Varaudutteko pieneen eläkkeeseen osakesäästöillä

Anonyymi

64

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja hah. Rahan orjat paniikissa kaikkeen varautuu. Minä en varaudu yhtään mihinkään.

      • Anonyymi

        Nyt on asiallista! Kaiken nähneenä ja kokeneena uskallan kirjoittaa, että elämä on sattumuksia ja yllätyksiä täynnä. Turha varovaisuus ja säästäminen on melkoisen joutavaa, ellei säästä perillisille.

        Parempi elää vain hetkessä ja onnellisesti. Toki joitain velvollisuuksiakin on, mutta siinä sivussahan ne menee, kuten vaikkapa työssäkäynti tai lasten kasvatus. Ottakaa löysin rantein, älkää jännittäkö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on asiallista! Kaiken nähneenä ja kokeneena uskallan kirjoittaa, että elämä on sattumuksia ja yllätyksiä täynnä. Turha varovaisuus ja säästäminen on melkoisen joutavaa, ellei säästä perillisille.

        Parempi elää vain hetkessä ja onnellisesti. Toki joitain velvollisuuksiakin on, mutta siinä sivussahan ne menee, kuten vaikkapa työssäkäynti tai lasten kasvatus. Ottakaa löysin rantein, älkää jännittäkö.

        Kaikenlaiset vakuutukset mitä tyrkytetään joka lähtöön ,on enimmäkseen turhia ,eikä koskaan anna mitään takaisin. Aina syy löydetään millä vakuutus mitätöidään. Maksat elämäsi aikana maltaita siitä että JOS jotain joskus sattuisi. Se että jos sattuu,tulee halvemmaksi kun ne kaikki vakuutukset mitä olet elämässäsi maksanut.Yhtäkään vapaaehtoista vakuutusta en ole enää ottanut,enkä ota. 💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on asiallista! Kaiken nähneenä ja kokeneena uskallan kirjoittaa, että elämä on sattumuksia ja yllätyksiä täynnä. Turha varovaisuus ja säästäminen on melkoisen joutavaa, ellei säästä perillisille.

        Parempi elää vain hetkessä ja onnellisesti. Toki joitain velvollisuuksiakin on, mutta siinä sivussahan ne menee, kuten vaikkapa työssäkäynti tai lasten kasvatus. Ottakaa löysin rantein, älkää jännittäkö.

        Erikoinen ajatus, että säästäväkin ihminen voisi elää onnellisesti. Itse en ajattele niin, että jäisin mistää paitsi, vaikka reilusti sukanvarteen kuukausittain jääkin. En ajattele myöskään niin, että jos nyt sairastuisin parantumattomasti niin minua jäisi harmittamaan, kun ei tullut käytettyä kaikkea. Ei harmittaisi lainkaan, kun en ole jäänyt mistään paitsi. Säästöö jääneen voi tietysti joskus käyttää, mutta ei niitä pakko ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erikoinen ajatus, että säästäväkin ihminen voisi elää onnellisesti. Itse en ajattele niin, että jäisin mistää paitsi, vaikka reilusti sukanvarteen kuukausittain jääkin. En ajattele myöskään niin, että jos nyt sairastuisin parantumattomasti niin minua jäisi harmittamaan, kun ei tullut käytettyä kaikkea. Ei harmittaisi lainkaan, kun en ole jäänyt mistään paitsi. Säästöö jääneen voi tietysti joskus käyttää, mutta ei niitä pakko ole.

        Mitä sitten tuolla ylimääräisellä teet. Säilöt . Miksipä et lahjoittaisi sitä tarvitseville. Ei kai ole käynyt mielessä että jollakin toisella voi olla hätä ja tarve??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sitten tuolla ylimääräisellä teet. Säilöt . Miksipä et lahjoittaisi sitä tarvitseville. Ei kai ole käynyt mielessä että jollakin toisella voi olla hätä ja tarve??

        Sitten kun musta aika jättää ja on varmaa, etten tule niitä tarvimaan, niin saatanpa ne hyväntekeväisyyteen testamentatakin. Toki mulla on lapsi, eli ihan täysin ei häntäkään voi ohittaa, mutta saa nyt nähdä paljonko sitä tässä ehtii vielä kertyä. Jos omaisuus alkaaisi kertyä sen kokoiseksi, etten sitä missään tilanteessa voisi kaikkea tarvita, niin voin hyvinkin lahjoittaa jo eläessäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten kun musta aika jättää ja on varmaa, etten tule niitä tarvimaan, niin saatanpa ne hyväntekeväisyyteen testamentatakin. Toki mulla on lapsi, eli ihan täysin ei häntäkään voi ohittaa, mutta saa nyt nähdä paljonko sitä tässä ehtii vielä kertyä. Jos omaisuus alkaaisi kertyä sen kokoiseksi, etten sitä missään tilanteessa voisi kaikkea tarvita, niin voin hyvinkin lahjoittaa jo eläessäni.

        Ainahan voit ne hautaasikin viedä💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainahan voit ne hautaasikin viedä💩

        Aika tyhmä ajatus. Eiköhän elävät sitten niille jotain käyttöä löydä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika tyhmä ajatus. Eiköhän elävät sitten niille jotain käyttöä löydä.

        No sitäpä juuri💩🤩👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sitäpä juuri💩🤩👍

        Juuri näin ... sitähän taisin koko ajan kirjoittaa. Hyvä, että sinäkin huomasit. 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikenlaiset vakuutukset mitä tyrkytetään joka lähtöön ,on enimmäkseen turhia ,eikä koskaan anna mitään takaisin. Aina syy löydetään millä vakuutus mitätöidään. Maksat elämäsi aikana maltaita siitä että JOS jotain joskus sattuisi. Se että jos sattuu,tulee halvemmaksi kun ne kaikki vakuutukset mitä olet elämässäsi maksanut.Yhtäkään vapaaehtoista vakuutusta en ole enää ottanut,enkä ota. 💩

        Juu, varsinkin pankit kauppaavat henkivakuutuksia, että sitten eläkkeellä on rahaa tehdä ja toteuttaa unelmia.
        Kuka hullu säästää unelmien toteuttamisen eläkeikään, jos on joku harrastua, johon tarvii vaikka pari tuhatta euroa, niin laittaa mielummin rahat siihen harrastukseen ja nauttii, kun voi, eikä anna kaikkia ylimääräisiä rahoja pankin eläkesäästöön.
        Eihän sitä välttämättä edes pääse nauttimaan eläkkeestä, kun eläkeikää nostetaan ja ei paljon nautita elämästä 70 vuotiaana.
        Silloin voi olla niin raihnainen, ettei pysty edes unelmia toteuttamaan saati harrastamaan, vaan sähgyn pohjalla letkujen varassa harmistelee, ettei tullut sitäkään harratusta toteutettua nuorempana, kun oli vielä terve ja jaksoi harrastaa.
        Tai kuolla pötkähtää ennen eläkkeelle pääsyä tai heti sen jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, varsinkin pankit kauppaavat henkivakuutuksia, että sitten eläkkeellä on rahaa tehdä ja toteuttaa unelmia.
        Kuka hullu säästää unelmien toteuttamisen eläkeikään, jos on joku harrastua, johon tarvii vaikka pari tuhatta euroa, niin laittaa mielummin rahat siihen harrastukseen ja nauttii, kun voi, eikä anna kaikkia ylimääräisiä rahoja pankin eläkesäästöön.
        Eihän sitä välttämättä edes pääse nauttimaan eläkkeestä, kun eläkeikää nostetaan ja ei paljon nautita elämästä 70 vuotiaana.
        Silloin voi olla niin raihnainen, ettei pysty edes unelmia toteuttamaan saati harrastamaan, vaan sähgyn pohjalla letkujen varassa harmistelee, ettei tullut sitäkään harratusta toteutettua nuorempana, kun oli vielä terve ja jaksoi harrastaa.
        Tai kuolla pötkähtää ennen eläkkeelle pääsyä tai heti sen jälkeen.

        Juuri näin🤩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin🤩

        Vaan entäpä jos ei ole esim. "harrastuksia, joihin kuluisi tuhansia euroja"? Jos omat harrastukset ovat hyvin edullisia tai jopa täysin ilmaisia? Pitäisikö rahoille väkipakolla keksiä joku reikä, johon ne tunkee, ettei vain vahingossakaan jäisi mitään taskun pohjalle? Onko siinäkään lopulta yhtään sen enempää järkeä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan entäpä jos ei ole esim. "harrastuksia, joihin kuluisi tuhansia euroja"? Jos omat harrastukset ovat hyvin edullisia tai jopa täysin ilmaisia? Pitäisikö rahoille väkipakolla keksiä joku reikä, johon ne tunkee, ettei vain vahingossakaan jäisi mitään taskun pohjalle? Onko siinäkään lopulta yhtään sen enempää järkeä?

        Ai että väkipakolla keksiä jotain käyttöä? Jospa katsoisit ympärillesi. Lahjoittaisit köyhille hyväntekeväisyyteen tai vaikka syöpäsairaille. Voisit saada itsellesi tuhansia haleja ja kiitollisia ihmisiä ympärillesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai että väkipakolla keksiä jotain käyttöä? Jospa katsoisit ympärillesi. Lahjoittaisit köyhille hyväntekeväisyyteen tai vaikka syöpäsairaille. Voisit saada itsellesi tuhansia haleja ja kiitollisia ihmisiä ympärillesi.

        Meiä on yhteiskunta sitä varten, että sen kuuluu pitää rahoittaa noita asioita. Jokainen meistä maksaa veroja, joilla noita asioita tulisi rahoittaa. Miksi jonkun toisen on enemmän ok pistää tuhansi harrastukseen, mutta tiinen ei voisi niitä samoja tuhansia säästää. Miksi säästäminen on sinusta suurempi paha, kuin kuluttaminen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan entäpä jos ei ole esim. "harrastuksia, joihin kuluisi tuhansia euroja"? Jos omat harrastukset ovat hyvin edullisia tai jopa täysin ilmaisia? Pitäisikö rahoille väkipakolla keksiä joku reikä, johon ne tunkee, ettei vain vahingossakaan jäisi mitään taskun pohjalle? Onko siinäkään lopulta yhtään sen enempää järkeä?

        No voithan sinä hemmotella itseäsi ostamalla jotain hyvää ruokaa tai leivoksia.
        Tosin niistäkin tulee huono olo, jos niitä ylettömästi syö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meiä on yhteiskunta sitä varten, että sen kuuluu pitää rahoittaa noita asioita. Jokainen meistä maksaa veroja, joilla noita asioita tulisi rahoittaa. Miksi jonkun toisen on enemmän ok pistää tuhansi harrastukseen, mutta tiinen ei voisi niitä samoja tuhansia säästää. Miksi säästäminen on sinusta suurempi paha, kuin kuluttaminen?

        Voihan ihminen myöhemmin kiinnostua jostain harrastuksesta ja silloin on hyvä olla säästöjä, että voi harrastukseen liittyviä juttuja hankkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voithan sinä hemmotella itseäsi ostamalla jotain hyvää ruokaa tai leivoksia.
        Tosin niistäkin tulee huono olo, jos niitä ylettömästi syö.

        Toki, vaan mitä järkeä siinäkään on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan ihminen myöhemmin kiinnostua jostain harrastuksesta ja silloin on hyvä olla säästöjä, että voi harrastukseen liittyviä juttuja hankkia.

        Juuri noin mäkin sen ajattelen. Ihan hyvin myöhemmin voi tulla mieleen joku juttu joka tekee mieli hankkia/tehdä ja sitten sen voi hankkia/tehdä. Jos taas ei tule, niin mitäpä sekään haittaa, jos ei koe jääneensä paitsi mistään. En mäkää säästämistä pelkän säästämisen takia ymmärrä, vaan en ymmärrä sitäkään mikä pakko kaikki olisi käyttää. Mulle itselleni raha ja omaisuus ovat oukeadtaan vain vaihdon välineitä, joita voi käyttää jos/kun tarve vaatii.


    • Anonyymi

      Vain tarjoja paperilla, kuin pankkien numerotkin, valetta kuin joku bitcoinin arvottomuus.

      Itseäni kyllä jotenkin huvittaa jotkut typerät keksinnöt mitä näen joillain teinitytöillä, joo en ole pedofiili kuten professori Balthasar, tai Veijo Panzar, mutta huvittaa jotkut jutut joskus mitä näkee.

      Joskus yritän auttaa nuoria naisia jos on joku ongelma, harvoin, joskus voin yrittää.

    • Anonyymi

      On mulla rahaa useammassakin paikassa. Mihinkään tuollaisiin valmiisiin vakuutuksiin ym. en ole rahojani laittanut vaan mielummin seuraan vähän suoremmin missä ne ovat. Aina mulla on jotain säästöön jäänyt, opiskelijanakin opintotuista. Nykyään lähes 2/3 palkasta on sellaista, jota en oikeastaan käytä, vaan säästöön menee. Käytetään sitten, kun keksin niille jonkun mukavan kohteen.

      • Anonyymi

        Sittenhän sinulla on tarpeisiisi ihan liian iso palkka. Toiset tekee pitkääpäivää fyysisesti eikä välttämättä sittenkään palkallaan elä. Sinä mässäilet asunnot maasta kuin maasta ja monet autot ja muut tarpeettomat hötöt ja voivoi kun on elämä mukavaa. Eikö sinua koskaan hävetä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sittenhän sinulla on tarpeisiisi ihan liian iso palkka. Toiset tekee pitkääpäivää fyysisesti eikä välttämättä sittenkään palkallaan elä. Sinä mässäilet asunnot maasta kuin maasta ja monet autot ja muut tarpeettomat hötöt ja voivoi kun on elämä mukavaa. Eikö sinua koskaan hävetä?

        Miksi hävettäisi? En mä itse ole palkkaani päättänyt. Enkä tietenkään niitä rahoja vain työnantajan kassaan jättäisi. Eivät he minulle maksaisi, ellen heille tuottaisi. Itse taas teen työtäni, koska mä tykkään siitä. Eli eiköhän siinä molemmat voita. Mitä sitten muiden palkkoihin tulee niin sekin taitaa olla pitkälti ammatinvalintakysymys.

        Ei ole kuin yksi asunto omassa käytössä ja myös vain yksi auto. Asunto ei ole iso, eikä öky, eikä ole autokaan. Jos olisivat, niin tuskinpa mulle samalla tavalla jäisi rahaa yli. Asunto on pikemmin pieni ja aika vaatimaton monien muiden "tavisten" standardeihin verraten (itsekin olen siis tavis) ja autokin on noilla standardeilla sieltä halvimasta päästä, vaikka uudehko onkin (pari vuotta vanha).

        En keräile ympärilleni muutakaan höttöä. Mä en kuluta ja siksi jää rahaa yli. En ole mitenkään tietoisesti säästäväinen. Mä en vaan koe tarvivani juuri mitään sen kummempaa. Aina välillä huomaan, että katos piru, käyttötilillä alkaa taas olla viisinumeroinen summa ja aika tehdä asialle jotain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi hävettäisi? En mä itse ole palkkaani päättänyt. Enkä tietenkään niitä rahoja vain työnantajan kassaan jättäisi. Eivät he minulle maksaisi, ellen heille tuottaisi. Itse taas teen työtäni, koska mä tykkään siitä. Eli eiköhän siinä molemmat voita. Mitä sitten muiden palkkoihin tulee niin sekin taitaa olla pitkälti ammatinvalintakysymys.

        Ei ole kuin yksi asunto omassa käytössä ja myös vain yksi auto. Asunto ei ole iso, eikä öky, eikä ole autokaan. Jos olisivat, niin tuskinpa mulle samalla tavalla jäisi rahaa yli. Asunto on pikemmin pieni ja aika vaatimaton monien muiden "tavisten" standardeihin verraten (itsekin olen siis tavis) ja autokin on noilla standardeilla sieltä halvimasta päästä, vaikka uudehko onkin (pari vuotta vanha).

        En keräile ympärilleni muutakaan höttöä. Mä en kuluta ja siksi jää rahaa yli. En ole mitenkään tietoisesti säästäväinen. Mä en vaan koe tarvivani juuri mitään sen kummempaa. Aina välillä huomaan, että katos piru, käyttötilillä alkaa taas olla viisinumeroinen summa ja aika tehdä asialle jotain.

        Tuntuuko sinusta koskaan että maailma on epätasaarvoinen? Miksi palkkasi on parempi kuin minun tai naapurin. No ei tietenkään.pääasia että sinulla on hyvin pullat uunissa. Mitä muista..höh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuntuuko sinusta koskaan että maailma on epätasaarvoinen? Miksi palkkasi on parempi kuin minun tai naapurin. No ei tietenkään.pääasia että sinulla on hyvin pullat uunissa. Mitä muista..höh.

        Eihän maailma tasa-arvoinen ole ja kun mennään Suomen rajojen ulkopuolelle niin epätasa-arvo vaan lisääntyy. Mitä sinä muuten lopulta faktisesti tiedät minun palkkani koosta, tai naapurini palkasta?


    • Anonyymi

      Pitää firettää joo.

    • Anonyymi

      Yksikään ihminen ei tarvitse yhtään enempää kuin sen mitä eläikseen kuluttaa. On paljon niitä,joilla on yllinkyllin,ja niitä joilla ei ole mitään. Enpä usko,että kukaan on toistaan yhtään enempään oikeutettu. 🧡

      • Anonyymi

        Olihan minullakin aikoinaan osakkeita kymmenillä tuhansilla. Sittemmin jouduin pahaan onnettomuuteen ja ajatusmaailma saattoi hieman muuttua. En tarvitse enempää, en ainakaan keinottelemalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olihan minullakin aikoinaan osakkeita kymmenillä tuhansilla. Sittemmin jouduin pahaan onnettomuuteen ja ajatusmaailma saattoi hieman muuttua. En tarvitse enempää, en ainakaan keinottelemalla.

