Älä luota soskun apuun

Anonyymi

Mietin aina välillä että kun itkien pyysin apua soskulta kun mulle rakas ihminen oli kuollut ja hänen laskut kaatuivat mun päälle ja kerroin rehellisesti ettei mun tulot riitä hoitaa myös mun omia laskuja. Ehdotin soskulle että he olisivat "lainaneet" rahat ja maksanu sen ihmisen laskun ja mä olisin jälkikäteen lyhentänyt heille ni se ei sopinut...

Sosku sanoi koska olin perinyt asunnon ni se olis pitäny myydä, mutta asunto kuuluu muuttotappio kuntaan eikä sitä olis saatu myyty nopeasti tai muutenkaan...

Minkäänlaista tukea tai apua en saanu soskulta vaikka olisin tarvinnut...

Joten luovutin kokonaan...

Ilmainen neuvo kaikille että sosku ei auta sua, vaikka samaan aikaan juopoille annetaan rahaa...

Ruokajonossa jouduin käymään kun edes ruoka ostos seteliä en saanu.

Minut jätettiin täysin yksin kuoleman keskellä.

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Myönnän että olen katkera, kun en saanu apua ja mietin että miten ihmeessä sosku saattoi luulla että työkyvyttömyys eläkkeellä oleva ihminen maksaa myös toisen ihmisen laskut. Varsinkin kun sain omaan vuokra asuntoon asumistukea ja sain eläkkeen ja takuu eläkkeen.

      No. Niinhän siinä kävi että jouduin luopuu omasta vuokra asunnosta ja muuttaa kuolleen ihmisen asuntoon josta oon hyvin katkera.

      En saanu miettiä rauhassa mitä haluan tehdä ja enkä saanu rauhassa surra.

      Jälkikäteen oon ajatellu että Iha turhaan olin silloin tuetussa töissä ja mitä hyötyä oli tai on olla tuetussa töissä kun kun kerran tarvitset yhteiskunnan apua ni sinut jätetään täysin yksin.

      Miksi edes yritän muuttaa elämääni kun tiedän ettei edes sillo kun tarvitsen apua saa sitä?

      En luota enää kehenkään ja miks luottaisin?

    • Anonyymi

      Mietin että mitä väliä enää millään on??

      Oli aika kun luotin ihmisiin.
      En enää.
      Kadun että edes pyysin apua ku en sitä saanu.

      Mitä hyötyä oli olla kuntouttavassa työssä kun sitten kun mun rakas ihminen kuoli ni minut jätettiin yksin. Se kautta missä olin päässyt kuntouttavaan työhön ei välittänyt lainkaan että vaikka usein itkin ja olin todella onneton ni he jättivät minut täysin yksin ja edes töistä en saanu tarpeeks olla pois jotta olisin ehtiny saada itseni kuntoon..

      Luulin ennen tuota että jos olet kuntouttavassa työssä ja sun elämään tulee kuolema ni saisin apua ja tukea.. En saanu... Ketään ei silloin kiinnostanut kuinka hajalla ja rikki olin. Ei ketään...

      Haluaisin kiittää Suomen soskua että teidän ansiosta tiedän ettei ihmisiin voi luottaa. Haluaisin kiittää siitä, että siitä huolimatta että jätitte minut yksin ni minä selvisin.

      Aikaa siihen tosin meni ja edelleen joudun siivoo niitä sotkua mitä se kuolema sai aikaan.. Mutta en luovuta.

      Haluan vain sanoa että älkää luottako sotkuun vaan vaikka olisitte kuinka rikki hoitakaa laskut. Koska sotkua ei kiinnosta.

    • Anonyymi

      Miksi toisen henkilön pitäisi maksaa vainajan laskuja? Ne maksetaan kuolinpesän varoista, jos niitä on, ellei ole niin ne jää laskuttajan tappioksi.

      • Anonyymi

        Et sitte myöskään lukenu että oli vain asunto,mutta ennen ku asunto saa muutettua rahaksi ni laskut erääntyy ja korkoa tulee.

        Ja mite maksaa kuolleen laskut jos häneltä jää vain asunto . Ekaks asunto pitää saada myyty jotta asunnosta saatu rahat voi käyttää laskuihin.

        Miten työkyvyttömyys eläkkeellä joka saa asumistukea koska työkyvyttömyys eläke ei oo iso pystyy hoitamaan yllättäviä laskuja?

        No ei mitenkään.

        Mutta miksi ei voitu edes 20e ostoskuponkia antaa ja olisin ollu jo siitä tosi iloinen jos edes olis ollu silloin ruokaa.


    • Anonyymi

      Et sitte lukenut. Sosku ei suostunut "lainaa " ne rahat jotta olisin tukityöllä myöhemmin maksanut takaisin, mutta ne laskut olis hoidettu. (Asunto jonka sain perinnöksi ei olis ehditty kuitenkaan myymään jotta ne laskut olis ehtiny hoitaa ja sosku ei suostunut siihenkään että olis maksanu ne laskut ja olisin maksanut ne rahat takas jos asunto olis saatu myyty. )

      Ja olisin ehtiny rauhassa surra . Ja saamaan itseni kokoon.

    • Anonyymi

      Se raha jonka sosku olis antanut ni olisin maksanut takaisin mutta niin olisin saanut ne laskut hoidettu ja mun ei olis tarvinnu niitäkin murehtia. Olisin maksanut joka kuussa tukityön palkan heille.

      Mutta se ei käynyt. Olisin mielelläni tehny maksusuunnitelman yhden paikan kanssa ja näin vain olis ollu yks paikka muistettavana vielä omien laskujeni kanssa.

      Eli vielä kerran en pyytänyt että he hoitavat mun laskut vaan kuolleen ihmisen jotta olisin saanu pidetty omat asiani kunnossa.

      Työkyvytön ei saa pankista lainaa joten en voinu kuolleen laskut maksaa sillee että olisin ottanut lainaa jotta saan maksettua.

    • Anonyymi

      Mitä hyötyä oli tehdä tukityötä kun kuoleman kohdalla en voinu saada apua? Ei mitään.

      Mitä hyötyä oli yrittää näyttää yhteiskunnalle että haluan hallita omaa elämää?

      Tarviiko kuitenkaan toisen ihmisen kuoleman takia joutua muuttaa asuntoon johon ei halua vaan siks ku asunto on?

      Miksi ei voitu auttaa että asunto olis saatu myyty ja niillä rahoilla maksettu takaisin kaikki se laina mikä sosku olis antanut kuolleen ihmisen laskuihin?

      Et sä jaksa yksin kaikkia tehdä ja jotta asunto voi myydä se pitää myös tyhjentää... Ja surun keskellä se on vaikeaa

    • Anonyymi

      Omalla kirjoituksella halusin myös sanoa kaikille että maksakaa kuolleen ihmisen laskut, koska vaikka ihminen on kuollut ni niitä laskuja menee eteenpäin jos niitä ei maksa.

      Muistakaa kaikki kuolleen ihmisen sopimukset irtisanoa. Aivan kaikki pitää irtisanoa. Ei riitä että ihminen on kuollut, koska jos et muista irtisanoa ni kuolleelle ihmiselle tulee laskuja vaikkei hänellä ole enää tuloja, jotka tulis joka kuussa jos olis elossa.


      Muistakaa irtisanoa kuolleen ihmisen laskut,jotta lisää laskuja ei tule kuolleen ihmisen nimissä.

      • Anonyymi

        Henkilön kuolemasta menee tieto aika laajalti, joten jotkut vakiolaskuttajat voivat saada tiedon laskutettavan henkilön kuolemasta. Onhan se tietenkin järkevää että jotkut säännölliset laskutettavat sopimukset katkaistaan (usein vaaditaan kuolintodistus) ettei tule lisää turhia laskuja. Omaistenkaan ei tarvitse maksaa vainajan laskuja, ne maksetaan kuolinpesän varoista jos niitä on. Laskuttaja jää nuolemaan näppejään jos kuolinpesällä ei ole varoja.


    • Anonyymi

      Edes kuntouttavassa työstä en saanu olla pois.

      Olisin tarvinnut aikaa jotta olisin jaksanut hoitaa kaikki asiat. Olisin tarvinnut aikaa saada itkeä kunnolla ja kun Olisin itkenyt ni olisin miettinyt miten hoidan asiat.

      Kuntouttava työ ei ole silloin oikea paikka olla kun sulle rakas ihminen on kuollut. Ei silloin kuntouttava työ auta mitään ku kaikki voimat menee siihe että jaksaa edes töissä käydä.

    • Anonyymi

      Sinun ei kuulunut eikä kuulu maksaa kuolleen laskuja omista varoistasi! Kuolleen laskut maksaa kuolinpesä ja jos varoja maksamiseen ei ole, laskut jäävät laskuttajan tappioksi. Siksi sossu ei auttanut sinua. Lain mukaan toimitaan. Sinulla on tietysti surua mutta se ei tähän maksuvelvollisuuteen vaikuta mitenkään.

      • Anonyymi

        Et lukenut vainajalla oli asunto ja juuri se oli ongelma ku sehän on vainajan omaisuutta jolla katetaan vainajan laskut ja kulut...

        Mutta asunnon myynti onkin jo toinen asia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et lukenut vainajalla oli asunto ja juuri se oli ongelma ku sehän on vainajan omaisuutta jolla katetaan vainajan laskut ja kulut...

        Mutta asunnon myynti onkin jo toinen asia

        Siitä vaan myyntiin ja jos asunto ei käy kaupaksi tai siitä saatava (surkea) hinta ei kata kuluja, sossun on tultava apuun (ääripäässä jopa haudattava vainaja).


    • Anonyymi

      Ehkä juuri se ettei sosku auttanut tekikin minusta vahvan, vaikka edelleen ihmettelen miksi juopot sai apua,mutta saiko he juopot oikeasti apua,ku saivat rahaa? Eivät saaneet apua.Ei niitä juoppoja auttanut se että saivat rahan juomiseen.

      Enemmän apua heille olisi ollut se että he olis joutuneet hakemaan alkoholismiin apua ja saanu hoitoa juomiseen...

      Oppiko he mitään? Eivät he oppineet.

      Eniten ihmetyttää juuri se,että vaikka minä selvisin ni täällä on paljon ihmisiä jotka Ovat jääneet ongelmiensa loukkuun kun eivät saa apua

      • Anonyymi

        Voiko perinnöstä kieltäytyä, jotta se ei tule omille harteille? Tulee vähän myöhään kysymys kaikilta. Joskus saattaa tulla omalle kohdalle. Mielestäni kyllä olet tärkeällä asialla, että sossu/kela ei tue. Yhteiskunnan tulisi mielestäni ottaa myös enemmän vastuuta ja auttaa asioiden hoitamisessa muissakin, kuin laskuissa. Loppukädessä itsellä sama fiilis, että joutuu lopulta selviämään yksin kaiken paskan läpi. Yhteiskunta väittää ettei niillä ole riittävästi rahaa/resursseja hoitaa meidän koko kansan ongelmia. Haastaana on varmasti myös se, että ulkomailta tulee lisää ihmisiä suomeen huolehdittavaksi, kun omassakin jo tarpeeksi. Talous on vaikea asia. Meidän yhteiskunta kumminkin tukee suhteellisen paljon, josta pitää osin olla kiitollinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1525
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1097
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      996
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      917
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      842
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      640
    Aihe