Toyotat ovat todelliseen elämään eikä vertailutesteihin tehtyjä

Anonyymi

Siksi Suomen kansa rakastaa niitä, mutta myös muu maailma, sillä onhan Toyota maailman suurin autonvalmistaja,

Toyotat eivät ole kaukana menneisyydessä elävien autolehtien toimittajien pelleilytesteihin tehtyjä. Kansaa eivät kiinnosta nämä pellet, jotka puhuvat tehoista väännöstä ja kiihtyvyydestä ja jotka eivät osaa uudistua ajan mukana.

Elänevät vielä rallikuski Simo Lampisen ja Saabien aikaa 1960-luvulla.

121

804

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suomen kansa on äänestänyt lompakollaan näin.
      1. Toyota 11 058
      2. Volkswagen 7 632
      3. Skoda 6 832
      9. Audi 2 995
      14. Seat 1 594
      27. Lexus 209

      Tuosta voit laskea.

      VW 19.000
      Toyota 11.000

      • Anonyymi

        Ei, vaan näin.

        1. Toyota 11 058
        2. Volkswagen 7 632


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan näin.

        1. Toyota 11 058
        2. Volkswagen 7 632

        Juurikin näin se meni. Toyota näkyy olevan ihan ylivoimainen ykkönen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin näin se meni. Toyota näkyy olevan ihan ylivoimainen ykkönen.

        VW 19.000
        Tojota 11.000

        Kumpi luku on suurempi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW 19.000
        Tojota 11.000

        Kumpi luku on suurempi?

        Tojota luku on suurin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojota luku on suurin.

        Volkswagenin luvussa on näköjään neljä automerkkiä ja Toyotalla vain yksi ja ainoa Toyota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin näin se meni. Toyota näkyy olevan ihan ylivoimainen ykkönen.

        tokihan se ei kerro mitään tojon paremmuudesta vaan siitä että jostain ihmeen syystä etenkin suomalaiset ovat hurahtaneet niihin kun eivät uskalla poiketa valtavirrasta vaan laitettaan sellainen kulkine jota muutkin ovat laittaneet...

        nykyisin ihan sama minkä uuden kulkineen laittaa niin se ajaa asiansa sen puolenkymmentä vuotta, jota uutta autoa yleensä pidetään


    • Anonyymi

      On ne tojot vähävikaisia, mutta niissä niin paskat ajo-ominaisuudet.

      • Anonyymi

        Aivan Toyotat ovat viattomia autoja, mutta ne ovat kovia ruostumaan. Ruostuminen ei ole mikään vika vaan ominaisuus. Se on kuitenkin pienempi harmi kuin tekniikka viat.


      • Anonyymi

        Tiellä niilläkin pysyy ja omalla rahalla kestävyys tärkein.


      • Anonyymi

        Ei ne oikeasti edes ole vähävikaisia.


      • Anonyymi

        Kyllä valitettavasti Toyota on menettänyt viattomuutensa jo 2000 luvun alkuvuosina, mutta ihmiset eivät vaan sitä tiedosta kun luulevat jonkun suomalaisen katsastustilaston kertovan jotain autojen vioista. Se kertoo vain sen missä kunnossa auto sattuu sillä hetkellä olemaan, ei sitä kuinka paljon autoa on korjattu ennen.
        Briteissä on tehty oikeaa tilastoa korjaamojen ja vakuutusyhtiöiden tiedostoista ja kerätty viat ja ongelmat vuoden ajalta ja niissä Toyota on löytynyt sijoilta 19 ja 20. Noissa listoissa on laskettu mukaan 34 eri merkkiä joista löytyy riittävän isot määrät autoja ja näin saatu luotettava ja kattava tilasto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan Toyotat ovat viattomia autoja, mutta ne ovat kovia ruostumaan. Ruostuminen ei ole mikään vika vaan ominaisuus. Se on kuitenkin pienempi harmi kuin tekniikka viat.

        Tekniikkaa on helppo korjata, mutta kun kori mätänee, niin se on loputon tie hukata rahaa ja vie nopeasti paaliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekniikkaa on helppo korjata, mutta kun kori mätänee, niin se on loputon tie hukata rahaa ja vie nopeasti paaliin.

        Ruostuminen on Ranskalaisten autojen ongelma. Toyota ei ruostu juuri lainkaan. Tässä suhteessa ehkä paras auto. Tekniikkakin Toyotassa on kestävää. Niillä voi ajaa miljoona kilometriä ilman remontteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä valitettavasti Toyota on menettänyt viattomuutensa jo 2000 luvun alkuvuosina, mutta ihmiset eivät vaan sitä tiedosta kun luulevat jonkun suomalaisen katsastustilaston kertovan jotain autojen vioista. Se kertoo vain sen missä kunnossa auto sattuu sillä hetkellä olemaan, ei sitä kuinka paljon autoa on korjattu ennen.
        Briteissä on tehty oikeaa tilastoa korjaamojen ja vakuutusyhtiöiden tiedostoista ja kerätty viat ja ongelmat vuoden ajalta ja niissä Toyota on löytynyt sijoilta 19 ja 20. Noissa listoissa on laskettu mukaan 34 eri merkkiä joista löytyy riittävän isot määrät autoja ja näin saatu luotettava ja kattava tilasto.

        Tuo Brittien tilasto on huu-haa tilasto. Siihen ei kannata luottaa. Briteissä ajetaan melko uusilla autoilla. Siellä ei tule esille Toyotan ruostumattomuus. Se on täällä Suomessa tärkeä, koska ajetaan vanhoilla autoilla. Toyota on paras auto Suomen olosuhteisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruostuminen on Ranskalaisten autojen ongelma. Toyota ei ruostu juuri lainkaan. Tässä suhteessa ehkä paras auto. Tekniikkakin Toyotassa on kestävää. Niillä voi ajaa miljoona kilometriä ilman remontteja.

        -sanoo "esson baarin mies", jolla ei ole edes käytännön kokemusta muista kuin omasta merkistään (tojo)
        -itselläni ollut useita eri merkkisiä autoja, mm parit ranskiksetkin: pösö 407 kuusi viatonta ja ruosteetonta vuotta, sitten sitikan C4 yhdeksän vuotta -ei vian vikaa eikä ruostetta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruostuminen on Ranskalaisten autojen ongelma. Toyota ei ruostu juuri lainkaan. Tässä suhteessa ehkä paras auto. Tekniikkakin Toyotassa on kestävää. Niillä voi ajaa miljoona kilometriä ilman remontteja.

        Nythän oikeen vitsin väänsit. Taidat elää 1960 lukua jälleen kerran.


    • Anonyymi

      Kansa ostaa parasta, siksi Toyota.
      Vw on tippunut 7000 kpl koska niissä on vikoja, pahoja vikoja.

      • Anonyymi

        VW on myynyt tänä vuonna 8000kpl enemmän autoja meillä kuin Toyota.
        Ei VW:ssä ole vikoja, mistä niitä keksit?


    • Anonyymi

      Vikaa sinulla on päässäsi. Suosi EU-autoja, älä aasialaisia.

      • Anonyymi

        Aasialaiset osaavat tehdä hyvälaatuisia autoja järkevällä hinnalla, lisäksi aasian maat kohtelevat autoilevia ihmisiä hyvin. EU on p*sk*a joka vihaa yksityisautoilua, pyrkii tekemään autoilusta mahdollisimman kallista, säännösteltyä ja on pilannut säännöillään autojen laatua pitkän aikaa. Ei ole mitään syytä miksi yksityisautoilijan kannattaisi käyttää rahojaan EU hyväksi.


    • Anonyymi

      Kyllä. Esimerkiksi Sallassa Lapissa asuva sairaseläkeläinen Rauno Räkkinen on potentilaalinen vanhalla Toyotalla ajava, sielläpäin näkee 80-luvun Corollaa ja Hiacea ja ne vaan pelaa ja pelaa. Öljyt ja suodattimen kun muistaa edes parin vuoden välein vaihtaa bensakoneisessa vapartojotassa niin se kestää seuraavat 20 vuotta. Oiva auto vaikkapa 25-vuotias Corolla pienituloiselle korpialueen asukkaalle jolla mitätön eläke tai työttömyyskorvaus ja lähtö tulipalopakkasellakin avotaivaan alta.

      • Anonyymi

        Juu, siellä ei välitetä kun pikku simassa käymään baarissa ja alkossa edes jokusen kerran kuukaudessa. Ei poliisi pysäyttele ja kunhan se Tojo edes jotenkin nykyttelee eteenpäin lähemmäs keidasta, niin se riittää. Ja ainahan voi olla menemättä mihinkään jos auto ei käynnisty ja kyllä se voi sitten myöhemmin koppuloida henkiin kun naapurin aikamiespoika sattuu metsältä eksymään tontille liemipullon kanssa.


    • Anonyymi

      Hauska aloitus ja niin ajattelematon kuin Toyotan omapojalta voi odottaa.
      Kaikki autot tehdään käyttöä varten ja toiset tekee ne vaan paremmin ja ajatellen niiden käytön mukavuutta, turvallisuutta ja ajo-ominaisuuksia.
      Kummasti muut osaavat tehdä parempia autoja kokoajan ja ovat edullisimpia kuin Toyotan kehnot ja ruostuvat autot.
      Testit ja vertailut kertovat karua kieltä tästä ja sekös omapoikaa risoo.

      • Anonyymi

        Miten on, pelottaako syyskuu?
        Toyota 11000 kpl.
        vw 7000 resua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten on, pelottaako syyskuu?
        Toyota 11000 kpl.
        vw 7000 resua.

        Vag 19000 ja Tojo 11000 resua.


      • Anonyymi

        Kummasti muut osaavat tehdä parempia autoja kokoajan ja ovat edullisimpia kuin Toyotan kehnot ja ruostuvat autot.

        *********

        Kaikki teräspellistä tehdyt autot aikanaan ruostuvat, toiset nopeammin ja toiset hitaammin. Kaikki muut tehtaatkin mahdollisesti osaisivat tehdä Tojotaa parempia autoja, mutta Suomen vaativissa olosuhteissa on huomattu, että ne eivät sellaisia autoja halua tai osaa tehdä. Tojota on siten ainoa automerkki, joka soveltuu käyttöautoksi syrjäisellä maaseudulla. Kaikki VAG-konsernin epävarmat härpäkkeen voi heti heittää romukoppaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummasti muut osaavat tehdä parempia autoja kokoajan ja ovat edullisimpia kuin Toyotan kehnot ja ruostuvat autot.

        *********

        Kaikki teräspellistä tehdyt autot aikanaan ruostuvat, toiset nopeammin ja toiset hitaammin. Kaikki muut tehtaatkin mahdollisesti osaisivat tehdä Tojotaa parempia autoja, mutta Suomen vaativissa olosuhteissa on huomattu, että ne eivät sellaisia autoja halua tai osaa tehdä. Tojota on siten ainoa automerkki, joka soveltuu käyttöautoksi syrjäisellä maaseudulla. Kaikki VAG-konsernin epävarmat härpäkkeen voi heti heittää romukoppaan.

        Hihii, olet saavuttanut naurettavuuden rajan sokeassa uskossasi.
        Toyota on ihan yhtä surkea auto mihin maankolkkaan hyvänsä. Viat, jatkuvat huollot, takaisinkutsut ja älytön ruostuminen ei ole erilaista sivistyksessä tai syrjäkylillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vag 19000 ja Tojo 11000 resua.

        Eli siis VAG 19000 romutettua, ja Toyota 11000myytyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli siis VAG 19000 romutettua, ja Toyota 11000myytyä.

        Tuollako yrität hämätä ja helpottaa vitutustasi, omapoika?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollako yrität hämätä ja helpottaa vitutustasi, omapoika?

        Onko sinulla mennyt taas koko päivä täällä todistelemassa huijarikonsernin rehellisyyttä?
        Hermostuttaako jo Lokakuun alku ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vag 19000 ja Tojo 11000 resua.

        Vag-luvussa on neljä automerkkiä. Toyotalla yksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla mennyt taas koko päivä täällä todistelemassa huijarikonsernin rehellisyyttä?
        Hermostuttaako jo Lokakuun alku ?

        Mitäs sinä olet yrittänyt koko päivän satuilla, hihii!
        Toiset tekee hyviä autoja ja Toyota välttävä, eihän se kurjuus mikään hyve ole kun muut tekevät laatua ja mukavuutta samaan rahaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, olet saavuttanut naurettavuuden rajan sokeassa uskossasi.
        Toyota on ihan yhtä surkea auto mihin maankolkkaan hyvänsä. Viat, jatkuvat huollot, takaisinkutsut ja älytön ruostuminen ei ole erilaista sivistyksessä tai syrjäkylillä.

        Toyota ei ruostu juuri lainkaan. Vielä kaksikymppisinä ne on käytännössä ruosteettomia. Muun merkkiset on aikoja sitten jo paalattu. Toyotan moottorit ovat olleet aina kestäviä. Niille miljoona kilometriä on normaali suorite. Vokkelo konsernin autoissa vikoja riittää. Niistä hajoo jakopää ja DSG-vaihteisto ja öljyn kulutus on tosi suurta vieläkin. Sitä ne eivät ole pystyneet korjaamaan 2021 mallissakaan. Toyotassa ei koskaan, ei koskaan ole vikoja.


    • Anonyymi

      Japsien turvatyynytkin aiheuttaneet satoja kuolonuhreja eri valmistajien autoissa. Että hojo hojo!

    • Anonyymi

      Toyota vaikka henki menisi.

      "WASHINGTON Matkustaminen Yellow Cab -taksissa, joka on muuten väriltään punainen, tuntuu syvissä vatsalihaksissa. Vaikuttaa siltä, että Toyota Camryn akseli kannattelee vain heiluvia osia.

      Kuski on palkkansa ansainnut, vaikka asiakkaan henki vaarantuisi. Tämä on pelin henki Washingtonin kuljetusalalla."

      https://yle.fi/uutiset/3-12101910

    • Anonyymi

      Toyota on kuin HK:n Sininen. Sitä menee kaupaksi, mutta ei sitä voi verrata parempiin makkaroihin.

    • Anonyymi

      Miten sitä voi olla vertailutestejä vastaan, miten muuten tietää mitä ostaa ja on ostanut, kuten miten kuluttaa poltto-ainetta, millainen automaatti vaihteisto on toiminnaltaan ,onko takana tilaa aikuiselle ,onko meteliä ajossa, miten katkaisimet on saatavilla, kaikkea mittanauhalla tai jollakin realistisella mittaustavalla vertailtavaa asiaa on hyvä lukea ennen ostoksia , miten muuten kokeilla kymmeniä autoja , pienen pienin eroin nyt oli viikonlopun ajossa uusi corolla hybridi mutta päädyin hyundaihin ioniqiin koska kulttu oikeasti vähemmän bensaa , corolla en saanut kulkemaan 4, 8 l vaikka niin luvattiin....mainoksessa tosin...

    • Anonyymi

      Aloitus on suuren älykön käsialaa. Siksi sitä täällä niin kovasti mollataan.

      • Anonyymi

        Kävin koeajamassa Toyotan. Sen penkki oli tehty jollekin jolla on kääpiön jalat, hyvää ajoasentoa on turha edes yrittää.
        Jokapuolella on kovamuovia.
        Ajossa kone on täysin aneeminen ja huutaa kuin viimeistä päivää jos haluaa pysyä mukana liikenteen rytmissä. Moottoritiellä melu on kuin jostain 90-luvun ritsasta.
        Onneksi minun todellinen elämä ei tarvitse olla noin surkeaa.


      • Anonyymi

        Juuri niin, hihii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin koeajamassa Toyotan. Sen penkki oli tehty jollekin jolla on kääpiön jalat, hyvää ajoasentoa on turha edes yrittää.
        Jokapuolella on kovamuovia.
        Ajossa kone on täysin aneeminen ja huutaa kuin viimeistä päivää jos haluaa pysyä mukana liikenteen rytmissä. Moottoritiellä melu on kuin jostain 90-luvun ritsasta.
        Onneksi minun todellinen elämä ei tarvitse olla noin surkeaa.

        Toyotien ajoasennot on mitoitettu ISA-normin mukaisesti (Italian Standard Ape). Mitoitus on erittäin vanhaa perua, mutta sopii täydellisesti japanilaisille ja muille persjalkaisille.


    • Anonyymi

      "Vag-luvussa on neljä automerkkiä. Toyotalla yksi."

      Toyotalla on useampiakin merkkejä: : Daihatsu, Hino, Lexus, Ranz ja Toyota.

      Tuohon 11.000 autoon on laskettu nuo kaikki eli käytännössä Toyota ja Lexus. Noita muita ei Suomessa myydä.

      Kai pälli ymmärrät että tuo 11.000 pitää sisällään kaikki Toyotan valmistamat merkit. Ei vain Toyota-merkkiset.

      • Anonyymi

        Ketä kiinnostaa kaikki jonkin konsernin merkit jos yhden ostaa? Niitähän trafikin tilastoi. Ei niistä yksikään konsernin merkeistä pärjää suosiossa Toyotalle eikä maailman laajuisesti edes koko konserni vaikka kuinka laskisit kaikki vilunki, vilppi-ja itäsaavutukset yhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä kiinnostaa kaikki jonkin konsernin merkit jos yhden ostaa? Niitähän trafikin tilastoi. Ei niistä yksikään konsernin merkeistä pärjää suosiossa Toyotalle eikä maailman laajuisesti edes koko konserni vaikka kuinka laskisit kaikki vilunki, vilppi-ja itäsaavutukset yhteen.

        " Ei niistä yksikään konsernin merkeistä pärjää suosiossa Toyotalle "

        No se Volsun juttu onkin että sillä on monia merkkejöä ja monia malleja. Lopputuloksena Suomessakin on aivan ylivoimainen ykkössija.

        1. Toyota 11 058
        2. Volkswagen 7 632
        3. Skoda 6 832
        9. Audi 2 995
        14. Seat 1 594
        27. Lexus 209

        VW 19.000
        Toyota 11.000


    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä. Mitään sellaista ei saa testata , missä erot tulee esiin numeroina esim. Kiihtyvyys teho kulutus melu.

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä. Mitään sellaista ei saa testata , missä erot tulee esiin numeroina esim. Kiihtyvyys teho kulutus melu.

        *********

        Ei sitä aina tarvitse lukea autolehtien testejä saadakseen selville automerkin toimivuuden, vaan testit voi ihan hyvin tehdä itsekin. Minunkin edellinen Tojotani oli testiajossani kaikkiaan 28 vuotta, ja se toimi koko ajan ihan hyvin. Testin lopetettuani menin Toyota-kauppaan ja ostin 2 vuotta vanhan hybridi-Tojotan. Vanha Tojotani kelpasi hyvin vaihdossa, sillä auto oli edelleen lähes uudenveroinen. Sytytystulpatkin olivat vielä alkuperäiset, eikä takajarrujen hihnojakaan koskaan vaihdettu. Etuiskunvaimentimetkin olivat vielä alkuperäiset. Tojotan kestävyys oli siis erinomainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Mitään sellaista ei saa testata , missä erot tulee esiin numeroina esim. Kiihtyvyys teho kulutus melu.

