Ettäkö vuorenvarma profeetta? Kyllä vai ei?

Anonyymi

Ettäkö vuorenvarma profeetta? Kyllä vai ei?

Tämä on osa A, koskien kysymyksiä ”profeetasta”, profeetta-asiasta.


Mitä pitää ajatella sellaisesta, kun Joku väittää ihan julkisessa mediassa ( Hesari) sekulaarille toimittajalle, että hän on ”vuorenvarma” että hän on profeetta!

• ”Eläkkeellä oleva luokanopettaja Jouko Piho on vuorenvarma, että hän on profeetta.” https://www.hs.fi/nyt/art-2000006611780.html

Siis? Vuorenvarma? Onko se samaa kuin:
• takuuvarma
• idioottivarma
• raudanluja
• vesitiivis
• ilmatiivis
• timantinkova
• vesiselvä
• erehtymätön
• vakuuttunut
• kiistaton
• vääjäämätön
• päivänselvä
• suuria voittoja tuova. . .


Mitä Raamatttu (UT) opettaa ”vuorenvarmasta profeetasta”?
----------------------------------------------------------
Ei yhtään mitään, ei ainuttakaan jaetta!

On siis erittäin oikeutettua ja tarpeellista ”koetella” Raamatun (UT) opetuksilla, mitä ”profeetta-asiasta” on kirjoitettu Sanassa. Raamattu kun on edelleen se Ylin Auktoriteetti. Se, jonka perusteella Jumala toimii!

Eli ihan aluksi on rohkeasti kysyttävä:
• Mikä ”profeetta”? (UT:ssa)
• Kenen profeetta?
• Kenen asettama, kutsuma, valtuuttama?
• Jumalan profeetta, vai paholaisen palvelija ( väärä profeetta)?
• Vai Itse Itsensä nimennyt ja (profeetaksi) korottanut?
• Minkä sortin ”oppia” profeetta edustaa?
• Näkyvätkö ”hengen hedelmän” todisteet?

Näiden kysymysten asettaminen jo auttaa paljon! Jeesus itse kun nimenomaan varoitti ”vääristä profeetoista” - ”vääristä kristuksista” - eksyttäjistä! ( Matt 24., Mark 13. ja Luukas 21. luvut)


(aloitus jatkuu...)

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      (jatkoa aloitukseen: Ettäkö takuuvarma profeetta?)


      Joka itsensä ylentää – korottaa?
      -----------------------------------------

      Ihmisluonnon turmelukseen kuuluu sitkeästi halu olla Jokin Suuri!

      Tämä paratiisin käärmeen perintönä saatu ”kapinallisuus” on itse Lusiferin synti! (Lusifer – korkea kerubi) kuin nousi kapinaan Jumalaa vastaan, sitten hävisi – ja niin hänestä tuli paholainen, Jumalan arkkivihollinen! ( Jesaja 14:12-14, Hesekiel 28:12-18)

      Niinpä ihminen – uskovainenkin – sortuu helposti tällaiseen ”kapinaan” Jumalaa ja Raamatun Sanaakin vastaan, seurauksin? Paholainen saa manipuloitua, aivopestyä utopioihin, toiveajatteluun, unelmiin, sairaisiin ”näkyihin” - uniin – ja ties mihin?

      Jos ihmisen henkinen olemus on jo valmiiksi traumatisoitunut ( persoonan dissosiaatiohäiriö), valhehenkien pääsy SITOMAAN ihmistä (uskovaakin) on mahdollista.

      Ihminen koettaa kompensoida kokemiaan musertavia iskuja ja oman ”minäkuvansa” jatkuvaa alimittaisuuden tunnetta sillä, että alkaakin elää ihan ”toisella tasolla”!

      Pakenee jatkuvaa psyykkistä ongelmaa Unelmiin, Toiveisiin, Illuusioihin, Päiväuniin! Niissä tällainen ihminen voi olla vaikkapa:
      • kuningas,
      • keisari,
      • Vahva Johtaja,
      • Kaikkivoipa – joka kuin Voimamies kykenee palauttamaan isänmaan ”jumalalliseksi Valtavaltioksi”.
      • Ja vaikka mitä muuta. Aina Suurta!

