Olen huomannut että ihmisillä on tarve lyhentää ja väännellä sanoja sekä sekoittaa englantia joukkoon. En tiedä mistä tämä ärsyttävä tarve kumpuaa mutta joku sakko siitä pitäisi saada. Ei ole olemassa kollareita on olemassa college housut. Meillä ei ala weekendi vaan viikonloppu. Kukaan ei näytä kesoa vaan keskisormea. Kukaan ei kossaa vaan matkii tai esittää. Kasvakaa aikuisiksi ja lopettakaa suomen kielen raiskaus.
Kielen raiskaajat.
8
70
Vastaukset
- Anonyymi
Jos ei jaksa sanoa sanoja niinkuin ne kuuluu kannattaa varata aika lääkäriltä. Pitää olla todella huonossa kunnossa.
- Anonyymi
Ihan samaa "raiskausta" on monissa muissakin kielissä. Jos kuulisit sitä suomea, jota puhuttiin 1000 vuotta sitten, saattaisi olla, ettet ymmärtäisi paljoakaan.
Itse odottelen uusia aakkosia. - Anonyymi
Minäkin olin kesämökillä ja kuuntelin hyvää piisiä jonka päällä olevassa kasarissa valmistin ruokaa. Tuli räiskyi piisissä ja ruoka käristyi kasarissa.
- Anonyymi
Tyttö laittoi tikkarin pikkareihin.
- Anonyymi
KESO on raejuusto .
Pois myös "steppi" ja "gäppi", ne ovat askel ja väli. - Anonyymi
Päinvastoin, sehän vain kehittää sumen kietltä ku mietii mitä nuo tarkoittaa, mutta en minäkään kannata asiaa , kuulun aloittaja tyyppisiin
- Anonyymi
Ainoa varma asia elämäs on muutos.
- Anonyymi
Ketä vääntelee sanoja?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6516303Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?354300HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2972567- 1351878
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1311523Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3861469- 131283
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101253Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P76972- 115945