltaisesi uskosta osaton vain ei pärjää Hengellisen kanssa.

        Ps. 1:5 Sentähden eivät jumalattomat kestä tuomiolla eivätkä syntiset vanhurskasten seurakunnassa.

        Laajemmin tuo Psalmi:

        1 Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,
        2 vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!
        3 Hän on niinkuin istutettu puu vesiojain tykönä, joka antaa hedelmänsä ajallaan ja jonka lehti ei lakastu; ja kaikki, mitä hän tekee, menestyy.
        4 Niin eivät jumalattomat! Vaan he ovat kuin akanat, joita tuuli ajaa.
        5 Sentähden eivät jumalattomat kestä tuomiolla eivätkä syntiset vanhurskasten seurakunnassa.
        6 Sillä Herra tuntee vanhurskasten tien, mutta jumalattomain tie hukkuu.

        >>> Joten, jos sinä raukka reppana, itse et kykene vastaamaan selvänkään KYLLÄ / EI kysymykseen,

        Tilan säästämiseksi, laitan linkin vastaukseen:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17085874/karsiko-jeesus-dementiasta#comment-109806784


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vastauksesi "henki" ovat jo tätä luokkaa:

        Joku kysyy:

        Otatko lihaa vai kalaa ?

        Sinä vastaat:

        Hentunliisa !

        Olisin ensin tiedustellut, mitä viiniä on tarjolla.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Olisin ensin tiedustellut, mitä viiniä on tarjolla.

        Etkö osaa lopettaa itsesi häpäisyä ?

        Nautitko siitä jotenkin ???


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö osaa lopettaa itsesi häpäisyä ?

        Nautitko siitä jotenkin ???

        Tuntuu vähän siltä, että alat väsyä jo alkumetreillä. Käypä vetämässä henkoset puhdasta ulkoilmaa, ehkä järkikin kirkastuu samalla.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Tuntuu vähän siltä, että alat väsyä jo alkumetreillä. Käypä vetämässä henkoset puhdasta ulkoilmaa, ehkä järkikin kirkastuu samalla.

        Sori vaan, mutta en kestä enempää tätä myötähäpeää.

        Minun on pakko lopettaa tämä, sillä en todellakaan nauti siitä, että joku mokaa itsensä näin pahasti.

        En siis halua enää olla mukana siinä, kun sinä itse häpäiset itsesi yhä pahemmin ja pahemmin.

        En ole mikään sadisti !


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Tuntuu vähän siltä, että alat väsyä jo alkumetreillä. Käypä vetämässä henkoset puhdasta ulkoilmaa, ehkä järkikin kirkastuu samalla.

        Toisaalta mietin nyt sitäkin, että sinä varmasti toimisit aivan toisin tälläisessä tilanteessa,
        jos asiat olisivat päinvastoin.

        No, eihän kaltaiseltasi voisi muuta odottaakkaan, sinähän kiusaat täällä vähänkin ymmärtämättömämpiä uskovia kieroiluillasi !

        Ehkä ei pitäisi sääliä sinua, mutta minä en voi itselleni mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toisaalta mietin nyt sitäkin, että sinä varmasti toimisit aivan toisin tälläisessä tilanteessa,
        jos asiat olisivat päinvastoin.

        No, eihän kaltaiseltasi voisi muuta odottaakkaan, sinähän kiusaat täällä vähänkin ymmärtämättömämpiä uskovia kieroiluillasi !

        Ehkä ei pitäisi sääliä sinua, mutta minä en voi itselleni mitään.

        >>> Kuvittelit näet harhoissasi, pärjääväsi kanssani tuolla sanailullasi... uskosta osaton vain ei pärjää Hengellisen kanssa.
        >>> Toisaalta mietin nyt sitäkin... sinähän kiusaat täällä vähänkin ymmärtämättömämpiä uskovia kieroiluillasi !

        Suorastaan ihmeellistä, kuinka nopeasti jotkut hengelliset kameleontit vaihtavat värinsä: PH:n täyttämästä kaikkitietävästä jumalanlapsesta tulikin yhtäkkiä ymmärtämätön uskova.

        Veikkaan, että pian kiellät kirjoittaneesi mitään. Se olisi selvä osoitus moraalisesta selkärangattomuudesta. Anonyymit puskista huutelijat ovat juuri sellaisia, mutta ei siitä sen enempää.

        Näyttää siltä, että olemme eksyneet itse avauksen aiheesta, joten on aika palata oikeille raiteille.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Kuvittelit näet harhoissasi, pärjääväsi kanssani tuolla sanailullasi... uskosta osaton vain ei pärjää Hengellisen kanssa.
        >>> Toisaalta mietin nyt sitäkin... sinähän kiusaat täällä vähänkin ymmärtämättömämpiä uskovia kieroiluillasi !

        Suorastaan ihmeellistä, kuinka nopeasti jotkut hengelliset kameleontit vaihtavat värinsä: PH:n täyttämästä kaikkitietävästä jumalanlapsesta tulikin yhtäkkiä ymmärtämätön uskova.

        Veikkaan, että pian kiellät kirjoittaneesi mitään. Se olisi selvä osoitus moraalisesta selkärangattomuudesta. Anonyymit puskista huutelijat ovat juuri sellaisia, mutta ei siitä sen enempää.

        Näyttää siltä, että olemme eksyneet itse avauksen aiheesta, joten on aika palata oikeille raiteille.

        Yhä jatkat itsesi häpäisyä.

        Minua sinä et kykene huijaamaan, mutta nuorempia ja ymmärtämättömämpiä uskovia kyllä.

        Siihen oletkin jo tottunut ja heitä sinä kiusaat, sadistinen kiusaaja kun olet !


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Kuvittelit näet harhoissasi, pärjääväsi kanssani tuolla sanailullasi... uskosta osaton vain ei pärjää Hengellisen kanssa.
        >>> Toisaalta mietin nyt sitäkin... sinähän kiusaat täällä vähänkin ymmärtämättömämpiä uskovia kieroiluillasi !

        Suorastaan ihmeellistä, kuinka nopeasti jotkut hengelliset kameleontit vaihtavat värinsä: PH:n täyttämästä kaikkitietävästä jumalanlapsesta tulikin yhtäkkiä ymmärtämätön uskova.

        Veikkaan, että pian kiellät kirjoittaneesi mitään. Se olisi selvä osoitus moraalisesta selkärangattomuudesta. Anonyymit puskista huutelijat ovat juuri sellaisia, mutta ei siitä sen enempää.

        Näyttää siltä, että olemme eksyneet itse avauksen aiheesta, joten on aika palata oikeille raiteille.

        Niin ja missä olen ITSEÄNI sanonut ymmärtämättömäksi !

        Sinä itse olet valitellut sitä, että korostan kaiken aikaa sitä, että Hengelllinen, siis kuten minä, ymmärtää kyllä, mutta uskosta osaton, kuten siis sinä, taas et voi millään ymmärtää.

        Melkoisen huono on sinun muistisi ja TAAS yritit kieroilla, vaikka hyvin tiesit tuon asian ja sen on sinua kovasti kiusannut !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yhä jatkat itsesi häpäisyä.

        Minua sinä et kykene huijaamaan, mutta nuorempia ja ymmärtämättömämpiä uskovia kyllä.

        Siihen oletkin jo tottunut ja heitä sinä kiusaat, sadistinen kiusaaja kun olet !

        Näyttää siltä, että olet eksynyt avauksen aiheesta. Tässä keskustellaan siitä, mikä oli syynä Jeesuksen ristiriitaisilta kuulostaviin lausuntoihin.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Näyttää siltä, että olet eksynyt avauksen aiheesta. Tässä keskustellaan siitä, mikä oli syynä Jeesuksen ristiriitaisilta kuulostaviin lausuntoihin.

        Miten kanssasi voi keskustella sellaisista Hengellisistä asioista, joista sinä et itse ymmärrä hölkäsen pölähtävää ??

        Miksi ylipäänsä olet kirjoittamassa täällä ?

        Eikö sinulla ole uskosta osattomana oikeasti muuta tehtävää, kuin yrittää kiusata uskovia ???

        Luulisi noin "viisaan", siis itsensä ja omasta mielestään viisaan, keksivän jotain järkevämpääkin tekemistä !

        Mutta ehkäpä se sinun ilkeytesi ei tyydyty muulla kuin toisia ihmisiä kiusaamalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten kanssasi voi keskustella sellaisista Hengellisistä asioista, joista sinä et itse ymmärrä hölkäsen pölähtävää ??

        Miksi ylipäänsä olet kirjoittamassa täällä ?

        Eikö sinulla ole uskosta osattomana oikeasti muuta tehtävää, kuin yrittää kiusata uskovia ???

