Suru-uutinen

Yksi aikamme suurimmista ja älykkäimmistä teologeista, piispa John Shelby Spong on kuollut eilen 90 vuoden iässä. Lepää rauhassa. Muistosi elää ja ajatuksesi jatkavat maailmamme muovaamista paremmaksi paikaksi meille kaikille.

16

177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Siis kukamikähäh? 🤔

• Anonyymi

Olen samaa mieltä. Kiitos tiedosta!

• Anonyymi

minä olen erimieltä ei menneisyyden idiooteista tulevaisuudessa keskustella.

• Anonyymi

menikö taivaaseen tapaamaan jeesusta ?

• Anonyymi

Tuonpuoleisessa hän huomaa että ihmiskuntaa on jymäytetty perusteellisesti.💯💯😡😡❤️

• Anonyymi

Seuraavassa elämässä hän on ateisti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Seuraavassa elämässä hän on ateisti.

Oli jo tässä elämässä

• Anonyymi

Jos luterilaisessa kirkossa olisi Spongin kaltaisia teologeja voisin ajatella liittyväni takaisin kirkkoon.

• Anonyymi

Samat sanat. Menisin heti ja liittyisin kirkkoon.

• NYT olisi MIELENKIINTOISTA saada Spongin mielipide TEESEISTÄÄN!!!

Olisivatko vielä SAMAT kuin täällä AJASSA IHMISVIISASTELLESSAAN!!!???!!!

Kuitenkin, LEVÄTKÖÖN RAUHASSA!!!

• Anonyymi

Mitäs teesejä hällä

• Anonyymi kirjoitti:

Mitäs teesejä hällä

Palstalla on kirjoitettu paljonkin Spongin teeseistä aikanaan. Omat sepustuksenikin ovat paljolti Spongin inspiroimia.

Olisipa mainiota, jos nyt maestron poistuttua alettaisiin enemmältikin suomentaa hänen tuotantoaan. Toistaiseksi on suomennettu vain mainio teos Miksi kristinuskon tulee muuttua tai kuolla. Spongin kirjat ovat hyvin lukijaystävällisiä, joten suosittelen tutustumaan tuoitantoon myös englannin kielellä. Itse peruskoulupohjalta pystyn niitä lukemaan ja ymmärtämään, joten ei tuottane fiksummille ongelmia. Toki kynnys madaltuisi jos panostettaisiin suomennoksiin.

• Anonyymi

No nytpähän tietää puhuneensa ikänsä potaskaa.

• Anonyymi

Spongin hylkäsi teistisen jumaluuden idean mutta rakasti kristuksen ideaa ja ajatteli sen olevan ihmiskunnalle hyväksi ettei kannattanut hylätä kristinuskoa kokonaisuudessaan.

• Anonyymi

Oikeastaan Spong hylkäsi teistisen jumaluuden perinteiset selitykset, koska mitkään määritelmät eivät tee koskaan jumaluudelle oikeutta. Kristus on hänen mukaansa jumaluuden paras ilmenemismuoto ja ihmiset ovat Jumalan kuvia. Se siitä ateismista.

• Anonyymi

Oliko nuoruudesta samanlaisia kuvia, kun sillä kirkkoherra kanalla ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      84
      4562
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      85
      4411
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3483
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2764
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2701
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2083
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1748
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      103
      1291
    Aihe