        *********

        Ei sitä aina tarvitse lukea autolehtien testejä saadakseen selville automerkin toimivuuden, vaan testit voi ihan hyvin tehdä itsekin. Minunkin edellinen Tojotani oli testiajossani kaikkiaan 28 vuotta, ja se toimi koko ajan ihan hyvin. Testin lopetettuani menin Toyota-kauppaan ja ostin 2 vuotta vanhan hybridi-Tojotan. Vanha Tojotani kelpasi hyvin vaihdossa, sillä auto oli edelleen lähes uudenveroinen. Sytytystulpatkin olivat vielä alkuperäiset, eikä takajarrujen hihnojakaan koskaan vaihdettu. Etuiskunvaimentimetkin olivat vielä alkuperäiset. Tojotan kestävyys oli siis erinomainen.

        Hihii, olet aika hauska.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Mitään sellaista ei saa testata , missä erot tulee esiin numeroina esim. Kiihtyvyys teho kulutus melu.

        *********

        Ei sitä aina tarvitse lukea autolehtien testejä saadakseen selville automerkin toimivuuden, vaan testit voi ihan hyvin tehdä itsekin. Minunkin edellinen Tojotani oli testiajossani kaikkiaan 28 vuotta, ja se toimi koko ajan ihan hyvin. Testin lopetettuani menin Toyota-kauppaan ja ostin 2 vuotta vanhan hybridi-Tojotan. Vanha Tojotani kelpasi hyvin vaihdossa, sillä auto oli edelleen lähes uudenveroinen. Sytytystulpatkin olivat vielä alkuperäiset, eikä takajarrujen hihnojakaan koskaan vaihdettu. Etuiskunvaimentimetkin olivat vielä alkuperäiset. Tojotan kestävyys oli siis erinomainen.

        Mikään auto ei kulu pihatontun kaverina. Olen nähnyt corollan,jolla oli 20 vuoden aikana ajettu vain 44000km. Se oli siisti ei juurikaan missään käytön jälkiä. Sillä tietojeni mukaan ei loskaan ajettu kuin kuivalla kelillä.


    • Anonyymi

      Sen verran pitää olla kuiteskin itsetuntoa, ettei Toyotaan sorru.

      • Anonyymi

        Näinhän se on.


      • Anonyymi

        Eipä sulla ole rahaakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä sulla ole rahaakaan.

        Juu ei niin, vaan ajelen silti mersulla ja mukavasti.


    • Anonyymi

      "WASHINGTON Matkustaminen Yellow Cab -taksissa, joka on muuten väriltään punainen, tuntuu syvissä vatsalihaksissa. Vaikuttaa siltä, että Toyota Camryn akseli kannattelee vain heiluvia osia.

      Kuski on palkkansa ansainnut, vaikka asiakkaan henki vaarantuisi. Tämä on pelin henki Washingtonin kuljetusalalla."

      https://yle.fi/uutiset/3-12101910

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Että sitten otit vanha talviautovertailun kun viimeisen voitti Skoda.
        Tuon Rolla voitti kun se lämpeni nopeasti 15 - 23 välillä.
        Uudessa testissä Toyotan kallein Rav ei sitten pärjännyt, vaan kaatui toistuvasti ojaan.


    • Anonyymi

      Maailman suurin ruostekasa.

      • Anonyymi

        Kyllä nyt harmittaa. Ihmeen hyvin se volsukin sijoittui. Oiskohan K-auto yrittänyt rahalla vaikuttaa........


      • Anonyymi

        Maailman suurin ruostekasa on joko Ranskalainen auto tai Skoda. Toyota on vähiten ruostuva auto. Se on kaksikymppisenä käytännössä ruosteeton.


    • Anonyymi

      Kyllähän se on näin että nuo tokionpoikien menestykset ovat vanhaa tavaraa.

      Tässä hallitseva talviautokuningas eli VW:n tsekkimerkki Skoda:
      "Vuoden auto Suomessa -palkinnon pokannut Škoda Octavia jatkaa voittokulkuaan myös talvessa. Menestys perustuu pitkälti siihen, että sillä ei ole heikkoa osa-aluetta, ja vahvojakin on enemmän kuin muilla. Vertailussa jaettiin neljä kymppiä, joista puolet meni Škodalle. Octavia on joukon ainoa, joka saa täyden kympin kahdesta osa-alueesta: Maantieajo ja Hallittavuus. Ajettavuus erilaisissa olosuhteissa on siis kunnossa, mikä perustuu pitkälti joukon parhaaseen ohjaukseen, hyvään etupään tunnokkuuteen ja loistavaan suuntavakauteen. Myös lämmityslaite kuuluu parhaimmistoon, mikä on hyisessä talvessa hyvä asia. Pimeissä talvi-illoissa saa nauttia myös joukon parhaimmista valoista, joten perusasiat pitkää Lapin-matkaa varten ovat kunnossa. Etenemiskyky jää tässä vertailussa keskinkertaiseksi, mutta vain siksi, että joukossa on nelivetoisia autoja. Kaksivetoisten luokassa eteneminen on kärkikastia, joten sekin osa-alue on riittävän hyvä. Jos Octaviasta jotain huonoa pitää sanoa, niin olkoon se sitten nelivedon puute. Sellaisen saa vain dieselmalliin, eikä lataushybridiin ole nelivetoa näköpiirissä."

      Kuningas on kuningas.

      Ja laitan kohta vielä lainauksen hallitsevan parhaan sähköauton arvostelun. Sekin on muuten VW:n tekemä.

      • Anonyymi

        TM:"Urheilullinen Porsche Taycan vie sähköautojen talvivertailun voiton vakuuttavalla esityksellä. Peräti viiden osa-alueen arvosana on täysi kymppi, mikä hakee historiastakin vertaistaan. Arvostelua ei ole erikseen säädetty sähköautoille, vaan se on täysin linjassa viime numeron lataushybridien kanssa. Ajo-ominaisuuksiltaan Taycan on huippuluokkaa, samoin lämmityslaitteen ja (lisävarusteisten) valojen osalta. Heikommat arvosanatkaan tuskin kertovat osaamisen puutteesta vaan lienevät linjassa sen kanssa, millaiseksi valmistaja on halunnut auton tehdä. Toisaalta joissain osa-alueissa kuten jarruissa olisi vielä parannettavaa talviolosuhteita ajatellen. Kannattaa kuitenkin huomata, että hyvän tuloksen edellytyksenä on oikeanlainen varustelu ja lisävarusteiden ruksaus. Porsche osoittaa, että käyttövoimasta riippumatta on mahdollista tehdä erinomainen talviauto."

        Se on helppoa kun osaa. Ei tehdä vain ainoastaan pullamössä jonka paras saavutus on päästä paikasta A paikkaan B vaan tehdään autoja joilla pääsee paikasta A paikkaan B tyylillä ja mukavasti.


    • Anonyymi

      Škoda Octavia
      Combi 1,4 TSI PHEV
      Style iV DSG
      38 904€


      Toyota RAV4
      Plug-in Hybrid 2,5
      AWD-i Premium
      63 609€

      Ja tojo otti pataan paljon edullisemmalta Skodalta niin että tuntui. Ja kävipä tojo perinteitä kunnioittaen vielä ojanpohjallakin kun tie ei riittänyt väistökokeessa.
      Melkoinen mahalasku taas kerran tojolta. Sääliksi käy niitä jotka ovat maksaneet tuollaisesta riisiritsasta oikean auton hinnan ja saavat vain keskinkertaista kuraa.

      • Anonyymi

        Muuta kun usko on sokea ja luja, niin voi ylpeästi röyhistellä rintaansa Prisman parkkipaikalla, siellä sivupaikoilla ettei tule auton kylkiin pikku ryppyjä joille Toyotan pelti kovin otollinen.


      • Anonyymi

        Se on helppoa kun osaa. Ei tehdä vain ainoastaan pullamössä jonka paras saavutus on päästä paikasta A paikkaan B vaan tehdään autoja joilla pääsee paikasta A paikkaan B tyylillä ja mukavasti.

        *******

        Kuinkahan moni kaveri tämän ketjun kirjoittajista on todellisuudessa pontentiaalinen Taycanin ostaja, joka pysty ostamaan Taycanin käteisellä. Palstalla on kuitenkin paljon niitä kirjoittajia, jotka pystvät ostamaan uuden hybridi-Tojotan käteisellä, joten heidän ei tarvitse vain turhaan haaveilla uudesta autosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on helppoa kun osaa. Ei tehdä vain ainoastaan pullamössä jonka paras saavutus on päästä paikasta A paikkaan B vaan tehdään autoja joilla pääsee paikasta A paikkaan B tyylillä ja mukavasti.

        *******

        Kuinkahan moni kaveri tämän ketjun kirjoittajista on todellisuudessa pontentiaalinen Taycanin ostaja, joka pysty ostamaan Taycanin käteisellä. Palstalla on kuitenkin paljon niitä kirjoittajia, jotka pystvät ostamaan uuden hybridi-Tojotan käteisellä, joten heidän ei tarvitse vain turhaan haaveilla uudesta autosta.

        Taycan on harvojen herkkua, se on totta.
        Mielenkiintoisempaa on se että alle 40-tonnin Skoda pieksi talviautotestissä selkeästi yli 60-tonnin Toyotan.


      • Anonyymi

        En tiennytkään että Occu on cittari ja nelivetoinen. Aina oppii uutta.

        Myös auton range maksaa, samoin suirituskyky.
        Kaippa sieltä Volsun listalta löytyy nelivetoinen cittari plugarikin, vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiennytkään että Occu on cittari ja nelivetoinen. Aina oppii uutta.

        Myös auton range maksaa, samoin suirituskyky.
        Kaippa sieltä Volsun listalta löytyy nelivetoinen cittari plugarikin, vai?

        Talvivertailuun osallistuu erilaisia autoja ja Ocu oli paras talviauto kaikista.
        Jos haluaa nelivetoisen sähkökäyttöisen cittarin niin VW:ltä löytyy useampikin vaihtoehto ID.4, Enyaq, Q4 näin aluksi tulee mieleen. Mihin sitä polttista tarvitsee kun on toimiva sähköauto?
        Tojo ei vaan osaa rakentaa sellaista.


    • Anonyymi

      Käykääs kattomas kuusakoskel ja steenal mitä siällä on pinoissa. Eipä juuri ole japanilaismerkkejä. Ei tietenkään kun niillä ajetaan vielä.

      • Anonyymi

        Ne japsit on niin pienessä nipussa ettet vaan huomaa. Paljon niitä ainakin paalataan ja kovin pienillä kilometreillä.
        Miina Äkkijyrkkäkin suosii Toyotaa sen pehmeyden ja helpon käsittelyn takia, Eurooppalaiset on liian kovaa ja jäykkää peltiä.


    • Anonyymi

      -Saabit ne vasta olivatkin autoja isolla A:alla 👍
      -yhden Saabin pelleistäkin teki jo puolenkymmentä tojotaa 😉
      -harmi ettei saappeja enää saa uutena!
      -siellä missä pimeä peräinen auto niin siellä tojota, on se vaan kumma kun tojo-kuskit eivät osaa käyttää (taka)valojaan!!! -liekö ne liian teknillisiä vekottomia suomalaiselle tuulipuku-kansalle? 😊

      • Anonyymi

        "-harmi ettei saappeja enää saa uutena!"

        Vain sellaisia autoja myydään uutena joita halutaan ostaa ja joiden valmistus on kannattavaa.
        Toyota on siitä malliesimerkki.


      • Anonyymi

        -Saabit ne vasta olivatkin autoja isolla A:alla 👍
        -yhden Saabin pelleistäkin teki jo puolenkymmentä tojotaa 😉
        -harmi ettei saappeja enää saa uutena!
        -siellä missä pimeä peräinen auto niin siellä tojota, on se vaan kumma kun tojo-kuskit eivät osaa käyttää (taka)valojaan!!! -liekö ne liian teknillisiä vekottomia suomalaiselle tuulipuku-kansalle? 😊

        *********

        Ei se Saab kaksinen auto ollut pysymään kunnossa. Eräällä tuttavapariskunnalla oli aikoinaan käytössä 2 autoa, isännällä oli uusi Saab ja emännällä oli vanhempi Almera. Isännän uudehkoa Saabia hinattiin useita kertoja korjaamolle, ja siinä oli kalliita vikoja, mutta emännän Almera toimi aina moitteettomasti, ja se meni katsastuksestakin aina läpi laakista.

        Lopulta isäntä kyllästyi Saabiinsa ja hävitti sen pois jatkuvien vikojen vuoksi, mutta emäntä jatkoi vielä vuosia ajoa toimivalla Almeralla. Isäntäkin sanoi minulle, että Almera on todella paljon toimivampi auto kuin Saab.


        PS. Nyt tällä pariskunnalla autoasiat ovat kunnossa. Isännällä on Avensis ja emännällä Corolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -Saabit ne vasta olivatkin autoja isolla A:alla 👍
        -yhden Saabin pelleistäkin teki jo puolenkymmentä tojotaa 😉
        -harmi ettei saappeja enää saa uutena!
        -siellä missä pimeä peräinen auto niin siellä tojota, on se vaan kumma kun tojo-kuskit eivät osaa käyttää (taka)valojaan!!! -liekö ne liian teknillisiä vekottomia suomalaiselle tuulipuku-kansalle? 😊

        *********

        Ei se Saab kaksinen auto ollut pysymään kunnossa. Eräällä tuttavapariskunnalla oli aikoinaan käytössä 2 autoa, isännällä oli uusi Saab ja emännällä oli vanhempi Almera. Isännän uudehkoa Saabia hinattiin useita kertoja korjaamolle, ja siinä oli kalliita vikoja, mutta emännän Almera toimi aina moitteettomasti, ja se meni katsastuksestakin aina läpi laakista.

        Lopulta isäntä kyllästyi Saabiinsa ja hävitti sen pois jatkuvien vikojen vuoksi, mutta emäntä jatkoi vielä vuosia ajoa toimivalla Almeralla. Isäntäkin sanoi minulle, että Almera on todella paljon toimivampi auto kuin Saab.


        PS. Nyt tällä pariskunnalla autoasiat ovat kunnossa. Isännällä on Avensis ja emännällä Corolla.

        "PS. Nyt tällä pariskunnalla autoasiat ovat kunnossa. Isännällä on Avensis ja emännällä Corolla"
        -> ja ajelevat autuaan tietämättöminä-jopa hämärän aikaan- pimeäperäisillä tojotoillaan 👍

        "Lopulta isäntä kyllästyi Saabiinsa ja hävitti sen pois jatkuvien vikojen vuoksi, mutta emäntä jatkoi vielä vuosia ajoa toimivalla Almeralla"
        -> itsellänkin oli pari uutta Nissania (Primera) vuosituhannen vaihteessa: P11 (1.6) vm. 2000 jolla pääsi nippa nappa kolmen takuuajan yli, tosin siihen ehdittiin jo kahteen kertaan vaihtaa surullisen kuuluisat multilinkit eteen sen 45 tkm aikana jonka se mulla oli
        -eikä tässä vielä kaikki en sitten kerrasta uskonut, joten laitoin vielä uuden P12 (2.0) vm. 2003 Primeran jolla ajelin 2½ vuotta / 30 tkm, siinä ei ehtinyt vielä tulemaan varsinaisia vikoja muuta kuin ne onnettomat ajo-ominaisuudet: oli kuin olisi ilmatyynyaluksella ajanut ei ollut mitään tuntumaan tienpintaan ja että mihin suuntaan renkaat nyt olivatkaan..
        -ja talvella kylmyys vaivasi molemmia Nissaneita, no eipä tarvinut kajota lämpötilan säätimeen kun se sai olla koko ajan täysillä 🥶 -liekö kylmyys engelsmannien (valmistusmaan) peruja?
        -Corollatkin mahdetaan tehdä nykyään Turkissa...
        -tästä kaikesta viisastuneena seuraavat kaksi autoani olivatkin ranskiksia (407SW & C4), joista kerroinkin jo tuolla ylempänä, niistä alkoikin jo löytyä ajo-ominaisuuksia sekä ennen kaikkea ne olivat todella lämpimiä talvipakkasillakin


    • Anonyymi

      Eikös ole jo sovittu että jokainen saa ostaa minkälaisen auton tahansa.

      Kuinka monella vänkääjästä on uutena ostettu 40ke auto?

      Jos ei ole niin miksi ihmeessä koko asia näistä uusien plugarien asioista menee ihon alle?

    • Anonyymi

      1. Toyota 11 058
      2. Volkswagen 7 632
      Näin niitä autoja on ostettu tänä vuonna. Autojen kuningas ykkösenä eli Toyota.

      • Anonyymi

        Toyota on suosittu siksi, kun se varmatoiminen ja luotettava auto. Pitkille korpitaipaleille ei uskalla lähteä millään Euro röttelöllä,koska saa aina pelätä milloin tulee joku vika. Toyota on ainut millä voi lähteä taipaleelle missä ei ole lähellä korjaamoita. Niissä ei koskaan, ei koskaan ole mitään vikoja. Toyotat on kestäviä ja pitkäikäisiä autoja. Niiden omistaja ei tarvi Kemppiä, sillä Toyota ei juurikaan ruostu. Myös edulliset käyttökustannukset ja sangen pieni kulutus on plussaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on suosittu siksi, kun se varmatoiminen ja luotettava auto. Pitkille korpitaipaleille ei uskalla lähteä millään Euro röttelöllä,koska saa aina pelätä milloin tulee joku vika. Toyota on ainut millä voi lähteä taipaleelle missä ei ole lähellä korjaamoita. Niissä ei koskaan, ei koskaan ole mitään vikoja. Toyotat on kestäviä ja pitkäikäisiä autoja. Niiden omistaja ei tarvi Kemppiä, sillä Toyota ei juurikaan ruostu. Myös edulliset käyttökustannukset ja sangen pieni kulutus on plussaa.

        Näinhän se asia todellisuudessa on. Maaseudulla voi turvallisesti ajella vain Toyotalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se asia todellisuudessa on. Maaseudulla voi turvallisesti ajella vain Toyotalla.

        Huumori on hyvä säilyttää vaikka oma Toyota harmittaa ja ruostuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on suosittu siksi, kun se varmatoiminen ja luotettava auto. Pitkille korpitaipaleille ei uskalla lähteä millään Euro röttelöllä,koska saa aina pelätä milloin tulee joku vika. Toyota on ainut millä voi lähteä taipaleelle missä ei ole lähellä korjaamoita. Niissä ei koskaan, ei koskaan ole mitään vikoja. Toyotat on kestäviä ja pitkäikäisiä autoja. Niiden omistaja ei tarvi Kemppiä, sillä Toyota ei juurikaan ruostu. Myös edulliset käyttökustannukset ja sangen pieni kulutus on plussaa.

        Tuo sokea usko on ajalta 80-90 luvulta ja nyt Toyota on ruostuvin ja vikainen auto.
        Hyvä tai mukava se ei ole ollut koskaan.


    • Anonyymi

      ViBilägaren on tehnyt listan eri automerkkien ruostesuojauksista, eikä se mairittele Toyotaa. Lista on mallikohtaisen tarkka.

      • Anonyymi

        Oliko se sama ruotsalaisfirman salaiseksi julistettu tutkimus ruostumisesta jossa passattien ruostuneisuusprosentti oli 40 ja avensisten 2%. Aika outoa. Miksi piti salata?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko se sama ruotsalaisfirman salaiseksi julistettu tutkimus ruostumisesta jossa passattien ruostuneisuusprosentti oli 40 ja avensisten 2%. Aika outoa. Miksi piti salata?

        Vanhoja juttuja ja mm. Passatin listoista puhutaan, ei ole listoja Pasatissa.
        Avessa oli jonkinlainen suojaus, mutta ei viimeisissä vuosimalleissa ja nyt ei ole missään mallissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhoja juttuja ja mm. Passatin listoista puhutaan, ei ole listoja Pasatissa.
        Avessa oli jonkinlainen suojaus, mutta ei viimeisissä vuosimalleissa ja nyt ei ole missään mallissa.

        Ei siinä tutkimuksessa puhuttu mistään listoista mitään. Vain ruostuneisuusprosentit ja tutkittujen autojen lukumäärä oli ilmoitettu salaiseksi julistetussa tutkimuksessa. Miksiköhän sekin piti yrittää salata?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siinä tutkimuksessa puhuttu mistään listoista mitään. Vain ruostuneisuusprosentit ja tutkittujen autojen lukumäärä oli ilmoitettu salaiseksi julistetussa tutkimuksessa. Miksiköhän sekin piti yrittää salata?

        Alla taulukossa auton mallin jälkeen mainitaan tutkittujen lukumäärä ja korroosioprosentti.

        Tästäkö oli kyse?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.is.fi/autot/art-2000001172225.html

        Tällaine tiedotus

        2016 juttu joka on jo todettu aika onnettomaksi.
        Mutta kun katsot vaikka Finikorin sivuilta kuvia niin sieltä näkee missä mennään oikeassa elämässä. Toisessa ruotsalaisessa tutkimuksessa annettiin pisteet eri merkkien suojaukselle 0-5 asteikolla. Toyotan mallit oli luokkaa 2 ja 3-5 ja VW 4-5.


    • Anonyymi

      Nyt on puhe autojen laadusta, ajettavuudesta, suorituskyvystä, melusta, mukavuudesta joita verrataan erimerkkien ja mallien kesken ja niissä Toyota on poikkeuksetta viimeisillä sijoilla.

      • Anonyymi

        "ViBilägaren on tehnyt listan eri automerkkien ruostesuojauksista, eikä se mairittele Toyotaa. Lista on mallikohtaisen tarkka."
        Muistitko nyt ihan väärin kun tällaista oksennusta kuitenkin tarjosit? Ja sinulle vastattiin toisella ruotsalaistutkimuksen lopputulemasta ruostesuojauksen tehosta. Harmin paikka kun joutuu venkoilemaan,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ViBilägaren on tehnyt listan eri automerkkien ruostesuojauksista, eikä se mairittele Toyotaa. Lista on mallikohtaisen tarkka."
        Muistitko nyt ihan väärin kun tällaista oksennusta kuitenkin tarjosit? Ja sinulle vastattiin toisella ruotsalaistutkimuksen lopputulemasta ruostesuojauksen tehosta. Harmin paikka kun joutuu venkoilemaan,

        Ninpäniin ruostumista ei pisteytetty. Todettiin vaan ihan Elon laskuoppia käyttäen että 42% passateista oli ruostuneita kun Avensikset olivat melkein kaikki aivan ruosteettomia.
        Eli tästä voimme oppia että passatit ei säily suojattunakaan. Ei nyt mikään ihme ole jos ei kauppa käy. Kuka haluaisi auton jossa on kaikki kuviteltavissa olevat viat ja ruostuu käsiin. Harmi vaan kun ei enää uusia Avensiksia valmisteta. Oli todella harmiton auto ja suosittu vielä käytettynäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ViBilägaren on tehnyt listan eri automerkkien ruostesuojauksista, eikä se mairittele Toyotaa. Lista on mallikohtaisen tarkka."
        Muistitko nyt ihan väärin kun tällaista oksennusta kuitenkin tarjosit? Ja sinulle vastattiin toisella ruotsalaistutkimuksen lopputulemasta ruostesuojauksen tehosta. Harmin paikka kun joutuu venkoilemaan,

        Aivan siinä Toyota oli parhaita. Avensis 2% vw passat yli 40% ruosteessa. Ave muiden Toyotien tavoin ei juurikaan ruostunut. Tämän vuoksi Toyota on suosituin automerkki.


      • Anonyymi

        "2016 juttu joka on jo todettu aika onnettomaksi."

        Kerro toki kenen kannalta oli todettu "onnettomaksi" ? Melkein voisin arvata kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan siinä Toyota oli parhaita. Avensis 2% vw passat yli 40% ruosteessa. Ave muiden Toyotien tavoin ei juurikaan ruostunut. Tämän vuoksi Toyota on suosituin automerkki.

        Lue niitä muitakin saman firman juttuja.
        Toyotan on kauhea ruostumaan ja se on aika yleisesti tiedossa ja tulevaisuudessa se tulee yleisempäänkin tietoon kun noita mätiä aletaan hylkäämään katsastuksissa ja siellä aletaan vihjaamaan että äkkiä kiertoon tai peltitöihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan siinä Toyota oli parhaita. Avensis 2% vw passat yli 40% ruosteessa. Ave muiden Toyotien tavoin ei juurikaan ruostunut. Tämän vuoksi Toyota on suosituin automerkki.

        Hihii, poika kaivaa vuoden 2006-2009 autojen ruosteita, aika epätoivoista.
        Jos oikein tarkaisti tuota lukee kuin piru sitä romaania, niin Golf oli 1prosentin parempi kuin Corolla. Passat oli poikkeus ja Ave oli tuolloin Toyotan helmi.


    • Anonyymi

      Palataanko ketjun aiheeseen, eli miksi Toyota ei koskaan pärjää vertailuissa kilpailijoilleen? "koska ne on tehty todelliseen elämään" hihii! Mikä onneton yritys selittää taas kerran paska hunajaksi.

      • Anonyymi

        Eli siis Suomen kansa on ostanut paskaa ykköseksi, kakkoseksi, kolmoseksi.

        Ihme, etteivät ole ostaneet VW konsernin loistavaakin loistavampia tekeleitä ykköseksi, kakkoseksi, ja kolmoseksi....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli siis Suomen kansa on ostanut paskaa ykköseksi, kakkoseksi, kolmoseksi.

        Ihme, etteivät ole ostaneet VW konsernin loistavaakin loistavampia tekeleitä ykköseksi, kakkoseksi, ja kolmoseksi....

        Vw groupin autoissa on ollut todella paljon ongelmia. Ne alkaa olla yleisesti tiedossa, kuten öljynkulutus,jakoketju ja päästöhuijaus. Toyotan moottoreissa ei ole ollut tällä vuosituhannella lainkaan mitään ongelmia, eikä aiemminkaan. Toyotat ovat viattomuudestaan kuuluja ja tekniikaltaan sekä koriltaan lähes ikuisia.
        Suomessa ajetaan vanhoilla autoilla siksi kestävyys on tärkeä. Luuletko, että kansa ostaisi Toyotaa jos se ei olisi kestävä ja pitkäikäinen.


    • Anonyymi

      Kyllä sitä pitää olla melkoinen masokisti ja aatteen syömä, joka Toyotan itselleen hankkii ja perässä hiihtäjät ovat oma lukunsa.

      • Anonyymi

        Älä nyt itkemään ala, kyllä me tullaan myötäelämään ensiviikon surussasi.


      • Anonyymi

        Tarkoitatko perässähiihtäjillä vaginakonsernin suojeluksessa olevia kansanautomerkkejä joista ei yksikään yllä suosiossa maailman ykkösmerkille ?


    • Anonyymi

      Tiu tau Toyota.
      Piu pau skoda.

    • Anonyymi

      Voisiko sen enää paremmin sanoa: Todelliseen elämään eikä vertailutesteihin.

      • Anonyymi

        Miten käytännön elämän kannalta on parempi että Toyota on meluisampi ja hitaampi kuin kilpailijat?


    • Anonyymi

      Vertailutestit laaditaan todellisen elämän tarpeista käsin. Toyota on joiltakin osin niin omituinen auto ettei voi pärjätä vertailussa eurooppalaisille tehtyjä autoja vastaan.

    • Anonyymi

      Tosielämässä ne erot realisoituvat ja jos ei vertailuissakaan menesty, niin ei auto voi olla kovin hyvä.

      • Anonyymi

        Maailman myydyin ja suosituin, eikö se riitä???
        Kaikki konsernin kaikki merkit erikseen ja yhteenkään laskettuna ei vaan riitä automaailman suvereenille hallitsijalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailman myydyin ja suosituin, eikö se riitä???
        Kaikki konsernin kaikki merkit erikseen ja yhteenkään laskettuna ei vaan riitä automaailman suvereenille hallitsijalle.

        Sinun mielestäsi siis maailmalla eniten ostettu on tae laadusta jne.?
        Entäpä ne automerkit joita ostetaan todella huomattavan paljon(Hindustan), ovat ne kuitenkin ihan hyviä ja vähän myydyt(Ferrari) huonoja?


    • Anonyymi

      Yaris Cross nostaa Toyotien ensirekisteröinnit pilviin.

      • Anonyymi

        Toyotassa on hyvä olla pää pilvessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotassa on hyvä olla pää pilvessä.

        Vikavaginarististiä helpottaa laittamalla pää pensaaseen.


      • Anonyymi

        Uskossa on hyvä olla, mutta joskus tulee kovasti takkiin ja silloin tarvitaan taas ryhmäterapiaa, kuten Suolen Toyota-uskovaiset ry:n ja täältähän sitä saa, hihii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskossa on hyvä olla, mutta joskus tulee kovasti takkiin ja silloin tarvitaan taas ryhmäterapiaa, kuten Suolen Toyota-uskovaiset ry:n ja täältähän sitä saa, hihii!

        Puhut siis selkeästi VW konsernin kikottimista, mutta vaan peitenimellä. Sorry vaan, mutta paljastuit.....😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut siis selkeästi VW konsernin kikottimista, mutta vaan peitenimellä. Sorry vaan, mutta paljastuit.....😄

        Etkö ymmärrä vieläkään lukemaasi? Sun kannattaisi hakeutua vaikka jonnekin iltakouluun opettelemaan kieltä ja luetun ymmärtämistä.
        Ei olekin kurjaa kun saat selkääsi päivittäin kun olet valinnut Toyotan ja vedyn puolustamisen elämän tehtäväksesi? Olet masokisti tai sitten vain yksinkertainen.


      • Anonyymi

        Eiköhän ne Toyotan omistajat ole ainoita jotka ostavat Toyotaa. Ei kai kukaan joka on tottunut muihin mene ja osta kurjaa mopoautoa.


    • Anonyymi

      Marraskuunkin ykkönen(?), helmitaulumiehen alahuuli jo väpättää.

      • Anonyymi

        Ei tarvi edes arvuutella. Toyota tulee taas olemaan koko vuoden suvereeni ykkönen meillä ja maailmassa, eli kelpaa parhaimmin!


    • Anonyymi

      Autolehtien ja niiden toimittajien olisi syytä muuttua ajan mukana.

    • Anonyymi

      Hauskoja nuo Toyotan omapojan yritykset selitellä Toyota surkeaa menestystä vertailuissa ja testeissä. Lienee harmittaa niin paljon että vetää kasetti niin jumiin, että pitää kaivella vanhoja provojaan esiin. No nauretaan niille yhdessä Hihii!

    • Anonyymi

      Toyota on maailman suurin autovalmistaja. Volkkarit, stellantis ja muut daimlerit ovat junnusarjassa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1840
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1489
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1262
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1180
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      979
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      942
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      895
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      836
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe