Cerazette ja sivuvaikutukset

Onko kenelläkään kokemuksia, lievenevätkö Cerazette-minipillerien sivuvaikutukset ajan kanssa? Minulla on nyt toinen liuska menossa, ja menkat kestäneet kaikkine tiputteluineen ja loppulirutteluineen kohta pari viikkoa. Pian kumminkin ilmeisesti loppumassa, ja ainakin aloitusmenkat loppuivat jossakin vaiheessa (vaikka pitkään kestivät nekin). Eli ihan jatkuvaa vuotoa ei ole, mutta vähän rasittaa nämä pitkän kaavan rättipäivät.

Rintojen arkuutta on myös ollut, taitaa tosin helpottaa nyt kun alkaa menkatkin olla ohi. Mutta juoksuharrastusta haittaa kumminkin hieman, kun ei noita oikein saa niin hyvin hirtettyä kiinni millään rintsikoilla, ettei yhtään hölkyisi.. Onko tämäkin "loppuelämän" riesa?

Kiitos vaivautuville. Selviäähän nämä toki ajan kanssa itsestäänkin, mutta kiva olisi kuulla muidenkin kokemuksia, niin tietää uskaltaako elää edes toivossa..
4486
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

joo mulla on nyt menkat jo kolmatta viikkoa.vaihdoin siis äskettäin minipillereihin ja vasta toista levyä syön(siitä viikko jälellä)
menkka kivut on kestäny sellaset 4 viikkoa.
terveyden hoitaja sanoi ettei ole normaalia,en vielä ole ehtinyt soittaa neuvolaan.pillerit määrännyt lääkäri sanoi että vuoto yleensä tasaantuu kun on 3kk syönyt pillereitä.että ota näistä nyt sitten selvää :)

Äänestä
  • Pitääpä sitten seurailla tilannetta ainakin tuohon kolmen kuukauden rajapyykkiin asti (pyykkiin tosiaan..:). Minulla tilanne voisi sinänsä olla pahempikin, mitään kipuja ei ole (muuta kuin tuo rintojen arkuus), ja menkatkin oli tavallista niukemmat. Tai tiedä sitten kokonaismäärästä, kun tuo pieni tiputtelu kestää iät ja ajat, niin ennen kuin jälkeen menkkojen. Vähenemään päin tosin koko ajan..

    Kiitos vastauksestasi:).

    Äänestä

  • Manti kirjoitti:

    Pitääpä sitten seurailla tilannetta ainakin tuohon kolmen kuukauden rajapyykkiin asti (pyykkiin tosiaan..:). Minulla tilanne voisi sinänsä olla pahempikin, mitään kipuja ei ole (muuta kuin tuo rintojen arkuus), ja menkatkin oli tavallista niukemmat. Tai tiedä sitten kokonaismäärästä, kun tuo pieni tiputtelu kestää iät ja ajat, niin ennen kuin jälkeen menkkojen. Vähenemään päin tosin koko ajan..

    Kiitos vastauksestasi:).

    Joo loppuihan ne vihdoin toissapäivänä,eli sen kolme viikkoa kesti.pientä vatsan kipristelyä edelleen.vielä ois viikko tätä levyä ja sitten 1 kokonainen levy.harmi ettei cerazettea myydä pienemmissä pakkauksissa,vois ostaa vielä yhden kk satsin ja katsoa muuttuuko tilanne.toista 3kk satsin ostamista harkitsen vielä...

    Äänestä

  • ... kirjoitti:

    Joo loppuihan ne vihdoin toissapäivänä,eli sen kolme viikkoa kesti.pientä vatsan kipristelyä edelleen.vielä ois viikko tätä levyä ja sitten 1 kokonainen levy.harmi ettei cerazettea myydä pienemmissä pakkauksissa,vois ostaa vielä yhden kk satsin ja katsoa muuttuuko tilanne.toista 3kk satsin ostamista harkitsen vielä...

    Mulla nimittäin alkoi vuoto ekan levyn lopussa ja se jatkuu aina vaan,nyt on kolmas levy pian syöty. Rasittavaa! Muita oireita ei ole mutta tää pieni vuoto haittaa kyllä ihan tarpeeksi,varsinkin seksielämää. Eipä tästä taida loppua tulla vaikka kuinka olen sinnillä syönyt koko paketin. Taitaa mennä taas merkki vaihtoon. Kyllästyttää.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Manti kirjoitti:

Onko kenelläkään kokemuksia, lievenevätkö Cerazette-minipillerien sivuvaikutukset ajan kanssa? Minulla on nyt toinen liuska menossa, ja menkat kestäneet kaikkine tiputteluineen ja loppulirutteluineen kohta pari viikkoa. Pian kumminkin ilmeisesti loppumassa, ja ainakin aloitusmenkat loppuivat jossakin vaiheessa (vaikka pitkään kestivät nekin). Eli ihan jatkuvaa vuotoa ei ole, mutta vähän rasittaa nämä pitkän kaavan rättipäivät.

Rintojen arkuutta on myös ollut, taitaa tosin helpottaa nyt kun alkaa menkatkin olla ohi. Mutta juoksuharrastusta haittaa kumminkin hieman, kun ei noita oikein saa niin hyvin hirtettyä kiinni millään rintsikoilla, ettei yhtään hölkyisi.. Onko tämäkin "loppuelämän" riesa?

Kiitos vaivautuville. Selviäähän nämä toki ajan kanssa itsestäänkin, mutta kiva olisi kuulla muidenkin kokemuksia, niin tietää uskaltaako elää edes toivossa..

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu