Oletko pikkuporvari?

Anonyymi

Anna Kontula on kirjoittanut kirjan pikkuporvareista:
Riittääkö hyvään elämään Vallilan verhot, vai pitääkö olla myös valkoinen sohva? Voiko kunnollisuus mennä överiksi? Saako taide ärsyttää, tai toiset ihmiset?
Pikkuporvarit kuvaa pieniin asioihin keskittyvää ulkokultaista elämäntapaa, jossa teeskentely korvaa leikin, pöytätavat moraalin, dystopia utopiat ja naapurikyttäys yksilönvapauden. Elämän käyttövoimana toimii riskeiltä suojautuminen – ja koska riskejä riittää loputtomiin, tämä tarve hautaa lopulta kaiken muun. Pikkuporvarit-kirjassa pohditaan aikamme polttavia kysymyksiä, elämäntapaa ja mielenmaisemaa. Huomiot ovat herkullisia – ja niin tuttuja.
Kukin eläköön miten tahtoo, siihen ei ole nokan koputtamista. Pikkuporvari kuitenkin katsoo oikeudekseen ja jopa velvollisuudekseen taivuttaa kaikki muutkin elämäntapaansa, koska pitää sitä ainoana oikeana. Toisenlaiset elämäntavat tuntuvat henkilökohtaiselta loukkaukselta. Se tekee pikkuporvarista hyvin, hyvin vaarallisen.

https://kauppa.intokustannus.fi/kirja/pikkuporvarit/

85

1786

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Cuul

      Mulla on kyllä Vallilan verhot, mutta osaan myös ganstaa.

      (hirn)

    • Anonyymi

      Vahvasti tätä mieltä

      Pikkuporvarillisuus näyttäytyy pahimmillaan täällä. Tämä on pikkuporvallisuuden kehto, jota me tekopyhänä kiikuttelemme toivoemme olevamme enemmän pikkuporvallisia kuin olemme.

      (hirn)

    • Anonyymi

      Joo😂

      Kun oikeasti rakastutaan, niin sekin on ongelma ja häpeä.

      Kaikki vähänkään voimakas ja poikkeava on rankka uhka itsen ja yleiselle hyvinvoinnille.

      Blaah. Gimme some:

      https://youtu.be/t0eQL5R3bw4

    • Anonyymi

      En. Kuulun silakkaliikkeeseen.

      w.

      • Jaa, minä en.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Jaa, minä en.

        Taidat kuulua silli-liikkeeseen


    • Anonyymi

      En lainkaan. Mutta kaikki naiset ovat ikävä kyllä tuollaisia.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä


    • Diggaan Anna Kontulaa, ajattelukykyinen sisko.

      • Anonyymi

        Ja vitut 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vitut 🤣

        Niin. Kyseessä on vaarallinen kommunisti, jonka ei pitäisi olla vapaana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Kyseessä on vaarallinen kommunisti, jonka ei pitäisi olla vapaana.

        Anna Kontulalle kommunismi tarkoittaa sellaisia asioita kuin kirjasto,


      • Minä myös.
        En aina ole samaa mieltä hänen kanssaan, mutta se on sit eri juttu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Kyseessä on vaarallinen kommunisti, jonka ei pitäisi olla vapaana.

        Haluaisit siis, että Suomessa ihmisiä vangittaisiin mielipiteistä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Kyseessä on vaarallinen kommunisti, jonka ei pitäisi olla vapaana.

        Kun nykyisissä oloissa nimittelet toista kommunistiksi, vieläpä vaaralliseksi kommunistiksi, viittaa todennäköisesti, että kuulut ääriainekseen. Saattaa olla, että olet jo suojelupoliisin seurannassa.


      • Anonyymi
        ånyo kirjoitti:

        Kun nykyisissä oloissa nimittelet toista kommunistiksi, vieläpä vaaralliseksi kommunistiksi, viittaa todennäköisesti, että kuulut ääriainekseen. Saattaa olla, että olet jo suojelupoliisin seurannassa.

        Eikö nykyisissä oloissa ole mahdollista olla kommunisti?


      • Anonyymi
        ånyo kirjoitti:

        Kun nykyisissä oloissa nimittelet toista kommunistiksi, vieläpä vaaralliseksi kommunistiksi, viittaa todennäköisesti, että kuulut ääriainekseen. Saattaa olla, että olet jo suojelupoliisin seurannassa.

