Kun olen sairauteni takia käynyt useasti sairaaloiden päivystyksessä, ambulanssiin en ole saanut ottaa mukaani omaa, minulle sopivaa kokoa olevaa pyörätuoliani, minkä vuoksi minulla on aina ollut vaikea odotella vuoroani poliklinikalla kun poliklinikalla olevat pyörätuolit ovat olleet minulla epäsopivia. Olen aina ihmetellyt sitä, miksi sairaalaan apua hakemaan tullutta sairasta ihmistä täytyy tämän sairaudesta johtuvan huonon olon lisäksi, lisätä tämän huonoa oloa vielä sillä, ettei poliklinikalla ole erikokoisia pyörätuoleja? Poliklinikoilla ei ole myöskään erikorkuisia istuimia eripituisia potilaita varten. Miten on kun ei ymmärrettäisi, että sairaiden ihmisten on helpompi odotella vuoroaan jos esim. istuimet ovat heille sopivankokoisia?
Ja vanhustenhoitolaitoksissa hoidossa, paljon vuoteissa olevien hoidettavien oloa voisi pyrkiä helpottamaan sellaisilla patjoilla, joissa hoidettava voisi maata vuoteellaan ilman, että makuualustastaan hän saa lisää vaivoja.
Hoitolaitoksissa on myös olemassa hyvin epämiellyttäviä suihkutuolia, joissa pesulla käynti hoidossa olevalle muodostuu kärsimysnäytelmäksi ja miksi? Miksi esim. laitosten makuualustoja ja suihkutuolia ym. hoidossa tarvittavia apuvälineitä ei testata? Jokaisen terveydenhoitajan olisi syytä kokeilla, minkälaista on terveenä istua vanhustenhoitolaitoksen suihkutuolissa jonkun toisen pestävänä ja kuvitella siinä, mitä siinä olisi istua silloin, jos olisi sairas. Suihkutuolissa kun esim. jää pestävältä monta paikkaa jota ei pystytä pesemään. Että ei ole ihme jos makuuhaavoja ja vaikeita ihottumia esiintyy hoidettavilla runsaasti.
Kun terveydenhoidon apuvälineillä voitaisi saada helpotusta hoidettavana olevan sairaan ihmisen olotilaan niin, miksi sitä ei tehdä?
Vanhustenhoidossa olevien oloa, tulisi helpottaa enemmän, asianmukaisilla apuvälineillä.illä
Anonyymi
0
56
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa751699- 241196
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as341092Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu135923Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64704
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192619On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79608- 73590
- 49571
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32528- 55517
- 57502
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457- 36454
Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 33423
- 40417
- 16409
- 82398