Orjapalkan valittaminen johtuu omasta avuttomuudesta.

Anonyymi

Valittajat edustanevat henkilöitä jotka odottavat passiivisina TE-keskuksen tarjoavan valmista työpaikkaa odottajan vaativin, kohtuuttomin ehdoin.

Kymmenien työvuosien aikana en saanut em. viraston ( tarpeettoman ) kautta yhtä ainoaa osoitusta haastatteluun.
Etsin aina omat työpaikkani itse. Pisin työttömyysaikani oli vajaa kaksi viikkoa.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei kai *kukaan* TE-keskuksen kanssa tekemisissä ollut odota sitä kautta töitä?! Se on vaan paikka, jossa jossa oitää hyppiä ja tanssia byrokratian ehdoilla, että ei kuole nälkään ja pakkaseen, ja josta välillä määrätään ilmaisiin (eli orja-)töihin kuten johonkin "työkokeiluun", mitä monet firmat hyödyntävät ihan surutta.

      Se on loukku, josta on vaikea päästä pois. Tähän saataisiin ehkä muutos, jos TE-keskuksen työntekijälle rapsahtaisi kiva bonus (riippuen edeltävän työttömyyden pituudesta), kun asiakas on poistunut tuilta ja saanut seuraavan vuoden aikana vähintään 10000 € ennakonpidätyksen alaista palkkatuloa tai pääomatuloa omasta firmasta .

      • Anonyymi

        Tuossa bonuspalkkauksessa on ideaa. Minä soveltaisin sitä myös vähennys periaatteella.
        Jostakin pisteestä alkaen TE-tyyppi alkaisi myös menettää liksaa.


    • Anonyymi

      "Etsin aina omat työpaikkani itse. Pisin työttömyysaikani oli vajaa kaksi viikkoa."

      Ja sekin 2 viikkoa johtui siitä että äiskä oli sen kahden viikon ajan epsanjassa lomilla, joten ei voinut minua nakkikioskiinsa apulaiseksi palkata.

      vaihtoehtoinen rökellys:
      No miksi hän ei perusta työnhaku yritystä kun noin hyvä siinä aktiviteetissa on. Ehtona vaikka että aina kun joku asiakas työllistyy, jota siis tapahtunee päivittäin niin tämä sitten maksaa palkinnoksi 10% ensimmäisten 3 kk:den palkoistaan.

      Rahan tuloa ei voisi välttää, mutta siinä onnistuisi vain jos olisi oikea liero eiku mato eiku käärmes työnhakijana.

      • Anonyymi

        Olen jo aikaisemmin listannut.
        Vieraan palveluksessa ja verokirjalle tehtyjä duunaripaikkoja 24 kappaletta.
        3:n valtakunnan alueella joista kahdessa oli pääosoitteeni.
        Em. luvussa on mukana kaksi muutaman kuukauden mittaista portsarirupeamaa.
        Useita toimialoja. Rakennus aputöitä, putkieristäjien apurina, rautarakenne puuhia, tiilien latomista tiilitehtaalla, kuormureiden kasaamista liukuhihnalla, koneasennuksia jne.

        "Kaulusaskareissa" 7 vakinaista työsopimusta eri paikkakunnilla ja loppuhenkosena 10 eri mittaista pätkää kestoltaan 2 pv - 7kk.
        Näistä osa perustui aikaisemmissa työpaikoissa syntyneisiin tuttavuuksiin jotka tiesivät osaamiseni ja asenteeni.

        Pensselit santaan lopullisesti 57 vuotisena. Aloitus oli tapahtunut 14v ikäisenä 3kk:n kesäloma päivästä päivään EG:n kartonkitehtaan järvipuuhissa. Nuorta työvoimaa ei suojeltu 8:n tunnin työajalta.

        Ensimmäinen, oikea kesäloma, 2 viikkoa 27 vuotisena.

        Olisin voinut jatkaa sitä vajaata 2:n viikon työttömyyttä koska olin saanut edellisestä paikasta perusteettoman työsopimuksen purkamisen seurauksena 6kk:n palkan enkä tietenkään olisi saanut liitoltani päivärahaa mutta kun minulle tarjottiin 7kk:n keikkaa parin sadan kilometrin päässä niin otin sen vastaan ajatellen, että kieltäytymiseni saattaisi aiheuttaa vastaavien estymisen.
        Keikkapaikat sijaitsivat 120km - 450km etäisyydellä kodistani.
        Osa-aikainen kassamuijani puolusti linnaketta kotona.


    • Anonyymi

      Ai jaa, kuka siellä yrityksessä ne palkat määrittelee? Kyllä ne toimarit tai omistajat ne määrittelee, ei kukaan työlinen.

      Siksi onkin parempi olla työtön kuin työllinen, ei tarvi riidellä rahasta.

    • Anonyymi

      Työpaikat löytyy, kun niitä itse aktiivisesti hakee.
      Ei ketään sohvalla makaavaa haeta haeta taksikyydillä töihin.

      • Anonyymi

        Onneksi ei, saa nukkua pitkään.
        En lähtisi töihin vaikka lentokoneella haettaisiin, viihdyn niin kotona. Saa tehdä mitä haluaa ja kelasta tulee rahaa.

        Ei kukaan halua töitä tehdä, kaikki haluaa olla kotona.


    • Anonyymi

      Kuulut niihin lukuisiin ihmisiin jotka eivät ymmärrä ihmisten erilaisuutta. Ei kaikista ole niihin rahahommiin. Vaikka onhan se toisaalta niinkin, että aika vähälläkin järjellä näyttää kyllä pärjäävän, jos käy hyvä tuuri elämässä.

    • Anonyymi

      Omaan elämäänsä tyytyväinen ei kirjoittele kuten aloittaja tekee. Ei taida mennä omassa elämässä hyvin.

    • Anonyymi

      Kiva sinulle, eikö totta? Varmasti kuitenkin suurelta viisaudeltasi ymmärrät, että jokainen ihminen on erilainen? Itse pidän Buddhaa merkittävästi sinua viisaampana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1661
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      5
      1275
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe