Suru-uutinen

Yksi aikamme suurimmista ja älykkäimmistä teologeista, piispa John Shelby Spong on kuollut eilen 90 vuoden iässä. Lepää rauhassa. Muistosi elää ja ajatuksesi jatkavat maailmamme muovaamista paremmaksi paikaksi meille kaikille.

16

223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Siis kukamikähäh? 🤔

• Anonyymi

Olen samaa mieltä. Kiitos tiedosta!

• Anonyymi

minä olen erimieltä ei menneisyyden idiooteista tulevaisuudessa keskustella.

• Anonyymi

menikö taivaaseen tapaamaan jeesusta ?

• Anonyymi

Tuonpuoleisessa hän huomaa että ihmiskuntaa on jymäytetty perusteellisesti.💯💯😡😡❤️

• Anonyymi

Seuraavassa elämässä hän on ateisti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Seuraavassa elämässä hän on ateisti.

Oli jo tässä elämässä

• Anonyymi

Jos luterilaisessa kirkossa olisi Spongin kaltaisia teologeja voisin ajatella liittyväni takaisin kirkkoon.

• Anonyymi

Samat sanat. Menisin heti ja liittyisin kirkkoon.

• NYT olisi MIELENKIINTOISTA saada Spongin mielipide TEESEISTÄÄN!!!

Olisivatko vielä SAMAT kuin täällä AJASSA IHMISVIISASTELLESSAAN!!!???!!!

Kuitenkin, LEVÄTKÖÖN RAUHASSA!!!

• Anonyymi

Mitäs teesejä hällä

• Anonyymi kirjoitti:

Mitäs teesejä hällä

Palstalla on kirjoitettu paljonkin Spongin teeseistä aikanaan. Omat sepustuksenikin ovat paljolti Spongin inspiroimia.

Olisipa mainiota, jos nyt maestron poistuttua alettaisiin enemmältikin suomentaa hänen tuotantoaan. Toistaiseksi on suomennettu vain mainio teos Miksi kristinuskon tulee muuttua tai kuolla. Spongin kirjat ovat hyvin lukijaystävällisiä, joten suosittelen tutustumaan tuoitantoon myös englannin kielellä. Itse peruskoulupohjalta pystyn niitä lukemaan ja ymmärtämään, joten ei tuottane fiksummille ongelmia. Toki kynnys madaltuisi jos panostettaisiin suomennoksiin.

• Anonyymi

No nytpähän tietää puhuneensa ikänsä potaskaa.

• Anonyymi

Spongin hylkäsi teistisen jumaluuden idean mutta rakasti kristuksen ideaa ja ajatteli sen olevan ihmiskunnalle hyväksi ettei kannattanut hylätä kristinuskoa kokonaisuudessaan.

• Anonyymi

Oikeastaan Spong hylkäsi teistisen jumaluuden perinteiset selitykset, koska mitkään määritelmät eivät tee koskaan jumaluudelle oikeutta. Kristus on hänen mukaansa jumaluuden paras ilmenemismuoto ja ihmiset ovat Jumalan kuvia. Se siitä ateismista.

• Anonyymi

Oliko nuoruudesta samanlaisia kuvia, kun sillä kirkkoherra kanalla ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      91
      5518
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      57
      3661
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      61
      3005
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      49
      2219
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      61
      1986
    6. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      301
      1927
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1626
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      96
      1511
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1407
    10. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      9
      1363
    Aihe