Luken tutkimuspäällikkö Winquist nostaa esiin sen, että polttomoottorilla on vissit etunsa juuri Suomen kaltaisissa maissa.
– Meillä on isot etäisyydet ja ainakin vielä rajalliset mahdollisuudet ladata sähköautoja. Sähköauton käyttösäde on sekin rajallinen, hän sanoo.
Winquistin mukaan hybridiauto on Suomessa hyvä, jos sen käyttäjällä on lyhyt päivittäinen työmatka.
– Mutta jos ajat pitempää mökkimatkaa, hybridiautolla on isommat päästöt kuin polttomoottoriautolla, koska hybridissä on raskaat akut.
Winquist myös muistuttaa, että jos halutaan muuttaa autokantaa ympäristölle ystävällisemmäksi, huomattavasti useammilla on nyt varaa ostaa biokaasuauto kuin täyssähköauto.
Hybridi Ei Ole Säästävä Matka-auto.
18
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Kelkka saattaa vielä kääntyä. Saksassa sähköntuotantoon käytetään niin paljon ruskohiiltä, että siellä biokaasuauto on selvästi puhtaampi vaihtoehto kuin sähköauto. Puolan kaltaisissa maissa dieselautokin on puhtaampi vaihtoehto kuin sähköauto.
Winquist vertaa autojen nykytilannetta takavuosien suhtautumiseen ydinvoimaloihin.
– Oli aika, jolloin ydinvoimaa katsottiin tosi pahasti, ja kaikkien maiden tuli pyrkiä siitä eroon. Se ei johtanut kovin hyviin ratkaisuihin.- Anonyymi
Hybris skulaa Stadissa,
mut ei landell.
Facta ceissi. - Anonyymi
Vaikka sähköä tuotetaan hiilellä, se ei juuri vaikuta päätöksentekoon, koska sähköntuotanto on jo päästökaupan piirissä. Eli pikkuhiljaa ilmaiset päästöt sekä päästökaupattavat päästöt vähenee, ja sähkön hinta joko nousee ja/tai hiilestä luovutaan.
Toisaalta on ihan järjetöntä että etanoli, biokaasu, biodiesel ja uusiutuva dieseli lasketaan nykyään fossiiliksi jos sillä ajaa autoa. - Anonyymi
Mikäs se on biokaasun energiatase?
- Anonyymi
Toyota ei ole koskaan tehnyt autoja muuhun kuin kaupunkien ruuhkiin ja nurkka ajoon, muutenhan niissä olisi ajo-ominaisuudet, mukavuutta ja tehoa.
- Anonyymi
Rav 4
8 sek
222 hv neliveto
4 l kaupunki
- Anonyymi
Kyllä se hybridi diiselin hakkaa, ellei ihan aikuisten oikeasti tarvitse kiskoa päivittäin jotain valtavaa peräkärryä perässään satoja kilsoja. Jos vielä palaisin polttolitkuihin niin vähintään hybridi oltava. Eikä taatusti diiseli se on varmaa.
- Anonyymi
Dieseliä hybrid ei päihitä matka-ajossa. No on niitä tietenkin jotain Toyotan dieselitä joita ei kannata edes laskea mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dieseliä hybrid ei päihitä matka-ajossa. No on niitä tietenkin jotain Toyotan dieselitä joita ei kannata edes laskea mukaan.
Riippuu siitä matka-ajon pituudesta (ja tietysti autosta), mutta kyllä sinne jonnekin 200km yhtämittaisen matkan tienoille saakka bensahybridi on kilpailukykyinen kun tuostakin matkasta noin neljäsosan pääsee sähköllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu siitä matka-ajon pituudesta (ja tietysti autosta), mutta kyllä sinne jonnekin 200km yhtämittaisen matkan tienoille saakka bensahybridi on kilpailukykyinen kun tuostakin matkasta noin neljäsosan pääsee sähköllä.
Dieselgaten varjo on Leaseplanin mukaan aiheeton, sillä nykyaikaisten dieseleiden päästöt ovat erityisesti suuremmissa autoluokissa merkittävästi bensiinimoottorisia pienemmät.
Dieselpolttoaineessa on Suomessa biopolttoaineen jakeluvelvoitteen ansiosta 25–30 prosenttia hiilidioksidipäästöjen osalta nollapäästöistä biodieseliä. Bensiinissä bio-osuus (etanoli) on enintään 5 prosenttia (98 okt.) tai 10 prosenttia (95 okt.) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dieselgaten varjo on Leaseplanin mukaan aiheeton, sillä nykyaikaisten dieseleiden päästöt ovat erityisesti suuremmissa autoluokissa merkittävästi bensiinimoottorisia pienemmät.
Dieselpolttoaineessa on Suomessa biopolttoaineen jakeluvelvoitteen ansiosta 25–30 prosenttia hiilidioksidipäästöjen osalta nollapäästöistä biodieseliä. Bensiinissä bio-osuus (etanoli) on enintään 5 prosenttia (98 okt.) tai 10 prosenttia (95 okt.)Suomessa on diiselin bio-osuus tällä hetkellä 7 %. Tavoite vuoteen 2030 on 30 %. Että silleen.
- Anonyymi
Riippuu hybridistä.
- Anonyymi
Toyotalla ajella muita huolletaan ja kiiloitellaan
- Anonyymi
Hauskoja nämä jutut.
Ei ketkään muut kuin Toyotahönöt osta autoa säästääkseen, vaan että se olisi mukava ja hyvä ajella. Autoa käyttämällä ei oikeasti koskaan säästä, vaan se on pelkkää rahan kulua ja siinä bensan osuus on melko lailla merkityksetön.- Anonyymi
Dieselillä on valtava kysyntä Balttiaan ja Afrikkaan.
Globaali ilmasto kusetusta………! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dieselillä on valtava kysyntä Balttiaan ja Afrikkaan.
Globaali ilmasto kusetusta………!Uusi Vihreitten varapuheenjohtaja kannattaa ydinvoimaa ja Natoa.
Isoja sisäisiä ristiriitoja City-puolueessa.
Ohari onneksi sivussa, toivottavasti pitkään.
Landelaisten kuzetus saa jo loppua.
- Anonyymi
Hybridi on hyvä vaihtoehto sähköpyörälle sateisella säällä, ei muuta.
- Anonyymi
Pelkkä kaupunkiauto.
Matkassa raskaus kuluttaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031575
Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.781214- 881137
- 1391046
Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta
Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt580995Mika Muranen juttu tänään
Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras1987Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."
Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih8902- 20890
Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."
Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum9734Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa
On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida8680