        Luulisi noin "viisaan", siis itsensä ja omasta mielestään viisaan, keksivän jotain järkevämpääkin tekemistä !

        Mutta ehkäpä se sinun ilkeytesi ei tyydyty muulla kuin toisia ihmisiä kiusaamalla.

        >>> Miten kanssasi voi keskustella sellaisista Hengellisistä asioista, joista sinä et itse ymmärrä hölkäsen pölähtävää ??

        Jos et pysty keskustelemaan - pysy poissa. Helppoa kuin mikään. Toistaiseksi olet ollut keskustelun ainoa rikkaruoho, joka ei muuhun pysty, kuin jonninjoutavaan spämmäämiseen.

        >>> Luulisi noin "viisaan", siis itsensä ja omasta mielestään viisaan, keksivän jotain järkevämpääkin tekemistä !

        En koe olevani viisas tai tyhmä. Tiedän vain sen, mitä tiedän ja se riittää minulle.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Miten kanssasi voi keskustella sellaisista Hengellisistä asioista, joista sinä et itse ymmärrä hölkäsen pölähtävää ??

        Jos et pysty keskustelemaan - pysy poissa. Helppoa kuin mikään. Toistaiseksi olet ollut keskustelun ainoa rikkaruoho, joka ei muuhun pysty, kuin jonninjoutavaan spämmäämiseen.

        >>> Luulisi noin "viisaan", siis itsensä ja omasta mielestään viisaan, keksivän jotain järkevämpääkin tekemistä !

        En koe olevani viisas tai tyhmä. Tiedän vain sen, mitä tiedän ja se riittää minulle.

        Älä nyt aivan aivottomaksi heittäänny.

        Jos SINÄ et käsitä Hengellisiä, niin onhan täysin järjetöntä yrittää edes keskustella niistä.

        Siis se on vähän sama, jos et osaisi vaikkapa Japanin kieltä, mutta menisit Japanilaisten, sis Japanin kieltä puhuvien keskustelu foorumille.

        Joten yritä nyt vaan lopettaa itsesi loputon nolaaminen ja häpäiseminen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt aivan aivottomaksi heittäänny.

        Jos SINÄ et käsitä Hengellisiä, niin onhan täysin järjetöntä yrittää edes keskustella niistä.

        Siis se on vähän sama, jos et osaisi vaikkapa Japanin kieltä, mutta menisit Japanilaisten, sis Japanin kieltä puhuvien keskustelu foorumille.

        Joten yritä nyt vaan lopettaa itsesi loputon nolaaminen ja häpäiseminen.

        >>> Jos SINÄ et käsitä Hengellisiä...

        Tämä on vain ja ainoastaan sinun henkilökohtainen käsityksesi, jolla ei ole mitään tekemistä itse avauksen aiheen kanssa. Juuri sen vuoksi olet tällä hetkellä palstan ainoa rikkaruoho. Voisit olla jotain muuta, valinta on täysin sinun oma.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Jos SINÄ et käsitä Hengellisiä...

        Tämä on vain ja ainoastaan sinun henkilökohtainen käsityksesi, jolla ei ole mitään tekemistä itse avauksen aiheen kanssa. Juuri sen vuoksi olet tällä hetkellä palstan ainoa rikkaruoho. Voisit olla jotain muuta, valinta on täysin sinun oma.

        Heittännytkö taas tyhmäksi ja ymmärtämättömäksi ?

        No, toistetaan, koska kertaus on opintojen äiti !

        Älä nyt aivan aivottomaksi heittäänny.

        Jos SINÄ et käsitä Hengellisiä, niin onhan täysin järjetöntä yrittää edes keskustella niistä.

        Siis se on vähän sama, jos et osaisi vaikkapa Japanin kieltä, mutta menisit Japanilaisten, sis Japanin kieltä puhuvien keskustelu foorumille.

        Joten yritä nyt vaan lopettaa itsesi loputon nolaaminen ja häpäiseminen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heittännytkö taas tyhmäksi ja ymmärtämättömäksi ?

        No, toistetaan, koska kertaus on opintojen äiti !

        Älä nyt aivan aivottomaksi heittäänny.

        Jos SINÄ et käsitä Hengellisiä, niin onhan täysin järjetöntä yrittää edes keskustella niistä.

        Siis se on vähän sama, jos et osaisi vaikkapa Japanin kieltä, mutta menisit Japanilaisten, sis Japanin kieltä puhuvien keskustelu foorumille.

        Joten yritä nyt vaan lopettaa itsesi loputon nolaaminen ja häpäiseminen.

        Kuljet uskollisesti lahkeessani kiinni, mutta rakastatko sinä Minua?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Kuljet uskollisesti lahkeessani kiinni, mutta rakastatko sinä Minua?

        Pahasti olet paisunut ja itseäsi täynnä, kun kuvittelet harhoissasi minun kulkevan perässäsi.

        Noin se vääristynyt mieli sekoittaa asiat.

        Ikäänkuin kaikki muka liittyisi sinuun.

        Minä vain olen täällä ja kirjoittelen täällä, en minä mitään kulje.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pahasti olet paisunut ja itseäsi täynnä, kun kuvittelet harhoissasi minun kulkevan perässäsi.

        Noin se vääristynyt mieli sekoittaa asiat.

        Ikäänkuin kaikki muka liittyisi sinuun.

        Minä vain olen täällä ja kirjoittelen täällä, en minä mitään kulje.

        Kyllä vain, kaikki vastauksesi liittyvät tavalla tai toisella minuun. Rakastatko sinä minua?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Kyllä vain, kaikki vastauksesi liittyvät tavalla tai toisella minuun. Rakastatko sinä minua?

        Höpö höpö !

        Et ole mikään maailman napa, vaikka niin kuvitteletkin !

        Oletko jotenkin suuruuden hullu tai jotein ?

        Minä vain kommentoin / vastailen kaikkien kirjoittajien kirjoituksiin, joihin itse katson hyväksi,

        Miten mielesi voikin olla noin kiero ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö !

        Et ole mikään maailman napa, vaikka niin kuvitteletkin !

        Oletko jotenkin suuruuden hullu tai jotein ?

        Minä vain kommentoin / vastailen kaikkien kirjoittajien kirjoituksiin, joihin itse katson hyväksi,

        Miten mielesi voikin olla noin kiero ?

        Pitää hieman korjata, etsin siis sanaa joka menee englanniksi "twisted" !

        Kiero ei ehkä kuvaa sitä niin hyvin, olisiko vääristynyt tai kieroutunut parempi ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitää hieman korjata, etsin siis sanaa joka menee englanniksi "twisted" !

        Kiero ei ehkä kuvaa sitä niin hyvin, olisiko vääristynyt tai kieroutunut parempi ?

        Kommentoit edelleen persoonaan liittyviä kuvitteellisia ominaisuuksia, rakastatko sinä minua?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Kommentoit edelleen persoonaan liittyviä kuvitteellisia ominaisuuksia, rakastatko sinä minua?

        Yhä vain samaa !

        MINÄ MINÄ MINÄ.............

        MINUA MINUA MINUA.........

        Usko nyt vihdoin, et ole mikään maailman napa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yhä vain samaa !

        MINÄ MINÄ MINÄ.............

        MINUA MINUA MINUA.........

        Usko nyt vihdoin, et ole mikään maailman napa.

        Kommentoit edelleen persoonaan liittyviä kuvitteellisia ominaisuuksia.

        Kysyn vielä yhden kerran: rakastatko sinä minua?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Kommentoit edelleen persoonaan liittyviä kuvitteellisia ominaisuuksia.

        Kysyn vielä yhden kerran: rakastatko sinä minua?

        Mitä sinä sillä tiedolla teet ?

        Yritätkö sen kautta alkaa vänkyröimään ?

        Se varmaan on tarkoituksesi.

        Mutta jos se sinua niin kovasti kiinnostaa, niin minä en rakasta enkä vihaa sinua.

        Mutta väärää toimintaasi täällä minä vihaan.

        Ihan kuten Jumalakin vihaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinä sillä tiedolla teet ?

        Yritätkö sen kautta alkaa vänkyröimään ?

        Se varmaan on tarkoituksesi.

        Mutta jos se sinua niin kovasti kiinnostaa, niin minä en rakasta enkä vihaa sinua.

        Mutta väärää toimintaasi täällä minä vihaan.

        Ihan kuten Jumalakin vihaa.

        >>> Mitä sinä sillä tiedolla teet ?

        Pelkuruus on yksi maailman pahimmista synneistä. Mitä ja miksi pelkäät?

        >>> Mutta jos se sinua niin kovasti kiinnostaa, niin minä en rakasta enkä vihaa sinua.

        Jos olet välinpitämätön, miksi kommentoit ja takerrut itse persoonaan liittyviin kuvitteellisiin ominaisuuksiin?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Mitä sinä sillä tiedolla teet ?

        Pelkuruus on yksi maailman pahimmista synneistä. Mitä ja miksi pelkäät?

        >>> Mutta jos se sinua niin kovasti kiinnostaa, niin minä en rakasta enkä vihaa sinua.

        Jos olet välinpitämätön, miksi kommentoit ja takerrut itse persoonaan liittyviin kuvitteellisiin ominaisuuksiin?

        Sori vaan mutta minä NÄEN sinun lävitsesi.

        Sitäkään sinä et voi käsittää.

        Missä olen sanonut pelkääväni jotakin ?

        Minä en ole mikään idiootti, joka menee paojen ihmisten kiusattavaksi ihan itse !

        Miksi aiheuttaisin itse itselleni ongelmia ?

        Niin ja minä siis en pelkää sinua ollenkaan, tiedän pärjääväni sinulle, olen kaltaistesi ilkeiden /itsekkäiden / sadististen / ihmisiä ilolla kiusaavien kanssa kirjoitellut paljon, etkä sinä ole edellisiä kummempi, vaikka itse itsestäsi kuvitteletkin liikoja !


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Mitä sinä sillä tiedolla teet ?

        Pelkuruus on yksi maailman pahimmista synneistä. Mitä ja miksi pelkäät?

        >>> Mutta jos se sinua niin kovasti kiinnostaa, niin minä en rakasta enkä vihaa sinua.

        Jos olet välinpitämätön, miksi kommentoit ja takerrut itse persoonaan liittyviin kuvitteellisiin ominaisuuksiin?

        Niin ja minä en ole mikään välinpitämätön, sekin meni pieleen, minulla vain ei ole mitään tunteita sinua kohtaan, miksi olisi ?

        Olet minulle itselleni ihan samantekevä ihminen, vaikka sinä kuvitteletkin harhoissasi itse olevasi joku maailman napa .

        Luokkaako se siis sinua, kun olet minulle ihan samantekevä ihminen ?

        Ottaako se koville ja kiusaako se paisunutta egoasi ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja minä en ole mikään välinpitämätön, sekin meni pieleen, minulla vain ei ole mitään tunteita sinua kohtaan, miksi olisi ?

        Olet minulle itselleni ihan samantekevä ihminen, vaikka sinä kuvitteletkin harhoissasi itse olevasi joku maailman napa .

        Luokkaako se siis sinua, kun olet minulle ihan samantekevä ihminen ?

        Ottaako se koville ja kiusaako se paisunutta egoasi ?

        Kommenttisi ovat pelkkää puuta heinää, eikä niitä voi kommentoida millään tasolla.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Kommenttisi ovat pelkkää puuta heinää, eikä niitä voi kommentoida millään tasolla.

        Kiitos ! :)

        Taisi osua ja upota ! :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos ! :)

        Taisi osua ja upota ! :)

        Taisit jälleen kerran käsittää jotain väärin. Annas kun avaan hieman: en väittele idioottien kanssa, mutta toisinaan on mukavaa heitellä ⚽ koiralle. Jos et vieläkään tajunnut, niin kaikki viittaukset löytyvät tuolta aiemmasta "keskustelusta", jonka itse aloitit ja veit erityisen suurella tarmolla eteenpäin. Luuliko sinunlaisesi verbaalinen ameeba, että voisi oikeasti avata minut noilla tylsillä työkaluilla? Kannattaisi ehkä miettiä uudestaan.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Taisit jälleen kerran käsittää jotain väärin. Annas kun avaan hieman: en väittele idioottien kanssa, mutta toisinaan on mukavaa heitellä ⚽ koiralle. Jos et vieläkään tajunnut, niin kaikki viittaukset löytyvät tuolta aiemmasta "keskustelusta", jonka itse aloitit ja veit erityisen suurella tarmolla eteenpäin. Luuliko sinunlaisesi verbaalinen ameeba, että voisi oikeasti avata minut noilla tylsillä työkaluilla? Kannattaisi ehkä miettiä uudestaan.

        Eli ei teitä reppanoita tarvitse kun vähän aikaa puhuttaa, niin paljastutte ! :)

        Tämän olen nähnyt NIIIIIIN monta kertaa jo käytännössä !

        Ja onhan se kivaa kun se sisin paljastuu sen ulkokultaisuuden alta, ja näkee selvästi sen, että pinta on vain kalkittu, mutta sisin on täynnä kaikkea saastaa !

        Matt. 23:27 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Taisit jälleen kerran käsittää jotain väärin. Annas kun avaan hieman: en väittele idioottien kanssa, mutta toisinaan on mukavaa heitellä ⚽ koiralle. Jos et vieläkään tajunnut, niin kaikki viittaukset löytyvät tuolta aiemmasta "keskustelusta", jonka itse aloitit ja veit erityisen suurella tarmolla eteenpäin. Luuliko sinunlaisesi verbaalinen ameeba, että voisi oikeasti avata minut noilla tylsillä työkaluilla? Kannattaisi ehkä miettiä uudestaan.

        Ihan itse täällä avaudut. Ei siihen tarvita keneltäkään erikoistyökaluja.
        Kommenttisi ovat hengettömiä ja tyhjänpäiväisiä esityksiä.
        Etsit vain virheitä niin Raamatusta kuin siihen uskovistakin ja yrität saada uskovia ansaan.
        Jumalan sana Raamatussa on totuus ja sinun kaltaisesi sisäisesti kieroutuneet yksilöt tuskin tulevat sitä koskaan ymmärtämään.
        Jos ymmärtäisit, olisit kiitollinen kaikesta siitä hyvästä, jota Jumala on armossaan sinulle suonut, etkä maksa saamaasi hyvää pahoilla ja kieroille puheilla Jumalasta ja hänen hyvyydestään ja armostaan sinuakin kohtaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli ei teitä reppanoita tarvitse kun vähän aikaa puhuttaa, niin paljastutte ! :)

        Tämän olen nähnyt NIIIIIIN monta kertaa jo käytännössä !

        Ja onhan se kivaa kun se sisin paljastuu sen ulkokultaisuuden alta, ja näkee selvästi sen, että pinta on vain kalkittu, mutta sisin on täynnä kaikkea saastaa !

        Matt. 23:27 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!

        Höpöhöpö, kun sanoo ääneen totuuden vääryydentekijöistä niin se ei ole "paljastumista".

        Kuule sherlock, ennen vanhaan sinunlaisesi narsistiset kiusaajat, valehtelijat ja panettelijat, joilla ei ollut mitään tekemistä minkään maailman uskon kanssa, heitettiin niskaperse-otteella ulos. Siellä ne sitten kiristevät hampaita ja opettelivat käytöstapoja. Se, että laitat pari raamatunlausetta sinne tänne, ei tee sinusta jumalanlasta, vaan missä sinun aarteesi on siellä on myös sinun sydämesi. Toistaiseksi, tässä keskustelussa, tämä ⚽ on ollut sinun suurin aarteesi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan itse täällä avaudut. Ei siihen tarvita keneltäkään erikoistyökaluja.
        Kommenttisi ovat hengettömiä ja tyhjänpäiväisiä esityksiä.
        Etsit vain virheitä niin Raamatusta kuin siihen uskovistakin ja yrität saada uskovia ansaan.
        Jumalan sana Raamatussa on totuus ja sinun kaltaisesi sisäisesti kieroutuneet yksilöt tuskin tulevat sitä koskaan ymmärtämään.
        Jos ymmärtäisit, olisit kiitollinen kaikesta siitä hyvästä, jota Jumala on armossaan sinulle suonut, etkä maksa saamaasi hyvää pahoilla ja kieroille puheilla Jumalasta ja hänen hyvyydestään ja armostaan sinuakin kohtaan.

        Olen kyllä kiitollinen siitä, mitä olen, mutta jos kirjoitukseni taso ei miellytä, niin onhan TV, suoratoistopalvelut ja radio keksitty.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Olen kyllä kiitollinen siitä, mitä olen, mutta jos kirjoitukseni taso ei miellytä, niin onhan TV, suoratoistopalvelut ja radio keksitty.

        Ai niin tota nythän ma vasta hokasin, että TV, suoratoistopalvelut ja radio keksitty.


    • Anonyymi

      So what?
      Satukirjastahan on kyse, joten: EVVK

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      191
      32402
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      253
      20852
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      431
      10665
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6565
    5. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      67
      4856
    6. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      38
      4650
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      193
      4008
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1587
    9. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      96
      1490
    10. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      52
      1419
    Aihe