Kaukolämpö nousee =vuokralaisille raippaa

Anonyymi

Helsingin energia nostaa kaukolämmön hintaa oikein roimasti eli yli 20 %:a.
Se tarkoittaa sitä, että asuntojen lämmitys ja lämpimän veden tuotto maksaa reilusti enemmän. Perusteena on valmisteveron korotus, polttoaineen hinnan nousu, päästöoikeuksien kallistuminen ja sähkön hinnan nousu , kiitos näistä vihreille !
Kun asuntojen kulut nousevat , niin se tarkoittaa, että vuokranantajan kautta melkoinen nousupaine kohdistuu vuokriin sekä veden hintaan. Vesimaksu per kk ylös eli 20 € =) 25 € ja vuokriin reilu korotus. Tätä se tarkoittaa eli kenellä on enää mahdollista/varaa asua pääkaupunkiseudulla tai muissa isoissa taajamissa .
Kyykyttääkö vihreät taas köyhiä vaikka lupailevat muuta ?

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No, kyse on siitä, että Helsingin kaukolämpö tuotetaan hiilellä eikä järkevää vaihtoehtoa ole. No, Helsingin kaupunki järjesti viime vuonna ideakilpailun korvaavista lämmöntuottolähteistä. Kilpailun tuotokset olivat mielikuvituksellisia, osin jopa lapsellisia. Esimerkiksi Helsingin edustalle rakennettavat lämminvesialtaat, joita lämmitettäisiin ylijäämäsähköllä. Ikävä kyllä tällaista laitosta ei ole missään toiminnassa. Realistiset laskelmat ja suunnitelmat valtavan lämmöntarpeen korvaamiseksi siis puuttuvat.

      • Anonyymi

        Miko Helsinki ei saa tukea siirtymän ajaksi? Turve kun lopetetaan, sitä ruikutetaan vuositolkulla. Keskusta pitää puoliaan.

        Vasemmisto ei pidä. Vihreiltä en sitä odota. Kumpikin ajaa yhä tiukempaa ja tiukempaa päöstöpolitiikkaa. Miksi meidän pitää olla tässä asiassa maailman mestareita? Eikö riittäisi pistesiat?


    • Anonyymi

      Hyvä että city-vihreät alkaa lopultakin säästää!!
      ja yhteitä rahaa silti riittää ulkomaalaisten laajaan kela loma turismiin Suomessa !

    • Anonyymi

      Energia omavaraisuutta ei ole. Päinvastoin rahaa siirretään ulkomaille kun kotimainen energia on kiellossa !!
      Edes sähkö omavaraisuutta ei ole, vaikka hallitus panostaa sähköautoihin!!
      Ja Syvä Tyhmyys heikentää muutenkin hyvinvointivaltion nopeasti!
      Suomessa Naiivi idealismi Vallankumous kaaderit tekee vallankumousta, kulttuuri vallankumousta. Suomesta rakennetaan pakolla kehitysmaa !! turvaton kehitysmaa.

      - esim. ns. perusturvaa Suomessa joudutaan laskemaan tulevaisuudessa.
      Samoin entistä hyvinvonintivaltiota ajetaan muutenkin alas.
      Koska raha virtaa maasta ulos. esim eu toimiin, energiaan....
      Ja olojen heikentämisen Syy on myös kallis laaja pakolais turismi, joka jo nyt maksaa liikaa ja pakolais turisti kuluttavat jo nyt 1/3 osan sos. rahasta!!

      Siis näin toimien suomalaisten edut jatkuvasti heikkenee kun tämä laaja pakolais turismi, kela turismi jatkuu ja laajenee. Rahat ei riitä!
      Yksi pakolainen maksaa keskimäärin jo 4000 e/kk. 12x 4000 = 48000 e/v.

      - Osaamispulaa on, esim. Ymmärtämätön Sisäministeri ja ulkoministeri toi verovaroin, n. 500kpl turisteja afganistanista lisää !! ja lupasi 4 vuoden kela lomat, verovarooin...!! ( puhuneet myös määrien nostosta - vastuuttomasti..).
      - esim tämä 500kpl , jo maksaa 500 x 48000 = 24 000 000. vuodessa!!
      Ja 4-vuotta x 24 000 000 = 96 000 000e.

      Ja Meillä on e-suomen kaupungit täynnä jo ennestään lepääviä , täysin jouten olevia kela-lomalaisia!! Vauvasta vaariin levossa , pyhiä terroristeja ja muita tuntemattomttomia paperittomia lepääjiä.
      Sosiaali turvaa on siis pakko alentaa!
      Verorasitus kasvaa liikaa!

      • Anonyymi

        Kohta Olkiluoto alkaa porskuttamaan ja taas ratikat ja vihreät saa virtaa.
        Uudella voimalalla voi lämmittää myös Kela-turistien asumukset.
        Mutta onko rahaa enää kansalaispalkan tapaiseen elättien pönkitykseen vaan pitääkö
        tukiaisia reilusti leikata, sillä lisää velkaa ei voi enää ottaa.


      • Anonyymi

        Vihreät haluaa ehkäistä kotimaisen energian ja tuhlaavat rahat tuontienergiaan!!
        VeroRahat ulkomaille ja ulkomaalaisille.
        EI ole ihme että vilu ja köyhyys tulee tähän arktiseen maahan.....


    • Anonyymi

      Sellaista se on, kun kieltäydytään ydinvoimasta. Pienillä reaktoreilla voisi tuottaa sähköä ja lämpöä edullisesti ja turvallisesti. Uudet pienreaktorit pysähtyvät itsestään, jos tulee joku vika. Jopa helsinkiläiset osaisivat käyttää tällaista turvallisesti.

    • Anonyymi

      Kyseessähän on massiivinen varainsiirto Helsingin kaupungin energian tuottamisyksikölle. Kaupungin sisäisessä maksatuksessa muutenkin aina rokotetaan toisia yksiköitä ja osastoja. Työtä, korjausta, kunnostusta ym. tekevät yksiköt sanelevat kylmästi hintansa niitä tarvitseville kaupungin omille yksiköille.

    • Anonyymi

      Onnea kansalle joka vihreitä kannattavat , nyt saatte kaikessa lahjaksi energian kallistuessa roimat hinnankorotukset , tämäkö teille luvattiin ? Missä oli se sosiaalisesti oikeudenmukainen kohtelu yms . yms ... ei voi ymmärtää kuin tyhmää kansaa maassa asuu.....

      • Anonyymi

        Onko ollut pääkaupunkiseudun ratikkakiskojen ja metron äärellä niinkin läpeensä tyhmää väkeä, että ne uskovat jopa vihreiden höttöisiin vaalilupauksiin. Surkeaa porukkaa !


      • Anonyymi

        Antakaa ympäristöministerille anteeksi SILLÄ He EIVÄT Mitä HE TEKEVÄT. Tulee aika kun omatkin äänestäjät alkavat kapinoimaan näitä idiootin idealismeja. Luuleeko joku vihervasssreista että muutos tulee ilmaiseksi. Suomalaisten ideoille saa nauraa ihan julkisesti. Minä ainakin. Älyttömyys on viety loppuun asti.


    • Anonyymi

      Olisi voinut olla järkevä siirtymä uusiin ratkaisuihin ja aikataulu sama kuin EUssa. Olisi Helen ehtinyt rauhassa rakentaa uutta lämmön tuotantoa.

      Kiitos Vihreiden ja Vasemmistoliiton, näin ei ole vaan nyt siitä maksetaan.

      Kumpikin puolue on vastustanut raivokkaasti puhdasta ydinvoimaa ja pakottanut mm. Helsingin hiilen polttoon.

      Esimerkki kolmion lämpö nousee 15 eur kuukaudessa ja se on paljon.

      • Anonyymi

        Noin halpaa asumista ei mistään löydy kuin kaukolämpö. Omassa sähköllä lämpiävässä talossa jossa poltan osittain myös polttopuuta sähkölaskun on kylminä talvina jopa 200 euroa kk. On elettävä niukasti kaikessa muussa elämisestä. Vanha sanonta ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot pitää edelleen paikkaansa.


    • Anonyymi

      Asuminen on jo aivan tolkuttoman kallista ja hinnat vain nousee.