      Tällaisten ”suuruusharhojen” taustalla on ongelmapersoona.

      Tällaiset ”messias-syndroomat” ovat hyvin tuttu näky mentaalihuollon hoidon piirissä. Ihminen koettaa hoitaa itseään, ongelmiaan, korottamalla ja nostamalla itseään ylös.

      Hyvin monet ”väärät profeetat” - ovat tällaista tausta-aineistoa. Omien ongelmiensa syistä ”satumaailmaan” eksyneitä ja paenneita. Saduissa kun voi olla ”kuningaskin”! Satuihin liittyy, että jopa vain Yhdestä Sanasta voi sepittää kokonaisen tarinan!
      Unelmissa voi myös olla Korkea Profeetta. Mutta toiset ihmiset voivat nähdä totuuden!

      Mutta jos ja kun - esittää arviota ja kritiikkiä, tällainen defensseihinsä
      ( regreesio!) paennut pääsääntöisesti suuttuu ja närkästyy. Hän alkaa kehittää jopa Marttyyrin roolia: Minua siksi Vastustetaan Kun Olen Se Valittu Suuri Profeetta!
      Jotkut jopa uhkailevat, ettei "saa koskea jumalan voideltuhin"!

      (Tietenkään emme koske Oikeisiin Jumalan voideltuihin, mutta Itse Itsensä voidelleet ansaitsevat koettelun! Sanan mukaan. 1 Tess 5.21.

      Näyte: https://keskustelu.suomi24.fi/t/16902713/jouko-pihon-19-4-2021-jumalalta-saama-sana-suomelle

      JoukoPiho 19.04.2021 14:54 Jouko Pihon 19.4.2021 Jumalalta saama sana Suomelle
      • Powerful
      ” Sain tänään englanninkielisen sanan ”powerful”, joka tarkoittaa ”vahva, voimakas, mahtava, vaikuttava ja vakuuttava”.

      • ”Suomesta tulee mahtava valtio, Jumalan kuningaskunta.”


      Vuorenvarma – vai Jumalan tasolla oikea (varma)?
      -----------------------------------------------------------

      Kukaan tervehenkinen ja raitis uskova ei toki haksahda sellaiseen, jos – kun – joku itseään kehuu ja korottaa! Sellainen itsensä nostaja todistaa heti olevansa Raamatun vastaisessa asenteessa.
      ”Joka itsensä ylentää..” - sanoi Jeesus.

      Jos joku kirjoittaa: ”sain tänään sanan” -se ei ole ”vuorenvarma” todiste, että se sana oli JUMALALTA!

      Kun joku kirjoittaa: ”Jouko Pihon 19.4.2021 Jumalalta saama sana Suomelle” on lupa julkisesti koetella ja sanoa: Jumala ei lähettele omituisia ”sanoja” Suomelle!

      Suomi on kansakunta, valtio. Ei sillä ole ”korvia” joilla kuulla. Eikä Jumalan fiksuihin toimintatapoihin kuulu lähetellä sekavia ”sanoja” ja unia. Niillä ei ole MITÄÄN virkaa! Jumala kutsuu IHMISIÄ pelastukseen, uskomaan Jeesukseen!

      Jumalan valtakunnan edistäminen on Raamatussa selkeästi sanottu. ON käsky julkistaa evankeliumia, ilosanomaa Jeesuksesta!

      ( Mutta näistä ”profeetallisista” seikoista jatkoa, osassa B)


      Lähteitä:

      Helsingin sanomat haastatteli Pihoa (Onni Niemi HS)
      24.8.2020 10:17, https://www.hs.fi/nyt/art-2000006611780.html

      Tuossa haastattelussa lukee:
      ”Jouko Piho kokee olevansa profeetta eli saavansa viestejä Jumalalta. Hän on kirjannut sekä itse saamiaan että muille tulleita profetioita kotisivuilleen loppuvuodesta 2007.”

      ”Eläkkeellä oleva luokanopettaja Jouko Piho on vuorenvarma, että hän on profeetta.”
      https://www.hs.fi/nyt/art-2000006611780.html

      Hän saa olla mitä mieltä onkaan, mutta Raamatun Sanan auktoriteetin nojalla eivät kaikki uskovat voi pitää häntä Jumalan asettamana profeettana.

      Jouko Pihon 19.4.2021 Jumalalta saama sana Suomelle

      JoukoPiho
      19.04.2021 14:54 Powerful
      ”Sain tänään englanninkielisen sanan ”powerful”, joka tarkoittaa ”vahva, voimakas, mahtava, vaikuttava ja vakuuttava”. ”Suomesta tulee mahtava valtio, Jumalan kuningaskunta.”

    • Anonyymi

      Tämän vuorenvarmaksi itseään kehuva on julkistanut'1000 ja sata
      täysin epävarmaa profetiaa, näkyä, unia!

      Ei IHme, että Jumala on kyllästynyt häneen, ja tehnyt päätöksensä?

      Ei JUmalan nimissä voi loputtomiin valehdella ja harhauttaa!

    • Anonyymi

      Ei ole viisasta olla vuorenvarma, valheista.
      Kun kaikki murenee vuorenvarmakin muuttuu kivikasaksi.

    • Anonyymi

      Näitä - Omasta Mielestään - vuorenvarmoja profeettoja näkyy vilisevän.

      TOTUUS on , että ovat EnnustelijaUkkoja! Taikureita, noituuden syntiin haksahtaneita.

    • Anonyymi

      Niin Jeesus ilmoitti, että vääriäprofeettoja ja väriä kristuksia tulee!

    • Anonyymi

      Nyt ollaan siinä ajassa.

    • Anonyymi

      Väärät profeetat pullistelevat hauiksiaan ja toitottavat:
      Olen Vuorenvarma!

      OIKEAT taas eivät edes tahdo korottaa itseään, ohitse Jumalan!

    • Anonyymi

      Vuorenvarmakin voi murentua kun vaikkapa maanjäristys koettelee?

    • Anonyymi

      Jos jossakin Piho on vuorenvarma niin itsensä nostamisessa.

      Ja UNIEN kertomisessa!!

    • Anonyymi

      Vuoret sortuu, koirat haukkuu ja karavaani kulkee.
      Profetioita, näkyjä sekä unia uneksitaan lisääntyy huipentuu aivan rutosti loppua kohti.

      • Anonyymi

        Minkä värinen heppa sen ruton toi?


    • Anonyymi

      PÖÖ6

    • Anonyymi

      Hallitsematon sekavien mielentuotteiden tulva Piholla jatkuu. Ei itsekontorollia, näyttää olevan orjan tasoinen "pimeiden juttujen" kanava!

    • Anonyymi

      vuorenvarma ainakin oman itsensä nostamisessa

    • Anonyymi

      Jumala ei enää tehtäviään Piholle usko. Mutta vuorenvarmana itsetekoisena (profeettana) piho saa touhuta. Vielä hetkisen.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Pyhä henki ei korota ihmistä, ei sano olen vuorenvarma

    • Anonyymi

      Nyt tämä vuorenvarma.... selittääkin että
      enhän minä, enhän minä... minä vain koulussa olin ja olen...

      Aika ällöttävää skeidaa!

    • Anonyymi

      Vuorenvarmalla profeetalla (?) on suuri murhe nyt siitä
      MILTÄ profeetan tulisi NÄYTTÄÄ?

    • Anonyymi

      Vuorenvarmaa on, että jos syö paljon hernerokkaa, niin sitten pierettää.

    • Anonyymi

      Olen muuten ollut päivän selvä....

    • Anonyymi

      Vuorenvarma profeetta? Omasta mielestään...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe