Vertauskuvat puhuvat meille !!

Ajatteletko kuin opetuslapset että se malja oli vain joku viinilasin juominen?
Matt.26
42 Taas hän meni pois toisen kerran ja rukoili sanoen: "Isäni, jos tämä malja ei voi mennä minun ohitseni, minun sitä juomattani, niin tapahtukoon sinun tahtosi"

Ja opetuslapset sanoivat >>
Matt. 20
Matt. 20:22

Mutta Jeesus vastasi ja sanoi: "Te ette tiedä, mitä anotte. Voitteko juoda sen maljan, jonka minä olen juova?" He sanoivat hänelle: "Voimme".

Matt. 20:23

Hän sanoi heille: "Minun maljani te tosin juotte, mutta minun oikealla ja vasemmalla puolellani istuminen ei ole minun annettavissani, vaan se annetaan niille, joille minun Isäni on sen valmistanut".

Siis malja on Ristinkuolema jonka kautta me menemme sisään Taivaan Valtakuntaan kun juomme sen katkeran maljan Hengellisesti !!

Siis rukoilkaa että saatte juoda Jeesuksessa ja Hänen kanssa sen maljan Hengellisesti !!!

11

56

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onko uskovaiset niin ymmärtämättömiä ette heille voi puhua suoraan niin kuin asiat on. Ei tarvitsisi vertauksia ja eläinsatuja.

No, paskaa kannattaa yrittää myydä siistissä paketissa. Aina joku hairahtuu ostamaan .

• Matt 13
        10 Niin hänen opetuslapsensa tulivat ja sanoivat hänelle: "Minkätähden sinä puhut heille vertauksilla?"
        11 Hän vastasi ja sanoi: "Sentähden, että teidän on annettu tuntea taivasten valtakunnan salaisuudet, mutta heidän ei ole annettu.
        12 Sillä sille, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on.
        13 Sentähden minä puhun heille vertauksilla, että he näkevin silmin eivät näe ja kuulevin korvin eivät kuule, eivätkä ymmärrä.
        14 Ja heissä käy toteen Esaiaan ennustus, joka sanoo: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, ja näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö.
        15 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'
        16 Mutta autuaat ovat teidän silmänne, koska ne näkevät, ja teidän korvanne, koska ne kuulevat.
        17 Sillä totisesti minä sanon teille: monet profeetat ja vanhurskaat ovat halunneet nähdä, mitä te näette, eivätkä ole nähneet, ja kuulla, mitä te kuulette, eivätkä ole kuulleet.

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Matt 13
        10 Niin hänen opetuslapsensa tulivat ja sanoivat hänelle: "Minkätähden sinä puhut heille vertauksilla?"
        11 Hän vastasi ja sanoi: "Sentähden, että teidän on annettu tuntea taivasten valtakunnan salaisuudet, mutta heidän ei ole annettu.
        12 Sillä sille, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on.
        13 Sentähden minä puhun heille vertauksilla, että he näkevin silmin eivät näe ja kuulevin korvin eivät kuule, eivätkä ymmärrä.
        14 Ja heissä käy toteen Esaiaan ennustus, joka sanoo: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, ja näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö.
        15 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'
        16 Mutta autuaat ovat teidän silmänne, koska ne näkevät, ja teidän korvanne, koska ne kuulevat.
        17 Sillä totisesti minä sanon teille: monet profeetat ja vanhurskaat ovat halunneet nähdä, mitä te näette, eivätkä ole nähneet, ja kuulla, mitä te kuulette, eivätkä ole kuulleet.

Katsoppas. Heti yksi ilmottautui!

Kaiken oleellisen raamatusta voisi tiivistää muutamaan sivuun asiatekstiä, skippaisi jumalan, jeesuksen, pyhät henkoset jne. mystiikan. Mutta olisiko se enää uskontokauppiaan myytävissä oleva paketti. Kas siinäpä vasta pulma.

• Anonyymi kirjoitti:

Katsoppas. Heti yksi ilmottautui!

Kaiken oleellisen raamatusta voisi tiivistää muutamaan sivuun asiatekstiä, skippaisi jumalan, jeesuksen, pyhät henkoset jne. mystiikan. Mutta olisiko se enää uskontokauppiaan myytävissä oleva paketti. Kas siinäpä vasta pulma.

Niin rakas anonyymi !!

Fariseukset tunsi itseä myös niin tärkeäksi kuninkaaksi ettei he hyväksynyt ettei Jeesus puhunut heille ja suoraan vaan opetukselle. Kyllä siitä jo herneet nenään vedetän . Vai mitä ?

• Mutta katkera malja !! Risyinkuolema !! Jos ei nisunjyvä putoa hyvän maahan ja kuolee !! Tai Kaste jonka Jeesus suorittaa itse ja jossa kuolemassa ihminen Puhdistuu Veren kautta. Siis ahtaan porttin kautta sisään Jeesuksessa. Kaikkista syntyy jännite maailman ja Hengellisen välillä..

Ja hyökkäys oli/on odotettavissa !!

• Anonyymi

Maljan juominen ja kaste, josta Jeesus puhuu sanoen: "Sen maljan, jonka minä juon, te tosin juotte, ja sillä kasteella, jolla minut kastetaan, kastetaan teidätkin" on sama kaste, josta opettaa: Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
        Uskoviksi tullessamme otamme vastaan sen, minkä Jeesus teki ristillä puolestamme ja voimme sanoa: Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
        Kaste vedessä on tämän kasteen eli uudesti syntymän kuva.
        Totta tosiaan: "Ja hyökkäys oli/on odotettavissa !!"