    • Anonyymi

      Elintaso laskee, energia amksaa !! -ja työttömyyskin siirtyy seuraavalle hallitukselle, - kun ei ole olemassa keinoja.
      esim.. yksipuolisella Työttömien rankaisulla ei se tulonjako muutu !!
      Massa-työttömyys on ollut jo 1990-2021... ja ei se poistu kun eturyhmät ei jousta.
      Tarvitaan ek, mtk, sak joustoja ja uuttta tulonjakoa - siis lisää työpaikkoja!!
      Kun kaikki alentaa etujaan, niin saadaan uusia työpaikkoja!!

      Samoin ymmärtämättömän hallinnon rahalahjat välimerelle ja afrikkaan seis, ja liian kallis pakolais turismi Suomessa seis. ja verovaroin tuettu asumisella keinottelu seis, niin tällöin riitää rahaa terveydenhoitoon ja työpaikkohin Suomessa, ja kotimaan asiat saadaan kuntoon !!
      Energia omavaraisuuteen tulee pyrkiä.

      Ongelma on kun nykyään Tuloa ja työtä jaetaan vain osalle kansaa.
      Näin osa saa enemmän !
      -Siis eikö tällaista tulonjakoa saa muutettua millään?

      • Anonyymi

        ”Ongelma on kun nykyään Tuloa ja työtä jaetaan vain osalle kansaa.
        Näin osa saa enemmän !
        -Siis eikö tällaista tulonjakoa saa muutettua millään?”

        Tämä on juuri tyypillistä vasemmistolaista ajattelua. Työtä tai tuloa ei jaeta vaan ne hankitaan itse. Elanto hankitaan itse: työpaikka hankitaan itse, yritys perustetaan itse, jne. Yksilö hankkii nämä asiat itse eikä niitä jaa mikään kollektiivin sosialistinen keskushallinto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Ongelma on kun nykyään Tuloa ja työtä jaetaan vain osalle kansaa.
        Näin osa saa enemmän !
        -Siis eikö tällaista tulonjakoa saa muutettua millään?”

        Tämä on juuri tyypillistä vasemmistolaista ajattelua. Työtä tai tuloa ei jaeta vaan ne hankitaan itse. Elanto hankitaan itse: työpaikka hankitaan itse, yritys perustetaan itse, jne. Yksilö hankkii nämä asiat itse eikä niitä jaa mikään kollektiivin sosialistinen keskushallinto.

        sä itse ajattelu on vaarallien harha, koska sä itse itse et ole mitään ilman muita.....


    • Anonyymi

      Miksi köyhien ja työttömien pitää mukamas asutella pääkaupunkiseudulla, kun paljon halvempaa asumista löytyy Suomesta vaikka kuinka monelta paikkakunnalta.
      Meilläkin täällä Pohjois-Savossa on kerrostalossa kaukolämpö, ei paljoa maksa ja on lämmintä! Ja asuntoja saa täältä muutaman (pääkaupunkiseudun) kuukauden vuokrien hinnalla ostaa omaksi.
      On palvelut lähellä ja halpisbussilla pääsee vaikka minne, kutsutaksit pelaa. Ja töitäkin löytyy, jos ei muuten niin kesällä mansikanpoimintaa.

    • Anonyymi

      Ei vihervasemmiston kannattajia paljon stressaa, he asuvat veronmaksajien rahoilla.

    • Anonyymi

      Pääomaa sitä lainata haluat

    • Anonyymi

      Nyt sinullakin on pääomaa

      • Anonyymi

        Ei riitä rahoja mihinkään investointeihin, jos kaikkien vihreiden asumista pitää pönkittää julkisin KELA-varoin ja lähes ilmaisin ratikka ja metrolipuin. Itse pitäisi vuokrat maksaa ja ratikkalipuille käypä hinta myös, niin näkisi kenellä on oikeasti tarve asua cityssä.


    • Anonyymi

      kaupungit kuluttaa kaikkein eniten energiaa, se on huono asumismuoto, hiilijalanjälki on liian suuri.

      • Anonyymi

        Lasketaan pääkaupunkiseudun asuntojen lämpötila n. 15 asteeseen niin ilmastosäästöt toteutuvat aivan ennätysajassa. Ja vihreät taputtavat innossaan lapaset kädessä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1631
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1289
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1277
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe