Suru-uutinen

Yksi aikamme suurimmista ja älykkäimmistä teologeista, piispa John Shelby Spong on kuollut eilen 90 vuoden iässä. Lepää rauhassa. Muistosi elää ja ajatuksesi jatkavat maailmamme muovaamista paremmaksi paikaksi meille kaikille.

16

192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Siis kukamikähäh? 🤔

• Anonyymi

Olen samaa mieltä. Kiitos tiedosta!

• Anonyymi

minä olen erimieltä ei menneisyyden idiooteista tulevaisuudessa keskustella.

• Anonyymi

menikö taivaaseen tapaamaan jeesusta ?

• Anonyymi

Tuonpuoleisessa hän huomaa että ihmiskuntaa on jymäytetty perusteellisesti.💯💯😡😡❤️

• Anonyymi

Seuraavassa elämässä hän on ateisti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Seuraavassa elämässä hän on ateisti.

Oli jo tässä elämässä

• Anonyymi

Jos luterilaisessa kirkossa olisi Spongin kaltaisia teologeja voisin ajatella liittyväni takaisin kirkkoon.

• Anonyymi

Samat sanat. Menisin heti ja liittyisin kirkkoon.

• NYT olisi MIELENKIINTOISTA saada Spongin mielipide TEESEISTÄÄN!!!

Olisivatko vielä SAMAT kuin täällä AJASSA IHMISVIISASTELLESSAAN!!!???!!!

Kuitenkin, LEVÄTKÖÖN RAUHASSA!!!

• Anonyymi

Mitäs teesejä hällä

• Anonyymi kirjoitti:

Mitäs teesejä hällä

Palstalla on kirjoitettu paljonkin Spongin teeseistä aikanaan. Omat sepustuksenikin ovat paljolti Spongin inspiroimia.

Olisipa mainiota, jos nyt maestron poistuttua alettaisiin enemmältikin suomentaa hänen tuotantoaan. Toistaiseksi on suomennettu vain mainio teos Miksi kristinuskon tulee muuttua tai kuolla. Spongin kirjat ovat hyvin lukijaystävällisiä, joten suosittelen tutustumaan tuoitantoon myös englannin kielellä. Itse peruskoulupohjalta pystyn niitä lukemaan ja ymmärtämään, joten ei tuottane fiksummille ongelmia. Toki kynnys madaltuisi jos panostettaisiin suomennoksiin.

• Anonyymi

No nytpähän tietää puhuneensa ikänsä potaskaa.

• Anonyymi

Spongin hylkäsi teistisen jumaluuden idean mutta rakasti kristuksen ideaa ja ajatteli sen olevan ihmiskunnalle hyväksi ettei kannattanut hylätä kristinuskoa kokonaisuudessaan.

• Anonyymi

Oikeastaan Spong hylkäsi teistisen jumaluuden perinteiset selitykset, koska mitkään määritelmät eivät tee koskaan jumaluudelle oikeutta. Kristus on hänen mukaansa jumaluuden paras ilmenemismuoto ja ihmiset ovat Jumalan kuvia. Se siitä ateismista.

• Anonyymi

Oliko nuoruudesta samanlaisia kuvia, kun sillä kirkkoherra kanalla ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      216
      1470
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1286
    3. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      4
      1118
    4. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      17
      1086
    5. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      938
    6. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      910
    7. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      65
      880
    8. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      850
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      37
      788
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      45
      780
    Aihe