Miksi näitä tuotiin noina vuosina niin paljon? Nettiautossa noita keikkuu yhä. Pikukaupungissamme oli taksitolpalla kaksi, läheisellä kaivinkoneyrittäjällä myös, kaikki Delta 88 dieseleitä.
Joku verojuttu?
Oldsmobilet 1978-1982 suomessa
9
189
Vastaukset
- Anonyymi
Olikos niissä 5,2 litrainen moottori alkuun joka oli kestävyydeltään aika huono. Muuttuiko sitten jossain vaiheessa isommaksi..?
Bensiinimoottorin pohjalta ne dieselit oli tehty eikä kaikilta osin ollut ajateltu dieselmoottorin vaatimuksia.- Anonyymi
Ei ollut koskaan 5,2 litraista moottoria noissa. 5,7 litrainen oli huonon maineen saanut diiseli. Kai se oli bensakoneen pohjalta suunniteltu. Se 6,2 litrainen on vähän parempi.
- Anonyymi
Olisko nuo ollut kohtuu hintaisia, sen aikaisiin euroautoihin verrattuna isoja, vaikka pieniä amerikan mittapuulla. Muistelen että dieselaissä oli tosiaan kestävyysongelmia.
- Anonyymi
Aivan rimpuloita, siksi kait löysi tien Suomen markkinoille?🤪🤪🤪
- Anonyymi
Se isompi dieseli oli ihan lutettava ja kestävä. Pikkudieseleitä muutettiin jälkeenpäin usein bensakoneisiksi. Suuri osa niistä meni ilmeisesti taksikäyttöön.
- Anonyymi
Dollarin kurssi oli edullinen ja jenkit tarjosivat autoja halvalla, kun eivät tahtoneet käydä kotimaassaan kaupaksi taloustaantuman vuoksi.
- Anonyymi
Aikanaan monella vanhemman polven taksiautoilijalla oli kokemusta jenkkiraudoista ja kun niitä alkoi saamaan dieselinä oli valinta selvä. Polttoaine oli noihin aikoihin kallista, lisäksi bensan ja dieselin hintaero paljon suurempi kuin nykyään.
Turussakin näitä Oldsmobileja oli aikanaan paljon takseina, mutta ne häipyivät nopeasti rivistä. Niinpä 80-luvulla hallitsivat mersu, Volvo ja Opel Rekord.- Anonyymi
Eikö ollut 505 peugeot yleinen tolpalla myös, se olikin kestävän auton maineessa silloin. Jotenkin ranskalaiset hukkasivat kestävien autojen tekoreseptin 90 luvulle tultaessa, 2000 luvulla menikin sitten maine lopullisesti.
- Anonyymi
Tyyli, varusteet ja mukavuus tehostajineen ja automaattivaihteistoineen sekä teho oli ihan eri luokassa kuin mersuissa silloin.
Vettä dieselissä ja koneen karstoittuminen pätkä-ajossa sekä taksitolpalla tyhjäkäynnissä oli kai noiden koneiden rikkoutumisien pääasiallisina syinä. Puristussuhde noissa oli 22:1 eli männän päällä ei ollut tilaa karstalle eikä vedelle.
Ainoastaan kiertokangen laakerit, vesipumppu ja venttiilikopat olivat vaihtokelpoisia bensakoneen kanssa, sekä apulaitteet. Kyllä se oli ihan eri rautaa kuin bensamoottori vaikka ulkomitoiltaan sama olikin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai979469Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki754924Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.504619Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j82388Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.1001586- 441424
Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota541340Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441286Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.471269Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?641262