implanteista

Anonyymi

minulta puuttuu ylhäältä useampia hampaita johtuen pitkään jatkuneesta ientulehduksesta ja siitä seuranneesta paradontiitistä. Nyt yläetuhammas pitäisi poistaa koska juuressa on tulehdus ja juurihoidon ennuste olisi tosi huono koska sairauden seurauksena luuta on menetetty. myös viereinen hammas puuttuu. Olisin halunnut implantit ylös eteen ja kulmaan mutta ei kuulemma onnistu koska tuota luuta on niin paljon menetetty. En oikeen ymmärrä mitä tarkoittavat tällä . Olen lukenut paljon asiasta ja ymmärtänyt että luuta voidaan siirtää jos tarvetta. Olen lukenut myös esim Kliinik 32 nettisivuilta asiakastarinoita joissa Parodontiitti potilaille on korvattu hampaita implanteilla. Miksihän minä olen poikkeus.....?

2

104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ilmeisesti leukaluuta on menetetty jo niin paljon ettei enää luunsiirrollakaan saada riittävää tukea implatille.

Minulta puuttui ylhäältä käytännössä kaikki poskihampaat ja kun kulmahammas katkesi (juurta ei voitu enää käyttää) niin laitettiin osaproteesi. Sillä selvisin useita vuosia. Kun sitten toinen etuhammas hajosi, poistatin kaikki loputkin ja tehtiin kokoproteesi ylös.

• Anonyymi

Luuta voidaan siirtää, jos on tarvetta. Kyllä, kyllä näin on. Mutta ei miten paljon tahansa. Ilmeisesti olet menettänyt luuta liikaa, jotta se olisi korvattavissa.

Toinen implanttien asennusta vastaanpaneva seikka on parodontiitti.

Runsas luupuutos ja parodontiitti yhdessä merkitsevät huonoa ennustetta implanteille. Ne eivät tule pysymään kovin kauan eli koko kallis operaatio menee hukkaan. Vastuunsa tunteva hammaslääkäri ei ryhdy operaatiota tekemään ja sinua siitä rahastamaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      125
      6388
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      376
      6195
    3. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      71
      6143
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      344
      3982
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      148
      2405
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      4
      2355
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      130
      1447
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      13
      1289
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      187
      1118
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      64
      950
    Aihe