        Kontula on itse kolumnissaan sanonut olevansa kommunisti, se on toisille ylpeyden aihe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kontula on itse kolumnissaan sanonut olevansa kommunisti, se on toisille ylpeyden aihe.

        Et sitten lukenut kolumia, jossa kertoi kommunisminsa tarkoittavan sellaisia asioita kuin kirjasto ja ilmainen koulutus. Kontula ei kannata kommunistista yhteiskuntajärjestelmää.


      • Anonyymi

        Tosta nimimerkistäsi tulee mieleen sipuli.


    • No mielestäni en, mutta joskus ehkäpä kuljin tuota kohti. 🤔
      Kaikkea piti varmistaa ja rakentaa jotain linnaa ympärille, mutta kun erosin, ei se enää käynyt mahdolliseksi. Kyllä sitä vaan tavalla jos toisella vaan aika kädestä suuhun nyt mennään.

      Mutta tämä:

      ” Elämän käyttövoimana toimii riskeiltä suojautuminen – ja koska riskejä riittää loputtomiin, tämä tarve hautaa lopulta kaiken muun.”

      Yksi mun entinen ystävä, nykyinen ihan frendi vaan elää elämäänsä näin...
      Hällä pieni tyttö, joka juuri elää sitä ihaninta lapsuusaikaa ja tyyppi vaan rakentaa ja rakentaa linnaa...

      Kuulin tään biisin kotiintullessa töistä...

      https://youtu.be/HG6A08mjwYY

      Pienet jää pienempien ja isompien porvareitten jalkoihin...🙁

      • Yllättävän hyvä kappale Klamydialt muuten.

        Mähän en ton Veskun kanssa aina jaa ihan samaa arvomaailmaa. Hänhän on sellanen porvaripunkkari.

        Tässä kuitenkin lapsi on lapsi, syytön siihen mitä vanhempansa ovat.


      • JustJust kirjoitti:

        Yllättävän hyvä kappale Klamydialt muuten.

        Mähän en ton Veskun kanssa aina jaa ihan samaa arvomaailmaa. Hänhän on sellanen porvaripunkkari.

        Tässä kuitenkin lapsi on lapsi, syytön siihen mitä vanhempansa ovat.

        Veskuhan tuli laulsmaan bändiin, kun rntinen vokalisti joutu linnaan.

        Ja tuumasinkin jossain joskus, että punkbändeistä joskus tulee pehmoja..


      • interlocutrice kirjoitti:

        Veskuhan tuli laulsmaan bändiin, kun rntinen vokalisti joutu linnaan.

        Ja tuumasinkin jossain joskus, että punkbändeistä joskus tulee pehmoja..

        Musta Vesku on laulanut tuossa jo kasarilla. Jollei hän ole alkuperäisjäsen, niin sitten tossa ei ole yhtään alkuperäistä.

        Mut mä en pidä huonona et on pehmo. Kyllä voi olla samaan aikaan pehmo ja punk.


      • JustJust kirjoitti:

        Musta Vesku on laulanut tuossa jo kasarilla. Jollei hän ole alkuperäisjäsen, niin sitten tossa ei ole yhtään alkuperäistä.

        Mut mä en pidä huonona et on pehmo. Kyllä voi olla samaan aikaan pehmo ja punk.

        Joo, se oli käynyt ihan alkumetreillä vissiin...

        No kyllä punkin pitäis olla räsähtävämpää.... joku Offspringkin oli joskus jees, mutta sit pehmeni...aina ne pehmenee loppua kohden...😬


      • interlocutrice kirjoitti:

        Joo, se oli käynyt ihan alkumetreillä vissiin...

        No kyllä punkin pitäis olla räsähtävämpää.... joku Offspringkin oli joskus jees, mutta sit pehmeni...aina ne pehmenee loppua kohden...😬

        Pelle on aina ollut pehmeä, mut sit tarvittaessa kova.
        https://www.youtube.com/watch?v=zhW9AqaB9IE



      • interlocutrice kirjoitti:

        Joskus kiva tonkia vanhoja...

        https://youtu.be/d025AvftOK4

        Lamaa vähän...

        Lama oli muuten tosi hyvä bändi. En mä siitä silloin tykännyt kun se oli aktiivisena, mutta myöhemmin sit tykästyin.

        Kerran näin ton keikalla, se oli sit joskus myöhemmin, ysärillä. Ja kerran kävin sen laulajan luona ihan kylässäkin.


      • JustJust kirjoitti:

        Lama oli muuten tosi hyvä bändi. En mä siitä silloin tykännyt kun se oli aktiivisena, mutta myöhemmin sit tykästyin.

        Kerran näin ton keikalla, se oli sit joskus myöhemmin, ysärillä. Ja kerran kävin sen laulajan luona ihan kylässäkin.

        Mäkin oon joskus kuunnellut punkkia verestystyyliin. Kiva repivä angsti niissä.

        https://youtu.be/LEoQSZmdoGY

        Tää taitaa olla uusia tuttavuuksia, mut tykkään. On raivoo vokalistilla...


      • No mä tykkään kanssa. 😊👌


      • interlocutrice kirjoitti:

        No mä tykkään kanssa. 😊👌

        Arvasit varmaan, että tarkoituksella käytin tuota adjektiivia. :D


      • JustJust kirjoitti:

        Arvasit varmaan, että tarkoituksella käytin tuota adjektiivia. :D

        No aika neutraalisti otin, sehän on suomalainen välimerkki. 😬


      • interlocutrice kirjoitti:

        No aika neutraalisti otin, sehän on suomalainen välimerkki. 😬

        Yritän välttää sen käyttämistä, mutta joskus se on sopivin sana.


      • JustJust kirjoitti:

        Yritän välttää sen käyttämistä, mutta joskus se on sopivin sana.

        Suomalainen tekemistä tarkoittava sana. 😆


      • interlocutrice kirjoitti:

        Suomalainen tekemistä tarkoittava sana. 😆

        Siitä myös puhutaan, mistä on puute.


    • Emäntä on pikkuporvarillinen pakottaessaan kaikki vieraat samaan aikaan kahvipöytään keskustelemaan "mitä kuuluu" asioita.
      Miehet haluaisivat tutustua isännän viihde-elektroniikkaan ja jutella miehisiä juttuja.

      Kahvipöytäseurusteluun liittyvät traditiot tuntuvat olevan tärkeitä monille naisille, eikä pöydässä paljon miesten puheita kuunnella.

      • Anonyymi

        Kyllä meidän piireissä, myös työpaikalla, miehet ovat mukana innokkaasti kahvipöytäkeskusteluissa ja niissä puhutaan ihmisten juttuja.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä meidän piireissä, myös työpaikalla, miehet ovat mukana innokkaasti kahvipöytäkeskusteluissa ja niissä puhutaan ihmisten juttuja.

        - Sheena

        Meidän pöydässä naiset juttelevat ½ tuntia yhteen menoon ja sitten joku naisista töksäyttää miehelleen "san sääki nyt jottain!".
        Mies ehtii sanomaan lauseen tai kaksi, kun naiset jatkavat omaa keskusteluaan.

        Meillä miehet haluavat yleensä keskustella tekniikasta, mutta naisia kiinnostaa Vallilan verhot.


      • Anonyymi
        Carl-Gustaf kirjoitti:

        Meidän pöydässä naiset juttelevat ½ tuntia yhteen menoon ja sitten joku naisista töksäyttää miehelleen "san sääki nyt jottain!".
        Mies ehtii sanomaan lauseen tai kaksi, kun naiset jatkavat omaa keskusteluaan.

        Meillä miehet haluavat yleensä keskustella tekniikasta, mutta naisia kiinnostaa Vallilan verhot.

        "san sääki nyt jottain!".
        "Mies ehtii sanomaan lauseen tai kaksi, kun naiset jatkavat omaa keskusteluaan."

        😱😱

        Ihme meininkiä teillä. Tietokonejutskia minulla töissä. Miehet ei puhu kahvilla tekniikasta, eikä naiset Vallilan verhoista, vaan ihan yhdessä puhutaan mielenkiintoisista asioista ja parannetaan maailmaa. Joskus tietysti jutellaan kahvitauollakin työhön liittyvistä tietotekniikka-asioista, vaikka niin ei pitäisi tehdä.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        "san sääki nyt jottain!".
        "Mies ehtii sanomaan lauseen tai kaksi, kun naiset jatkavat omaa keskusteluaan."

        😱😱

        Ihme meininkiä teillä. Tietokonejutskia minulla töissä. Miehet ei puhu kahvilla tekniikasta, eikä naiset Vallilan verhoista, vaan ihan yhdessä puhutaan mielenkiintoisista asioista ja parannetaan maailmaa. Joskus tietysti jutellaan kahvitauollakin työhön liittyvistä tietotekniikka-asioista, vaikka niin ei pitäisi tehdä.

        - Sheena

        Myöhemmin illalla meilläkin parannetaan maailmaa olohuoneen puolella, mutta tärkeimmät asiat ensin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä meidän piireissä, myös työpaikalla, miehet ovat mukana innokkaasti kahvipöytäkeskusteluissa ja niissä puhutaan ihmisten juttuja.

        - Sheena

        Hehe, naisten jutut, miesten jutut. Ja sit ihmisten jutut :D


      • Carl-Gustaf kirjoitti:

        Meidän pöydässä naiset juttelevat ½ tuntia yhteen menoon ja sitten joku naisista töksäyttää miehelleen "san sääki nyt jottain!".
        Mies ehtii sanomaan lauseen tai kaksi, kun naiset jatkavat omaa keskusteluaan.

        Meillä miehet haluavat yleensä keskustella tekniikasta, mutta naisia kiinnostaa Vallilan verhot.

        "Mies ehtii sanomaan lauseen tai kaksi, kun naiset jatkavat omaa keskusteluaan."

        Mä en yleensä vitsejä viljele, mutta tähän on pakko sanoa tällanen vanha:

        - Miksi puhutaan äidinkielestä, eikä isänkielestä?
        - Koska isät ei saa ikinä suunvuoroa.


      • Anonyymi
        Carl-Gustaf kirjoitti:

        Meidän pöydässä naiset juttelevat ½ tuntia yhteen menoon ja sitten joku naisista töksäyttää miehelleen "san sääki nyt jottain!".
        Mies ehtii sanomaan lauseen tai kaksi, kun naiset jatkavat omaa keskusteluaan.

        Meillä miehet haluavat yleensä keskustella tekniikasta, mutta naisia kiinnostaa Vallilan verhot.

        Kauhee akka tollanen! Kyllä seksit siinä unohtuu!


    • Anonyymi

      En ole, hyvä yritys kuitenkin, Vallilan verhot.

      - Sheena

    • Anonyymi

      Kuulostaa ihan normaalilta keskiluokkaisuudelta.

    • Anonyymi

      En kai sitten, kun kaikki Vallilan verhot on musta ihan karseita ja valkonen sohva viimenen, jonka huolisin.

    • Anonyymi

      Anna Kontula on asuntorahastosijoittaja ja rikas kansanedustaja suurine palkkoineen. Edustajilla on paljon lomia ja oma avustaja, joten Kontulalla on ollut aikaa kirjoittaa kirja, jossa pilkkaa tavallisia ihmisiä, jotka etsivät turvaa ja iloa pienestäkin asioista. Olisi ennemmin pohtinut globalisaatiota ja Suomen turvalliisuuspolitiikkaa sekä vaikka sotea.

    • Anonyymi

      Joo, Kontula on kommunisti siis, teki väikkärinsä muuten prostituutiosta. Pikkuporvarillisuuden kritiikki hyvin marxilaista. Frankfurtin kk alkoi aikoinaan ihmetellä, että miksei sitä vallankumousta jo tule kun kaikki ainekset siihen olisivat olleet käsillä, työläisille näytti riittävän kun saivat aineellista hyvää ja perinteisen mallin mukaisen elämän. Paikansivat sitten ihan psyykkeen tasolle, tuon lammasmaisuuden siis.
      Itseään liberaaleiksi kutsuville erilaisuuden ja erilaisten elämäntapojen hyväksyminen näyttää edelleen olevan vaikeaa. Onhan se turvallista kun kaikki ympärilläkin keskittyvät omaan pieneen elämäänsä, tuntee olevansa normaali.

      • Anonyymi

        Pikkuporvarit pyrkivät siis matkimaan porvareita, ja työläiset taas näitä pikkuporvareita. Kaikilla pitää näyttää samanlaiselta kotona, ja vaatteidenkin samalta. Niitä tarjotaan vaan eri hintaluokissa, että kaikki saavat haluamansa. Kaikki samaistaa nykyään itsensä keskiluokkaan. Kouluissakin opettajat kattoo pahasti lapsia, joista näkee ettei kotona välitetä keskiluokkaisesta normista.


      • Anonyymi

        "Itseään liberaaleiksi kutsuville erilaisuuden ja erilaisten elämäntapojen hyväksyminen näyttää edelleen olevan vaikeaa. "

        Tuo kuuluu kyllä konservatiivien toimenkuvaan. Vrt esim. päiviräsesten ja mauripeltokankaiden mahdottomuus hyväksyä sitä, että osa ihmisistä on homoseksuaaleja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Itseään liberaaleiksi kutsuville erilaisuuden ja erilaisten elämäntapojen hyväksyminen näyttää edelleen olevan vaikeaa. "

        Tuo kuuluu kyllä konservatiivien toimenkuvaan. Vrt esim. päiviräsesten ja mauripeltokankaiden mahdottomuus hyväksyä sitä, että osa ihmisistä on homoseksuaaleja

        liberalismi on porvariston ideologia, ja sellaisena kääntyy lähes mihin vaan. Puolustavat toki näennäisesti kaikenlaisia marginaaleja, mutta sitten käytännön tasolla katsovat hyvinkin nurjasti muunlaisia elämäntapoja kuin sitä keskiluokkaista ydinperhemallia


    • Anonyymi

      Niin, pikkuporvarillinen elämäntapa on historiassa nähty fasismin kasvualustana.

      • Anonyymi

        Eikä ihme.

        Pikkuporvarillisista lähtökohdista on myös ponnistaneet maailmalle suurin osa saatananpalvojista mm Mayhem-yhtyeen jäsenet.

        Ja osaavat kyllä olla todella ilkeitä.


    • Anonyymi

      Ovatko vihervasemmistolaiset ja sateenkaarilaiset sitten pikkuporvareita? Heillä kun näyttää olevan pyrkimys taivuttaa kaikki muutkin elämäntapaansa, koska pitävät sitä ainoana oikeana.

      • Anonyymi

        Niinpä. Tavoite on tehdä kaikista homoja.


      • Anonyymi

        Miten sinua on "taivutettu" sateenkaarielämäntapaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sinua on "taivutettu" sateenkaarielämäntapaan?

        Joka paikassa tyrkytetään homoutta. On pridee sun muuta. Homoja on kaikkialla mm. Tv-ohjelmissa. Ei mulka mitään homoja vastaan olisi, jos eivät toisi esiin taipumustaan.


      • Anonyymi

        Kyllähän ne nykyään vähän sellaisia on. Antirasismi ja homomyönteisyys on nykypäivänä valtavirtaa, joten pikkuporvaritkin enimmäkseen kannattaa noita aatteita.


    • Mä nyt olen kaikkea muuta kuin pikkuporvari, vaikka äkkiseltään voisi ajatella että pienyrittäjä sopisi juurikin tuollaiseen stereotypiaan pyrkimyksillään. Mutta jos täällä käy ehkä 5 kertaa vuodessa jotain kavereitani tai vieraita, niin ihan hyvin pussilakanat toimii verhoina. Itse asiassa eräs eksistäni ihasteli alkuun "verhojani" eikä huomannut niitä pussilakanaksi ennen kuin itse mainitsin asiasta 😅

      Tosin eihän jotkut verhot ketään tai mitään määrittele, mutta toki hyvä esimerkki ja eräänlainen jäävuoren huippu. No mun autonhan te tiedättekin, 700€ hintainen vm.2004 Laguna, joskin ihan siistikuntoinen sellainen, mutta ei mikään pikkuporvarin imagoon sopiva uudehko farmari-Octavia tai 3-sarjan Bemari kuitenkaan. Itse asiassa kaukana niistä 🙄 Ja vaatteina menee mitä mainioimmin vapaa-ajalla HM:n ja Lidlin vaatteet, joista monet on helpostikin jo yli kolme vuotta vanhoja mutta kestäneet käytössä, ja työjuttuja tehdessä on monesti jotkut Puuilon oranssit työkamppeet yllä.

      Mutta mä en yritä, enkä edes halua luokitella itseäni varsinaisesti keskiluokkaiseksi vaikka omistusasunnossa asunkin, ja esim. edellämainituista pukeutumisjutuista johtuen näytän aika neutraalilta tyypiltä noin niinku yleisesti ottaen. Enkä silti luokittele itseäni myöskään mihinkään "alaluokkaan" vaikka pienituloisen määritelmät täytänkin. Se vaatisi jotenkin enemmän sellaista "elämäm koululaisuutta" yhdistettynä alle mediaanipalkkojen oleviin tuloihini 🙄 En oikein tiedä mihin kategoriaan sopisin, jos ihmistä johonkin muottiin haluaa välttämättä laittaa. Noh, bensalenkkariksi olen monesti kutsunut itseäni, joten se on varmaan ihan hyvä termi tässäkin yhteydessä 😅

      Mutta mitä naisiin tulee, varsinkin silloin kun pyörin Tinderissä, niin ne ovat kyllä lähes poikkeuksetta jonkinlaisia pikkuporvareita, elleivät sitten ihan selkeästi elä jossain punavihersuvakkikuplassaan. Ihan lähihoitajat, baarien työntekijät yms. perustason suorittavaa työtä tekevät naiset, ja monet opiskelijatkin, vaikuttavat ulospäin monesti kovin materialistisilta tai jotenkin tärkeileviltä. Se iänikuinen klisee viinilasillisesta Sokoksen kattoterassilla on varmaan tähänkin hyvä ja ytimekäs esimerkki 🙄 Ja se mua hieman vanhempi, ulkonäöltään jopa monet ikäiseni naiset päihittävä ex-tapailukumppanini oli juurikin tuollainen pintaliitäjä, vaikka todellisuudessa eli aivan kädestä suuhun ja rivien välistä paistoi välillä jonkinlainen kateus mua kohtaan. Naureskeli silloista Hiaseani aika avoimesti, halusi "pukea" mut mieleisekseen mihin tosin en lähtenyt mukaan, koti oli sinänsä varsin tyylikäs varsinkin omaani verrattuna, mutta ei todellakaan halpa sisustaa varsinkaan hänen palkallaan jne.

      Tosin eipä se mulle kuulu mihin kukakin rahansa käyttää, jos siitä on iloa tai hyötyä itselle. Mutta juurikin tuollainen äärimmäinen keskiluokkaisuuden tavoittelu, tai pintaliitäminen suht matalassa sosioekonomisessa asemassa on mielestäni jotenkin outoa, varsinkin jos sitä toteuttaa ensisijaisesti ympäristön ja kanssaihmisten paineiden asettamana 🙄

      Kokonaan toinen juttu onkin äärimmäisen keskiluokkaiset arvot, maailmankuva ja elämäntyyli, eli ei puhuta materiasta. Sanoisin että ihan harmittomia ihmisiä sellaiset, kunhan näkevät myös sen oman keskiluokkaisen kuplansa ulkopuolelle. Se riippuu niin ihmisestä, kunkin taustoista jne. että ymmärtävätkö hieman eri tavalla eläviä ihmisiä. Omaan tuttavapiiriin mahtuu monenlaista keskiluokkaista. Jotkut ovat, kuten sanoin, ihan harmitonta seuraa, mutta sitten on näitä "etkö oo ajatellut ihan oikeisiin töihin mennä?" tai "mulla oli tossa iässä jo 2,4 lasta ja blaablaa..." 😅

      • Aika hyvin kylläkin onnistuin vedättämään palstalaisia aikoinaan, kun olin vielä mysteerinen "periaatteen mies", kauniskasvoinen toimitusjohtaja, joka ajoi C-sarjan Mersulla eli kunnon premium-autolla asiakastapaamisiin 😁 Tosin jätin kertomatta, että silloinen Mersuni oli vm.1995, noin 370tkm taulussa, ja asiakastapaamiset jotain akkukauppoja parkkipaikoilla tai firmani komponenttien kuskaamista joihinkin nyrkkipaja-tyylisiin korjaamoihin 😅


      • Anonyymi
        p234racing kirjoitti:

        Aika hyvin kylläkin onnistuin vedättämään palstalaisia aikoinaan, kun olin vielä mysteerinen "periaatteen mies", kauniskasvoinen toimitusjohtaja, joka ajoi C-sarjan Mersulla eli kunnon premium-autolla asiakastapaamisiin 😁 Tosin jätin kertomatta, että silloinen Mersuni oli vm.1995, noin 370tkm taulussa, ja asiakastapaamiset jotain akkukauppoja parkkipaikoilla tai firmani komponenttien kuskaamista joihinkin nyrkkipaja-tyylisiin korjaamoihin 😅

        Olet ajatteleva ja älykäs.


      • Anonyymi
        p234racing kirjoitti:

        Aika hyvin kylläkin onnistuin vedättämään palstalaisia aikoinaan, kun olin vielä mysteerinen "periaatteen mies", kauniskasvoinen toimitusjohtaja, joka ajoi C-sarjan Mersulla eli kunnon premium-autolla asiakastapaamisiin 😁 Tosin jätin kertomatta, että silloinen Mersuni oli vm.1995, noin 370tkm taulussa, ja asiakastapaamiset jotain akkukauppoja parkkipaikoilla tai firmani komponenttien kuskaamista joihinkin nyrkkipaja-tyylisiin korjaamoihin 😅

        Tavallaanhan sä et edes vedättänyt ainakaan kovin paljon, jätit vaan asioita täsmentämättä. Kuitenkin sen verran paikkansa pitäviä juttuja kerroit itsestäsi, että mäkin onnistuin selvittämään niiden avulla lopulta sun henkilöllisyytesi viitisen vuotta sitten. Mutta millään sun netissä näkyvillä olevilla auton rekisterinumeroilla ei ollut asiaan osaa eikä arpaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tavallaanhan sä et edes vedättänyt ainakaan kovin paljon, jätit vaan asioita täsmentämättä. Kuitenkin sen verran paikkansa pitäviä juttuja kerroit itsestäsi, että mäkin onnistuin selvittämään niiden avulla lopulta sun henkilöllisyytesi viitisen vuotta sitten. Mutta millään sun netissä näkyvillä olevilla auton rekisterinumeroilla ei ollut asiaan osaa eikä arpaa.

        Ok, joo osasin kai muotoilla asiat hienommiksi mitä ne todellisuudessa ovat, ilman että suoranaisesti valehtelin, niin ehkä sen takia myös naisasioissa on usein käynyt niin että olen onnistunut ensivaikutelman tekemisessä mutta vähitellen alkaa huomaamaan toisessa kiinnostuksen hiipumisen merkkejä. Taito se on tämäkin 🙄😅 Ja ihan totta että tänä päivänä ihmisten henkilöllisyyden ja yksityiselämän asioiden selvittäminen ei mitään mahdottomia vaadi, jos on vähänkään varomaton kirjoituksissaan ja herättää uteliaisuutta muissa ihmisissä.

        Eipä se nyt muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kauheasti ole vaikuttanut mihinkään että yksi tai useampi onnistui selvittämään kuka olen, mutta varmaan ihan piruuttaan joku valitsi aikoinaan ajankohdan paljastukselleen, kun olin itsenäisyyspäivänä 2018 aivan naamat ja kommentoin aika suorasukaisesti mielipiteitäni "eliitistä" fb-seinälleni 😂 Seuraavana aamupäivänä oli kiva selailla palstaa ja siivoilla facea 🤦‍♂️ Oikeastaan olen jatkanut täällä ihan pää pystyssä ja omana itsenäni, ja voi olla että se tuo kirjoituksiini enemmän jonkinlaista syvyyttä ja persoonaa, kun ei tarvitse arvuutella onko "peris" jonkun luoma pelkkä trollihahmo tai taideprojekti 😂


    • Mua jostain syystä kiinnostaa dystopiset sarjat.

      Viimeks katoin sellasen espanjalaisen ku La Valla (Muuri), ja sitä ennen brasilialaisen 3 %. Toi jälkimmäinen (tai edellinen jos miettii missä järjestyksessä katsoin) oli, vaikka siinä olikin vähän lapsellisuuksia, kiinnostava. Siinä jotkut olivat päättäneet perustaa utopian, jonne pääsyä kaikki 20 vuotta täyttäneet voivat yrittää yhden kerran. Tietyillä kriteereillä parhaiten pärjänneet 3 % pääsee sinne. Muut jäävät siihen paskaan jota muu maailma on.

      • Se 3% 👍


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Se 3% 👍

        Mitä mieltä muuten olet? Eiks oo kiva katella muunkinkielisiä ku amerikankielistä valmiiksipureskeltua.

        Katso myös Vis a vis (Lukkojen takana). Se on ihan perusspanskaa. Toi äskenmainitsemani La Valla tais olla saman tekijän ku Vis a vis.
        Ja myös Sky roja. Siinä on naispääosassa Serranon perheessä ollut Eva Capdeville. Aika erilainen rooli.
        Ja sellasen vielä suosittelen ku "O sabor das margaridas". Suomeks se ois "päivänkakkaroiden tuoksu", mutta se on suomennettu nimellä "Katkerat kukat". Se on Galiciankielinen sarja.


      • JustJust kirjoitti:

        Mitä mieltä muuten olet? Eiks oo kiva katella muunkinkielisiä ku amerikankielistä valmiiksipureskeltua.

        Katso myös Vis a vis (Lukkojen takana). Se on ihan perusspanskaa. Toi äskenmainitsemani La Valla tais olla saman tekijän ku Vis a vis.
        Ja myös Sky roja. Siinä on naispääosassa Serranon perheessä ollut Eva Capdeville. Aika erilainen rooli.
        Ja sellasen vielä suosittelen ku "O sabor das margaridas". Suomeks se ois "päivänkakkaroiden tuoksu", mutta se on suomennettu nimellä "Katkerat kukat". Se on Galiciankielinen sarja.

        Mä oon nyt tykästyny norjalaisiin sarjoihin, esim Post Mortem: No One Dies in Skarnes, Raknarök.. ja Katla, joka tosin on islantilainen..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mä oon nyt tykästyny norjalaisiin sarjoihin, esim Post Mortem: No One Dies in Skarnes, Raknarök.. ja Katla, joka tosin on islantilainen..

        Mulla oli kans skandikausi, kattelin niitä paljon. Nyt mulla on espanjalais.

        En tie oisinko ees hengissä ellei mulla ois nettiä, ja siinä nimenomaan Areenaa ja Netflixiä.


      • Anonyymi
        JustJust kirjoitti:

        Mulla oli kans skandikausi, kattelin niitä paljon. Nyt mulla on espanjalais.

        En tie oisinko ees hengissä ellei mulla ois nettiä, ja siinä nimenomaan Areenaa ja Netflixiä.

        se on hyvä pysyä niiden parissa


      • Anonyymi
        JustJust kirjoitti:

        Mulla oli kans skandikausi, kattelin niitä paljon. Nyt mulla on espanjalais.

        En tie oisinko ees hengissä ellei mulla ois nettiä, ja siinä nimenomaan Areenaa ja Netflixiä.

        Hur mår du?



    • Anonyymi

      Tämän voisin lukea ja suunnata lukusuosituksen esimerkiksi siihen suuntaan, mistä Kontula valmistui

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Et sitten yhtään wanhempaa juttuu löytänyt, kuin tollasen liki 20v. olevan mutuilun 🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten yhtään wanhempaa juttuu löytänyt, kuin tollasen liki 20v. olevan mutuilun 🤣

        Miten niin mutuilun?


    • Anonyymi

      Kaikki on vanhaa , toisten hylkäämää tai perintönä siirtynyttä, vaatteetkin.

    • Anonyymi

      Kerrassaan huvittavaa oli taas käydä sairaanhoitajien treffeillä, eli ottamassa piikki, rokottamassa itseäni, mutta aika kauniita sairaanhoitajia ja sitten kun vaadin sen EU-tyodistuksen niin jonnekin takahuoneeseen sairaanhoitaja-tyttöjen kanna tehdään se heh.

      Nahkasohva oli sielllä takahuoneessa ja joku sairaanhoitaja toi tuolinkin alle että kestää juttu, ja että henkilökorttisi taaskin esille....

    • Anonyymi

      NAISET on pikkuporvareita, miehet pelkkiä porvareita.

    • Anonyymi

      Voiko kommunisti omustaa sijoitusasuntoja ja rikastua? Entä pikkuporvari?

      • Anonyymi

        Miksei voisi?


    • Anonyymi

      Onko pikkuporvarilla pikuinen pili?

      • Anonyymi

        On!


    • Anonyymi

      Velaton omistusasunto Helsingin kantakaupungista. CHECK!
      Valkoinen nahkasohva. CHECK!

    • Anonyymi

      En ole mersu-persu. Piste. Loppu.

      • Anonyymi

        Mersu persu on juntti ei pikku-porvari


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      281
      19199
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3612
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1308
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1069
    Aihe