• Anonyymi kirjoitti:

Maljan juominen ja kaste, josta Jeesus puhuu sanoen: "Sen maljan, jonka minä juon, te tosin juotte, ja sillä kasteella, jolla minut kastetaan, kastetaan teidätkin" on sama kaste, josta opettaa: Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
        Uskoviksi tullessamme otamme vastaan sen, minkä Jeesus teki ristillä puolestamme ja voimme sanoa: Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
        Kaste vedessä on tämän kasteen eli uudesti syntymän kuva.
        Totta tosiaan: "Ja hyökkäys oli/on odotettavissa !!"

Rakas anonyymi !!

On surullista että olet niin sokea ja ymmärtämätön näissä vertauskuvissa ja muissa asioissa että luet >> Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman. <<
        tämän luet sun eduksi ja hyödyksi puolustksesi sun voimaton vaellus ja että saat jatkaa synnissä vaeltaminen!
        Etkä/ eikä etsi kuolema Ristillä joka vapauttaisi kun löydät Vapauttaja. Koska se häiritsisi sun suruttomuudessa eläminen synnissä !!!!
        No oli odotettavissa että sinä niinkuin monet luet että Uudessa elämässä vaeltamaninen on saasteessa ja synnissä vaeltaminen ,, niinkuin voimme huomata suomen sionin vaeltamisessa joka on niin kuralla vaeltaminen.
        Koska kaikki synnit ja entinen elämä ei ole heissä mennyt ja Uusi Puhdas Kristuksen Elämä Kristuksessa on tullut sijaan .
        Tämän ja niinkuin voimme lukea että Paavali todistaa omasta Elämästä kun hänen Hengellinen elämä on saanut alkaa ja hän ei ole enää myyty synnin alaisuuten enää,,
        Vaeltakaa Pyhässä Hengessä niin ei synnin malja täyttyy ja kuoleman palkka tulee yllättäen niin että paukkuu..

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Rakas anonyymi !!

On surullista että olet niin sokea ja ymmärtämätön näissä vertauskuvissa ja muissa asioissa että luet >> Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman. <<
        tämän luet sun eduksi ja hyödyksi puolustksesi sun voimaton vaellus ja että saat jatkaa synnissä vaeltaminen!
        Etkä/ eikä etsi kuolema Ristillä joka vapauttaisi kun löydät Vapauttaja. Koska se häiritsisi sun suruttomuudessa eläminen synnissä !!!!
        No oli odotettavissa että sinä niinkuin monet luet että Uudessa elämässä vaeltamaninen on saasteessa ja synnissä vaeltaminen ,, niinkuin voimme huomata suomen sionin vaeltamisessa joka on niin kuralla vaeltaminen.
        Koska kaikki synnit ja entinen elämä ei ole heissä mennyt ja Uusi Puhdas Kristuksen Elämä Kristuksessa on tullut sijaan .
        Tämän ja niinkuin voimme lukea että Paavali todistaa omasta Elämästä kun hänen Hengellinen elämä on saanut alkaa ja hän ei ole enää myyty synnin alaisuuten enää,,
        Vaeltakaa Pyhässä Hengessä niin ei synnin malja täyttyy ja kuoleman palkka tulee yllättäen niin että paukkuu..

Jos jeesus ja jumala olis olleet suoraselkäisiä tolokun miehiä niin oishan nuo ruojat tehnynnä asiat kerralla selväksi eikä kierrelleet ja levittäneet taruja ja juoruja.

Voisihan nuo tok vielläe pittää lehdistötilaisuuden ja toimittoo assiinsa eikä jättää asiaa toistaitoisten tumpuloihen hoijettavaksi. Huomijo ois taattu vuan mikskäköhän ei totteuvu. Mietippä uskis sitä. Pölijät luottaa ihmisten kirjottelemmaan tarukokoelmaan. Tuota ny ei usko erkkikkää.

• Anonyymi kirjoitti:

Jos jeesus ja jumala olis olleet suoraselkäisiä tolokun miehiä niin oishan nuo ruojat tehnynnä asiat kerralla selväksi eikä kierrelleet ja levittäneet taruja ja juoruja.

Voisihan nuo tok vielläe pittää lehdistötilaisuuden ja toimittoo assiinsa eikä jättää asiaa toistaitoisten tumpuloihen hoijettavaksi. Huomijo ois taattu vuan mikskäköhän ei totteuvu. Mietippä uskis sitä. Pölijät luottaa ihmisten kirjottelemmaan tarukokoelmaan. Tuota ny ei usko erkkikkää.

Rakas anonyymi!!

Ei suoraselkempi löytyy kuin Jumala ja Jeesus joka kuoli sinun ja kaikki vihollisten takia että sinä ja muut Jumalan viholliset voisi pelastua.

Mutta kuvitella ja uskoa saa jokainen vapaasti . Sen muka tulee kerran sitten kuoleman jälkeen tuomio tai palkintoa. Niin on kirjoitettu !!

• Anonyymi

Kol.2:8-14 Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pidätyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen. Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti, ja te olette hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää, ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella; olleet haudattuna hänen kansaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänen kuolleista. Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset, ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin. Ef.2:15. 1Piet.2:24

• Aivan Rakas Anonyymi !!

Niin hyvin sanottu !!

Siis etsikäämme uskon tullunna sen Että Jeesus itse kastaa meidät Hengellä ja tulella että Ristinkuolema ja Evankeliumin saa tehdä meissä tehtävän minkä tähden Poika kuoli meidän puolesta ja kysellään Jumalalta Jeesuksen Nimessä ,, kunnes saamme varmuuden että olemme Uudestisyntyneet !!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1147
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      803
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      39
      574
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      549
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      296
      538
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      217
      503
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      50
      494
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      492
    Aihe