        Onnettomuuden varalle tarviikin olla säästöjä, jos joutuu kalliita lääkkeitä hankkimaan, niin ei niihin eläke riitä.


    • Anonyymi

      Kelasta saa tukia. En jää koskaan eläkkeelle.

    • Anonyymi

      Eläkkeellä ei tarvitse rahaa enää niin paljon.

      • Anonyymi

        Voi tarvita paljon enenmmän, jos sairastuu ja joutuu hoitolaitokseen.
        Siinä ei 1000€ pitkälle riitä edes hoitopaikkakustannuksiin ja päälle vielä jos kalliita lääkkeitä joutuu syömään, niin voi maksaa satoja euroja kuukaudessa.


    • Anonyymi

      Paljonko lattiasiivooja maksaa palkkaa työnantajalleen?

      • Anonyymi

        Työnantaja maksaa palkkaa työntekijälle, näin päin.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Se että sinun ammattisi on jotenkin tärkeämpi kuin lähimmäisesi ammatti on varmaan egoa nostattava. Kuitenkaan et tulisi toimeen ilman sitä lähimmäistäsi. Silti ajattelet vain itseäsi ja osaketiliäsi. Sitä,miten saisit parhaat säästöt veroparaatiiseissa. Ja mitäköhän varten? Kun kuolet ,et mitään mukaasi saa. Oman egosi lumoissa luulet suurenkin osan tuonpuoleisessa saavasi. Entä ne miljoonat jotka jäi käyttämättä kun niitä itsellesi jemmasit ja haalit. Lähimmäisesi kuoli vierelläsi nälkään.💩

    • Anonyymi

      Ulkomailla lomailut parempi unohtaa, terrorismi yleistyy maailmalla. Suomi maailman turvallisimpia maita, joten kotimaan matkailun suosiminen järkevämpää. Varsinkin nyt, kun maapallon keskilämpötila nousee ja Suomessakin alkaa olemaan jo tukalaa kesäisin.

      Osakesäästötili on hyvä ratkaisu, ei tarvi olla mikään osakesijoittamisen ammattilainen, kun apuja saa sijoittamiseen jo vaikka kuinka, kun jaksaa vain vähän nähdä vaivaa tarvittavan tiedon saamiseen.

      Päätä mikä sijoittamisen muoto sopii sinun luonteelle? Kestääkö pääsi matalia vai korkeita riskejä? Riskikerroin mahdollistaa myös korkeampaa tuottoa, jos palat loksahtaa kohdilleen? Kannattavampaa monesti kuin lottoaminen. Se ei pelaa, joka pelkää. Aina hyvä tiedostaa, et pahimmillaan voi menettää myös sijoittamansa rahan?

      • Anonyymi

        Kiitos mutta ei kiitos. Sioittele yksiksesi. Miksi jos on ylimääräistä ei todeta että en tätä tarvii? Miksi sijoittelet selkaista mikä on sinulle liikaa? Jos sijoittelet,niin sijoittele köyhien auttamiseen. Siinä et mitään menetä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos mutta ei kiitos. Sioittele yksiksesi. Miksi jos on ylimääräistä ei todeta että en tätä tarvii? Miksi sijoittelet selkaista mikä on sinulle liikaa? Jos sijoittelet,niin sijoittele köyhien auttamiseen. Siinä et mitään menetä.

        Sivusta ...

        Itse en usko suoraan rahan antamiseen. Suomessa on ihmisen vaikea nälkään kuolla. Yhteiskunta pitää huolta valtaosasta vähävaraisia ja minusta niin kuuluukin olla. Mä maksan mielelläni veroni, enkä ole koskaan kokenut niitä rasitteeksi.

        Minusta jokaisen kykenevän tulisi ensisijaisesti pyrkiä pitämään itse huoli itsestään. Sen lisäksi jokaisen kykenevän pitäisi pyrkiä pitämään tarpeen mukaan huolta omista lähimmistään. Jos jokainen tekisi nuo niin yhteiskunnan taakka olisi jo paljon pienempi. Yhteiskunta pitää huolen heistä, joilla ei muuta keinoa ole.

        Miksi sitten en usko suoraan rahan lahjoittamiseen? Ensinnäkin en halua rahoittaa minkään päihteiden käyttöä. Laitan ihan mielelläni rahaa vaikka ruokalahjoituksiin tai vaatelahjoituksiin tai muihin elämälle välttämättömiin lahjoituksiin, mutta rahaa en mielelläni anna. Mä voin vaikka työllistää pikkuhommiin, mutta tyhjästä en halua rahaa antaa. Minusta se ei lopulta ole ihmiselle kovin hyväksi. Ei toisten almujen varassa olo tee kenenkään itsetunnolle ja omanarvontunnolle hyvää. Avustaminen saattaa huomaamatta luisua jopa suorastaan avustamalla alistamiseksi, jolloin toinen on täysin riippuvainen siitä avusta, eikä kykene irtautumaan. Minusta ihminen tarvitsee ensisijaisesti tukea, kyetäkseen pitämään itse huolen itsestään ja tunteakseen itsensä ihmisarvoiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta ...

        Itse en usko suoraan rahan antamiseen. Suomessa on ihmisen vaikea nälkään kuolla. Yhteiskunta pitää huolta valtaosasta vähävaraisia ja minusta niin kuuluukin olla. Mä maksan mielelläni veroni, enkä ole koskaan kokenut niitä rasitteeksi.

        Minusta jokaisen kykenevän tulisi ensisijaisesti pyrkiä pitämään itse huoli itsestään. Sen lisäksi jokaisen kykenevän pitäisi pyrkiä pitämään tarpeen mukaan huolta omista lähimmistään. Jos jokainen tekisi nuo niin yhteiskunnan taakka olisi jo paljon pienempi. Yhteiskunta pitää huolen heistä, joilla ei muuta keinoa ole.

        Miksi sitten en usko suoraan rahan lahjoittamiseen? Ensinnäkin en halua rahoittaa minkään päihteiden käyttöä. Laitan ihan mielelläni rahaa vaikka ruokalahjoituksiin tai vaatelahjoituksiin tai muihin elämälle välttämättömiin lahjoituksiin, mutta rahaa en mielelläni anna. Mä voin vaikka työllistää pikkuhommiin, mutta tyhjästä en halua rahaa antaa. Minusta se ei lopulta ole ihmiselle kovin hyväksi. Ei toisten almujen varassa olo tee kenenkään itsetunnolle ja omanarvontunnolle hyvää. Avustaminen saattaa huomaamatta luisua jopa suorastaan avustamalla alistamiseksi, jolloin toinen on täysin riippuvainen siitä avusta, eikä kykene irtautumaan. Minusta ihminen tarvitsee ensisijaisesti tukea, kyetäkseen pitämään itse huolen itsestään ja tunteakseen itsensä ihmisarvoiseksi.

        Kaikilla meillä on tarkoitus. Köyhillä ja mitättömillä. Rikkailla ja itseriittoisilla. Patteri orpokin tulee vielä karman kokemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla meillä on tarkoitus. Köyhillä ja mitättömillä. Rikkailla ja itseriittoisilla. Patteri orpokin tulee vielä karman kokemaan.

        Nimenomaan, kaikilla on tarkoitus eikä kenenkään tulisi tuntea itseään arvottomaksi. Sitä tunnetta itsekussakin meistä pitäisi tukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos mutta ei kiitos. Sioittele yksiksesi. Miksi jos on ylimääräistä ei todeta että en tätä tarvii? Miksi sijoittelet selkaista mikä on sinulle liikaa? Jos sijoittelet,niin sijoittele köyhien auttamiseen. Siinä et mitään menetä.

        Pyrkimyksenä päästä asemaan, jossa ei ole riippuvainen muista? En haluaisi olla taakkana yhteiskunnalle. Tyydyn kohtuuteen, jolla pyrin elämäni sisältöä muuttamaan paremmaksi. Hyvät asiat tuovat iloa ja eloa arkeen enemmän kuin senttien venyttäminen.

        En ymmärrä miljonäärejä, jotka ahneuksissaan pyrkivät vielä maksimoimaan hyödyn kaikessa itselleen, jos on vain mahdollisuus siihen. En ymmärrä myöskään eläkkeitä, joita heille maksetaan? Miksi maksamme eläkkeitä ihmisille, joilla omaisuuden arvo on jo sellainen, että eläisivät sillä lokoisasti satoja vuosia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyrkimyksenä päästä asemaan, jossa ei ole riippuvainen muista? En haluaisi olla taakkana yhteiskunnalle. Tyydyn kohtuuteen, jolla pyrin elämäni sisältöä muuttamaan paremmaksi. Hyvät asiat tuovat iloa ja eloa arkeen enemmän kuin senttien venyttäminen.

        En ymmärrä miljonäärejä, jotka ahneuksissaan pyrkivät vielä maksimoimaan hyödyn kaikessa itselleen, jos on vain mahdollisuus siihen. En ymmärrä myöskään eläkkeitä, joita heille maksetaan? Miksi maksamme eläkkeitä ihmisille, joilla omaisuuden arvo on jo sellainen, että eläisivät sillä lokoisasti satoja vuosia?

        Sitäpä ihmettelemme...🙄


    • Anonyymi

      varatonrahalaitos kuin rahalaitos.fi

    • Anonyymi

      Vielä varattomampi rahalaitos olisi IMF.

    • Anonyymi

      Ainakin pieneen eläkkeeseen olen varautunut. Harvemmalla on iso eläke.

      - Sheena

    • Anonyymi

      Kyllä sijoitan, suoria osake poimintoja tehnyt. Ei valittamista (tällä hetkellä tilanne) vuoden alusta sijoitusten arvo kasvanut 87 000€ alkupääoman päälle.

      Lisäksi muuta omaisuutta ja käteistä varattuna, jos tulee ostonpaikkoja.

      Olen säästellyt jo jonkin tovin ja sujoitellut ja mustään ei ole tarvinnut tinkiä omasta näkökulmasta, ehkä jonkun muun mielestä näin voi olla, mutta jokainen meistä elää itselleen, toivottavasti.

      En enää tuhlaa aikaa työssä käymiseen, enkä loisi avustuksilla. Sijoittaminen on siitä mukavaa, että voi matkustella ja hoitaa salkkua mistä vain...

      • Anonyymi

        Raha on paitsi talousasia myös arvoasia. Vaikka voittaisin 90 miljoonaa eurojackpotissa, kävisin töissä.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raha on paitsi talousasia myös arvoasia. Vaikka voittaisin 90 miljoonaa eurojackpotissa, kävisin töissä.

        - Sheena

        Niin mäkin, mutta se ei taida itselleni olla niinkään arvoasia. Mä vaan tykkään tosi paljon mun työstäni. Tosin jos voittaisin jonkun tuollaisen jättipotin niin pistäisin luultavasti pystyyn ihan oman projektini ja uppoutuisin intohimoisesti siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raha on paitsi talousasia myös arvoasia. Vaikka voittaisin 90 miljoonaa eurojackpotissa, kävisin töissä.

        - Sheena

        Mistä luulet alkupääoman tulleen ja kyllä nuo osakepoiminnat ja salkun hoito aikaa vie muutamia tunteja päivässä.

        Itse olen työni tehnyt ja vieläkin maksan veroja ihan reippaasti yhteiskunnalle ja varsinkin verotus näissä sijoitus jutuissa vs riski on hävytöntä yhteiskunnalta, sen tajuaa vasta, kun omaa rahaa markkinoilla.

        Arvoasia myös minulla ja olen kantanut rahaa Suomelle jo ihan sairaan summan elämäni aikana, joten voin tehdä ihmisen tärkeintä asiaa elää omaa elämää, niin, kuin haluan, joten meillä sama tilanne siis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raha on paitsi talousasia myös arvoasia. Vaikka voittaisin 90 miljoonaa eurojackpotissa, kävisin töissä.

        - Sheena

        Silloin työn pitäisi olla mielekästä, josta jää hyvä mieli aina päivän päätteeksi ja aamulla haluaa sinne mennä uudestaan? Kovin moni ei ole niin onnekas?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin työn pitäisi olla mielekästä, josta jää hyvä mieli aina päivän päätteeksi ja aamulla haluaa sinne mennä uudestaan? Kovin moni ei ole niin onnekas?

        Olet yhteiskunnan ja luterisen ajattelun aivopesemä ihminen, siis täydellinen pikku muurahainen joita tarvitaan yhteiskunnan pyörimiseen. Toisaalta vanha viisaus, ei sota yhtä miestä tarvitse, kääntäen kyllä yhteiskunta pyörii vaikka jotku pois jäävät.

        Jos työ on noin tärkeää elämässä, et ole vielä löytänyt itseäsi ja ymmärtänyt elämän tarkoitusta.

        Meinaatko, että olet synyynyt tekemään sinu työtäsi, joka antaa sinulle tyydytyksen, APUVA alkaa todella ahdistamaan sinun puolestasi....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raha on paitsi talousasia myös arvoasia. Vaikka voittaisin 90 miljoonaa eurojackpotissa, kävisin töissä.

        - Sheena

        Mäkin kävisin. Tai perustaisin maansiirtofirman tms. Hinnat olisi muita firmoja selkeästi kalliimmat, mutta kaikki voitto menisi lyhentämättömänä johonkin hyväntekeväisyyteen.

        Enpä mä tarttis elämiseen enää rahaa. Voisin ne vehkeet millä sitä työtä tehdään maksaa myös ja palkata jonkun ihmisen vaikka toimittamaan sen avun todella perille. Se tilais sotaveteraanille hissin tai lasten osastolle jotain laitteita, mikään raha ei jäis minkään järjestön rattaisiin, vaan sillä hoidettais konkreettisia asioita.

        Niin ja itse saisin turata koneiden kanssa, mistä tykkään. 😊👌


    • Anonyymi

      Aloitin rakennuksilla 16 vuotiaan v. 1979. 1990-luvun lamassa olin koti-isänä 8 vuotta. 2000-luvulla uuteen ammattiin koulutus ja vihdoin takuueläkkeelle 2019. Eläke alle 1000:-e netto per kk. Myin asunnon 5 h ja K Helsingin ydinkeskustasta käypään hintaan. Nyt sydänvikaisena voin jo ottaa hieman rennommin vai voinko sittenkään?

    • Anonyymi

      En kun kuolen ennen sitä päivää.

      • Anonyymi

        Ai niin ja jäi puuttumaan, jälkeeni en jätä kuin kasan laskuja ja toisen roskia. Siitä saa kukin valita mieleisensä.
        Kaikki arvokas on ennen sitä tuhkana.


    • Anonyymi

      Osakkeet tuovat turvaa vanhuuden päivien varalle, jolloin eläkkeen määrällä ei ole vaikutusta kulutuskäyttäytymiseeni sitten eläkepäivillä
      Ja minä tarkoitan osakkeita, joiden omistamisessa ei juurikaan ole riskejä.

    • En, sijoitan saadakseni enemmän käyttöpääomaa. Jos sijoituksia kertyy eläkeikään asti, kuten suotavaa olisi, niin sitten ne täyttävät aloittajan kysymyksen ehdonkin, mutta se on vain bonus.

    • Mä varaudun siihen, et kun olen eläkeiässä, mun eläkeikää nostetaan sitä mukaa kun minä vanhenen. Käytännössä kun lopulta pääsen eläkkeelle, eläkejärjestelmä on tehnyt konkurssin. Nallet on vienyt rahat ulkomaille.

      Viiskytvuotta vielä aikaa. Toivottavasti (no en oikeesti usko) et siinä ajassa Suomesta ois tullu Amerikka tai Persulandia.

      Tai mistä sitä tietää. Viidessäkymmenessä vuodessa on tapahtunut paljon. Varmaan seuraavassakin.
      Ja mä olen 50.

      Kuka vittu oikeesti haluais suomesta USA:n tai Venäjän? Ei vittu niin tyhmiä ihmisiä voi ollakaan. Paitti on persujen kannatus aika korkea.

    • Anonyymi

      Olen joskus ollut huolissani eläkkeestä. Nyt kun laskin eläkkeen laskurilla tulos on 3.2te. Asuntolaina on maksettu pois jo kauan ennen eläkettä… eikä eläkeläinen tarvitse kovinnpaljob vaatteita tai kalliita matkoja. Ei tuolla summalla nälkä tule…

    • Anonyymi

      Ei osakkeitten varaan kannata laskea. Yritykset eivät ole ikuisia. Paras tapa säästää on pitää rahat pankkitilillä. Siinä ei häviä kuin inflaation verran.

    • Anonyymi

      lähes puolet eläkkeen saajista ovat köyhyys rajan ala puolella eli alle 1200 euroa kk,

    • Anonyymi

      On olemassa poliittinen päätös, että eläke ikä nousee kokoajan sitä mukaa, kuin yleinen kuolemis ikä. Sannan apulaiset ovat laskeneet, montako vuotta saat elää, kun olet jäänyt eläkkeelle.

      Eläkää omaa elämää, eikä sellaista elämää, kun politikot ja media välillä tuputtavat.

      Onneksi mediassa uskallettu tuoda esille miten nuorista keski-Ikäiset tekevät irtiottoja oravanpyöristä ja alkavat elämään oikeata elämää

    • On mulla eläkesäästötili... tai se on varat palauttava henkivakuutus. Lapset edunsaajana.
      Sitten saan siitä louhittua hynää, kun jään eläkkeelle.

      Luultavasti kiihdytän määrää isommaks, jahka nää kakarat puistelee pölyt jaloistaan ja hipsivät omilleen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      278
      19162
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3582
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1298
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe