Onko teillä kokemusta pinnallisesta laskimotulehduksesta? Kauanko kestänyt? Mulla napapiikki kuuri ja hirudoid geeli käytössä. Ei vaan tunnu paranevan. Punainen, tosi arka paikka sääressä.
Pinnallinen laskimotukos
6
2143
Vastaukset
- Anonyymi
Kolme eri kertaa ollut. Napapiikkì ja geelihoito auttoi. Tarkkaa paranemisaikaa en muista. Olisko mennyt muutama viikko. Ilman sitoutunutta ja jatkuvas omahoitoa uusiutuu - valitettavasti. Määrättiin yksilölliset hoitosukat käyttöön aamusta iltamyöhään. Suonikohjut ja taipumus tukoksiin on meillä sukuvika (leikkaus minullakin ehkä edessä). Muista heilutella jalkojasi aina kun mahdollista. Älä käytä vyötäröltä tiukkoja housuja. Nouse seisomaan 15 min välein ja tee muutamia kävelyaskeleita. Tupakka pois. E-pillerit..ei hyväksi ollenkaan. Kovat rasvat pois ruoka-aineista.
"Raskaalta" (jonkinlainen paineen tunne) tuntuvat jalat on enne ja varoitusmerkki. Käy selälleen lattialle ja nosta jalat seinää vasten ylös noin 15-30 minuutiksi. Helpottaa painetta jaloissa hieman. Suosin itse kohtuullista kävelyä. Pitkäkestoinen lenkkeily ei käy mulle. Vältä mustelmia ylipäätään.
Tsemppiä sulle vaivan hoitoon. - Anonyymi
Kaksi kertaa ollut. Molemmilla kerroilla sain napapiikki-kuurin (verenohennuslääke), sitä ennen ultrakuvaukset. Paraneminen oli nopeaa. Matkustattaessa oli muistettava jaloitella aina tilaisuuden tullen.
- Anonyymi
Mulla lääkäri totesi vähän aikaa sitten. Kova pienehkö pahkura sääressä ja vähän punoitusta. Ei kipuja. Sanoi että näitä ei nykyään tutkitä edes uä:llä. Itse pitää seurata ettei muutu syväksi laskimotukokseksi. Jos tulee hengenahdistusta tai sääri turpoaa niin sitten soitto päivystykseen. Hyvinvoitialueemme hoitaa näin homman. Ottakaa kuitenkin aina yhteys lääkäriin jos teille tulee kovia patteja jalkoihin, neuvon minä.
- Anonyymi
Jos jalka on väsynyt ja "muljauksia" , onko tulppa ?
- Anonyymi00005
minulla ollut kymmeniä kertoja,joskus tosi laajalta alueelta.käynyt tk lääkärillä,verisuonikirurgilla koskaan saanut mitään napapiikkiä tai ohennuslääkettä sanottu vaan kyllä se siitä paranee muutamassa viikossa.
- Anonyymi00006
Ja jalkoja leikattu ,sekä ruiskutettu useita kertoja aina tulee uusia näistä ei pääse eroon muuta kuin katkaisemalla jalat nivusesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1431347
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä39936Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad36671- 14610
Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46597Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26588- 25565
Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver17563Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30557Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17533