Luvat on kalliita ja kalaa ei ole , niin miksi muka sitten kannattaisi ?
Minä en kuluta kallista vapaa aikaani kalan perässä juoksemiseen !
Kalastaminen ei kannata nykyään !
53
116
Vastaukset
- Anonyymi
Jos kalaa haluaa sen saa halvimmillaan kaupasta kun ostat tiskiltä !
Eikä uhraannu kallista aikaa !- Anonyymi
Kalavehkeet on kalliita !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kalavehkeet on kalliita !
Kaupassa purkkikala on helppoa suoraan eikä kulu aikaa ja on valmista heti syötäväksi !
Esim
Tonnikala
Pippurimakrilli tomaattikastikkeessa
- Anonyymi
Minä en tykkää täyttää ristikoita.
- Anonyymi
🙃 aidot kalastajat eivät ole kenellekään mitään velkaa.
- Anonyymi
Kaupan tiskillä Virosta pyydetyt ahvenet fileroituna kolmekymppiä kilo.
Neljäkymppiä kilo - pyydetty Suomessa.- Anonyymi
Minulla säästyy rahaa kun en osta kalaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla säästyy rahaa kun en osta kalaa
Kala on kallista hankkia kaupasta ja kalastaa !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
nykyään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
nykyään
Hinta ja voimassaolo
45 euroa / kalenterivuosi
15 euroa / viikko (7 vrk)
6 euroa / vuorokausi
Kalastonhoitomaksussa on aina kyse kalenterivuorokausista (alkaa ja päättyy kello 00.00) ja kalenterivuosista (1. tammikuuta – 31. joulukuuta), mutta viikkomaksun voimassaolon voi aloittaa haluamastaan viikonpäivästä (tällöinkin alkaa ja päättyy klo 00.00). Hinnat säätää eduskunta kalastuslaissa.
Maksutosite
Kalastonhoitomaksu on henkilökohtainen, mutta sen voi myös hankkia toiselle. Luvan haltijasta tulee ilmoittaa nimi, yhteystiedot ja syntymäaika (ei henkilötunnusta). Kalastonhoitomaksurekisteriä ylläpitää Metsähallitus.
Maksusta saatava kuitti on tosite kalastonhoitomaksun maksamisesta. Maksukuitti on pidettävä mukana kalastettaessa ja pyydettäessä näytettävä viranomaiselle tai kalastuksenvalvojalle paperisena, muovisena tai sähköisenä. Myös kalastuskortti on todistus kalastonhoitomaksusta. Se lähetetään koko vuoden kalastonhoitomaksun maksaneille Suomu-lehden mukana huhti-lokakuussa.
Jos kalastajalla ei ole tositetta mukanaan, hänet määrätään käymään seitsemän päivän kuluessa poliisiasemalla näyttämässä kalastushetkellä voimassa olleen todisteen. Sanktio kalastonhoitomaksun laiminlyönnistä on 100 euron suuruinen rikesakko. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hinta ja voimassaolo
45 euroa / kalenterivuosi
15 euroa / viikko (7 vrk)
6 euroa / vuorokausi
Kalastonhoitomaksussa on aina kyse kalenterivuorokausista (alkaa ja päättyy kello 00.00) ja kalenterivuosista (1. tammikuuta – 31. joulukuuta), mutta viikkomaksun voimassaolon voi aloittaa haluamastaan viikonpäivästä (tällöinkin alkaa ja päättyy klo 00.00). Hinnat säätää eduskunta kalastuslaissa.
Maksutosite
Kalastonhoitomaksu on henkilökohtainen, mutta sen voi myös hankkia toiselle. Luvan haltijasta tulee ilmoittaa nimi, yhteystiedot ja syntymäaika (ei henkilötunnusta). Kalastonhoitomaksurekisteriä ylläpitää Metsähallitus.
Maksusta saatava kuitti on tosite kalastonhoitomaksun maksamisesta. Maksukuitti on pidettävä mukana kalastettaessa ja pyydettäessä näytettävä viranomaiselle tai kalastuksenvalvojalle paperisena, muovisena tai sähköisenä. Myös kalastuskortti on todistus kalastonhoitomaksusta. Se lähetetään koko vuoden kalastonhoitomaksun maksaneille Suomu-lehden mukana huhti-lokakuussa.
Jos kalastajalla ei ole tositetta mukanaan, hänet määrätään käymään seitsemän päivän kuluessa poliisiasemalla näyttämässä kalastushetkellä voimassa olleen todisteen. Sanktio kalastonhoitomaksun laiminlyönnistä on 100 euron suuruinen rikesakko.Jos kalastajalla ei ole tositetta mukanaan, hänet määrätään käymään seitsemän päivän kuluessa poliisiasemalla näyttämässä kalastushetkellä voimassa olleen todisteen. Sanktio kalastonhoitomaksun laiminlyönnistä on 100 euron suuruinen rikesakko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kalastajalla ei ole tositetta mukanaan, hänet määrätään käymään seitsemän päivän kuluessa poliisiasemalla näyttämässä kalastushetkellä voimassa olleen todisteen. Sanktio kalastonhoitomaksun laiminlyönnistä on 100 euron suuruinen rikesakko.
Kallista on pitää vapaa kädessä ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kallista on pitää vapaa kädessä ?
Kallista on lupakin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän kalastamista tueta. Jos ei karjataloutta tuettaisi , niin kenelläkään ei olisi varaa ostaa lihaa. Silloin valinta kääntyisi kalaan , niinkuin ennen vanhaan. lehmäkin tapettiin vasta kymmenien vuosien päästä , kun ei enää heruttanut maitoa.
- Anonyymi
Kalastuksen valvojalla ei ole lupia kysellä henkilöllisyyksiä.
Minunkin nimi on aina Kaikkivoipa Hutisalo.- Anonyymi
Mutta lupia on !
Jos oot kalastamassa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta lupia on !
Jos oot kalastamassaOnneksi ei kalavehkeitä ja olen työtön eikä ole rahaa !
- Anonyymi
Olen kalastellut varastetulla veneellä ja kalavehkeillä vuosia ja ilman lupia. Ei paljon maksa. Bensat olen ottanut naapurien autoista.
- Anonyymi
tähän on tultu
- Anonyymi
minä en kalasta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
minä en kalasta
Täytyis maksaa palkkaa että lähtisin jotain kalaa yrittään jostain ja vielä joutuisin maksamaan valtiolle siitä ?
En niin tyhmä kuitenkaan ole että lähtisin ? - Anonyymi
Siinä on oltu jo kauan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä on oltu jo kauan.
Täytyis maksaa palkkaa että lähtisin jotain kalaa yrittään jostain ja vielä joutuisin maksamaan valtiolle siitä ?
En niin tyhmä kuitenkaan ole että lähtisin ?
Siis minä en kalasta !
- Anonyymi
Taas joku peelo on aloittanut turhan ketjun ja vastaillut itse itselleen. Missä on ylläpito?
- Anonyymi
Hei paljonko maksaa jos kalastaa yhen tunnin ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas joku peelo on aloittanut turhan ketjun ja vastaillut itse itselleen. Missä on ylläpito?
Mitä se sulle kuuluu vatiaivo ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
20€ saa kalastaa kolme varttia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä se sulle kuuluu vatiaivo ?Rasittaa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ka enpä tiedä mitään sellaisesta kalalajista kuin tunni. Mistä niitä tunneja voi kalastaa? Sais edes yhden tunnin.
- Anonyymi
Silakkalitkalla onkimiseen ei tarvita mitään kalastuslupaa mutta en tiedä missä puussa kasvaa silakoita
- Anonyymi
Se riippuu nyt vähän saatana siitä mitä meinaa kalastaa.
- Anonyymi
Kalasti mitä tahansa niin se maksaa !
- Anonyymi
Myin juuri torin kautta kalaveneen. Sitä en tiedä kenen vene oli, mutta kelpasi ostajalle.
- Anonyymi
Amatööri! Myin mustalaisen välityksellä naapurin veneen toiselle naapurille ja nyt ne on riidoissa sen takia. Hyvät rahat sai manne.
- Anonyymi
kyllä sitä voi kalastaa omalta laiturilta ilman lupia , tuu kyseleen lupia 🤣 painu vittuun mun tontilta 🤣🤣🤣
- Anonyymi
Lupa täytyy olla jos kalastat ?
Aivan sama oletko omalla vai muitten laiturilla ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lupa täytyy olla jos kalastat ?
Aivan sama oletko omalla vai muitten laiturilla ?Ei tartte olla mitään lupia.
- Anonyymi
Mahtaakohan koskessa olla taimenia?
- Anonyymi
Ylikalastus on hävittänyt kalat. Ihmisiä on tässä maailmassa vain aivan liikaa.
- Anonyymi
Älä puhu sontaa juuri oli eilen televisiossa kuinka estetään Itämeren rehemöitämistä eli tehdään kaivinkoneella Elykeskuksen eli valtion rahoilla jokiin kosteikkoalueita, jossa jokivesi suodattuu ennen sen laskemista mereen. Samaten järvet putsataan pienet lähijärvet roskakalasta, varmaan tarkoitetaan särkiä, salakoita ja mitä muita siihen kuuluu. Siis Karjaalla.
- Anonyymi
Joiltakin poliitikoilta kyllä joskus vaaleissa onnistuu tämä äänien kalastus oikein hyvin, yleensä huonommillakin syöteillä!
- Anonyymi
Kävin joessa 80luvulla ja viimevuonna ?
80 luvulla näki kalaparvet ja nykyään ei kalaa saa vaikka ongit 8tuntia
- Anonyymi
..Ei sitä kalaan tarvitse lähteä jos haluaa sormiin anjoviksen tuoksun !
- Anonyymi
silakaa saa kaupasta
- Anonyymi
Luvatta kalastettu kala maistuu lokkien mielestä paremmalta.
- Anonyymi
Delfiini on savustettuna ihan bueno kala.
- Anonyymi
Delfiini ei edelleenkään ole kala vaan nisäkäs...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Delfiini ei edelleenkään ole kala vaan nisäkäs...
No miksi se on sitten ihan kalan näkönen? On kuin hai, mutta tylsemmät hampaat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No miksi se on sitten ihan kalan näkönen? On kuin hai, mutta tylsemmät hampaat.
Se nyt on vain sopeutunut merielämään ja tuo on siellä edullinen muoto. Kaloilla pyrstö on pystysuuntainen ja delfiineillä ja muilla valailla vaakasuuntainen. Valaat hengittävät keuhkoilla ilmaa ja kalat saavat kiduksilla hapen suoraan vedestä joten eroja kyllä riittää.
- Anonyymi
Kalastaminen ei kaupungeissa ole kannattanut koskaan.
- Anonyymi
heitin virvelit järveen
- Anonyymi
Pörssistä saa nyt hyvin turskaa.
- Anonyymi
Kala haisee pahalle. Aivan sillille.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185151Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802- 452724
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302458Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭221730- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101600Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231324Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101228- 961187